Jehovien harhaopeista, kun täälläkin heitä on

Olkaa tarkkana!

Jehovat opettavat, ettei Jeesus ollut Jumala, kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona. He opettavat, ettei Jeesus noussut ruumiillisesti kuolleista. He myös opettavat, ettei Jeesus itse noussut kuolleista, vaikka Raamattu niin opettaa. Tässä kopio viestistäni toisessa keskustelussa.

Joh. 1:
1 Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2 Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.

Oletan, että olet Jehovan todistaja, ainakin areiolainen, ellet jehova. Et varmaankaan myönnä, että ensimmäisessä jakeessa viimeinen "Jumala" pitäisi kirjoittaa isolla j:llä. Se sinun on kuitenkin pakko myöntää, että muualla jopa jehovien raamatunkäännöksessä juuri sama sana samassa muodossa on suostuttu kuitenkin kääntämään Jumalaksi. Vaikka et olisikaan jehova, niin on mielestäni aiheellista puuttua tuollaiseen törkeään harhaoppiin.

No, se sivuun ja mietitään hetki, mitä Johannes kolmannessa jakeessa kuitenkin sanoo.

"Kaikki ovat sen kautta tehdyt"
Eikö tämä tarkoita, että kaikki tehtiin Sanan kautta?

"ja ilman sitä ei ole mitään tehty"
Eikö tämä tarkoita, että ilman tätä Sanaa ei mitään ole tehty?

"ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on"
Eikö tämä tarkoita, että koska ilman tätä Sanaa ei tehty mitään, mikä tehtiin, ei tämä Sana voi olla osa sitä, mikä tehtiin? Koska "ilman sitä (Sanaa) ei ole mitään tehty, JOKA TEHTY ON". Eli jos ei ilman Sanaa tehty mitään, silloinhan Sanan täytyi olla jo ennen luomista. Johannes aivan tarkoituksella painottaa vielä, että JOKA TEHTY ON, koska ymmärsihän hän, että harhaoppiset muuten vääntäisivät omaan korvasyyhyynsä tätä. Mutta nyt on selvää, että Sana ei ollut niiden joukossa jotka TEHTY ON.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jeesus todellakin oli myös Jumalan poika ja myönsi sen myös itse esimerkiksi Markuksen evankeliumissa ylipapeille ja fariseuksilla (Mark. 14:61, 62).

Hepr. 1:
1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Ehkäpä Heprealaiskirje kirjoitettiin siksi, koska jotkut tulisivat sanomaan Jeesusta enkeliksi?

Joh. 10:
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

Joh. 20:
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

86

1187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa edelliseen:

Jesajan kirjassa Herra sanoo:
      "Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä." (Jes. 43:11) - Ei ole muuta pelastajaa kuin Herra

Jeesus sanoo:
      "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni" (Joh. 14:6, 7) - Tuntea Kristus on sama kuin tuntea Isä? Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä? Ei ole muuta pelastajaa kuin Jeesus?

Apostoli Pietari sanoo:
      "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt. 4:12) - Kuulostaa pahasti samalta kuin mitä Herra sanoo tuossa lainaamassani Jesajan kirjan jakeessa

Profeetta Jesaja sanoo:
      "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä." (Jes. 9:6-7) - Tiedän, että Jehovat selittelevät tämän pois tyhjillä järkeilyillä ja puheilla, että "eihän se nyt voi olla..." ja että "no se oli vaan nimi..." mutta kaikkien näiden muiden todisteiden kanssa taitaa mennä aika vaikeaksi. Eikä siinä kaikki, tuossa sanotaan "lasta" ei ainoastaan Jumalaksi, mutta myös Iankaikkiseksi Isäksi.

Mitä tulee siihen, kuka herätti Jeesuksen kuolleista. Raamattu vastaa meille siihen, että Jeesus itse herätti itsensä ja opetuslapset, toisinkuin Jehovantodistajat tai areiolaiset, kyllä uskoivat sen ja uskovat vielä nykyäänkin, eivätkä ala järkeilemään omiaan:

Joh. 2:
      19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
      20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
      21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
      22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.

Jeesuksella oli myös valta antaa henkensä ja ottaa se jälleen ja niinhän hän sanoi tekevänsä:

Joh. 10
      17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
      18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni.

Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Jos siis Jeesus itse herätti itsensä kuolleista, täytyy Hänen olla Jumala:

Apt. 10
      30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.
      31 Ja hän ilmestyi useina päivinä niille, jotka olivat tulleet hänen kanssansa Galileasta Jerusalemiin ja jotka nyt ovat hänen todistajansa kansan edessä.
      32 Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen,
      33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt'.

Mitä tulee siihen, ettei Kristus olisi noussut kuolleista ruumiillisesti, sekin tuli jo tuossa kumottua, koska Jeesus sanoo, että Hän rakentaa (ruumiinsa) temppelin jälleen. Ja kyllähän Hän rakensikin ja ilmeistyi ja todisti tämän opetuslapsille. Sen lisäksi Jeesus vielä puhui selvää suomenkieltä tässä suomenkielisessä käännöksessä. Turha selitellä, että Jeesus puhui vain lämpimikseen:

Luukas 24:
      36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
      37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
      38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
      39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
      40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
      41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
      42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
      43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
      44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

• Tämä_On_Totuus

Älä viitsi uskoa höpöjuttuihin. Tarinat Jeesuksen ylösnousemisesta ovat pelkkää satua. Kuollut on aina kuollut - pelkkä eloton raato - eikä siitä miksikään voi muuttua. Ei koskaan.

Jumala on ihmisen keksintöä. Eniten Jumalaa pitävät esillä ihmiset jotka saavat siitä hyötyä. Tärkein Jumalan tehtävä on toimia elinkeinon välineenä uskontojen keksijöille ja niistä eläville.

Jumala on väline.

Jehovantodistajat ja areiolaiset ovat omia kulttejaan. Eivät ne ole sen enempää tai vähempää harhaoppisia kuin muutkaan uskonnot.

Sellaiset keksinnöt kuin "kolmiyhteisyys", "profeetat" ja "enkelit" ovat joutavia mielikuvituksen tuotteita. Vain typerys ottaa ne todesta.

Oleellisin asia kaikista uskonnoista ymmärtää on se että toiset ihmiset keksivät uskontoja ja toiset ihmiset uskovat niihin.

Kaikki uskonnot ovat keksittyjä, tekaistuja. Joka ainoa. Pohjimmiltaan uskonnoissa ei ole mitään aitoa, todellista, kunnollista ja hyvää.

Jakolinja uskonnoissa on yksinkertainen: huijarit ja huijatut - hyväksikäyttäjät ja hyväksikäytetyt.

• tietotuusjaelämä

Kuka herätti Jeesuksen kuolleista? Miksi te Häntä kutsutte?

Ap. t. 4:10
      niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne

• 123334

Wikipediassa on kirjoitettuna Jehovan todistajien historia

• 123334

Amerikkalaiset uskonnontutkijat ovat todennäköisesti muodostaneet perusteettomuudessaan loppulauselman uskonnoista. Uskonnon tutkijat perustivat uskonnon Jehovan todistajat Maailman kansakunnat ovat ennen nykysivistystä eläneet omissa sukuyhteisöissään. Jokaisella on ollut joku uskosuunta. Jokin yliluonnollinen oman kulttuurin mukainen henki. Poppamiehet ennustaja naiset jokaisella on oma näkemys maailman kaikkeudesta. Oma kokemukseni jo kouluiässä oli, kotikylälläni jehovat jakoivat Vartiotorni lrhteä en sitä kuitenkaan lukenut, annoin lehden olla en käyttänyt kiukaan puiden sytyttämiseen.
        2000 vuoden millenium, uusivuosi oli merkittävä, jehovan todistajat teräsäytyivät, julkinen juttu levisi. Maailma ei näe 2000 lukua. Onneksi Jehovantodistajat joutuivat kokemaan tappionsa. Onneksi olemme saanet elää maapallollamme 17 vuotta 2000 luvun aikaa.
        Jehovan todistajat eivät äänestä eivätkä puolusta maata. Euroopan maiden liittyminen ulkoiseen sotilasliittoon turvautuakseen itäviholliselta. Sotilasliitto voi hyvin kaapata kaikki aseistamansa valtiot. Voihan olla, että jehovan todistajat on perustettu lamaannuttamaan valtiot ja niiden oma puolustusaktiviteetti, jolloin on helppo pakottaa aseeton valtio antautumaan vieraan vallan hallintoon.

• historiasta

Jehovan todistajien historiaa ja Raamatun valon loistamista on kuvailtu melko perusteellisesti kahdessa videossa, joissa tulee esiin myös uskonnon kehitys ja taustat. Kannattaa ehdottomasti katsoa. Tässä yhteydessä, kun on puhe juuri historiallisista kehitysvaiheista.
        Osa 1
        https://tinyurl.com/ydb9gknb
        Osa 2
        https://tinyurl.com/ybm3vpcv

Copyright Watchtower Bible and Tract Society
        PS. kannattaa laittaa kokonäytölle.

• Vakava_varoitus

Jehovalaiset ja vanhoillislestadiolaiset ovat kaksi pahinta harhalahkoa Suomessa.

Niitä kannattaa välttää kuin ruttoa!

• Tarkemmin ottaen JT;t opettavat ja uskovat, että Jeesus on jälkisyntynyt Poika, joka ei ollut alussa.

Kuten kirjoitat; 1 Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
      (Sanahan on Jeesuksen nimi ennen ihmiseksi tulemista).

Myös kirkastumisessa heillä on tarkistamisen varaa.

Tunnen tuon lahkon tarkoin, minulla on ollut useita JT tönötekijöitä, josta heitä ei voi moittia, mutta usko ei ole kristinuskoa, kuten hyvin vähän sitä on Kerhoaan.

Hehän ”keskustelevat” Jumalan kanssa ja Hän muka antaa synnit anteeksi, samalla kun VL saarnaaja siitä mainitsee.

Juuri 3 jae kertoo Pojan olleen Isän kanssa ennen luomista.

Toinen yhtäläisyys on Jeesuksen kaikki valtiaisuus, kumpikaan lahko ei sitä tunnusta ihmisten edessä.

Tämähän vie helvettiin.

Kolmas on korvausteologia. Ilm 7, 4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

Tämän JT;t väittäen koskevan vain heitä ja sama on Kerholla, heidän on Iankaikkisuudessa Jumalan kansan fokus.

Vaikka, jumala sanoo selvästi:
      ABRAHAM — h'r"b.a;
      (1Ms 15:1-21 ja 17:1-21)
      Ympärileikkauksen liitto Abrahamin kanssa ja lupaus, johon kuuluu Luvattu maa Abrahamin jälkeläisille Iisakista ja Jaakobista, joille Jumala myös vahvisti tämän liitonsa (1Ms 26:2-5 ja 28:10-22).

4. ISRAEL — laer"f.yI
      (2Ms 19-20, 24:1-18, 34:10-17 ja 5Ms 29-30)
      Liitto Israelin kansan Mošen välityksellä Siinain vuorella. Tämä liitto, sekä Tooran ja Luvatun maan antaminen Israelille, ovat vahvistus Abrahamin liitolle. Tässä liitossa koko Israelin kansasta tehtiin pappiskansa (2Ms 19:3-6), mutta kuitenkin Herran palveleminen Ilmestysmajassa annettiin vain Aaronin pojille ikuisesti ja vain heille kuuluu ns. Leeviläinen pappeus (esim. 2Ms 28-29, 32:25-29, 39:1-31 ja Jer 33:14-26). Herra uudisti tämän liiton Mooavin maassa ennen kuin Israelin kansa
      pääsi luvattuun maahan (5Ms 29-30).

5. DAAVID — (dywID") dwID"
      (2Sm 7 ja 1Aik 17) Lupaus ja liitto kuningas Daavidille, että hänen jälkeläisensä saavat istua Israelin (Juudan) valtaistuimella ikuisesti. Tämä ikuinen hallitsija on Ben-Daavid Ješua HaMašiah.

Ei JT;n ja SRK;n kanssa ole mitään liittoa, ei edes Jeesuksessa, koska Hänen kunnioitus on pienempi Kerhossa, mitä maallikkopuhujien.

Kes.

• yksplusyks_

Mikä yhteen sattuma, kun jehovat tönöttää ja vapaakirkkolainen tanuttaa.

• Niiloperä
        yksplusyks_ kirjoitti:

Mikä yhteen sattuma, kun jehovat tönöttää ja vapaakirkkolainen tanuttaa.

Mitä Vapaakirkko tähän kuuluu?

• vl-juutalainen

Eivät vanhoillislestadiolaiset niin usko, että ne 144 tuhatta olisivat pakanakristittyjä, vaan uskomme kuten Raamattu sanoo, että ne 144 tuhatta ovat juutalaisia, eli siis uskomme, että he ovat vanhoillislestadiolaista elävää Jumalan Pojan uskoa kantavia israelilaisia Israelin 12 sukukunnasta (sillä yksi 13 sukukunnasta puuttuu: käsikirjoituksesta riippuen joko Danin sukukunta tai sitten joku toinen. Danin sukukuntahan lähti Israelista Kreikkaan jo tuomarien aikana (siis ennen kuningas Saulin aikaa) ja heistä tuli ne spartalaiset. Lisäksi heitä meni mm Tanskaan ja maa on saanut heidän kantaisästään nimen: Dan Mark, ja myös juutin rauma eli juutalaisen rauma on saanut heistä tai muista juutalaisista nimensä.), kustakin sukukunnasta 12 tuhatta.

Nämä 144 tuhatta ovat puhtaita neitsyitä Mestarinsa Jeesuksen veren priiskoituksen kautta ja seuraavat Jumalan Poikaa – Herraa Jeesusta Kristusta – mihin ikinä Hän meneekin.

• vl-juutalainen kirjoitti:

Eivät vanhoillislestadiolaiset niin usko, että ne 144 tuhatta olisivat pakanakristittyjä, vaan uskomme kuten Raamattu sanoo, että ne 144 tuhatta ovat juutalaisia, eli siis uskomme, että he ovat vanhoillislestadiolaista elävää Jumalan Pojan uskoa kantavia israelilaisia Israelin 12 sukukunnasta (sillä yksi 13 sukukunnasta puuttuu: käsikirjoituksesta riippuen joko Danin sukukunta tai sitten joku toinen. Danin sukukuntahan lähti Israelista Kreikkaan jo tuomarien aikana (siis ennen kuningas Saulin aikaa) ja heistä tuli ne spartalaiset. Lisäksi heitä meni mm Tanskaan ja maa on saanut heidän kantaisästään nimen: Dan Mark, ja myös juutin rauma eli juutalaisen rauma on saanut heistä tai muista juutalaisista nimensä.), kustakin sukukunnasta 12 tuhatta.

Nämä 144 tuhatta ovat puhtaita neitsyitä Mestarinsa Jeesuksen veren priiskoituksen kautta ja seuraavat Jumalan Poikaa – Herraa Jeesusta Kristusta – mihin ikinä Hän meneekin.

Voin vakuuttaa, Israelissa usein käyneenä, siellä ei ole nyt yhtään Kerholaista, ja kun tuo Johanneksen näky oli pari tuhatta vuotta sitten kuolleita juutalaisia, ei kukaan silloin edes voinut kuvitella, että tuollainen lahko joskus tulee Suomeen.

Johannes oli itse paikalla, kun asia julkistettiin, ei ollut Voittonen.

Älä viitsi taas kirjoittaa tuota korvausteologiaasi, ja puhua pakanoista mitään.

Te olette pakanoita, ettekä kuulu meikäläisiin.

On ihme, ettet tiedä Danin kohtaloa, eikö se ole SRK raamatussa.

Danin sukukunta osin meni Tanskaan, mutta vasta puolivälissä viime vuosituhatta. Häntä ei nähty Ilmestyksessä.

Muut olivat paikalla.

Se seikka, että Dan oli Juutissa, ei muuta mitään, eihän Kaanaan jäänyt juuri mitään. Pohjois- Israelin asuinsijoja et osaa määritellä, vaikka yksi haara on Suomessa vahvasti edustettuna.

Miksi Hän (Jumala ) olisi ei säästänyt Dania, mutta otti mukaan SRK;n?

Oletko hullumpaa päätelmää kuullut?

Mutta ne 12 heimoa ovat kuitenkin ne, joille Jaakob antoi maat, ja siihen ei kuulunut Leeviä ja Dan oli Israelilainen ja on mukana.

• tietotuusjaelämä

Siis Isä yleensä on ennen Poikaa joka on luomakunnan alku ennen MUUTA luomakuntaa. Siis luotu ja ensimmäinen ja esikoinen kaikessa. Vääntäkääpäs siittä.

Sana = Jumalan sana=evankeliumi, joka tuli Pojan kautta Jumalalta. Siis SANA ei ole persoona fyysisesti vaan puhuttua sanaa=evankeliumi.

• Hyvä yritys keksiä oma selitys apostoli Johanneksen selityksen päälle ja jyrätä se. Harmi vain, että et petä ketään muita tällä, kuin itseäsi. Johannes sanoo aivan selkeästi, että kaikki, mitä luotiin, luotiin Sanan välityksellä, josta seuraa loogisesti, ettei Sanaa luotu. Siksi Johannes vielä painottaa, ettei mitään luotu ilman Sanaa.

Voit yrittää vääntää tästä, mutta petät vain itseäsi. Useiden kommentaarien mukaan (itse en tunne alkukieltä) tuo lainaamasi Raamatunkohta voidaan kääntää myös, että syntynyt ennen kaikkea luomakuntaa. Ja näinollen tämä on täysin linjassa niiden Raamatunkohtien kanssa, jotka sanovat, että Kristus oli syntynyt Isästä. Niinkuin esimerkiksi:

"Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." (Ps. 2:7)

Ja kysynpä vain, miksi ihmeessä pitäisi oppi rakentaa vähintäänkin kyseenalaisten Raamatunkohtien varaan? Järkevintähän on aina tehdä johtopäätökset niiden Raamatunkohtien perusteela, jotka ovat päivänselviä. Tuo Johanneksen evankeliumin kohta on päivänselvä siinä, että Sanaa ei luotu, koska mitään ei koskaan luotu ilman Sanaa.

• tietotuusjaelämä

No mitähän varten se Jeesus lähetettiin maan päälle ja kuka oli lähettäjä? Kuka oli Hän joka käski Pojan puhua SANAA? Keneltä tuo SANA tuli ? Mikä tarkoitus oli tuolla Jeesuksen saarnaamalla SANALLA? Mitä Jeesus tarkoitti siemen vertauksella?
      Ei totuuten uskova tarvitse tehdä järjellään mitään johtopäätöksiä. Hän uskoo mitä Jeesus sanoi eikä ketään muuta pidä uskoakaan pelastuaksen.
      Läpi Raamatun SANA tarkoittaa puhuttua sanaa/viestiä/sanomaa, alusta loppuun.

Hes. 6:3
      ja sano: Israelin vuoret, kuulkaa Herran, Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille: Katso, minä annan miekan tulla teidän ylitsenne ja hävitän teidän uhrikukkulanne.
      Hes. 7:1
      Minulle tuli tämä Herran sana:
      Hes. 11:14
      Sitten tuli minulle tämä Herran sana:
      Hes. 12:1
      Ja minulle tuli tämä Herran sana:
      Hes. 12:8
      Mutta aamulla minulle tuli tämä Herran sana:
      Hes. 12:17
      Hes. 12:21
      Hes. 12:26
      Hes. 13:1
      Hes. 13:2
      "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.
      Hes. 14:2
      Niin minulle tuli tämä Herran sana:
      Hes. 14:12
      Hes. 15:1
      Hes. 16:1
      Hes. 16:35
      Sentähden, sinä portto, kuule Herran sana:
      Hes. 17:1
      Hes. 17:11
      Hes. 18:1
      Hes. 20:2
      Niin minulle tuli tämä Herran sana:
      Hes. 20:45
      Hes. 20:47
      Ja sano Etelämaan metsikölle: Kuule Herran sana. Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä sytytän sinut tuleen, ja se kuluttaa kaikki sinun tuoreet puusi ja kuivat puusi. Ei sammu leimuava liekki, ja siitä kärventyvät kaikki kasvot, etelästä pohjoiseen asti;
      Hes. 21:1
      Hes. 21:8
      Hes. 21:18
      Hes. 22:1
      Hes. 22:17
      Hes. 22:23
      Hes. 23:1

• Usko siis Raamatun sana:

Joh. 1:
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jeesus oli se Sana. Joka Hänet ottaa vastaan, pelastuu. Jeesus lähetettiin maailmaan ensinnäkin kertomaan, että Hän on se Messias, mutta myös toimittamaan tehtävä, jossa Hän täyttäisi Hänen saarnaamansa Evankeliumin sanan, "että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan" (1. Kor. 15:3, 4). Jumala lähetti Jeesuksen. Ei, älä kysy, mitä se tarkoittaa, koska Raamattu ei kerro sitä. Raamattu kuitenkin kertoo sen, että Jeesus on Jumala. Ei ole tarpeen mennä yli sen, mitä on kirjoitettu. Jeesus ja Isä ovat yhtä, ei siis ole kahta tai kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Ei kaikkea voi eikä tarvitsekkaan ymmärtää.

Ja näin Kristuksessa täyttyi tämä:

2. Kor. 5:
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Sovituksen sana on saarna Kristuksesta, Elämän Sanasta, jossa ainoastaan on pelastus.

Suosittelen luettavaksi sellaista kirjaa, jonka on kirjoittanut Baptistisaarnaaja ja teologi John Piper. Kirjan nimi on "Jumala on evankeliumi". Käännetty suomenkielelle ja saatavilla esimerkiksi kirjakauppa Sacrumista. Ilmaiseksi ladattavissa ja luettavissa myös tuolta:

https://www.desiringgod.org/books/god-is-the-gospel

• tietotuusjaelämä
        Aamen1245 kirjoitti:

Usko siis Raamatun sana:

Joh. 1:
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Jeesus oli se Sana. Joka Hänet ottaa vastaan, pelastuu. Jeesus lähetettiin maailmaan ensinnäkin kertomaan, että Hän on se Messias, mutta myös toimittamaan tehtävä, jossa Hän täyttäisi Hänen saarnaamansa Evankeliumin sanan, "että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan" (1. Kor. 15:3, 4). Jumala lähetti Jeesuksen. Ei, älä kysy, mitä se tarkoittaa, koska Raamattu ei kerro sitä. Raamattu kuitenkin kertoo sen, että Jeesus on Jumala. Ei ole tarpeen mennä yli sen, mitä on kirjoitettu. Jeesus ja Isä ovat yhtä, ei siis ole kahta tai kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Ei kaikkea voi eikä tarvitsekkaan ymmärtää.

Ja näin Kristuksessa täyttyi tämä:

2. Kor. 5:
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Sovituksen sana on saarna Kristuksesta, Elämän Sanasta, jossa ainoastaan on pelastus.

Suosittelen luettavaksi sellaista kirjaa, jonka on kirjoittanut Baptistisaarnaaja ja teologi John Piper. Kirjan nimi on "Jumala on evankeliumi". Käännetty suomenkielelle ja saatavilla esimerkiksi kirjakauppa Sacrumista. Ilmaiseksi ladattavissa ja luettavissa myös tuolta:

https://www.desiringgod.org/books/god-is-the-gospel

Olen kuullut tuon kolminaisuusopin väitteen 40 vuotta! Kun vastaat kysymykseen kuka antoi sanan Jeesukselle, olemme löytäneet totuuden - kenen sanan.

• tietotuusjaelämä kirjoitti:

Olen kuullut tuon kolminaisuusopin väitteen 40 vuotta! Kun vastaat kysymykseen kuka antoi sanan Jeesukselle, olemme löytäneet totuuden - kenen sanan.

Kerroin sen, mitä on kerrottavana, etten mene yli Raamatun. Jeesus oli se Sana. Kuka ottaa Sanan vastaan, se pelastuu. Sana ON Jumala. Kuka ottaa Jumalan vastaan Jeesuksessa Kristuksessa, se pelastuu. Jumala ON Evankeliumi.

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni" (Joh. 14:6)

"Minä ja Isä olemme yhtä" (Joh. 10:30)

"Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan." (Joh. 5:43)

"Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" (Joh. 5:47)

• tietotuusjaelämä

Niin, kenen SANAA Jeesus saarnasi. Mistä tuo SANA tuli ja oli lähtöisin? Minkä tehtävän Jumalan antoi Pojalle tehtäväksi maan päällä?

• En viitsi kovin montaa kertaa toistaa samoja asioita, joten ole hyvä ja lue edelliset vastaukseni. Elleivät ne sinua miellytä, niin kerro minulle, mikä on mielipiteesi, niin ehkä sitten ymmärrän vähän lisää.

• tietotuusjaelämä
        Aamen1245 kirjoitti:

En viitsi kovin montaa kertaa toistaa samoja asioita, joten ole hyvä ja lue edelliset vastaukseni. Elleivät ne sinua miellytä, niin kerro minulle, mikä on mielipiteesi, niin ehkä sitten ymmärrän vähän lisää.

Jeesus ei ollut sana eikä jumala lainkaan. Vain kolminaisuusoppi, joka on harhaoppi opettaa että Jeesus on jumala. Eiköhän siinä ole vastaus.

Jeesus ei ollut sana eikä jumala lainkaan. Vain kolminaisuusoppi, joka on harhaoppi opettaa että Jeesus on jumala. Eiköhän siinä ole vastaus.

Vaikea edes ymmärtää, miten voi ihminen olla noin harhassa. Ja varsinkin kun Raamattu ilmaisee asian täysin eksplisiittisesti.

Johanneksen evankeliumi:
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä

Käykö tämä?

• tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä

Käykö tämä?

Tuohan todistaa että myös Pyhän Hengen omaavat ihmiset ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Silti yksikään heistä ei ole jumala vaikka heissäkin asuu jumaluus. Näin on Jeesuksenkin kohdalla. Pitää uskoa Jeesuksen omaa todistusta kuka hän on. Ihmiset ja opit ovat yrittäneet selittää Jumalan olemusta tehden siitä fiktiivisen jumalolennon. Melkein kolmipäisen jumalan joka oli pakanoilla.

• Aamen1245
        tietotuusjaelämä kirjoitti:

Tuohan todistaa että myös Pyhän Hengen omaavat ihmiset ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Silti yksikään heistä ei ole jumala vaikka heissäkin asuu jumaluus. Näin on Jeesuksenkin kohdalla. Pitää uskoa Jeesuksen omaa todistusta kuka hän on. Ihmiset ja opit ovat yrittäneet selittää Jumalan olemusta tehden siitä fiktiivisen jumalolennon. Melkein kolmipäisen jumalan joka oli pakanoilla.

Eli mielestäsi Raamatussa muiden todistus Jeesuksen jumaluudesta kuin Hänen itsensä on väärä? Etkö pidä Raamattua Pyhän Hengen aikaansaannoksena? Sinä vääristelet Raamattua itse ja sepität omia tarujasi vastoin selvää Raamattua. Esimerkiksi Jesajan kirjan 9 luku kertoo aivan riittävästi kaikkien noiden todisteiden puolesta. Kyllä tähän sopii hyvin sanat: "Elleivät he Moosesta ja profeettoja usko, eivät he usko vaikka joku kuolleista menisi heille kertomaan".

• Kenestähän tämä kertoo?
      Ilm. 19:13

ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla HÄNTÄ KUTSUTAAN, on Jumalan Sana.

• 9832

No mistä se kertoo, että ALUSSA oli Sana? Vrt. Alussa Jumala loi taivaat ja maan.
        Rehellinen vastaus: Jumalan alkaessa luomistyönsä hänen ensimmäinen luomistyönsä oli Jeesuksen luominen, hänen Esikoispoikansa luominen.
        Ja vrt. on kun Jumala aloitti aineellisen maailamnkaikkeuden luomisen. ja tässä luomistyössä hänen rinnallaan oli Jeesus mestarityöntekijänä.
        Kun Jumala sanoi "Tehkäämme ihminen...", niin kenelle Hän sen sanoi, ei itselleen, vaan Esikoispojalleen.
        Myös se, että Jeesuksen nimi taivaassa oli Sana, viittaa siihen, että Jumala käytti Häntä ohjeidensa ja sanomiensa välittämisessä muille luoduille.

• 9832 kirjoitti:

No mistä se kertoo, että ALUSSA oli Sana? Vrt. Alussa Jumala loi taivaat ja maan.
        Rehellinen vastaus: Jumalan alkaessa luomistyönsä hänen ensimmäinen luomistyönsä oli Jeesuksen luominen, hänen Esikoispoikansa luominen.
        Ja vrt. on kun Jumala aloitti aineellisen maailamnkaikkeuden luomisen. ja tässä luomistyössä hänen rinnallaan oli Jeesus mestarityöntekijänä.
        Kun Jumala sanoi "Tehkäämme ihminen...", niin kenelle Hän sen sanoi, ei itselleen, vaan Esikoispojalleen.
        Myös se, että Jeesuksen nimi taivaassa oli Sana, viittaa siihen, että Jumala käytti Häntä ohjeidensa ja sanomiensa välittämisessä muille luoduille.

Missään Raamatussa ei puhuta Jeesuksen luomisesta vaan alussa, eli A,ssa. A on alussa aakkosista, sitä ennen ei voi olla mutta jälkeen tulee B, ja se ei ollut silloin, vaan A;ssa.

Se tapahtui alussa, milloin kaikki alkoi.

JT;hän mainostaa, että Jeesus oli myöhäis- syntyinen, eli synnytettiin jossain A;n ja B;n välissä. Absurdia.

Jeesus on Raamatun mukainen esikoinen, ei esikoispoika ja se liittyy Taivaaseen nousuun, Hän on ensimmäinen kirkastettu.

Jumalalla ei ollut muita Poikia.

Jeesus ei ollut luomistyössä rinnalla, vaan Hänen kauttaan tapahtui kaikki luominen.

Se pitää muistaa, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, Gen 1;27, mutta synti muutti ihmisen kuvan Isänsä kaltaiseksi, jo tasoisessa sukupolvessa. Gen 5; 3 Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa, ja hän antoi pojalle nimen Set.

Kes.

• Hyvä pointti Kes tuo Ilm. 19:13. Näyttää vain siltä, että ei näille mitkään selvät Raamatun todistukset kelpaa, vaan kaikki sepitetään aivan perverssiksi. Olen tämänkin asian Johanneksen evankeliumin 1 luvun 1-3 jakeilla selittänyt aivan selväksi, mutta ellei usko selvää sanaa, niin ei ole mielekästä alkaa vääntämään.

Niille, jotka tätä lukee, niin ottakaa silmät käteen ja lukekaa selvää Raamattua, niin ette mene harhaan.

• Aamen1245 kirjoitti:

Hyvä pointti Kes tuo Ilm. 19:13. Näyttää vain siltä, että ei näille mitkään selvät Raamatun todistukset kelpaa, vaan kaikki sepitetään aivan perverssiksi. Olen tämänkin asian Johanneksen evankeliumin 1 luvun 1-3 jakeilla selittänyt aivan selväksi, mutta ellei usko selvää sanaa, niin ei ole mielekästä alkaa vääntämään.

Niille, jotka tätä lukee, niin ottakaa silmät käteen ja lukekaa selvää Raamattua, niin ette mene harhaan.

En kumoa missään tapausessa Joh 1; 1-5 asiaa, olen siitä ensimmäisen kerran kirkoittanut tälle palstalle het sen avauduttuaan.

Mitä siinä on perverssiä?? Mitä kirjoitin sukupuolisesti poikkeava, luonnoton
        perverssi sarjamurhaaja, tai perverssi teko

Ethän ole jossain jutussa mukana nyt???

• 9832
        Kesitas kirjoitti:

Missään Raamatussa ei puhuta Jeesuksen luomisesta vaan alussa, eli A,ssa. A on alussa aakkosista, sitä ennen ei voi olla mutta jälkeen tulee B, ja se ei ollut silloin, vaan A;ssa.

Se tapahtui alussa, milloin kaikki alkoi.

JT;hän mainostaa, että Jeesus oli myöhäis- syntyinen, eli synnytettiin jossain A;n ja B;n välissä. Absurdia.

Jeesus on Raamatun mukainen esikoinen, ei esikoispoika ja se liittyy Taivaaseen nousuun, Hän on ensimmäinen kirkastettu.

Jumalalla ei ollut muita Poikia.

Jeesus ei ollut luomistyössä rinnalla, vaan Hänen kauttaan tapahtui kaikki luominen.

Se pitää muistaa, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, Gen 1;27, mutta synti muutti ihmisen kuvan Isänsä kaltaiseksi, jo tasoisessa sukupolvessa. Gen 5; 3 Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa, ja hän antoi pojalle nimen Set.

Kes.

>Jeesus on Raamatun mukainen esikoinen, ei esikoispoika ja se liittyy Taivaaseen nousuun, Hän on ensimmäinen kirkastettu.<

>Jumalalla ei ollut muita Poikia.<
        --- Esimerkiksi nämä väitteet on syytä tarkistaa, tietysti Jeesus oli ensimmäinen myös ylösnousseista henkimaailmaan, jossa hän oli ollut Isän kanssa luomisestaan lähtien, täällä jossain lainattiinkin Raamatun kohtaa, että Jumala loi hänet töittensä aluksi.

No esimerkiksi kun maata valmistettiin niin Raamattu kertoo, että kaikki Jumalan pojat riemuitsivat katsellessaan tätä ihmeellistä aineellista luomistyötä. He ovat Jumalan enkelipoikia, taas sanotaan, että jokainen suku ja nimi maan päällä on kiitollisuudenvelassa elämästään Jumalalle, hän on meidänkin Taivaallinen Isämme, kuten Jeesus opetti rukoilemaan "Isä meidän joka olet taivaassa..."

Raamatun jakeita voi heitellä, mutta jälleen kerran, tulee tarkistaa kaikki aiheeseen liittyvät jakeet, että saa asiasta täyden kuvan.

• 9832

Kesitas, mene tämä läpi huolellisesti, se on tuohon samaan aiheeseen liittyvä, josta puhutaan linkin sivulla:
        "
        Oliko Sana ”Jumala” vai ”jumala”?

KUN käännetään Johanneksen evankeliumin ensimmäistä jaetta, raamatunkääntäjien on ratkaistava, oliko Sana ”Jumala” vai ”jumala”. Uuden maailman käännöksessä tämä jae kuuluu: ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala.” (Johannes 1:1.) Joissakin muissa käännöksissä tämän jakeen loppuosa välittää ajatuksen siitä, että Sana oli jumalallinen (James Moffatt, A New Translation of the Bible; The New English Bible). Monet käännökset kuitenkin kääntävät Johanneksen 1:1:n loppuosan seuraavasti: ”Sana oli Jumala.” (Vuosien 1938 ja 1992 kirkkoraamatut, Uusi testamentti nykysuomeksi, The Holy Bible—New International Version, The Jerusalem Bible.)

Kreikan kielioppi ja tekstiyhteys puoltavat voimakkaasti sitä, että Uuden maailman käännöksen käännöstapa on oikea ja että ”Sanan” ei tulisi ymmärtää tarkoittavan jakeen alkuosassa mainittua ”Jumalaa”. Joidenkuiden mielestä tästä ei kuitenkaan voi olla varma, koska ensimmäisellä vuosisadalla kreikan kielessä ei ollut epämääräistä artikkelia. Niinpä muuan raamatunkäännös eräällä sellaisella kielellä, jota puhuttiin ajanlaskumme ensimmäisillä vuosisadoilla, on erittäin kiinnostava.

Tämä kieli on koptin kieleen kuuluva sahidin murre. Koptia puhuttiin Egyptissä Jeesuksen maallista palvelusta seuraavina vuosisatoina, ja sahidin murre oli tuon kielen varhainen kirjallinen muoto. Hakuteoksessa The Anchor Bible Dictionary sanotaan ensimmäisistä koptinkielisistä raamatunkäännöksistä: ”Koska – – [Septuaginta] ja – – [Raamatun kreikkalaiset kirjoitukset] käännettiin koptiksi 200-luvulla, koptinkielinen käännös perustuu – – [kreikankielisiin käsikirjoituksiin] jotka ovat huomattavasti vanhempia kuin suurin osa nykyään olemassa olevista todisteista.”

Sahidin murteella oleva teksti on erityisen kiinnostava kahdesta syystä. Ensinnäkin, kuten edellä todettiin, siitä käy ilmi, miten tämä raamatunkohta ymmärrettiin ennen 300-lukua, jolloin kolminaisuudesta tuli virallinen oppi. Toiseksi koptin kielioppi muistuttaa eräässä tärkeässä suhteessa esimerkiksi englannin kielioppia. Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten ensimmäiset käännökset tehtiin syyriaksi, latinaksi ja koptiksi. Syyriassa ja latinassa enempää kuin silloisessa kreikassakaan ei ollut epämääräistä artikkelia. Koptin kielessä sitä vastoin on. Lisäksi tutkija Thomas O. Lambdin sanoo: ”Koptissa artikkelien, sekä määräisten että epämääräisten, käyttö vastaa läheisesti artikkelien käyttöä englannin kielessä.” (Introduction to Sahidic Coptic.)

Koptinkielinen käännös on siksi mielenkiintoinen osoitus siitä, miten Johanneksen 1:1 ymmärrettiin tuolloin. Miten se siis ymmärrettiin? Sahidin murteelle tehty käännös käyttää Johanneksen 1:1:n loppuosassa sanan ”jumala” yhteydessä epämääräistä artikkelia. Nykysuomeksi käännettynä se kuuluisi: ”Ja Sana oli eräs jumala” eli ”Ja Sana oli jumala”. Muinaiset kääntäjät selvästikin tajusivat, että Johanneksen 1:1:ssä olevat Johanneksen sanat eivät tarkoittaneet, että Jeesus pitäisi samastaa Kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Sana oli jumala, ei Kaikkivaltias Jumala.

• Kesitas kirjoitti:

En kumoa missään tapausessa Joh 1; 1-5 asiaa, olen siitä ensimmäisen kerran kirkoittanut tälle palstalle het sen avauduttuaan.

Mitä siinä on perverssiä?? Mitä kirjoitin sukupuolisesti poikkeava, luonnoton
        perverssi sarjamurhaaja, tai perverssi teko

Ethän ole jossain jutussa mukana nyt???

En minä sinun kirjoituksia Kes tarkoittanut, vaan noiden areiolaisten. Ja perverssillä tarkoitan kieroa.

• 9832 kirjoitti:

Kesitas, mene tämä läpi huolellisesti, se on tuohon samaan aiheeseen liittyvä, josta puhutaan linkin sivulla:
        "

KUN käännetään Johanneksen evankeliumin ensimmäistä jaetta, raamatunkääntäjien on ratkaistava, oliko Sana ”Jumala” vai ”jumala”. Uuden maailman käännöksessä tämä jae kuuluu: ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala.” (Johannes 1:1.) Joissakin muissa käännöksissä tämän jakeen loppuosa välittää ajatuksen siitä, että Sana oli jumalallinen (James Moffatt, A New Translation of the Bible; The New English Bible). Monet käännökset kuitenkin kääntävät Johanneksen 1:1:n loppuosan seuraavasti: ”Sana oli Jumala.” (Vuosien 1938 ja 1992 kirkkoraamatut, Uusi testamentti nykysuomeksi, The Holy Bible—New International Version, The Jerusalem Bible.)

Kreikan kielioppi ja tekstiyhteys puoltavat voimakkaasti sitä, että Uuden maailman käännöksen käännöstapa on oikea ja että ”Sanan” ei tulisi ymmärtää tarkoittavan jakeen alkuosassa mainittua ”Jumalaa”. Joidenkuiden mielestä tästä ei kuitenkaan voi olla varma, koska ensimmäisellä vuosisadalla kreikan kielessä ei ollut epämääräistä artikkelia. Niinpä muuan raamatunkäännös eräällä sellaisella kielellä, jota puhuttiin ajanlaskumme ensimmäisillä vuosisadoilla, on erittäin kiinnostava.

Tämä kieli on koptin kieleen kuuluva sahidin murre. Koptia puhuttiin Egyptissä Jeesuksen maallista palvelusta seuraavina vuosisatoina, ja sahidin murre oli tuon kielen varhainen kirjallinen muoto. Hakuteoksessa The Anchor Bible Dictionary sanotaan ensimmäisistä koptinkielisistä raamatunkäännöksistä: ”Koska – – [Septuaginta] ja – – [Raamatun kreikkalaiset kirjoitukset] käännettiin koptiksi 200-luvulla, koptinkielinen käännös perustuu – – [kreikankielisiin käsikirjoituksiin] jotka ovat huomattavasti vanhempia kuin suurin osa nykyään olemassa olevista todisteista.”

Sahidin murteella oleva teksti on erityisen kiinnostava kahdesta syystä. Ensinnäkin, kuten edellä todettiin, siitä käy ilmi, miten tämä raamatunkohta ymmärrettiin ennen 300-lukua, jolloin kolminaisuudesta tuli virallinen oppi. Toiseksi koptin kielioppi muistuttaa eräässä tärkeässä suhteessa esimerkiksi englannin kielioppia. Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten ensimmäiset käännökset tehtiin syyriaksi, latinaksi ja koptiksi. Syyriassa ja latinassa enempää kuin silloisessa kreikassakaan ei ollut epämääräistä artikkelia. Koptin kielessä sitä vastoin on. Lisäksi tutkija Thomas O. Lambdin sanoo: ”Koptissa artikkelien, sekä määräisten että epämääräisten, käyttö vastaa läheisesti artikkelien käyttöä englannin kielessä.” (Introduction to Sahidic Coptic.)

Koptinkielinen käännös on siksi mielenkiintoinen osoitus siitä, miten Johanneksen 1:1 ymmärrettiin tuolloin. Miten se siis ymmärrettiin? Sahidin murteelle tehty käännös käyttää Johanneksen 1:1:n loppuosassa sanan ”jumala” yhteydessä epämääräistä artikkelia. Nykysuomeksi käännettynä se kuuluisi: ”Ja Sana oli eräs jumala” eli ”Ja Sana oli jumala”. Muinaiset kääntäjät selvästikin tajusivat, että Johanneksen 1:1:ssä olevat Johanneksen sanat eivät tarkoittaneet, että Jeesus pitäisi samastaa Kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Sana oli jumala, ei Kaikkivaltias Jumala.

Turha takertua siihen Johanneksen evankeliumin ensimmäiseen jakeeseen, ihan sama mitä se sanoo. Toinen jae kertoo, että Sana oli Jumalan luona ja kolmas, että "Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.". Ei asiaa voisi paljon tuota selvemmin sanoa. Jos kerran Sanaa ei luotu, koska MITÄÄN EI LUOTU ILMAN SANAA, niin silloin Sana on ikuisuudessa syntynyt Jumalasta.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, jos sanotaan, että mitään ei luotu ilman Sanaa? Kertokaa nyt hyvät ystävät. Jos mitään ei luotu ilman Sanaa, niin silloin Sana oli ennenkuin mitään luotiin.

Joten voitte unohtaa kaikki ne ensimmäisen jakeen viilaamiset, kolmas jae on päivänselvä. Taas palaan siihen, että rakennetaan se oppi päivänselvien jakeiden varaan, EI MINKÄÄN MYSTISTEN JA EPÄMÄÄRÄISTEN, JOISTA ON MILJOONA ERI TULKINTAA.

Ja ei mitään sepityksiä kiitos, hyvän selityksen haluaisin kyllä.

• 9832

No jos Jumala loi ensimmäiseksi Esikoispoikansa ja sen jälkeen kaikki muu on luotu tämän Pojan kautta Jumalan ohjauksessa, niin silloin ei mitään muuta luotu ilman Sanaa. Onko siitä mitään mystiikkaa? Pääasia tässä on se, että Isä on ilman alkua ja loppua, Esikoispojalla oli alku. Ja Hän on siksi ainokainen Poika, koska hän yksin on Jumalan suoranaisesti luoma.
        Jos tämä ei mene ymmärrykseen, niin enempää on vaikea antaa.
        Näin tämä Athanasius on sekoittanut koko kirkon pään.

• 9832 kirjoitti:

>Jeesus on Raamatun mukainen esikoinen, ei esikoispoika ja se liittyy Taivaaseen nousuun, Hän on ensimmäinen kirkastettu.<

>Jumalalla ei ollut muita Poikia.<
        --- Esimerkiksi nämä väitteet on syytä tarkistaa, tietysti Jeesus oli ensimmäinen myös ylösnousseista henkimaailmaan, jossa hän oli ollut Isän kanssa luomisestaan lähtien, täällä jossain lainattiinkin Raamatun kohtaa, että Jumala loi hänet töittensä aluksi.

No esimerkiksi kun maata valmistettiin niin Raamattu kertoo, että kaikki Jumalan pojat riemuitsivat katsellessaan tätä ihmeellistä aineellista luomistyötä. He ovat Jumalan enkelipoikia, taas sanotaan, että jokainen suku ja nimi maan päällä on kiitollisuudenvelassa elämästään Jumalalle, hän on meidänkin Taivaallinen Isämme, kuten Jeesus opetti rukoilemaan "Isä meidän joka olet taivaassa..."

Raamatun jakeita voi heitellä, mutta jälleen kerran, tulee tarkistaa kaikki aiheeseen liittyvät jakeet, että saa asiasta täyden kuvan.

Jumalan pojat olivat niitä muinaisia jättiläitä, ja heidän jälkeläisensä, jotka olivat langenneita enkeleitä ja katkeria Jumalalle, he eivät riemuinneet muusta kun siitä, että voivat yhtyä maan tyttäriin.

He olivat kapinassa, koska Jumala sääti, että ihminen voi lisääntyä, enkelit eivät ja heidät tuhottiin tulvassa.

Job kirjoittaa heti alussa 1 ja 2 luvussa.

• 9832 kirjoitti:

"

Kuten kirjoitit, Uusin käännös (kansalle) on käytännössä alkutekstin mukainen. Muissa on eroja.

Kuitenkin kirjoittamasi kysymys; Jumala” vai ”jumala”? On alkutekstin mukaan; Ja Sana oli Jumala.

”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala (ei jumala)”.

Näin minä sen ymmärrän, ja sama on myös alkutestissä.

Minun kreikankielen taito, ja lähde on se minkä Yliopistossa sain, en ole jatkanut siitä ollenkaan opintojani. Luotan siihen, mutta huomaan, että asian on Sinulle spesialiteetti.

Otan mielelläni lisää tietoa ja ymmärrystä.

Kiitos.

Kes.

• Aamen1245 kirjoitti:

En minä sinun kirjoituksia Kes tarkoittanut, vaan noiden areiolaisten. Ja perverssillä tarkoitan kieroa.

Hyvä, että kerroit, mutta kyllä perverssi on sukupuolisesti poikkeava, luonnoton
        perverssi teko

Kes.

• Aamen1245 kirjoitti:

Turha takertua siihen Johanneksen evankeliumin ensimmäiseen jakeeseen, ihan sama mitä se sanoo. Toinen jae kertoo, että Sana oli Jumalan luona ja kolmas, että "Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.". Ei asiaa voisi paljon tuota selvemmin sanoa. Jos kerran Sanaa ei luotu, koska MITÄÄN EI LUOTU ILMAN SANAA, niin silloin Sana on ikuisuudessa syntynyt Jumalasta.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, jos sanotaan, että mitään ei luotu ilman Sanaa? Kertokaa nyt hyvät ystävät. Jos mitään ei luotu ilman Sanaa, niin silloin Sana oli ennenkuin mitään luotiin.

Joten voitte unohtaa kaikki ne ensimmäisen jakeen viilaamiset, kolmas jae on päivänselvä. Taas palaan siihen, että rakennetaan se oppi päivänselvien jakeiden varaan, EI MINKÄÄN MYSTISTEN JA EPÄMÄÄRÄISTEN, JOISTA ON MILJOONA ERI TULKINTAA.

Ja ei mitään sepityksiä kiitos, hyvän selityksen haluaisin kyllä.

Lue 9832 kirjoitus yllä, siinä ei selitellä, vaan artikkeli on tutkittua tietoa.

• 9832 kirjoitti:

No jos Jumala loi ensimmäiseksi Esikoispoikansa ja sen jälkeen kaikki muu on luotu tämän Pojan kautta Jumalan ohjauksessa, niin silloin ei mitään muuta luotu ilman Sanaa. Onko siitä mitään mystiikkaa? Pääasia tässä on se, että Isä on ilman alkua ja loppua, Esikoispojalla oli alku. Ja Hän on siksi ainokainen Poika, koska hän yksin on Jumalan suoranaisesti luoma.

Poikaa ei ole luotu.
        Kannanotto viittaa Jehovan Todistajiin.

Jos Pojalla olisi alku, missä se on määritelty?

Jeesus ei ole esikoispoika luomisen yhteydessä, vaan Taivaaseen nousun yhteydessä ja kirkastumisessa ihmisenä (myös Jumalana).

Esikoinen on pantu Raamatussa osan kirjoittajien toimesta väärään yhteyteen.

1 Kor 15;
        20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

Kes.

• 9832 kirjoitti:

Ensinnäkin Kesille: En sanonutkaan, etteikö Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä jakeesta kerrottu tieto olisi tutkimustietoa, vaikkakin epäilen Jehovien informaation paikkaansapitävyyttä, koska niinkuin aiemmin sanoin, he kyllä kääntävät samassa muodossa olevan sanan myöhemmin Johanneksen evankeliumissa Jumalaksi isolla J:llä, joten aivan selvää valikointia ja kieroilua. Minun pointtini oli, että sillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä, koska kolmas jae osoittaa, että Sanaa ei luotu ja silloin on PAKKO olla niin, että Sana oli Jumala, syntynyt juuri niinkuin Psalmi 2 kertoo. Nämä jehovat on vaan niin ovelia, että he koettavat kääntää koko keskustelun pois olennaisesta ja keskittyvät täysin epärelevanttiin, kun eivät voi järkevästi vastata.

Sitten 9832: Taas sepittelet vain omiasi ja väännät kieroon selvän Raamatun. Tuossa EI SANOTA, että Jumala olisi luonut Sanaa eli Poikaa ensinkään. Onko vaikea ymmärtää selvää Raamattua, että MITÄÄN ei luotu (JA EI MITÄÄN ON EI MITÄÄN) ilman Sanaa. Siinä ei ole mitään mystiikkaa. Sinä taas yrität vääntää tämän kieroon ilman Raamatullisia perusteluita, vastaamaan omia kieroutuneita opinkäsityksiäsi, joita ei Raamatusta löydy. Poika on päivänselvästi ikuisuudessa syntynyt ennen aikaa, sitä emme tiedä kuinka, mutta Poikaa ei luotu. Ja sikäli kuin Poika on ikuisuudessa syntynyt ennen aikaa, Hän on ikuinen niinkuin Isäkin.

"Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." (Joh. 17:5)

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." (Hepr. 3:18)

Ja ellet voi antaa Raamatullisia perusteita, JOTKA EIVÄT OLE RISTIRIIDASSA JOHANNEKSEN JA MONIEN MUIDEN KANSSA, niin silloin on parempi, josset sano mitään. Oppikeskusteluissa ei näes viekkaasti sepitetyt tarut paina, vaan selvä Raamattu.

Miksi on niin vaikea myöntää olevansa harhassa? Tee parannus ja käänny Elävän Jeesuksen puoleen, niin pelastut.

• Aamen1245 kirjoitti:

Ensinnäkin Kesille: En sanonutkaan, etteikö Johanneksen evankeliumin ensimmäisestä jakeesta kerrottu tieto olisi tutkimustietoa, vaikkakin epäilen Jehovien informaation paikkaansapitävyyttä, koska niinkuin aiemmin sanoin, he kyllä kääntävät samassa muodossa olevan sanan myöhemmin Johanneksen evankeliumissa Jumalaksi isolla J:llä, joten aivan selvää valikointia ja kieroilua. Minun pointtini oli, että sillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä, koska kolmas jae osoittaa, että Sanaa ei luotu ja silloin on PAKKO olla niin, että Sana oli Jumala, syntynyt juuri niinkuin Psalmi 2 kertoo. Nämä jehovat on vaan niin ovelia, että he koettavat kääntää koko keskustelun pois olennaisesta ja keskittyvät täysin epärelevanttiin, kun eivät voi järkevästi vastata.

Sitten 9832: Taas sepittelet vain omiasi ja väännät kieroon selvän Raamatun. Tuossa EI SANOTA, että Jumala olisi luonut Sanaa eli Poikaa ensinkään. Onko vaikea ymmärtää selvää Raamattua, että MITÄÄN ei luotu (JA EI MITÄÄN ON EI MITÄÄN) ilman Sanaa. Siinä ei ole mitään mystiikkaa. Sinä taas yrität vääntää tämän kieroon ilman Raamatullisia perusteluita, vastaamaan omia kieroutuneita opinkäsityksiäsi, joita ei Raamatusta löydy. Poika on päivänselvästi ikuisuudessa syntynyt ennen aikaa, sitä emme tiedä kuinka, mutta Poikaa ei luotu. Ja sikäli kuin Poika on ikuisuudessa syntynyt ennen aikaa, Hän on ikuinen niinkuin Isäkin.

"Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." (Joh. 17:5)

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti." (Hepr. 3:18)

Ja ellet voi antaa Raamatullisia perusteita, JOTKA EIVÄT OLE RISTIRIIDASSA JOHANNEKSEN JA MONIEN MUIDEN KANSSA, niin silloin on parempi, josset sano mitään. Oppikeskusteluissa ei näes viekkaasti sepitetyt tarut paina, vaan selvä Raamattu.

Miksi on niin vaikea myöntää olevansa harhassa? Tee parannus ja käänny Elävän Jeesuksen puoleen, niin pelastut.

Tämän nykyisen järjestelmä on hieman vaikea siinä kohti, ettei aina tule vastus sille paikalle, kun sen tarkoittaa.

N 10 v. sitten se oli selvempi.

JT;ten kanssa tulee olla varovainen, se ei ole, kuten he itse sanovat Kristitty kirkko, vaan ”uskonnollinen totuus”.

Raamatun sanoma Jumalasta on aina isolla alkukirjaimella, epäjumala sitä vastoin pienellä JT;ssä taas tarpeen mukaan, etupäässä Jahve.

JT;n koko punainen lanka on kieltää Jeesuksen Kuninkuus, sekä kaikkivaltiaisuus, sekä ikuisolemus.

Jos keskustelet heidän kanssaan, pelastuminen tulee vasta jotain sijalla 10.

• tutustumaan
      • Tuonne JW sivustoille ei kannata mennä, siellä on pelkkää harhaa ja valhetta, viekkaasti sepitettyjä taruja jotka johtaa tietämättömiä harhaan. Sensijaan kehotan lukemaan selvää Jumalan sanaa.

1. Joh. 5:
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

2. Joh. 1:
        6 Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
        7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
        8 Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
        9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Juudaan kirje:
        4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

• tietotuusjaelämä

Joo, Jeesus on Jumalan Poika.

• No ainakin tästä ollaan samaa mieltä ;)

• sekoitatteko.pään

Eivätkö nämä ole totta?
      Ilmestys 3:14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku"
      Luuk.9:35 "Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä".
      2.Piet.1:17,18 "Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
      Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella."

• Totta kaikki.

Ei nuista kuitenkaan mikään ole ristiriidassa jo aiemmin sanotun kanssa. Kyllä, Kristus oli luomakunnan alku sinänsä, että Hänen kauttaan, Hänessä ja Hänestä on kaikki luotu saanut alkunsa. Kuitenkin on aiemmin jo todistettu, että Jeesus ei ollut luotu vaan syntynyt ja tämä on aivan johdonmukainen opetus läpi Raamatun.

"Ei tämä ääni tullut minun tähteni, vaan teidän tähtenne." (Joh. 12:30)

Eiköhän Jeesuksella ollut homma ihan hallussa ilman että Isä olisi sitä jylissyt ääneen juuri Hänen itsensä takia. Uskoakseni Jeesuksella oli kyllä yhteys Isään ilmankin. Enemmänkin kyse taisi olla siitä, että paikalla olevat opetuslapset näkisivät ja saisivat todistuksen.

Edeltävä jae mukaanluettuna sama kohta menee näin, sopinee muutenkin tähän kontekstiin:

16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.

• keitä.te.olette

Jos joku tuntee Jeesuksen, ei hän sano häntä Jumalaksi, tai Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi.

• Mutta Hän joka tapauksessa kaikkivaltias.

• niiloalhovainio
        Kesitas kirjoitti:

Mutta Hän joka tapauksessa kaikkivaltias.

Isä on nytkin Poikaa suurempi. Tuo mainitsemasi kaikkivaltius ei ole totta. Miksei sitten Jeesus yksin voi pelastaa ihmistä, kun siihen kuitenkin tarvitaan Jumalaa.
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

• tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Mutta Hän joka tapauksessa kaikkivaltias.

Eipä taida olla kaikkivaltias eikä kaikkitietävä jumala. Jeesus=totuus todisti näin?

Matt. 24:36
        Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

• niiloalhovainio kirjoitti:

Isä on nytkin Poikaa suurempi. Tuo mainitsemasi kaikkivaltius ei ole totta. Miksei sitten Jeesus yksin voi pelastaa ihmistä, kun siihen kuitenkin tarvitaan Jumalaa.
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Voi Pyhä yksinkertaisuus.
        Mainitsit Joh 6;44 jolloin Jeesusken työ oli alussa, eikä vielä silloin Jumala ollut antanut Hänelle valtaansa.

Montako senttiä Isä on isompi Poikaa??

Eipä taida olla kaikkivaltias eikä kaikkitietävä jumala. Jeesus=totuus todisti näin?

Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Kyllä se nyt jo on Jeesuskellakin tiedossa, kertoihan Hän tarkat merkit.
        Isä ei salaa Pojaltaan mitään, vaan on jopa antanut Hänelle kaiken vallan.

• niiloalhovainio
        Kesitas kirjoitti:

Voi Pyhä yksinkertaisuus.
        Mainitsit Joh 6;44 jolloin Jeesusken työ oli alussa, eikä vielä silloin Jumala ollut antanut Hänelle valtaansa.

Montako senttiä Isä on isompi Poikaa??

Äläpäs vapaakirkon vekkuli uhoa. Missä Raamatussa on tuo jae kumottu.
        Yksinkertainen olet, muttet pyhä.

Äläpäs vapaakirkon vekkuli uhoa. Missä Raamatussa on tuo jae kumottu.
        Yksinkertainen olet, muttet pyhä.

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistettu Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

• niiloalhovainio
        Kesitas kirjoitti:

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistettu Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Eihän tuolla ole mitään tekemistä kyseisen Raamatun jakeen kumoamisen kanssa.
        Joka on kerran ollut sekaisin Kempeleen kirkon lattialla pahasta, näytää elävän siinä kadotukseen asti.

Eihän tuolla ole mitään tekemistä kyseisen Raamatun jakeen kumoamisen kanssa.
        Joka on kerran ollut sekaisin Kempeleen kirkon lattialla pahasta, näytää elävän siinä kadotukseen asti.

Minkä jakeen kanssa?

• niiloalhovainio
        Kesitas kirjoitti:

Minkä jakeen kanssa?

Ota vähemmän ööliä, että pysyt kärryillä.

Ota vähemmän ööliä, että pysyt kärryillä.

Väärä vastaus.

• tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Kyllä se nyt jo on Jeesuskellakin tiedossa, kertoihan Hän tarkat merkit.
        Isä ei salaa Pojaltaan mitään, vaan on jopa antanut Hänelle kaiken vallan.

Kesitas. Sinähän et usko Jeesusta. No, sen minä olen huomannut jo ajat sitten. Eihän uskonnolliset ihmiset usko Jeesusta vaan ihmisoppeja.

Se on siinä!

Kesitas. Sinähän et usko Jeesusta. No, sen minä olen huomannut jo ajat sitten. Eihän uskonnolliset ihmiset usko Jeesusta vaan ihmisoppeja.

Se on siinä!

Se on totta, etten ollut silloin paikalla, mutta nyt olen ja uskon Jeesuksen sanaan, Raamatun kautta.

Jeesukselle esitettiin 2 kysymystä;

Matt. 24; 3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"

Mitä Hän vastasi?

Ensimmäinen, joka kohdistuu juuri Sinuun lestadiolaisena; 4 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan.

Jeesus ei voinut paljastaa ajankohtaa, koska muutenhan ihmiset tekisivät parannuksen Häneen, jopa Kerholaisetkin.

Mutta merkit; 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.

Onko näin paljon kuultu sodista, kun ennen, ei, joten aika on lähellä.

Nyt on maanjäristyksiä enemmän, kun koskaan ja kansa nousee kansaa vastaan, kuten Espanjassa, sekä Venäjällä ja kauko- Idässä, konflikteja on yli 50 maassa. Maailmassa kuolee lähes 2 miljoonaan ihmistä tulevana vuotena nälkään.
        7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä.

Hän myöntää, että tämä ovat vain ensimmäiset suuret merkit;
        8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua

Sitten Hän siirtyy merkkeihin, jotka viittaavat jo Tempaukseen. Tuhansia oikeita lähetyntekijöitä tapetaan.
        9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.
        2 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Merkkien yhteensopivuus kasvaa näihin aikoihin;
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Nyt on vain hyvin harvoja alueita, jossa ei lähetystyötä tehdä ja ensi viikolla saa jälleen kaksi kansaa omalla kielellä ilmestyvän UT;N.
        Niitä ei kyyllä ole yhtään Kerhon kääntäminä.
        Nyt aivan selkeä merkki (aikamäärillä ei pelata, kuten Kerho on jo virheellisesti 3 kertaa ilmoittanut)
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;

Selitän, mitä tämä tarkoittaa; Hävityksen kauhistus on paha ja saatana, jotka rikkovat juutalaisten kanssa tehdyn sopimuksen Uuden valmistuvan Temppelin Pyhittämisen vain Jumalan omaisuuskansalle, Israelille.
        He valtaavat sen, sitten tulee Jeesus alas omine sotajoukkoineen.

Oletko mukana, jatkan kuitenkin.

Eikö tämä ole riittävä merkki;
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Pidä silmäsi ja korvasi auki. Kaikki näkevät tämän merkin, jopa Kerhon puhujat.

Sitten merkki, jonka SRK kumoaa korvausteologian nimissä, arvaan mistä maasta on kysymys?
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Israelista. Se itsenäistyi 14. toukokuuta 1948. Olen reilut 2 kk vanhempi kun kansani.

Olen sitä sukupolvea, että saan olla osallisena Tempaukseen.

Tässä, joten kyllä Jeesus tietää, kuten Jumalakin muutaman kymmenen vuoden marginaalilla, tämän järjestelmän tuhoutumisen. Itse siihen on vaikutettu.

Ja sitten tulee Jumala Jerusalemiin, ihmisten keskelle, n 1000v perästä.

Kes.

• niiloalhovainio

Jeesuksen oma olevinaan puhuu Jeesusta vastaan. Ei auta pitkät liirum-laarumit.
        Mark. 13:
        32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

• tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Se on totta, etten ollut silloin paikalla, mutta nyt olen ja uskon Jeesuksen sanaan, Raamatun kautta.

Jeesukselle esitettiin 2 kysymystä;

Matt. 24; 3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä eikä siellä ollut muita, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kyselivät: "Sano meille, milloin se kaikki tapahtuu. Mikä on merkkinä sinun tulostasi ja tämän maailman lopusta?"

Mitä Hän vastasi?

Ensimmäinen, joka kohdistuu juuri Sinuun lestadiolaisena; 4 Jeesus vastasi: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan.

Jeesus ei voinut paljastaa ajankohtaa, koska muutenhan ihmiset tekisivät parannuksen Häneen, jopa Kerholaisetkin.

Mutta merkit; 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä.

Onko näin paljon kuultu sodista, kun ennen, ei, joten aika on lähellä.

Nyt on maanjäristyksiä enemmän, kun koskaan ja kansa nousee kansaa vastaan, kuten Espanjassa, sekä Venäjällä ja kauko- Idässä, konflikteja on yli 50 maassa. Maailmassa kuolee lähes 2 miljoonaan ihmistä tulevana vuotena nälkään.
        7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä.

Hän myöntää, että tämä ovat vain ensimmäiset suuret merkit;
        8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua

Sitten Hän siirtyy merkkeihin, jotka viittaavat jo Tempaukseen. Tuhansia oikeita lähetyntekijöitä tapetaan.
        9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden.
        2 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Merkkien yhteensopivuus kasvaa näihin aikoihin;
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Nyt on vain hyvin harvoja alueita, jossa ei lähetystyötä tehdä ja ensi viikolla saa jälleen kaksi kansaa omalla kielellä ilmestyvän UT;N.
        Niitä ei kyyllä ole yhtään Kerhon kääntäminä.
        Nyt aivan selkeä merkki (aikamäärillä ei pelata, kuten Kerho on jo virheellisesti 3 kertaa ilmoittanut)
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;

Selitän, mitä tämä tarkoittaa; Hävityksen kauhistus on paha ja saatana, jotka rikkovat juutalaisten kanssa tehdyn sopimuksen Uuden valmistuvan Temppelin Pyhittämisen vain Jumalan omaisuuskansalle, Israelille.
        He valtaavat sen, sitten tulee Jeesus alas omine sotajoukkoineen.

Oletko mukana, jatkan kuitenkin.

Eikö tämä ole riittävä merkki;
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Pidä silmäsi ja korvasi auki. Kaikki näkevät tämän merkin, jopa Kerhon puhujat.

Sitten merkki, jonka SRK kumoaa korvausteologian nimissä, arvaan mistä maasta on kysymys?
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Israelista. Se itsenäistyi 14. toukokuuta 1948. Olen reilut 2 kk vanhempi kun kansani.

Olen sitä sukupolvea, että saan olla osallisena Tempaukseen.

Tässä, joten kyllä Jeesus tietää, kuten Jumalakin muutaman kymmenen vuoden marginaalilla, tämän järjestelmän tuhoutumisen. Itse siihen on vaikutettu.

Ja sitten tulee Jumala Jerusalemiin, ihmisten keskelle, n 1000v perästä.

Kes.

Ei ketään temmata, se oli Paavalin harhaluulo. Luulipa jopa että hän on vielä elossa kun tempaus tapahtuu. Njet.

Ei ketään temmata, se oli Paavalin harhaluulo. Luulipa jopa että hän on vielä elossa kun tempaus tapahtuu. Njet.

Ei teitä todella Temmata, vain uudestisyntyneet Temmataan.

• tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Ei teitä todella Temmata, vain uudestisyntyneet Temmataan.

Luuletko että helluntailaiset ovat ainoita uudestisyntyneitä? Myös jehovat, adventistit, lestat ym. luulevat aivan samalla tavalla. Pysytään maan kamaralla ja Hänen suunsa henkäyksellä tuhotaan kaikki jumalattomat. Se tempaus on helluntailaisten höpötystä kuten muukin.

Luuletko että helluntailaiset ovat ainoita uudestisyntyneitä? Myös jehovat, adventistit, lestat ym. luulevat aivan samalla tavalla. Pysytään maan kamaralla ja Hänen suunsa henkäyksellä tuhotaan kaikki jumalattomat. Se tempaus on helluntailaisten höpötystä kuten muukin.

Minä en luule mitään, en edes helluntailaisista, kysy heiltä.
        Jehovat ja lestat ovat vain uskonnollisia, vailla Pyhää Henkeä oleivia järjestöjä, ei kristittyjä.
        Mikä tämä sitten on, onko helluntailaiset kirjoittaneet Raamatun, Hallelujaa???1.

Tess. 4:17
        Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

Mielenkiintoista jakaa jatuksia täysin seklaarin pakanan kanssa.

• kekekekeke

Jos leikkisästi sanoisi, niin sinä itse vaikutat sellaiselta taivaanrannan maalarilta :)

• tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

Minä en luule mitään, en edes helluntailaisista, kysy heiltä.
        Jehovat ja lestat ovat vain uskonnollisia, vailla Pyhää Henkeä oleivia järjestöjä, ei kristittyjä.
        Mikä tämä sitten on, onko helluntailaiset kirjoittaneet Raamatun, Hallelujaa???1.

Tess. 4:17
        Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

Mielenkiintoista jakaa jatuksia täysin seklaarin pakanan kanssa.

Juurihan itse ylempänä kehuit että vain uudestisyntyneet temmataan. Laskit itsesi siihen mukaan.
        Totuus lienee että Kesitaskin uskonnollispoliittisena höpöttäjänä tuhotaan, jollei ole mennyt manan majoille ennen sitä. Odotellaan kes. eiköhän se siitä selviä miljoonan vuoden kuluttua, tai miljardin vuoden kuluttua.

Juurihan itse ylempänä kehuit että vain uudestisyntyneet temmataan. Laskit itsesi siihen mukaan.
        Totuus lienee että Kesitaskin uskonnollispoliittisena höpöttäjänä tuhotaan, jollei ole mennyt manan majoille ennen sitä. Odotellaan kes. eiköhän se siitä selviä miljoonan vuoden kuluttua, tai miljardin vuoden kuluttua.

En minä kehunut, vaan siteerasin Jeesusta.

Älä tee minusta "uskonnollispoliittisena höpöttäjää" Kristuksen tähden, siksihän vihaatkin minua.

Jeesus sanoi, ettei se sukukunta häviä, joka elää Israelin perustamisen aikaan.

• teutakin.hätkähtää

"Jeesus sanoi, ettei se sukukunta häviä, joka elää Israelin perustamisen aikaan. "

Tuon kyllä sovelsit ilman perusteita, mitä ihmettä tällä 1948 perustetulla Israelin valtiolla on tekemistä Jeesuksen ennustuksen kanssa? Ja sinä sitten kuulut tähän sukupolveen, älä tähän pane turvaasi, se on valheturva, MIstä se ilmenisi, että se luottaa Jumalaan, kun se luottaa aseisiin ja on täysin tässä maailmassa. Ei sitä paremmin voi sanoa jos niinkään hyvin.

• teutakin.hätkähtää kirjoitti:

"Jeesus sanoi, ettei se sukukunta häviä, joka elää Israelin perustamisen aikaan. "

Tuon kyllä sovelsit ilman perusteita, mitä ihmettä tällä 1948 perustetulla Israelin valtiolla on tekemistä Jeesuksen ennustuksen kanssa? Ja sinä sitten kuulut tähän sukupolveen, älä tähän pane turvaasi, se on valheturva, MIstä se ilmenisi, että se luottaa Jumalaan, kun se luottaa aseisiin ja on täysin tässä maailmassa. Ei sitä paremmin voi sanoa jos niinkään hyvin.

Vähän tunnet Israeli Jumallista historiaa.

Israel on juuri se Viikunapuu, josta jae 32 kertoo.

32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.

Tämän tajuaminen ei antisetistille onnistu, jatka vain samaan linjaan.

• teutakin.htk

Eikö Jeesus ollut jo jonkun päivää aiemmin kironnut tuon Israelin viikunapuun ja sanonut, että 'älköön sinusta koskaan enää tulko hedelmää' Ja Pietari totesi seuraavana aamuna, että 'Herra viikunapuu. jonka kirosit, on kuivettunut'.
        Eli ei se kuivettunut viikunapuu enää tule lehteenkään, kun taisi juurikin kuivettua.
        Eli on kyse yleisesti sen havaitsemisesta, että kesä lähestyy.

• juuria.myöten

Markus 11:"20. Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
        21. Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut"."

Aiheuttamalla puun kuihtumisen Jeesus antaa opetuslapsilleen havainnollisen opetuksen siitä, miten tarpeellista heidän on uskoa Jumalaan. Hän sanookin: ”Kaikki, mitä rukoilette ja pyydätte, uskokaa ikään kuin saaneenne, niin se tulee olemaan teillä.” Miten tärkeää heidän onkaan oppia tämä varsinkin kun ajattelee sitä, miten pelottavia koetuksia on tulossa! Kuihtuneella viikunapuulla ja uskon laadulla on toinenkin yhteys.
        Tämän viikunapuun tavoin Israelin kansa antaa itsestään valheellisen kuvan. Vaikka tuo kansa on liittosuhteessa Jumalan kanssa ja saattaa ulkonaisesti näyttää noudattavan hänen säädöksiään, niin se on osoittanut olevansa ilman uskoa, se ei tuota hyvää hedelmää. Uskon puutteen vuoksi se jopa parhaillaan hylkää Jumalan oman Pojan! Niinpä aiheuttamalla hedelmää tuottamattoman viikunapuun kuihtumisen Jeesus havainnollisesti osoittaa, mikä tulee olemaan tämän hedelmättömän ja uskottoman kansan lopullinen kohtalo.

• 9832

Taitavat olla Kesitaksen kirjoittamia nämä, jotka kaipaavat ainakin oikaisua.

Vastausta: "No esimerkiksi kun maata valmistettiin niin Raamattu kertoo, että kaikki Jumalan pojat riemuitsivat katsellessaan tätä ihmeellistä aineellista luomistyötä. He ovat Jumalan enkelipoikia", johon Kesitas kommnetoi:
      >>>>Jumalan pojat olivat niitä muinaisia jättiläitä, ja heidän jälkeläisensä, jotka olivat langenneita enkeleitä ja katkeria Jumalalle, he eivät riemuinneet muusta kun siitä, että voivat yhtyä maan tyttäriin.<<<<
      --- Miten kyse voisi olla nephilimeistä vedenpaisumuksen aikaan, kun ei vielä ollut olemassa maakaan valmistettuna, Jumalan pojat katselivat maan luomista ja maailmankaikkeuden luomista ja iloitsivat tästä uudesta Jumalan tarkoituksesta.

Sitten hän väittää, että "JT;n koko punainen lanka on kieltää Jeesuksen Kuninkuus, sekä kaikkivaltiaisuus, sekä ikuisolemus"
      --- Raamatun punainen lanka on Jumalan alkuperäisen Eedenissä ihmisparille lausuman tarkoituksen toteuttaminen Valtakunta hallituksen välityksellä, jonka kuningas on Jeesus Kristus ja hänen 144000 kuningastoveriaan. Syntiinlankeemus edellytti synnin poistamista ja sen lunastustyön suoritti Jeesus Kristus. Hän luovutti täydellisen ihmisruumiinsa uhriksi, hän ei ollut tehnyt syntiä ja hänellä oli oikeus iankaikkiseen elämään, mutta hän luovutti tämän elämän eli liharuumiinsa lunnaiksi ja Jumala herätti hänet henkiluomuksena jälleen elämään ja hän palasi taivaaseen ja esitti täydellisen ihmiselämänsä arvon siellä Jumalalle. Tämän täydellisen uhrin kautta Jumala saattoi vanhurskautensa kunniaan, kun hän sovelsi sitä Aadamin uskovien hyväksi.
      Aadam oli ollut täydellinen ihminen ja langennut, Jeesus oli ollut täydellinen ihminen ja pysynyt mitä pirullisimmissa Saatanan koettelemuksissa uskollisena. Nämä olivat vastaavat lunnaat, jossa Jumalan varhurskaus antaa anteeksi tuli todistetuksi, kuinka tuskallista se Hänelle itselleenkin oli nähdä Esikoispoikansa kärsimykset.
      Jeesus oli Kristus, hän oli Daavidin valtakuntalupauksen perillinen, hän oli Valtakunnan Kuningas, Messias.
      Täällä on jo mainittukin, että Jumala korotti hänet ylempään asemaan mitä hänellä oli ollutkaan aikaisemmin taivaassa, hän sai kuolemattomuuden ja turmeltumattomuuden.
      Hän istuutui Jumalan oikealle puolelle odottamaan, että Isä antaa hänelle Valtakunnan Kuninkuuden, kun se aika täyttyy, joka ilmoitetaan Daavidin viimeisen maanpäällisen pojan Sidkian kuninkuuden tuhoajan Nebukadnessarin unessa. Löytyy Danielin kirjan 4. luvussa olevasta ennustuksesta.
      Tuon "kansain määräajan" (ihmishallitukset saivat hallita ilman, että Jumalan hallitusta edustava Daavidin jälkeläinen hallitsisi) päätyttyä - Luuk.21:24 "ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät." - tapahtui taivaassa se mistä Kesitas puhuu Dan 7:14

Nyt alkoi se hetki, josta apostolit tiedustelivat Matteus 24:3 "Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
      Tulemuksesi = Parousia eli Jeesuksen kuninkaallinen läsnäolo
      Se merkitsi sitä, että nyt koko maa oli hänen hallintaansa annettu ja alkoi maailman lopun aika.
      Tämä olisi sellaista vaikeutta maan päällä, josta Jeesus kertoi edelleen esimerkiksi tuossa Matteuksen 24. luvussa ja 25. luvussa. Merkittävää tälle ajanjaksolle olisi Jeesuksen todistuksen mukaan Matteus 24:14 "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

Nyt hyppään nopeammin Jumalan tarkoituksen toteuttamiseen. Viimeisten päivien loppuosassa olisi "suureksi ahdistukseksi" kutsuttu ajanjakso, joka huipentuisi Harmagedonin sotaan. Kaikki Jumalan hallitusvaltaa vastustavat voimat tuhotaan ja maa puhdistetaan pahuudesta, jotta ne jotka Jumala suojelee Harmagedonissa voivat alkaa rakentaa juuri sitä paratiisia, joka Eedenissä ilmaistiin Jumalan tarkoitukseksi maan ja ihmisen suhteen. Haadeksessa nukkuvat kuolleet herätetään jälleen eloon, josta Jeesus antoi useita esimerkkejä maan päällisen palveluksensa aikana. Kaikki sairaudet parannetaan ja lopulta ennen tuhatvuotiskauden päättymistä, kaikki ihmiset on ennallistettu täydellisiksi kuin Aadam oli ollut. Silloin Jeesus on tehnyt tämän ennallistustyönsä ja hän luovuttaa Valtakunnan valtikan takaisin Isälle. Mitä uutta tehtävää hänellä ja 144000 hallitsijatoverilla tulee olemaan, se jää nähtäväksi. Mutta tärkein: JUMALAN NIMI ON PYHITETTY.

• 144000

• Muuten hienosti, vaan Raamatun kohta uupuu.

Jumalten pojat eivät olleet tarkkaajina, vaan enkeli nimestää Luciverus, Hänen tehtävä oli maan kehityksen raportointi Jumalalle.

Hän alkoi kapinaan ja sai muutamia enkeleitä puolelleen ja yksi syy oli, kun eivät voineet lisääntyä.
        Tämä löytyy juutalaisista rabbistisista kirjoituksista.

>>Sitten hän väittää, että "JT;n koko punainen lanka on kieltää Jeesuksen Kuninkuus, sekä kaikkivaltiaisuus, sekä ikuisolemus"** näinhän se on, Jumala ennallistaa ihmisen Paratiisiin Jerusalemiin, uhraamalla Lain sovituksessa elävän poikansa ja näin saa 1/3 Häneen uskovia pelastettua Israeliin.

Jatko on sitten eri juttu, sille on varattu vain n 1% Raamatun tekstistä, ennallistamiselle n 5%.

144,000 on yksi ryhmä, mutta Jumala on sanonut myös, että
        Room. 11:4
        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille.

On turha väittää mistään VL neitseistä tässä yhteydessä mitään.

>Syntiinlankeemus edellytti synnin poistamista ja sen lunastustyön suoritti Jeesus Kristus. ** Olet oikeilla linjoilla, Isä lunasti, mutta Poika sovitti, ei yksin syntiä, vaan täytti Lain, ja toimi viimeisenä, ainutkertaisen uhrilampaana.

Jeesus ei juuri puhunut synnin sovittamisesta ristillä, jonka Hän lain täyttämisen kautta kuitenkin valmisti, vaan sanoi;
        ”Isä, anna heille anteeksi” (Luuk 23:24)
        ”Totisesti, jo tänään sinä olet minun kanssani paratiisissa!” (Luuk 23:43)
        ”Katso, tässä on poikasi. Katso, tässä on äitisi!” (Joh 19:26-27
        ”Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?” (Matt 27:46; Mark 15:34)
        ”Minun on jano” (Joh 19:28)
        ”Se on täytetty!” (Joh 19:30)
        ”Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni” (Luuk 23:46)
        Olemme kuitenkin samoilla linjoilla, sillä Jeesushan omalla VIATTOMALLA VERELLÄÄN, maksoi kaikkien synnit, jotka Häneen uskovat.
        Sen vuoksi ihmettelen niitä saarnaajia, jotka MUKA, antavat toisille syntejä anteeksi, nehän on sovitettu Golgatalla.
        Aikamoista pelleilyä.
        Mielestäni täydellisyys ei ole se vaatimus, vaan esikoisuus, joka tulee uskolla Jeesukseen ja samalla perii Jumalan lapsen esikoisuuden.

Jeesus oli esikoisista esikoisin ja avasi Tempauksen omaisen nousun Isän luokse.

Pyhä esikoisuus, vaikka ei ole vanhin lapsi, on peritty uskolla Jeesukseen: ”Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet. Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.” (1. Kor. 15:20-23)

Hyvä kirjoitus ja en näe teologista ristiriitaa aiheessa, nyanssi näkemyseroja kylläkin.

Katso hieman laajempi kommentaarini Matt 24 luvusta n 2 -3 tuntia sitten.

Tuosta Dan 7: 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

On vahvistus Matt 28;18 jakeeseen, TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ;
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Kes.

• sataneljäkymmentäneljä
        Kesitas kirjoitti:

Muuten hienosti, vaan Raamatun kohta uupuu.

Jumalten pojat eivät olleet tarkkaajina, vaan enkeli nimestää Luciverus, Hänen tehtävä oli maan kehityksen raportointi Jumalalle.

Hän alkoi kapinaan ja sai muutamia enkeleitä puolelleen ja yksi syy oli, kun eivät voineet lisääntyä.
        Tämä löytyy juutalaisista rabbistisista kirjoituksista.

>>Sitten hän väittää, että "JT;n koko punainen lanka on kieltää Jeesuksen Kuninkuus, sekä kaikkivaltiaisuus, sekä ikuisolemus"** näinhän se on, Jumala ennallistaa ihmisen Paratiisiin Jerusalemiin, uhraamalla Lain sovituksessa elävän poikansa ja näin saa 1/3 Häneen uskovia pelastettua Israeliin.

Jatko on sitten eri juttu, sille on varattu vain n 1% Raamatun tekstistä, ennallistamiselle n 5%.

144,000 on yksi ryhmä, mutta Jumala on sanonut myös, että
        Room. 11:4
        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille.

On turha väittää mistään VL neitseistä tässä yhteydessä mitään.

>Syntiinlankeemus edellytti synnin poistamista ja sen lunastustyön suoritti Jeesus Kristus. ** Olet oikeilla linjoilla, Isä lunasti, mutta Poika sovitti, ei yksin syntiä, vaan täytti Lain, ja toimi viimeisenä, ainutkertaisen uhrilampaana.

Jeesus ei juuri puhunut synnin sovittamisesta ristillä, jonka Hän lain täyttämisen kautta kuitenkin valmisti, vaan sanoi;
        ”Isä, anna heille anteeksi” (Luuk 23:24)
        ”Totisesti, jo tänään sinä olet minun kanssani paratiisissa!” (Luuk 23:43)
        ”Katso, tässä on poikasi. Katso, tässä on äitisi!” (Joh 19:26-27
        ”Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?” (Matt 27:46; Mark 15:34)
        ”Minun on jano” (Joh 19:28)
        ”Se on täytetty!” (Joh 19:30)
        ”Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni” (Luuk 23:46)
        Olemme kuitenkin samoilla linjoilla, sillä Jeesushan omalla VIATTOMALLA VERELLÄÄN, maksoi kaikkien synnit, jotka Häneen uskovat.
        Sen vuoksi ihmettelen niitä saarnaajia, jotka MUKA, antavat toisille syntejä anteeksi, nehän on sovitettu Golgatalla.
        Aikamoista pelleilyä.
        Mielestäni täydellisyys ei ole se vaatimus, vaan esikoisuus, joka tulee uskolla Jeesukseen ja samalla perii Jumalan lapsen esikoisuuden.

Jeesus oli esikoisista esikoisin ja avasi Tempauksen omaisen nousun Isän luokse.

Pyhä esikoisuus, vaikka ei ole vanhin lapsi, on peritty uskolla Jeesukseen: ”Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet. Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.” (1. Kor. 15:20-23)

Hyvä kirjoitus ja en näe teologista ristiriitaa aiheessa, nyanssi näkemyseroja kylläkin.

Katso hieman laajempi kommentaarini Matt 24 luvusta n 2 -3 tuntia sitten.

Tuosta Dan 7: 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

On vahvistus Matt 28;18 jakeeseen, TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ;
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Kes.

"Israel" on vertauskuva:
        "Muutes, osaatko sanoa tai tulkita mitenkään sitä ilmestyskirjan kohtaa, jossa ... luvun, sata neljäkymmentä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:"
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/879002/yksi-joukko

• grammatankohdat

Job 42:16"Job eli näiden tapahtumien jälkeen vielä sataneljäkymmentä vuotta. Hän sai nähdä lapsiaan ja lastensa lapsia aina neljänteen polveen saakka"

Ilm.21:17 Hän mittasi myös muurin, ja se oli sataneljäkymmentäneljä kyynärää -- enkeli käytti siinä ihmismittaa".

Luvun 144 perässä olevat nollat tarkoittavat lukemattomia.

• sataneljäkymmentäneljä kirjoitti:

"Israel" on vertauskuva:
        "Muutes, osaatko sanoa tai tulkita mitenkään sitä ilmestyskirjan kohtaa, jossa ... luvun, sata neljäkymmentä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:"
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/879002/yksi-joukko

Olen pitänyt useita Ilmestyskirjan kursseja sekä seminaareja. Kirja on minulle tuttu.
        Kysymys ei ole muistakun Jaakobin lapsista, Leeviä lukuunottamatta.
        Asiat eivät ole vertauksia. Jos olisi, se olisi kerrottu.

Taas Yksi joukko on Jeesuksen kansaivälinen seurakunta, johon ei Kerho kuulu, syy Jeesuksen aliarvostus, sekä arkuun tunnustaa Hänet Herraksi ihmisten edessä.

Jeesus pelastaa vain omansa.

• grammatankohdat kirjoitti:

Job 42:16"Job eli näiden tapahtumien jälkeen vielä sataneljäkymmentä vuotta. Hän sai nähdä lapsiaan ja lastensa lapsia aina neljänteen polveen saakka"

Ilm.21:17 Hän mittasi myös muurin, ja se oli sataneljäkymmentäneljä kyynärää -- enkeli käytti siinä ihmismittaa".

Luvun 144 perässä olevat nollat tarkoittavat lukemattomia.

Ei kuulu mitenkään käsiteltävään asiaan.

• 9832

Tästä on varmaan puhuttu aiemminkin, ja ei kai olla päästy yhteisymmärrykseen. Tuo 144000 tässä kuvaa hengellisen Israelin (Raamattu puhuu siitä Jumalan Israelina) sukukuntia. Näihin Jumala valitsi jäseniä myös pakanakansoista, mikä oli valtaisi muutos uudessa liitossa. Paavali oli kansakuntien tai "pakanakansojen" apostoli ja toi heille ilmi tämän ihmeellisen muutoksen heidän asemassaan. Se että heidät on järjestetty 12 sukukunnaksi osoittaa, että he ovat täydellisesti muodostettu järjestö Jeesuksen Kristuksen kanssahallitsijoina ja alipappeina Jumalan Valtakunnassa. Sukukunnat poikkeavat jossain määrin luonnollisen Israelin sukukunnista. Jumala on valinnut heidät ja uudestisynnyttänyt heidät taivaalliseen elämään.

"Suuri joukko" edustaa kaikkia niitä ihmisiä, jotka eivät kuulu taivaalliseen ”morsian”-luokkaan eli 144000 sinetöidyn joukkoon mutta ovat hyväksytyssä tilassa ”suuren ahdistuksen” aikaan ja säilyvät elossa maan päällä. Heidät mainitaan myös Johannes 10:16 ja Matteuksen 25:33:ssa. Miksi heidän sanotaan seisovan "valtaistuimen edessä" vaikka he ovat maan päällä?
        Heidän seisomisensa Jumalan valtaistuimen edessä osoittaa, että he tunnustavat tuon valtaistuimen ja alistuvat täysin Jumalan suvereeniuteen. Siksi he kestävät hyväksyttyinä.
        Sen sijaan sanotaan, että "maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin
        16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?" - Ilmestyskirja 6:15-17.

• jehovanterve

JT = jehovan todistaja eikä jumalan terve.

• planeetanastrologgi

..."jota me myös olemme tottuneet nimittämään Saatanaksi ja joka oli yksi niistä enkeleistä, jotka Jobin kertomuksessa esiintyvät Herran ympärillä. Tämä Saatana sai Herralta luvan kiusata Jobia"...

12 on täydellisyyden luku. Sen takia lukua 13 on pidetty epäonnen/onnettomuuden lukuna, koska se eroaa täydellisyydestä.
      http://docplayer.fi/5835224-Ketka-ovat-ilmestyskirjan-144-000-valittua.html

• Luku 12 ei ole äydellisyyden luku, ne ovat joko 1 tai 7 riippuen lähteistä.

Lue Raamatusta, se on sinne kirjoiettu 7 lukuun sekä nimetty Israelin heimojen mukaan.

Voit todellakin uskoa sitä tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2622
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2516
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1740
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      771
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      724
    Aihe