Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+kannata+ajatusta,+että+hautapaikat+jaettaisiin+tuollaisilla+perusteilla.+Taitaa+muutenkin+hautuumaat+olla+aika+täynnä,+että+täytyy+alkaa+miettiä+toisenlaisia+ratkaisuja.
15.08.2017 20:27
Sit+sie+et+lue.+📕
15.08.2017 20:21
Ei+oo+pakko,+jos+ei+taho.+🆗
15.08.2017 20:14
"On+kyl+noloa+ylösnousemuksen+aikaan,+kun+joltakulta+puuttuu+pää+kokonaan."
Olen+varmaan+huono+uskovainen+kun+tunnustan,+mutta+tuo+kyllä+nauratti.
15.08.2017 20:08
Tarkoitatko+tuota+Tapani+Baggen+Mustaa+Pyörrettä,+joka+minulla+on+juuri+luettavana?+Se+on+minun+kirjani,+vaikka+en+ole+sitä+itse+kirjoittanutkaan.+Siitä+ei+ehkä+noita+vastauksia+löydy,+mutta+uskon,+että+se+on+hyvä+kirja.+Bagge+osaa+kirjoittaa.+Oletko+muuten+lukenut+hänen+tuotantoaan?+👀
15.08.2017 19:59
Toi+oli+hyvä!
15.08.2017 19:47
Taidan+uskoa+näitä,+joilla+oli+tuoda+tietoa+tänne+luettavaksi.+😉
15.08.2017 19:35
Siinä+jää+koululle+ja+opettajille+aika+suuri+vastuu+ja+työmaa.+Onneksi+hyviä+opettajia+löytyy.
15.08.2017 19:24
On+muuten+mielenkiintiosta+nähdä,+millaiseen+kielenkäyttöön+olemme+menossa.+Kirjoja+luetaan+yhä+vähemmän+ja+niin+kuin+sanoit,+että+monissa+perheissä+ei+välttämättä+enää+puhuta+lapselle.+Älypuhelimet+korjaavat+yhdyssanoja+ym.+älytöntä.+Aika+paljon+jo+näkee+sitä,+että+ihmiset+keskustelevat+kännyköidensä+kanssa+vaikka+ovat+samassa+tilassa+yhdessä.+Muuttuuko+meidän+puheemme+Ankkalinnan+kieleksi+tai+lyhenteiksi?+Kääk!+LOL.
15.08.2017 19:11
No+kun+en+millään+jaksaisi,+siinä+on+80+sivua.+Etkö+voisi+osoittaa+edes+sivua,+josta+se+löytyy?+Se+nimittäin+kiinnostaa+todella,+jos+näin+siellä+on+sanottu.
15.08.2017 18:57
Anteeksi+kun+huikkaan+tästä+sivusta.+Minä+olen+selaillut+sitä+joskus,+mutta+en+muista+törmänneeni+tuollaiseen+kieltoon.+Ihan+alusta+loppuun+en+ole+sitä+lukenut.+Sinä+ilmeisesti+olet+sen+lukenut,+joten+ehkä+helposti+löydät+sen/ne+kohdan/kohdat,+jossa+se+kielletään.+Olisi+mielenkiintoista+lukea+se+kohta+tai+ne+kohdat.
15.08.2017 18:53
Tuosta+muistui+mieleeni+eräs+lapsuudenkaverini.+Hän+käytti+tuota+"lässytyskieltä"+äitinsä+kanssa+vielä+kouluikäisenä.+Eikä+se+häntä+tuntunut+häiritsevän+ja+hän+osasi+jutella+muiden+kanssa+ihan+tavallistakin+puhetta+ja+oli+ihan+täyspäinen+ihminen.+Mahtaakohan+vielä+käyttää+sitä+kieltä+äitinsä+kanssa,+olisi+mielenkiintoista+tietää.
