Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Juuri+he+tarvitsevat+tervettä+opetusta.+Väärä+menestysteologian+oppi+ja+psykologia+on+aiheuttanut+sen,+että+melkein+miljoona+ihmistä+napsii+mielialalääkkeitä+osan+aikaa+vuodesta.Tässä+opetus+siitä,+mitä+Raamattu+puhuu+sielunhoidosta.https://youtu.be/b5et4aOo59o
  2. Kaunis+kirjoitus,+joka+pätee+katuvan+ja+jo+eksytyksestä+paluumatkalla+olevan+kohdalla.+Sellainen+joka+on+syntisen+paikalla,+hän+tarvitsee+armoa.Jos+taas+kyseessä+on+eksynyt+(omjs+oikeasti)+harhaoppinen,+joka+tekee+syntiä,+niin+häntä+kehotetaan+nuhtelemaan."Sillä+paljon+on+niskoittelevia,+turhanpuhujia+ja+eksyttäjiä,+varsinkin+ympärileikattujen+joukossa;+semmoisilta+on+suu+tukittava,+sillä+he+kääntävät+ylösalaisin+kokonaisia+huonekuntia+opettamalla+sopimattomia+häpeällisen+voiton+vuoksi...+Tämä+todistus+on+tosi;+sentähden+nuhtele+heitä+ankarasti,+että+tulisivat+uskossa+terveiksi."+-+Tiitus+1:10-13Perusongelma+on+siinä,+ettei+oppia+pidetä+enää+tärkeänä,+koska+Raamattua+ei+pidetä+tärkeänä.+Jokainen+tulee+uskollaan+autuaaksi,+kuten+sanotaan,+on+saanut+vallan.Siksi+tehdään+yhteistyötä+katolilaisten+kanssa,+jotka+ovat+yhtä+eksyksissä+kuin+uskonpuhdistuksenkin+aikaan.+Ja+todetaan,+että+joka+liikkeellä+on+vain+omat+korostuksena.+Vieläpä+kuulee,+että+kaikki+me+olemme+vajavaisia+ja+yleinen+ajatus,+että+se+riittää+kun+on+hyvä+fiilis.+Tämä+ajattelu+on+sitä+vallitsevampaa,+mitä+nuoremmasta+on+kyse.+Pääsääntöisesti.Eksyneelle+on+oltava+luja,+mutta+ei+kova.+Ylimielisesti+ei+pidä+sanoa,+että+sinä+olet+huonompi+tai+lihassa+alkaa+arvostelemaan,+vaan+oppi+on+Sanan+vastaiset+kohdat+ovat+tuomittava+väärinä,+ei+ihmistä.+Jokaisen+kohdalla+on+niin+kauan+toivoa,+kuin+on+päiviä."Sillä+aika+tulee,+jolloin+he+eivät+kärsi+tervettä+oppia,+vaan+omien+himojensa+mukaan+korvasyyhyynsä+haalivat+itselleen+opettajia+ja+kääntävät+korvansa+pois+totuudesta+ja+kääntyvät+taruihin."+-+2.+Timoteus+4:3-4Jos+ihminen+elää+haureudessa,+hän+etsii+kirkon+jossa+ei+puhuta+siitä+synnistä.+Jos+ihminen+on+mammonan+palvoja,+hän+etsii+kirkon+jossa+sitä+palvotaan.+Ja+jos+ihminen+on+hekumoitsija,+hän+etsii+kirkon+jossa+on+hauskaa.+Ja+jos++ihminen+on+järkeisoppinen,+hän+etsii+kirkon+missä+on+järkeilyä.+Kaikille+on+kaikkea+uskonnollisessa+noutopöydässä.+Paavalin+profetia+on+käynyt+mitä+suuremmissa+määrin+toteen+ja+siksi+seuraava+Sana+on+tärkeä."Mutta+ole+sinä+raitis+kaikessa,+kärsi+vaivaa,+tee+evankelistan+työ,+toimita+virkasi+täydellisesti."+-+2.+Timoteus+4:5Tämä+jae+on+osoitettu+SINULLE.+Se+on+yksilölle,+ei+monikossa.+Sinun+ei+tarvitse+mennä+jokaiseen+karuselliin+pyörimään,+vaan+pidä+yksinkertainen+ristin+evankeliumi+Jeesuksen+Kristuksen+verestä.Tässä+ajassa+on+lähdettävä+siitä,+että+monet+ovat+luopumuksessa.+Harvat+kantaa+ristiä.+Harvat+kulkee+kaitaa+tietä.+Ja+harvat+odottaa+Jeesusta+sydämestään.+Ole+sinä+yksi,+joka+olet+valmiina,+kun+Herramme+saapuu+hakemaan+omansa."Vaikka+tuhat+kaatuisi+sinun+sivultasi,+kymmenen+tuhatta+oikealta+puoleltasi,+ei+se+sinuun+satu...+Koska+hän+riippuu+minussa+kiinni,+niin+minä+hänet+pelastan;+minä+suojelen+hänet,+koska+hän+tuntee+minun+nimeni."+-+Psalmi+91:7,14+(Korkeimman+varjelus)Tässä+opetus+eksyneelle,+jota+Herra+kutsuu.+Mitä+on+edessäsi?+Mitä+mahdollisesti+tulet+kokemaan?https://youtu.be/g_iHDNKdGAASiunauksin,+MM.
