Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

221

1. Jatkoa+edelliseen:Jesajan+kirjassa+Herra+sanoo:"Minä,+minä+olen+Herra,+eikä+ole+muuta+pelastajaa,+kuin+minä."+(Jes.+43:11)+-+Ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+HerraJeesus+sanoo:"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.+Jos+te+olisitte+tunteneet+minut,+niin+te+tuntisitte+myös+minun+Isäni"+(Joh.+14:6,+7)+-+Tuntea+Kristus+on+sama+kuin+tuntea+Isä?+Jeesus+on+Tie,+Totuus+ja+Elämä?+Ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+Jeesus?Apostoli+Pietari+sanoo:"Eikä+ole+pelastusta+yhdessäkään+toisessa;+sillä+ei+ole+taivaan+alla+muuta+nimeä+ihmisille+annettu,+jossa+meidän+pitäisi+pelastuman."+(Apt.+4:12)+-+Kuulostaa+pahasti+samalta+kuin+mitä+Herra+sanoo+tuossa+lainaamassani+Jesajan+kirjan+jakeessaProfeetta+Jesaja+sanoo:"Sillä+lapsi+on+meille+syntynyt,+poika+on+meille+annettu,+jonka+hartioilla+on+herraus,+ja+hänen+nimensä+on:+Ihmeellinen+neuvonantaja,+Väkevä+Jumala,+Iankaikkinen+isä,+Rauhanruhtinas.+Herraus+on+oleva+suuri+ja+rauha+loppumaton+Daavidin+valtaistuimella+ja+hänen+valtakunnallansa;+se+perustetaan+ja+vahvistetaan+tuomiolla+ja+vanhurskaudella+nyt+ja+iankaikkisesti.+Herran+Sebaotin+kiivaus+on+sen+tekevä."+(Jes.+9:6-7)+-+Tiedän,+että+Jehovat+selittelevät+tämän+pois+tyhjillä+järkeilyillä+ja+puheilla,+että+"eihän+se+nyt+voi+olla..."+ja+että+"no+se+oli+vaan+nimi..."+mutta+kaikkien+näiden+muiden+todisteiden+kanssa+taitaa+mennä+aika+vaikeaksi.+Eikä+siinä+kaikki,+tuossa+sanotaan+"lasta"+ei+ainoastaan+Jumalaksi,+mutta+myös+Iankaikkiseksi+Isäksi.Mitä+tulee+siihen,+kuka+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Raamattu+vastaa+meille+siihen,+että+Jeesus+itse+herätti+itsensä+ja+opetuslapset,+toisinkuin+Jehovantodistajat+tai+areiolaiset,+kyllä+uskoivat+sen+ja+uskovat+vielä+nykyäänkin,+eivätkä+ala+järkeilemään+omiaan:Joh.+2:19+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Hajottakaa+maahan+tämä+temppeli,+niin+minä+pystytän+sen+kolmessa+päivässä".20+Niin+juutalaiset+sanoivat:+"Neljäkymmentä+kuusi+vuotta+on+tätä+temppeliä+rakennettu,+ja+sinäkö+pystytät+sen+kolmessa+päivässä?"21+Mutta+hän+puhui+ruumiinsa+temppelistä.22+Kun+hän+sitten+oli+noussut+kuolleista,+muistivat+hänen+opetuslapsensa,+että+hän+oli+tämän+sanonut;+ja+he+uskoivat+Raamatun+ja+sen+sanan,+jonka+Jeesus+oli+sanonut.Jeesuksella+oli+myös+valta+antaa+henkensä+ja+ottaa+se+jälleen+ja+niinhän+hän+sanoi+tekevänsä:Joh.