Kannattaa kuunnella ehdottomasti Mauno Mattilan puheita youtubessa. Suurin osa erinomaisia. Uusimpana "Auringonnousun kuninkaat", jossa kuvailee Raamatun pohjalta lopunajan vallanjakoa. Mm. Kiina, Intia ja Japani ovat idästä tulevia valtakuntia yhdessä tai erikseen. Kiinnnostava kuvaus nykyajan silkkitien suunnitelmasta. "Näkyjä ja ilmestyksiä" toteaa että nykyaikanakin on mahdollista saada todellisia ilmestyksiä Jumalalta ja mitä ovat taas väärät profeetat. Kannattaa tutustua myös Maunon valtavaan arkistoon "maunomattila.org", josta löytyy uskomaton määrää raamatullisia, historiallisia katsauksia ja tietenkin lopunajan suuria linjoja. Minäkin löysin arkiston vastikään. En tunne ketään tämänpäivän hellaria puhumattakaan luterilaista, joilla olisi näin laaja ja monipuolinen arkisto ja myös taito selittää, ehkä siinä on jonkin verran myös insinöörin logiikkaa. Paljon linkkejä. Syvää viisautta on sivuilla. Ennakkoasenteet nyt romukoppaan.
Kiitos Mauno Mattila viisaista puheistasi
72
1332
Vastaukset
- Jeesus_älkää-eksykö
Ongelmana on että seurakunnissa on kiellettyjä aiheitä ja tilalle tarjotaan korvasyyhyä ja tarinoita.
Saa välillä nauraa puhujan vitselle mutta seuraavana päivänä ei edes muisteta mitä puhuja "opetti ja kehoitti".
Koetelkaa KAIKKI puhujat Raamatun valossa ja kuulkaa mitä Pyhä Henki sanoo tälle seurakunnalle.- RV_Tiedottaja
Ristin Voitto kertoo maunolaisuudesta
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/ - Roskatroskiinjaheti
RV_Tiedottaja kirjoitti:
Ristin Voitto kertoo maunolaisuudesta
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/Hyvä kommentti Leevi launoselta. Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Minä omalta puoleltani olen ihan alusta asti suhtautunut Mauno Mattilaan ja hänen puheisiinsa hyvin varauksellisesti. En ole kokenut hänen puheitaan ja toimintaansa uskovista huolestuneeksi armolliseksi totuuden vartioimiseksi. Olen kokenut hänen puheensa enemmänkin Maunon itsensä esille tuomisena. Hän esiintyy viisaana ja hengellisenä vartijana ja Jumalan äänitorvena tässä pimenevässä maailmassa. Näin hänen itsensä mielestä. Mutta ei ehkä varttuneiden uskovien mielestä, joilla hengelliset aistit ovat kohdallaan.
Joku aika sitten Mattila julkaisi videon, jossa hän "paljasti" Pekka Perhon vääräksi opettajaksi erään Perhon puheen tähden. Kun kuuntelin tuon Perhon puheen ja Mattilan arvioinnin ja tulkinnnan puheesta, minä huomasin, että Mattila oli tulkinnut Perhon opetuksen aivan väärin. Se oli joko tahallinen Jumalan palvelijan puheen ja sanojen vääristelemistä, tai se oli vilpitön väärinymmärtäminen. Perho ei opettanut niin kuin Mauno Mattila väitti hänen opettavan.
Mauno antaa ymmärtää, että Jumala on antanut hänelle tehtävän ja armoituksen paljastaa kristikunnassa vääriä palvelijoita ja harhoja. Mutta nyt hän paljasti oikean Jumalan palvelijan vääristelemällä hänen opetustaan. Minä ymmärsin heti, että Mattila ei ainakaan Perhon paljastamisessa ollut Jumalan asialla. Silloin menee uskottavuus myös muilta Mattilan paljastuksilta. Pyhä Henki ei ymmärrä eikä tulkitse ihmisen opetusta niin metsään kuin Mattila tulkitsi Perhon puheen.
Mattila rakensi Pekan puheesta oman olkinuken jota vastaan hän sitten hyökkäsi kovasti. Tällaista olkinukkerakentelua esiintyy kristittyjen piirissä hyvin paljon, myös näissä nettikeskusteluissa. Vaikea on purkaa Mattilan rakentama olkinukke ja vääntää Mattila näkemään ja ymmärtämään Perhon puhe oikeassa valossa. Ei kannata yrittää. Jos hän ei tahdo, hän ei kuule oikein.
En tiedä onko muut huomanneet tämän kuinka pahasti Mattila vääristeli Perhon puhetta. Mutta se on aivan varma, että Pyhä Henki ei vääristele kenenkään puheita. Pyhä Henki ei kritisoi eikä tuomitse kenenkään puheita väärinymmärtämisen pohjalta. Mattilan olkinukke joutaa roskakoriin.
Mattila paljasti itsensä paljastamalla Pekka Perhon. Sen hän teki ainakin minulle. - Totta
Roskatroskiinjaheti kirjoitti:
Hyvä kommentti Leevi launoselta. Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Minä omalta puoleltani olen ihan alusta asti suhtautunut Mauno Mattilaan ja hänen puheisiinsa hyvin varauksellisesti. En ole kokenut hänen puheitaan ja toimintaansa uskovista huolestuneeksi armolliseksi totuuden vartioimiseksi. Olen kokenut hänen puheensa enemmänkin Maunon itsensä esille tuomisena. Hän esiintyy viisaana ja hengellisenä vartijana ja Jumalan äänitorvena tässä pimenevässä maailmassa. Näin hänen itsensä mielestä. Mutta ei ehkä varttuneiden uskovien mielestä, joilla hengelliset aistit ovat kohdallaan.
Joku aika sitten Mattila julkaisi videon, jossa hän "paljasti" Pekka Perhon vääräksi opettajaksi erään Perhon puheen tähden. Kun kuuntelin tuon Perhon puheen ja Mattilan arvioinnin ja tulkinnnan puheesta, minä huomasin, että Mattila oli tulkinnut Perhon opetuksen aivan väärin. Se oli joko tahallinen Jumalan palvelijan puheen ja sanojen vääristelemistä, tai se oli vilpitön väärinymmärtäminen. Perho ei opettanut niin kuin Mauno Mattila väitti hänen opettavan.
Mauno antaa ymmärtää, että Jumala on antanut hänelle tehtävän ja armoituksen paljastaa kristikunnassa vääriä palvelijoita ja harhoja. Mutta nyt hän paljasti oikean Jumalan palvelijan vääristelemällä hänen opetustaan. Minä ymmärsin heti, että Mattila ei ainakaan Perhon paljastamisessa ollut Jumalan asialla. Silloin menee uskottavuus myös muilta Mattilan paljastuksilta. Pyhä Henki ei ymmärrä eikä tulkitse ihmisen opetusta niin metsään kuin Mattila tulkitsi Perhon puheen.
Mattila rakensi Pekan puheesta oman olkinuken jota vastaan hän sitten hyökkäsi kovasti. Tällaista olkinukkerakentelua esiintyy kristittyjen piirissä hyvin paljon, myös näissä nettikeskusteluissa. Vaikea on purkaa Mattilan rakentama olkinukke ja vääntää Mattila näkemään ja ymmärtämään Perhon puhe oikeassa valossa. Ei kannata yrittää. Jos hän ei tahdo, hän ei kuule oikein.
