Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Markku Veilo - Näkyjen Mies Vailla Mieltänsä

Rauhan tervehdys.

Äärikarismaattiselta TV7 kanavalta tutuksi tullut puhuja Markku Veilo on nostettu nyt erityisesti esille lopunajan opettajana, mutta hän on aikaisemmin noussut esille Nokia Missiossa ja erityisesti Helsingin Siion seurakunnassa, jossa muitakin äärikarismaatikkoja on ollut opettamassa usein.

Miksi Markku Veilon opetukset toistuvat menevät yli Kirjoituksien (ja yli hilseen)? Miksi hän näki koronaviruksen simpanssin näköisenä demonina? Ja opettaako hän lopulta edes Raamattua? Ja minkälainen pelastusoppi hänellä on?

Tässä raamattutunnilla avaan Markku Veilon vääriä opetuksia.
https://www.youtube.com/watch?v=8yAVki1OphQ

PS. Ystävät, rukoillaan että ne ihmiset vapautuvat ja raitistuvat mieleltään, jotka ovat eksyneet TV7:n ja Markku Veilon vääriin opetuksiin.

Siunauksin, MM.

157

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mauno, miksi sinä laitoit heti tykkäyksen omaan aloitukseesi? Eikä tykkäykset tulisi olla muiden tekemiä?

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­N­y­m­­f­­­o­­­m­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18267351

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Mauno Mattilan Youtube-videon otsikko on:

      "Markku Veilo - Näkyjen mies vailla mieltänsä"

      Mies vailla mieltä tarkoittaa hullua. Mauno, millä perusteella väität Markku Veilon olevan hullu?

      • Anonyymi

        Onko sinusta viisasta nähdä Luojan luoma koronavirus simpanssin näköisenä demonina? Millä tavoin se on raamatullista, rakkaudellista tai seurakuntaa rakentavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta viisasta nähdä Luojan luoma koronavirus simpanssin näköisenä demonina? Millä tavoin se on raamatullista, rakkaudellista tai seurakuntaa rakentavaa?

        Haistan tekstissäsi itsensä koronasimpanssin äänen.


    • Anonyymi

      TMVssa todettiin su että lopunajan tulkintoja on kymmeniä. Kimmo Metsämäki

      • Rauhan tervehdys.

        Varmasti enemmänkin kuin kymmeniä, kun niitä löytää jo kymmeniä uutisista ilmastoprofeetoilta laidasta laitaan, jotka väliin povaavat jääkautta ja välillä että taivas putoaa niskaan.

        Ilman Totuuden Henkeä tulevaisuus jää mielikuvituksen, arvailujen ja ailahtelevien tilastojen varaan, mutta Jumala ilmoittaa tulevaiset omillensa Kristuksen Jeesuksen paluusta.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Varmasti enemmänkin kuin kymmeniä, kun niitä löytää jo kymmeniä uutisista ilmastoprofeetoilta laidasta laitaan, jotka väliin povaavat jääkautta ja välillä että taivas putoaa niskaan.

        Ilman Totuuden Henkeä tulevaisuus jää mielikuvituksen, arvailujen ja ailahtelevien tilastojen varaan, mutta Jumala ilmoittaa tulevaiset omillensa Kristuksen Jeesuksen paluusta.

        Siunauksin, MM.

        Näitä jotka ilmoittavat juuri heillä itsellään olevan oikea totuudellinen ilmoitus Jumalalta lopusta on satoja. .Maailman jutut lisäksi.


      • Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Varmasti enemmänkin kuin kymmeniä, kun niitä löytää jo kymmeniä uutisista ilmastoprofeetoilta laidasta laitaan, jotka väliin povaavat jääkautta ja välillä että taivas putoaa niskaan.

        Ilman Totuuden Henkeä tulevaisuus jää mielikuvituksen, arvailujen ja ailahtelevien tilastojen varaan, mutta Jumala ilmoittaa tulevaiset omillensa Kristuksen Jeesuksen paluusta.

        Siunauksin, MM.

        Kun ihmiselle on suotu pienikin määrä viisautta, hän ymmärtää pidättäytyä lausumasta taantumuksellisia fraaseja.

        Eleanor Rooseveltin sanoja lainaten: suuret mielet puhuvat ideoista, keskivertoiset mielet puhuvat tapahtumista, pienet mielet puhuvat ihmisistä.


      • Henki kirjoitti:

        Kun ihmiselle on suotu pienikin määrä viisautta, hän ymmärtää pidättäytyä lausumasta taantumuksellisia fraaseja.

        Eleanor Rooseveltin sanoja lainaten: suuret mielet puhuvat ideoista, keskivertoiset mielet puhuvat tapahtumista, pienet mielet puhuvat ihmisistä.

        Sinä satanisti et ansaitse, että sinulle vastataan mitään. Käänny ja tee parannus, sillä pilkkaajan osa iankaikkisuudessa on huono.


      • Ingenjör_81 kirjoitti:

        Sinä satanisti et ansaitse, että sinulle vastataan mitään. Käänny ja tee parannus, sillä pilkkaajan osa iankaikkisuudessa on huono.

        Kuten todettua, kun ihmiselle on suotu pienikin määrä viisautta, hän ymmärtää pidättäytyä lausumasta taantumuksellisia fraaseja.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Varmasti enemmänkin kuin kymmeniä, kun niitä löytää jo kymmeniä uutisista ilmastoprofeetoilta laidasta laitaan, jotka väliin povaavat jääkautta ja välillä että taivas putoaa niskaan.

        Ilman Totuuden Henkeä tulevaisuus jää mielikuvituksen, arvailujen ja ailahtelevien tilastojen varaan, mutta Jumala ilmoittaa tulevaiset omillensa Kristuksen Jeesuksen paluusta.

        Siunauksin, MM.

        Mitään muuta ilmoitusta ei tarvita kuin: Valvokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään muuta ilmoitusta ei tarvita kuin: Valvokaa.

        Rauhan tervehdys.

        Jos näin olisi, ei Raamatussa muuta lukisi eikä siellä olisi koko Ilmestyskirjaa, mutta tämä heittämä kertonee siitä, ettet sinä ystävä tunne kovinkaan hyvin Kirjoituksia.

        Miksi sitten Jeesus sanoi lopunajasta paljon muutakin, opettaen esimerkiksi Matteuksen evankeliumi 24-25 luvuissa Öljymäen puheessa lukuisien esimerkkien ja vertauskuvien kautta kaksi joukkoa: uskollinen ja paha palvelija, ymmärtäväiset ja tyhmät neitseet, leiviskän kätkijä ja leiviskän käyttäjä sekä lampaat ja vuohet, niin että niitäkö ei saa lukea sieltä eikä ottaa vaariaa, että soveltaa niitä opetuksia käytäntöön? Minkälainenhan kristitty sinä ystävä oletkaan?!

        "Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo." - Roomalaiskirje 15:4

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Sinä satanisti et ansaitse, että sinulle vastataan mitään. Käänny ja tee parannus, sillä pilkkaajan osa iankaikkisuudessa on huono.

        Nimimerkki "Henki" on pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Varmasti enemmänkin kuin kymmeniä, kun niitä löytää jo kymmeniä uutisista ilmastoprofeetoilta laidasta laitaan, jotka väliin povaavat jääkautta ja välillä että taivas putoaa niskaan.

        Ilman Totuuden Henkeä tulevaisuus jää mielikuvituksen, arvailujen ja ailahtelevien tilastojen varaan, mutta Jumala ilmoittaa tulevaiset omillensa Kristuksen Jeesuksen paluusta.

        Siunauksin, MM.

        Mitä näillä ilmoituksilla edes tehdään? Tiedämme jo sen, että Jeesus palaa, ja meidän pitäisi olla valmiina. Jeesuksen mukaan kukaan ei tiedä sitä hetkeä, ei edes Poika, ainoastaan Isä yksin. Kuolemakin saattaa tulla ennen Jeesusta. Sehän tarkoittaa, että pitää olla valmis joka päivä. En minä tarvitse näkyjä sen tajuamiseksi.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset saavat touhuta omassa lahkossaan ja TV7:ssaan ihan mitä lystäävät.

      • Anonyymi

        Onko tuleva Jumalan valtakunta taivaassa vai uudessa Jerusalemissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuleva Jumalan valtakunta taivaassa vai uudessa Jerusalemissa

        Jumalan valtakunta on meissä uskovissa.
        Taivaan valtakunta tulee maan päälle ja Jeesus hallitsee Jerusalemista tuhat vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan valtakunta on meissä uskovissa.
        Taivaan valtakunta tulee maan päälle ja Jeesus hallitsee Jerusalemista tuhat vuotta.

        Jeesus ei tule tänne tuhotun maan päälle, hallitsemaan ketään. Jeesus on omiensa kanssa taivaassa 1000 vuotta.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tule tänne tuhotun maan päälle, hallitsemaan ketään. Jeesus on omiensa kanssa taivaassa 1000 vuotta.

        1234567---

        Vaikka raamatussa toisin on niin siltikö ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Vaikka raamatussa toisin on niin siltikö ?

        Saat nähdä Raamatussa olevan toisin. Ei se mitään. Niin ne muutkin haluavat nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat nähdä Raamatussa olevan toisin. Ei se mitään. Niin ne muutkin haluavat nähdä.

        Raamatussa näkyy Jumalan lähtevän liikkeelle tuhansine Pyhineen.
        Taivaassa on hääateria, mutta se valta on täällä maanpäällä ja sitten tapahtuu muutoksia myös tällä 1000v kaudella.
        Sitten loppukoetus maanihmisille ja lopullinen loppu.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Raamatussa näkyy Jumalan lähtevän liikkeelle tuhansine Pyhineen.
        Taivaassa on hääateria, mutta se valta on täällä maanpäällä ja sitten tapahtuu muutoksia myös tällä 1000v kaudella.
        Sitten loppukoetus maanihmisille ja lopullinen loppu.

        Tässä on oikein ynmärjetty konmentti johon on aamennus tojettamaisen että näin se on.

        Kermakakkuva jos saan hääaterijalla niin en valittaisi vaikka ei olisikaan kermaa niin paljon kuin toivoisin, mutta ehkäpä tällainenkin asija huomijoijaan hääaterijalla. Monihan halujaa kermakakun yllättävän vähin kermavaahtotuksin, joten toivon saavani ylimääräisen kulhon kermaa tarvittaessa kakunpalasiini lisättäväksi.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Tässä Veilolle sanoma. Pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.

      Veilolle myös tiedoksi, Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

      1234567---

      • Anonyymi

        Veilo ei ole israelilainen joille sapatti kuuluu. Tuomitaanko taivaassa ihmisiä ?

        "Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. " Luukas 21:28-30


      • Anonyymi

        Koskaan et löydä Raamatusta sitä ilmoitusta, jossa sanotaan pyhien viettävän yhden päivän taivaassa.

        Wikipediassakin asija näyttää olevan tietossa, että maan päällähän se Jeesusken Kuningaskunta tulee olemaan eikä missään Taivaan Jumalan Pyhyyden Kuningaskunnassa, jonne ei mikään synti eli syntinen ihminen pääse koskaan vaan jokaisen tulee olla synnitön.

        Kuten Raamatusta ja tuosta laittamastain linkistäkin huomaat niin 1000v Jeesuksen Kuningaskunnassa on jumalattomijakin, jota Jeesus omijensa kanssa hallihtee. Nuo jäljellejääneet jumalattomat ihmiset eivät koskaan voisi päästä jumalatomina Taivaaseen, eivät koskaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhatvuotinen_valtakunta

        Häpeä jos osaat.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskaan et löydä Raamatusta sitä ilmoitusta, jossa sanotaan pyhien viettävän yhden päivän taivaassa.

        Wikipediassakin asija näyttää olevan tietossa, että maan päällähän se Jeesusken Kuningaskunta tulee olemaan eikä missään Taivaan Jumalan Pyhyyden Kuningaskunnassa, jonne ei mikään synti eli syntinen ihminen pääse koskaan vaan jokaisen tulee olla synnitön.