+1017+Sentähden+Isä+minua+rakastaa,+koska+minä+annan+henkeni,+että+minä+sen+jälleen+ottaisin.18+Ei+kukaan+sitä+minulta+ota,+vaan+minä+annan+sen+itsestäni.+Minulla+on+valta+antaa+se,+ja+minulla+on+valta+ottaa+se+jälleen;+sen+käskyn+minä+olen+saanut+Isältäni.Jumala+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Jos+siis+Jeesus+itse+herätti+itsensä+kuolleista,+täytyy+Hänen+olla+Jumala:Apt.+1030+Mutta+Jumala+herätti+hänet+kuolleista.31+Ja+hän+ilmestyi+useina+päivinä+niille,+jotka+olivat+tulleet+hänen+kanssansa+Galileasta+Jerusalemiin+ja+jotka+nyt+ovat+hänen+todistajansa+kansan+edessä.32+Ja+me+julistamme+teille+sen+hyvän+sanoman,+että+Jumala+on+isille+annetun+lupauksen+täyttänyt+meidän+lapsillemme,+herättäen+Jeesuksen,33+niinkuin+myös+toisessa+psalmissa+on+kirjoitettu:+'Sinä+olet+minun+Poikani,+tänä+päivänä+minä+olen+sinut+synnyttänyt'.Mitä+tulee+siihen,+ettei+Kristus+olisi+noussut+kuolleista+ruumiillisesti,+sekin+tuli+jo+tuossa+kumottua,+koska+Jeesus+sanoo,+että+Hän+rakentaa+(ruumiinsa)+temppelin+jälleen.+Ja+kyllähän+Hän+rakensikin+ja+ilmeistyi+ja+todisti+tämän+opetuslapsille.+Sen+lisäksi+Jeesus+vielä+puhui+selvää+suomenkieltä+tässä+suomenkielisessä+käännöksessä.+Turha+selitellä,+että+Jeesus+puhui+vain+lämpimikseen:Luukas+24:36+Mutta+heidän+tätä+puhuessaan+Jeesus+itse+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+"Rauha+teille!"37+Niin+heidät+valtasi+säikähdys+ja+pelko,+ja+he+luulivat+näkevänsä+hengen.38+Mutta+hän+sanoi+heille:+"Miksi+olette+hämmästyneet,+ja+miksi+nousee+sellaisia+ajatuksia+teidän+sydämeenne?39+Katsokaa+minun+käsiäni+ja+jalkojani+ja+nähkää,+että+minä+itse+tässä+olen.+Kosketelkaa+minua+ja+katsokaa,+sillä+ei+hengellä+ole+lihaa+eikä+luita,+niinkuin+te+näette+minulla+olevan."40+Ja+tämän+sanottuaan+hän+näytti+heille+kätensä+ja+jalkansa.41+Mutta+kun+he+eivät+vielä+uskoneet,+ilon+tähden,+vaan+ihmettelivät,+sanoi+hän+heille:+"Onko+teillä+täällä+jotakin+syötävää?"42+Niin+he+antoivat+hänelle+palasen+paistettua+kalaa.43+Ja+hän+otti+ja+söi+heidän+nähtensä.44+Ja+hän+sanoi+heille:+"Tätä+tarkoittivat+minun+sanani,+kun+minä+puhuin+teille+ollessani+vielä+teidän+kanssanne,+että+kaiken+pitää+käymän+toteen,+mikä+minusta+on+kirjoitettu+Mooseksen+laissa+ja+profeetoissa+ja+psalmeissa".