En tiedä onko muut huomanneet tämän kuinka pahasti Mattila vääristeli Perhon puhetta. Mutta se on aivan varma, että Pyhä Henki ei vääristele kenenkään puheita. Pyhä Henki ei kritisoi eikä tuomitse kenenkään puheita väärinymmärtämisen pohjalta. Mattilan olkinukke joutaa roskakoriin.
Mattila paljasti itsensä paljastamalla Pekka Perhon. Sen hän teki ainakin minulle.Olen kuunnellut useita Perhon puheita. Tiedän, että Perho on aivan aidosti uskoon tullut, uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen, Hänen ristinkuolemaansa ja syntiensovitukseen uskova Jumalan palvelija, joka on saanut kutsun tehtäväänsä Jumalalta. Kun olen kuunnellut Perhon puheita, olen saanut niistä paljon hengellistä evästä ja voinut kasvaa kristittynä.
Olen kuunnellut myös joitakin Mattilan puheita ja todella ihmettelen mihin hän pyrkii. Siihen on tietysti omia arvailuja ja on kyllä paljastanut itsensä. Mutta sanoisin lyhyesti vanhan sanonnan mukaan, että kärpäsestäkin voi tehdä Härkösen. Hyvä Jumala armahda!
Mieleen tulee Fil 4:8
Kiinnittämään ajatuksenne siihen, mikä on totta, kunnioitettavaa ja oikeaa. Ajatelkaa sitä, mikä on puhdasta, rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa. Jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa.
- eiköhäntiedetämill
Joko se on päässyt facebook sivuilleen ? Pitkäperjantaina Mattila sai bannit , oliko viikoksi vai kuinka ? Aika noloa ja kertoo kyllä puheiden tasosta ! !!! Ei voi kirjoittaa omilla sivuillaan , eikö hävetä?
- voidellut
Eikö vaino ollut merkki voitelusta?
- SiunaustaMaunolle
Facebook vai Jumalan Sana, kumpiko on totta?
Rauhan tervehdys.
Kiitoksia Herralle rohkaisusta ja rukouksen ovat kultaakin kalliimpia, joten kiitän niistä myös niitä esirukoilijoita, joita Herra on armoittanut sillä alueella kannattelemaan käsiä.
Mitä tulee tuohon banniin, niin yhä useammat saavat niitä - ei siksi että käyttäytyisivät törkeästi, sitä kyllä saa tehdä, vaan koska arvostelevat toistensa uskontoa tai sanovat synniksi esimerkiksi homouden tai kieltävät transgender agendan - ja minulla se liittyi ilmeisesti noituuden arvostelemiseen. Tämä on pientä kuitenkin apostolien tekoihin verrattuna.
Tästä pelosta johtuen tulee noita edellä mainittuja seurakunnissa kiellettyjä aiheita. Kun joku kerran käy pastorille valittamassa, että puhe helvetistä pelotti, pastori ei puhu aiheesta enää koskaan. Niin ikään hyvin harvoin mainitaan eksyttäjiä nimellä, vaikka Paavali viimeisessä kirjeessään mainitsee nimeltä useita kuten Filetuksen ja Aleksanterin.
Tämä Herramme Jeesuksen Kristuksen opetus on hyvin tärkeä.
"Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää." - Luukas 12:4-5
Tässä puheeni tästä pelko aiheesta:
https://youtu.be/PtLP0eSz4ZE
Siunauksin, MM.- Taistelupimeyttävastaan
Rauhaa Mauno
Äärikarismaattisuus ja uusapostolisuus villitsevät jopa valittuja eksyttäen.
Ns. puhuja nimimiehet ja jopa pojatkin villitsevät (ihmispalvontaa).
Maailmalliset arvot tulevat uskontoihin.
Apostolien teoissa sanotaan:
"Nuo koko maailman villitsijät ovat tännekin tulleet."
Jumala siunatkoon Maunoa.
Nyt aloitetaan uskossa rukoustaistelu ja paasto eksytyksiä vastaan hengellinen taisteluvarustus päällä. - niiinniiiin
Taistelupimeyttävastaan kirjoitti:
Rauhaa Mauno
Äärikarismaattisuus ja uusapostolisuus villitsevät jopa valittuja eksyttäen.
Ns. puhuja nimimiehet ja jopa pojatkin villitsevät (ihmispalvontaa).
Maailmalliset arvot tulevat uskontoihin.
Apostolien teoissa sanotaan:
"Nuo koko maailman villitsijät ovat tännekin tulleet."
Jumala siunatkoon Maunoa.
Nyt aloitetaan uskossa rukoustaistelu ja paasto eksytyksiä vastaan hengellinen taisteluvarustus päällä.Mattilan opetuksista löytyy paljonkin virheitä. Ole valppaana ja parasta olisi, ettet kuuntele ollenkaan Mattilan videoita.
Kaikki tietävät, että äärikarismaattisissa liikkeissä on myös Raamatun ennustamaa eksytystä mm. toronton siunausta, mikä ei ole Jumalasta. - Taistelupimeyttävastaan
>>>Mattilan opetuksista löytyy paljonkin virheitä. <<<
Mitkä ovat Mattilan Maunon kolme pahinta virhettä?
Kuka on kirkkosi oikeaoppisin opettaja? - mot._
Taistelupimeyttävastaan kirjoitti:
>>>Mattilan opetuksista löytyy paljonkin virheitä. <<<
Mitkä ovat Mattilan Maunon kolme pahinta virhettä?
Kuka on kirkkosi oikeaoppisin opettaja?Alla on riittävästi todisteita siitä, että Mattila on väärä opettaja, joka tulee heti hylätä. Mattila kuuluu samaan kategoriaan kuin Missiomaailma ja Seinäjoen helluntaiseurakunta. Jos jatkat alla esitettyjen todisteiden jälkeen Mattilan seuraamista, niin teet vakavaa syntiä.
- cxsg
Minä suosittelen, ettette kuuntele yhtään Mattilan videoita. Hän on väärä profeetta, joka ei tehnyt oikeaa parannusta. Hän jakaa vääriä profetioita ja opettaa myös väärin. Hän on samalla tavalla väärä opettaja mitä on hänen varoittamansa Missiomaailma ja muut helluntaiseurakunnat.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta- Onkotietoa
Kuka on sinun puljusi oikea profeetta?
- ressuuuu
Onkotietoa kirjoitti:
Kuka on sinun puljusi oikea profeetta?
Mauno Mattilan on jakanut profetioita ja tietoa, jotka on helppo osoittaa vääräksi. Hän ei tietenkään korjaa virheitään, koska videot täytyy ottaa pois.
Otan esimerkiksi yhden väärän profetia, mitä Mauno Mattilan väärä henki on Mattilalle jakanut.
Kuulemma Ryssä tekisi invaasion Ruotsiin ja Ruotsin rannikkotykistö kävisi kiivasta kamppailua Ryssää vastaan. Profetiassa mainitaan jopa Ruotsin linnakkeet nimeltä. Sellaista kamppailua ei ole koskaan tapahtunut eikä tapahdu, koska Ruotsi on lakkauttanut rannikkotykistönsä ja purkanut linnakkeilta tykit pois.
On naivia uskoa johonkin Mattilaan, jossa on väärä henki. - Henkivalloista
Sinulla on syyttäjän henki ja olet syyttäjän puolella.
