Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+kaukana+suivaantumisesta.
05.08.2017 22:53
Voitte+te+jotain+päätellä,+mutta+ajatuksiani+ette+kykene+lukemaan,+Voitte+vain+arvailla.
05.08.2017 22:47
En+toki.+En+vaan+usko,+että+sinä+voisit+tietää,+mitä+minä+ajattelen,+jos+en+sitä+sinulle+kerro.+Etkä+silloinkaan+voisi+olla+varma.
05.08.2017 22:13
Tiedämmekö?+Minä+tiedän,+sinä+arvaat.
05.08.2017 22:05
Kiitos+neuvosta.+En+kuitenkaan+nyt+taida+sitä+noudattaa.
05.08.2017 21:55
En+hyväksy,+mutta+toisaalta+he+eivät+usko+Jeesukseen.+Uskovilta+odottaisi+vähän+enemmän.
05.08.2017 21:46
Olen+ollut+havaitsevinani+vähän+samaa.+Moni+hyvältä+tuntuva+keskustelunavaus+jää+keskustelematta+kun+pitää+alkaa+rääpiä+jotain+keskustelijaa,+vaikka+tämä+olisi+ihan+asiallisen+kommentin+laittanut.+Välillä+oikein+täytyy+hieroa+silmiä+ja+yrittää+lukea,+että+miten+voi+jonkun+tekstin+ymmärtää+noin+kummallisesti.+Ja+oikein+joukolla+käydään+kimppuun+(tai+sitten+vaihdellaan+nikkiä+kommentista+toiseen).+Eniten+surettaa+se,+että+jotkut+uskoviksi+itseään+kutsuvat+näyttäisivät+olevan+niin+rakkaudettomia+ja+ilkeitä+kommenteissaan.+Käy+mielessä,+että+ovatko+he+oikeasti+uskovia+vai+tekeytyvätkö+vain+sellaisiksi+ja+siten+yrittävät+pilata+uskovien+maineen.+Kaikkea+sitä+tuleekin+mieleen.+En+tiedä.+Olisipa+hienoa,+kun+edes+yksi+keskustelu+menisi+niin,+että+kunnioitettaisiin+aloituksen+tekijää+ja+yritettäisiin+edes+pysyä+aiheessa.+Eipä+mulla+muuta.
05.08.2017 21:28
Miksi+sinä+käyt+täällä+palstalla+kommentoimassa?
05.08.2017 19:10
Tarkoititko+tämän+minulle+vastaukseksi+kommenttiini?+Jos,+niin+voisitko+vähän+täsmentää.
"Jokaisen+kirjoitukset+kertovat+heidän+suhteestaan+Jumalan+sanaan."
-+Kertovat+ehkä+jotain,+silloin+kun+ne+tarkkaan+ja+tulkitsematta+lukee.
05.08.2017 17:03
"Uskot+olevasi+"oikea+kristitty"+ja+moni+muu+sitä+ei+ole?"
Minulle+riittää+se,+että+pidän+huolen+omasta+tilastani.+En+ole+kykenevä+tietämään+kenestäkään+muusta+varmasti.+Voin+toki+arvailla,+mutta+se+on+aika+turhaa+touhua.+Ja+uskon+olevani+"oikea+kristitty"+(tosin+en+ole+ihan+varma,+tarkoitammeko+samaa+tuolla+ilmaisulla)
"Mikä+on+perustelusi+uskomuksellesi?"
Minä+uskon+Raamatun+keskeisen+sanoman+pelastuksesta+ja+sen+lupauksen.+Tässä+ajattelen+siis,+että+tarkoitat,+mikä+on+perusteluni+siihen,+että+uskon+olevani+"oikea+kristitty".
"Jos+joku+muu+uskoo+toisin+kuin+Sinä,+mutta+pitää+silti+itseään+kristittynä,+kuka+sen+asian+ratkaisee?+Sinäkö?"
Täällä+maan+päällä+ei+varmaan+kukaan,+kaikken+vähiten+minä.
