Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+kuulostaa+kyllä+kummalliselta,+mutta+on+olemassa+joku+luovutustappiopykälä,+jostain+jonkun+pätkän+näin+sellaisesta.+En+tarkemmin+tiedä.
14.12.2018 13:04
Mielenkiintoinen,+vaikkakin+myös+surullinen+kertomuksesi+on.
Tuo+mistä+kerroin,+oli+juuri+paperitehtaan+aikaansaamaa.
Jotenkin+muistan,+että+joku+olisi+täällä+maininnut,+että+Saimaan+vettä+voi+juoda.
13.12.2018 16:37
Just+noin+se+menee+ainakin+mulla.
Muistan+yhden+ohelman,+jossa+haastattelijan+lisäksi+oli+kolme+keskustelijaa.+Jokainen+hoki+niinkua+3-6+sanan+jälkeen.
Kun+sitä+aikansa+kuunteli+asian+idean+seuraaminen+häiriintyi.
Laitoin+palautetta+Ylelle,+että+vähän+ohjeistaisivat+haastateltaviaan.
13.12.2018 15:56
Tulin+pieneltä+lenkiltä,+kyllä+on+ihan+hämärää.+Valoja+on+ihmisillä+ikkunoissa.
En+tiedä+onko+tuonkaltaista+tietoa+koottu+mihinkään.
Muistan+kun+nuorena+soudeltiin+anoppilan+lähellä+olevassa+järvessä,+kamalia+paakkuja+kellui+pitkin+järveä.
Tosin+on+paljon+puhdistettukin+vesistöjä,+myös+tuo.
Kyllähän+se+maailman+tilanne+on+se+suurin+vaikuttaja,+kimpassa+kun+ollaan.
Vaikea+on+tavallisen+tallaaan+tietää+mikä+osio+mitenkin+oikeasti+vaikuttaa.
Niin,+oli+hallitus+mikä+tahansa,+niin+haukkuja+tulee+ja+historia+aikanaan+kertoo,+miten+meni,
13.12.2018 15:45
Maksuahan+kaavaillaan+suurimpiin+kaupunkeihin.+
Turha+vouhottaa+Berneristä,+hallitus+on+vaihtunut+jo+silloin,+kun/jos+asia+ajankohtaiseksi+tulee.
Useimmissa+maissahan+nuo+ovat+käytössä.
Kun+sähköautot+lisääntyvät+ja+polttoaineveron+tuotto+supistuu,+niin+jostain+on+valtiolle+rahaa+kerättävä+ja+liikennehän+se+on+helppo+lypsylehmä.
Itse+olen+kymmeniä+vuosia+maksanut+yksityistiemaksua.+Yksityisteitä+on+noin+350+000+km+ja+muutkin+niitä+käyttää,+kun+osakkaat+ja+ihan+ilmaiseksi.
Puunkuletuksetkin+olisivat+pulassa+ilman+yksityisteitä.
13.12.2018 12:30
Kommenttisi+ilmentää+hyvin+sitä,+miten+kaikki+asiat+kiertyy+toisiinsa.
Tuo+vesiongelma+tulee+ilmeisesti+pahentumaan.
Juuri+oli+taas+uutinen,+kun+jonkun+vesieläimen+sisältä+taas+oli+löytynyt+hirmukasa+muovia.
Kyllähän+me+kai+tiedämme+ja+keinoja+ja+välineitäkin+on,+mitä+ja+millä+tehdä,+mutta+valitettavasti+ihmisen+ahneus+ja+lyhytnäköisyys+monasti+ohjaa+valintoja.
Tosin+kansakunnat+ovat+alkaneet+valveutua,+eivätkä+hyväksy+kaikkea+´´mitä+ylhäältä+annetaan.´´+Vaikka+sitäkin+mielipidettä+on,+ettei+hyödytä+tehdä+mitään,+kun+ei+sillä+mitään+vaikutusta+kokonaisuuteen+ole,+niin+se+kokonaisuushan+tulee+juuri+joukkovoimasta,+joka+yksilöistä+koostuu.
13.12.2018 12:13
Mielikkihän+sanoi,+että+mukavaa+jutustelua,+jonka+Sinä+kommentissasi+lyttäsit+ja+minä+vastasin+Sinun+lyttäyskommenttiisi,+enkä+mihinkään+kahvipirtin+kommenttiin.
Nyt+ollaan+60++palstalla,+olen+vastannut+tämän+ketjun+kommentteihin.
Jos+et+ymmärrä+niin+sitten+et,+enempää+ei+aio+selittää.
12.12.2018 23:49
Se+on+totta+vie+vaikea+yhtälö.
Luin+jostain+sellaistakin,+että+H-Vlentokentän+laaennus+ja+lisääntyvä+liikenne+syö+sen+säästön,+mitä+tieliikenteessä+saavutetaan.
Joo,+nuo+kaikenmaailman+ennustukset+toteuttaa+itseään,+kun+niihin+uskotaan.
Sananlasku+sanoo+´´tee+niin+tai+näin,+niin+aina+on+väärinpäin.´´
Täyttä+asiaa+kommenttisi.
12.12.2018 23:28
Jaa,+vai+luulit.+En+ole+kahvipirtissä,+olen+näet+alaikäinen,+vastaan+menossa+olevan+ketjun+kommentteihin,+silloin+kun+vastaan.
12.12.2018 23:15
En+nähnyt+Mielikin+kommentissa+mitään,+mistä+vouhkaat+tässä.
12.12.2018 21:27
Kyllä+täällä+tosiaan+on+jäteongelma+hyvin+hanskassa+moneen+muuhun+verrattuna.
Ongelma+on+vaan+jotkut+käyttää,+kun+eivät+´´tiedä´´+mikä+kuuluu+minnekin.
Mökkitien+varressakin+näkyi+vessanpönttö+usean+vuoden.+En+tiedä+kenen+idea+ja+onko+vielä+vai+hukkuiko+heinään.
Tuota+lentoveroahan+aika+ajoin+väläytellään.
Tokihan+sitä+iloakin+ihmisellä+olla+täytyy,+
Tämän+ikäiset+ihmiset+ovat+tottuneet+monetkin+vähempään.+Ei+ollut+näin+suurta+mainontaa,+eikä+välineitäkään+siihen,+eikä+tavaroitakaan.
12.12.2018 17:40
Tuo+on+niin+taivaan+tosi,+ettei+ihan+kuluttamattakaan+pärjää.+Kyllähän+noita+petivehkeitäkin++joskus+pitää+uusia.
Maalla+on+nykyään+sellaisia+teitä,+että+tuo+neliveto+on+ihan+hyvä+valinta.
12.12.2018 17:10
Heti+korjaantui.
12.12.2018 16:44
Kappas+vaan,+niin+tässä+onkin.+Telkussa+mulla+on+kyllä+oikein.
12.12.2018 16:34
Tuo+on+totta,+että+meillä+on+kaikki+mitä+arjenpyörityksessä+tarvitaan.
Se+on+kuiten+pienempi+prosentti,+jotka+terveydenhuoltoakin+enemmän+joutuu+käyttämään.
Jokainen+tietysti+joskus,+mutta+niin+nuoremmatkin.
Miten+tuon+laskutoimituksen+teit?
12.12.2018 16:32
No,+sittenhän+Sinun+kulutuksesi+tasaa+jonkun+isommin+kuluttavan+hiilijalan+jälkeä.
12.12.2018 16:27
Hyvä+kommentti.
Tuossa+on+yhtymäkohtia+montakin+omaan+elämääni+ja+näkemykseeni.
Syön+myös+lähiruokaa+ja+luomunkin+osta+aina+mitä+lähenpänä+tuotettu.
Ei+minullakaan+viimeisintä+tekniikkaa+ole.+Ihan+hirvittää+miten+paljon+taas+lisää+romua+tulee,+kun+teräväpiirtoon+pitää+siirtyä,+joka+sekin+on+kohta+vanhentunutta.
Tässä+talossa+lienee+kaukolämpö.+Toisen+puolen+vuotta+on+käytössä+puu+mökkimaisemissa,+yhdessä+aurinkosähkö+valoihin+ja+pienempiin+laitteisiin.
Niin+tuota+hiilinielua+on+kanssa+vähän+omasta+takaa.
Joku+jossain+hauskasti+sanoi,+että+jolla+sitä+on+enemmän,+kun+käyttää,+eikö+siitä+pitäisi+saada+maksu.+(tarkoitti+varmaan+leikkiä)
12.12.2018 16:24
Varmaan+on+muuallakin+tuo+ylikuluspäivä+ennen+vuoden+loppua.
Voi+tulla+vesikriisiä+sunmuuta+kriisiä,+niin,+että+se+väestö+lisääntyy+täälläkin,+ilman,+että+sitä+omat+kansalaiset+lisää.
Eipä+tuo+talouskasvu+edes+tavallisen+pienituloisen+ihmisen+pöydälle++tule.
Itse+olen+kanssa+aika+nuuka.+Ruokaa+en+haaskaa.+Vaatteita+ostelen+harvoin.+Harkitsen+tarkoin+mitä+oikeasti+tarvitsen.
Kannatan+kohtuutta+kaikessa.
12.12.2018 15:49
En+minä+tuota+tuhlaamiseksi+sanoisi.+Oikeasti+sitä+pitäisi+enemmän+´´tuhlata´´+niiden,+jotka+sitä+eniten+saastuttaakin.
Ettei+lapsemme+ja+lastenlapsemme+tarvitse.
12.12.2018 15:40
No+marraskuussa+sitä++mulla+on+ihan+julmetusti.+(+Aloitan+ajoissa,+kun+en+tykkää+ruuhkista,+enkä+hosumisesta.)
Nyt+kun+katselen+tuota+kasaa,+tulee+mieleen,+että+mihin+se+´´silmä´´+taas+katosi.
Pyrin+kyllä+katsomaan,+etten+ihan+joutavaa+osta.+Laitan+paljon+esim.+hyviä+keksejä+ja+kaikenlaisia+lastuja+ja+naksuja+ja+makeisia,+ne+kelpaa+aina.+Yhden+vähän+kalliimman+lahjan+jokaiselle+ja+sitten+pikkupaketteja.
12.12.2018 15:36
47 / 191