Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

6146

1. En+kannata+ajatusta,+että+hautapaikat+jaettaisiin+tuollaisilla+perusteilla.+Taitaa+muutenkin+hautuumaat+olla+aika+täynnä,+että+täytyy+alkaa+miettiä+toisenlaisia+ratkaisuja.
  2. Sit+sie+et+lue.+📕
  3. Toi+oli+hyvä!
  4. Tee+niin+Ierika.
  5. Noinhan+se+varmaan+on.+Ihmettelen+vain,+että+menevätkö+he+varoittelemaan++tosiaan+vaikka+jonkun+hautajaisissa,+jos+pappi+sanoo+jotain+"vääräuskoista"?+Tai+menevätkö+he+vieraaseen+seurakuntaan+(Ev.lut+esim.+Vapaakirkkoon+jne.)+varoittelemaan?+Eikö+ole+aika+riski+tehdä+sitä+tällaisella+foorumilla,+jossa+ei+todellakaan+voi+nähdä+toisen+uskon+tilaa?+Entä,+jos+varoittaakin+väärin+perustein,+mitä+siitä+seuraa?+Eikö+siinä+voi+lyödä+haavan+toisen+sieluun+ja+epäilyksen+omasta+uskosta,+joka+saattaakin+olla+Jumalan+silmissä+oikea?+Olen+nimittäin+huomannut+joidenkin+kohtalla,+että+he+eivät+oikeasti+lue+toisen+kirjoitusta+ajatuksen+kanssa,+vaan+vetävät+johtopäätöksen+jostain+ties+mistä.+Enkä+nyt+sano,+että+sinä+niin+tekisit,+en+enää+muista,+kenen+kohdalla+pistin+tuon+merkille.+Eikö+rakentavampaa+olisi+keskustella+ilman+tuomiota+ja+varoituksia,+näyttäen+omalla+esimerkillä+se,+minkä+itse+uskoo+todeksi?+Ainakin+minuun+se+tekee+suuremman+vaikutuksen+kuin+tuomion+julistus,+joka+usein+esiintyy+aika+rakkaudettomana,+jopa+julmana.Joskus+vuosia,+vuosia+sitten+tapasin+kaksi+naista,+jotka+olivat+uskossa.+He+olivat+hyvin+erilaisia+keskenään,+mutta+heistä+molemmista+huokui+(ja+huokuu+edelleen)+usko+ja+lähimmäisen+rakkaus.+Heidän+lähellään+oli+hyvä+olla,+tunsi+tulevansa+kuulluksi+ja+nähdyksi.++Koskaan+mitään+tuomiota+he+eivät+jaelleet.+Silloin+muistan+ajatelleeni,+että+tuon+minäkin+itselleni+haluaisin,+että+Jumalan+rakkaus+näkyisi+minusta+ja+voisin+tuoda+ihmisille+hyvää+oloa+Jumalassa.Täällä+olen+ollut+vasta+vähän+aikaa,+mutta+yllätin+itseni+tässä+yksi+päivä,+jotain+ketjua+luettuani,+että+en+minä+halua+olla+uskova,+jos+se+näyttäytyy+tuollaisena.+Pelästyin+oikein+ajatuksiani,+mutta+onneksi+uskoni+on+kuitenkin+aika+vahvalla+pohjalla.