- ressuuuu
Henkivalloista kirjoitti:
Sinulla on syyttäjän henki ja olet syyttäjän puolella.
Mitän ihmettä???? Minä olen asiallisesti todistanut koettelun kautta, että Mattila on väärä profeetta ja sinä herjaat minua!!!
Raamatussa käsketään olla uskomatta vääriin profeettoihin. Mauno Mattila on todistettu olevan juuri tällainen väärä profeetta ja myös väärä opettaja, jonka Raamattu käskee hylätä.
5 Ms 18: 21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: 22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä. - RuotsinTykistö
ressuuuu kirjoitti:
Mauno Mattilan on jakanut profetioita ja tietoa, jotka on helppo osoittaa vääräksi. Hän ei tietenkään korjaa virheitään, koska videot täytyy ottaa pois.
Otan esimerkiksi yhden väärän profetia, mitä Mauno Mattilan väärä henki on Mattilalle jakanut.
Kuulemma Ryssä tekisi invaasion Ruotsiin ja Ruotsin rannikkotykistö kävisi kiivasta kamppailua Ryssää vastaan. Profetiassa mainitaan jopa Ruotsin linnakkeet nimeltä. Sellaista kamppailua ei ole koskaan tapahtunut eikä tapahdu, koska Ruotsi on lakkauttanut rannikkotykistönsä ja purkanut linnakkeilta tykit pois.
On naivia uskoa johonkin Mattilaan, jossa on väärä henki.Kaikkia ei ole romutettu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsin_rannikkotykistö
"Vuoden 2000 puolustusselonteko esitti rannikkotykistön tarpeen olevan ohi. Merivoimien tuli perustaa kaksi laivastotukikohtaa sekä niitä tukeva huolto-organisaatio. Pääosa vanhentuneista tykeistä romutettiin, mutta joitakin säilytettiin kuten Ellenabben Karlskronan edustalla ja Femörefortet Oxelösundin edustalla sekä Landsort. "
Ottamatta muuten kantaa Mattilan puheeseen. - ressuuuu
RuotsinTykistö kirjoitti:
Kaikkia ei ole romutettu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruotsin_rannikkotykistö
"Vuoden 2000 puolustusselonteko esitti rannikkotykistön tarpeen olevan ohi. Merivoimien tuli perustaa kaksi laivastotukikohtaa sekä niitä tukeva huolto-organisaatio. Pääosa vanhentuneista tykeistä romutettiin, mutta joitakin säilytettiin kuten Ellenabben Karlskronan edustalla ja Femörefortet Oxelösundin edustalla sekä Landsort. "
Ottamatta muuten kantaa Mattilan puheeseen.Mattilan jakamassa 12.12.1950 Birger Claessonin väärässä profetiassa on mainittu linnakkeita nimeltä. Ne eivät kuulu enää Ruotsin armeijan vahvuuteen. Mattilan jakama profetia ei voi enää toteutua millään tavalla.
- mot._
Mattilan videoista löytyy vaarallista eksytystä ja pahoja virheitä koko ajan.
Mattila mainostaa uutta paljastusvideota Nokia likavesistä. Videon lopulla Mattila laskee omat likavetensä opettamalla virheellisesti Tuomarien kirjan 4.-lukua. Hän käyttää Jotamin kirousta huonosta kuninkaasta Abimelekistä vertauksena Jeesuksesta. Jotamin lukema kirous orjantappurapuulle Abimelkille ei ole missään nimessä Jeesuksen vertauskuva, vaan nimenomaan antikristuksen vertauskuva.
Tuom 9:23, 24: Sitten Jumala lähetti pahan hengen rikkomaan Abimelekin ja sikemiläisten välit, ja sikemiläiset nousivat kapinaan Abimelekia vastaan. Näin tapahtui, jotta Jerubbaalin seitsemänkymmenen pojan julma murha tulisi kostetuksi ja jotta rangaistus kohtaisi veljiensä surmaajaa Abimelekia ja Sikemin miehiä, jotka olivat auttaneet häntä tappamaan veljensä.
Tuom 9:56, 57: Näin Jumala kosti rikoksen, jonka Abimelek oli tehnyt isäänsä vastaan surmatessaan seitsemänkymmentä veljeään, ja Jumala antoi Sikemin miesten pahuuden koitua heidän omaksi tuhokseen. Heidän osakseen tuli Jerubbaalin pojan Jotamin LAUSUMA KIROUS.
Mattila puhuu niin epäkunnioittavasti Pyhästä Hengestä ja Jumalan Sanasta, etten pysty sitä tähän siteeraamaan. Katsokaa itse, mitä kauheaa Mattila puhuu:
https://www.youtube.com/watch?v=oS8ssFaIgRY&feature=youtu.be&t=1h40m30s
Mauno Mattila on syytä heti hylätä opettajana. Hän on hyvin epäluotettava.- Helppokysymys
Kuka on mielestäsi luotettavin opettaja joka opettaa seurakunnassasi?
- mot._
Helppokysymys kirjoitti:
Kuka on mielestäsi luotettavin opettaja joka opettaa seurakunnassasi?
Pysy perusasioissa ja opiskele itse Raamattua.
Jos osoitat Jumalalle itse olevasi luottamuksen arvoinen, Jumala johdattaa sinut hyvän opettajan luokse. Jos jatkat valheiden rakastamista, niin sinut johdatetaan laittomuutta opettaviin eksytysseurakuntiin, jottet pelastuisi. Suuri osa uskovista ei pelastu, koska he ovat mieltyneet laittomuuteen ja valheisiin. He ovat laittomuuden miehen omia, joka on antikristus.
2 Tess 2:
3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. 4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5 Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne. 6 Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
7 Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; 8 silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella. 9 Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. 10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. 11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, 12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. - TutkiITSEÄSI
Olet laiminlyönyt valvomisen ja itsesit tutkimisen. Syyttäjähenkesi ei tee sinusta pyhempää fariseusta.
Mielestäsi eksytyksiä ei saisi paljastaa. - mot._
TutkiITSEÄSI kirjoitti:
Olet laiminlyönyt valvomisen ja itsesit tutkimisen. Syyttäjähenkesi ei tee sinusta pyhempää fariseusta.
Mielestäsi eksytyksiä ei saisi paljastaa.Minä nimenomaan paljastan eksytyksen. Se on Missiomaailma ja Mauno Mattila. Minulla on laittaa pöytään faktoja, sinulla ei ole muuta kuin omat harhassa olevat mielipiteesi.
- hell.hel.herätys
Et ole halunnut huomata hell.herätyksessä yhtään harhaoppia ja vääriä profeettoja.
- mikkelinmies7
Ei kannata mennä näin yksityiskohtaisuuksiin, "Mot". Ei kai kukaan voi olla eri mieltä siitä, etteikö Nokia/ Markku Koiviston traaginen loppunäytös ollut Jumalan Sanan vastainen ja inhimillisesti ällöttävä. Kyllä Mauno Mattila on oikeassa nostaessaan likavedet rannalle. Nykyäänhän varjellaan "julkisuuskuvaa" kirkoissa ja poljetaan vanhaa rehellista linjaa, joka sekään ei tietenkään ole täydellistä. Tässä on se, että jossakin vaiheessa poljetaan yhä enemmän totuutta.? Nykyjohtajat eivät uskalla tulla enää esille muissa kuin omissa lähetyksissään. MM todennäköisesti tulevaisuudessa pienen tai suuren srk:n johtaja on näkyvästi esillä ja sitten tämä Flink Adventtikirkosta. Muilta, yhteinen päätös, vähän niinkuin kartelli kauppapolitiikassa. Miksi?
