Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Rauhan+tervehdys.Laitan+tähän+saman+vastauksen,+kuin+joka+on+YouTubessa+myös+nähtävissä+kommenteissa.https://www.youtube.com/watch?v=mCNXuqeM6hgJOELIN+TUHON+ARMEIJATuosta+Joelin+armeijasta+joku+laittoi+anonyymista+palautetta,+että+tulkintani+siitä,+että+kyseessä+on+paholaisen+armeija+eikä+Jumalan+armeija+eli+seurakunta,+olisi+väärä.+Tässä+selvennystä+tuohon."Ja+Herra+antaa+äänensä+jylistä+sotajoukkonsa+edellä,+sillä+ylen+lukuisa+on+hänen+väkensä,+sillä+väkevä+on+hänen+käskynsä+täyttäjä,+sillä+suuri+on+Herran+päivä+ja+sangen+peljättävä;+kuka+voi+sitä+kestää?"+-+Joel+2:11Palautteen+laittaja+vetosi+tähän+jakeeseen,+että+tämä+on+nähtävä+Jumalan+armeijana+ja+siinä+merkityksessä,+kuten+Nebudkadnessarin+joukot+olivat+Jumalan+lähettämiä+aivan+kuten+Rooman+armeijakin+tuhoamaan+Israelin,+olivat+"Herran+armeija",+niin+siinä+merkityksessä+ne+ovat,+sillä+"tapahtuuko+kaupungissa+onnettomuutta,+jota+ei+Herra+ole+tuottanut?"+(Aam.+3:6),+koska+Jumala+on+Kaikkivaltias+ja+saatanakin+on+Jumalan+saatana+siinä+merkityksessä,+että+Jumalan+sallimuksesta+sekin+toimii.Tästä+armeijan+vaikutuksesta+kerrotaan+seuraavaa."Sen+edellä+käy+kuluttava+tuli,+sen+jäljissä+polttava+liekki.+Niinkuin+Eedenin+puutarha+on+maa+sen+edessä,+sen+jäljissä+on+autio+erämaa,+eikä+jää+ketään,+joka+olisi+siltä+pelastunut...+Kaupunkiin+ne+hyökkäävät,+ryntäävät+muurille,+nousevat+taloihin,+tulevat+ikkunoista+sisään+kuin+varas."+-+Joel+2:3,9Jumalan+seurakunta+-+tai+ainakaan+raitis+sellainen+-+ei+hyökkää,+ei+ryntäile+eikä+tunkeudu+sisään+kuin+varas+eikä+sen+jälki+ole+sellaista,+että+sen+edessä+maa+on+kuin+puutarha+ja+sen+jäljissä+kuin+autio+erämaa+eikä+ketään+pelastuneita+jää+jäljelle.+Tämä+Joelin+armeija+paremminkin+kuvaa+riivaajien+sotajoukkoa,+joka+nousee+syvyydestä+ja+tälle+rinnakkainen+paikka+onkin+Ilmestyskirja+9.+luvun+riivaaja+armeija,+joka+nousee+syvyydestä+ja+sitä+myös+kuvataan+saman+näköiseksi+hevosilla+kulkijoiksi+kuin+tätä.+Radikaali+islam,+kommunismi,+natsismi+ja+muut+saatanalliset+sotavoimat+ovat+vasta+esimakua+tästä+tulevasta+kauhistuksesta.Siksi+väläyttäen+tätä+pimeyttä,+Jumala+kehottaa+seuraavasti+ja+tämä+koskee+kaikkia,+sillä+tämä+varoitus+hyökkäävistä+pimeyden+voimista,+koskee+myös+jokaista,+joka+ei+ole+oikealla+paikalla+Kristuksessa."Mutta+vielä+nytkin,+sanoo+Herra,+kääntykää+minun+tyköni+kaikesta+sydämestänne,+paastoten,+itkien+ja+valittaen.+Reväiskää+rikki+sydämenne,+älkää+vaatteitanne,+ja+kääntykää+Herran,+teidän+Jumalanne,+tykö;+sillä+hän+on+armahtavainen+ja+laupias,+pitkämielinen+ja+armosta+rikas,+ja+hän+katuu+pahaa.Ehkä+hän+vielä+katuu+ja+jättää+jälkeensä+siunauksen:+ruokauhrin+ja+juomauhrin+Herralle,+teidän+Jumalallenne."+-+Joel+2:12-14Siunauksin,+MM.
