Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ei+tässä+sen+kummemmin+toimita+kuin+2000+vuotta+sitten,+koska+vastailujen+lähde+on+sama+-+-+Jeesus+Kristus,+tällä+kertaa+Pyhän+Hengen+kautta.+"
Kyllä+joistain+vastauksista+on+aika+vaikea+nähdä+Pyhän+Hengen+vaikutusta.
06.06.2018 19:40
Se+tieto+on+se,+että+Jeesus+nousi+kuolleista+ja+astui+taivaaseen.+En+voi+sitä+todistaa+tieteen+keinoin,+se+on+totta.+Se+varmuus+vain+on.+
En+olisi+halukas+menemään+aikamatkalle.
"lähinnä+kuolintapa+ja+sen+tarpeellisuus+mietityttää+ja+olen+perustellutkin,+mitä+mielestäni+olisi+voinut+tehdä+Jumalan+Suuressa+Suunnitelmassa+toisin+ja+jopa+ehkä+paremmin"
Silloinhan+se+ei+olisi+Jumalan+Suuri+Suunnitelma+vaan+Sinun+Suuri+Suunnitelmasi.
"Kenellekään+Raamattua+lukeneelle+ei+tietenkään+tule+yllätyksenä+se,+että+Jumala+on+perusluonteeltaan+julma+ja+oikukas+ja+vaatii+uhria"
Kyllä+tuo+minulle+olisi+yllätys,+ei+tosin+se,+että+niin+ajatellaan.+Jumala+on+oikeudenmukainen+ja+armollinen,+jopa+kärsivällinen,+mutta+jossain+raja+tulee+Hänellekin+vastaan.
Kaikki+me+tosiaan+olemme+syntiä+tehneet.+Osa+meistä+kuitenkin+uskoo+Jeesukseen+ja+Hänen+sovitustyöhönsä,+ja+pelastumme+sen+takia.
06.06.2018 19:32
"Voiko,+sinun+tietosi+tahi+mutusi,+mukaan+ihmisen+tunteet+olla+salassa,+niin+ettei+ihminen+edes+tiedä+että+tekee+pahaa+tahi+sen+vaikutus+on+paha."
Niin.+Pitäisi+miettiä,+mikä+on+pahaa+ja+mikä+hyvää.+Se,+mikä+minusta+on+pahaa,+ei+välttämättä+ole+naapurin+mielestä+sitä.+Kulttuuristakin+paljon+riippuu.+Sikäli+ihminen+voi+tehdä+pahaa+jonkun+mielestä,+itse+sitä+tiedostamatta.+Toinen+juttu+on+sitten+se,+että+jonkun+näennäisesti+hyvän+asian+tekeminen+saattaa+aiheuttaa+pahaa.+Voi+esim.+auttaa+toista+niin,+ettei+toinen+opi+pitämään+huolta+itsestään.+Tunteethan+voivat+olla+salassa+myös+ihmisellä+itsellään.+Tarkoitan,+että+ei+ole+oppinut+tunnistamaan+omia+tunteitaan.
06.06.2018 19:17
Minä+en+oikein+usko+tuohon,+että+se+olisi+syyllisyys,+joka+koirasta+näkyy.+Se+on+ehkä+vain+reaktio+siihen+kun+huomaa+omistajansa+"muodon+synkistyvän".+Minulla+oli+joskus+koira,+joka+oli+hyvin+iloinen+kun+tulin+kotiin+ja+huomasin,+että+se+oli+silpunnut+sanomalehtiä+ympäri+huoneita+tai+kaatanut+ison+palmukasvin.+Itse+en+ollut+vihainen+niistä,+joten+ei+sekään+mitään+tajunnut.+Sitten+taas+kerran+kun+etsin+avaimia+tms.+ja+kiukuttelin+itsekseni,+niin+koira+tuli+madellen+luokseni.
06.06.2018 16:46
Ne+ovat+kaksi+eri+asiaa.
06.06.2018 16:22
Kyllä+kasvoista+voi+nähdä+paljon+ihmisen+tunnetilasta.+Syyllisyys+siis+myös+näkyy.
06.06.2018 16:20
"auton+takaosaan+liimatusta+kalasta"
Kiitos+päivän+parhaista+nauruista.+Enpä+ole+sitten+yhtään+uskovaa+vielä+nähnyt+maantiellä.
06.06.2018 16:19
Et+todellakaan+alennu,+mutta+suhtaudut+alentuvasti+muihin+kirjoittajiin+tuolla+aloituksellasi.
