Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Rauhan+tervehdys.Videolla+jaoin+ennen+Trumpin+valintaa+profetian:+"Trump+tulee+valituksi,+mutta+hänestä+tulee+(lopulta)+pettymys."+Alkupuoli+toteutui+vastoin+odotuksia,+kun+Donald+Trumpista+tuli+presidentti.+Monet+odotti+ja+yhä+toivovat,+että+vastaehdokas+Hillary+Clinton+olisi+presidentti.Tietääkseni+kukaan+muu+Suomen+niemellä+ei+profetoinut,+että+Donald+Trumpista+tulee+presidentti.Tässä+video,+jossa+käsittelen+profetioita+Trumpista,+tuon+oman+profetiani+ja+tutkin+Raamattun+valossa+Clintonin+ja+Trumpin+eroja.+Ero+on+kuin+yöllä+ja+päivällä.https://youtu.be/Zf3PjV1mBroTässä+on+toinen+video,+joka+on+tehty+Trumpin+valinnan+jälkeen.+Abortin+rahoituksen+poistaminen,+Israelin+siunaaminen+ja+Jerusalem+suurlähetystö+sekä+Mike+Pencen+valinta+ovat+osa+hyvistä+hedelmistä,+mutta+myös+pasuuna+ääneen+sanominen+sellaisten+asioiden+kohdalla+kuten+islamilainen+terrorismi,+poliittinen+korruptio+ja+väärä+Lähi-idän+politiikka+ovat+nostaneet+Amerikkaa+paljon+suosta.https://youtu.be/hQCye-BRugwJotkut+tietenkin+etsivät+hyttysiä+ja+ongelmia+Trumpista,+kuten+liberaali+valtamedia+on+tehnyt+kokoajan+päivittäin,+mutta+tosiasia+on+että+Hillary+Clinton+olisi+vienyt+Amerikan+suureen+pimeyteen+ja+nyt+saimme+jatko-aikaa.+Liberaalit,+poliittiset+vallanpitäjät+ja+jopa+noidat+ovat+osoittaneet+jumalattomien+Hollywood+näyttelijöiden+kanssaan+lähteneet+taistoon+Trumpista+vastaan,+joka+kertoo+siitä,+että+jotakin+oikeaakin+Trump+on+tehnyt.Tästä+dosentti+Juha+Ahvion+puheessa+"Avoin+sota+Trumpista+vastaan"+lisää:https://youtu.be/ZXQkppMarSkNe+jotka+jäi+kaipaan+Hillary+Clintonia,+niin+totean+vain,+että+aina+ei+voi+voittaa.Siunauksin,+MM.
  2. Tässä+keskustelussa+näyttää+olevan+useita,+jotka+eivät+ole+vaivautuneet+kuuntelemaan+opetusta,+mutta+haluavat+kuitenkin+kommentoida.+Tällaisesta+käytännöstä+varoittaa+Raamattu."Jos+kuka+vastaa,+ennenkuin+on+kuullut,+on+se+hulluutta+ja+koituu+hänelle+häpeäksi.+"+-+Sananlaskut+18:13"Mutta+he+sanoivat:+'Tulkaa,+pitäkäämme+neuvoa+Jeremiaa+vastaan.+Sillä+ei+laki+lopu+papilta,+ei+neuvo+viisaalta+eikä+sana+profeetalta.+Tulkaa,+lyökäämme+hänet+kielellä,+älkäämme+kuunnelko+lainkaan+hänen+puheitansa'."+-+Jeremia+18:18"Te+tiedätte+sen,+rakkaat+veljeni.+Mutta+olkoon+jokainen+ihminen+nopea+kuulemaan,+hidas+puhumaan,+hidas+vihaan."