  2. Jatkuu:Jesajan+kirjassa+Herra+sanoo:"Minä,+minä+olen+Herra,+eikä+ole+muuta+pelastajaa,+kuin+minä."+(Jes.+43:11)+-+Ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+HerraJeesus+sanoo:"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.+Jos+te+olisitte+tunteneet+minut,+niin+te+tuntisitte+myös+minun+Isäni"+(Joh.+14:6,+7)+-+Tuntea+Kristus+on+sama+kuin+tuntea+Isä?+Jeesus+on+Tie,+Totuus+ja+Elämä?+Ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+Jeesus?Apostoli+Pietari+sanoo:"Eikä+ole+pelastusta+yhdessäkään+toisessa;+sillä+ei+ole+taivaan+alla+muuta+nimeä+ihmisille+annettu,+jossa+meidän+pitäisi+pelastuman."+(Apt.+4:12)+-+Kuulostaa+pahasti+samalta+kuin+mitä+Herra+sanoo+tuossa+lainaamassani+Jesajan+kirjan+jakeessaProfeetta+Jesaja+sanoo:"Sillä+lapsi+on+meille+syntynyt,+poika+on+meille+annettu,+jonka+hartioilla+on+herraus,+ja+hänen+nimensä+on:+Ihmeellinen+neuvonantaja,+Väkevä+Jumala,+Iankaikkinen+isä,+Rauhanruhtinas.+Herraus+on+oleva+suuri+ja+rauha+loppumaton+Daavidin+valtaistuimella+ja+hänen+valtakunnallansa;+se+perustetaan+ja+vahvistetaan+tuomiolla+ja+vanhurskaudella+nyt+ja+iankaikkisesti.+Herran+Sebaotin+kiivaus+on+sen+tekevä."+(Jes.+9:6-7)+-+Tiedän,+että+Jehovat+selittelevät+tämän+pois+tyhjillä+järkeilyillä+ja+puheilla,+että+"eihän+se+nyt+voi+olla..."+ja+että+"no+se+oli+vaan+nimi..."+mutta+kaikkien+näiden+muiden+todisteiden+kanssa+taitaa+mennä+aika+vaikeaksi.+Eikä+siinä+kaikki,+tuossa+sanotaan+"lasta"+ei+ainoastaan+Jumalaksi,+mutta+myös+Iankaikkiseksi+Isäksi.Mitä+tulee+siihen,+kuka+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Raamattu+vastaa+meille+siihen,+että+Jeesus+itse+herätti+itsensä+ja+opetuslapset,+toisinkuin+Jehovantodistajat+tai+areiolaiset,+kyllä+uskoivat+sen+ja+uskovat+vielä+nykyäänkin,+eivätkä+ala+järkeilemään+omiaan:Joh.+2:19+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Hajottakaa+maahan+tämä+temppeli,+niin+minä+pystytän+sen+kolmessa+päivässä".20+Niin+juutalaiset+sanoivat:+"Neljäkymmentä+kuusi+vuotta+on+tätä+temppeliä+rakennettu,+ja+sinäkö+pystytät+sen+kolmessa+päivässä?"21+Mutta+hän+puhui+ruumiinsa+temppelistä.22+Kun+hän+sitten+oli+noussut+kuolleista,+muistivat+hänen+opetuslapsensa,+että+hän+oli+tämän+sanonut;+ja+he+uskoivat+Raamatun+ja+sen+sanan,+jonka+Jeesus+oli+sanonut.Jeesuksella+oli+myös+valta+antaa+henkensä+ja+ottaa+se+jälleen+ja+niinhän+hän+sanoi+tekevänsä:Joh.+1017+Sentähden+Isä+minua+rakastaa,+koska+minä+annan+henkeni,+että+minä+sen+jälleen+ottaisin.18+Ei+kukaan+sitä+minulta+ota,+vaan+minä+annan+sen+itsestäni.+Minulla+on+valta+antaa+se,+ja+minulla+on+valta+ottaa+se+jälleen;+sen+käskyn+minä+olen+saanut+Isältäni.Jumala+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Jos+siis+Jeesus+itse+herätti+itsensä+kuolleista,+täytyy+Hänen+olla+Jumala:Apt.