        Kuten Raamatusta ja tuosta laittamastain linkistäkin huomaat niin 1000v Jeesuksen Kuningaskunnassa on jumalattomijakin, jota Jeesus omijensa kanssa hallihtee. Nuo jäljellejääneet jumalattomat ihmiset eivät koskaan voisi päästä jumalatomina Taivaaseen, eivät koskaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhatvuotinen_valtakunta

        Häpeä jos osaat.

        Selef Urge

        1. Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa Tuhannen vuotta, Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa Tuhannen vuotta, Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.

        1234567---

        Sinä eksytetty numerosarjahölmö; yritäpä etsiä Raamatusta jakeita noiden sinulle opetettujen väitteiden tueksi. Onko teidän kultilla oma 'raamattu', jossa asiat menevät noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veilo ei ole israelilainen joille sapatti kuuluu. Tuomitaanko taivaassa ihmisiä ?

        "Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. " Luukas 21:28-30

        Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

        1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Nää käskysanaa KYMMENEN, ne MEILLE kautta Mooseksen, Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä eksytetty numerosarjahölmö; yritäpä etsiä Raamatusta jakeita noiden sinulle opetettujen väitteiden tueksi. Onko teidän kultilla oma 'raamattu', jossa asiat menevät noin?

        Kirjoitin lyhykäisesti, ja selkeästi. Näin minä uskon totisesti uskon.

        1234567---


      • Anonyymi

        Mistä sä sen tiedät että kristityn pitäisi sapatti pitää pyhäpäivänä. Mikä idea siinä on?

        Onko sellainen kristittyä koskeva käsky että pidä sapatti pyhänä.


    • Anonyymi

      ei valheelle 1000v valtakunnasta taivaassa.

      • Anonyymi

        Tuhatvuotinen kausi tuhoutuneen maan päällä on valetta.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhatvuotinen kausi tuhoutuneen maan päällä on valetta.

        1234567---

        lue Raamatusta. Oletko aivojen vajaatoiminnasta kärsivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lue Raamatusta. Oletko aivojen vajaatoiminnasta kärsivä.

        Ei mitään vajaata. Taivas on uskoni määrä, matkalle en tahdo jäädä, kun saavut pilvissä kerran kansaasi pois noutamaan.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhatvuotinen kausi tuhoutuneen maan päällä on valetta.

        1234567---

        Varmasti Raamattu puhuu tuhannesta vuodesta. Minä kerettiläinen , vaikka olen helluntailainen, en ole ottanut joitakin asioita ihan todesta. Sen uskon, että menemme kohti vaivan aikaa. Kun sitten hävitys on ohi, tulee tuhatvuotinen rauhan valtakunta. Mutta millainen? Minulla kerettiläisellä on siitä OMAT ajatukseni


    • Anonyymi

      Veilo oli hyvä kiropraktikko kunnes omistautui julistamiselle.

      • En tunne enkä tiedä Markkua. Mutta aina vaan aloittaja puhuu pahaa muista. Ja sitte ilmoittautuu pelastavaksi sankariksi. Minulla oli nuorena tuollainen ystävä.
        Tai mikä lie ns. ystävä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        En tunne enkä tiedä Markkua. Mutta aina vaan aloittaja puhuu pahaa muista. Ja sitte ilmoittautuu pelastavaksi sankariksi. Minulla oli nuorena tuollainen ystävä.
        Tai mikä lie ns. ystävä.

        Rauhan tervehdys.

        Ymmärrät heikosti pahan puhumista, sillä miellyttäminen, imartelu ja pintapuolinen tuomitseminen ovat syntiä, mutta ei harhaoppisten julistaen väärien oppien nostaminen esille, kun he itse ovat ne julkisesti puhuneet. Olet liian paljon silitellyt kissaa.

        "Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä." - Jesajan kirja 58:1

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Ymmärrät heikosti pahan puhumista, sillä miellyttäminen, imartelu ja pintapuolinen tuomitseminen ovat syntiä, mutta ei harhaoppisten julistaen väärien oppien nostaminen esille, kun he itse ovat ne julkisesti puhuneet. Olet liian paljon silitellyt kissaa.

        "Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä." - Jesajan kirja 58:1

        Siunauksin, MM.

        Markku Veilo on eittämättä eksyttäjä, kuten on Toni Torppa ja Petri Paavola, mutta Mauno Mattila sinäkin olet eksyttäjä. Tämä asia tulee ottaa esille, jottei kukaan luule sinua vanhurskaaksi sen perusteella, että olet ymmärtänyt näiden henkilöiden opettavan väärin. Näyttää siltä, että te taistelette harhaoppisten lahkojen vallasta. Yksi harhaoppinen arvostelee toista, jotta saisi toisilta seuraajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Markku Veilo on eittämättä eksyttäjä, kuten on Toni Torppa ja Petri Paavola, mutta Mauno Mattila sinäkin olet eksyttäjä. Tämä asia tulee ottaa esille, jottei kukaan luule sinua vanhurskaaksi sen perusteella, että olet ymmärtänyt näiden henkilöiden opettavan väärin. Näyttää siltä, että te taistelette harhaoppisten lahkojen vallasta. Yksi harhaoppinen arvostelee toista, jotta saisi toisilta seuraajia.

        Rauhan tervehdys.

        Jo Luther totesi vastustajia, että "ulkokultaiset meitä syyttävät ylpeiksi ja itsepäisiksi, sellaisiksi, jotka muka yksin tahdomme olla viisaita, muka emme tahdo ketään totella emmekä kenellekään tehdä myönnytyksiä".

        Tosiaankin, tältä näyttää kun julistaa tervettä raamatunoppia, että se ei kelpaa ihmisille, jotka kaipaavat leipää ja sirkuhuveja, näkyjä ja imeliä profetioita, korvankutkutusta ja miellyttämistä, mutta kun sitten kysyy näiltä ulkokultaisilta, että mikä meidän opetuksessa on vikana ja missä kohdin sanomme väärin, he eivät pysty sitä perustelemaan.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jo Luther totesi vastustajia, että "ulkokultaiset meitä syyttävät ylpeiksi ja itsepäisiksi, sellaisiksi, jotka muka yksin tahdomme olla viisaita, muka emme tahdo ketään totella emmekä kenellekään tehdä myönnytyksiä".

        Tosiaankin, tältä näyttää kun julistaa tervettä raamatunoppia, että se ei kelpaa ihmisille, jotka kaipaavat leipää ja sirkuhuveja, näkyjä ja imeliä profetioita, korvankutkutusta ja miellyttämistä, mutta kun sitten kysyy näiltä ulkokultaisilta, että mikä meidän opetuksessa on vikana ja missä kohdin sanomme väärin, he eivät pysty sitä perustelemaan.

        Siunauksin, MM.

        Sinä et julista tervettä raamatunoppia.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jo Luther totesi vastustajia, että "ulkokultaiset meitä syyttävät ylpeiksi ja itsepäisiksi, sellaisiksi, jotka muka yksin tahdomme olla viisaita, muka emme tahdo ketään totella emmekä kenellekään tehdä myönnytyksiä".

        Tosiaankin, tältä näyttää kun julistaa tervettä raamatunoppia, että se ei kelpaa ihmisille, jotka kaipaavat leipää ja sirkuhuveja, näkyjä ja imeliä profetioita, korvankutkutusta ja miellyttämistä, mutta kun sitten kysyy näiltä ulkokultaisilta, että mikä meidän opetuksessa on vikana ja missä kohdin sanomme väärin, he eivät pysty sitä perustelemaan.

        Siunauksin, MM.

        >>>Tosiaankin, tältä näyttää kun julistaa tervettä raamatunoppia, että se ei kelpaa ihmisille, jotka kaipaavat leipää ja sirkuhuveja, näkyjä ja imeliä profetioita<<<

        Itse olet väärä profeetta. Se ääni, jonka kuulet päässäsi, ei ole Jeesus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Tosiaankin, tältä näyttää kun julistaa tervettä raamatunoppia, että se ei kelpaa ihmisille, jotka kaipaavat leipää ja sirkuhuveja, näkyjä ja imeliä profetioita<<<

        Itse olet väärä profeetta. Se ääni, jonka kuulet päässäsi, ei ole Jeesus.

        Rauhan tervehdys.

        Sinun pitäisi kyetä täydentämään väittämäsi edes jonkinlaisen lähteen kanssa, että se olisi uskottava, mutta ystävä oletko sinä edes uskovainen?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Sinun pitäisi kyetä täydentämään väittämäsi edes jonkinlaisen lähteen kanssa, että se olisi uskottava, mutta ystävä oletko sinä edes uskovainen?

        Siunauksin, MM.

        Matteuksen evankeliumin luvussa 7 on ohjeet tunnistaa väärät profeetat. Sinä julistat laittomuutta, mikä on väärän profeetan tuottama mätä hedelmä.


    • Olemme taivaassa 7 vuotisen maanpäällisen vaivanajan jonka jälkeen palaamme maanpäälle tuhanneksi vuodeksi. Maa on nyt 6000vuotta vanha elämme loppua ja sapatti on viimeinen päivä viimeiset 1000vuotta.
      T.Profeetta Jari Pasanen Nehemia seurakunta.

      • Anonyymi

        No niin tästä näkee että saarnaajien käsitykset vaihtelee. Kuka lie oikeassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin tästä näkee että saarnaajien käsitykset vaihtelee. Kuka lie oikeassa

        Raamattu on oikeassa. Ainut täydellinen Raamattu on King James Bible. Tässä Ilmestyskirjan 20. luku:

        And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand.

        2 And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years,

        3 And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.

        4 And I saw thrones, and they sat upon them, and judgment was given unto them: and I saw the souls of them that were beheaded for the witness of Jesus, and for the word of God, and which had not worshipped the beast, neither his image, neither had received his mark upon their foreheads, or in their hands; and they lived and reigned with Christ a thousand years.

        5 But the rest of the dead lived not again until the thousand years were finished. This is the first resurrection.

        6 Blessed and holy is he that hath part in the first resurrection: on such the second death hath no power, but they shall be priests of God and of Christ, and shall reign with him a thousand years.

        7 And when the thousand years are expired, Satan shall be loosed out of his prison,

        8 And shall go out to deceive the nations which are in the four quarters of the earth, Gog and Magog, to gather them together to battle: the number of whom is as the sand of the sea.

        9 And they went up on the breadth of the earth, and compassed the camp of the saints about, and the beloved city: and fire came down from God out of heaven, and devoured them.

        10 And the devil that deceived them was cast into the lake of fire and brimstone, where the beast and the false prophet are, and shall be tormented day and night for ever and ever.

        11 And I saw a great white throne, and him that sat on it, from whose face the earth and the heaven fled away; and there was found no place for them.

        12 And I saw the dead, small and great, stand before God; and the books were opened: and another book was opened, which is the book of life: and the dead were judged out of those things which were written in the books, according to their works.

        13 And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works.

        14 And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.

        15 And whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire.


      • Anonyymi

        Tämän pastorin näkemykseen, en pitäydy alkuunkaan.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin tästä näkee että saarnaajien käsitykset vaihtelee. Kuka lie oikeassa

        Perinteinen kristillinen oppi lopunajoista aukkoineen on, että Jeesus palaa ennen maailman tuhoutumista takaisin maanpäälle ja alkaa viimeinen tuomio.(Vuohet ja lampaat vertaus: Kaikki teot tulevat ilmi, mutta Jeesukseen turvautuvat ovat pelastuvia lampaita teoista huolimatta; vuohet, jotka eivät turvautuneet Armoon Kristuksessa tuomitaan tekojensa mukaan oikeuden mukaisesti, mutta ilman Jeesuksen hankkimaa Armoa ja Sovitusta puolestamme, kun eivät uskoneet.)
        Tuomion jälkeen tulee toinen kuolema vuohille ja lampaille luodaan uudet taivaat ja maa, jossa vanhurskaus asuu. Vuohet kärsivät ikuisen helvetin, josta ei ole paluuta ja heidän muistonsakin katoaa ikuisiksi. (Kenenkään ei ole pakko joutua 'helvettiin'.)
        Tuhat vuotinen valtakunta on nimitys ajassamme Evankeliumin aikakaudesta kaiken pahan maailman keskellä. Välitiloista yms. sielumme tilasta ei Raamattu anna tarkkaa todistusta. Itse 'uskon', että kaikki elävät tietoisina jossakin ruumiin kuoleman jälkeen, eivätkä nuku tiedottomina odottaen viimeistä tuomiota.


