Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuon+minä+allekirjoitan.
12.01.2019 13:41
Kommentista+kävi+ilmi,+että+oli+kysymys+tässä+tapauksessa+muunmaalaisista.
Siksi+kai+vastaukseni+muotoutui+tuollaiseksi.
No+mitä+kokemukseen+tulee,+niin+veli+asuttaa+kaksiotamme+kaupunginosassa,+jossa+on+100+eri+kansallisuutta.+Niitä+asuu+myös+meidän+talossa.
Ei+meillä+mitään+henkilökohtaisia+kahnauksia+ole+kenenkään+kanssa+ollut+ja+kaikkien+tervehtimiseen+vastataan.
Mutta+yleisolo+on+levottomanpaa+kuin+ennen+vanhaan.+Ovien+välissä+milloin+mitäkin,+että+kaverit+pääsee+sisälle,+silloinhan+taloon+pääsee+kuka+vaan+ja+kellarivarastoissa+on+murtoja+tehtykin.
No+Suomalaisista+sitten.+Tässä+talossa+missä+asun,+asui+kerran,+nyt+jos+tästä+maailmasta+lähtenyt.+Humalapäissään+soitteli+ovikelloa,+kolusi+rapuissa.+Kerran+ovisilmästä+katsoen+oli+ilkosen+alastomana.
Muutti+kerran+taloon+opiskelija.+Bileet+alkoi,+meteliä+myöhään+aamutunneille.+yläkerroksessa+isolla+porukalla+juostiin+ulkona+tupakalla+läpi+yön.+No+hän+sai+sitten+häädön.
Minä,+kun+olen+eläkkeellä+en+niin+pahasti+häiriinny,+mutta+heitä+ajattelin,+jotka+menevät+aamulla+töihin.
12.01.2019 13:40
Näinkin+voidaan+sanoa.+Juuri,+että+malttaa+käyttää+kaikkia+eväitään+ennen+päätöstä,+koska+on+oppinut+itsestään,+että+pelkällä+tunteella+päättäminen+ei+useinkaan+ole+se+paras+päätös.
Ensitunne+voi+myös+johtaa+hyvään+päätökseen,+mutta+kyllä+se+kannattaa+järjellä+aina+tarkistaa.
12.01.2019 13:28
En+tarkoittanut+vastakkain+asetella,+van+sitä,+että+miten+kukin+eri+elementtejä+käyttää.
En+myöskään+tarkoittanut,+että+vertailemaan+ruvettaisiin+omatuntoja.+Oikeastaan+merkillinen+ajatus.
En+nyt+kyllä+saa+oikein+kiinni+tuosta+yli-ihmisjutusta.+Miten+se+tähän+liittyy.
Eikä+aloitukseni+tarkoitus+ole+ollenkaan+mitään+paremmusjärjestyksiä+hakea.
Olen+nyt+vähän+niinkuin+sanotaan,+ulalla.
Minä+olen+kyllä+aina+sanonut,+että+minulle+kaikki+ovat+samalla+viivalla.+Usein+myös+toistanut,+että+olemme+kaikki+samaa+tähtipölyä,
12.01.2019 13:22
Oikeastaan+tunne+vaikutta+aina+päätöksiin.+Joskus+se+vaan+on+kuin+lepattava+liekki+taustalla,+jota+emme+edes+huomaa.
Silloin,+kun+puhumme+ns.+normaalin+rajoista,+jokaisesta+löytyy,+niin,+tunne,+järki+ja+omatunto.
Uushumanistit+sanovat,+että+silloin+syntyy+parhaat+päätökset,+kun+käytössä+on+järki+ja+omatunto.
Ei+ole+huono+asia+ollenkaan,+että+tunne+vaikuttaa+päätöksiin,+se+voi+olla+hyväkin+joissain+tapauksissa,+mutta+mielestäni+se+ei+saa+olla+määräävä.
12.01.2019 13:10
En+tiedä+voiko+järkeä+lisätä.+Tietoa+ja+viisautta+mielestäni+voi.
11.01.2019 23:23
Aihe+lienee+senverran+laaja-alainen,+eri+eri+vivahteita+löytyy.
Omat+kokemukset+ja+olosuhteethan+meitä+kuljettaa.
Kyllä+se+niin+taitaa+useimmilla+olla+ollut,+että+ensi+rakkaudessa+se+´´kippari+oli+pähkähullu.´´
On+tuo+elokuvakin+tullut+jonkun+kerran+katsottua.
Eikös+sitä+niinkin+sanota,+että+hyvä+omatunto+on+paras+päänalunen.
11.01.2019 22:54
Tuosta+muistui+mieleeni,+kun+tällä+palstalla+oli+joskus+kiivastakin+mielipiteen+vaihtoa,+siitä,+mitä+mieltä+ollaan+valkoisista+valheista.
Toiset+eivät+hyväksyneet+ollenkaan+ja+toisten+mielestä+se+puolusti+paikkaansa+joissain+tilanteissa.
11.01.2019 22:10
Voitaisiin+myös+sanoa+,+että+epärehellisyys+ja+valhe+voi+koitua+jonkun+toisen+onnettomuudeksi.
Rakkauksia+elämän+aikana+voi+olla+useitakin.+Mutta+vaan+yksi+kerrallaan,+tunteen+voimakkuus+voi+vaihdella.
Jos+aina+ei+voi+vaikuttaa+tapahtumiin+valinnoillaan,+ainakin+voi+valita+miten+mihinkin+tapahtumaan+suhtautuu.
Sitten+on+tapahtumia,+jotka+johtuvat+aikaisemmista+valinnoistamme,+muttemme+osaa+asioita+yhdistää.
Esimerkki:+On+kiire+jonnekin,+mihin+on+aika.+Kuuli+kyllä+säätiedotuksen,+että+on+liukasta.
Vetää+jalkaan+helpommin+puettavat+kengät,+koska+on+jo+kiire.
Kaatuu+sitten+ja+murtaa+luunsa.
Entä+jos+olisi+valinnut+ne+toiset+kengät,+vähän+hankalammat,+mutta+hyväpohjaiset,+eikä+olisi+sitten+kaatunutkaan.+Sen+jälkeen+moni+asia+meni+eri+lailla,+kun+oli+suunnitellut.
Tuo+on+tosi,+ettei+ole+yksiselitteistä+yhteistä+ratkaisua+kaikille+kaikkiin+ongelmiin.
Ne+on+ihan+räätälintyötä+ne+ratkaisut+ja+työvälineitä+voi+saada+toisilta,+mutta+työ+on+tehtävä+itse.
11.01.2019 21:50
Kyllähän+se+tietysti+järki+toimintavalmiudessa+on,+mutta+kaikki+eivät+jaksa+tai+eivät+halua+sitä+kuunnella+ja+omatuntokin+tukahdutetaan+mitä+erilaisimmilla+verukkeilla.
Vaan+onhan+se+niin,+että+aina+se+on+oma+valinta+mihin+päätyy.
11.01.2019 20:37
Voihan+harmi,+että,+että+olet+tuollaiset+naapurit+saanut.
Täältä+lukemieni+kommenttiesi+perusteella+olen+ajatelleut,+että+olet+tasapainoinen+harkitseva+ihminen,+joten+uskon,+että+olet+punninnut+asioita+ja+yrittänyt+ymmärrystä+antaa.
Se+vaan+on+niin,+että+jokaisella+on+jossain+raja.
Olen+kyllä+kuullut+näistä+tällaisista+naapureista,+joilla+ei+yö+ja+päivä+erotu+toisistaan.+Ääni+on+monta+kertaa+kantavampi,+kun+kotimaisella+väellä.
Itse+kannatan+sitä+sanontaa,+että+maassa+maan+tavalla+tai+maasta+pois.
Eikö+ole+mitään+tahoa,+jolle+voisit+tuon+huolesi+kantaa.
11.01.2019 20:35
Liika+kiltteys+saattaa+johtaa+siihen,+että+sitä+käytetään+hyväksi.
Jos+itse+haluaa+toiseen+suuntaan,+voiko+sen+hetkinen+olo+olla+sitten+toisenkaan+hyväksi+enää.
Oletko+miettinyt+mitä+syytä+toisen+on+pitää+kiinni+totutusta.+Mitkä+ovat+motiivit.
Useat+ihmiset+sanovat+jälkeenpäin,+kun+ratkaisu+on+tehty,+että+miksi+tätä+ei+älynnyt+tehdä+aikaisemmin.
Tuo+tilanne+on+yleensä+sellainen,+että+molempiin+sattuu,+siitä+ei+useinkaan+päästä+yli+eikä+ympäri.
Kadut+ehkä+myöhemmin,+jollet+nyt+kokoa+rohkeuttasi+astua+eteenpäin.
Näitä+mietteitä+nyt+vain+heräsi,+enhän+kuitenkaan+tiedä+elämästäsi+sen+kummemmin.
Mutta+punnitse+asioita.
11.01.2019 20:08
Silloin+kun+ihmisen+omatunto+toimii,+se+on+se+´´sydämen+ääni.´´+Jos+ihminen+kokee+omantunnon+rasitteeksi,+se+vaimenee+ja+silloin+vallan+ottaa+muut+tuntemukset.
Pelko+on+se+mikä+meidät+ihmiset+pitää+kiinni+totutussa.
Vaatii+suurta+rohkeutta+kääntää+elämänsä+laivaa,+kaikkien+niiden+asioiden+keskellä,+mitkä+koemme+velvollisuudeksi.+Ulkopuolelta+tulevat+paineet+ovat+toisinaan+myös+raastavia.
Voi+myös+olla+niin,+että+asia+mikä+kulloisellakin+hetkellä+tuntuu+pahalta,+koituukin+hyödyksi,+kun+sitä+katsotaan+pitkä+ajan+kulun+takaa.
On+kuitenkin+niin,+että+vain+itse+voi+elää+omaa+elämäänsä.+Sitä+ei+voi+elää+kukaan+toinen,+eikä+itse+voi+elää+toisen+elämää.
11.01.2019 18:21
Jos+omatunto+rulettaa,+silloin+on+pääasia+kunnossa.
Itsensä+kuunteleminen+on+yllättävän+helppoa.+Onhan+jokainen+itsensä+tärkein+ihminen.
Välillä+on+kiva+laittaa+kaikki+myllyt+kiinni+ja+oikaista+kirja+kädessä,+kissa+kainalossa+lukemaan.
11.01.2019 17:03
Muistelisin,+että+jossain+koulussa+olisi+tehty+niinpäin,+että+kiusaajan+piti+vaihtaa+koulua.
Se,+että+kiusatun+pitää+vaihtaa,+on+väärin+mielestäni,+mutta+se+voi+olla+juuri+noin,+että+se+on+helpompi+ja+nopeampi+toteuttaa+jo+siksikin,+että+kiusaajia+usein+on+joukko.
11.01.2019 16:57
Viimeinen+lauseesi+on+ristiriidassa+kaikkien+edellisten+kanssa+kommentissasi.
11.01.2019 16:44
Eläintutkimus+etenee+ripeästi+ja+paljon+on+ihmisten+luuloja+isompi+eläinten+ymmärrys.
Onnellisuusprofessori+sanoi,+että+onnellisuus+on+sitä,+ettei+tarvitse+haikailla+menneisyyttä,+eikä+tulevaisuutta.
Onkohan+tuota+viha-rakkaussuhde+juttua+kukaan+koskaan+tutkinut,+mitä+se+oikein+on.
11.01.2019 16:42
Monasti+ensivaikutelma+on+oikea,+muttei+koskaan+pitäisi+itseään+lukita+siihen.
Aina+pitäisi+pitää+mielestäni+portti+auki+muuttaa+mielipidettä.
Sama+pätee+muitakin+asioita+ajatellen.
Olen+minäkin+noita+vaalikoneita+tentannut,+mutta+en+ole+niitten+mukaan+päätöstä+tehnyt.
Kyllähä+ne+samaan+suuntaan+näyttää,+kun+omakin+ajatus,+mutta+päätösvalta+on+itsellä.
11.01.2019 16:37
Jos+ajattelee+ensimmäisen+kaudenkin+kansanedustajia,+niin+ei+kaikilla+ole+potiittista+kokemusta,+ovat+paremminkin+kuunteluoppilaita.
Kun+tuota+kyselytuntiakin+katsoo,+niin+aika+paljon+samat+naamat+äänessä.
On+hyvä+asia,+jos+epäoikeudenmukaisuus+nostattaa+tunteen.+Maailma+polkisi+paikallaan,+jos+kaikki+vaan+hyväksyttäisiin.
11.01.2019 16:33
Ei+varmaan+kansalaisille+edes+anneta+kaikkea+tietoa,+jos+tuo+Nato-kysymyskin+tulee+ajankohtaisemaksi.
Eikös+siinä+EU:n+menossakin+annettu+sellaista+tietoa,+että+kansa+äänestäisi+juu,+niinkuin+sitten+kävikin.
Olen+samaa+mieltä+noista+kansalaisaloitteista,+että+nimimäärän+rajaa+pitäisi+nostaa.
Henkilökohtaisella+tasolla+varmaan+monilla+tässä+iässä+on+päällimmäisenä+ystävyyden+tunteet+ja+kiintymys+läheisiin.+(Ainakin+itsellä+on+niin.)
Voihan+sitä+tosin+missä+iässä+vaan,+sitä+järisyttävääkin+kokea.
11.01.2019 16:28
38 / 191