Olet oikea kristitty?

Uskot olevasi "oikea kristitty" ja moni muu sitä ei ole?

Mikä on perustelusi uskomuksellesi?

Jos joku muu uskoo toisin kuin Sinä, mutta pitää silti itseään kristittynä, kuka sen asian ratkaisee? Sinäkö?

26

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saas nähdä, milloin nämä oikeat kristityt tulevat paikalle.

• Miksi et ole kokoamassa oppi-isäsi ja profeettasi pilkkuviivaviiva alias aivot hoin tekstejä omaksi pyhäksi sanaksesi, jota voit sitten palvoa jumalanasi?

• En ole edes juuri lukenut hänen tekstejään. Itse asiassa ajatus Raamatun pitämisestä jumalana taitaa tulla aivan muualta kuin häneltä.

Avaukseenko Sinulla ei sanottavaa ole?

• InhottavaRealisti kirjoitti:

En ole edes juuri lukenut hänen tekstejään. Itse asiassa ajatus Raamatun pitämisestä jumalana taitaa tulla aivan muualta kuin häneltä.

Avaukseenko Sinulla ei sanottavaa ole?

"Jos joku muu uskoo toisin kuin Sinä, mutta pitää silti itseään kristittynä, kuka sen asian ratkaisee? Sinäkö?"

Evankeliumi sen ratkaisee. Evankeliumi sanoo x, uskonko sen ja pyrinkö noudattamaan sitä, puolustanko evankeliumin näkemystä vai menenko maallisten suuntausten mukaan....? Nämä kysymykset ratkaisevat onko ihminen kristitty vai ei. Jos kapitalistiksi itseään kutsuva ihminen ei kannata yksityisomistusta vaan pitää parempana yhteisomistusta, vetoaa ehkäpä minun-kapitalismi-oppiin, onko hän mielestäsi kapitalisti?

• Viimekädessä sen asian ratkaisee Jumala. Me voimme toki tehdä analyyseja toistemme uskosta, mutta tosiasiassa sen viimeisen sanan sanoo Jumala.
        Luuk.5:37. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Viimekädessä sen asian ratkaisee Jumala. Me voimme toki tehdä analyyseja toistemme uskosta, mutta tosiasiassa sen viimeisen sanan sanoo Jumala.
        Luuk.5:37. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

"Viimekädessä sen asian ratkaisee Jumala."

Totta kai. Mutta mitä sinä itse uskot, miksi meille on annettu evankeliumi ja sen käskyt? Siksikö, että sieltä voisi valitä itseä miellyttävät opetukset? Evankeliumi on risti tässä elämässä, ikuinen elämä Herrassa tulevassa, JOS kestämme loppuun saakka. Mitä kestämissä on minä-minä-mukavaa-kevyttä taakkaa-kristillisyydessä?

• kui2
        JeesusRulaa kirjoitti:

Totta kai. Mutta mitä sinä itse uskot, miksi meille on annettu evankeliumi ja sen käskyt? Siksikö, että sieltä voisi valitä itseä miellyttävät opetukset? Evankeliumi on risti tässä elämässä, ikuinen elämä Herrassa tulevassa, JOS kestämme loppuun saakka. Mitä kestämissä on minä-minä-mukavaa-kevyttä taakkaa-kristillisyydessä?

No näinkin sanoo Jeesus R:tussa. .... "minun kuormani on keveä ja ikeeni on sovelias".. kun puhuu raskautetuille ja taakkojen kantajille mihin kohtaan kaiken tunget että kaikki natsaa sanasta sanaan.

Suomenna missä tilanteessa käytät tuota R:tun lausetta ja keille?

Raamatussa sanotaan kaikenlaista ristiin ja rastiin, pitää todella harkiten lukea ja miettiä.