    • Anonyymi

      Mauno, sinä omatekoisine oppeinesi et ole oikea mies arvioimaan muita. Lopeta kummalliset kotikutoiset tarinasi. Lue Raamattua. Opiskele raamattukoulussa, jos löydät Raamattuun perustuvan sellaisen. Älä kuvittele olevasi jotain noin vain omalla ilmoituksellasi. Markku Veilokaan ei ole raamatunmukainen eikä kelpaa opettajaksi. Teitä on kaksi. Samaan listaan voisi laittaa useimmat suomalaiset netissä höpöttävät muka Raamattua selittelevät oppimattomat. Oletteko te edes uskossa? Olet ylpeä siitä, että olet joskus ollut insinööri, vaikka he ovat muiden pilkan kohde. Uskossa oloon ei kuulu ylpeys. Sen tajuaminen, että on täysin helvettiin menossa ollut, jonka Jeesus yksin armosta pelasti, saa aikaan nöyryyttä, ei ylpeyttä. Iloa kyllä saa tuntea. Sinusta ei hehku ilo eikä nöyryys, vaan omahyväisyys, tyhmyys ja ylpeys. Harvalla ylpeällä on mitään syytä ylpeillä.

      Terveisin nöyräksi tullut. Tai tulemassa oleva.

      • Anonyymi

        liberaalikoira räksyttää. kristittyjen karavaani jatkaa kulkuaan Jeesuksen johdolla.


      • Rauhan tervehdys.

        Olet ystävä nyt sekoittanut nöyristelyn ja nöyryyden, pelkuuruuden ja rohkeuden.

        "Ulkokultaiset meitä syyttävät ylpeiksi ja itsepäisiksi, sellaisiksi, jotka muka yksin tahdomme olla viisaita, muka emme tahdo ketään totella emmekä kenellekään tehdä myönnytyksiä." - Martti Luther

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Raamattuun uskovia voi verrata hyvällä syyllä alapuolen linkissä kuvattavaan kalaparveen, vaikka se ei nyt varsinaisesti tuossa videon yhteydessä liitykkään uskontoon. Mutta näin se toimii uskonnossakin.
      Parvessa vallitsee parvitietoisuus. Siinä ihminen tuntee olonsa turvalliseksi.
      Nyt on tapahtunut aivan ilmeinen näkymätön tapahtuma mitä kuvataan Danielin kirjan toisessa luvussa ja jakeessa 35.
      Parveen on polskahtanut iso kivi, joka on aiheuttanut paniikin. Iso parvi on jakaantuu moniin pieniin parviin. Päällä on paniikki ja ihmiset kiistelevät siitä, kenenkä parvessa on turvallisinta...

      https://youtu.be/caTcuV4pFVI?t=130

      • Anonyymi

        Kaksi kuvottavaa oli tarolla presidentiksi lopulta niin jätin toisen kierroksen väliin. Jätin kyllä ekankin kun naista en äänestä paitsi Päivi Räsästä. Jussia olisin äänestänyt, mutta oli liian kova pakkanen käynnistää autoa vaalipäiänä niin jäi.

        Miksi Jussia vaikka on jumalaton ämpäri?

        Koska hän älyää tosiasioita. Niin ei voi sanoa näiytä kahdesta onnettomasta, Stubbista ja Haavitosta, jotka ragoivat kalaparven lailla miellyttääkseen äänestäjiä.Jussi älyää asioita, joita jumalattomat eivät yleensä älyä eli pyrkimystä rehellisyyteen isolla prosentilla vaikka ihan kaikkeen ei Jussilla älykään aukea, koska ei ole Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kuvottavaa oli tarolla presidentiksi lopulta niin jätin toisen kierroksen väliin. Jätin kyllä ekankin kun naista en äänestä paitsi Päivi Räsästä. Jussia olisin äänestänyt, mutta oli liian kova pakkanen käynnistää autoa vaalipäiänä niin jäi.

        Miksi Jussia vaikka on jumalaton ämpäri?

        Koska hän älyää tosiasioita. Niin ei voi sanoa näiytä kahdesta onnettomasta, Stubbista ja Haavitosta, jotka ragoivat kalaparven lailla miellyttääkseen äänestäjiä.Jussi älyää asioita, joita jumalattomat eivät yleensä älyä eli pyrkimystä rehellisyyteen isolla prosentilla vaikka ihan kaikkeen ei Jussilla älykään aukea, koska ei ole Jumalan lapsi.

        Kirjoitin tuon kalaparvijutun.
        Mutta et ymmärtänyt pointtia - vertausta.
        Tarkoitin nimen omaan tässä yhteydessä uskontoja, en presidentin valintaa.


    • Anonyymi

      Kuuntelin Maunon asiallisen puheen, mm kiirastuli on harhaoppi.
      Seuraava Markun puhe TV7 on "miehet murtavassa rukouksessa" paikalla.

      • Rauhan tervehdys.

        Tässä puheessani käsittelin Markku Veilon ja katolisen kirkon väärää oppia kiirastulesta, josta Raamattu ei puhu mitään, sillä on vaan taivas ja helvetti eikä mitään c) vaihtoehtoa kuoleman jälkeen.
        https://www.youtube.com/watch?v=6CrK4vNECxU

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Ei Veilo kenenkään pelastusta vie. Turhaan vouhotat. Uskothan itsekin asioihin, jotka eivät perustu Raamattuun.

    • Anonyymi

      Minun ymmärrykseni mukaan rauhan miehiä molemmat. Mauno Mattila on edesmenneen Jope Ruonansuun kuuloinen.

    • Tästä keskustelusta huomaamme, kuinka tärkeää olisi, että uskovilla olisi nimmari millä esiintyy niin voisi suoraan jättää nuo satanistien anonyymi herjaukset omaan arvoonsa.
      Mikähän päivä äly tulisi uskoville vai tuleeko sitä milloinkaan.

    • Rauhan tervehdys.

      Tämä raamatunopettaja Olavi Kokkosen arviointia Markku Veilon vääristä opetuksia kannattaa vilkaista läpi, niin näkee kuinka laajamittaista Veilon väärät tulkinnat ovat eivätkä perustu johonkin yksittäiseen väärään käsitykseen vaan systemaattisesti hän toistuvasti tuo yksityisiä omia tulkintojaan näkyjensä perusteella.

      Epäraamatullisia oppeja kirjasta "Kaksisieluinen mies":
      https://1drv.ms/w/s!AifMtK7-9J_vxyMJH5bLoG8VFWK7?e=Ji7SJy

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        error linkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        error linkki.

        Rauhan tervehdys.

        Suomi24 katkaisee tuon linkin huutomerkin takia, mutta jos maalat kokonaan tuon "https... ...=Ji7SJy" -linkin niin se avautuu.

        Tein myös tällaisen lyhennetyn linkin, josta avautuu tuo tiedosto luettavaksi:
        https://t.ly/ykfKf

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi

        Naurettavaa. Irto lauseista tehty kokoelma "vääriä opetuksia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa. Irto lauseista tehty kokoelma "vääriä opetuksia".

        no, MIKÄ osa tai kohta ei ole sinun mielestäsi oikein, ja sitten väärää opetusta?
        Harhaopettaja, ja Paavalin sanojen perusteella, jota itse en sano on, KIRJOITETTU:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Sekä OIKEIDEN Profeettojen sanat, miten mahdollisesti käy väärille pprofeetoille!

        Herra olkoon armollinen heille ja meille.

        Olkoon Herran armo kaikkien meidän kanssa

        Joten tutkikaa itse, mitä on Kirjoitettu ja kuka puhuu ja missä tilantessa.

        Kaikki mitä on Raamatun sivuilla ei ole Jumalan Sanaa ja Jumalan mielen mukaista vaikka se olisikin, oikein, saati sitten jos se on väärin:

        Ap. t. 15:1
        1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".

        eli tämä oli jonkun uskovan julistus, joka OLI voimassa ennen mutta ei enää.
        Lue selitys, KOKO Galatalaiskirje!

        Ap. t. 10:
        14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".

        Lue koko asiayhteys, Pietarin ja "kaikkien" juutalaisten, oppi:
        pakanat ovat epäpyhiä ja saastaisia!

        tätä Pietari opetti vielä 14-16 vuoden päästä Herran omalla suulla annetusta VAROITUKSESTA!

        mutta Pietari ei välittänyt, Herran sanoista!

        Joten, tutkikaa ja katsokaa, ASIAYHTEYS ja kuka puhuu ja MIKSI!
        aina te eksytte, ja annatte eksyttää itseänne, MIKSI
        Koska että tahdo itse LUKEA Raamattua ja tutkia sitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        no, MIKÄ osa tai kohta ei ole sinun mielestäsi oikein, ja sitten väärää opetusta?
        Harhaopettaja, ja Paavalin sanojen perusteella, jota itse en sano on, KIRJOITETTU:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Sekä OIKEIDEN Profeettojen sanat, miten mahdollisesti käy väärille pprofeetoille!

        Herra olkoon armollinen heille ja meille.

        Olkoon Herran armo kaikkien meidän kanssa

        Joten tutkikaa itse, mitä on Kirjoitettu ja kuka puhuu ja missä tilantessa.

        Kaikki mitä on Raamatun sivuilla ei ole Jumalan Sanaa ja Jumalan mielen mukaista vaikka se olisikin, oikein, saati sitten jos se on väärin:

        Ap. t. 15:1
        1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".

        eli tämä oli jonkun uskovan julistus, joka OLI voimassa ennen mutta ei enää.
        Lue selitys, KOKO Galatalaiskirje!

        Ap. t. 10:
        14 Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista".

        Lue koko asiayhteys, Pietarin ja "kaikkien" juutalaisten, oppi:
        pakanat ovat epäpyhiä ja saastaisia!

        tätä Pietari opetti vielä 14-16 vuoden päästä Herran omalla suulla annetusta VAROITUKSESTA!

        mutta Pietari ei välittänyt, Herran sanoista!

        Joten, tutkikaa ja katsokaa, ASIAYHTEYS ja kuka puhuu ja MIKSI!
        aina te eksytte, ja annatte eksyttää itseänne, MIKSI
        Koska että tahdo itse LUKEA Raamattua ja tutkia sitä!

        Rauhan tervehdys.

        Väität, että "Kaikki mitä on Raamatun sivuilla ei ole Jumalan Sanaa ja Jumalan mielen mukaista vaikka se olisikin, oikein, saati sitten jos se on väärin."

        Mitä Raamattu itse sanoo Jumalan sanasta?

        "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti." - Psalmi 119:160

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Väität, että "Kaikki mitä on Raamatun sivuilla ei ole Jumalan Sanaa ja Jumalan mielen mukaista vaikka se olisikin, oikein, saati sitten jos se on väärin."

        Mitä Raamattu itse sanoo Jumalan sanasta?

        "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti." - Psalmi 119:160

        Siunauksin, MM.

        Mitä tarkoittaa ?

        " Kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti? "

        Mitkä ovat vanhurskauden oikeuksia?

        Kuuluuko ikuinen elämä ihmiselle yhtenä niihin? Israelin kansa elää ikuisesti. Kuuluuko uuden maan juutalaisten asuinalueet heille ikuisesti vai saako kaikki uuden maan asukkaat asua missä haluavat ja kulkea ilman passia minne haluaa milloin haluaa maasta toiseen?

