Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kuusenjuuret
profiilit
Kuusenjuuret
Kuusenjuuret
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
6146
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Varmaan+helposti+tulee+vastattua+ikään+kuin+samalla+mitalla.+Hyökkäys+on+monelle+paras+puolustus.+Itse+yritän+aina+vastata+siihen,+mitä+on+kirjoitettu,+riippumatta+siitä,+ajattelenko+toisen+feikkaavan+vai+ei.+Minä+olen+vastuussa+vain+itsestäni+ja+siitä,+mitä+kirjoittelen.+Ja+niin+kuin+sanoit,+eihän+sitä+voi+pääsääntöisesti+tietää,+voi+vain+luulla.+Joskus+epäillyttävältä+näyttävä+onkin+ihan+tosimielellä.
Täällä+näkee+aika+paljon+sitä+tulkintaa,+luullaan+toisen+tarkoittaneen+jotain+muuta+kuin+mitä+tekstissä+tarkalleen+ottaen+sanotaan.+Ei+ehkä+ole+totuttu+siihen,+että+asiaa+voi++katsella+sellaiseltakin+kannalta,+johon+ei+itse+yhdy.+Joskus+kyllä+tulee+mieleen+sekin,+että+ei+edes+välitetä+lukea,+mitä+se+toinen+on+kirjoittanut+kun+oma+kuvitelma+siitä+on+lukittu+jonnekin+aivokoppaan+tiukasti.+Ja+sitten+tietysti+asiat+voi+välillä+ymmärtää+eri+tavalla.
06.06.2018 00:44
Tuon+tarkennuksen+jälkeen+sanon,+että+en+yrittäisi+pelastaa,+koska+Raamatussa+on+niin+selkeästi+ilmoitettu,+että+asioiden+oli+tarkoitus+mennä+noin.+Minun+puuttumiseni+asiaan+olisi+ollut+Jumalan+tahdon+vastaista.
En+varmasti+ottaisi+selfieitä.+Se,+mitä+siellä+voisin+tehdä,+olisi+tukea+ja+lohduttaa+Jeesuksen+äitiä+ja+niitä+muita+naisia+siellä.++En+tiedä,+olisiko+tuosta+sinun+vaihtoehdostasi+tullut+enemmän+uskovaisia+tuottava+vaihtoehto.+Sen+tiedän,+että+Jumalan+suunnitelma+oli+varmasti+paras+mahdollinen.
Minä+uskon+Jeesuksen+kuolleen+ristillä+Raamatussa+kuvatulla+tavalla,+joten+ei+sitä+muuttaisi+tietäminen.+Ei+tarvitse+itse+nähdä+ja+kokea+Jeesuksen+kuolemaa+voidakseen+uskoa.
05.06.2018 22:05
Jos+mietin+oman+kokemukseni+kautta,+niin+minulle+tulee+sellainen+tunne+niistä+kuulustelutyyppisistä+keskusteluista,+joissa+tykitetään+kysymyksiä+kysymysten+perään,+vaivautumatta+itse+vastavuoroisesti+vastaamaan.+Siinä+tulee+mieleen,+että+toinen+yrittää+saada+toista+lankaan+tai+kompastumaan.+Se+voisi+tulla+myös+sellaisesta,+että+kirjoittaja+kirjoittaa+niin+kuin+olisi+jotain+(esim.+vaikka+uskova),+mutta+sitten+hänen+kirjoituksestaan+jotenkin+tulee+epäilys+asiasta.+Sitten+on+niitä,+jotka+vaan+kyselevät+eivätkä+koskaan+vastaa,+antavat+väärän+todistuksen+ja+kun+pyytää+todisteita,+niin+häviävät+kuin+pieru+Saharaan,+ei+sekään+kovin+avointa+ole.
05.06.2018 21:27
"Vähissä+täällä+Eerika+kuitenkin+ovat+oikeasti+uskovaiset+ihmiset,+jotka+olisivat+valmiita+kestämään+kritiikkiäkin.+Jossakin+kohtaa+tulee+aina+-+siis+AINA+-+esiin+se+piste,+jossa+halu+avoimilla+kortilla+pelaamiseen+katoaa+ja+toteamus+on:+"Minä+vain+siltikin+uskon!""