  2. Ootko+ystävä+ajatellut,+että+jos+se+ei+ole+sittenkään+raitis+seurakunta+kuten+täällä+on+tuotu+ja+esirukoukset+sekä+omat+rukouksesi+johdattivat+sinut+etsimään+totuutta?+Se,+että+osa+varoittaa+taidottomasti+asiasta,+ei+tarkoita+etteikö+varoitus+ole+aiheellinen.Itse+olin+mukana+Missomaailman+Nouse+Suomi+-tapahtumassa+ja+minut+siunattiin+tuolla+harharetkellän+Oulun+apostoliksi+sekä+pidin+tällaisia+varoittajia+fariseuksina.+Ja+tietysti+osa+näistä+sapattin-+ja+lainkiivalijoista+ovat+niitä,+mutta+osa+on+totuudellisia+veljiä+ja+sisaria,+joilla+on+rakkaus+totuuteen.Jeesus+varoitti+viimeisistä+päivistä,+että+tulee+ihmisiä+jotka+juoksevat+ihmisiltä+etsimässä+voitelua+astiohinsa+ja+että+tapahtuu+kaikenlaisia+ihmeitä.+Ihmeet+ei+aina+todistajat+siis+Jumalasta,+etenkään+viimeisinä+päivinä.+Ja+usein+se+harha+tuodaan+hyvin+hienovaraisesti,+kauniilla+ja+miellyttävillä+puheilla."Sillä+sellaiset+eivät+palvele+meidän+Herraamme+Kristusta,+vaan+omaa+vatsaansa,+ja+he+pettävät+suloisilla+sanoilla+ja+kauniilla+puheilla+vilpittömien+sydämet."+-+Roomalaiskirje+16:18Varmasti+tunnustamme,+että+maailmassa+on+moni+harhautunut+ja+vielä+uskomme+Jeesuksen+sanat,+että+hänen+nimessään+sitä+lausuen+tulee+vääriä+voideltuja,+mutta+harva+uskoo+että+minä+itse+voin+eksyä.+Kuitenkin+minä+itse+eksyin+ja+oli+vaikea+uskoa+totuus,+mutta+vain+se+tekee+vapaaksi.Kuuntele+tarinani+vaikka+tältä+videolta.+Se+on+tosi+tarina.https://youtu.be/xmIP1asbJPUSiunauksin+ja+terveisin,-Mauno+M.
  3. Siunauksin,+MM.
  4. Rauhan+tervehdys.Laskin+tästä+viestistä,+että+siinä+oli+yhteensä+huutomerkkejä+22+kappaletta+ja+edellisissä+viesteissäsi+oli+71+huutomerkkiä+eli+yhteensä+93+huutomerkkiä:+"!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+!+"Oletko+ajatellut,+että+tällainen+määrä+huutomerkkejä+ja+paljon+KAPITAALEILLA+lisättyjä+painostuksia+antaa+kuvan,+että+olet+menettänyt+malttisi,+olet+kiivastanut+ja+että+puuttuu+Hengen+hedelmästä+itsensähillitseminen?+Tai+vähintääkin,+että+Rauhan+Ruhtinaan+antama+rauha+puuttuu,+jonka+Hän+lupasi+omilleen+ja+jätti+siitä+esimerkin."Ei+hän+riitele+eikä+huuda,+ei+hänen+ääntänsä+kuule+kukaan+kaduilla."+-+Matteus+12:19"Mutta+jos+teillä+on+katkera+kiivaus+ja+riitaisuus+sydämessänne,+niin+älkää+kerskatko+älkääkä+valhetelko+totuutta+vastaan.+Tämä+ei+ole+se+viisaus,+joka+ylhäältä+tulee,+vaan+se+on+maallista,+sielullista,+riivaajien+viisautta.+Sillä+missä+kiivaus+ja+riitaisuus+on,+siellä+on+epäjärjestys+ja+kaikkinainen+paha+meno."+-+Jaakob+3:14-16Siunauksin,+MM.