+1030+Mutta+Jumala+herätti+hänet+kuolleista.31+Ja+hän+ilmestyi+useina+päivinä+niille,+jotka+olivat+tulleet+hänen+kanssansa+Galileasta+Jerusalemiin+ja+jotka+nyt+ovat+hänen+todistajansa+kansan+edessä.32+Ja+me+julistamme+teille+sen+hyvän+sanoman,+että+Jumala+on+isille+annetun+lupauksen+täyttänyt+meidän+lapsillemme,+herättäen+Jeesuksen,33+niinkuin+myös+toisessa+psalmissa+on+kirjoitettu:+'Sinä+olet+minun+Poikani,+tänä+päivänä+minä+olen+sinut+synnyttänyt'.Mitä+tulee+siihen,+ettei+Kristus+olisi+noussut+kuolleista+ruumiillisesti,+sekin+tuli+jo+tuossa+kumottua,+koska+Jeesus+sanoo,+että+Hän+rakentaa+(ruumiinsa)+temppelin+jälleen.+Ja+kyllähän+Hän+rakensikin+ja+ilmeistyi+ja+todisti+tämän+opetuslapsille.+Sen+lisäksi+Jeesus+vielä+puhui+selvää+suomenkieltä+tässä+suomenkielisessä+käännöksessä.+Turha+selitellä,+että+Jeesus+puhui+vain+lämpimikseen:Luukas+24:36+Mutta+heidän+tätä+puhuessaan+Jeesus+itse+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+"Rauha+teille!"37+Niin+heidät+valtasi+säikähdys+ja+pelko,+ja+he+luulivat+näkevänsä+hengen.38+Mutta+hän+sanoi+heille:+"Miksi+olette+hämmästyneet,+ja+miksi+nousee+sellaisia+ajatuksia+teidän+sydämeenne?39+Katsokaa+minun+käsiäni+ja+jalkojani+ja+nähkää,+että+minä+itse+tässä+olen.+Kosketelkaa+minua+ja+katsokaa,+sillä+ei+hengellä+ole+lihaa+eikä+luita,+niinkuin+te+näette+minulla+olevan."40+Ja+tämän+sanottuaan+hän+näytti+heille+kätensä+ja+jalkansa.41+Mutta+kun+he+eivät+vielä+uskoneet,+ilon+tähden,+vaan+ihmettelivät,+sanoi+hän+heille:+"Onko+teillä+täällä+jotakin+syötävää?"42+Niin+he+antoivat+hänelle+palasen+paistettua+kalaa.43+Ja+hän+otti+ja+söi+heidän+nähtensä.44+Ja+hän+sanoi+heille:+"Tätä+tarkoittivat+minun+sanani,+kun+minä+puhuin+teille+ollessani+vielä+teidän+kanssanne,+että+kaiken+pitää+käymän+toteen,+mikä+minusta+on+kirjoitettu+Mooseksen+laissa+ja+profeetoissa+ja+psalmeissa".
  3. Joh.+1:1+Alussa+oli+sana,+ja+se+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Jumala+oli+se+Sana.2+Tämä+oli+alussa+Jumalan+tykönä.3+Kaikki+ovat+sen+kautta+tehdyt,+ja+ilman+sitä+ei+ole+mitään+tehty,+joka+tehty+on.Oletan,+että+olet+Jehovan+todistaja,+ainakin+areiolainen,+ellet+jehova.+Et+varmaankaan+myönnä,+että+ensimmäisessä+jakeessa+viimeinen+"Jumala"+pitäisi+kirjoittaa+isolla+j:llä.+Se+sinun+on+kuitenkin+pakko+myöntää,+että+muualla+jopa+jehovien+raamatunkäännöksessä+juuri+sama+sana+samassa+muodossa+on+suostuttu+kuitenkin+kääntämään+Jumalaksi.+Vaikka+et+olisikaan+jehova,+niin+on+mielestäni+aiheellista+puuttua+tuollaiseen+törkeään+harhaoppiin.No,+se+sivuun+ja+mietitään+hetki,+mitä+Johannes+kolmannessa+jakeessa+kuitenkin+sanoo.