• JeesusRulaa kirjoitti:

Mikä sinun mielestäsi on se evankeluimi?
        En osaa vastata tuohon minä-minä juttuun, kun se on joku sinun juttusi.
        Minusta evankeliumi on ilosanona Jeesuksen sovitustyöstä. Siitä että syntimme on sovitettu ja siksi meillä on lupa lähestyä Jumalaa. Uskomalla siihen, että Jeesus on Jumalan poika, joka syntyi ihmiseksi, kävi ihmisen tien ,kuoli ristillä sovittaen syntimme ja ylösnousi, jotta meillä on myös iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä tämän elämän jälkeen. Siitä on sinetti meihon laitettu ja Jumalan henki asuu meissä. Jeesus lähetti myös Pyhän Hengen muistuttamaan meille Hänen sanoistaan ja avaamaan kirjoituksia. Kasteessa olemme naulanneet vanhan ihmisemme ristille.
        Room.6 :3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
        19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
        20. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
        22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• kai999
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Minusta evankeliumi on ilosanona Jeesuksen sovitustyöstä. Siitä että syntimme on sovitettu ja siksi meillä on lupa lähestyä Jumalaa. Uskomalla siihen, että Jeesus on Jumalan poika, joka syntyi ihmiseksi, kävi ihmisen tien ,kuoli ristillä sovittaen syntimme ja ylösnousi, jotta meillä on myös iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä tämän elämän jälkeen. Siitä on sinetti meihon laitettu ja Jumalan henki asuu meissä. Jeesus lähetti myös Pyhän Hengen muistuttamaan meille Hänen sanoistaan ja avaamaan kirjoituksia. Kasteessa olemme naulanneet vanhan ihmisemme ristille.
        Room.6 :3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13. älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
        17. Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
        18. ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!
        19. Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
        20. Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
        22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Miten olet saanut PH:n sinetin ja miten se sinuun vaikuttaa?

• risririitaa

Miten sitten voit kirjoittaa Jumlaan luomistyötä vastaan kun puolustat homoseksin harjoittamista ja sukupuolen vaihdoksia?

• kai999 kirjoitti:

Miten olet saanut PH:n sinetin ja miten se sinuun vaikuttaa?

Raamatusta voi lukea miten se tapahtuu

• Eerikatässämoi kirjoitti:

" Uskomalla siihen, että Jeesus on Jumalan poika, joka syntyi ihmiseksi, kävi ihmisen tien ,kuoli ristillä sovittaen syntimme ja ylösnousi, jotta meillä on myös iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä tämän elämän jälkeen. "

Ei se pelkällä uskomisella onnistu, voimassa on myös laki, jota Jeesus ei itse asiassa lieventänyt, vaan tiukensi. Ei hän suotta sanonut, ottakoon ristinsä...

• kai999

Raamatusta voi lukea miten se tapahtuu

En ole löytänyt mitään sellaista sieltä. Voitko kertoa mihin perustuu Raamatun vastainen toimintasi?

• kui2
        JeesusRulaa kirjoitti:

" Uskomalla siihen, että Jeesus on Jumalan poika, joka syntyi ihmiseksi, kävi ihmisen tien ,kuoli ristillä sovittaen syntimme ja ylösnousi, jotta meillä on myös iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä tämän elämän jälkeen. "

Ei se pelkällä uskomisella onnistu, voimassa on myös laki, jota Jeesus ei itse asiassa lieventänyt, vaan tiukensi. Ei hän suotta sanonut, ottakoon ristinsä...

"kuorman keveyteen ja ikeen soveliaisuuteen" et sitten vastannut mitään.
        Tuskinpa sitä ainakaan kovasti jo valmiiksi taakotetuille tarttee vain lisätä sitä kuormaa, mitä "lepoa" se olisi?

Näin minä ajattelen tuon.

• kai999 kirjoitti:

En ole löytänyt mitään sellaista sieltä. Voitko kertoa mihin perustuu Raamatun vastainen toimintasi?

Ef.1:13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.

