- Kesämaa.
Ajansilta.
Ilonvirta. - Tuli kanssa heti mieleen, että tuo olisi hyvä kirjoitus yleisönosastoihin.
- Hyvää ystävänpäivää vaan kaikille tasapuolisesti.
Eilen olivat yrittäneet soittaa tk:sta, en ollut kuullut vissiin. Hoitajan aikaa olisivat peruneet, kun eivät saaneet minua kiinni, olivat unohtaneet koko asian.
Istuin puoli tuntia, kysyin, että onko joku sekaannus (yleensä ajat pitää), ´´oota vaan, kyllä hoitaja kutsuu sitten.´´
Istuin 25min. Sitten joku hoksasi ja kysyi, että milloin se sinun aikasi olikaan.
No siitä se sitten selvisi, miten oli käynyt. No katsottiin tuloksia siinä ja pyysin tulosteen, osaan itsekin katsoa, onko ok.
Pahoitteli kovin, tuumasin, että mitä näistä ja toivoteltiin hyvää ystävänpäivää. - Ketähän se tuollainenkin tutkimus sitten hyödyttää.
Ei sillä kenenkään elämän laatu kohene.
No ´´markan rahalla saa monenmoista tilastoo´´ ruukattiin ennen sanoa. - Näin kertoo Kielikello, keveät mullat sanonnasta.
https://www.kielikello.fi/-/kepeat-mullat - Tuolla kaupungissa, kun lähdetään ostoskeskukseen, mennään kahden naapurikerrostalon kapeasta välistä.
Siinä on aina kamala viima, puhutaankin aina tuulitunnelista.
Loppuviikoksi luvataan vesikeliä, ehkäpä noi kinoksetkin vähän laskee. - Mulla on jossain kaapin pohjalla 500, 1000 ja 1500 palan palapelit.
Monta monituista vuotta on kulunut siitä, kun olen niitä koonnut.
Vois olla hyvää vaihtelua aivoille näin talvisaikaan. - Mökillä meillä on pelejä ja myös pelaajia.
Lautapelejä on vanha kunnon Afrikantähti, Alias, Sanapeli, Monopoli, Tammi, Back Gammon (tulikohan oikeen) en taida kaikkia muistaakaan. Tammikin sopii nuoremmillekin, ei ole turhan mutkikas.
Pelikortit sopii kaiken ikäisille.
Itse tykkään pelata Fortunaa, sopii kanssa kaikille.
Pienoisbiljardi on lempipelini, se vie kyllä vähän tilaa, samoin pingis.
Domino on myös kiva kaikille sopiva. - Tunnollisen ihmisen vaiva tuo, lomalla sairastuminen.
Hoito-ohjeita Sinä tuskin tarvitset, ne tiedät kyllä.
Eihän sitä viihdykettäkään aina tarvitse olla. Kun saa oireita kuriin lääkkeillä, ettei ole kovin huono olo, niin eikös ole mukava olla vaan.
Itse kullekin tekisi vallan hyvää, välillä olla ja ajatella, että ihanaa, kun ei tarvitse tehdä mitään. - Juuri naiset ovat avainasemassa. Hehän etupäässä kasvattavat lapset.
Monethan ovat saaneet asemaansa kohennettua tämän, oliko sen nyt nimi naistenpankki avulla, kun ovat voineet luoda pieniä yrityksiä. - DW
Kasvitieteilijä Sinikka Piippo on julkaissut monta kirjaa kasveista ja luonnonlääkkeistä. - 45 vuotta sitten tein parin vuoden ajan sijaisuuksia vanhainkodissa, kunnalliskodit oli muutettu vanhainkodiksi.
oli kaksi sairasosastoa, jossa oli kaikkein huonokuntoisimmat.
Nykyäänhän vaipat ovat housumallisia, pintakuivia ja värimittari takana, että näkee, koska on kapasiteetti loppu.
Ennen oli ns, kroonikkovaipat suorakaiteen muotoinen ohut muovi takana, jotain selluloosaa mitä lie toinen puoli ja kapea versio. Myöhemmin tuli kapeita paksumpis välivaippoja, niinkuin vauvoillekin. Niistä sitten teimme maalarinteipin avulla ´´housuvaippoja.´´ Alla oli sängyssä poikkimuovi ja poikkilakana.
Hoitokiertoja oli päivisin neljä, aina vaihdoimme kuivaa, jos tarve oli.
Öisin kaksi, jos joku nukkui sikeästi, ei herätetty, muuten vaihdettiin kuivaa.
Ruoka jaettiin kärrystä astioista lautasille. Lisääkin sai, jos halusi, en muista koskaan kesken loppuneen.
Ruuan laittoi keittiö mistä kärry haettiin. Kaikki syötettiin, jotka eivät itse kyenneet.
Potilaita oli muistaakseni 38, muutama ihan omatoiminenkin. Hoitajia aamulla viisi kylvettäjä. illalla 3, yöllä 1 per osasto ja yöllä sairaala-apulainen auttoi kummallakin osastolla. Päivällä sairaala-apulaisia oli aamussa 1-2 a illassa1.
Lääkäri kävi 2kertaa viikossa kiertämässä, aina voi soittaa.
Taisi sittenkin olla asiat paremmin ennen, vaikka olosuhteet ja välineet oli vaatimattomammat. - Kustaa Vaasahan sen Hesan perusti ja just noista rannikkopaikoista asukkaat siirrettiin.
Alkuunhan kaupungin kasvu oli hidasta.
Mitähän sanois kunkku nyt, kun paikan näkisi.
Turkuhan oli siihen aikaan isoin paikka itämaassa. - Alkuvaiheessa C-vitamiini ja karpalokapselit saattavat selättää tulehduksen, mutta jos ärhäkäksi heittäytyy, menee antibiootin puolelle.
- Hehee, tuo oli hyvä.
Asioiden juurille päästäkseen pitäisi vissiin mennä alkuräjähdykseen asti.
Taidamme kaikki olla merentuomia. - Mihin joiltakin on järki kadonnut, ei pitäisi näillä lukemilla jäätyäkään.
Eikö tarpeeksi ole lumenluojilla töitä, ilman tällaisia kaheleitakin.
Eivätkö he edes tajua mihin vaaraan itsensä asettavat, siinä voi henkikin olla löysässä. - Mieleeni on piirtynyt ikuisesti yksi kauan sitten tullut dokumentti.
Siinä naiset kantoivat raskaita vesiruukkuja keräsivät risuja polttopuiksi, laittoivat ruokaa.
Miehet istuivat puun alla, juoden jotakin.
Kuumuuteen lienevät sopeutuneen, eri lailla, kuin me. - Löysin tuon tutkimuksen, missä tätä havupuujuttua on tutkittu ja asiasta mainitaan myös siellä Ravintorenkaan sivuilla.
http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/mediatiedotteet/vaitostiedotteet/Sivut/mannyn-yhdisteista-apua-syovan-hoitoon-ja-torjuntaan-.aspx - Tuo hopeavesijuttu oli kyllä vastuutonta.
Koivun tuhkassa on monia ihmisenkin tarvitsemia hivenaineita, mutta ei se kyllä syöpälääkeeksi käy.
Ihminenhän tarvitsee niin vitamiineja, kuin hivenaineitakin voidakseen hyvin.
Luontaistuotteet voivat toimia tukihoitoina ja monissa maissa niin toimitaankin.
Minun mielestäni ei ole järkeä lytätä luontaistuotteita sen enempää, kuin lääkkeitäkään.
Kaikkea pitäisi tutkia, että ihmiskunta saisi kaikesta mahdollisimman hyvän hyödyn hyvinvointiinsa.
Ihmisillä vaan on taipumus aina ampua yli itse oikeaksi katsomansa asian puolesta, tai sitten puhuu raha.
Ja sehän puhuu niin luontaistuotteissa, kun lääketeollisuudessakin. - No ni ensi nikottelee ja sitten tulee tuplana.