+"Kaikki+ovat+sen+kautta+tehdyt"Eikö+tämä+tarkoita,+että+kaikki+tehtiin+Sanan+kautta?"ja+ilman+sitä+ei+ole+mitään+tehty"Eikö+tämä+tarkoita,+että+ilman+tätä+Sanaa+ei+mitään+ole+tehty?"ja+ilman+sitä+ei+ole+mitään+tehty,+joka+tehty+on"Eikö+tämä+tarkoita,+että+koska+ilman+tätä+Sanaa+ei+tehty+mitään,+mikä+tehtiin,+ei+tämä+Sana+voi+olla+osa+sitä,+mikä+tehtiin?+Koska+"ilman+sitä+(Sanaa)+ei+ole+mitään+tehty,+JOKA+TEHTY+ON".+Eli+jos+ei+ilman+Sanaa+tehty+mitään,+silloinhan+Sanan+täytyi+olla+jo+ennen+luomista.+Johannes+aivan+tarkoituksella+painottaa+vielä,+että+JOKA+TEHTY+ON,+koska+ymmärsihän+hän,+että+harhaoppiset+muuten+vääntäisivät+omaan+korvasyyhyynsä+tätä.+Mutta+nyt+on+selvää,+että+Sana+ei+ollut+niiden+joukossa+jotka+TEHTY+ON.14+Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.Jeesus+todellakin+oli+myös+Jumalan+poika+ja+myönsi+sen+myös+itse+esimerkiksi+Markuksen+evankeliumissa+ylipapeille+ja+fariseuksilla+(Mark.+14:61,+62).Hepr.+1:1+Sittenkuin+Jumala+muinoin+monesti+ja+monella+tapaa+oli+puhunut+isille+profeettain+kautta,2+on+hän+näinä+viimeisinä+päivinä+puhunut+meille+Pojan+kautta,+jonka+hän+on+pannut+kaiken+perilliseksi,+jonka+kautta+hän+myös+on+maailman+luonut3+ja+joka,+ollen+hänen+kirkkautensa+säteily+ja+hänen+olemuksensa+kuva+ja+kantaen+kaikki+voimansa+sanalla,+on,+toimitettuaan+puhdistuksen+synneistä,+istunut+Majesteetin+oikealle+puolelle+korkeuksissa,4+tullen+enkeleitä+niin+paljoa+korkeammaksi,+kuin+hänen+perimänsä+nimi+on+jalompi+kuin+heidän.5+Sillä+kenelle+enkeleistä+hän+koskaan+on+sanonut:+"Sinä+olet+minun+Poikani,+tänä+päivänä+minä+sinut+synnytin";+ja+taas:+"Minä+olen+oleva+hänen+Isänsä,+ja+hän+on+oleva+minun+Poikani"?6+Ja+siitä,+kun+hän+jälleen+tuo+esikoisensa+maailmaan,+hän+sanoo:+"Ja+kumartakoot+häntä+kaikki+Jumalan+enkelit".7+Ja+enkeleistä+hän+sanoo:+"Hän+tekee+enkelinsä+tuuliksi+ja+palvelijansa+tulen+liekiksi";8+mutta+Pojasta:+"Jumala,+sinun+valtaistuimesi+pysyy+aina+ja+iankaikkisesti,+ja+sinun+valtakuntasi+valtikka+on+oikeuden+valtikka.9+Sinä+rakastit+vanhurskautta+ja+vihasit+laittomuutta;+sentähden+on+Jumala,+sinun+Jumalasi,+voidellut+sinua+iloöljyllä,+enemmän+kuin+sinun+osaveljiäsi."10+Ja:+"Sinä,+Herra,+olet+alussa+maan+perustanut,+ja+taivaat+ovat+sinun+kättesi+tekoja;11+ne+katoavat,+mutta+sinä+pysyt,+ja+ne+vanhenevat+kaikki+niinkuin+vaate,12+ja+niinkuin+vaipan+sinä+ne+käärit,+niinkuin+vaatteen,+ja+ne+muuttuvat;+mutta+sinä+olet+sama,+eivätkä+sinun+vuotesi+lopu".13+Kenelle+enkeleistä+hän+koskaan+on+sanonut:+"Istu+minun+oikealle+puolelleni,+kunnes+minä+panen+sinun+vihollisesi+sinun+jalkojesi+astinlaudaksi"?14+Eivätkö+he+kaikki+ole+palvelevia+henkiä,+palvelukseen+lähetettyjä+niitä+varten,+jotka+saavat+autuuden+periä?