15.08.2017 18:41
Totta.+Vaikeat+avioerot+ovat+suurempi+"ongelma"+lapsen+kannalta.+Tai+alkoholismi+tai+väkivalta+ym.+kaltoin+kohtelu+perheessä+kuin+perheessä.+Luulen,+että+kaikissa+perheissä+on+lapsen+kannalta+jotain+ongelmallista,+jos+niitä+oikein+tarkkaan+alkaa+ruotia.+Itselläni+oli+hyvä+perhe+ja+lapsuus,+mutta+toki+löydän+sieltäkin+ongelmakohtia,+jos+niihin+haluan+kiinnittää+huomioni.
15.08.2017 18:37
Tuosta+lapselle+puhumisen+erosta+naisten+ja+miesten+kesken+en+osaa+ihan+varmasti+sanoa.+Mutta+en+minäkään+usko,+että+sillä+lapselle+on+merkitystä,+kumpaa+sukupuolta+puhuja+on.+Kunhan+hänelle+joku+puhuu+lempeästi+ja+arvostaen.
Miesten+ja+naisten+käyttämä+kieli+on+kuitenkin+hieman+erilaista.+Tätäkään+ei+toki+voida+yleistää+koskemaan+kaikkia,+mutta+noin+yleensä+ottaen.+Enkä+tässä+tarkoita+sitä,+että+lapsen+kielellinen+kehitys+jotenkin+kärsisi+siitä,+jos+toinen+sukupuoli+puuttuu+siitä+lähiympäristöstä.
15.08.2017 18:23
"Näitä+samanlaisia+pelastajajumalia+oli+lukuisia+eri+kansojen+keskuudessa.+Sinusta+ne+eivät+ole+totta+vai+uskotko+Inannaan,+Zalmoxiin,+Osirikseen,+Romulukseen,+Adonis"
Saanko+kysyä,+vieläkö+noihin+jumaliin+jossain+uskotaan+pelastajana?
15.08.2017 17:56
Kysymyksen+asettelu+on+hieman+ongelmallinen+vastauksen+kannalta.+Mutta+vastaan+nyt+oman+näkemykseni+siitä+mitä+aloitus+mielessäni+herätti.
Mielestäni+nainen+ja+mies+ovat+erilaisia+sekä+fyysisesti+että+psyykkisesti.+Joissain+asioissa+sen+huomaa+selvästi+ja+toisissa+taas+ei+niinkään.+Jotkut+naiset+ovat+ns.+miesmäisiä+ja+jotkut+miehet+sn.+naismaisia.+Kaikki+me+kuitenkin+olemme+ihmisiä.
En+ole+huomannut,+että+oikeasti+missään+kiellettäisiin+käyttämästä+sanoja+tyttö,+poika,+nainen,+mies,+isä+tai+äiti.+Ongelma+on+ehkä+sukupuoleen+viittavan+sanan+käytössä+niiden+ihmisten+osalta,+jotka+eivät+ole+varmoja+omasta+sukupuolestaan,+kokevat+olevansa+toista+sukupuolta+kuin+mihin+heidät+lokeroidaan+tai+eivät+koe+olevansa+kumpaakaan.+Annetaanko+heille+myös+tilaa+elää+niin+kuin+ihmisille+pitäisi+antaa?+
Toinen+ongelma+on+myös+se,+että+jos+aletaan+rajoittaa+ihmisen+tekemiä+valintoja+sen+mukaan,+kumpaa+sukupuolta+sattuu+olemaan.+Esimerkkinä+vaikkapa+juuri+tuo+aiemmin+mainittu+ammatinvalinta.+Jos+tytölle+sanotaan,+että+et+voi+ryhtyä+teurastajaksi,+koska+olet+tyttö,+niin+silloin+mielestäni+rajoitetaan+ihmistä.+Ihmisiähän+me+lopultakin+olemme.+Noin+yleisesti+ottaen.
15.08.2017 17:30
Tee+niin+Ierika.