        Jos kuuluu niin ok, jos ei kuulu niin sano se ja laita esimerkkejä 4 kpl kaikkiaan näistä vanhurskauden oikeuksista. Ilmeisesti kyse on Jumalan vanhurskauden oikeuksista ihmisille tässä Psalmin 119 jakeessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa ?

        " Kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti? "

        Mitkä ovat vanhurskauden oikeuksia?

        Kuuluuko ikuinen elämä ihmiselle yhtenä niihin? Israelin kansa elää ikuisesti. Kuuluuko uuden maan juutalaisten asuinalueet heille ikuisesti vai saako kaikki uuden maan asukkaat asua missä haluavat ja kulkea ilman passia minne haluaa milloin haluaa maasta toiseen?

        Jos kuuluu niin ok, jos ei kuulu niin sano se ja laita esimerkkejä 4 kpl kaikkiaan näistä vanhurskauden oikeuksista. Ilmeisesti kyse on Jumalan vanhurskauden oikeuksista ihmisille tässä Psalmin 119 jakeessa.

        Rauhan tervehdys.

        Asiayhteydestä se heti selviää eikä tarvitse sitä alkaa keksimään omasta päästä tai näkyjen kautta auringonlaskua katsellen, vaan sanotaan "Sinun sanasi... Sinun vanhurskautesi oikeudet" -- ne ovat siis synonyymejä, koska Jumalan vanhurskaat oikeudet ovat kirjoitettu Jumalan sanaan.

        Yksi kirja, jossa tämä samainen "synonyymi" asia toistuu usein, on Sananlaskujen kirja, mutta siellä sanotaan myös näin.

        "Pilkkaaja etsii viisautta turhaan, mutta ymmärtäväisen on tietoa helppo saada." - Sananlaskut 14:6

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Asiayhteydestä se heti selviää eikä tarvitse sitä alkaa keksimään omasta päästä tai näkyjen kautta auringonlaskua katsellen, vaan sanotaan "Sinun sanasi... Sinun vanhurskautesi oikeudet" -- ne ovat siis synonyymejä, koska Jumalan vanhurskaat oikeudet ovat kirjoitettu Jumalan sanaan.

        Yksi kirja, jossa tämä samainen "synonyymi" asia toistuu usein, on Sananlaskujen kirja, mutta siellä sanotaan myös näin.

        "Pilkkaaja etsii viisautta turhaan, mutta ymmärtäväisen on tietoa helppo saada." - Sananlaskut 14:6

        Siunauksin, MM.

        "vanhurskaat oikeudet ovat kirjoitettu Jumalan sanaan"

        Oikeus tulee sanasta laki. Paavalin sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita. Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää, jotta voi olla vanhurskas. Jos joku ei noudata lakia, hän ei koskaan saavuta vanhurskautta, vaikka olisi tunnustanut uskonsa Jeesukseen. Laittomuuden tekijät eivät ole uskossa.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vanhurskaat oikeudet ovat kirjoitettu Jumalan sanaan"

        Oikeus tulee sanasta laki. Paavalin sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita. Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää, jotta voi olla vanhurskas. Jos joku ei noudata lakia, hän ei koskaan saavuta vanhurskautta, vaikka olisi tunnustanut uskonsa Jeesukseen. Laittomuuden tekijät eivät ole uskossa.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mitä sä selität?

        Kuka ei välillä laittomuutta tekisi?

        Silloinhan ei kukaan pelastuisi, mutta kun pelastuu iso joukko ihmisiä niin se ei silloin voi olla siitä kiinni että esim. pitää kiinni sapatinvietosta ja miten sapattia ylipäätään pitäisi viettää ilman sapatinviettovirhettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "vanhurskaat oikeudet ovat kirjoitettu Jumalan sanaan"

        Oikeus tulee sanasta laki. Paavalin sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita. Jumalan tahto on kirjoitettu lakiin. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää, jotta voi olla vanhurskas. Jos joku ei noudata lakia, hän ei koskaan saavuta vanhurskautta, vaikka olisi tunnustanut uskonsa Jeesukseen. Laittomuuden tekijät eivät ole uskossa.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2/13 on juutalaisille varoitus kun he eivät nimenomaan noudata lakia vaan sanovat noudattavansa.
        Seuraavaksi room. Vahvistaa asian, että tämän takia Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain keskuudessa.
        Lakiliitto kumoutui ja yksi syy oli, että juutalaiset rikkoivat sitä ja tulivat hyljätyksi.
        Sitten loppu kiteytys...Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Lakiliitto on poissa ja tilalla Armonliitto Jeesuksen veressä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Room 2/13 on juutalaisille varoitus kun he eivät nimenomaan noudata lakia vaan sanovat noudattavansa.
        Seuraavaksi room. Vahvistaa asian, että tämän takia Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain keskuudessa.
        Lakiliitto kumoutui ja yksi syy oli, että juutalaiset rikkoivat sitä ja tulivat hyljätyksi.
        Sitten loppu kiteytys...Nyt Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Lakiliitto on poissa ja tilalla Armonliitto Jeesuksen veressä.

        Roomalaiskirjeen jae 2:13 on varoitus pakanoille ja juutalaisille yhteisesti, mikä käy edeltävistä jakeista hyvin selvästi ilmi. Sinä et tätä totuutta hyväksy, koska olet väärä profeetta, jonka tehtävänä on eksyttää helluntailaiset helvettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen jae 2:13 on varoitus pakanoille ja juutalaisille yhteisesti, mikä käy edeltävistä jakeista hyvin selvästi ilmi. Sinä et tätä totuutta hyväksy, koska olet väärä profeetta, jonka tehtävänä on eksyttää helluntailaiset helvettiin.

        Sinunlaisen anonyymi valehtelijan kirjoituksia kukaan ei noteeraa olet saatanan oma.
        Roomalaiskirje moittii juutalaisia ja varoittaa niitä putoamasta kuoppaan eli vertaus helvettiin ja vievät opetuslapsensa mukanaan.
        Syy... koska luottavat lakiin ja siitä tuhon saavat.
        Pidemmällä selvästi sanotaan ,että
        JUMALAN VANHURSKAUS ON NYT ILMOITETTU ILMAN LAKIA.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinunlaisen anonyymi valehtelijan kirjoituksia kukaan ei noteeraa olet saatanan oma.
        Roomalaiskirje moittii juutalaisia ja varoittaa niitä putoamasta kuoppaan eli vertaus helvettiin ja vievät opetuslapsensa mukanaan.
        Syy... koska luottavat lakiin ja siitä tuhon saavat.
        Pidemmällä selvästi sanotaan ,että
        JUMALAN VANHURSKAUS ON NYT ILMOITETTU ILMAN LAKIA.

        Sinä siteeraat Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta yhtä lausetta irti asiayhteydestä, mutta et noteeraa siellä olevaa toista lausetta, ettei usko kumoa lakia.

        Paavali myös sanoi, ettei kukaan tule vanhurskaaksi, jos ei lakia noudata, mikä koskee myös sinua. Olet väärä profeetta, jonka tehtävänä on eksyttää helluntailaiset helvettiin.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siteeraat Roomalaiskirjeen kolmannesta luvusta yhtä lausetta irti asiayhteydestä, mutta et noteeraa siellä olevaa toista lausetta, ettei usko kumoa lakia.

        Paavali myös sanoi, ettei kukaan tule vanhurskaaksi, jos ei lakia noudata, mikä koskee myös sinua. Olet väärä profeetta, jonka tehtävänä on eksyttää helluntailaiset helvettiin.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Niin... olen kirjoittanut monta kertaa asian etkä näy ymmärtävän miksi Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se lukee kymmeniä kertoja selvästi.
        Laki ei häviä niiltä, jotka lainalla tuomitaan!!!!!!!
        Kristuksen omaa ei tuomita lainalla, ellei uskova syyllisty vääryyteen niin rankasti että menettää pelastuksensa.!!
        Kristuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.
        ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.
        Yrittävät olla lain alla, mutta eivät noudata sitä ja laki tulee näin kiroukseksi juutalaisten omaan niskaan, kuten kohta kertoo sokeain taluttaja juutalainen joka itse on sokea ja putoaa kuoppaan eli helvettiin lakinensa ja talutettavien kanssa.
        Tämä on Totuus Jumalan Sanassa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin... olen kirjoittanut monta kertaa asian etkä näy ymmärtävän miksi Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se lukee kymmeniä kertoja selvästi.
        Laki ei häviä niiltä, jotka lainalla tuomitaan!!!!!!!
        Kristuksen omaa ei tuomita lainalla, ellei uskova syyllisty vääryyteen niin rankasti että menettää pelastuksensa.!!
        Kristuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.
        ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.
        Yrittävät olla lain alla, mutta eivät noudata sitä ja laki tulee näin kiroukseksi juutalaisten omaan niskaan, kuten kohta kertoo sokeain taluttaja juutalainen joka itse on sokea ja putoaa kuoppaan eli helvettiin lakinensa ja talutettavien kanssa.
        Tämä on Totuus Jumalan Sanassa.

        Vanhuruskautta ei voi saavuttaa ilman lain noudattamista. Sitä ei Paavalikaan väittänyt. Paavalin mukaan vanhurskauden saavuttamiseen tarvitaan lain noudattamista uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Lain alla ovat ne kristityt, jotka eivät lakia noudata. He ovat lain tuomion alla, missä sinäkin olet. Armon alla on ne kristityt, jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Sinä olet väärä profeetta, joka sotii Jeesuksen opetusta vastaan. Tässä on Jeesuksen sanat, joiden mukaan sinut tuomitaan kadotukseen lain purkajana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Tässä on sanoja Hebrealaiskirjeestä, jonka mukaan sinut tuomitaan kadotukseen lain hylkääjänä. Nämä kaikki sanat koskeva sinua, joten et pääse pakoon totuutta.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin... olen kirjoittanut monta kertaa asian etkä näy ymmärtävän miksi Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se lukee kymmeniä kertoja selvästi.
        Laki ei häviä niiltä, jotka lainalla tuomitaan!!!!!!!
        Kristuksen omaa ei tuomita lainalla, ellei uskova syyllisty vääryyteen niin rankasti että menettää pelastuksensa.!!
        Kristuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.
        ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.
        Yrittävät olla lain alla, mutta eivät noudata sitä ja laki tulee näin kiroukseksi juutalaisten omaan niskaan, kuten kohta kertoo sokeain taluttaja juutalainen joka itse on sokea ja putoaa kuoppaan eli helvettiin lakinensa ja talutettavien kanssa.
        Tämä on Totuus Jumalan Sanassa.

        >>>ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.<<<

        Väitteesi on paksu valhe. Paavali nimenomaan varoittaa myös pakanoita. Kukaan pakana ei saavuta vanhurskautta, jos hän ei ala lakia noudattamaan uskossa Jeesukseen Kristukseen. Sen takia sinä et ole vanhurskas, vaikka olisi mitä näkyjä nähnyt.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin... olen kirjoittanut monta kertaa asian etkä näy ymmärtävän miksi Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se lukee kymmeniä kertoja selvästi.
        Laki ei häviä niiltä, jotka lainalla tuomitaan!!!!!!!
        Kristuksen omaa ei tuomita lainalla, ellei uskova syyllisty vääryyteen niin rankasti että menettää pelastuksensa.!!
        Kristuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.
        ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.
        Yrittävät olla lain alla, mutta eivät noudata sitä ja laki tulee näin kiroukseksi juutalaisten omaan niskaan, kuten kohta kertoo sokeain taluttaja juutalainen joka itse on sokea ja putoaa kuoppaan eli helvettiin lakinensa ja talutettavien kanssa.
        Tämä on Totuus Jumalan Sanassa.