- EiKahtaIlmanKolmatta
Kun mikkelinmies suosittelee jotakuta, niin aina tämä henkilö on paljastunut eksyttäjäksi. Muistakaa tämä varoituksen sana.
- saviseutulainen
>>Kun mikkelinmies suosittelee jotakuta, niin aina tämä henkilö on paljastunut eksyttäjäksi. Muistakaa tämä varoituksen sana.<<
Minä puolestani olen yllättynyt myönteisesti siitä, että "mikkelinmies" suosittelee Mauno Mattilaa. - dfghfd
saviseutulainen kirjoitti:
>>Kun mikkelinmies suosittelee jotakuta, niin aina tämä henkilö on paljastunut eksyttäjäksi. Muistakaa tämä varoituksen sana.<<
Minä puolestani olen yllättynyt myönteisesti siitä, että "mikkelinmies" suosittelee Mauno Mattilaa.Et ole tainnut lukea yhtään edellä esitettyä hyvin perusteltua kritiikkiä Mauno Mattilasta. Hän tapaus, jota ei tule missään nimessä seurata.
- saviseutulainen
dfghfd kirjoitti:
Et ole tainnut lukea yhtään edellä esitettyä hyvin perusteltua kritiikkiä Mauno Mattilasta. Hän tapaus, jota ei tule missään nimessä seurata.
En perusta käsitystäni Mauno Mattilasta täällä esitetyn "hyvin perustellun" kritiikin varaan. Olen kuunnellut ja lukenut hänen opetuksiaan. Menestysteologisista harhoista ja eksytyksistä hän - "kantapään" kautta oppineena - tietää mistä puhuu.
Jumalan armosta hän on saanut itse nousta tuosta eksytyksen suosta ja on sen jälkeen rohkeasti ja Raamatun sanaan ja totuuteen nojautuen toiminut määrätietoisesti - kaikesta pilkasta ja suoranaisesta vihasta huolimatta - varoituksen äänenä äärikarismaattisuuden pahoin sekoittamassa ja harhaannuttamassa kristillisessä kentässämme.
Mauno Mattilan seuraamisesta ei ole kyse. Eikä kenenkään muunkaan opettajan "seuraamisesta". Me seuraamme Jeesusta Kristusta.
Mattila on erehtyväinen ihminen, niinkuin me kaikki muutkin. Mutta mitä tulee hänen opetuksiinsa pelastuskysymykseen nähden , en ole havainnut hänen opettavan missään kohden niin, että hänen opetuksensa olisi saattamassa ketään pelastuksen menettämisen kauhistuttavaan vaaraan.
-
Ja sinä nm. "huomioikaa_tämäkin", joka kirjoitat tuossa alla: "Mauno Mattila on kadotuksen lapsi".
Perustele ja perusteellisesti Raamatun valossa tämä hirveä syytös. - dfghfd
En perusta käsitystäni Mauno Mattilasta täällä esitetyn "hyvin perustellun" kritiikin varaan. Olen kuunnellut ja lukenut hänen opetuksiaan. Menestysteologisista harhoista ja eksytyksistä hän - "kantapään" kautta oppineena - tietää mistä puhuu.
Jumalan armosta hän on saanut itse nousta tuosta eksytyksen suosta ja on sen jälkeen rohkeasti ja Raamatun sanaan ja totuuteen nojautuen toiminut määrätietoisesti - kaikesta pilkasta ja suoranaisesta vihasta huolimatta - varoituksen äänenä äärikarismaattisuuden pahoin sekoittamassa ja harhaannuttamassa kristillisessä kentässämme.
Mauno Mattilan seuraamisesta ei ole kyse. Eikä kenenkään muunkaan opettajan "seuraamisesta". Me seuraamme Jeesusta Kristusta.
Mattila on erehtyväinen ihminen, niinkuin me kaikki muutkin. Mutta mitä tulee hänen opetuksiinsa pelastuskysymykseen nähden , en ole havainnut hänen opettavan missään kohden niin, että hänen opetuksensa olisi saattamassa ketään pelastuksen menettämisen kauhistuttavaan vaaraan.
-
Ja sinä nm. "huomioikaa_tämäkin", joka kirjoitat tuossa alla: "Mauno Mattila on kadotuksen lapsi".
Perustele ja perusteellisesti Raamatun valossa tämä hirveä syytös.Sinä olet hurahtanut väärän profeetan ja väärän opettajan pauloihin. Raamatussa käsketään olla uskomatta vääriin profeettoihin. Mauno Mattila on todistettu olevan juuri tällainen väärä profeetta ja myös väärä opettaja, jonka Raamattu käskee hylätä.
5 Ms 18: 21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: 22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä.
Pyydät perusteluita. Ne on ao. kohdassa täsmälleen ilmoitettu. Mutta ehkä on niin, että sinä et pysty uskomaan mitään faktoja, koska olet hurahtanut valheisiin. - EiKahtaIlmanKolmatta
Minä puolestani olen yllättynyt myönteisesti siitä, että "mikkelinmies" suosittelee Mauno Mattilaa.Jos Mauno esiintyy TV7-kanavalla, uskotko sitten Maunon olevan eksyttäjä?
- huomiokaa_tämäkin
Mauno Mattila on kadotuksen lapsi. Tämän voi jopa itse todeta, kun perehtyy tähän ilmoitukseen ja sen perusteisiin Raamattuun tarkasti pitäytyen. https://keskustelu.suomi24.fi/t/14956176/mauno-mattila-puhuu-lakia-vastaan#comment-90781026
- fdgdfhghjf
Minäkin kuuntelen Mattilaa, kun haluan kuulla vilpitöntä Raamatun tulkintaa leppoisella huumorilla höystettynä. Kukaan ei ole täydellinen, mutta suomalaisista kristityistä puhujista, jotka tiedän, kuuntelen turvallisimmin mielin juuri Mauno Mattilaa. Minusta eniten parantamisen varaa hänellä on yhdessä puheteknisessä asiassa. Suomen kielessä pitää korostaa kunkin sanan ensimmäistä tavua. Kuulostaa teennäiseltä, ja kuin lapselle puhuisi, jos sanoo vaikka 'ehdottoMASti', tai 'ylösNUsemus' tms. Mutta tuo on tosiaan vain tekninen seikka.
Tuossa uusimmassa puheessa oli todella mielenkiintoisia yksityiskohtia. Havainnollistaa sitä, miten vedenpaisumus tosiaan oli, ja miten Kiina sai alkunsa.- voihhhhh
Sinä siis haluat uskonnollista viihdettä. Et välitä yhtään, että sinua jujutetaan rivien välissä kaikenlaiseen väärään. Luet tämä koko keskustelu läpi, niin saat roppakaupalla pitäviä todisteita siitä, miten väärä opettaja Mattila on. Mutta jos sinua kiinnostaa vain leppoisa uskonnollinen huumori, niin se on kadotuksen tie.
- nähtyäonhedelmät
En käy mattilan sivuilla enää. Siellä mellastavat räyhähenget ja kaikenmaailman videot noidista ja ihme huitojista. Ei ole kristillistä meinkiä.