  3. "Sillä+eihän+kukaan+koskaan+ole+vihannut+omaa+lihaansa,+vaan+hän+ravitsee+ja+vaalii+sitä,+niinkuin+Kristuskin+seurakuntaa."+-+Efesolaiskirje+5:29Raamatun+mukaan+kukaan+ei+vihaa+itseänsä.+Jos+joku+oikeasti+vihaisia,+hän+tappaisi+itsensä+välittömästi,+mutta+ennen+sitä+leipoisi+kakun+ja+juhlistaisi+päätöstään+ystäviensä+kanssa.Ne,+jotka+päätyvät+itsetuhoon,+tekevät+sen+etsiäkseen+itselleen+helpotusta+eli+itserakkaudesta.+Ei+koskaan+todellisesta+itsevihasta,+josta+voisi+nauttia.Mutta+mitä+Jeesus+sanoi+itsensä+rakastamisesta."Joka+elämäänsä+rakastaa,+kadottaa+sen;+mutta+joka+vihaa+elämäänsä+tässä+maailmassa,+hän+on+säilyttävä+sen+iankaikkiseen+elämään."+-+Johannes+12:25Vasta+kun+luovutat+elämäsi+pois+ja+kadotat+itsesi,+voit+saada+hyvän+omantunnon+ja+rakastaa+itseäsi,+koska+silloin+rakastat+Kristusta+katsomalla+itseesi,+koska+vanha+on+kadonnut.Tämä+on+hullutusta+psykologeille,+koska+sana+rististä+on+hullutus.Tämä+onkin+hyvin+vaikea+ymmärtää,+jos+et+ole+antanut+elämääsi+Jeesukselle+ja+näe+sitä+kaikkea+vanhaa+roskana+(myös+kaikkia+itsekkyydestä+tekemiäni+hyviä+tekoja).+Ja+tästä+meillä+kaikilla+on+hyvin+vähän+ymmärrystä.Paavali+ei+itseänsä+rakastanut,+vaan+tiesi+mitä+hän+on+lihan+puolesta.+Me+emme+ole+sen+parempia.+Me+olemme+syntisiä,+mutta+armahdettuja,+kiitos+Herralle."Minä+viheliäinen+ihminen,+kuka+pelastaa+minut+tästä+kuoleman+ruumiista?"+-+Roomalaiskirje+7;24Yleisesti,+Raamattu+opettaa+hyvin+vähän+katselemaan+itseensä.+Kun+katselemme+Kristusta,+muutumme+Hänen+kaltaisekseen+(2.Kor.+3:18).+Kun+saamme+omistaa+Kristuksen,+niin+Hänessä+löydämme+rauhan+sielullemme.+Silloin+rakkaus+täyttää+meidät,+kun+me+vähenemme.+Rakkaus+ei+tule+minusta,+vaan+Hänestä."Siinä+on+rakkaus+-+ei+siinä,+että+me+rakastimme+Jumalaa,+vaan+siinä,+että+hän+rakasti+meitä+ja+lähetti+Poikansa+meidän+syntiemme+sovitukseksi."+-+1.+Johannes+4:10
  4. Kyllä.Gnostilaisuudessa+Jeesus+ja+Kristus+erotettiin+toisistaan.+Jeesus+oli+ihminen,+joka+syntyi+lihaksi+ja+vasta+kun+jumalallinen+osa+laskeutui+häneen+Kristuksen+Henkenä,+hänestä+tuli+jumalallinen.+Ja+taas+Golgatalla+(tai+toisen+painotuksen+mukaan+Pilatuksen+edessä)+Kristus+erkani+Jeesuksesta+ja+hänestä+tuli+taas+kuollessaan+ristillä+vain+ihminen.Kenosis+oppi+ja+JDS+oppi+yhdessä+ovat+hyvin+lähelle+gnostilaisuutta.+Ei+siis+mitään+uutta+auringon+alla.