  5. Rauhan+tervehdys.Kiitos+Herralle+rohkaisusta+veljet+ja+sisaret+Kristuksessa.+Erityisesti+haluan+kiittää+niitä,+jotka+muistavat+rukouksin,+joka+on+kultaakin+kalliimpaa."Ei+ole+soveliasta,+että+me+laiminlyömme+JUMALAN+SANAN+toimittaaksemme+pöytäpalvelusta."+-+Apostolien+teot+6:2"Vanhimpia,+jotka+seurakuntaa+hyvin+hoitavat,+pidettäköön+kahdenkertaisen+kunnian+ansainneina,+varsinkin+niitä,+jotka+SANASSA+JA+OPETUKSESSA+TYÖTÄ+TEKEVÄT."+-+1.+Timoteus+5:17"Mutta+me+pyydämme+teitä,+veljet,+antamaan+tunnustuksenne+niille,+jotka+tekevät+työtä+teidän+keskuudessanne+ja+ovat+teidän+johtajanne+Herrassa+ja+NEUVOVAT+TEITÄ,+sekä+pitämään+heitä+erinomaisen+rakkaina+heidän+työnsä+tähden.+Eläkää+rauhassa+keskenänne."+-+1.+Tessalonikalaiskirje+5:12-13"Muistakaa+johtajianne,+jotka+ovat+PUHUNEET+TEILLE+JUMALAN+SANAA;+katsokaa,+kuinka+heidän+vaelluksensa+on+päättynyt,+ja+seuratkaa+heidän+uskoansa."+-+Heprealaiskirje+13:7Kuten+nämä+ja+muut+apostolisen+opin+paikat+niin+ne+muistuttavat+Jumalan+sanan+viljelemään+tärkeydestä+ja+saarnaviran+tärkeydestä.+Ihminen+ei+elä+pelkästä+leivästä.Helluntaiherätyksessä+oli+Sisä-lähetys+yhdistyksen+kirjoilla+aikanaan+200+evankelistaa+(ainakin+nimeltä),+mutta+nyt+vain+yksi.+Sen+sijaan+ajallista+apua+tarjotaan+yhä+enemmän,+jaetaan+EU:n+ruokapaketteja+ja+tehdään+pöytäpalvelusta+monin+tavoin.+Tämä+kaikki+on+tietenkin+hyvää,+mutta+niitä+voi+maailmakin+tehdä,+mutta+vain+seurakunta+voi+julistaa+evankeliumia.+Evankelistat+ovat+lähes+tyysten+kuolleet+sukupuuttoon.Menestysteologian+nousu,+joka+lupaa+ajallista+siunauksia+terveydestä+rikkauksiin,+kertoo+paljolti+Laodikean+hengestä,+jossa+katse+on+ulkonaisessa+hyvässä,+mutta+samalla+hengellisesti+ollaan+rappiolla.+Katolisessa+kirkossakin+on+ties+kuinka+monta+nunnaa+ja+munkkia,+jotka+seuraavat+Äiti+Teresan+esimerkkiä,+mutta+se+on+paljolti+itsevalittua+jumalanpalvelusta+lihan+tyydyttämiseksi.Raamattutunnit,+raamattupiirit+ja+Raamattu+seminaarit+eivät+vedä+kuin+aniharvoja,+ja+tämä+on+hyvin+huolestuttavaa.+Elämän+leipä+ei+maistu."Kavahtakaa,+ettette+harjoita+vanhurskauttanne+ihmisten+nähden,+että+he+teitä+katselisivat;+muutoin+ette+saa+palkkaa+Isältänne,+joka+on+taivaissa.