        >>>>KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.<<<<

        Sinä et ole Kristuksen oma vaan antikristus, yksi monien joukossa.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuruskautta ei voi saavuttaa ilman lain noudattamista. Sitä ei Paavalikaan väittänyt. Paavalin mukaan vanhurskauden saavuttamiseen tarvitaan lain noudattamista uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Lain alla ovat ne kristityt, jotka eivät lakia noudata. He ovat lain tuomion alla, missä sinäkin olet. Armon alla on ne kristityt, jotka noudattavat lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Sinä olet väärä profeetta, joka sotii Jeesuksen opetusta vastaan. Tässä on Jeesuksen sanat, joiden mukaan sinut tuomitaan kadotukseen lain purkajana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Tässä on sanoja Hebrealaiskirjeestä, jonka mukaan sinut tuomitaan kadotukseen lain hylkääjänä. Nämä kaikki sanat koskeva sinua, joten et pääse pakoon totuutta.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.Sitä te saatanan synagooga, ette ymmärrä .
        Samoin käännätte raamatun lauseet valheeksi.
        Vaikka se on sata kertaa kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.<<<

        Väitteesi on paksu valhe. Paavali nimenomaan varoittaa myös pakanoita. Kukaan pakana ei saavuta vanhurskautta, jos hän ei ala lakia noudattamaan uskossa Jeesukseen Kristukseen. Sen takia sinä et ole vanhurskas, vaikka olisi mitä näkyjä nähnyt.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Niin et ymmärrä koska olet eksynyt satanisti ja pelastuksen ulkopuolella.Synnin teko tottakai on kielletty kaikilta tai tarkemnin vääryys.
        Et tajua kuin väärin kaiken ja ihan kaiken.
        Nuo edellä olevat ovat pakanat ilman lakia ja heidän tekemä vääryys...sitten on lakijuutalaiset ja heidän tekemä vääryys ja heillä ei ole mitään millä pyyhkivät syntinsä ja aivan kuin te jotka puolustatte lakia.
        Te olette kirouksen alaisia.
        Sillä Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se on uudenliiton sanoma.
        Se tarkoittaa sitä, että Jeesuksen armoveri otetaan vastaan ja aletaan elämään Pyhityselämää.
        Siinä ei ole mitään muuta kuin 2 Rakkauden käskyä ohjaimena ja siinä se.
        Ruokaohje on suoraan Paavalilta jota ei ole muutettu eli epäjumalille uhrattu liha ja liha josta verta ei ole laskettu niitä karta.
        Ne ketkä tuomitaan lainalla ovat Jeesuksen aikaiset juutalaiset ja sitä ennen olleet juutalaiset.
        Muutos tapahtui Paavalin eläessä ja vain armonliitto on .Sitten on pakanat ympäri maailmaa, jotka eivät ole kuulleet juutalaisesta laista mitään.
        He jos elävät oikein elämää niin he tulevat tuomitsemaan teidät lainkirouksen alla olevat, koska te ette voi koskaan täyttää lakia.
        Siksi te olette kirotut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>>KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.<<<<

        Sinä et ole Kristuksen oma vaan antikristus, yksi monien joukossa.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä vastaat vielä valheistasi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.Sitä te saatanan synagooga, ette ymmärrä .
        Samoin käännätte raamatun lauseet valheeksi.
        Vaikka se on sata kertaa kirjoitettu.

        Ilman lakia tarkoitaa alkukielen kautta käännettynä lain lisäksi, jolloin Paavali opettaa samalla tavalla kuin Jaakob.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Paavali ei tarkoita sitä, että vanhurskauden voisi saavuttaa ilman lain noudattamista. Itse asiassa Paavali vaati pakanoita noudattamaan lakia, mitä ilman kukaan ei tule vanhurskaaksi. Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Sinä olet Antikristus, yksi monien joukossa, jonka tehtävänä on eksyttää helluntalaiset laittomuuteen, jotta he joutuisivat kadotukseen.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin et ymmärrä koska olet eksynyt satanisti ja pelastuksen ulkopuolella.Synnin teko tottakai on kielletty kaikilta tai tarkemnin vääryys.
        Et tajua kuin väärin kaiken ja ihan kaiken.
        Nuo edellä olevat ovat pakanat ilman lakia ja heidän tekemä vääryys...sitten on lakijuutalaiset ja heidän tekemä vääryys ja heillä ei ole mitään millä pyyhkivät syntinsä ja aivan kuin te jotka puolustatte lakia.
        Te olette kirouksen alaisia.
        Sillä Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se on uudenliiton sanoma.
        Se tarkoittaa sitä, että Jeesuksen armoveri otetaan vastaan ja aletaan elämään Pyhityselämää.
        Siinä ei ole mitään muuta kuin 2 Rakkauden käskyä ohjaimena ja siinä se.
        Ruokaohje on suoraan Paavalilta jota ei ole muutettu eli epäjumalille uhrattu liha ja liha josta verta ei ole laskettu niitä karta.
        Ne ketkä tuomitaan lainalla ovat Jeesuksen aikaiset juutalaiset ja sitä ennen olleet juutalaiset.
        Muutos tapahtui Paavalin eläessä ja vain armonliitto on .Sitten on pakanat ympäri maailmaa, jotka eivät ole kuulleet juutalaisesta laista mitään.
        He jos elävät oikein elämää niin he tulevat tuomitsemaan teidät lainkirouksen alla olevat, koska te ette voi koskaan täyttää lakia.
        Siksi te olette kirotut.

        Minä en ole satanisti. Minä olen kristitty.

        Sinun sydämessä näyttää olevan suuri pimeys, koska herjaat vanhurskautta näin julkeasti. Olen aivan varma, että olet väärä profeetta, joka on tullut tänne vain vääristelemään Paavalin kirjoituksia laittomuudeksi, jotta helluntailaiset joutuisivat helvettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole satanisti. Minä olen kristitty.

        Sinun sydämessä näyttää olevan suuri pimeys, koska herjaat vanhurskautta näin julkeasti. Olen aivan varma, että olet väärä profeetta, joka on tullut tänne vain vääristelemään Paavalin kirjoituksia laittomuudeksi, jotta helluntailaiset joutuisivat helvettiin.

        Sinä olet lakikirouksen alla oleva, etkä ymmärrä mitään uudesta liitosta.
        Olet eksynyt ja tulet vastaamaan eksyneistä.
        Sinä tulet sen aikanaan saamaan päällesi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä olet lakikirouksen alla oleva, etkä ymmärrä mitään uudesta liitosta.
        Olet eksynyt ja tulet vastaamaan eksyneistä.
        Sinä tulet sen aikanaan saamaan päällesi.

        Sinä valehtelet jatkuvasti uudesta liitosta.

        Raamatun mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Sinä et tästä Jeesuksen asettamasta uudesta liitosta mitään tiedä, koska olet väärä profeetta, jonka tehtävä on eksyttää helluntailaiset laittomuuteen, jotta heidät tuomittaisiin sinun kanssasi helvettiin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet jatkuvasti uudesta liitosta.

        Raamatun mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Sinä et tästä Jeesuksen asettamasta uudesta liitosta mitään tiedä, koska olet väärä profeetta, jonka tehtävä on eksyttää helluntailaiset laittomuuteen, jotta heidät tuomittaisiin sinun kanssasi helvettiin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        >>> Raamatun mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Ei kirjoiteta, jos ei ole juutalainen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18153829/juutalaisten-liitto


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Raamatun mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Ei kirjoiteta, jos ei ole juutalainen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18153829/juutalaisten-liitto

        >>>Ei kirjoiteta, jos ei ole juutalainen.<<<

        Olet väärässä.

        Uusi liitto koskee myös pakanoita. Heidän sydämeen kirjoitetaan myös laki. Jos jollakin ei ole lakia sydämessä, ei ole uudessa liitossa eikä Kristuksessa.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Raamatun mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Ei kirjoiteta, jos ei ole juutalainen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18153829/juutalaisten-liitto

        Nimimerkki "Henki" on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "Holokrates", "he-ma" ja "K.T.S." sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning", "KTS" ja "Pe.ku". "Ei-helluntailainen kommentti:" on yksi hänen käyttämä valenikki monien muiden joukossa.

        Nimimerkki "Henki" on saastuttanut tämän foorumin kymmenillä aloituksilla ja kommenteilla lähes päivittäin. Hän on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Nimimerkki "Henki" on myös pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ei kirjoiteta, jos ei ole juutalainen.<<<

        Olet väärässä.

        Uusi liitto koskee myös pakanoita. Heidän sydämeen kirjoitetaan myös laki. Jos jollakin ei ole lakia sydämessä, ei ole uudessa liitossa eikä Kristuksessa.

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        >>> Uusi liitto koskee myös pakanoita. Heidän sydämeen kirjoitetaan myös laki...

        Uusi liitto ei koske pakanoita, kuten virheellisesti esitit. Vastaus löytyy ihan Raamatusta, jakeesta jonka kirjoitit:
        "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa..."

        Ensinnäkin täytyy muistaa, että israelilaiset olivat itsekin muukalaisia. Toiseksi, täytyy ymmärtää, että muukalaisten täytyi kääntyä juutalaisuuteen, jos he halusivat alkaa noudattaa Mooseksen lakia eli olla liitossa Jumalan kanssa.

        Vain ympärileikkattujen muukalaisten oli mahdollista osallistua pääsiäisaterian viettoon, koska Mooseksen lain mukaan vain ympärileikattu saattoi osallistua pääsiäisen viettoon. Jesaja ei myöskään puhu tässä yhteydessä mistään "pakanakristityistä", puhumattakaan Kristuksesta tai kristityistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet jatkuvasti uudesta liitosta.

        Raamatun mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Sinä et tästä Jeesuksen asettamasta uudesta liitosta mitään tiedä, koska olet väärä profeetta, jonka tehtävä on eksyttää helluntailaiset laittomuuteen, jotta heidät tuomittaisiin sinun kanssasi helvettiin.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Te ja teidän porukkanne valheinenne, ette ole kristittyjä eikä pelastus ole teidän osanne.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Uusi liitto koskee myös pakanoita. Heidän sydämeen kirjoitetaan myös laki...

        Uusi liitto ei koske pakanoita, kuten virheellisesti esitit. Vastaus löytyy ihan Raamatusta, jakeesta jonka kirjoitit:
        "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa..."

        Ensinnäkin täytyy muistaa, että israelilaiset olivat itsekin muukalaisia. Toiseksi, täytyy ymmärtää, että muukalaisten täytyi kääntyä juutalaisuuteen, jos he halusivat alkaa noudattaa Mooseksen lakia eli olla liitossa Jumalan kanssa.

        Vain ympärileikkattujen muukalaisten oli mahdollista osallistua pääsiäisaterian viettoon, koska Mooseksen lain mukaan vain ympärileikattu saattoi osallistua pääsiäisen viettoon. Jesaja ei myöskään puhu tässä yhteydessä mistään "pakanakristityistä", puhumattakaan Kristuksesta tai kristityistä.

        Miksi haluat keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat hyvin vihamielisiä sinulle?

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat hyvin vihamielisiä sinulle?

        Lightning

        Sinä "Lighting" olet nimimerkki "Henki", joten miksi keskustelet itsesi kanssa?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Uusi liitto koskee myös pakanoita. Heidän sydämeen kirjoitetaan myös laki...

        Uusi liitto ei koske pakanoita, kuten virheellisesti esitit. Vastaus löytyy ihan Raamatusta, jakeesta jonka kirjoitit:
        "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa..."

        Ensinnäkin täytyy muistaa, että israelilaiset olivat itsekin muukalaisia. Toiseksi, täytyy ymmärtää, että muukalaisten täytyi kääntyä juutalaisuuteen, jos he halusivat alkaa noudattaa Mooseksen lakia eli olla liitossa Jumalan kanssa.

        Vain ympärileikkattujen muukalaisten oli mahdollista osallistua pääsiäisaterian viettoon, koska Mooseksen lain mukaan vain ympärileikattu saattoi osallistua pääsiäisen viettoon. Jesaja ei myöskään puhu tässä yhteydessä mistään "pakanakristityistä", puhumattakaan Kristuksesta tai kristityistä.