05.08.2017 15:47
Tämä+ei+nyt+varsinaisesti+liity+alkuperäiseen+aiheeseen,+mutta+postaan+nyt+silti.+Nämä+keskustelut+ovat+parhaimmillaan+mielenkiintoisia+ja+avartavia,+saavat+ajattelemaan+ja+tarkistamaan,+mitä+siellä+Raamatussa+tästä+nyt+sanottiinkaan.+Joidenkin+uskovina+esiintyvien+kommenttien+kohdalla+(siis+se+tapa,+jolla+asia+esitetään)+kuitenkin+nousee+mieleen+tämä+Raamatun+kohta:
Ensimmäinen+kirje+korinttilaisille+13
1.+Vaikka+minä+puhuisin+ihmisten+ja+enkelien+kielillä,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+olisin+minä+vain+helisevä+vaski+tai+kilisevä+kulkunen.+
2.+Ja+vaikka+minulla+olisi+profetoimisen+lahja+ja+minä+tietäisin+kaikki+salaisuudet+ja+kaiken+tiedon,+ja+vaikka+minulla+olisi+kaikki+usko,+niin+että+voisin+vuoria+siirtää,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+en+minä+mitään+olisi.+
3.+Ja+vaikka+minä+jakelisin+kaiken+omaisuuteni+köyhäin+ravinnoksi,+ja+vaikka+antaisin+ruumiini+poltettavaksi,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+ei+se+minua+mitään+hyödyttäisi.+
4.+Rakkaus+on+pitkämielinen,+rakkaus+on+lempeä;+rakkaus+ei+kadehdi,+ei+kerskaa,+ei+pöyhkeile,+
5.+ei+käyttäydy+sopimattomasti,+ei+etsi+omaansa,+ei+katkeroidu,+ei+muistele+kärsimäänsä+pahaa,+
6.+ei+iloitse+vääryydestä,+vaan+iloitsee+yhdessä+totuuden+kanssa;+
7.+kaikki+se+peittää,+kaikki+se+uskoo,+kaikki+se+toivoo,+kaikki+se+kärsii.+
8.+Rakkaus+ei+koskaan+häviä;+mutta+profetoiminen,+se+katoaa,+ja+kielillä+puhuminen+lakkaa,+ja+tieto+katoaa.+
9.+Sillä+tietomme+on+vajavaista,+ja+profetoimisemme+on+vajavaista.+
10.+Mutta+kun+tulee+se,+mikä+täydellistä+on,+katoaa+se,+mikä+on+vajavaista.+
11.+Kun+minä+olin+lapsi,+niin+minä+puhuin+kuin+lapsi,+minulla+oli+lapsen+mieli,+ja+minä+ajattelin+kuin+lapsi;+kun+tulin+mieheksi,+hylkäsin+minä+sen,+mikä+lapsen+on.+
12.+Sillä+nyt+me+näemme+kuin+kuvastimessa,+arvoituksen+tavoin,+mutta+silloin+kasvoista+kasvoihin;+nyt+minä+tunnen+vajavaisesti,+mutta+silloin+minä+olen+tunteva+täydellisesti,+niinkuin+minut+itsenikin+täydellisesti+tunnetaan.+
13.+Niin+pysyvät+nyt+usko,+toivo,+rakkaus,+nämä+kolme;+mutta+suurin+niistä+on+rakkaus.
05.08.2017 14:18
Saanko+kysyä,+mitä+ne+siellä+Helluntaipalstalla+sinulle+tähän+kysymykseen+vastaavat?
05.08.2017 01:40
Hyvää+yötä+ja+makoisia+unia.
05.08.2017 01:18
Ja+jos+tarkkaan+katsot,+se+on+vastaus+minun+tekemääni+kommenttiin,+ei+aloitukseen.
A)+tarkoitin+juurikin+omaa+kommenttiani
B)+en+ole
05.08.2017 01:17
Hmm.+Näytti+kyllä+siltä,+että+hän+olisi+minulle+kommentoinut,+päätellen+tuosta+puurakenteesta++ja+siitä,+että+minä+puhuin+tuomiosta.+Mutta+ehkä+sinulla+on+tarkempaa+tietoa+siitä,+mitä+hän+tarkoitti.+😉
05.08.2017 01:07
Kuinka+se+olisi+pitänyt+muotoilla,+jotta+se+ei+olisi+sinun+mielestäsi+ollut+töykeä?
05.08.2017 00:57
Mitäs+töykeää+tuossa+oli?+Aika+asiallinen+vastaus+mielestäni.
05.08.2017 00:52
Tuossa+minun+kommentissani.
05.08.2017 00:47
Eikö+ole+ihanan+helpottavaa,+että+silloin+meidät+tuomitsee+Jumala,+emmekä+me+toinen+toisiamme?
05.08.2017 00:26
Ilman+muuta+olen+vain+ihminen.
En+ole+käsittääkseni+ollut+tässä+töykeä,+mutta+jos+koet,+että+olen+ollut+töykeä+sinua+kohtaan,+pyydän+ilman+muuta+anteeksi.
05.08.2017 00:18
305 / 308