Vapaa kuvaus

Aloituksia

89

Kommenttia

675

1. Rauhan+tervehdys.Palataan+Jumalan+sanaan.+Kristus+on+lain+loppu,+mutta+vain+niille+jotka+ovat+Kristuksessa.+Uusi+testamentti+ei+ole+kivitaulun+liitto,+vaan+Hengessä+vaeltamisen+suhde+Jeesukseen+Kristukseen.+Uskonto+loppuu+Golgatalle."Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+jonka+liittoni+he+ovat+rikkoneet,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omikseni,+sanoo+Herra.+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+Silloin+ei+enää+toinen+opeta+toistansa+eikä+veli+veljeänsä+sanoen:+'Tuntekaa+Herra'.+Sillä+he+kaikki+tuntevat+minut,+pienimmästä+suurimpaan,+sanoo+Herra;+sillä+minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä."+-+Jeremia+31:31-34"Joka+myös+on+tehnyt+meidät+kykeneviksi+olemaan+uuden+liiton+palvelijoita,+ei+kirjaimen,+vaan+Hengen;+sillä+kirjain+kuolettaa,+mutta+Henki+tekee+eläväksi.+Mutta+jos+jo+kuoleman+virka,+joka+oli+kirjaimin+kaiverrettu+kiviin,+ilmestyi+kirkkaudessa,+niin+etteivät+Israelin+lapset+kärsineet+katsella+Mooseksen+kasvoja+hänen+kasvojensa+kirkkauden+tähden,+joka+kuitenkin+oli+katoavaista,+kuinka+paljoa+enemmän+onkaan+Hengen+virka+oleva+kirkkaudessa!"+-+2.+Korinttolaiskirje+3:6-8"Niinmuodoin+on+laista+tullut+meille+kasvattaja+Kristukseen,+että+me+uskosta+vanhurskaiksi+tulisimme.+Mutta+uskon+tultua+me+emme+enää+ole+kasvattajan+alaisia.+Sillä+te+olette+kaikki+uskon+kautta+Jumalan+lapsia+Kristuksessa+Jeesuksessa."+-+Galatalaiskirje+3:24-26Jos+ihminen+elää+jumalattomassa,+silloin+hän+on+lain+alainen,+mutta+jos+Jeesuksessa+Kristuksessa+hän+saa+syntinsä+anteeksi,+hän+ei+ole+enää+lain+alainen+vaan+armon,+joka+kasvattaa+Kristuksessa,+mutta+jos+lankeaa+takaisin+lain+alle,+kasvu+pysähtyy+ja+uskon+elämä+joutuu+haaksirikkoon.PS.+Täällä+on+ollut+keskustelua+profetioistani.+Jokainen+voi+tarkistaa+Trumpin+valintaan,+Patrickin+siirtymiseen+ulos+ja+muihin+liittyvät+profetiat+kanavaltani.+Ne+puhuvat+puolestaan,+mutta+iso+profetia+on+Raamattu,+joka+toteutuu+silmiemme+alla,+jos+on+silmä+nähdä+ja+tähän+me+tarvitaan+kaikki+armoa.Siunauksin,+MM.
  2. Rauhan+tervehdys.Kiitos+Herralle+rohkaisusta+ystävä+ja+kiitetään+yksin+Jeesusta+Kristusta,+joka+on+kaiken+ylistyksen+arvoinen.Olemme+tulleet+lopunaikaan,+josta+Raamattu+antaa+varoittavan+kuvan+ja+meitä+kaikkia+kehotetaan+valvomaan.+Mooses+kerran+rukoili,+että+jospa+koko+Herran+kansa+olisi+profeettoja,+ja+samalla+tavalla+rukoilen,+että+jospa+monet+puhaltaisivat+pasunaan+ja+varoittaisivat+veljiä+ja+sisaria+näistä+ilmiöistä,+sillä+suuret+virrat+syntyvät+pienistä+puroista."Rakkaani!+Kun+minulla+on+ollut+harras+halu+kirjoittaa+teille+yhteisestä+pelastuksestamme,+tuli+minulle+pakko+kirjoittaa+ja+kehoittaa+teitä+kilvoittelemaan+sen+uskon+puolesta,+joka+kerta+kaikkiaan+on+pyhille+annettu."+-+Juuda+1:3Olen+entistä+vakuuttuneempi,+että+menestysteologian+ja+sen+kaikki+haarat+torontolaisuudesta+uusapostolisuuteen+ovat+se+pohjavire,+joka+vie+protestanttisen+raamatullisen+herätyskristillisyyden+luopumukseen.+Mitä+enemmän+Nouse+Suomi+-tapahtumia,+mitä+enemmän+äärikarismaattista+TV7:n+kaltaista+mediatyötä+ja+mitä+enemmän+näitä+ulkomaalaisia+menestyssaarnaajia,+sitä+suurempaan+luopumukseen+kansamme+vajoaa.+Hedelmä+on+ollut+erittäin+huonoa+viimeiset+20+vuoden+aikana,+kun+nämä+virtaukset+ovat+saaneet+käsiinsä+herätyskristillisyyden.Kaiken+keskellä+Herra+varjelee++omansa,+jotka+vaeltavat+vilpittömästi+Jumalan+sanan+lampun+kanssa.+Nämä+löytävät+toinen+toisensa+myös+ja+Herra+ilmestyy+heidän+keskelleen,+valmistaen+kansaansa,+jotka+Hänessä+riippuvat"Mutta+hänelle,+joka+voi+varjella+teidät+lankeamasta+ja+asettaa+teidät+nuhteettomina,+riemuitsevina,+kirkkautensa+eteen,+hänelle,+ainoalle+Jumalalle+ja+meidän+pelastajallemme+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,+hänelle+kunnia,+majesteetti,+voima+ja+valta+ennen+kaikkia+aikoja+ja+nyt+ja+iankaikkisesti!+Amen."+-+Juuda+1:24-25Siunauksin,+MM.PS.+Opetuksiani+eri+aiheista+löytyy+täältä+sekä+kotisivullani+on+tietoa+tulevista+puhujavierailuista:https://www.youtube.com/user/Ergopad/videoshttps://maunomattila.org/tapahtumia
  3. Eikö+juuri+se,+että+tuen+Laura+Huhtasaarta+toiselle+kierrokselle+kerro,+että+en+ole+sovinisti+enkä+naisten+vihaaja,+kuten+jotkut+tahallisesti+ymmärtävät+väärin+raamatullisen+opetukseni+liittyen+hengellisiin+auktoriteetteihin+ja+perheiden+auktoriteetteihin,+jotka+ovat+asetettu+miehelle.Mitä+tulee+politiikkaan,+niin+kautta+aikojen+on+ollut+niin+naisia+kuin+miehiäkin+kansakuntien+johtajina,+joista+toiset+ovat+olleet+huonoja+ja+toiset+hyviäkin.+Raamatusta+löydämme+naisen+kansakunnan+johtajana+esimerkiksi+Deboran,+joka+kuitenkin+määrätyissä+asioissa+sitten+antoi+johdon+miehille+kuten+sotatilanteissa."Mutta+Debora,+naisprofeetta,+Lappidotin+vaimo,+oli+siihen+aikaan+tuomarina+Israelissa."+-+Tuomarit+4:4Syy,+miksi+olen+halunnut+nostaa+Laura+Huhtasaaren+esille,+on+se+että+hän+on+toiminut+tällaisessa+Deboran+roolissa.+Hän+on+ollut+pasuuna,+joka+itsestään+tahtomattakin+on+tuonut+esille+raamatullisen+totuuden+luomisesta.+Hiljattain+Iltalehden+pääotsikko+esimerkiksi+uutisoi+tästä+verkkosivullaan+isolla+otsikolla.+Niin+ikään+hän+on+taistelut+antikristillista+EU+Baabelia+vastaan,+josta+vuosikymmenten+varrella+monet+kristilliset+toimijat+ovat+varoitelleet.+Ja+hän+on+rohkeasti+puhunut+perhearvoista,+kristillisestä+uskosta+ja+isänmaallisuudesta,+jotka+kaikki+ovat+ydinarvoja+mitä+tulee+ns.+maalliseen+regimenttiin.Uskon,+että+Jumala+on+nostanut+hänet+naisprofeetaksi+ja+toivon,+että+hän+pääsisi+toiselle+kierrokselle.+Hän+on+tehnyt+hyvän+työn+joka+tapauksessa+ja+ansaitsee+kristittyjen+äänen+ensimmäisellä+kierroksella+kiitokseksi+tästä.+En+usko,+että+hän+tulee+voittamaan+Niinistöä,+koska+vauva+uutinen+"tyhjensi+pajatson".Raamatullinen+käsitys+miehestä+ja+naisesta+sisältää+saman+ongelman+ymmärtää+joillekin,+kuin+raamatullinen+näkemys+armon+ja+totuuden+evankeliumista,+mikä+johtuu+omasta+väärästä+näkövinkkelistä.Ne,+jotka+istuvat+laittomuuden+ojassa,+näkevät+kaiken+totuuden+tuomisen+esille+lakihenkisyyteenä.+Toisessa+lakihenkisyyden+ojassa+istuvat+taas+näkevät+kaiken+puheen+armosta+laittomuutena.+Sama+virhe+pätee+ongelmaan+nähdä+miehen+ja+naisen+asema+avioliitossa+ja+seurakunnassa+oikein."Sillä+näin+myös+muinoin+pyhät+vaimot,+jotka+panivat+toivonsa+Jumalaan,+kaunistivat+itsensä+ja+olivat+miehillensä+alamaiset;+niin+oli+Saara+kuuliainen+Aabrahamille,+kutsuen+häntä+herraksi;+ja+hänen+lapsikseen+te+olette+tulleet,+kun+teette+sitä,+mikä+hyvää+on,+ettekä+anna+minkään+itseänne+peljättää.Samoin+te,+miehet,+eläkää+taidollisesti+kukin+vaimonne+kanssa,+niinkuin+heikomman+astian+kanssa,+ja+osoittakaa+heille+kunnioitusta,+koska+he+ovat+elämän+armon+perillisiä+niinkuin+tekin;+etteivät+teidän+rukouksenne+estyisi."+-+1.+Pietari+3:5-7Tutkikaamme+nöyrin+mielin+näitä+Jumalan+Sanan+totuuksia+ja+älkäämme+pyrkikö+vääristelemään+sitä.+Jos+naiselle+alistuminen+tai+miehelle+rakastaminen+tuottaa+ongelma,+silloin+olisi+tehtävä+parannusta+aloittaen+ongelmansa+tunnustamisella.Siunauksin,+MM.
  4. Kerron,+niin+kuin+asian+ymmärrän.+Tämä+on+mielipide.Martti+Ojares+ei+kannatta+JDS+oppia+(ainakaan+julkisesti)+vaan+hän+haluaa+olla+neutraalilla+vyöhykkeellä,+jolloin+hän+ei+myöskään+torju+sitä.+Hän+antaa+"kaikkien+kukkien+kukkia",+koska+hän+ajattelee+että+kyse+on+vain+yhdestä+ohjelmasta+eikä+tämä+ole+niin+kovin+vakava+asia.+Hän+ehdottomasti+pitää+Piipposia+Jumalan+palvelijoina,+koska+he+ovat+keskenään+läheisiä+ystäviä.Yleisesti+hän+lähtee+siitä,+että+kun+puhutaan+Jeesuksesta,+viitataan+Raamattuun+ja+asiasta+tulee+"hyvä+tuntemus"+hengessä,+niin+se+on+hyvää.+Hän+näkee+JDS+opin+hyttysenä+eikä+kamelina.+Hän+uskoo,+että+eksytys+rajoittuu+liberaaliteologiaan,+Jehovan+todistajiin+ja+muihin+uskontoihin,+mutta+hän+pitää+menestysteologeja+kristittyinä.+Tämä+johtuu+siitä,+että+hän+on+altistunut+tuolla+sokaisevalle+torontolaisuuden+hengelle.Hän+myös+voi+ajatella,+että+tämä+on+saatanan+hyökkäys+taas+TV7+vastaan,+mutta+Jumala+on+"sallinut+koettelemuksen"+ja+nyt+kun+ollaan+oikein+lujana+eikä+anneta+periksi+(eli+tehdä+parannusta),+niin+Jumala+kyllä+jatkaa+siunaamista.+Todennäköisesti,+että+hän+pitää+tätä+Piipposten+inhimillisenä+erehdyksenä+ja+tarpeettomana+ylikorostuksena,+mutta+ei+sinä+että+he+opettaisivat+harhaoppia.Tämän+lisäksi+olen+saanut+kuulla,+että+hänellä+on+erityinen+luottamus+profetioihin+ja+hänellä+on+ympärillään+profeettoja,+joista+erään+oululaisen+profeetan+opetuslapsi+minäkin+olin+eksytyksessä.+Nämä+profeetat+vahvistavat+käsivarsia+ja+kehottavat+pysymään+valitsemalla+tiellään+lujana."Olette+valheella+murehduttaneet+vanhurskaan+sydämen,+vaikka+minä+en+tahtonut+häntä+murehduttaa,+ja+olette+vahvistaneet+jumalattoman+käsiä,+ettei+hän+kääntyisi+pahalta+tieltänsä+ja+saisi+elää."+-+Hesekiel+13:22Näin+ollen+tältä+taustalta+on+hyvin+vaikea+tehdä+parannusta,+koska+siteet+ovat+useisiin+suuntiin,+useisiin+profeettoihin+ja+ennen+kaikkea+yritysjohtajana+hän+on+tietoinen+maineesta+eli+imagosta.+Imago+myy+ja+raha+on+lopulta+kuitenkin+se,+millä+yritystä+pyöritetään.+Jos+Jumalan+huolenpitoon+luotettaisiin,+ei+tietenkään+olisi+"ilosen+antamisen+iltoja".Martti+Ojares+on+vilpitön.+Hän+ei+ole+pekkaa+pahempi+ihmisenä.+Hän+ei+ole+hirviö.+Hän+on+vain+petetty,+kuten+minäkin+olin+menestysteologian+maailmassa.+Se+näyttää+niin+hyvältä,+niin+hengelliseltä+ja+niin+voimalliselta,+mutta+se+on+kaikki+kaunista+ulkokuorta+ja+ilotulitusta,+joka+hetken+päästä+on+pois.Piipposet+ovat+erityisasemassa+TV7:llä.+Jos+he+lähtevät+kanavalta,+kanava+kaatuu.+Koska+heillä+on+ajatus,+että+esimerkiksi+allekirjoittanut+on+pimeyden+valloissa+ja+saatanan+lähettiläänä,+he+eivät+tietenkään+halua+antaa+"pikkurilliäkään+paholaiselle",+jolloin+he+eivät+tee+yhtään+mitään+edes+pienen+pientä+korjausliikettä,+mihin+allekirjoittanut+kehottaa.Videoni+tarkoitus+ei+koskaan+ollutkaan,+että+Piipposet+tekisivät+parannuksen+tai+TV7.+Nämä+eivät+ole+minun+kohderyhmäni,+vaan+kuten+Herralta+sain+joskus+Sanan+että+"vahvista+jäljellejääneitä,+niitä,+jotka+ovat+olleet+kuolemaisillaan",+niin+nostaessani+tämän+aiheen+sillä+on+prioriteeteissaan+kolme+päämäärää:1)+auttaa+ihmisiä+vapautumaan+menestysteologian+pauloista2)+varjella+ihmisiä+menestysteologian+paulalta3)+varoittaa+eksyttäjiä,+että+Herra+puuttuisi+tilanteeseenKäytännön+tasolla+on+suuri+poikkeus,+että+kukaan+saarnaaja+tai+evankelista+tekee+parannuksen+menestysteologiasta.+Tiedän+koko+Suomesta+vain+pari+henkilöä,+jotka+ovat+siltä+paikalta+tehneet+parannuksen.+Mitä+ylempänä,+sitä+vaikeampi+on+kivuta+takaisin+alas+ilman+täyttä+romahdusta.+Yhtään+torontolaisuuden+johtohahmoa+Suomessa+ei+ole+koskaan+vapautunut+siteestä.TV7:n+kohdalla+on+tilanne+erityisen+vaikea,+koska+jos+se+romahtaa,+Kristuksen+nimi+tulee+halveksituksi+ja+media+pilkkaa.+Jos+se+jatkaa,+eksytys+leviää+ja+Kristuksen+nimi+tulee+jälleen+pilkatuksi.+Mutta+jos+ihme+tapahtuisi+ja+kanavan+johto+tekisi+parannuksen,+niin+silloin+Kristuksen+nimi+tulisi+kirkastetuksi.+Niin+kauan+kuin+on+aikaa,+on+toivoa."Veljeni,+jos+joku+teistä+eksyy+totuudesta+ja+hänet+joku+palauttaa,+niin+tietäkää,+että+joka+palauttaa+syntisen+hänen+eksymyksensä+tieltä,+se+pelastaa+hänen+sielunsa+kuolemasta+ja+peittää+syntien+paljouden."+-+Jaakob+5:19-20Siunauksin,+MM.
  5. Vuonna+2016+Veijo+ja+Aulikki+pahoittelivat+opettaessaan+JDS+oppia."Rakkaat+ystävät!+Olemme+hämmästyneet+viesteistä,+joissa+meidän+kerrotaanolevan+Polvijärven+pastori+ohjelman+400+s:n+jakson+perusteella+JDS-opinedustajia.+Tämä+jakso+esitettiin+31.12.2014.+Ohjelmassa+sanoimmevirheellisesti;+Jeesus+koki+hengellisen+kuoleman,+joka+ei+siis+pidäpaikkaansa."https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1630172373963735&id=1606534869660819Nyt+he+ilmoittivat+Facebook+sivuillaan,+että+he+kannattavatkin+oppia."Rakkaat+veljet+ja+siskot+Kristuksessa!+Kiitämme+rakkaita+veljiämme+Petri+Paavolaa+ja+Mauno+Mattilaa+jälleen+siitä,+että+olemme+päässeet+JDS-opin+kannattajien+joukkoon,+johon+emme+kyllä+edelleenkään+itsetunnusta+kuuluvamme.Olemme+täysin+samaa+mieltä+veljien+kanssa+siitä,+että+Kristuksensovitustyö+tuli+täydelliseksi+ristillä+ja+siitä+että+Jeesus+on+Jumalan+Poika.+Mutta+mitä+tapahtui+niiden+kolmen+päivän+aikana,+kun+Jeesuksen+ruumis+oli+haudassa?+Mitä+tapahtui+sielulle+entä+Pyhälle+Hengelle+Jeesuksessa?+Yllä+olevassa+Sanan+paikassa+sanotaan;+Uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt.+Mitä+Jeesukselle+tapahtui+kuoleman+ja+ylösnousemuksen+välillä?+Lisäksi+jos+sanomme,+että+Jeesus+voitti+saatanan+sillä+hetkellä,++kun+Hän+nousi+ylös+kuolleista,+se+ei+kumoa+millään+tavalla+Jeesuksen+sanoja+ristillä;+Se+on+täytetty!+Jos+me+puhumme+hengellisestä+kuolemasta+ja+toisesta+kuolemasta,+sekään+ei+tee+tyhjäksi+Jeesuksen+täydellistä+sovitustyötä+ristillä+päinvastoin.Jos+me+puhumme+hengellisestä+kuolemasta+ja+toisesta+kuolemasta,+sekäänei+tee+tyhjäksi+Jeesuksen+täydellistä+sovitustyötä+ristillä+päinvastoin."https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1921469674834002&id=1606534869660819Tämä+meriselitys+ei+mene+läpi.+Auttamattomasti+JDS+opin+opettamisesta+seuraa+se,+että+ristin+ainutlaatuinen+ja+ainutkertainen+täydellinen+sovitustyö+menettää+merkityksenä.+Se+tekee+myös+Jeesuksen+valehtelijaksi,+kun+Hän+sanoi+ristillä:+"SE+ON+TÄYTETTY!",+jos+vaadittiin+vielä+jotakin+muuta.Paavali+ei+opettanut+JDS+oppia,+uskonpuhdistajat+eivät+opettaneet+JDS+oppia+eikä+sitä+löydy+myöskään+Raamatusta.+Tämä+oppi+on+hyvin+vakava+harha.+"Niin+seisokaa+siis,+veljet,+lujina+ja+pitäkää+kiinni+niistä+opetuksista,+joita+olette+oppineet+joko+meidän+puheestamme+tai+kirjeestämme."+-+2.+Tessalonikalaiskirje+2:15Toivon+ja+rukoilen,+että+Herra+armahtaa+Veijoa+ja+Aulikkia,+että+he+tekisivät+parannuksen+tästä+asiasta.Siunauksin,+MM.
  6. Rauhan+tervehdys.Uskohan+ei+koskaan+ole+oma,+mutta+oikeaa+uskoa+on+ja+se+on+ilmoitettu+Jumalan+sanassa.+Protestanttinen+usko,+joka+perustuu+yksin+uskoon+ja+yksin+armoon+yksin+Kristuksen+kautta,+on+se+pelastava+usko.Ratkaisevaa+ei+myöskään+ole+omaksutun+totuuden+määrä,+vaan+rakkaus+totuuteen.+Se+tulee+Totuuden+Hengestä+joka+johtaa+Totuuden+luo,+se+on+Jeesuksen+Kristuksen+luo."Kunhan+vain,+mihin+saakka+olemme+ehtineetkin,+vaellamme+samaa+tietä!"+-+Filippiläiskirje+3:16Uskossa+on+lopulta+kyse+uskon+kohteesta,+Jeesuksesta+Kristuksesta+eikä+meistä.+Jumalan+sanan+opetus+on+tässä+ratkaiseva,+joka+ei+mene+niinkään+sillä+tavalla+että+pitää+ainoastaan+ymmärryksellä+itse+päätellä+asiat,+vaan+Pyhä+Henki+kirkastaa+vilpittömälle+uskovaisille+Kristuksen.+Terve+oppi+siis+kirkastaa+ja+korottaa+Herraa+Jeesus."Ja+tunnustetusti+suuri+on+jumalisuuden+salaisuus:+Hän,+joka+on+ilmestynyt+lihassa,+vanhurskautunut+Hengessä,+näyttäytynyt+enkeleille,+saarnattu+pakanain+keskuudessa,+uskottu+maailmassa,+otettu+ylös+kirkkauteen."+-+1.+Timoteus+3:16Harhat+menevät+harhaan+Kristuksesta.+Hänen+jumalisuus+kyseenalaistetaan.Mainitsemasi+Hilvo+ja+Polvijärven+pastori+edustavat+uskon+sana+liikettä+eli+menestysteologiaa,+joka+opettaa+että+Jeesus+kuoli+hengellisesti+helvetissä+ja+uudestisyntyi+siellä.+Näin+ei+Jumalan+sana+opeta.+Tämä+kertoo+siitä,+ettei+tällaisen+oppirakennelman+kannattajat+ole+Totuuden+Hengessä.+Silloin+kaikki+muut+opit+menettävät+merkityksensä.Taas+Petri+Paavolan+ongelmat+ovat+erilaisia,+josta+syystä+en+voi+varauksetta+suositella+hänen+kaikkia+opetuksiaan,+vaikka+hän+kirjoittaa+hyvin+esim.+edellä+mainittua+harhaa+vastaan.+Tämän+hänen+opetuksensa+takia+en+voi+suositella+hänen+opetuksiaan,+koska+kun+Jumala+on+Kaikkivaltias,+niin+Jeesus+Kristus+on+myös+Kaikkivaltias+(Matt.+28:18,+Ilm.+1:9).Petri+Paavolan+opetus:http://www.kotipetripaavola.com/kolminaisuusopista.htmlItse+pitättäydyn+klassiseen+kristinuskoon+ja+uskontunnustuksiin+sekä+protestanttiseen+oppiin+uskon+vanhurskaudesta.+Opillisesti+olen+hyvin+lähellä+vanhaa+helluntailaista+oppia+armolahjojen,+eskatologian+ja+evankelioinnin+suhteen.+Uuskarismaattisuuden+hylkään,+koska+se+perustuu+uskon+sana+liikkeen+opeille."Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä."+-+Johannes+3:16Siunauksin,+MM.
  7. Kiitoksia+kysymyksestäsi+ja+mietin,+että+mikä+on+kysyjän+lähestymiskulma+miehen+ja+vaimon+asemaan+Raamatun+valossa."Minä+kiitän+teitä,+että+minua+kaikessa+muistatte+ja+noudatatte+minun+opetuksiani,+niinkuin+minä+ne+teille+olen+antanut.+Mutta+minä+tahdon,+että+te+tiedätte+sen,+että+Kristus+on+jokaisen+miehen+pää+ja+että+mies+on+vaimon+pää+ja+että+Jumala+on+Kristuksen+pää."+-+1.+Korinttolaiskirje+11:2-3Ensiksikin,+se+täytyy+todeta,+että+ihmisen+arvo+ei+perustu+oikeuksiin.+Lapset+eivät+ole+vähempi+arvoisia+vaikka+eivät+saa+tehdä+kaikkea+sitä+mitä+täysi-ikäiset.+He+ovat+kaikista+arvokkaimpia+Jumalan+silmissä.Lihallinen+ajattelu+taas+arvoista+lähtee+liikkeelle+omasta+asemasta,+vallasta+ja+voimasta,+että+mitä+korkeampi+asia,+sitä+arvokkaampi+ihminen+on.+Jeesus+käänsi+tämän+täysin+päinvastoin."Vaan+joka+teistä+on+suurin,+se+olkoon+teidän+palvelijanne."+-+Matteus+23:11Mutta+jokainen+mies+ja+vaimo+vastaa+Jumalan+edessä+siitä,+että+totteleeko+hän+Sanaa+vai+ei.+Mies+ei+saa+alistaa+vaimoa,+mutta+hyvä+vaimo+alistuu+miehelle.+Miehen+taas+tulee+perheenpäänä+ottaa+vastuu.Sama+pätee+suhteessa+Kristukseen.+Hyvä+seurakunta+alistuu+Kristukselle,+mutta+Kristus+ei+ketään+alista.+Se+on+vapaaehtoista,+josta+tulee+siunaus+koko+perheelle.En+ota+enempää+kantaa+sitten+työ-+tai+vapaa-ajan+kysymyksiin,+koska+en+niitä+ole+käsitellytkään.Se+on+tärkeä+havaita,+ettei+vihreän+feministiliikkeen+oppi+ole+Raamatun+oppi+ja+hedelmät+ovat+erittäin+huonot,+mitä+tulee+avioerojen+nousuun.+Lapset+eli+tuleva+sukupolvi+kärsii."Pettävä+on+sulous,+kauneus+katoavainen;+ylistetty+se+vaimo,+joka+Herraa+pelkää!"+-+Sananlaskut+31:30Kelpo+vaimo+Raamatun+mukaan:http://raamattu.fi/1933,38/Sananl.31.htmlKoko+listan,+jossa+ei+ole+noita+aloituksessa+olevia+asioita+laisinkaan,+on+nähtävillä+täältä.+Minusta+ei+kannata+sovinistia+alkaa+tekemään,+vaan+rohkaisen+tutkimaan+mitä+Jumalan+sana+opettaa+asiasta.https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215027624508895&id=1378445083Siunauksin,+MM.
  8. Nämä+Herran+profeetalliset+sanat+kuvaavat+miltä+uskovien+yhteisöt+näyttävät+sisältä.käsin,+joissa+laittomuus+on+saanut+vallan+eli+haluttomuus+pysyä+Sanan+totuudessa."Ja+silloin+monet+pahastuvat+(lankeavat+pois),+ja+he+antavat+toisensa+alttiiksi+ja+vihaavat+toinen+toistaan.+Ja+monta+väärää+profeettaa+nousee,+ja+he+eksyttävät+monta.+Ja+sentähden,+että+laittomuus+pääsee+valtaan,+kylmenee+useimpien+rakkaus."+-+Matteus+24:10-12Tämä+kuvaa+sitä+hirvittävää+tilaa+mikä+tapahtuu+väärien+oppien+lisääntyessä,+joita+väärät+profeetat+(lähinnä+Amerikasta+ja+Afrikasta)+tuovat,+sillä+samalla+Jumalan+Henki+jättää+ne+seurakunnat+koska+Kristus+ei+enää+ole+keskiössä.+Seurauksena+monet+pahastuvat+totuudesta,+vihaavat+toisiansa+ja+rakkaus+kylmenee.Eräs+veli+totesi+vapaista+suunnista,+että+hän+ei+käy+niissä+enää,+koska+siellä+ihmiset+ovat+susia+toisillensa+ja+repivät+toisiansa.+Tämä+on+valitettavan+totta.+Paimenet+kaitsevat+vain+itseänsä+ja+lihavimpia+lampaita.Mutta+me+saamme+luottaa+Herraan+Jeesukseen,+että+Hän+on+voimallinen+varjelemaan+ja+kuljettamaan+omansa+perille,+joilla+on+rakkaus+totuuteen.Tämä+joukko+on+kuvattuna+Sefanjassa."Jotka+murehtivat,+kaukana+juhlakokouksista,+ne+minä+kokoan:+nehän+ovat+sinusta,+niitä+häväistys+kuormana+painaa.+Katso,+siihen+aikaan+minä+teen+tekoni+kaikille+sinun+nöyryyttäjillesi.+Minä+pelastan+ontuvat+ja+kokoan+karkoitetut+ja+teen+heidät+ylistetyiksi+ja+mainehikkaiksi+jokaisessa+maassa,+jossa+he+olivat+häpeänalaisina."+-+Sefanja+3:18-19Siunauksin,+MM.
  9. "Rakkaani,+älkää+jokaista+henkeä+uskoko,+vaan+koetelkaa+henget,+ovatko+ne+Jumalasta;+sillä+monta+väärää+profeettaa+on+lähtenyt+maailmaan."+-+1.+Johannes+4:1Ratkaiseva+ei+ole+oppi,+vaan+henki,+joka+kyllä+tuottaa+usein+väärä+oppia.+Jos+katsot+videot,+huomaat+että+itse+oppikysymyksiin+ei+niinkään+takerruta+vaan+puun+juuriin+ja+hedelmiin.Mitä+tulee+ikään,+niin+esimerkiksi+helluntaiherätyksen+alkuaikoina+suurin+osa+julistajista+oli+minua+paljon+nuorempia,+mutta+nyt+olemme+siirtyneet+paappojen+aikaan,+mutta+jotkut+valittavat+rumista+vaatteista,+toiset+inhottavasta+tavasta+puhua+ja+jotkut+iästä+-+tämä+ei+ole+sitä+raamatullista+tapaa+arvioida,+vaan+tulisi+Raamatulla+itsellänsä+arvioida+ilmiöt.Olemme+tulleet+useissa+paikoissa+aikaan,+jolloin+on+vain+kaksi+syntiä;+et+maksa+kymmenyksiä+ja+arvostelut.+Toisaalta,+jos+maksat+kymmenykset+ja+et+arvostele+toimintaa,+olipa+se+kuinka+mielipuolista+ja+epäraamatullista+tahansa,+kaikki+on+kunnossa.+Raamattu+taas+kokonaisuutena+on+annettu+juuri+meille+sitä+varten,+että+me+sen+valossa+tutkisimme+kaikki."Hengellinen+ihminen+sitä+vastoin+tutkistelee+kaiken,+mutta+häntä+itseään+ei+kukaan+kykene+tutkistelemaan."+-+1.+Korinttolaiskirje+2:15PS.+Mitä+tulee+seurakuntaan,+niin+jos+seurakunta+on+eksytyksen+vallassa,+niin+en+arvostele+sitä+vaan+lähden+pois,+kuten+Sana+kehottaa.+Sateet+lähetä+-ilmiö+koskee+kuitenkin+koko+Suomea+ja+arvostelijoita+on+ollut+myös+sisällä,+kuten+entinen+Seinäjoen+helluntaiseurakunnan+evankelista+Juha+Norolampi.Siunauksin,+MM.