Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+on+kaksi+töissä+ja+vielä+asuntolainankin+saa,+voi+vaan+todeta,+että+köyhyyden+mittarit+ovat+kovin+erilaisia,+kuin+mitä+ne+olivat+50-60-70-luvulla.
Vaadit+poliitikkoja+jakamaan+miljoonansa+muitten+kanssa,+et+kertonut,+jaoitko+nuo+omat+miljoonasi.
09.02.2019 15:33
Vettä+sataa,+toista+päivää+asteet+plussalla.
Juuri+aamulla+mietin,+että+kuinkahan+ne+maalaisrakennukset+jakselee,+kun+lumi+käy+raskaaksi.+No+joissain+on+peltikatot,+että+herkemmin+alaskin+tulee.
Enkä+viitsi+lähteä+katsomaankaan,+koska+kylätie+on+varmaan+liukas.
09.02.2019 15:22
Kommenttisi,+kun+luin,+heti+tuli+mieleen+sana+´´sopeutumiskyky.´´
Surkeuden+syövereihin+vajoaa+helpommin,+jos+ei+ole+kykyä+sopeutua+eri+tilanteisiin.
Ihmisen+mielenrauha+ja+onnellisuus+on+saavutettavissa+ja+säilytettävissä+parhaiten,+kun+osaa+suhtautua+asioihin+laittamalla+ne+oikeisiin+mittasuhteisiin.
Niin,+että+onko+se+lasi+puoliksi+tyhjä+vai+täysi.
09.02.2019 15:16
Tuo+juttu+ei+aukene+muille,+kun+tilaajille.
09.02.2019 15:06
Materiavuoret+eivät+tuo+sitä+mielenrauhaa.
Ihminen,+joka+osaa+nauttia+elämästään+ja+olla+kiitollinen+siitä+mitä+on,+on+varmasti+sisimmässään+onnellisempi,+kun+se,+joka+ei+nukutuksi+saa,+kun+pitää+suunnitella+unissaankin,+mistä+saisi+haalittua+lisää+tavaraa.
09.02.2019 13:57
Sinulla+näyttää+olevan+pikkasen+kapea-alainen+käsitys+ammattiliittojen+toiminnasta+ja+edunvalvonnasta.
09.02.2019 13:52
Onni+koostuu+pienistä+asioita,++Onnen+avaimet+löytyvät+jokaisen+sisimmästä.
Parhaimmillaan+onni+on+tyytyväistä+hyrinää.
Se+syntyy+oivalluksesta,+vaikkapa+sellaisesta,+että+on+niin+paljon+sellaista,+mitä+minä+en+tarvitse.
Minä,+kun+niin+tykkään+noista+ajatelmista,+löysin+tähänkin+sopivan:
Se,+jolla+on+vähän+ja+tarvitsee+vähemmän,+on+rikkaampi,+kuin+se+jolla+on+paljon+ja+tarvitsee+enemmän.
09.02.2019 13:37
Aina+on+hoitohenkilökuntaa+painostettu+pitämään+turpa+kiinni,+oli+hoidon+järjestäjä+kuka+tahansa.
Jo+80-luvulla+laskettiin+vaippojen+kulutusta.
Aina+on+hoitohenkilökuntaa+haukuttu+maanrakoon,+näilläkin+palstoilla.
Nyt,+kun+tilanne+on+mennyt+vuosikymmenten+saatossa+vaan+pahempaan+suuntaan+näiden+yksityisten+ylikansallisten+firmojen+tultua+kuvaan+mukaan,+on+tajuttu+rupeamaan+lähettää+valittaminen+oikeaan+osoitteeseen.
Mieleeni+tuli+tapaus+vuosien+takaa,+kun+eräs+hoitaja+kirjoitti+yleisellä+tasolla+epäkohdasta+paikallislehden+yleisönosastoon,+hänet+laitettiin+kuukaudeksi+sairaslomalle.
Kaikille+osastoille+lähetettiin+ohjeita,+ettei+sisäisiä+asioita+saa+levitellä+talon+ulkopuolelle.
09.02.2019 13:17
Vaan+sellaisiakin+paikkoja+on+ollut+mailman+sivu+ja+aina+kai+tulee+olemaan,+että+palatsistakin+on+lähdettävä.
Sitten+on+myös+ihmisluontoja,+että+mikään+ei+riitä.
09.02.2019 00:02
No+minut+tekee+juuri+nyt+onnelliseksi,+etten+koe+mitään+puutetta+perustarpeiden+alueella,+voin+elää+omannäköistäni+elämää.
Perustarpeetkin+määräytyy+osin+sen+mukaan,+millaisessa+yhteiskunnassa+elät,+jotkut+ovat+kaikille+samat.
Sanotaanhan,+että+onnellisempi+on+olkimaja,+jossa+nauretaan,+kun+palatsi,+jossa+itketään,
Saahan+se+työtönkin+suurinpiirtein+kait+saman,+kun+tuo+perustulo+oli.+ei+siinäkään+pelkästään+raha+onnea+tuonut,+vaan+se,+että+nimenomaan+se+raha+poisti+sen+tressin,+koska+se+ei+sisältänyt+vaatimuksia.
08.02.2019 23:23
Kyllä+tuo+hiilinielu+on+parempi+pirtin+lämmittämiseen,+kun+ne+sähköpatterit.
08.02.2019 19:05
Kyllä+se+taitekohta+varmaankin+tulee,+että+väki+vähenee,+ellei+sitten+maahamuuttoa+edelleen+suosita+enenemässä+määrin.
Noh+ne+maahanmuuttaajatkin+vanhenee.
Sitten+alkaa+käymään+palvelutaloille+varmaankin+niin,+kuin+on+käynyt+koulurakennuksille+lähimenneisyydessä,+että+toiminta+lakkaa+ja+rakennukset+jää+tyhilleen,+ellei+uusiokäyttöä+löydetä.
08.02.2019 19:04
Sinun+totuutesi+näyttää+olevan+hieman+erinäköinen,+kun+minun.
Kuten+sanoin+-60luvulla+syntyneet+ovat+suurin+ikäluokka+nyt+ja+kun+he+ovat+eläkkeellä,+mikä+on+se+paljon+huudettu+huoltosuhde+sitten.
No+luultavasti+et+ole+enää+silloin+heitä+loispummieläkeläiseksi+haukkumassa.
Se+mitä+seuraavat+sukupolvet+rahoillaan+ja+omaisuuksillaan+tekee,+on+heidän+päätettävissään.
Edelleenkään+ei+ole+kuolinpaidassa+taskuja.
Jos+Sinua+pilvilinnat+ja+utopiat+kiehtoo,+niin+siitä+vaan+.
08.02.2019 18:21
Meidän+ikäisten+vanhemmat+ja+me,+ainakin+suurin+osa,+on+tehnyt+ikänsä+paljon+työtä,+monet+tyhästä+alkaneet.
Meidän+jälkeläisemme+ovat+Suomen+historiassa+ensimmäinen+ikäluokka,+joka+saa+perintöjä+enemmän+kuin+mikään+entinen.
Tällä+hetkellä+suurin+ikäluokka+ovat+-60luvulla+syntyneet.+Ikäihmisiä+on+ennusteen+mukaan+vuonna+2040++kaikkein+eniten.
Silloin+huoltosuhde+on+huonoimmillaan.
Suuret+ikäluokat+ovat+suurelta+osin+jo+silloin+kuolleet.
08.02.2019 16:43
Ne+kait+on+ne+jälkitaudit,+jotka+vaarallisempia+ovat.
Osattiinko+niitä+niin+yhdistää+silloin+tuhkarokon+aikaansaamiksi.
08.02.2019 16:37
Mulla+jäi+syksyllä+mökille+uuninpesään+tuhkat,+voisin+ne+sieltä+antaa+myyntiin.
08.02.2019 15:23
Ei+se+pelkästään+rokotevastaisuudesta+johdu.
Eri+maissa+on+erilaisia+rokotusohjelmia+ja+jossain+on+hinnastakin+kyse.
Eikös+ne+mepit+nyt+hommaa+jotain+yhtenäistä+rokotusohelmaa+eurooppaan.
En+sen+tarkemmin+tiedä,+jossain+vaan+ollut+uutista.
Itse+olen+jo+niin+vanha,+että+on+tullut+pentuna+sairastettua.
08.02.2019 14:36
Pikkuhiljaahan+se+alkoi.
Myytiin+valtion+omaisuuksia,+yksityistettiin+sitä+ja+tätä.
Sitten+kilpailutettiin.
Oli+hyvä+veli+ja+saunan+löylyt.
Pelinappuloita+ovat+aina+ne,+jotka+vähiten+pystyvät+puoliaan+pitämään.
On+hyvä,+kun+ihmiskunta+rupeaa+heräämään,+eikä+enää+niellä+kaikkea,+vaan+rytinällä+alkaa+tulla+päivänvaloon+väärinkäytöksiä.
Ei+tämä+tähän+lopu.
07.02.2019 21:48
Pölyä+irtoaa+monista+materiaaleista,+ihmisistä,+eläimistä.
Pöly+kertyy+sinne,+minne+ilmavirta+sen+kuljettaa.+Pöly+on+niin+kevyttä+kulkemaan,+ettei+ilmavirtaa+edes+aina+tajua+olleenkaan.
07.02.2019 20:24
Sanotaan,+että+pelkkä+hymy+voi+pelastaa+päivän,+ei+ne+isoja+asioita+tarvi+ollakaan.
Ymmärrän+tuon+väsymyksen.+Ihmisellä+pitää+olla+myös,+mistä+ammentaa,+ei+muuten+jaksa+aina+jakaa.
Itsekin+olen+joskus+tuonlaista+väsymystä+kokenut.
Nykyään+olen+yrittänyt+opetella+myös+ottamaan.
Ostin+juuri+tuulilasinpyyhkijät,+sanoin+pojalle,+että+kun+tuun+käymään,+saat+vaihtaa+ne.+Poika+siihen:+höh+osaathan+sä+ne+itteki+vaihtaa.
Vastasin,+että+miks+mä+niin+tekisin,+kun+on+nuorempiakin+sukupolvia.
Vanha+viisaus+sanoo:+´´Niin+ei+saa+kuulua+kaikelle,+ettei+kuuluisi+itselleen.´´
07.02.2019 16:00
27 / 191