+-+Jaakob+1:19Ja+sitten+lisäksi+näyttää+toiseksi+olevan+tarkoitus+rakentaa+karikatyyri+koko+asiasta,+niin+että+se+tulisi+ohitettua+jollakin+tavalla.+Kyseessähän+on+oikeastaan+yksi+tai+kaksi+henkilöä,+jotka+jakavat+samaa+(yleensä+sapattiin+liittyviä+tekstejään)+ja+lakihenkisyyden+kyllä+aika+korjaa.Kolmanneksi+auktoriteetista+halutaan+tehdä+jokin+hirveä+mörkö,+diktaattori+tai+hirmuhallitsija.+Tämä+johtuu+valitettavan+usein+siitä,+että+tällaisen+väitteen+antaja+itse+olisi+tällainen.+Esimerkiksi+auktoriteetteja+vastaan+nouseva+kommunismi+on+nostanut+kaikista+pahimmat+diktaattorit+hallintaan.+Jumala+auktoriteettina+(Herrana)+on+hyvä+Jumala+ja+lopulta+kuitenkin+joku+ottaa+sen+auktoriteetin+-+joko+oikea+tai+väärä."Jokainen+olkoon+alamainen+sille+esivallalle,+jonka+vallan+alla+hän+on.+Sillä+ei+ole+esivaltaa+muutoin+kuin+Jumalalta;+ne,+jotka+ovat,+ovat+Jumalan+asettamat.+Sentähden,+joka+asettuu+esivaltaa+vastaan,+se+nousee+Jumalan+säätämystä+vastaan;+mutta+jotka+nousevat+vastaan,+tuottavat+itsellensä+tuomion."+-+Roomalaiskirje+13:1-2Tämä+koskee+vahvasti+myös+tätä+nyt+käsittelyssä+ollutta+kysymystä.Tulevaisuudessa+olisi+toivottavaa,+että+ennen+kommentointia+kuunneltaisiin+itse+opetus+tai+sitten+jätettäisiin+kommentoimatta.+Näin+keskusteluun+voisi+tulla+aidosti+hyviäkin+ajatuksia.+Ja+toki+muutamia+hyviäkin+ajatuksia+täällä+on+noussut,+mutta+ne+on+liian+harvinaisia.Siunauksin,+MM.
  3. On+erikoista+kuinka+jotkut+tietentahtoen+tulevat+tekemään+karikatyyrin+ottamalla+opetuksesta+esille+yhden+asian,+jonka+sanoin+olevan+vapaehtoista.+Tämän+tarkoitus+on+vain+vääristellä+asia+tieten+tahtoen,+mutta+kuinka+selkeä+onkaan+apostolin+sana."Päättäkää+itse:+sopiiko+vaimon+rukoilla+Jumalaa+pää+peittämätönnä?+Eikö+itse+luontokin+opeta+teille,+että+jos+miehellä+on+pitkät+hiukset,+se+on+hänelle+häpeäksi;+ja+että+jos+vaimolla+on+pitkät+hiukset,+se+on+hänelle+kunniaksi?+Sillä+ovathan+hiukset+annetut+hänelle+hunnuksi.+Mutta+jos+joku+haluaa+väittää+vastaan,+niin+tietäköön,+että+meillä+ei+ole+sellaista+tapaa+eikä+Jumalan+seurakunnilla."+-+1.+Korinttolaiskirje+11:13-16Laitan+tuon+viimeisen+lauseen+nyt+vielä+uudestaan,+koska+se+tietentahtoen+halutaan+ohittaa:+"+jos+joku+haluaa+väittää+vastaan,+niin+tietäköön,+että+meillä+ei+ole+sellaista+tapaa+eikä+Jumalan+seurakunnilla".+Siunauksin,+MM.