Kannattajista tunnen jokusia. Esittävät hurskasta kommenteissaan, sydämeltään ovat käärmeitä. Aivan valheuskovia, sekä tuen tarpeessa olevia ,mm. häpeän erään sukulaiseni puolisoa joka siellä kommetoi. Kun tunnen ja tiedän tämän perheen niin kuvottaa mitä kaksinaamaisuutta ja huomion hakuisuutta! Hedelmistään puu tunnetaan ! Ehkä mauno saarnaa heidän korvasyyhyynsä, ja tiedän mikä se on.Olen kuullut aikamonenlaista palautetta, mutta tämä että saarnaan korvasyyhyn on jo erikoista ja sellaista, ettei edes menestysteologiaan eksytykseen langenneet sellaista väitä.
Muutoin, tällainen ajatus, että Mattilaa seuraa vain "rupusakki" on tietenkin tässä ajassa kiitosaihe. Kerran Daavidinkin luokse kokoontui kaikenlaista ahdistunutta, velkaantunutta ja katkeroitunutta väkeä, mutta kun aikaa meni eteenpäin, näistä kehittyi Jumalan urhot.
Paremmat ja hurskaat uskonnolliset varmasti löytävät nuo korvasyyhyn puhujansa.
Siunauksin, MM.
- mikkelinmies7
Ei Mattilakaan ole täydellinen, enkä minäkään kaikkea sinisilmäisesti usko, vaan mietin hänen sanomisiaan Raamatun valossa ja oman tietämykseni pohjalta. Poikkeuksetta hänen tulkintansa monessa asiassa on tavattoman mielenkiintoinen. MM puheissa on myös varsin paljon inhimillistä tietoa, johon monikaan aikamme julistaja ei pysty. Hänen koulutuksensa antaa myös vahvaa faktaa arvioida asioita, johon PH tuo sitten lisävalaistusta. Mauno Mattila kuuluu Leo Meller, Pekka Sartola, Pasi Turunen, Pekka Reinikainen tyyppisiin uudestisyntyneisiin älykköihin.
Moni teistä arvostelijasta lähtee siitä, että jos on jossakin väärässä, niin on kaikki silloin pielessä. Ei se näin ole. Oleellista on että perusta on Jeesus Kristus ja Pyhä Henki sekä usko siihen että Raamattu on kokonaan Jumalan Sanaa.- nbjk
Ja mistä hihasta sinä olet listan uudestisyntyneistä heittänyt? Sinä et taida edes tietää, mitä tarkoittaa uudestisyntyminen.
Näyttää siltä, että olet hurahtanut sinäkin uskonnolliseen viihteeseen. - jotainrajaanyt
Älykkö Leo Meller??? Pidätkö helluntailaisia idiootteina?
- heihalooo
jotainrajaanyt kirjoitti:
Älykkö Leo Meller??? Pidätkö helluntailaisia idiootteina?
Mikkelinmies7 ei tiedä mitään. Leo Meller ei ole uudestisyntynyt.
Huhtikuussa 1986 Leo Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa. Helsingin Sanomien artikkelin mukaan tuomion peruste oli Patmos ry:n rahojen kavaltaminen ja veropetos.
Meller itse väitti tuomion olleen osa ajojahtia, joka häneen kohdistettiin Raamattujen salakuljetuksesta entiseen Neuvostoliittoon. Päiväkirjaa patmoslaisuudestaan pitäneen naisen mukaan Meller kirjoitti lahjoittajille vääriä laskuja sanoen, että Saatanalta saa kerätä kaiken rahan kaikin keinoin.
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Meller - mikkelinmies7
heihalooo kirjoitti:
Mikkelinmies7 ei tiedä mitään. Leo Meller ei ole uudestisyntynyt.
Huhtikuussa 1986 Leo Meller tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa yhden vuoden, 10 kuukauden ja 20 päivän vankeuteen sekä 8 510 markan sakkoihin muun muassa vero-, kirjanpito- ja rahankeräysrikoksista. Samalla Patmos ry tuomittiin menettämään valtiolle vastoin rahankeräyslakia kerätyt 100 000 markkaa. Helsingin Sanomien artikkelin mukaan tuomion peruste oli Patmos ry:n rahojen kavaltaminen ja veropetos.
Meller itse väitti tuomion olleen osa ajojahtia, joka häneen kohdistettiin Raamattujen salakuljetuksesta entiseen Neuvostoliittoon. Päiväkirjaa patmoslaisuudestaan pitäneen naisen mukaan Meller kirjoitti lahjoittajille vääriä laskuja sanoen, että Saatanalta saa kerätä kaiken rahan kaikin keinoin.
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_MellerMyös jopa Leo Meller saa syntinsä anteeksi uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön. Niin hän on tehnyt. Kuuntelin juuri (9.4.)hänen puheensa RadioPatmoksesta. Käsitteli tuonpuoleisuutta, Tuonelaa, joka on maaplaneetan sisällä ja puheen lähtökohtana oli Hesarin viikkoliite, jossa puhuttiin enkelimaailmasta, enkeli-ilmestyksistä. Jäi mieleen se, että kun Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista, niin hänen käskyäänensä meni Tuonelaan asti, jossa Lasarus oli jo viettänyt neljättä päivää. Sieltä palasi takaisin, mutta ei kertonut mitään, mitä oli kokenut. Kyllä meillä on majesteellinen Vapahtaja
- mot._
mikkelinmies7 kirjoitti:
Myös jopa Leo Meller saa syntinsä anteeksi uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön. Niin hän on tehnyt. Kuuntelin juuri (9.4.)hänen puheensa RadioPatmoksesta. Käsitteli tuonpuoleisuutta, Tuonelaa, joka on maaplaneetan sisällä ja puheen lähtökohtana oli Hesarin viikkoliite, jossa puhuttiin enkelimaailmasta, enkeli-ilmestyksistä. Jäi mieleen se, että kun Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista, niin hänen käskyäänensä meni Tuonelaan asti, jossa Lasarus oli jo viettänyt neljättä päivää. Sieltä palasi takaisin, mutta ei kertonut mitään, mitä oli kokenut. Kyllä meillä on majesteellinen Vapahtaja
Mellerin opetus ei ole Jumalasta. Hän jakaa edelleen kaikenlaisia skandaaliuutisia ja nostaa palkkaa kolehtivaroista enemmän, mitä saa arkkipiispat.
Edellä on paljon varteenotettavaa huomautettavaa sinun idoleistasi. Sinä et ole ottanut varteen edellä esitettyjä hyvin perusteltua kritiikkiä vaan jatkat saman levyn pyörittämistä. Olet kuin homoyhtye Queen, joka soittaa laulua The Show Must Go On.
Näyttää siltä, ettei sinuun ole Jumalan Sana tarttunut. Mikkelinmies7, olet rakastunut valheeseen ja olet väärien henkien pauloissa.
Tässä on Raamatusta jakeet sinulle:
Ilm 22:
14 Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
15 Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - mikkelinmies7
mot._ kirjoitti:
Mellerin opetus ei ole Jumalasta. Hän jakaa edelleen kaikenlaisia skandaaliuutisia ja nostaa palkkaa kolehtivaroista enemmän, mitä saa arkkipiispat.
Edellä on paljon varteenotettavaa huomautettavaa sinun idoleistasi. Sinä et ole ottanut varteen edellä esitettyjä hyvin perusteltua kritiikkiä vaan jatkat saman levyn pyörittämistä. Olet kuin homoyhtye Queen, joka soittaa laulua The Show Must Go On.
Näyttää siltä, ettei sinuun ole Jumalan Sana tarttunut. Mikkelinmies7, olet rakastunut valheeseen ja olet väärien henkien pauloissa.
Tässä on Raamatusta jakeet sinulle:
Ilm 22:
14 Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
15 Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.Leo Meller on ollut jo vuosia eläkkeellä. Hänen eläkkeensä maksaa eläkeyhtiö. Eläkkeellä ollessaan hän voi tehdä keikkoja ja saada muita tuloja. Keräysvaroja hän tuskin nauttii. Rauhassa vaan veljet ja siskot rahaa uhrikoppaan. Mielestäni tuo JUmalan mies ansaitsee tuon vuosieläkkeensä. Missään nimessä ei kannata vertailla piispojen palkkoihin , he ovat julkishallinnon virkamiehiä ja nauttineet varmaa palkkaa ja pääsääntöisesti virka-ajalla. Piispjej palkat ovat ylimitoitettuja työhönsä nähden. JUmalan tuli palaa yötä päivää.Meller on ottanut suuren riskin ja selviytynyt eläkkeelle hengissä. Siunausta.
- dfgdgs
mikkelinmies7 kirjoitti:
Leo Meller on ollut jo vuosia eläkkeellä. Hänen eläkkeensä maksaa eläkeyhtiö. Eläkkeellä ollessaan hän voi tehdä keikkoja ja saada muita tuloja. Keräysvaroja hän tuskin nauttii. Rauhassa vaan veljet ja siskot rahaa uhrikoppaan. Mielestäni tuo JUmalan mies ansaitsee tuon vuosieläkkeensä. Missään nimessä ei kannata vertailla piispojen palkkoihin , he ovat julkishallinnon virkamiehiä ja nauttineet varmaa palkkaa ja pääsääntöisesti virka-ajalla. Piispjej palkat ovat ylimitoitettuja työhönsä nähden. JUmalan tuli palaa yötä päivää.Meller on ottanut suuren riskin ja selviytynyt eläkkeelle hengissä. Siunausta.
Voi sinua. Puolustat Melleriä edelleen.
- PimeydestäVALOON
Sehän on hyvä asia kun joku tuo ilmi eksytyksiä. Paljon kavalia eksytyksiä ja opintuulia M. Mattila on paljastanut.
Aina löytyy niitä jotka eivät tykkää tästä.
Henkien erottamisen armolahja olisi erittäin tärkeä jokaiselle seurakunnalle tai sitten ei.
"Jatketaan samaan malliin...."?!?
- jopa valitutkin eksyvät!!!
Ef. 4:14
ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;- PimeydestäVALOON
Profetia (tutkikaa Raamatulla)
1. Valitutkin eksyvät
2. Jumalan seulonta
3. Eklesia (uloskutsuttujen joukko) - mot._
Nyt olemme paljastaneet, että Mauno Mattila ja mikkelinmies7 ovat kumpikin myös eksyttäjiä.
- tod_elli_suus
Oletko missään seurakunnassa törmännyt eksytyksiin, jos olet niin missä?
- väärienprofetioidenTV7
Mikkelinmies lupasi Kolarista alkavan herätyksen.
Mikkelinmies on kannattanut kaikkia TV7-kanavan harhaoppeja.
Mikkelinmies imartelee Mauno Mattilaa, eikä Mauno Mattila havaitse mikä mikkelinmies on miehiään.
Jos henki on sama, niin hedelmä on sama.- kysympävaan
Mikä on seurakunta taustasi?
- mikkelinmies7
En pidä kovin tärkeänä seurakuntataustaani, koska srk ei pelasta. Kuulun seurakuntaan. Tulee harvoin käytyä, koska media on täynnä kristillisiä kanavia, joten kuuntelen aika paljon PatmosRadiota, RadioDeitä, YLE ykköstä ja katson myös TV7:n ohjelmia. Samoin TV1:llä tulee hengellistä sunnuntaisin. Nyt tuli 8.4. tuli Tampereelta Adenttikirkon jumalanpalvelus Aitoseurakunnasta. Erinomasia nuorisomusisointia ja laulua. Saarna oli melkoista venkurointia, puhuja puhui rakkaudesta ja anteeksiannosta ja anteeksipyytämisestä, siis hyvin kuluneista, mutta sinänsä tärkeistä aiheista, mutta ei mielestäni saanut siihen kipinää ja oli hieman pitkästyttävä. Tämä on toki vain minun mielipiteeni, niin hänellä oli joku köysikin havaintovälineenä, mutta en oikein päässyt jyvälle. Arvostelenko liian ankarasti?
Saman päivän Horisontissa jauhettiin "sopiiko kansankirkossa puhua uskoontulosta". Jossa tällaiset persoonat kuin Heli Karhumäki, Olli Valtonen, Kalle Hiltunen praattasivat. Illalla sitten vielä sivukorvallaTaivaan ja maan väliltä Meller ja Rantanen siinä vastailivat, miten vastailivat . Olikohan liikaa sekametelisoppaa yhdelle päivälle? Aamuisin pyrin lukemaan kappaleen Vanhaa ja Uutta testamenttia. VT:ssa olen kyllä karmeassa kohdassa, kun Herra hykää kuningas Saulin ja profeetta Samuel iskee miekalla kuningas Agagin kappaleiksi Herran pyhäkössä Gilgalissa (1Sam. 15). UT:ssa menossa 1Kor. 12 ja huomenna onkin sitten yksi lainatuimmista luvuista 1.Kor 13 kertoo että ilman rakkautta olemme kuin kilisivät kulkuset tai sinne päin. - mot._
mikkelinmies7 kirjoitti:
En pidä kovin tärkeänä seurakuntataustaani, koska srk ei pelasta. Kuulun seurakuntaan. Tulee harvoin käytyä, koska media on täynnä kristillisiä kanavia, joten kuuntelen aika paljon PatmosRadiota, RadioDeitä, YLE ykköstä ja katson myös TV7:n ohjelmia. Samoin TV1:llä tulee hengellistä sunnuntaisin. Nyt tuli 8.4. tuli Tampereelta Adenttikirkon jumalanpalvelus Aitoseurakunnasta. Erinomasia nuorisomusisointia ja laulua. Saarna oli melkoista venkurointia, puhuja puhui rakkaudesta ja anteeksiannosta ja anteeksipyytämisestä, siis hyvin kuluneista, mutta sinänsä tärkeistä aiheista, mutta ei mielestäni saanut siihen kipinää ja oli hieman pitkästyttävä. Tämä on toki vain minun mielipiteeni, niin hänellä oli joku köysikin havaintovälineenä, mutta en oikein päässyt jyvälle. Arvostelenko liian ankarasti?
Saman päivän Horisontissa jauhettiin "sopiiko kansankirkossa puhua uskoontulosta". Jossa tällaiset persoonat kuin Heli Karhumäki, Olli Valtonen, Kalle Hiltunen praattasivat. Illalla sitten vielä sivukorvallaTaivaan ja maan väliltä Meller ja Rantanen siinä vastailivat, miten vastailivat . Olikohan liikaa sekametelisoppaa yhdelle päivälle? Aamuisin pyrin lukemaan kappaleen Vanhaa ja Uutta testamenttia. VT:ssa olen kyllä karmeassa kohdassa, kun Herra hykää kuningas Saulin ja profeetta Samuel iskee miekalla kuningas Agagin kappaleiksi Herran pyhäkössä Gilgalissa (1Sam. 15). UT:ssa menossa 1Kor. 12 ja huomenna onkin sitten yksi lainatuimmista luvuista 1.Kor 13 kertoo että ilman rakkautta olemme kuin kilisivät kulkuset tai sinne päin.Sinä olet koukussa uskonnolliseen viihteeseen. Sinun aloituksesi ja keskustelusi eivät vakuutta. Et ole oikeilla raiteilla.
- mikkelinmies7
mot._ kirjoitti:
Sinä olet koukussa uskonnolliseen viihteeseen. Sinun aloituksesi ja keskustelusi eivät vakuutta. Et ole oikeilla raiteilla.
Mielenkiintoinen termi "uskonnollinen viihde". Kuuntelen mielelläni ja luen saarnamiehiä, joilla on Jumalan antamaa kykyä oivaltaa Raamatun tekstejä nykyaikaan ja historiaan. Ehkä olen liikaa kiinni eskatologiassa.
- dfgdhgs
mikkelinmies7 kirjoitti:
Mielenkiintoinen termi "uskonnollinen viihde". Kuuntelen mielelläni ja luen saarnamiehiä, joilla on Jumalan antamaa kykyä oivaltaa Raamatun tekstejä nykyaikaan ja historiaan. Ehkä olen liikaa kiinni eskatologiassa.
Sinä olet langennut uskomaan sellaisia opettajia, jotka vääristelevät Raamattua ja opettavat korvasyyhyyn. Mukaan on tullut skandaaliuutiset, jotka kiinnostavat sinua. Sinulla ei ole Jumalan tuntemista.
- tuuulipuhaltaa
Taitaa olla tässä linkissä se Maunon mainitsema keltainen keisari, jonka patsas koki saman kuin Daagonin patsas. "Kun he taas nousivat varhain seuraavana aamuna, niin katso: Daagon makasi kasvoillaan maassa Herran arkin edessä, mutta Daagonin pää ja molemmat kädet olivat katkaistuina kynnyksellä, ja ainoastaan muu ruumis oli jäljellä" (1 Samuel 5:4).
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005635606.html - Jollakinkeittääyli
Jollakin on jäänyt kirousvaihde päälle koska jakelee tuomiota täysi viha päällä.
Häpeää myös omaa srk taustaansa (hell.?)
Hänen uskonsa perustuu hampaatttomaan raatelevaan ihmisvihaan.
Selkeästi on syyttäjän puolella.
Jaak. 3:9
Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; - mikkelinmies7
Mistä on kysymys "jollakinkeittääyli". Olet arvoituksellinen pahassa mielessä: "Kirousvaide" päälle. Mehän keskustelemme tai ainakin minä yritän. Siunaan, en kiroa tietenkään. Olen JUmalan lapsi.
- hjkfg
Sinä et ole Kristuksessa. Sinä et mitenkään huomioi esitettyä näyttöä Mattilaa vastaan, vaan jatkat harhaopin kehumista.
- Vessaan
Suoli24 on Maunon vessa. Täällä ei käy ketään tervejärkistä kahta sekunttia kauempaa.
- KlassinenUsko
Maunolla on paljon oikeaa asiaa. Mutta hän syyllistyy samaan, kuin moittimansa äärikarismaatikot ja monet puhujat: hän haluaa vimmaisesti löytää jotain uutta puhuttavaa, jotain löytöjä Raamatusta.
Sen innon takia hänellä on nopeita hutiarviointeja, joita pystyy pitkän linjan uskovat ampumaan alas.
Puhujan ei pitäisi puhua kuin silloin kun hänellä on asiaa. Pastorien ja teologien ongelma on saada joka sunnuntaiksi saarna, joka on uusi ja virvoittava. Siinä on iso kiusaus lähteä hakemaan "uutta ilmoitusta" koska samoja vanhojakaan ei halua jorista.
Leo Mellerillä se näkyy saarnojen aiheissa kikkailuna "viisi oksaa, 3 kiveä ja 4 apostolia ja mitä Jumala minulle niistä kertoi".
Maunossa on hyvää hänen lahjomattomuutensa. Mutta teologian opinnot tekisivät hänelle hyvää, enkä tarkoita luterilaista opetusta vaan ehkä Ison Kirjan kursseja tms, en tiedä.Ison Kirjan kursseja? Älä viitsi. Sieltä tulee ulos hillsongilaisia ja etsijä-ystävälliseen evankeliumiin uskovia pilalle leikattuja, joille ei Sanasta avaudu enää mitään, koska heidät on marinoitu mm. Rick Warrenilla.
Nämä ovat täynnä kuolleiden luita eli kuolleiden teologien papatusta, joita sitten lainaavat eteenpäin. Historian opettajiksi he voisivat ruveta, mutta eivät saarnaajiksi.
Ennen sanottiin: Aloitti uskossa, mutta päätti Helsingissä. Nyt sanotaan: aloitti Hengessä, mutta päätti Keuruulla.
Jos Sanasta ei avaudu mitään uutta, niin silloin tulee olla huolissaan. Tietenkin se perusjuonne jokaisella saarnaajalla on tietty osa-alue. Sanotaankin, ettei kenelläkään saarnaajalla ole kuin yksi saarna. Jos kuuntelet 100 saarnaa yhdeltä, tiedät suunnilleen mistä hän puhuu 101. saarnan.
Kertaus on opintojen äiti, kuten sanotaan. Paavali uskoi tähän myös.
"Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi." - Filippiläiskirje 3:1
Minulla se varmasti on ollut eksytyksien esille tuominen. Toinen teema on Jeesuksen tulemusta seurakunnalle eli ylösotto, joka risteää tämän edeltävän kanssa.
Tuohon väitteeseen haluaisin kuitenkin syvempiä perusteluja, että missä kohtaan olen mennyt harhaan ja miten selität sen Raamatulla? Tämä nimittäin kiinnostaa minua, sillä jos olen harhassa tai opettanut väärin, siitä on tehtävä parannus. Epämääräinen "hutiarviointeja" vaati tarkemman selityksen.
Siunauksin, MM.- Vääristelittuomitsit
Ingenjör_81 kirjoitti:
Ison Kirjan kursseja? Älä viitsi. Sieltä tulee ulos hillsongilaisia ja etsijä-ystävälliseen evankeliumiin uskovia pilalle leikattuja, joille ei Sanasta avaudu enää mitään, koska heidät on marinoitu mm. Rick Warrenilla.
Nämä ovat täynnä kuolleiden luita eli kuolleiden teologien papatusta, joita sitten lainaavat eteenpäin. Historian opettajiksi he voisivat ruveta, mutta eivät saarnaajiksi.
Ennen sanottiin: Aloitti uskossa, mutta päätti Helsingissä. Nyt sanotaan: aloitti Hengessä, mutta päätti Keuruulla.
Jos Sanasta ei avaudu mitään uutta, niin silloin tulee olla huolissaan. Tietenkin se perusjuonne jokaisella saarnaajalla on tietty osa-alue. Sanotaankin, ettei kenelläkään saarnaajalla ole kuin yksi saarna. Jos kuuntelet 100 saarnaa yhdeltä, tiedät suunnilleen mistä hän puhuu 101. saarnan.
Kertaus on opintojen äiti, kuten sanotaan. Paavali uskoi tähän myös.
"Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi." - Filippiläiskirje 3:1
Minulla se varmasti on ollut eksytyksien esille tuominen. Toinen teema on Jeesuksen tulemusta seurakunnalle eli ylösotto, joka risteää tämän edeltävän kanssa.
Tuohon väitteeseen haluaisin kuitenkin syvempiä perusteluja, että missä kohtaan olen mennyt harhaan ja miten selität sen Raamatulla? Tämä nimittäin kiinnostaa minua, sillä jos olen harhassa tai opettanut väärin, siitä on tehtävä parannus. Epämääräinen "hutiarviointeja" vaati tarkemman selityksen.
Siunauksin, MM.>>>missä kohtaan olen mennyt harhaan ja miten selität sen Raamatulla? Tämä nimittäin kiinnostaa minua, sillä jos olen harhassa tai opettanut väärin, siitä on tehtävä parannus. <<<
Vääristelit Pekka Perhon puheen. Tuomitsit hänen opetuksensa oman olkinuken
perustalta.
- MomentOfTruth
Korvasyyhyyn voi saarnata myös ”paljastuksia” ja kritiikkiä. Tietynlaiset sielunelämältään haavoittuneet ja rikkinäiset ihmiset tahtovat nimittäin kuulla ”paljastuksia” ja kritiikkiä niitä kohtaan joista he eivät pidä. Heille sellainen puhe on korvasyyhyn tyydytystä.
Olikohan Jeremia tällainen "korvasyyhy" profeetta? Entä profeetta Miika? Taikka Jeesus Kristus, joka paljasti farisealaisen uskonnon harhan? Kenties Martti Lutherin kun, naulatessaan kirkon oveen sen aikaista menestysteologiaa vastaan?
Mitä on sitten tämä sana?
"Mutta minä olen täynnä voimaa, Herran Henkeä, oikeutta ja väkevyyttä ilmoittaakseni Jaakobille sen rikokset ja Israelille sen synnit." - Miika 3:8
Ei, kyllä nämä julistivat kaikki sen aikaista paatunutta uskonnollista valhetta vastaan. Tämän päivän anekauppa ja korba on menestysteologia ja sen kaikki äpärät.
"Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä." - Jesaja 58:1
Ihminen, joka on joutunut menestysteologien uhriksi, joita on paljon, tietenkin iloitsee kun joku vastustaa tuota saatanallisista petosta. Olen saanut kuulla järkyttäviä kertomuksia. Ja olen iloinnut, että nämä veljet ja sisaret ovat saaneet lohtua ja selityksen, miksi he kokivat ahdistusta noissa piireissä.
"Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan." - Ilmestyskirja 3:2
Nämä jäljelle jääneet tarvitsevat vahvistusta. Mutta väärät profeetat vahvistaa väärin tekijöitä ja ahdistavat vanhurskaita. Tästä kertoo Hesekielin kirja.
"Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää, sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra." - Hesekiel 13:22-23
Aamen. Kiitos Herralle.
Siunauksin, MM.- AnotherMomentOfTruth
Ei, Jeremia ei ollut sellainen eikä Miika eikä Jeesus Kristus. Martti Lutherista en tiedä eikä suoraan sanoen kiinnostakaan. Mutta korvasyyhyyn voi saarnata myös syntiä ja eksytystä yms vastaan. On mahdollista sanoa sinällään oikeita sanoja, mutta ilman Henkeä eli lihassa. Kolahtiko?
- TheTruthPartIII
Olen lukenut Jeremian kirjan, se on upea kirja. Voidaan siis palata asiaan.
Oletko tietoinen, että lähestulkoon kaikki harhaoppiset vetoavat Raamatun henkilöihin ja kertomuksiin omien toimintojensa tueksi? Profeetaksi ei kuitenkaan tulla jäljittelemällä entisten (tai nykyistenkään sen puoleen) profeettojen kaltaisia sanomia, eikä se vielä tee sanomastasi Hengestä syntynyttä että se joiltakin osin muistuttaa jotain Raamatusta löytyvää.
Aika surullista jälkeä syntyy kun perusasiat kadoksissa lähdetään kovalla äänellä pauhaamaan.
Nuoret uskovat etsivät usein "mentoreita" joihin nojata ja joista ammentaa opillisella kauhalla ja joita opissa seurata. Itsekin näin. Ja tokikin hyvää ja Raamatullista opetusta on aina hyvä kuunnella, enkä tässä ota sen kummemmin kantaa Maunoon suuntaan tahi toiseen... Mutta ensisijaisesti uskovan tulisi pitää "mentorinaan" Herraa Jeesusta ja lukea Hänen Sanaansa.
Jos ihmisiä seuraamme niin sieltä löytyy aina monenlaista... elämmehän langenneessa maailmassa ja olemme vasta pyhityksen tiellä, joten turhaapa etsimme Herramme "kuvaa" ihmisistä ja heidän opeistaa ja sanoistaa vaikka niistäkin toki voimme arvokasta oppia löytää.
Olkaamme niinkuin Berealaiset jotka Sanalla punnitsivat kaiken ja pitivät vain sen mikä Sanan valossa hyvää oli. Herra siinä jokaista meitä auttakoon!- RV_Tiedottaja
Miten pitää suhtautua itseoppineisiin valemedian edustajiin, maunolaisiin?
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/paakirjoitukset_/kristillinen_valemedia_hammentaa/
- mikkelinmies7
Olen aloittajana entisä enemmän saanut vahvistusta, että Ingenjör81 on hyvin paljon saanut JUmalalta viisautta, nuoresta uudestisyntymiskokemuksesta huolimatta (2009?) Mutta hänellä ei ole joukkoja (facebook, instgram, yms. puhumattakaan jähmettyneitä seurakuntia) Ehdottomuus on ingenjör81 ongelma. Muutoinkin JUmala on varustanut häntä älyllisesti keskimääräistä enemmän, sanon tämän "akateemisena" , vaikka se ärsyttää. Eihän toki kaikki ole kypsää nautittavaksi, mutta osa on. HYökkääväisyys on myös ongelma. Nyt vanhat tahot, jotka ovat uudestisyntyneet esim 1969 ja senjälkeen eivät hirveästi lotkauta korviaan, mutta en minä. Hyvin menöö 1969 jälkeläiset. JUmalan on siunannut, Lapset akateemisia ja matkailut eikä aina Israeliin ja kallit ravintolaillaiset jopa viineineen. En tuomitse viinin nauttimista ja vastaavaa. Toki pitää iloita.
Olen kiinnostunut uusista uskon ja tulkinnan tuomista ajatuksista vaikkapa ingenjör81 kautta. Anteeksi, Suomen helluntaikirkko, teidän kautta ei ole tullut mitään muuta kuin preliaattia arvoasteista kirkkohistoriaa eli mitä? Asemia tulevaisuudessa. Pitäisikö ottaa uudet ajatukset vastaan, mutta tanttajoukko miehineen sanoo"Me pysymme tässä" Missä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448781
- 785302
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383824Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543212Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403050
- 412246
- 331778
- 2091727