+Sentähden,+kun+annat+almuja,+älä+soitata+torvea+edelläsi,+niinkuin+ulkokullatut+tekevät+synagoogissa+ja+kaduilla+saadakseen+ylistystä+ihmisiltä.+Totisesti+minä+sanon+teille:+he+ovat+saaneet+palkkansa."+-+Matteus+6:1-2Pöytäpalvelus,+lähimmäisten+auttaminen+ja+vieraanvaraisuus+on+kristillisiä+hyveitä.+Ne+ovat+hedelmää+siitä,+kun+Sanaa+saa+meissä+sijaa.+Kuitenkin+ihmettelen+niitä+lähestysjärjestöjä,+jotka+esittelevät+kuvia+johtajistaan+ruokkimassa+köyhiä+tai+vaatettamassa+alastomia,+koska+usein+sitä+käytetään+keinona+rahankeräykseen+ja+tilinumero+tulee+lopussa.+Kuitenkin+harvoin+nämä+samaiset+henkilöt+laittavat+kuvia,+kun+auttavat+naapuriaan+tai+suomalaista+veljeään+omilla+rahoillaan+ja+ilman+proviikkaa."Ja+sentähden,+että+laittomuus+pääsee+valtaan,+kylmenee+useimpien+rakkaus."+-+Matteus+24:12Lähimmäisten+auttaminen+ja+rakkaus+on+välttämätöntä+hedelmää+vanhurskasten+uskon+elämästä+ja+olisihan+minullakin+kertomus+jos+toinen+kuinka+siivosin+alkoholiin+langenneen+veljen+asunnon+tai+annan+rahaa+nolatilanteessa+olevalle+veljelle,+mutta+sellaiset+korotta+ja+tuo+esiin+vain+ihmistä.+Lähestyskäskyssä+puhutaan+Jumalan+sanan+viljelystä,+jota+seuraa+hyvät+teot+ja+ihmeetkin.Edellä+ei+sanota,+että+kun+rakkaus+kylmenee,+laittomuus+pääsee+valtaan,+vaan+toisin+päin.+Ensin+tulee+laittomuus+eli+synti,+jota+ehkäisee+Jumalan+sanan+pesun.+Niinpä+kaikki+on+alettava+Sanasta+-+alussa+oli+Sana.+On+ensin+löydettävä+Jeesus,+ja+sitten+löytää+lähimmäiset.+On+ensin+tultava+uskoon+ja+sitten+tulee+pyhitys.+On+ensin+pelastuttava+itse+ja+sitten+voi+olla+avuksi+toisille.+Hyvä+ei+saa+korvata+parasta.Teette+oikein,+kun+rohkaisette+veljeä,+sillä+tämä+taival+on+usein+raskas.+En+vähättele+enkä+häpeää+virkaani+Kristuksessa,+mutta+luulen+olevani+monien+rukouspyynnön+vastaus+ja+ansioton+palvelija.+Kunnia+Jumalalle.+Nii+päivänä+teettekin+paremmin,+jos+otatte+tästä+Herramme+Jeesuksen+pyynnöstä+vaarin.+Tätä+me+tarvitsemme."Silloin+hän+sanoi+opetuslapsillensa:+'Eloa+on+paljon,+mutta+työmiehiä+vähän.+Rukoilkaa+siis+elon+Herraa,+että+hän+lähettäisi+työmiehiä+elonkorjuuseensa'."+-+Matteus+9:37-38Siunauksin,+MM.
  6. Rauhan+tervehdys."Vaan+pyhittäkää+Herra+Kristus+sydämissänne+ja+olkaa+aina+valmiit+vastaamaan+jokaiselle,+joka+teiltä+kysyy+sen+toivon+perustusta,+joka+teissä+on,+kuitenkin+sävyisyydellä+ja+pelolla."+-+1.+Pietari+3:15Joku+kirjoitti,+että+olen+liian+juutalaismyönteinen+ja+kuitenkin+Facebookissa+minut+heitettiin+ulos+judaistisesta+ryhmästä,+että+silloin+uskon+olevani+oikealle+keskitiellä,+kuta+kuinkin.+Sillä+siunaamme+juutalaisia+ja+Israelin+kansaa,+mutta+emme+ole+sokeita+kuten+he+uskonnossaan.+Tässäkin+tulee+siis+tämä+kaksi+regimenttiä+esille,+että+juutalaiset+ovat+lihan+puolesta+valittu+kansa,+mutta+eivät+uskonnollisuutensa+puolesta.+Teemme+juutalaisille+karhun+palveluksen,+jos+itse+hairahdumme+Moosesta+seuraamaan+ja+hylkäämme+Israelin+Messiaan,+Jeesuksen+Kristuksen.Raamatussa+Pyhä+Henki+on+nähnyt+edeltäkäsin,+että+on+tuleva+korvausteologia,+ja+niinpä+Hän+inspiroi+Jeremian+31.+lukuun+heti+Uuden+liiton+profetian+jälkeen+vakuutuksen,+että+Herra+ei+hylkää+koskaan+valittua+kansaansa."Näin+sanoo+Herra,+joka+on+pannut+auringon+valaisemaan+päivää,+kuun+ja+tähdet+lakiensa+mukaan+valaisemaan+yötä,+hän,+joka+liikuttaa+meren,+niin+että+sen+aallot+pauhaavat+-+Herra+Sebaot+on+hänen+nimensä:+Jos+väistyvät+nämä+lait+minun+kasvojeni+edestä,+silloin+myös+lakkaavat+Israelin+jälkeläiset+olemasta+kansa+minun+kasvojeni+edessä+ainiaan.+Näin+sanoo+Herra:+Jos+voidaan+mitata+taivaat+ylhäällä+ja+tutkia+maan+perustukset+alhaalla,+silloin+vasta+minä+hylkään+Israelin+jälkeläiset+kaikki,+kaiken+sen+tähden,+mitä+he+ovat+tehneet,+sanoo+Herra."+-+Jeremia+31:35-37Joku+tuossa+edellä+laittoi,+että+olen+väärä+profeetta+ja+joku+toinen+taas+laittoi+ettei+ole+löytänyt+mitään+väärää+opetuksistani.+Näille+molemmille+sanon,+että+kivutkaa+lähemmäksi+keskitietä.+En+usko+olevani+väärä+profeetta+(kuka+sitä+tietenkään+itsestänsä+uskoisikaan),+mutta+minäkin+löydän+vajavaisuutta+itsekin+omista+opetuksistani+ja+jotkut+opetukseni+puhuisin+hieman+toisin+nyt+vaikka+mitään+fundamentaalisesti+väärää+en+ole+vielä+löytänyt.Eräs+tuossa+edellä+toisti,+ettei+ole+katsonut+minun+opetuksiani+eikä+voi+sen+tähden+sanoa+juuta+eikä+jaata.+Se+on+oikein,+niin+tuleekin+olla,+ettei+huhujen+perusteella+tehdä+puoleen+eikä+toiseen+ratkaisua.+Ja+pääset+varmasti+ilman+Maunon,+Suonnon+tai+kenen+tahansa+opetuksia+taivaaseen,+jos+uskot+Kristukseen+ja+pysyt+Hänessä.+Hyvää,+rakentavaa+ja+syvällistä+palautetta+jään+kaipaamaan.+Palautetta+siis+tulee+kyllä+paljon,+mutta+ne+jakaantuvat+kolmeen+lokeroon:1)+Tuomioprofetiat,+aggressiiviset+reaktiot+ja+sapattikiivailut+yms.2)+Rohkaisut,+joissa+on+usein+veljen+tai+sisaren+omia+kokemuksia.+3)+Teologiset+argumentit+erilaisista+oppikysymyksistä+ja+hengelliset+havainnot.Näistä+3.+osaston+kommentteja+kaipaan+lisää.+Niitä+tulee+hyvin+vähäisen.+Odottaisin+esimerkiksi+helluntaiherätyksen+parista+palautetta+videoihin,+jotka+koskettavat+sen+johtoa+sekä+muiden+enemmän+Sanaan+perehtyneiden+rakentavaa+kritiikkiä.+Kiitos+Jumalalle,+on+kuitenkin+vanhempia+veljiä,+joiden+kansa+voi+keskustella+Raamatun+äärellä.Ehdotuksia,+että+voisinko+tehdä+tästä+tai+tuosta+opetusvideon,+en+yleensä+voi+valitettavasti+ottaa+sellaisenaan+vastaan,+sillä+menen+paljolti+Hengen+johdossa,+että+mikä+asia+nousee+sydämelle+ja+mistä+Herra+alkaa+avaamaan+jotakin+mistä+jakaa.++Joku+väitti+myös,+ettei+opetukseni+muutun+mihinkään+rukoillessa,+vaan+puhun+täysin+muistiinpanojeni+varassa.+Tämä+ei+pidä+kohdallani+paikkaansa+ja+avaan+tätä,+vaikkapa+rohkaisuksi+sellaiseksi,+joka+haluaa+pitää+puheita.Jotkut,+sanotaan+vaikka+helluntalaiset,+pitävät+Hengen+johdossa+ja+voitelussa+olemista+sellaisena,+että+ehdottomasti+ei+saa+valmistella+laisinkaan+mitään+puhetta+ja+se+on+epäuskoa.+Sitten+taas+jotkut+kirkolliset+puhujat+lukevat+A:sta+Ö:n+edeltävalmistellun+puheensa.+Nämä+ovat+kumpikin+vääriä+ääripäitä.+Jumala+on+aivan+varmasti+saanamiehen+kanssa+kammiossakin+läsnä,+kun+hän+rukoillen+valmistaa+puhetta+ja+kaivaa+aarteita+Kristuksesta.+Jumala+on+myös+paikalla,+kun+avataan+suu+ja+julistetaan+saarnapöntöstä+Jumalan+sanaa.+Valmistelen+paperille+määrätyt+Raamatun+paikat,+laitan+lauseen+tai+pari+saatesanoiksi+sekä+kirjoitit+mahdolliset+lainaukset+paperille,+joita+aion+käyttää,+mutta+usein+käy+niin,+että+kun+puhun+puhetta,+tuleekin+kesken+kaiken+mieleen+jokin+asia,+joka+tulee+sanoa+ja+puhe+alkaa+rönsyillä,+ja+sitten+toisaalta+muistiinpanoihin+vilkaistessa+käy+usein+niin,+että+kokee+että+jätän+tuon+nyt+tästä+kokonaisuudesta+sanomatta.+Sana+ja+Henki+yhdessä.Aloittajan+lohdutukseksi+sanottakoon,+että+ilman+tätä+koirien+haukkumista,+ei+kukaan+tulisi+paikalla.+Markkinointikoneisto+pyörii+siis+mitä+kovinta+vauhtia,+kun+sapatinkiivalija+aloittaa+uuden+ketjun+allekirjoittaneesta.+Kiitos+Herralle+siitäkin.+(Tämä+viimeinen+oli+sitten+huumoria.)Täältä+löytyy+minun+opetusvideoni:+(koettele+kaikki,+pidä+hyvä)https://www.youtube.com/channel/UCnGcQGsvRfnY0CI83FEjd3w"Hän,+joka+näitä+todistaa,+sanoo:+'Totisesti,+minä+tulen+pian'.+Amen,+tule,+Herra+Jeesus!"+-+Ilmestyskirja+22:20Siunauksin,+MM
  7. Rauhan+tervehdys.Uskonpuhdistuksen+aikaan+tehtiin+yksi+tärkeä+oppi,+joka+auttoi+erottamaan+poliittisen+vallan+hengellisestä+vallasta+ja+tätä+kutsutaan+kahden+kuningaskunnan+opiksi+taikka+tutummin+kaksi+regimentti+opiksi.+Se+erottaa+maallisen+puolen,+jota+tulee+hallita+laki,+hengellisestä+puolesta,+mitä+puolestaan+vallitsee+armo.+Maallinen+valta+ja+hengellinen+valta+on+pidettävä+erillään,+vaikkakin+ne+parhaillaan+tukevat+toisiansa."Jeesus+sanoi+heille:+'Antakaa+keisarille,+mikä+keisarin+on,+ja+Jumalalle,+mikä+Jumalan+on".+Ja+he+ihmettelivät+häntä+suuresti'."+-+Markus+12:17Jotkut+odottavat,+että+maallisen+hallituksen+valtaa+pidettävän+on+oltava+hengellinen+auktoriteetti,+kuten+Petri+Paavola+kirjoituksessaan+tuossa+edellä,+mutta+nyt+ei+valittu+pastoria+vaan+presidentti.+Amerikassa+perustulaki+erottaa+kaksi+regimenttiä+toisistaan+ja+siellä+ei+ole+valtiokirkkoa,+kuten+meillä+täällä+Suomessa.+Presidentillä+ei+ole+auktoriteettia+yli+kirkkojen+tai+seurakuntien."Minä+kehoitan+siis+ennen+kaikkea+anomaan,+rukoilemaan,+pitämään+esirukouksia+ja+kiittämään+kaikkien+ihmisten+puolesta,+kuningasten+ja+kaiken+esivallan+puolesta,+että+saisimme+viettää+rauhallista+ja+hiljaista+elämää+kaikessa+jumalisuudessa+ja+kunniallisuudessa."+-+1.+Timoteus+2:1-2On+hyvin+vaikea+kiistä+sitä,+että+Donald+Trump+on+ollut+korruption,+vääristyneen+poliittisen+lobbaamisen+ja+valheellisen+politiikan+paljastaja.+Hän+on+ollut+historiallinen+pasuuna+maallisella+regimenttillä,+kuten+esimerkiksi+viittaamani+Jeremiah+Johnsonin+ja+Mark+Taylorin+profetiat+kertovat.+Näistä+kerron+tarkemmin+kahdessa+Trump-aiheisessa+videolla.Maallisella+hallintavallan+alueella+hän+on+tehnyt+paljon+hyviä+päätöksiä+liittyen+aborttiin,+Israeliin+ja+Jerusalemiin+sekä+on+valinnut+konservatiivisia+korkeimman+oikeuden+tuomareita.+Hän+on+mahdollista,+että+amerikkalaiset+voivat+viettää+rauhallista+ja+hiljaista+elämää+kaikessa+jumalisuudessa+ja+kunniallisuudessa+seurakuntana.+Tässä+siis+on+toteutunut+Roomalaiskirjeen+lupaus+siitä,+kun+rukoilemme+esivallan+puolesta.+Voiko+Jumala+valita+maalliselle+regimentille+pakanakuninkaita,+jotka+ajavat+hänen+asiaansa?+Meillä+on+Raamatussa+esimerkki+Kyyroksesta,+joka+mainitaan+"voidelluksi"+vaikka+hän+ei+Herraa+tuntenut+(Jes.+45).+Niin+ikään+Elian+käskettiin+voitelemaan+Damaskon+pakanakuningas+Hasael+tehtävään,+jossa+Hasael+lopulta+oli+luopio+Israelille+ruoskana+(1.+Kun.+19:15)."Mutta+juutalaiset+yllyttivät+jumalaapelkääväisiä+ylhäisiä+naisia+ja+kaupungin+ensimmäisiä+miehiä+ja+nostivat+vainon+Paavalia+ja+Barnabasta+vastaan,+ja+ne+ajoivat+heidät+pois+alueiltansa."