+Olen+tästä+puhunut+käsitellessäni+liikkeen+juuria.https://youtu.be/gejlpYkmluoMitä+enemmän+tutkii+gnostilaisuutta,+sitä+enemmän+huomaa+yhtymäkohdan+menestysteologian+oppeihin.Erään+varhaisen+gnostilaisen+kuvaus+heistä+sopii+oikein+hyvin+mennareille."Meitä+ei+tee+vapaaksi+pelkkä+kaste,+vaan+tieto+siitä,+keitä+me+olimme+ja+mitä+meistä+on+tullut,+missä+olemme+olleet+tai+mihin+olemme+joutuneet,+minne+olemme+matkalla+ja+mistä+meidät+on+vapautettu,+mitä+on+syntymä+ja+mitä+jälleensyntyminen."Apokryfinen+kolmas+kirje+Korinttolaiskirje,+joka+ei+ole+Raamattua+vaikkakin+on+vähintään+1800+vuotta+vanha+teksti,+ennustaa+viimeisinä+päivinä+ennen+Herran+tulemusta+näiden+oppien+tulon.+Myös+Raamattu+viittaa+siihen+välillisesti.Alkukristillisyyden+suurin+haaste+ei+ollut+vainot,+ei+judaistit+eikä+mikään+muu,+kuin+gnostilaisuuden+nimellä+kulkenut+liike.+Myös+viimeisten+kristittyjen+osaksi+on+tullut+sama+taistelu,+mutta+mikäli+mahdollista,+vieläkin+paremmissa+lammasten+vaatteissa+tuleva+harha.+Olisi+hyvä+lukea+vaikka+Iranaeuksen+Harhaoppeja+Vastaan+teos.+Se+antaisi+paljon+valmiita+vastauksia+vuodelta+180.Siunauksin,+MM.
  5. Suosittelen+Kristityn+Foorumin+pitäjää+Juhani+Aitomaata+niin+ikään,+vaikken+aivan+kaikessa+yhdykään+häneen.+Sivustolla+on+paljon+hyvää+niille,+jotka+ihmettelevät+tätä+karismaattista+karusellia.http://www.kristitynfoorumi.fi/Hän+on+ollut+tässä+hengellisessä+taistelussa+"Jan+Hus",+jota+ei+kukaan+muista,+mutta+joka+on+ollut+tienaukaisija+taistelussa+äärikarismaattisuutta+vastaan.+Herra+siunatkoon+häntä+edelleen.Jouko+Niemisen+kanssa+keskusteltuani+pidän+häntä+tänä+päivänä+ehkä+kaikista+parhaiten+hengen+maailmaa+tuntevana+ihmisenä.+Hän+oli+kerran+tuossa+eksytyksen+voitelussa+mukana+ja+hän+todella+ymmärtää+mitä+on+Jumalan+voima+ja+mitä+ei.+Erittäin+hyvin+perehtynyt+veli,+kiitos+Herralle.+Varmasti+ei+ole+sattumaa,+että+tätä+hänen+opetustaan+on+kuunneltu+lähes+40,000+YouTubessa!https://www.youtube.com/watch?v=6PPjlPwT2hUEdesmennyt+Paavo+Hiltunen+teki+myös+uraa+uurtavaa+työtä+tuodessaan+uskon+sana-+ja+toronton+siunaus+-liikkeiden+väärät+opetukset+esille.+Kirjat+Super-uskovat+ja+Toronto+Ilmiö+Läpivalaisussa+ovat+edelleenkin+ajankohtaista+ja+rautaista+luettavaa.+Suosittelen.+Paavo+Hiltusen+kirjoituksia+on+edelleen+täältä+luettavissa:http://www.kolumbus.fi/paavo.hiltunen/Monia+muita+on+myös+tehnyt+hyvää+työtä+puhaltaessaan+pasuunaan.+Siksi+ihmettelen,+että+allekirjoittanut+on+noteerattu+erikoisesti+tässä,+koska+monia+minua+viisaampia+veljiä+on+tuoneet+nämä+asiat+paljon+paremmin+esille.+Ehkä+erona+on+se,+että+minä+olin+itsekin+tässä+liemessä+mukana+ja+puhun+siitä,+mitä+olen+kokenut.Herra+nostakoon+veljiä+ja+sisaria+edelleen+esille.+Muurilla+on+edelleen+vartiomiehille+tilaa.Siunauksin,+MM.