        >>>Uusi liitto ei koske pakanoita, kuten virheellisesti esitit. <<<

        No sitten kaikki pakanat joutuisivat helvettiin. Sitä Raamattu ei opeta. Pakanat voivat liittyä juutalaisten uuteen liittoon, minkä Jeesus asetti.

        >>>Ensinnäkin täytyy muistaa, että israelilaiset olivat itsekin muukalaisia. <<<

        Sinä vääristelet todella kierosti Raamattua. Oletha sinä saatananpalvoja.

        Jesaja puhuu pakanoista jakeissa 56:6-8. Muukalaisilla tarkoitetaan pakanoita, jotka voivat pelastua, jos he liittyvät uuteen liittoon Herran kanssa ja pitävät lain.

        Paavali vaati pakanoita noudattamaan lakia, muuten he eivät voi olla vanhurskaita eikä pelastua.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Uusi liitto koskee myös pakanoita. Heidän sydämeen kirjoitetaan myös laki...

        Uusi liitto ei koske pakanoita, kuten virheellisesti esitit. Vastaus löytyy ihan Raamatusta, jakeesta jonka kirjoitit:
        "Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa..."

        Ensinnäkin täytyy muistaa, että israelilaiset olivat itsekin muukalaisia. Toiseksi, täytyy ymmärtää, että muukalaisten täytyi kääntyä juutalaisuuteen, jos he halusivat alkaa noudattaa Mooseksen lakia eli olla liitossa Jumalan kanssa.

        Vain ympärileikkattujen muukalaisten oli mahdollista osallistua pääsiäisaterian viettoon, koska Mooseksen lain mukaan vain ympärileikattu saattoi osallistua pääsiäisen viettoon. Jesaja ei myöskään puhu tässä yhteydessä mistään "pakanakristityistä", puhumattakaan Kristuksesta tai kristityistä.

        Nimimerkki "Henki" on tunnettu saatananpalvoja, jonka kanssa ei kannata keskustella. Hän on myös pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Uusi liitto ei koske pakanoita, kuten virheellisesti esitit. <<<

        No sitten kaikki pakanat joutuisivat helvettiin. Sitä Raamattu ei opeta. Pakanat voivat liittyä juutalaisten uuteen liittoon, minkä Jeesus asetti.

        >>>Ensinnäkin täytyy muistaa, että israelilaiset olivat itsekin muukalaisia. <<<

        Sinä vääristelet todella kierosti Raamattua. Oletha sinä saatananpalvoja.

        Jesaja puhuu pakanoista jakeissa 56:6-8. Muukalaisilla tarkoitetaan pakanoita, jotka voivat pelastua, jos he liittyvät uuteen liittoon Herran kanssa ja pitävät lain.

        Paavali vaati pakanoita noudattamaan lakia, muuten he eivät voi olla vanhurskaita eikä pelastua.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        >>> Muukalaisilla tarkoitetaan pakanoita, jotka voivat pelastua, jos he liittyvät uuteen liittoon Herran kanssa ja pitävät lain.

        Vastasit itse itsellesi: laki koskee muukalaisia, jotka ovat solmineet liiton Herran kanssa. Käytännössä tarkoitetaan juutalaisuuteen kääntyneitä ja ympärileikkattuja muukalaisia / pakanoita. Toisin sanoen lakia ei tulla kirjoittamaan muiden, kuin juutalaisten sydämiin.

        Suosittelen myös lukemaan historiaa. Voit ehkä oppiakin jotain juutalaisten elämästä muukalaisina maailmassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat hyvin vihamielisiä sinulle?

        Lightning

        En koe heitä vihamielisinä, vaan tavallisina ihmisinä, jotka esittävät omia näkemyksiään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En koe heitä vihamielisinä, vaan tavallisina ihmisinä, jotka esittävät omia näkemyksiään.

        Sinä nimimerkki "Henki" keskustelet nyt itsesi kanssa, mikä ei hämää meitä.

        Nimimerkki "Henki" on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "Holokrates", "he-ma" ja "K.T.S." sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning", "KTS" ja "Pe.ku".

        Nimimerkki "Henki" on saastuttanut tämän foorumin kymmenillä aloituksilla ja kommenteilla lähes päivittäin. Hän on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Nimimerkki "Henki" on myös pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nimimerkki "Henki" keskustelet nyt itsesi kanssa, mikä ei hämää meitä.

        Nimimerkki "Henki" on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "Holokrates", "he-ma" ja "K.T.S." sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Lightning", "KTS" ja "Pe.ku".

        Nimimerkki "Henki" on saastuttanut tämän foorumin kymmenillä aloituksilla ja kommenteilla lähes päivittäin. Hän on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

        Nimimerkki "Henki" on myös pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

        Älä haaveksi, syö pitsasi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En koe heitä vihamielisinä, vaan tavallisina ihmisinä, jotka esittävät omia näkemyksiään.

        Minä koen, koska he kirjoittavat sellaisia asioita kuin että ole saatanapalvoja jne, eikä se ole ainoa kirjoittaja joka kirjoittaa ikävästi sinusta. En ainakaan hyväksyisi normaalielämässä tuollaista käytöstä ja tämä on toisaalta normaalielämää.

        Lightning


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En koe heitä vihamielisinä, vaan tavallisina ihmisinä, jotka esittävät omia näkemyksiään.

        Eikä sellainen ole ihan tavallinen ja tasapainoinen joka niin tekee, että jokaiseen ketjuun pommittaa esim meidän olevan sama henkilö, mielestäni tapa on jo häirinnän puolelle menevää.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen, koska he kirjoittavat sellaisia asioita kuin että ole saatanapalvoja jne, eikä se ole ainoa kirjoittaja joka kirjoittaa ikävästi sinusta. En ainakaan hyväksyisi normaalielämässä tuollaista käytöstä ja tämä on toisaalta normaalielämää.

        Lightning

        Sinä olet nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sellainen ole ihan tavallinen ja tasapainoinen joka niin tekee, että jokaiseen ketjuun pommittaa esim meidän olevan sama henkilö, mielestäni tapa on jo häirinnän puolelle menevää.

        Lightning

        Jokaisella keskustelupalstalla on trolleja, joista ei tarvitse välittää. Toki voi aina välillä niillekin heitellä ⚽ .


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokaisella keskustelupalstalla on trolleja, joista ei tarvitse välittää. Toki voi aina välillä niillekin heitellä ⚽ .

        Olisi kiva keskustella, eikä pelata palloa trollien kanssa. En tiedä saako jäärien kanssa mitään oikeaa keskustelua aikaan, oikeasti...muuta kuin sitä että toistavat samaa tai raamatunlauseitaan.

        Lightning


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokaisella keskustelupalstalla on trolleja, joista ei tarvitse välittää. Toki voi aina välillä niillekin heitellä ⚽ .

        Sinä olet yksi sellainen trolli. Olet tunnustuksellinen saatananpalvoja.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on myös pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva keskustella, eikä pelata palloa trollien kanssa. En tiedä saako jäärien kanssa mitään oikeaa keskustelua aikaan, oikeasti...muuta kuin sitä että toistavat samaa tai raamatunlauseitaan.

        Lightning

        Se on lähinnä niiden oma ongelma, kun toistavat samoja asioita. Joutuvat varmaan pakostikin näin toimimaan, kun ovat vain muutaman sivun kirjoituksia lukeneet. Tuolla (yleis)sivityksen määrällä ei pitkälle pötkitä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokaisella keskustelupalstalla on trolleja, joista ei tarvitse välittää. Toki voi aina välillä niillekin heitellä ⚽ .

        En tiedä ymmärtääkö vihjausta, toivoisin oikeaa 'keskustelukaveria" palstalla. Vaikka olisi kiva elätellä toiveita että kaikkien kanssa on kiva keskustella...kyllä se joidenkin kanssa on ajan haaskausta todellisesti, jos ei koe mielenkiintoiseksi vääntää muurin kanssa kättä täältä ikuisuuteen tai sitten koe trollien kanssa pelaamista mielenkiintoisena harrastuksena.
        Että et laittaisi jotain aloitusta kehiin?...vaikka niitä arvoituksia, jos ei muuta ole ;) vaikka ei kait se kukko läskien laula?

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet yksi sellainen trolli. Olet tunnustuksellinen saatananpalvoja.

        Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

        Nimimerkki "Henki" on myös pilkannut Pyhää Henkeä, joten hän ei voi enää pelastua.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Jättäisit tuomitsemiset Jumalalle, niin ei tule vääriä tuomioita.
        Taivaassa on monia yllätyksiä.

        Ihminen voi pelastua, mikäli Jumala kutsuu Häntä ja vetää
        Jeesuksen Kristuksen luokse. Jos ihminen kuuntelee Jumalaa
        ja oppii Häneltä, hän tulee Jeesuksen Kristuksen luokse ja
        pelastuu koska Hänen luonaan ja Hänen yhteydessään on
        jokaisella ihmisellä täydellinen syntien anteeksi antaminen ja
        anteeksi saaminen.

        Me emme tiedä, ketä Jumala vielä kutsuu ja puhuttelee.
        Siksi ei kannattaisi alkaa tuomariksi. Meidän asiamme ei
        ole sulkea yhdeltäkään ihmiseltä ovea Pelastukseen.
        Meidän tehtävämme on johdattaa ihmisiä Pelastukseen sisälle.
        Se, joka tulee Jeesuksen luokse, on tullut Jumalan kutsun
        vaikutuksesta.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäisit tuomitsemiset Jumalalle, niin ei tule vääriä tuomioita.
        Taivaassa on monia yllätyksiä.

        Ihminen voi pelastua, mikäli Jumala kutsuu Häntä ja vetää
        Jeesuksen Kristuksen luokse. Jos ihminen kuuntelee Jumalaa
        ja oppii Häneltä, hän tulee Jeesuksen Kristuksen luokse ja
        pelastuu koska Hänen luonaan ja Hänen yhteydessään on
        jokaisella ihmisellä täydellinen syntien anteeksi antaminen ja
        anteeksi saaminen.

        Me emme tiedä, ketä Jumala vielä kutsuu ja puhuttelee.
        Siksi ei kannattaisi alkaa tuomariksi. Meidän asiamme ei
        ole sulkea yhdeltäkään ihmiseltä ovea Pelastukseen.
        Meidän tehtävämme on johdattaa ihmisiä Pelastukseen sisälle.
        Se, joka tulee Jeesuksen luokse, on tullut Jumalan kutsun
        vaikutuksesta.

        Mvh J - K

        Mvh J - K, sinä et viitsinyt edes perehtyä linkin takana olevaan nimimerkki "Hengen" kommenttiin, jossa hän pilkkaa Pyhää Henkeä. Jos joku tekee sellaista syntiä, sitä ei voi saada anteeksi. Hän tekee tällaista syntiä, koska hän on tunnustuksellinen saatananpalvoja, josta on myös näyttöä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mvh J - K, sinä et viitsinyt edes perehtyä linkin takana olevaan nimimerkki "Hengen" kommenttiin, jossa hän pilkkaa Pyhää Henkeä. Jos joku tekee sellaista syntiä, sitä ei voi saada anteeksi. Hän tekee tällaista syntiä, koska hän on tunnustuksellinen saatananpalvoja, josta on myös näyttöä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

        Millä tavalla Henki pilkkaa tuossa Pyhää Henkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mvh J - K, sinä et viitsinyt edes perehtyä linkin takana olevaan nimimerkki "Hengen" kommenttiin, jossa hän pilkkaa Pyhää Henkeä. Jos joku tekee sellaista syntiä, sitä ei voi saada anteeksi. Hän tekee tällaista syntiä, koska hän on tunnustuksellinen saatananpalvoja, josta on myös näyttöä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18022450/tapaus-ananias-ja-safiira

        Matt 12:31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

        Onko hän saaananpalvoja vai joku muu, sitä en tiedä, en tunne häntä.
        Mutta tiedän, että nykyisin ja ennenmuinoinkin on saatananpalvojia
        tullut uskoon.