  4. Rauhan+tervehdys.TV7+kanavalla+Toronton+siunaus+-liikkeen+pastori+Seppo+Pehkonen,+joka+erotettiin+Helsingin+Saalemista+tuon+nauruherätyksen+tähden,+sekä+kanavan+johtaja+Martti+Ojares+ovat+ottaneet+kanavalleen+useita+torontolaisia,+menestysteologisia+ja+äärikarismaattisia+toimijoita.+He+myös+julistivat,+että+olen+pimeydessä+kun+varoitan+näistä+liikkeeistä.Jokainen+voi+tietenkin+itse+tutkia+juuria+ja+perehtyä+asioihin,+mutta+koska+useimmilla+ei+ole+aikaa,+ei+omakohtaista+kokemusta+(hyvä+niin)+ja+ei+ehkä+samanlaista+armoistusta+nähdä+asioita+kuin+jollakin+toisella,+niin+olen+nähnyt+hyväksi+valmistaa+tällaisia+balsamipurkkeja,+joissa+on+silmävoidetta."Minä+neuvon+sinua+ostamaan+minulta+kultaa,+tulessa+puhdistettua,+että+rikastuisit,+ja+valkeat+vaatteet,+että+niihin+pukeutuisit+eikä+alastomuutesi+häpeä+näkyisi,+ja+silmävoidetta+voidellaksesi+silmäsi,+että+näkisit."+-+Ilmestyskirja+3:18Edellä+kommentoitiin,+että+pieni+annos+jo+riittä.+Kyllä,+pieni+annos+ja+uskon+että+saat+rokoituksen+epäterveitä+hengellisiä+ilmöitä+kohtaan,+joista+apostolit+ja+Jeesus+varoitti+lopunajan+profetioissa.+Me++olemme+nyt+tulleen+tuohon+aikaan,+kun+heidän+varoituksensa+ovat+tulleet+ajankohtaisiksi.Jostakin+voit+myös+löytää+minun+vanhoja+kirjoituksiani,+joissa+puolustin+David+Herzogia+ja+näin+hänestä+varoittavat+tahot+pimeyden+lähettiläinä,+fariseuksina,+jotka+estivät+herätyksen.+Todellisuus+on+aivan+toinen.+Minä+itse+elin+pimeydessä+ja+nämä+"pidättäjät"+ovat+juuri+niitä,+jotka+estävät+eksytystä+ja+luopumusta+tapahtumasta.Onkin+niin,+että+ne+jotka+eniten+puhuvat+herätyksestä,+juuri+itse+sitä+tarvitsisivat+kipeimmin.+Jokainen+meistä+voi+omalla+osallaan+katsoa+veljensä+ja+sisarensa+perään,+kuin+rintamalla+sotilaat,+sillä+on+sota+sieluista+meneistä+ja+se+kiihtyy+entisestään,+mutta+sodankin+keskellä+voimme+Kristuksessa+kokea+rauhan.+Aamen.Siunauksin,+MM.
  5. Rauhan+tervehdys.Kiitoksia+Herralle+rohkaisusta+ja+myös+kritiikistä.Ensiksikin,+olen+ollut+yhteydessä+Matti+Pyykköseen+ja+meillä+ei+ole+mitään+ristiriitaa+keskenämme.+Hän+pitkään+eläkeiässä+olleena+saarnaaja+edustaa+yhdenlaista+linjaa+ja+minä+toisenlaista.+Hän+on+varovaisempi,+koska+useimmat+ovet+ovat+jo+sulkeutuneet,+mutta+minä+en+ole+oppinut+vielä+yhtä+varovaiseksi.Toiseksi.+Pidän+erikoisena+"vikana"+sitä,+että+siteeraa+toisten+tekstejä,+koska+ensiksikin+jokainen+saarnaaja+siteraa+noita+40+Raamatun+kirjoittajaa.