+-+Apostolien+teot+13:50Uskonnolliset+ihmiset+taas+eivät+osaa+erottaa+maallista+hengellisestä+vallanpidosta+ja+siksi+valitettavasti+näemme+yhä+enemmän+politiikkaan+meneviä+helluntaipastoreitakin,+jotka+uskovat+korjaavansa+politiikan+kautta+hengelliset+ongelmat.+Tämä+on+erittäin+vaarallista+peliä,+kun+herodialaiset+ja+fariseukset+tulevat+yhteen,+kuten+edeltä+voimme+lukea+Apostolien+teoista+tai+kuten+kävi+kun+ylimmäiset+papit+ja+Pilatus+yhdessä+alkoivat+ratkomaan+ongelmia.Donald+Trump+ei+tuo+herätystä+seurakuntiin,+koska+häntä+ei+koskaan+ole+siihen+kutsuttukaan.+Hän+ei+ole+hengellinen+johtaja+ja+joka+odottaa+presidentin+olevan+hengellinen+johtaja,+on+sekoittanut+asioita+pahasti+keskenään.+Hänen+valtuutuksensa+on+maallisella+hallintavallan+puolella."Niin+he+sanoivat:+'Herra,+katso,+tässä+on+kaksi+miekkaa'.+Mutta+hän+vastasi+heille:+'Riittää'."+-+Luukas+22:38Mutta+ei+ainoastaan+Donald+Trump+ole+Jumalan+asettama,+vaan+kaikki+politiikot.+Me+saamme+sellaiset+päättäjät,+kuin+ansaitsemme+ja+kuinka+rukoilemme.+Kehotan+rukoilemaan+kovasti+tulevien+vaalien+puolesta,+sillä+pelkään+että+saamme+vielä+jumalattomat+ja+Raamattua+halveksimmat+päättäjät,+kuin+ovat+olleet+edelliset.Siunauksin,+MM.
  8. Rauhan+tervehdys.Ensiksikin+haluan+rohkaista+ottamaan+uskonaskeleen+ja+saamaan+hyvän+omantunnon+kasteasiassa.+Odota+Herraa+seurakunta+asiassa,+sillä+Hän+johdattaa+sinua,+kun+rukoillen+kuljet.+Mene+sinne,+missä+on+rauha+ja+vapaus.Toiseksi+haluan+todeta,+että+en+missään+kutsu+itseäni+profeetaksi,+en+apostoliksi+enkä+edes+evankelistaksi,+vaan+jos+joku+haluaa+käyttää+jotakin+titteliä,+niin+olkoon+se+saarnaaja.Kolmanneksi.+Kovasti+täällä+peräänkuulutetaan+ettei+saa+arvostella,+mutta+kuitenkin+he+arvostelevat+arvostelemista,+jolloin+he+itse+itsensä+tuomitsevat,+sillä+arvostelun+arvosteleminen+on+edelleen+arvostelemista.+Jokaista+julistajaa+saa+arvostella+ja+koetella."Minä+puhun+niinkuin+ymmärtäväisille;+arvostelkaa+itse,+mitä+minä+sanon."++1.+Korinttolaiskirje+10:15Syy,+miksi+en+enää+vastaa+näihin+kysymyksiin+kasteesta,+sapatista,+kuvanteko+kiellosta,+ruokasäädöksistä+ja+muista+usein+Mooseksen+lakiin+liittyvistä+asioista+on+se,+että+olen+jo+vastannut+jo+aikanani.+Lakihenkisyyttä+leimaa+kiivailu+ja+eräässä+ketjussa+oli+lähes+500+kommenttia,+joissa+käsiteltiin+näitä+kysymyksiä.+Lain+alainen+ei+koskaan+löydä+rauhaa,+jonka+Jeesus+Kristus+antaa."Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+-+Roomalaiskirje+10:2-4Tässä+on+tuore+opetukseni+lain+ja+evankeliumin+erosta.+https://www.youtube.com/watch?v=oDB_kg5MHuQSiunauksin+ja+terveisin,+MM.