        Saulus Tarsolainen oli Jumalan kansan ja Jeesuksen paha vihollinen
        ja vainooja ja PILKKAAJA. Jeesus ilmestyi Saulukselle ja kysyi häneltä,
        miksi vainoat minua. Sauluksen uskoviin kohdistettu väkivaltainen vaino
        kohdistuikin Herraan Jeesukseen Kristukseen. Varmaan Saul oli
        tahallisesti pilkannut myös Jeesusta Kristusta ja Hänen Henkeään.

        Siitä huolimatta ovi sisälle Pelastukseen aukeni myös Hänelle kun
        Jeesus itse otti ohjakset käsiinsä ja pani pojan polvilleen eteensä.
        Kukaan Jerusalemin uskovista ei olisi uskonut, eikä alussa uskonutkaan,
        että Saul tulisi uskoon, ja että Hänestä tulisi vieläpä Kristuksen apostoli.
        Jumalalle on kaikki mahdollista. Tämä voi tapahtu kenelle tahansa
        ihmiselle tänäkin päivänä.

        Minä en ratkaise sitä, kuka pelastuu ja kuka on tehnyt Pyhän Hengen
        pilkan. Se ei ole minun tehtäväni. Minun tehtäväni on enneminkin
        johdattaa ihmisiä Ovelle. Jeesus sitten päättää, kenet ottaa
        sisälle, ja kenet heittää pois luotaan.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hän saaananpalvoja vai joku muu, sitä en tiedä, en tunne häntä.
        Mutta tiedän, että nykyisin ja ennenmuinoinkin on saatananpalvojia
        tullut uskoon.

        Saulus Tarsolainen oli Jumalan kansan ja Jeesuksen paha vihollinen
        ja vainooja ja PILKKAAJA. Jeesus ilmestyi Saulukselle ja kysyi häneltä,
        miksi vainoat minua. Sauluksen uskoviin kohdistettu väkivaltainen vaino
        kohdistuikin Herraan Jeesukseen Kristukseen. Varmaan Saul oli
        tahallisesti pilkannut myös Jeesusta Kristusta ja Hänen Henkeään.

        Siitä huolimatta ovi sisälle Pelastukseen aukeni myös Hänelle kun
        Jeesus itse otti ohjakset käsiinsä ja pani pojan polvilleen eteensä.
        Kukaan Jerusalemin uskovista ei olisi uskonut, eikä alussa uskonutkaan,
        että Saul tulisi uskoon, ja että Hänestä tulisi vieläpä Kristuksen apostoli.
        Jumalalle on kaikki mahdollista. Tämä voi tapahtu kenelle tahansa
        ihmiselle tänäkin päivänä.

        Minä en ratkaise sitä, kuka pelastuu ja kuka on tehnyt Pyhän Hengen
        pilkan. Se ei ole minun tehtäväni. Minun tehtäväni on enneminkin
        johdattaa ihmisiä Ovelle. Jeesus sitten päättää, kenet ottaa
        sisälle, ja kenet heittää pois luotaan.

        Mvh J - K

        Ikävä on myös se, että käyttäydytte kuin zombit, haistatte, ettei toinen ole vielä aivan samassa muotissa, haluatte tehdä samanlaisen zombien kuin itsekin olette, joka jää hokemaan raamatunlauseita päivästä toiseen, ilman omaa mieltä.

        Ota vastaan Jeesus, ota vastaan Jeesus. toinen on sanonut olevansa uskovainen...se ei riitä, koska hän ei ole kuten te. Kuin pahimmasta painajaisesta.

        Lightning


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Se on lähinnä niiden oma ongelma, kun toistavat samoja asioita. Joutuvat varmaan pakostikin näin toimimaan, kun ovat vain muutaman sivun kirjoituksia lukeneet. Tuolla (yleis)sivityksen määrällä ei pitkälle pötkitä.

        Ei se mitään jos tuo kaikki yllä oleva on sinusta mukavampaa kuin minun kanssani keskustelu. Lähden nukkumaan :)

        PS. Älä ala zombiksi, olet juuri tuollaisena parempi ;)

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä on myös se, että käyttäydytte kuin zombit, haistatte, ettei toinen ole vielä aivan samassa muotissa, haluatte tehdä samanlaisen zombien kuin itsekin olette, joka jää hokemaan raamatunlauseita päivästä toiseen, ilman omaa mieltä.

        Ota vastaan Jeesus, ota vastaan Jeesus. toinen on sanonut olevansa uskovainen...se ei riitä, koska hän ei ole kuten te. Kuin pahimmasta painajaisesta.

        Lightning

        Sinä olet nimimerkki "Henki". Ehkä olisi parempi, että yrität keksiä jonkun muun ajanvietteen, kuin kirjoitella uskovien foorumeille.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Väität, että "Kaikki mitä on Raamatun sivuilla ei ole Jumalan Sanaa ja Jumalan mielen mukaista vaikka se olisikin, oikein, saati sitten jos se on väärin."

        Mitä Raamattu itse sanoo Jumalan sanasta?

        "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti." - Psalmi 119:160

        Siunauksin, MM.

        Onko KAIKKI mitä esim Pietari sanoo totta ja hyvää?

        Mistä Paavali voimakkaasti nuhtelee, koko Galatalaiskirjeessä ja ketää kolmea nimeltä mainittua!

        Nyt, KAIKKI mitä Jumala sanoo on totta, ei se mitä ihminen sanoo ja kirjoittaa.

        Jer. 8:8
        Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.

        Oletko sinä oppinut ja osaat lukea ja kirjoittaa?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin... olen kirjoittanut monta kertaa asian etkä näy ymmärtävän miksi Jumalan vanhurskaus on ilmoitettu ilman lakia.
        Se lukee kymmeniä kertoja selvästi.
        Laki ei häviä niiltä, jotka lainalla tuomitaan!!!!!!!
        Kristuksen omaa ei tuomita lainalla, ellei uskova syyllisty vääryyteen niin rankasti että menettää pelastuksensa.!!
        Kristuksen oma EI OLE SYNNIN TAI KUOLEMAN LAIN ALLA VAAN ELÄMÄN LAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        KRISTUKSEN OMA ON VAPAA LAIN KIROUKSESTA.
        ROOM 2/13........... on varoitus juutalaisille pelkästään.
        Yrittävät olla lain alla, mutta eivät noudata sitä ja laki tulee näin kiroukseksi juutalaisten omaan niskaan, kuten kohta kertoo sokeain taluttaja juutalainen joka itse on sokea ja putoaa kuoppaan eli helvettiin lakinensa ja talutettavien kanssa.
        Tämä on Totuus Jumalan Sanassa.

        Mauno mattila on hyvä uskova mies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko KAIKKI mitä esim Pietari sanoo totta ja hyvää?

        Mistä Paavali voimakkaasti nuhtelee, koko Galatalaiskirjeessä ja ketää kolmea nimeltä mainittua!

        Nyt, KAIKKI mitä Jumala sanoo on totta, ei se mitä ihminen sanoo ja kirjoittaa.

        Jer. 8:8
        Kuinka saatatte sanoa: 'Me olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.

        Oletko sinä oppinut ja osaat lukea ja kirjoittaa?

        Rauhan tervehdys.

        Jos hylkäät apostoliset kirjat Raamatusta, teet juuri tuota mitä Jeremia varoittaa.

        Mutta kristitty pitää Jumalan sanan, koska siinä yksin on pelastuksen tie.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos hylkäät apostoliset kirjat Raamatusta, teet juuri tuota mitä Jeremia varoittaa.

        Mutta kristitty pitää Jumalan sanan, koska siinä yksin on pelastuksen tie.

        Siunauksin, MM.

        Sinä et noudata tätä Jeesuksen käskyä, joten et myöskään pelastu.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et noudata tätä Jeesuksen käskyä, joten et myöskään pelastu.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Rauhan tervehdys.

        Aamen. Jos olet elänyt synnittömän elämän koskaan rikkomatta lakia, sinä pelastut, mutta jos olet yhdessäkään kohtaan rikkonut lakia, olet rikkonut koko lain ja olet kadotettu. Tämä on Vanha liitto.

        Mutta olet erehtynyt lain tarkoituksesta. Sen tarkoitus ei ole tehdä ihmisestä vanhurskasta, koska se on voimaton siihen, vaan tehdä ihmisestä syntinen eli näyttää minkälainen hän oikeasti on. Kaikki ovat syntiä tehneet ja rikkoneet Jumalaa vastaan.

        Sitten on Uusi liitto Kristuksessa, joka ei perustu lain ansioon vaan armoon uskon kautta. Se on tämä tie, jota minä kuljen apostoli Paavalia seuraten armon alla ilman lain ansioita.

        "Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu." - Galataiskirje 2:19

        "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galataiskirje 5:4

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Markku Veilo on niin paljon Mauno Mattilaa edellä uskonelämässä ja asioiden tietämisessä, että hänen on mahdoton ymmärtää näitä puhtaita Veilon opetuksia.

      Markku Veilo on kunnioitettava ja luotettava sananopettaja. Yksi häneltä puuttuu. Hänellä ei ole parjaajan armoitusta, joka on Mauno Mattilalla.

      • Rauhan tervehdys.

        Se "edelle meneminen" onkin juuri se ongelma.

        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika." - 2. Johanneksen kirje 1:9

        Ei ole kuin tasan yhden tason uskovaisia ja ne ovat armahdettuja syntisiä, muut tasot ovat uushenkisyyttä.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Se "edelle meneminen" onkin juuri se ongelma.

        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika." - 2. Johanneksen kirje 1:9

        Ei ole kuin tasan yhden tason uskovaisia ja ne ovat armahdettuja syntisiä, muut tasot ovat uushenkisyyttä.

        Siunauksin, MM.

        >>>Ei ole kuin tasan yhden tason uskovaisia ja ne ovat armahdettuja syntisiä,<<<

        Miksi loukkaat Jumalaa kutsumalla Hänen perheväkeään syntisiksi?
        Miksi sanot syntiseksi sitä, jonka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt?
        Eikö puhdistettu, vanhurskautettu ja pyhitetty ihminen ole vanhurskas ja pyhä?

        Ef 2:19 "Te ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette
        samaa kansaa pyhien kanssa ja Jumalan perheväkeä,"

        Apt 10:14 "Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole
        ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista". Ja taas ääni sanoi hänelle
        toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi""
        Jos uskova ei ole epäpuhdas, epäpyhä eikä saastainen, mikä hän on?

        Raamattu kutsuu uskovia vanhurskaiksi ja pyhiksi Kristuksessa Jeesuksessa.
        Jeesus erotti syntiset vanhurskaista ja puhutteli omiaan vanhurskaina,
        ei syntisinä. Paavali kirjoitti seurakuntakirjeensä Kristuksessa Jeesuksessa vanhurskautetuille ja pyhitetyille vanhurskaille ja pyhille uskoville.
        Lue kirjeiden alusta.

        Kristuksessa Jeesuksessa kukaan ihminen ei voi olla syntinen koska
        Kristuksessa oleva ihminen on tullut Jumalan vanhurskauttamaksi
        ja pyhittämäksi.

        Synnistä puhdistettu ihminen on puhdas ja synnistä vapautettu.
        Vanhurskautettu ihminen on vanhurskas.
        Pyhitetty ihminen on pyhä.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439637564

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Se "edelle meneminen" onkin juuri se ongelma.

        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika." - 2. Johanneksen kirje 1:9

        Ei ole kuin tasan yhden tason uskovaisia ja ne ovat armahdettuja syntisiä, muut tasot ovat uushenkisyyttä.

        Siunauksin, MM.

        >>>Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneita ja mieleltänne hänen vihamiehiään pahoissa teoissanne hän on nyt sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä, nuhteettomina ja moitteettomina eteensä."<<<

        Koska sinä Mauno esiinnyt Raamatun opettajana netissä ja uskovien yhteydessä,
        kerron meille palstan lukijoille, onnistuiko Jumala ihmisen sovittamisessa ja asettamisessa pyhänä eteensä, vai epäonnistuiko Hän siinä. Kun Jumala asettaa ihmisen eteensä, onko ihminen silloin syntinen vai vanhurskas Hänen edessään?