• Hyvä uskovan kuvaus Jeesuksen sanoin.
      Luuk.6 :28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
      29. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan.
      30. Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.
      31. Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.
      32. Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.
      33. Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
      34. Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.
      35. Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
      36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
      37. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
      38. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

• tiedämme.kyllä

Myönnät siis olevasi feikkiuskova!

• "Hyvä uskovan kuvaus Jeesuksen sanoin."

>>> Jeesus sanoi myös ettei yksikään ihminen (ei edes uskovainen) ole hyvä. Kirjoitan tämän siksi kun tiedän sinun olevan vapaakirkkolainen ja vapaissa suunnissa niinkuin viidesläisyydessäkin painottuu tuo tekemisen ja olemisen kautta kristityksi tuleminen.

Jos oikein kovasti painotetaan sitä että kun teet sitä ja tätä, olet kristitty tai että ollaksesi kristitty, sinun tulee tehdä sitä, olla tätä ja tuota, niin siinä armo härmätyy niinkuin se härmätyykin vapaiden suuntien opetuksessa. Tunnen monia jotka ovat vapaissa suunnissa ollessaan joutuneet uskossaan täyteen haaksirikkoon kun eivät ole enää jaksaneet olla siinä suorutuskeskeisessä opetuksessa.

Raamattu on armollinen: uskovaksi ei tulla tekemisen vaan USKOMISEN kautta!

Teot eivät ole armon syy eivätkä tee meistä uskovaisia eli emme tekojemme kautta ole kristittyjä vaan uskossa teot SEURAAVAT uskoa eli teot ovat uskon hedelmiä, ei päinvastoin.

Varmaan tarkemmin ajatellen miellätkin näin mutta huomaan että sinuun on tarttunut vapiksessa tiettyjä ilmaisun maneereja. Ne saattavat olla tahattomiakin koska todella vaikutat hyvin vilpittömältä noin kokonaisuudessaan enkä usko sinun varsinaisesti lain alla olevan. Vapaasuuntien opetus on vain lyönyt henkeesi tuollaisen haavan. Monet se tukahduttaa kokonaan niin että usko sammuu jos ei pääse pois sieltä yhteisöstä.

Olen istunut nuorena aika paljon hellareitten kokouksissa joten asioista on omakohtaista kokemustakin.

• EvLut kirjoitti:

"Hyvä uskovan kuvaus Jeesuksen sanoin."

>>> Jeesus sanoi myös ettei yksikään ihminen (ei edes uskovainen) ole hyvä. Kirjoitan tämän siksi kun tiedän sinun olevan vapaakirkkolainen ja vapaissa suunnissa niinkuin viidesläisyydessäkin painottuu tuo tekemisen ja olemisen kautta kristityksi tuleminen.

Jos oikein kovasti painotetaan sitä että kun teet sitä ja tätä, olet kristitty tai että ollaksesi kristitty, sinun tulee tehdä sitä, olla tätä ja tuota, niin siinä armo härmätyy niinkuin se härmätyykin vapaiden suuntien opetuksessa. Tunnen monia jotka ovat vapaissa suunnissa ollessaan joutuneet uskossaan täyteen haaksirikkoon kun eivät ole enää jaksaneet olla siinä suorutuskeskeisessä opetuksessa.

Raamattu on armollinen: uskovaksi ei tulla tekemisen vaan USKOMISEN kautta!

Teot eivät ole armon syy eivätkä tee meistä uskovaisia eli emme tekojemme kautta ole kristittyjä vaan uskossa teot SEURAAVAT uskoa eli teot ovat uskon hedelmiä, ei päinvastoin.

Varmaan tarkemmin ajatellen miellätkin näin mutta huomaan että sinuun on tarttunut vapiksessa tiettyjä ilmaisun maneereja. Ne saattavat olla tahattomiakin koska todella vaikutat hyvin vilpittömältä noin kokonaisuudessaan enkä usko sinun varsinaisesti lain alla olevan. Vapaasuuntien opetus on vain lyönyt henkeesi tuollaisen haavan. Monet se tukahduttaa kokonaan niin että usko sammuu jos ei pääse pois sieltä yhteisöstä.