  6. Tässä+turhautuminen+näkyy+ja+se+on+inhimillistä,+mutta+paljastavaa.Itse+kaipaan+hyvää+hengellistä+keskustelua,+mutta+valitettavasti+hyvää+argumentointia+tulee+vain+oikeastaan+kahdesta+suunnasta:+1)+kalvinisteilta+ja+2)+sapatin+pitäjiltä,+ja+tarkoitan+hyvällä+argumentoinnilla,+että+jollakin+viitataan+Raamattuun.+En+kuitenkaan+yhdy+sapattiin+enkä+kerran+pelastettu+aina+pelastettu+-oppiin.Miksi+helluntailaiset/vapaakirkolliset/uuskarismaatikot+eivät+vetoa+Raamattuun?+Mikseivät+he+siteeraa+Raamattua?+Eikö+sen+tulisi+olla+uskon+perusta?+Onko+meillä+muita+aseita,+kun+Hengen+miekka?Siunauksin,+MM.
  7. Jeesus+kerran+vastasi+eräälle+naiselle,+että+"oikein+sinä+sanoit!".+Tähän+vertaukseesi+luopuneista+seurakunnista+tunkioina,+joudun+vastamaan+samoin:+"oikein+sinä+sanoit!"Raamatussa+esiintyykin+uloste+muutamia+kertoja.+Joten+avataanpa+tätä+hieman,+kun+haluttiin+sinne+tunkiolle+nyt+mennä."Ja+ohrakaltiaisena+on+sinun+se+syötävä,+ja+ihmisulostuksella+on+sinun+se+paistettava+heidän+silmäinsä+edessä."+-+Hesekiel+4:12Profeetta+Hesekiel+koki+Herralta+perin+erikoisen+käskyn+paistaa+ihmisulostuksella+kaltiaisia.+Herra+kuitenkin+armahti+Hesekieliä+sen+verran,+että+hän+sai+paistaa+kaltaisen+eläimen+ulosteella+loppu+viimein.+Mitä+tämä+tällainen+uloste+tarkoitti?"Ja+Herra+sanoi:+'Näin+tulevat+israelilaiset+syömään+leipänsä+saastaisena+pakanain+joukossa,+jonne+minä+heidät+karkoitan'."+-+Hesekiel+4:13Näin+käy+monelle+Jumalan+sanasta+luopuneelle+seurakunnalle.+Huone+jää+hyljätyksi+ja+monet+luopuvat+palaten+takaisin+maailmallisiin+himoihinsa+pakanoiden+joukkoon.Myös+apostoli+Paavali+käytti+yhden+kerran+ulostetta+tarkoittavaa+sanaa,+joka+meillä+on+käännetty+roskaksi.+Kreikan+kielen+sana+on+Skubalon+(σκυβαλον),+joka+tarkoittaa+eläinten+tai+ihmisen+jätöksiä+eli+ulostetta.+Hyvin+ruma+sana."Niinpä+minä+todella+luen+kaikki+tappioksi+tuon+ylen+kalliin,+Kristuksen+Jeesuksen,+minun+Herrani,+tuntemisen+rinnalla,+sillä+hänen+tähtensä+minä+olen+menettänyt+kaikki+ja+pidän+sen+roskana+-+että+voittaisin+omakseni+Kristuksen."+-+Filippiläiskirje+3:8Apostoli+Paavali+yhdistää+kaiken+uskonnollisen+suorittamisen,+omat+hyvät+teot+ja+kaiken+mitä+hän+oli+lihan+puolesta,+ulosteeksi.+Oma+vanhurskaus+totisesti+Herran+edessä+on+kuin+likainen+vaate.+Haiseva,+likainen+ja+inhottava.Kuitenkin+meille+Sana+sanoo,+että+kansan+synnit+tulee+tuomita,+että+he+tekisivät+parannuksen.+Profeetta+Miika,+jonka+kirjaa+Ari+Palmrothkin+kehotti+lukemaan+ja+josta+hän+siteerasi,+kertoo+lainatussa+3.+luvussa+näin."Mutta+minä+olen+täynnä+voimaa,+Herran+Henkeä,+oikeutta+ja+väkevyyttä+ilmoittaakseni+Jaakobille+sen+rikokset+ja+Israelille+sen+synnit."+-+Miika+3:8Ulosteen+päälle+ei+voi+rakentaa+mitään,+vain+Kristus+kalliolle.Siunauksin,+MM.