15.08.2017 17:00
On+varmasti+harmillista,+jos+on+jotain+asiallista+kirjoittanut+ja+sitten+se+onkin+poistunut+koko+ketjun+mukana.+En+tunne+tuota+poistosysteemiä,+mutta+tuntuisi+aika+loogiselta,+että+pelkkää+aloitusta+ei+voi+poistaa,+vaan+siinä+tapauksessa+olisi+poistettava+koko+ketju.+Mikäli+tässä+nyt+on+kyse+siitä+yhdestä+poistetusta+ketjusta,+jossa+itsekin+kävin+kommentoimassa,+niin+siinähän+aloitus+taisi+jo+olla+se+tekijä,+joka+ei+ollut+ihan+sääntöjen+mukainen.+Ehkä+kannattaa+jatkossa+kommentoida+vain+asiallisia+aloituksia+ja+säästää+parhaat+ajatuksensa+niihin?
15.08.2017 14:41
Noinhan+se+varmaan+on.+Ihmettelen+vain,+että+menevätkö+he+varoittelemaan++tosiaan+vaikka+jonkun+hautajaisissa,+jos+pappi+sanoo+jotain+"vääräuskoista"?+Tai+menevätkö+he+vieraaseen+seurakuntaan+(Ev.lut+esim.+Vapaakirkkoon+jne.)+varoittelemaan?+Eikö+ole+aika+riski+tehdä+sitä+tällaisella+foorumilla,+jossa+ei+todellakaan+voi+nähdä+toisen+uskon+tilaa?+Entä,+jos+varoittaakin+väärin+perustein,+mitä+siitä+seuraa?+Eikö+siinä+voi+lyödä+haavan+toisen+sieluun+ja+epäilyksen+omasta+uskosta,+joka+saattaakin+olla+Jumalan+silmissä+oikea?+Olen+nimittäin+huomannut+joidenkin+kohtalla,+että+he+eivät+oikeasti+lue+toisen+kirjoitusta+ajatuksen+kanssa,+vaan+vetävät+johtopäätöksen+jostain+ties+mistä.+Enkä+nyt+sano,+että+sinä+niin+tekisit,+en+enää+muista,+kenen+kohdalla+pistin+tuon+merkille.+Eikö+rakentavampaa+olisi+keskustella+ilman+tuomiota+ja+varoituksia,+näyttäen+omalla+esimerkillä+se,+minkä+itse+uskoo+todeksi?+Ainakin+minuun+se+tekee+suuremman+vaikutuksen+kuin+tuomion+julistus,+joka+usein+esiintyy+aika+rakkaudettomana,+jopa+julmana.
Joskus+vuosia,+vuosia+sitten+tapasin+kaksi+naista,+jotka+olivat+uskossa.+He+olivat+hyvin+erilaisia+keskenään,+mutta+heistä+molemmista+huokui+(ja+huokuu+edelleen)+usko+ja+lähimmäisen+rakkaus.+Heidän+lähellään+oli+hyvä+olla,+tunsi+tulevansa+kuulluksi+ja+nähdyksi.++Koskaan+mitään+tuomiota+he+eivät+jaelleet.+Silloin+muistan+ajatelleeni,+että+tuon+minäkin+itselleni+haluaisin,+että+Jumalan+rakkaus+näkyisi+minusta+ja+voisin+tuoda+ihmisille+hyvää+oloa+Jumalassa.
Täällä+olen+ollut+vasta+vähän+aikaa,+mutta+yllätin+itseni+tässä+yksi+päivä,+jotain+ketjua+luettuani,+että+en+minä+halua+olla+uskova,+jos+se+näyttäytyy+tuollaisena.+Pelästyin+oikein+ajatuksiani,+mutta+onneksi+uskoni+on+kuitenkin+aika+vahvalla+pohjalla.
15.08.2017 14:14
Olet+tainnut+saada+pakit.
14.08.2017 21:59
294 / 308