06.06.2018 16:16
Tuosta+alentuvasta+asenteestasi+muita+kirjoittajia+kohtaan?
06.06.2018 16:14
Ehkä+tuosta+alentuvasta+suhtautumisestasi+muihin+kirjoittajiin?
06.06.2018 16:05
Kysehän+on+siitä,+että+minulla+olisi+tämä+tietämys+kuin+minulla+nyt+on.+Sen+mukaan+en+voisi+mennä+sekaantumaan+siihen+ristintyöhön+eli+vastaus+on+edelleen,+että+en+menisi+pelastamaan+Jeesusta.+Jeesus+ja+mielenhäiriöstä+kärsivä+nykyajan+ihminen+ovat+kaksi+täysin+eri+asiaa.+
Juu,+aika+vaikea+olisi+luottaa+siihen,+että+tuttavani+välttäisi+kuoleman,+jos+hyppäisi+junan+alle.+Eihän+kukaan+pelastu+sillä,+että+esittää+Jeesusta,+mutta+jos+uskoo+Jeesukseen,+pelastuu.+Ei+silloinkaan+välttämättä+törmäyksestä+junan+kanssa.+
Minä+en+muuten+muljauttelisi+silmiäni+jos+ystäväni+olisi+mielenhäiriössä+tekemässä+itsemurhaa.
Miksi+tapahtumien+piti+mennä+juuri+näin?+Tarkoitatko,+että+Jeesuksen+piti+kuolla+vai+sitä+tapaa+jolla+Hän+kuoli?
06.06.2018 16:03
Minäpä+vähän+luulen,+että+Hän+ei+paljon+peukutuksista+välittäisi.+Hänellä+on+vähän+suurempi+agenda+kuin+peukkujen+saaminen.+Enkä+usko,+että+Hän+olisi+millänsäkään+viestinsä+poistosta,+onhan+Hän+kokenut+paljon+pahempaakin.
06.06.2018 15:47
Nyt+tässä+alkaa+mennä+sekaisin+nykyisyys+ja+menneisyys.+Jos+tällä+tietämyksellä+matkaisin+Jeesuksen+aikoihin,+siellähän+ei+olisi+ketään+ystävääni+siinä+mielessä+kuin+ystävän+miellän.+Jeesus+toki+on+ystävä,+mutta+minähän+en+olisi+ollut+hänen+seurassaan+koskaan.+Minähän+pelmahtaisin+paikalle+siinä+ristiinnaulitsemisen+hetkellä,+vai+menisinkö+sitä+edeltäviin+aikoihin?+Jos+nykyajassa+joku+ihminen+aikoisi+hypätä+junan+alle,+niin+tottakai+yrittäisin+sen+estää,+olipa+kyse+ystävästäni+tai+jostain+muusta,+jos+minulla+olisi+tieto+hänen+aikeistaan.
06.06.2018 12:59
Onneksi+meillä+on+kyky+oppia+menneisyydestä.+Kristinuskon+huonot+puolet+ovat+tulleet+siihen+ihmisten+toimesta.+Raamattuun+on+laitettu+ajatuksia,+joita+siellä+ei+oikeasti+ole.
"+jyrkkiä+mielipiteitä+esittävä+itsetuhoinen+ihminen+joka+räyhää+yhteiskunnallisesti+ja+käyttäytyy+anarkistisesti,+niin+yritätkö+puhua+hänelle+järkeä,+ettei+toteuttaisi+aiettaan+vai+antaisitko+hänen+tuhota+itsensä?"
Kyse+on+varmaan+siitä,+kuinka+paljon+luotan+siihen+ihmiseen.+Minä+en+näe+Jeesusta+itsetuhoisena+vaan+esitaistelijana.+Eikös+monet+hyvät+asiat+ole+vaatineet+niitä,+jotka+uskaltavat+nousta+valtarakenteita+vastaan,+jotka+uskaltavat+taistella+asiansa+puolesta,+vaikka+tietävät,+että+siinä+voi+käydä+huonosti.+Jeesus+tietenkin+tiesi+lopputuloksen+tarkasti,+mutta+sama+mekanismi+on+Hänen+toiminnassaan.+Varmasti+ystävät+yrittävät+toppuutella+ystäviään,+jotka+vaarallisilla+tavoilla+yrittävät+ajaa+asiaansa.
Onko+kysymyksesi+siis,+miksei+Jumalan+suunnitelman+kyseenalaistaminen+ketään+pelota?+Saattaa+se+joitain+pelottaa,+mutta+ei+varmasti+kovin+montaa.+Uskovat+eivät+varmaan+pääosin+kyseenalaista+Jumalan+suunnitelmaa.