+Sen+lisäksi+jokainen+uskovainen+kuuntelee+ja+lukee+toisten+julistajien+tekstejä+-+ainakin+ne,+jotka+eivät+ole+niin+paisuneet+että+itse+ajattelevat+kaiken+ratkaisevan+-+sillä+näin+tapahtuu+se,+että+"rauta+rautaa+hioo,+ja+ihminen+toistansa+hioo"+(San.+27:17).+Se,+että+käyttää+runsaasti+lähteitä+kertoo+yleensä+sen,+että+on+jonkin+verran+perehtynyt+laajemmin+asiaansa.Näen+suuren+riskin+siinä,+että+joku+julistaja+elää+yksistään+omien+järkeilyidensä,+ilmestystensä+ja+omien+tulkintojensa+varassa,+sillä+kenelläkään+ei+ole+täydellistä+ja+lopullista+tietoa+kaikesta.+Ei+niin,+etteikö+toki+jokaisella+tule+olla+omaa+ilmestystä+Herralta+ja+olla+itse+Herran+neuvottelussa,+mutta+on+vaarallista+jos+oma+sana+nousee+Jumalan+sanaksi+ja+kuvittelee+ettei+tarvitse+seurakuntaa."Missä+ohjausta+ei+ole,+sortuu+kansa,+mutta+neuvonantajain+runsaus+tuo+menestyksen."+-+Sananlaskut+11:14Niinpä+siis+kultainen+keskitie+tässäkin+asiassa+on+hyvä;+omaa+tulkintaa+++muiden+tulkintaa.+En+edes+tiedä+yhtään+julistajaa,+joka+ei+siteeraisi+ketään+toista,+mutta+jos+tällainen+löytyy,+niin+yleensä+hän+on+jonkinlainen+kulttihahmo,+joka+julistaa+yksinomaa+omien+ilmestystensä+perusteella+kuten+vaikkapa+profeetta+David+Owuor+tai+vastaava.+Esimerkiksi+edellämainittu+Matti+Pyykkönen+lainaa+paljon+Dave+Huntin+kirjaa+The+Seduction+of+Christianity+(1985)+omassaan+kirjassaan+Jumala+juoksupoikana+(1991),+jotka+molemmat+ovat+hyvää+luettavaa.Jos+jollakin+videolla+tai+opetuksessani+haukun+ulkonäköä+-+kuten+täällä+allekirjoittanutta+on+solvattu+-+niin+tällaiseen+väitteeseen+haluaisin+tieten+lähteen.+Missä+videossa+tällaista+on?+Väitän,+että+hyvin+pitkälle+videoissani+nimenomaisesti+tuon+esille+sen+"hengen",+missä+harhaan+mennyt+on,+sillä+"minä+otan+selon,+en+noiden+pöyhkeiden+sanoista,+vaan+voimasta"+(1.Kor.+4:19).Suosittelen+itse+kuuntelemaan+runsaasti+eri+julistajia+eikä+tukeutumaan+yhteen,+sillä+näin+saa+laajemman+kuvan,+sillä+sellainenkin+viisaus+pitää+paikkansa,+että+jokaisella+saarnaajalla+on+vain+yksi+saarna.+Suosittelen+erityisesti+palaaman+muinaisille+poluille,+että+kuuntelet+edesmenneitä+julistajia,+joiden+loppu+on+ollut+hyvä+(Hepr.+13:9)."Sillä+kysypä+aikaisemmalta+sukupolvelta,+tarkkaa,+mitä+heidän+isänsä+ovat+tutkineet.+Mehän+olemme+eilispäivän+lapsia+emmekä+mitään+tiedä,+päivämme+ovat+vain+varjo+maan+päällä.+He+sinua+opettavat+ja+sanovat+sinulle,+tuovat+ilmi+sanat+sydämestään."+-+Job+8:8-10Täältä+löytyy+kaikki+opetukseni:https://www.youtube.com/channel/UCnGcQGsvRfnY0CI83FEjd3w/videosSiunauksin,+MM.