Olen istunut nuorena aika paljon hellareitten kokouksissa joten asioista on omakohtaista kokemustakin.

No nyt taidat julistaa väärälle ihmiselle. Jotenkin outoa miten tulkitset minua. Menee metsään aika reippaasti. Tai sitten minä kirjoitan jotenkin sekavasti. Minä en varmasti ole sanonut tai sano, että oitää tehdä jotain ennen kuin voi olla kelvollinen.
        Rehellisesti sanoen minua alkaa aika lailla tympiä tämä jatkuva nokkiminen ja ojentaminen. Luulen, että sen voi jo lopettaa ja hyljätä minut saatanan huomaan, kun en kaikesta ojentamisesta huolimatta ota kuuleviin korviini ojentamista. Jumala on ihan varmasti nähnyt vaivan näkönne ja palkitsee teidät kaikki ojentajat siitä, että olette olleet kuuliaisia. Voimme varmasti sopia, että se seurakunnan edessä nuhtelu on nyt myöskin täytetty, kuten Raamattu kehoittaa. Voitte olla vapaat ja tietää, että palkkanne on suuri.

• "Uskot olevasi "oikea kristitty" ja moni muu sitä ei ole?"

Minulle riittää se, että pidän huolen omasta tilastani. En ole kykenevä tietämään kenestäkään muusta varmasti. Voin toki arvailla, mutta se on aika turhaa touhua. Ja uskon olevani "oikea kristitty" (tosin en ole ihan varma, tarkoitammeko samaa tuolla ilmaisulla)

"Mikä on perustelusi uskomuksellesi?"

Minä uskon Raamatun keskeisen sanoman pelastuksesta ja sen lupauksen. Tässä ajattelen siis, että tarkoitat, mikä on perusteluni siihen, että uskon olevani "oikea kristitty".

"Jos joku muu uskoo toisin kuin Sinä, mutta pitää silti itseään kristittynä, kuka sen asian ratkaisee? Sinäkö?"

Täällä maan päällä ei varmaan kukaan, kaikken vähiten minä.

• älkää.eksykö

Raamattu käskee karttamaan ja varoittamaan eksyttäjistä ja susista lampaiden vaatteissa.

Jokaisen kirjoitukset kertovat heidän suhteestaan Jumalan sanaan.

• älkää.eksykö kirjoitti:

Raamattu käskee karttamaan ja varoittamaan eksyttäjistä ja susista lampaiden vaatteissa.

Jokaisen kirjoitukset kertovat heidän suhteestaan Jumalan sanaan.

Tarkoititko tämän minulle vastaukseksi kommenttiini? Jos, niin voisitko vähän täsmentää.

"Jokaisen kirjoitukset kertovat heidän suhteestaan Jumalan sanaan."
        - Kertovat ehkä jotain, silloin kun ne tarkkaan ja tulkitsematta lukee.

• q.v

Aina löytyy joku, jonka mukaan te kaikki olette menossa jonkin uskonnon helvettiin.

:-)

• Keskiajalla riehui rutto euroopassa ja kaksi kolmasosaa ihmisistä kuoli, jeesus ei pelastanut. mutta monet juutalaiset pelastuivat, koska he noudattivat perinnäissääntöjä, kuten puhtaussäädöksiä.

Ja koska rutto ei niin tarttunut juutalaisiin, ryhtyivät kristityt syyttämään että juutalaiset ovat myrkyttäneet kaivot ja aikovat hävittää kaikki kristityt, sitten poltettiin juutalaisia roviolla.

Tällaisia te olette.

• Näin se meni.

• Ja vaikka te olette jo oppineet perinnäissääntöjä, kuten pesemään käsiä ja tiskaamaan astioita, niin edelleen te hoette kuinka turhia perinnäissäännöt ovat, vain juutalaista hapatusta.
      Ei ole, kun lääkäritkin kehoittavat pesemään käsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3840
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2027
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      546
      1626
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1298
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe