Vapaa kuvaus

Aloituksia

124

Kommenttia

1188

1. Olikohan+Jeremia+tällainen+"korvasyyhy"+profeetta?+Entä+profeetta+Miika?+Taikka+Jeesus+Kristus,+joka+paljasti+farisealaisen+uskonnon+harhan?+Kenties+Martti+Lutherin+kun,+naulatessaan+kirkon+oveen+sen+aikaista+menestysteologiaa+vastaan?Mitä+on+sitten+tämä+sana?"Mutta+minä+olen+täynnä+voimaa,+Herran+Henkeä,+oikeutta+ja+väkevyyttä+ilmoittaakseni+Jaakobille+sen+rikokset+ja+Israelille+sen+synnit."+-+Miika+3:8Ei,+kyllä+nämä+julistivat+kaikki+sen+aikaista+paatunutta++uskonnollista+valhetta+vastaan.+Tämän+päivän+anekauppa+ja+korba+on+menestysteologia+ja+sen+kaikki+äpärät."Huuda+täyttä+kurkkua,+älä+säästä,+korota+äänesi+niinkuin+pasuna,+ilmoita+minun+kansalleni+heidän+rikoksensa+ja+Jaakobin+huoneelle+heidän+syntinsä."+-+Jesaja+58:1Ihminen,+joka+on+joutunut+menestysteologien+uhriksi,+joita+on+paljon,+tietenkin+iloitsee+kun+joku+vastustaa+tuota+saatanallisista+petosta.+Olen+saanut+kuulla+järkyttäviä+kertomuksia.+Ja+olen+iloinnut,+että+nämä+veljet+ja+sisaret+ovat+saaneet+lohtua+ja+selityksen,+miksi+he+kokivat+ahdistusta+noissa+piireissä."Heräjä+valvomaan+ja+vahvista+jäljellejääneitä,+niitä,+jotka+ovat+olleet+kuolemaisillaan."+-+Ilmestyskirja+3:2Nämä+jäljelle+jääneet+tarvitsevat+vahvistusta.+Mutta+väärät+profeetat+vahvistaa+väärin+tekijöitä+ja+ahdistavat+vanhurskaita.+Tästä+kertoo+Hesekielin+kirja."Koska+olette+valheella+murehduttaneet+vanhurskaan+sydämen,+vaikka+minä+en+tahtonut+häntä+murehduttaa,+ja+olette+vahvistaneet+jumalattoman+käsiä,+ettei+hän+kääntyisi+pahalta+tieltänsä+ja+saisi+elää,+sentähden+ette+enää+saa+petosnäkyjä+nähdä+ettekä+ennustella+ennustelujanne,+vaan+minä+pelastan+kansani+teidän+käsistänne;+ja+te+tulette+tietämään,+että+minä+olen+Herra."+-+Hesekiel+13:22-23Aamen.+Kiitos+Herralle.Siunauksin,+MM.
  2. Uusi+testamentti+on+kirjoitettu+kreikaksi.+Kaikki+viitteet+alkuseurakunnan+ajalta+viittaavat+noihin+kreikan+kielisiä+teksteihin.+Syy+miksi+käytettiin+kreikkaa+eikä+arameaa,+on+sama+kuin+jos+sinä+haluaisit+jakaa+evankeliumia+mahdollisimman+laajalle++maailmassa+tänään,+niin+et+varmasti+valitsisi+harvinaista+kieltä+vaan+laajasti+käytetyn+kielen.+Lisäksi+tuolloin+käytetty+VT:n+käännös+oli+myös+kreikan+kielinen+LXX.Kun+nyt+tuodaan+esille+näitä+suomalaisia+väännöksiä+sitten+aramean+kielisestä+Peshitta+käännöksestä+200-luvulta,+huomaa+että+syy+käyttää+aramean+kielistä+käännöstä+tulee+siitä,+että+sitä+on+helpompi+peukaloida+väärään,+koska+harvempi+osaa+arameaa+ja+toisaalta+se+kuulostaa+hienolta,+uudelta+ja+mystiseltä.+Kuitenkin,+meitä+kaikkia+viisaammat+teologit+ovat+kuitenkin+jo+satoja+vuosia+sitten+tutkineet+asian.+Kreikan+kieliset+alkutekstit+ovat+kaikista+luotettavimmat+ja+alkuperäiset."Ja+lukekaa+meidän+Herramme+pitkämielisyys+pelastukseksi,+josta+myös+meidän+rakas+veljemme+Paavali+hänelle+annetun+viisauden+mukaan+teille+on+kirjoittanut;+niinkuin+hän+tekee+kaikissa+kirjeissään,+kun+hän+niissä+puhuu+näistä+asioista,+vaikka+niissä+tosin+on+yhtä+ja+toista+vaikeatajuista,+jota+tietämättömät+ja+vakaantumattomat+vääntävät+kieroon+niinkuin+muitakin+kirjoituksia,+omaksi+kadotuksekseen.+Koska+te+siis,+rakkaani,+tämän+jo+edeltäpäin+tiedätte,+niin+olkaa+varuillanne,+ettette+rietasten+eksymyksen+mukaansa+tempaamina+lankeaisi+pois+omalta+lujalta+pohjaltanne."+-+2.+Pietari+3:15-17Yleisesti+riisutaan+Jeesuksen+Kristuksen+jumaluuteen,+jolloin+kyseessä+on+samanlainen+harha+kuin+Jehovan+todistajille.++Toiseksi+pyritään+hävittämään+protestanttinen+uskon+vanhurskaus+oppi.+Yksityishenkilöt,+jotka+näitä+käännöksiä+tehtailevat,+hylkäävätkin+yleiset+uskontunnustukset+usein,+aivan+kuten+Jehovan+todistajat,+jotka+ovat+myös+oman+käännöksensä+tehtailleet.Varokaa+näitä+väännöksen+tekijöitä+ja+pysykää+hyvissä+suomalaisissa+käännöksissä+kuten+1776,+1933/-38,+RK+2012+tai+2017.Tähän+kyseiseen+aiheeseen+liittyen+on+todettava,+että+ongelma+ei+ole+siinä+etteikö+käännöksessä+lue+VOIDELTU,+vaan+että+emme+ymmärrä+että+KRISTUS+on+Voideltu+ja+ymmärrämme+hyvin+vähän+Herrassa+pysymisestä+sekä+Pyhän+Hengen+voitelusta.Tutkikaamme+nöyrin+mielin+Raamattu,+rukouksessa.+Vain+Pyhä+Henki+saattaa+selittää+ja+avata+Kirjoitukset,+jotka+kirkastaa+Kristusta+Jeesusta.+"Kuulkaa+Herran+sana,+te,+jotka+olette+aralla+tunnolla+hänen+sanansa+edessä."+-+Jesaja+66:5Siunauksin,+MM.
  3. Kaunis+kirjoitus,+joka+pätee+katuvan+ja+jo+eksytyksestä+paluumatkalla+olevan+kohdalla.+Sellainen+joka+on+syntisen+paikalla,+hän+tarvitsee+armoa.Jos+taas+kyseessä+on+eksynyt+(omjs+oikeasti)+harhaoppinen,+joka+tekee+syntiä,+niin+häntä+kehotetaan+nuhtelemaan."Sillä+paljon+on+niskoittelevia,+turhanpuhujia+ja+eksyttäjiä,+varsinkin+ympärileikattujen+joukossa;+semmoisilta+on+suu+tukittava,+sillä+he+kääntävät+ylösalaisin+kokonaisia+huonekuntia+opettamalla+sopimattomia+häpeällisen+voiton+vuoksi...+Tämä+todistus+on+tosi;+sentähden+nuhtele+heitä+ankarasti,+että+tulisivat+uskossa+terveiksi."+-+Tiitus+1:10-13Perusongelma+on+siinä,+ettei+oppia+pidetä+enää+tärkeänä,+koska+Raamattua+ei+pidetä+tärkeänä.+Jokainen+tulee+uskollaan+autuaaksi,+kuten+sanotaan,+on+saanut+vallan.Siksi+tehdään+yhteistyötä+katolilaisten+kanssa,+jotka+ovat+yhtä+eksyksissä+kuin+uskonpuhdistuksenkin+aikaan.+Ja+todetaan,+että+joka+liikkeellä+on+vain+omat+korostuksena.+Vieläpä+kuulee,+että+kaikki+me+olemme+vajavaisia+ja+yleinen+ajatus,+että+se+riittää+kun+on+hyvä+fiilis.+Tämä+ajattelu+on+sitä+vallitsevampaa,+mitä+nuoremmasta+on+kyse.+Pääsääntöisesti.Eksyneelle+on+oltava+luja,+mutta+ei+kova.+Ylimielisesti+ei+pidä+sanoa,+että+sinä+olet+huonompi+tai+lihassa+alkaa+arvostelemaan,+vaan+oppi+on+Sanan+vastaiset+kohdat+ovat+tuomittava+väärinä,+ei+ihmistä.+Jokaisen+kohdalla+on+niin+kauan+toivoa,+kuin+on+päiviä."Sillä+aika+tulee,+jolloin+he+eivät+kärsi+tervettä+oppia,+vaan+omien+himojensa+mukaan+korvasyyhyynsä+haalivat+itselleen+opettajia+ja+kääntävät+korvansa+pois+totuudesta+ja+kääntyvät+taruihin."+-+2.+Timoteus+4:3-4Jos+ihminen+elää+haureudessa,+hän+etsii+kirkon+jossa+ei+puhuta+siitä+synnistä.+Jos+ihminen+on+mammonan+palvoja,+hän+etsii+kirkon+jossa+sitä+palvotaan.+Ja+jos+ihminen+on+hekumoitsija,+hän+etsii+kirkon+jossa+on+hauskaa.+Ja+jos++ihminen+on+järkeisoppinen,+hän+etsii+kirkon+missä+on+järkeilyä.+Kaikille+on+kaikkea+uskonnollisessa+noutopöydässä.+Paavalin+profetia+on+käynyt+mitä+suuremmissa+määrin+toteen+ja+siksi+seuraava+Sana+on+tärkeä."Mutta+ole+sinä+raitis+kaikessa,+kärsi+vaivaa,+tee+evankelistan+työ,+toimita+virkasi+täydellisesti."+-+2.+Timoteus+4:5Tämä+jae+on+osoitettu+SINULLE.+Se+on+yksilölle,+ei+monikossa.+Sinun+ei+tarvitse+mennä+jokaiseen+karuselliin+pyörimään,+vaan+pidä+yksinkertainen+ristin+evankeliumi+Jeesuksen+Kristuksen+verestä.Tässä+ajassa+on+lähdettävä+siitä,+että+monet+ovat+luopumuksessa.+Harvat+kantaa+ristiä.+Harvat+kulkee+kaitaa+tietä.+Ja+harvat+odottaa+Jeesusta+sydämestään.+Ole+sinä+yksi,+joka+olet+valmiina,+kun+Herramme+saapuu+hakemaan+omansa."Vaikka+tuhat+kaatuisi+sinun+sivultasi,+kymmenen+tuhatta+oikealta+puoleltasi,+ei+se+sinuun+satu...+Koska+hän+riippuu+minussa+kiinni,+niin+minä+hänet+pelastan;+minä+suojelen+hänet,+koska+hän+tuntee+minun+nimeni."+-+Psalmi+91:7,14+(Korkeimman+varjelus)Tässä+opetus+eksyneelle,+jota+Herra+kutsuu.+Mitä+on+edessäsi?+Mitä+mahdollisesti+tulet+kokemaan?https://youtu.be/g_iHDNKdGAASiunauksin,+MM.