+Ehkäpä+Heprealaiskirje+kirjoitettiin+siksi,+koska+jotkut+tulisivat+sanomaan+Jeesusta+enkeliksi?Joh.+10:30+Minä+ja+Isä+olemme+yhtä."31+Niin+juutalaiset+ottivat+taas+kiviä+maasta+kivittääksensä+hänet.32+Jeesus+vastasi+heille:+"Minä+olen+näyttänyt+teille+monta+hyvää+tekoa,+jotka+ovat+Isästä;+mikä+niistä+on+se,+jonka+tähden+te+tahdotte+minut+kivittää?"33+Juutalaiset+vastasivat+hänelle:+"Hyvän+teon+tähden+me+emme+sinua+kivitä,+vaan+jumalanpilkan+tähden,+ja+koska+sinä,+joka+olet+ihminen,+teet+itsesi+Jumalaksi".Joh.+20:27+Sitten+hän+sanoi+Tuomaalle:+"Ojenna+sormesi+tänne+ja+katso+minun+käsiäni,+ja+ojenna+kätesi+ja+pistä+se+minun+kylkeeni,+äläkä+ole+epäuskoinen,+vaan+uskovainen".28+Tuomas+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Minun+Herrani+ja+minun+Jumalani!"29+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Sentähden,+että+minut+näit,+sinä+uskot.+Autuaat+ne,+jotka+eivät+näe+ja+kuitenkin+uskovat!"30+Paljon+muitakin+tunnustekoja,+joita+ei+ole+kirjoitettu+tähän+kirjaan,+Jeesus+teki+opetuslastensa+nähden;31+mutta+nämä+ovat+kirjoitetut,+että+te+uskoisitte,+että+Jeesus+on+Kristus,+Jumalan+Poika,+ja+että+teillä+uskon+kautta+olisi+elämä+hänen+nimessänsä.
  4. "Kaikki,+minkä+Isä+antaa+minulle,+tulee+minun+tyköni;+ja+sitä,+joka+minun+tyköni+tulee,+minä+en+heitä+ulos."+(Joh+6:37)"Ei+kukaan+voi+tulla+minun+tyköni,+ellei+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+häntä+vedä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."+(Joh+6:44)Jos+ihminen+on+tehnyt+Pyhän+Hengen+pilkan,+ei+Isä+enää+vedä+häntä+ja+hän+ei+enää+edes+tahdo+tehdä+parannusta+eikä+siis+koskaan+edes+huolehdi+asiasta.+Ei+siis+kannata+ajatella+sitä,+miltä+tuntuu+tai+muuta+vastaavaa.+Raamattu+lupaa,+että+sinä+päivänä+kun+syntinen+kääntyy,+ei+hänen+syntiään+enää+muistella+(Hes.+18).+Ja+jos+ihminen+kääntyy+ja+tahtoo+tulla+Jeesuksen+tykö,+ei+Jeesus+aja+häntä+pois+(Joh.+6:37).+Eli+jos+käännyt+synnistä+ja+uskossa+turvaat+Jeesukseen,+pelastut.Ihmisen+synnintunto+ei+koskaan+ole+täydellinen,+toisilla+se+on+suurempi+kuin+toisilla.+Olennaista+on+kääntyminen+pois+synnistä,+ei+se,+miltä+tuntuu.+Jumalan+tahto+on,+että+jokainen,+joka+uskoo,+pelastuu."Sillä+minun+Isäni+tahto+on+se,+että+jokaisella,+joka+näkee+Pojan+ja+uskoo+häneen,+on+iankaikkinen+elämä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."+(Joh.+6:40)Jeesus+lupaa:"Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä."+(Joh.+3:16)Se+joka+ei+usko,+ei+pelastu.+Joka+uskoo,+pelastuu.+Jumala+tahtoo,+että+jokainen+pelastuu.+Näinollen+jokainen,+joka+uskoo,+pelastuu.
  5. Ainakin+toivon,+että+et+yhtä+huolettomasti+"pidä+huolta"+taloudestasi.+Ei+nimittäin+ihme,+jos+Suomessa+alkaa+sossun+luukku+vetämään+enemmän+ja+enemmän+sakkia+kokoajan+;).Jos+olet+jossain+New+Age+jutuissa,+salaliittojutuissa+tai+vastaavissa+"viehättävissä"+mystisissä+jutuissa+mukana,+niin+toivon+vain,+ettet+kovin+syvälle+menisi+niihin,+ne+ovat+melkein+pahinta+eksytystä+mihin+kukaan+voi+joutua.Luukas+1619+Oli+rikas+mies,+joka+pukeutui+purppuraan+ja+hienoihin+pellavavaatteisiin+ja+eli+joka+päivä+ilossa+loisteliaasti.20+Mutta+eräs+köyhä,+nimeltä+Lasarus,+makasi+hänen+ovensa+edessä+täynnä+paiseita21+ja+halusi+ravita+itseään+niillä+muruilla,+jotka+putosivat+rikkaan+pöydältä.+Ja+koiratkin+tulivat+ja+nuolivat+hänen+paiseitansa.22+Niin+tapahtui,+että+köyhä+kuoli,+ja+enkelit+veivät+hänet+Aabrahamin+helmaan.+Ja+rikaskin+kuoli,+ja+hänet+haudattiin.23+Ja+kun+hän+nosti+silmänsä+tuonelassa,+vaivoissa+ollessaan,+näki+hän+kaukana+Aabrahamin+ja+Lasaruksen+hänen+helmassaan.24+Ja+hän+huusi+sanoen:+'Isä+Aabraham,+armahda+minua+ja+lähetä+Lasarus+kastamaan+sormensa+pää+veteen+ja+jäähdyttämään+minun+kieltäni,+sillä+minulla+on+kova+tuska+tässä+liekissä!'25+Mutta+Aabraham+sanoi:+'Poikani,+muista,+että+sinä+eläessäsi+sait+hyväsi,+ja+Lasarus+samoin+sai+pahaa;+mutta+nyt+hän+täällä+saa+lohdutusta,+sinä+taas+kärsit+tuskaa.26+Ja+kaiken+tämän+lisäksi+on+meidän+välillemme+ja+teidän+vahvistettu+suuri+juopa,+että+ne,+jotka+tahtovat+mennä+täältä+teidän+luoksenne,+eivät+voisi,+eivätkä+ne,+jotka+siellä+ovat,+pääsisi+yli+meidän+luoksemme.'27+Hän+sanoi:+'Niin+minä+siis+rukoilen+sinua,+isä,+että+lähetät+hänet+isäni+taloon28+-sillä+minulla+on+viisi+veljeä-todistamaan+heille,+etteivät+hekin+joutuisi+tähän+vaivan+paikkaan'.29+Mutta+Aabraham+sanoi:+'Heillä+on+Mooses+ja+profeetat;+kuulkoot+niitä'.30+Niin+hän+sanoi:+'Ei,+isä+Aabraham;+vaan+jos+joku+kuolleista+menisi+heidän+tykönsä,+niin+he+tekisivät+parannuksen'.31+Mutta+Aabraham+sanoi+hänelle:+'Jos+he+eivät+kuule+Moosesta+ja+profeettoja,+niin+eivät+he+usko,+vaikka+joku+kuolleistakin+nousisi+ylös'."https://www.youtube.com/watch?v=CJUx2FAg0XM
  6. Minun+ainut+päämääräni+on+saattaa+ihmiset+Kristuksen+luo+riippumatta+siitä+mihin+seurakuntaan+he+tulevat+liittymään.+Ja+sitä+ei+edesauta+se,+että+kaksi+kristittyä+riitelee+keskenään+kuin+pienet+lapset.+Joten+ole+hyvä+ja+jatka+vain+jos+haluat,+en+aio+enää+kommentoida+juttuihisi.+Tiedä+kuitenkin+se,+että+Jeesusta+sinä+et+kyllä+tällä+toiminnallasi+palvele.+Juuri+se+huoli+oli+myös++Jeesuksella,+että+keskenään+riitelevät+kristityt+ajaisivat+ihmiset+pois+Kristuksen+luota:Joh.+17:20+Mutta+en+minä+rukoile+ainoastaan+näiden+edestä,+vaan+myös+niiden+edestä,+jotka+heidän+sanansa+kautta+uskovat+minuun,+21+että+he+kaikki+olisivat+yhtä,+niinkuin+sinä,+Isä,+olet+minussa+ja+minä+sinussa,+että+hekin+meissä+olisivat,+niin+että+maailma+uskoisi,+että+sinä+olet+minut+lähettänyt.+22+Ja+sen+kirkkauden,+jonka+sinä+minulle+annoit,+minä+olen+antanut+heille,+että+he+olisivat+yhtä,+niinkuin+me+olemme+yhtä-+23+minä+heissä,+ja+sinä+minussa-että+he+olisivat+täydellisesti+yhtä,+niin+että+maailma+ymmärtäisi,+että+sinä+olet+minut+lähettänyt+ja+rakastanut+heitä,+niinkuin+sinä+olet+minua+rakastanut.