06.06.2018 11:50
En+ymmärtänyt+hänen+kirjoitustaan+noin.+Hänellä+oli+hyvä+pointti+tuo:+Voisiko+niin+tapahtua?
06.06.2018 11:30
Minusta+ohjelmassa+on+se+opetus,+että+kun+uskontoa+käytetään+väärin+ja+siihen+omia+mausteita+lisäämällä,+niin+lopputulos+voi+olla+juuri+tuollainen+kauhukuva.+Välillä+kun+lukee+joitain+kommentteja+täälläkin,+niin+ne+eivät+kovin+paljon+poikkea+siitä,+mitä+tuossa+utopiasarjassa+näkyi.+Siksi+meidän+uskovien+tulisi+olla+koko+ajan+hereillä,+ettemme+sorru+sortajaksi.
06.06.2018 11:28
Se+viisaus+on+sitä+lähimmäisen+rakkauden+viisautta.+Hän+varmaan+tekisi+aloituksia,+joissa+olisi+jotain+Raamatun+sanomaa.+Hän+kertoisi+Jumalan+rakkaudesta+ja+siitä,+että+on+vain+yksi+Jumala.+Ettei+pidä+tehdä+muita+Jumalia+itselleen,+kuten+raha,+maine,+omaisuus,+ulkonäkö+ym.+Uskoville+Hän+opettaisi+keskinäistä+rakkautta+ja+yhteyttä.+Hän+varmaan+sanoisi,+että+älkää+tehkö+oppiriidoista+muureja++välillenne+vaan+"Olkaa+veljellisessä+rakkaudessa+helläsydämiset+toisianne+kohtaan;+toinen+toisenne+kunnioittamisessa+kilpailkaa+keskenänne."+Ei-uskoville+Hän+taas+evankelioisi,+kohtaisi+heidät+arvokkaina+ihmisinä,+kertoisi+Heille+pelastuksen+mahdollisuudesta.+Hän+vastaisi+pahaan+hyvällä.
06.06.2018 11:21
Nyt+olen+katsonut+kolme+ensimmäistä+jaksoa.+Hyvin+tehty+sarja.+Tarina+on+kiehtova,+mutta+täytyy+tunnustaa,+että+jossain+kohtaa+meinasi+karvat+nousta+pystyyn,+kun+tuntui+(tätä+palstaa+seurattuani)+niin+tutulta+jotkut+kommentit.+Sarja+on+hyvä+kuvaus+siitä,+miten+pieleen+voi+joku+aate+tai+uskonto+mennä+kun+sitä+ihmiset+tulkitsevat+ja+vähän+lisäilevät+siihen+omiaan.+Aion+katsoa+loputkin+jaksot.
06.06.2018 01:44
"Jos+Jeesus+olisi+tällä+palstalla,+miten+HÄN+toimisi?"
Luulen,+että+samalla+tavalla+kuin+aikoinaankin+toimi,+täällä+Hänen+puheensa+vain+olisi+kirjoitusta.
"Jos+hän+lukisi+täällä+uskovaisten+juttuja,+olisiko+hän+tyytyväinen?"
Tähän+on+pakko+sanoa,+että+en+usko.+Toisiin+kirjoituksiin+kyllä+varmaan+olisi+tyytyväinen,+mutta+ei+läheskään+kaikkeen.+Hänellä+olisi+myös+se+etu,+että+Hän+tosiaan+tietää,+kuka+on+uskovainen+ja+kuka+ei.
"Pyrkisikö+hän+kaikin+keinoin+morkkaamaan+eri+mieltä+olevia+vai+osoittaisiko+hän+viisautensa+eri+tavoin?"
En+usko,+että+Hän+morkkaisi+ketään,+mutta+voisi+kyllä+käyttää+ankaraa+puhuttelua+joissain+tapauksissa.+Hänen+viisautensa+tulisi+ilmi+varmaankin+muulla+tavoin.
06.06.2018 01:37
Kai+se+on+vähän+kiinni+siitä+kuinka+haluaa+vastata.+Itse+olen+ajatellut,+että+helpoimmalla+pääsee+kun+oikaisee+väärät+tulkinnat.+Tulkinta+on+varmaan+aika+automaattista+ja+on+todella+vaikeaa+olla+tulkitsematta.+Ja+sitten+on+sekin,+että+jotkut+sanat+merkitsevät+eri+ihmisille+eri+asiaa+ja+eri+tunnelataumaa.
06.06.2018 01:19
48 / 308