Tunkeudun+taas+teidän+keskuteluunne.+
Onkohan+kyse+siitä,+ettei+haluaisi+pelata+avoimilla+korteilla?+Minulla+aika+nopeasti+tulee+se+piste+kun+en+pysty+perustelemaan+uskoani+muuten+kuin+sanomalla,+että+siltikin+uskon.+Niin+kuin+on+todettu,+uskoa+on+vaikea+todistaa+niin,+että+ei-uskova+sitä+uskoisi,+koska+kyse+ei+ole+tieteestä+ja+siten+todisteet+ovat+helposti+mitätöitävissä.
05.06.2018 20:40
Ei+tuosta+asiasta+taida+olla+kovin+paljon+erilaisia+käsityksiä+Raamatussa.+Tietysti+asia+riippuisi+siitäkin,+mikä+minun+suhteeni+Jeesukseen+olisi,+olisinko+Hänen+seuraajansa+vai+en.+Toisaalta+saattaisin+pelätä+liikaa+yrittääkseni+pelastaa.+Mahtaisinko+muuten+osata+edes+lukea+jos+silloin+olisin+elänyt?
05.06.2018 20:17
En+pelastaisi,+koska+tekisin+silloin+Jumalan+tahdon+vastaisesti.
04.06.2018 22:04
Ketkä+mummot?
04.06.2018 21:08
Uskoa+voi+tosiaan+ilman+kirkkoakin,+mutta+olisi+hyvä+kuulua+johonkin+seurakuntaan.+Sanovat,+että+seurakuntayhteys+on+tärkeä+uskovalle.
04.06.2018 19:03
Tietääkseni+kirkossa+ei+ole+koskaan+vihitty+samaa+sukupuolta+olevia+pareja.+Varmaan+tuo+karkoittaa+osan+jäsenistä.+Toivottavasti+heillä+kuitenkin+säilyy+usko,+mikäli+heillä+usko+on.
04.06.2018 18:58
He+eivät+taida+kilpailla+keskenään.
04.06.2018 18:51
Usko+Jumalaan+ei+tietenkään+ole+sivuseikka,+mutta+hyvä+lauluääni+ei+tarkoita+sitä,+etteikö+voisi+uskoa+Jumalaan.
04.06.2018 18:49
Täytyypä+katsoa.
04.06.2018 18:46
Luulisi+hyvän+lauluäänen+miellyttävän+muitakin+kuin+vain+mummoja.
04.06.2018 13:04
Kyllä+naisia+Suomessakin+vielä+alistetaan.+Tuossa+sinunkin+kirjoittamassasi+kommentissa+jotenkin+väreilee+sellainen+pieni+väheksymisen+mieli+joka+ei+ole+kaukana+alistamisesta.
04.06.2018 12:52
Kyllä+naisten+alistaminen+on+aika+ahdistavaa.+Itse+asiassa+alistaminen+ylipäätään+on+aika+ahdistavaa.
"Parempi+huolehtia+kunnnolla+niistä+lapsista+ja+vanhuksista,+jotka+ovat+jo+syntyneet,+ja+siinä+sivussa+omasta+suhteellisuudentajustamme"
Hyvin+kirjoitettu.
04.06.2018 12:31
Se+vaikuttaakin+mainosten+perusteella+korkealaatuiselta.+Ehkä+täytyy+uskaltautua+katsomaan.
04.06.2018 12:28
"Kirkollisen+avioliittoon+vihkimisen+ehdoista+ei+ole+tehty+kirkossa+uusia+päätöksiä.+Kirkollinen+avioliittoon+vihkiminen+koskee+siten+edelleen+vain+miehen+ja+naisen+välistä+avioliittoa."
Luotan+ehkä+enemmän+tuohon+kirkon+ilmoitukseen.+Kirkossa+puhutaan+morsiamesta+ja+sulhasesta,+en+tiedä,+haluaisiko+kukaan+mies+tulla+kutsutuksi+morsiameksi.
04.06.2018 12:23
Minä+en+ymmärrä+muutenkaan+tuota+jaottelun+tarpeellisuutta.+Eikö+ihmisen+kanssa+voi+keskustella+riippumatta+siitä,+onko+hän+liberaali,+konservatiivi,+fundis,+agnostikko,+ateisti+tai+ihan+mikä+vaan?+Jotenkin+välillä+huvittaa+tuo+lokerointi,+ihan+kuin+ystävällinen+suhtautuminen+toiseen+ihmiseen+tartuttaisi+tämän+ajatukset+itseen.
04.06.2018 01:09
Ei+kai+se+nyt+ihan+uusi+ole.
04.06.2018 00:24
Onko+tuo+aloituksesi+kenties+esimerkki+siitä,+millaista+on+hyvä+keskustelu?
03.06.2018 23:28
49 / 308