  7. Ja+mitä+tulee+teidän+opetukseen+siitä,+ettei+Jeesus+kuollut+ristillä.+Sekin+menee+aivan+RISTIIN+raamatun+opetuksen+kanssa.+Ei+ainoastaan+evankeliumien,+vaan+myös+apostolien+opetusten+kanssa.+Tässä+oikeastaan+Paavali+kiteyttääkin+kaiken+olennaisen.1.+Kor.+1:18+Sillä+sana+rististä+on+hullutus+niille,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+mutta+meille,+jotka+pelastumme,+se+on+Jumalan+voima.19+Onhan+kirjoitettu:+"Minä+hävitän+viisasten+viisauden,+ja+ymmärtäväisten+ymmärryksen+minä+teen+mitättömäksi".20+Missä+ovat+viisaat?+Missä+kirjanoppineet?+Missä+tämän+maailman+älyniekat?+Eikö+Jumala+ole+tehnyt+maailman+viisautta+hullutukseksi?21+Sillä+kun,+Jumalan+viisaudesta,+maailma+ei+oppinut+viisauden+avulla+tuntemaan+Jumalaa,+niin+Jumala+näki+hyväksi+saarnauttamansa+hullutuksen+kautta+pelastaa+ne,+jotka+uskovat,22+koskapa+juutalaiset+vaativat+tunnustekoja+ja+kreikkalaiset+etsivät+viisautta,23+me+taas+saarnaamme+ristiinnaulittua+Kristusta,+joka+on+juutalaisille+pahennus+ja+pakanoille+hullutus,24+mutta+joka+niille,+jotka+ovat+kutsutut,+olkootpa+juutalaisia+tai+kreikkalaisia,+on+Kristus,+Jumalan+voima+ja+Jumalan+viisaus.Ja+olisitko+hyvä+ja+lopettaisit+nyt+sen+oppisi+levittämisen+täällä?+Ei+ole+kiva,+kun+tulet+joka+välissä+tyrkyttämään+noita+harhaoppejasi.+Parannus+sinun+pitäisi+tehdä+noista+harhaopeistasi.+Ja+kyllä,+jos+joku+tulee+väittämään+tänne,+ettei+Jeesus+ole+Jumala,+niin+aion+kyllä+kertoa+totuuden.+Koska+tuollainen+väite+yrittää+viedä+pohjan+kaikelta+keskustelulta,+koska+JEESUS,+JOKA+EI+OLE+JUMALA,+EI+PELASTA+KETÄÄN.Aion+tästälähin+ilmiantaa+ja+vaatia+poistettavaksi+jokaisen+viestin,+minkä+näen,+missä+yrität+tyrkyttää+omia+harhaoppejasi.+Ne+eivät+kuulu+tänne+kristittyjen+palstalle.+Mene+sinne+Jehovan+todistajien+palstalle+keskustelemaan,+kun+sinulla+on+niin+kova+hinku+kerran+keskustella.Palattaisiinko+aiheeseen?+Kerro+vaikka,+miksi+Jeesuksen+sanoja+Joh+20:23+ei+pitäisi+hyväksyä,+vaikka+ne+ovat+selvää+pässinlihaa?