  6. Rauhan+tervehdys.Lukekaapa+tämä+ketju+niin,+että+laitatte+sanan+TIMO+tilalle+PIETARI+ja+sitten+käännätte+hetken+katseeksi+itseenne,+että+millä+rakkaudella+te+toimitte+evankeliumin+eteenpäin+viejää+kohtaan?+Minkälaisen+kuvan+tämä+peili+antaa+ystävä+sinusta?+Oletko+siinä+pirujen+lauma,+joka+räkättää+kun+evankelista+vangitaan+vai+oletko+toisessa+sakissa,+jotka+rukoilevat+Jumalan+evankeliumin+eteenpäin+menemisen+puolesta?"Ja+kun+hän+näki+sen+olevan+juutalaisille+mieleen,+niin+hän+sen+lisäksi+vangitutti+Pietarinkin.+Silloin+olivat+happamattoman+leivän+päivät.+Ja+otettuaan+hänet+kiinni+hän+pani+hänet+vankeuteen+ja+jätti+neljän+nelimiehisen+sotilasvartioston+vartioitavaksi,+aikoen+pääsiäisen+jälkeen+asettaa+hänet+kansan+eteen.+Niin+pidettiin+siis+Pietaria+vankeudessa;+mutta+seurakunta+rukoili+lakkaamatta+Jumalaa+hänen+edestänsä.Ja+päästyään+siitä+selville+hän+kulki+kohti+Marian,+Johanneksen+äidin,+taloa,+sen+Johanneksen,+jota+myös+Markukseksi+kutsuttiin.+Siellä+oli+monta+koolla+rukoilemassa.+Ja+kun+Pietari+kolkutti+eteisen+ovea,+tuli+siihen+palvelijatar,+nimeltä+Rode,+kuulostamaan;+ja+tunnettuaan+Pietarin+äänen+hän+ilossansa+ei+avannut+eteistä+vaan+juoksi+sisään+ja+kertoi+Pietarin+seisovan+portin+takana."+-+Apostolien+teot+12:3-14Annas+kun+käännän+tämän+tähän+päivään:+"Ja+kun+hän+näki+sen+olevan+muslimeille+mieleen,+niin+hän+sen+lisäksi+vangitutti+Timonkin.+Silloin+oli+Muhammedin+syntymäpäivä.+Ja+otettuaan+hänet+kiinni+hän+pani+hänet+vankeuteen+ja+jätti+neljän+nelimiehisen+sotilasvartioston+vartioitavaksi,+aikoen+Muhammedin+syntymäpäivän+jälkeen+asettaa+hänet+kansan+eteen.+Niin+pidettiin+siis+Timoa+vankeudessa;+mutta+seurakunta+halveksi+lakkaamatta+häntä+Jumalaa+edessä.Ja+päästyään+siitä+selville+hän+lenti+kohti+Suomen+niemeä+ja+Siionia.+Siellä+ei+ollut+yhtään+koolla+rukoilemassa.+Ja+kun+Timo+kolkutti+sydänten+ovea,+tuli+siihen+Suomi24+seurakunta,+kuulostamaan;+ja+tunnettuaan+Timon+äänen+hän+pahastuneena+ei+avannut+sydämensä+ovea+vaan+avasi+selaimensa+ja+kommentoi+Timon+jääneen+seurakuntien+tuen+ulkopuolelle."+-+Suomi24läisten+teot+12:3-14Onko+monien+rakkaus+kylmentynyt+näin+paljon?+Onko+tämä+se,+mitä+sinä+toivoisit+sinulle+tehtävän+samassa+tilassa?+Kiitos+Herralle,+on+monia+vilpittömiä+veljiä+ja+sisaria,+jotka+kantavat+rukouksin+Jumalan+palvelijoita+ja+seurakuntaa+sekä+suurin+osa+täälläkin+kritisoivista+on+jumalattomia,+mutta+katsokaamme+kummassa+leirissä+istumme.+Valtosen+Timo+voi+olla+vajavainen,+mutta+varmasti+ansaitsee+rukouksemme.+Minä+haluan+uskoa+teistä+parempaa."Muistakaa+vankeja,+niinkuin+olisitte+itsekin+heidän+kanssaan+vangittuina;+muistakaa+pahoinpideltyjä,+sillä+onhan+teillä+itsellännekin+ruumis."+-+Heprealaiskirje+13:3Siunauksin,+MM.