        Mvh J - K


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneita ja mieleltänne hänen vihamiehiään pahoissa teoissanne hän on nyt sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä, nuhteettomina ja moitteettomina eteensä."<<<

        Koska sinä Mauno esiinnyt Raamatun opettajana netissä ja uskovien yhteydessä,
        kerron meille palstan lukijoille, onnistuiko Jumala ihmisen sovittamisessa ja asettamisessa pyhänä eteensä, vai epäonnistuiko Hän siinä. Kun Jumala asettaa ihmisen eteensä, onko ihminen silloin syntinen vai vanhurskas Hänen edessään?

        Mvh J - K

        Rauhan tervehdys.

        Jumala onnistuu kaikessa minkä Hän tahtoo.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Maunon varoitus on aiheellinen, Veilo on väärä profeetta.

      • Anonyymi

        Kuten on myös Mauno.


    • Anonyymi

      Onkohan Markku mennyt väärään seuraan. Näin hänet mannalappusiunaustilaisuudessa jossain lapissa, jossa poppamiehen vaikutus näkyy fyysisin silmin mannalapuissa, jotka kuulemma parantavat jotenkin ihmisen.

      Jeesus parantaa ihmisen, ei suinkaan mannalappu....

      • Anonyymi

        Rasvalappu on ihan ookoo palohaavoissa, mannalappua ei kannata siihen laittaa vaikka olis mikä jakeen kohta siinä.

        Mannavelli ja puuro on taas hyvää joskaan ei mannalapuista keitettynä !


      • Rauhan tervehdys.

        Tällainen mystisyys lähenee roomalais-katolista kirkkoa, jossa on paljon tällaisia taikakaluja, reliikkejä, rukousnauhoja yms. jotka eivät suinkaan kerro suuresta uskosta vaan uskon puutteesta.

        "Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut." - Hesekielin kirja 13:20

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Eikös Markku Veilo kuitenkin ole ohjannut monia irti salaliittoterioista ja rokotevastaisuuksista? Hän on raitis veli.

      • Rauhan tervehdys.

        Irti mihin? Hän itse uskoo koronaviruksen olevan demoni - joko piikikkään ihmisen tai simpanssin muotoinen - ja että koronavirus voidaan selättää vain hengellisessä taistelulla!

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Irti mihin? Hän itse uskoo koronaviruksen olevan demoni - joko piikikkään ihmisen tai simpanssin muotoinen - ja että koronavirus voidaan selättää vain hengellisessä taistelulla!

        Siunauksin, MM.

        Onko Markku Veilo itse antanut sinulle mitään palautetta tästä videosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Markku Veilo itse antanut sinulle mitään palautetta tästä videosta?

        Rauhan tervehdys.

        Ei ole. Viimeksi vuosia sitten hän laittoi vaimonsa asialla ja luulen, että sitä kautta se nytkin olisi tullut jos olisi tullut.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      TV seiskassa, outoja oli Veilon näkemykset, kun esitelmöi Jeesuksen tulemista ja tempausta. Martti Ojares oli kuulolla keskustelemassa.

      • Anonyymi

        Helluntalaisilla on tunnetusti outoja näkemyksiä.


    • Anonyymi

      Tulisikohan Veilo vastaamaan kysymykseeni: Pitääkö Veilo Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä ?
      Hänhän on paljon Raamattua tutkinut.

      1234567---

      • Anonyymi

        Onko se ratkaiseva oppi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se ratkaiseva oppi?

        Malakia 2:7. Sillä papin huulten pitää tallettaman tieto, ja hänen suustansa etsitään opetus, sillä hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.


    • Anonyymi

      Veilolla on taas uutta oppia tv7ssa. Saanut ilmestykset.

      • Rauhan tervehdys.

        On järkyttävä havaita kuinka monia näkyjä, ilmestyksiä ja (mukamas) Pyhän Hengen sanomia hän saa jokaiseen puheeseensa ympättyä, mutta Raamatun jakeet ovat vähäisiä ja nekin selitetään näkyjen perusteella aivan pieleen. Herra armahda.

        Ikävä, että Martti Ojares oli nostanut Markku Veilon TV7 kanavan "ykköstykiksi" jälleen kerran torontolaisuudesta samaansa hengen ilmoituksen perusteella, kuten hän itse oli todennut asian.

        Siunauksin, MM.


    • >>Onko sinusta viisasta nähdä Luojan luoma koronavirus simpanssin näköisenä demonina? Millä tavoin se on raamatullista, rakkaudellista tai seurakuntaa rakentavaa?>>

      Näitä koronaviruksen Luojia oli todennäköisesti useampia.
      Wuhanin laboratoriossa.

    • Anonyymi

      En ole mistään lukenut, että Markku Veilo olisi helluntailainen. Siion-seurakunta kyllä herkemmin ottaa tuollaisia puhumaan. Siion-seurakunta on Helluntaiseurakunta

      • Rauhan tervehdys.

        Markku Veilo kuuluu Hämeenlinnan helluntaiseurakuntaan.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Markku Veilo kuuluu Hämeenlinnan helluntaiseurakuntaan.

        Siunauksin, MM.

        Mihinkäs seurakuntaan Mauno kuuluu? Ettei vain ole naispappien alla?


    • Anonyymi

      Puhuu mitä puhuu, ei kiinnosta koko ukko.

    • Rauhan tervehdys.

      Tässä päivitetty linkki Olavi Kokkosen tutkielmaan Markku Veilon kirjasta, josta hän löytää kymmenittäin epäraamatullisia oppeja.
      https://1drv.ms/w/s!AifMtK7-9J_vxy6PGRL_TcfS-WtN?e=hCxeAd

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Samanalaisen luettelon saa tehtyä sinun opetuksistasi ja tällä foorumilla niitä on tehtykin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samanalaisen luettelon saa tehtyä sinun opetuksistasi ja tällä foorumilla niitä on tehtykin.

        Rauhan tervehdys.

        Eipäs saa, kun ei ole julkaissut kirjaa.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Eipäs saa, kun ei ole julkaissut kirjaa.

        Siunauksin, MM.

        Sinun epäraamatulliset videosi ovat täynnä asiavirheitä ja eksystystä, joten siitä saa tehtyä vaikka kuinka pitkän arvostelun. Niitä on teyhtykin tälle foorumille pala kerrallaan. Tosin sinä et näe itsessäsi mitään vikaa, mutta muut näkevät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun epäraamatulliset videosi ovat täynnä asiavirheitä ja eksystystä, joten siitä saa tehtyä vaikka kuinka pitkän arvostelun. Niitä on teyhtykin tälle foorumille pala kerrallaan. Tosin sinä et näe itsessäsi mitään vikaa, mutta muut näkevät.

        Rauhan tervehdys.

        Voisitko laittaa videon ja minuutit, että miltä kohdalta se eksytys löytyy, niin voidaan käsitellä sitä? Muutenhan väitteesi on perusteeton.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Voisitko laittaa videon ja minuutit, että miltä kohdalta se eksytys löytyy, niin voidaan käsitellä sitä? Muutenhan väitteesi on perusteeton.

        Siunauksin, MM.

        Selänne koodi on yksi järkyttävimpiä videoita, joissa teit kabbalistista ennustamista enteistä. Opetuksesi kasteesta on väärä ja sitä on käyty tällä foorumilla juurta jaksaen läpi.

        Tässä on yksi erityisen paha virheesi viime ajoita:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18275655/mauno-mattila-pilkkaa-jumalaa-kauhujen-kuninkaaksi

        Näitä vastaavia virheitä sinulta löytyy valtavan paljon muitakin. Niista saa tehtyä pitkän paljastusvideon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selänne koodi on yksi järkyttävimpiä videoita, joissa teit kabbalistista ennustamista enteistä. Opetuksesi kasteesta on väärä ja sitä on käyty tällä foorumilla juurta jaksaen läpi.

        Tässä on yksi erityisen paha virheesi viime ajoita:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18275655/mauno-mattila-pilkkaa-jumalaa-kauhujen-kuninkaaksi

        Näitä vastaavia virheitä sinulta löytyy valtavan paljon muitakin. Niista saa tehtyä pitkän paljastusvideon.

        Rauhan tervehdys.

        Ei kun minä kysyin että millä videolla ja missä kohtaan? En saanut vieläkään vastausta siihen.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Mirkku on niin tomera tyttö!

    • Anonyymi

      Olen kuunnellut Veilon yhden puheen yli 10 v sitten ja todennut, ettei mies ainakaan Herran Hengen innoittamana ja voitelemana puhu!
      En osaa varmuudella sanoa, mikä on se henki, mutta ei kuitenkaan Herran Henki!!

      Sama pätee myös Mauno Mattilan törinöihin!! Syvältä harhaoppien keskeltä, hän kääntää ITSE kelkkansa ja ryhtyy Youtubella rahaa rullaamaan!

      MM ei myöskään puhu sitä, mitä Henki antaa, innoittaa ja voitelee. Hengellisiä jorinoita, joita kyllä Raamatusta aikaan saa, kun viitsii! Ja MM viitsii, töristä täysin tyhjänpäiväisiä, jotka eivät ketään ravitse, eikä herätä!!

      MMn harha on myös se, ja todella vakava harha, että hän pitää itseään kykenevänä selittämään Sanaa!!

      Harhaoppihenkien vaikutuksesta vapautuminen on jopa vuosien prosessi ja todellista parannusta vaativa prosessi. Se ei ole kuin humala, josta selviää tunneissa, se on tauti, josta paraneminen on aikaa vievä hengellinen ja työläs prosessi!! Tämä vaihe Mattilalta puuttuu täysin!

      DoctorT

      • Anonyymi

        Se on yksilöllistä kuinka nopeasti kukin taudista toipuu terveeksi.


      • Rauhan tervehdys.

        Olisi mukava kuulla jokin pieni oppi, jokin video tai jokin lainaus tueksi epämääräiselle väittämällesi, mutta koska mitään sellaista ei ole, on kyseessä panettelua. Vastaavasti puheissani taas aina liitän viitteet väittämilleni.

        PS. Jos haluaisin tehdä rahaa, olisin pysynyt IT-alalla hyvä palkkaisessa työssä. Kanavallani ei ole edes mainoksia enkä ikinä pyydä rahaa, joten et ystävä tiedä mistä puhut.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Olisi mukava kuulla jokin pieni oppi, jokin video tai jokin lainaus tueksi epämääräiselle väittämällesi, mutta koska mitään sellaista ei ole, on kyseessä panettelua. Vastaavasti puheissani taas aina liitän viitteet väittämilleni.

        PS. Jos haluaisin tehdä rahaa, olisin pysynyt IT-alalla hyvä palkkaisessa työssä. Kanavallani ei ole edes mainoksia enkä ikinä pyydä rahaa, joten et ystävä tiedä mistä puhut.

        Siunauksin, MM.

        Mauno Mattila, ÄLÄ PUHUU SOOPAA! Jokainen klikkaus sinun törinätuubille tuottaa centtejä ja sitten euroja!!

        Viitsit valehdella päivän selvän asian ja se on jopa sinunkin osaltasi hyvin tutkittu!!!

        Kukaan ei törise ilmaiseksi kymmeniä tunteja vuodessa, SIIHEN ON MOTIIVINA RAHA!!

        Ja kuinka paljon sinun taskuihisi tungetaankaan rahaa puhekeikoillasi??

        Ja mitä harhaopeista paranemisiin tulee, ne eivät ole "päänsärkyjä", vaan henkien kanssa värkkäystä, eikä niistä tokene vain tubettamalla!!

        Lopeta tuo ihmisten huijaaminen ja jonakin "hyväntekijänä" esiintyminen!!!

        Teet rahaa ja jollet tekisi, olisi Treella oikeitakin töitä osaajalle.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe