Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+ei+ole+käyttökelpoista+mallia,+silloinhan+on+holtittomuuden+malli.
En+ajatellut,+että+asiassa+olisi+olemassa+normi.+Kun+puhuin+erilaisista+rajoista,+tarkoitin+myöskin+sitä,+ettei+ole+mitään+muuta+oikeaa+rajaa,+kuin+se+minkä+omakseen+tuntee.
Tuosta++eri+polvien+näkemyseroista+mainitsinkin+kommentissani.
Jäin+kyllä+miettimään+mitä+sisällytät+siihen,+että+jos+on+vallan+tyhjä?
16.11.2018 12:58
Nuo+viisaat+sanovat,+jotta+miljardin+vuoden+päästä+rupeaa+olemaan+liian+kuumaa+ja+kuumenee+vaan,+sitä+mukaa,+kun+aurinko+menettää+energiavarojaan.
Koko+pallo+kuulemma+kuolee+4,5+miljardin+vuoden+kuluttua.
Vaan+voihan+se+olla,+että+ihminen+älykelloista+huolimatta,+tai+juuri+sen+vuoksi,+on+aikaa+sitten+hävittänyt+elinolosuhteensa.
15.11.2018 19:36
Nyt+Sinä+teet+juuri+sitä,+mitä+aloituksessasi+paheksut?
15.11.2018 16:15
Kysymykseesi+antaa+hyvän+vastauksen+tuo+viimeinen+lauseesi.
Se+myös+kertoo+siitä,+miten+erilaisia+me+olemme.+
Se+mikä+minua+kummastuttaa,+että+jos+ajattelussa+toisen+raja+on+eri+kuin+toisen,+miksi+siitä+pitää+tehdä+itselle+ongelma.
Jos+yhtään+huomioi+miten+nuoremmat+sukupolvet+tuon+asian+käsittää,+hoksaa,+että+he+ovat+ihan+eri+maailmassa.+Puhuvat+paljon+kaikesta,+mistä+ennevanhaan+ei+puhuttu+mitään.
Uskon,+että+kaikilla+on+elämänalueita+ja+tapahtumia,+mistä+kerrotaan+korkeintaan+niille+harvoille+ja+valituille.
Ei+tarvitse+mennä,+kun+50+vuotta+taaksepäin,+tunneasioiden+keskusteluilmapiiri+oli+toisenlainen,+jos+keskustelua+oli+ollenkaan.
Ero,+kuin+yöllä+ja+päivällä,+tähän+päivään+verrattuna.
Asioiden+nopeasta+kehityksestä+kai+tämä+alituinen+´´kissanhännän+veto´´+johtuu.
Toiset+ovat+konservatiivisempia,+kuin+toiset.
15.11.2018 16:12
Perhonen+heiluttaa+siipiään+omalla+voimallaan,+niinkuin+ihminen+tekee+tekojaan.
Ihmisen+teot+heijastuvat+aina+muidenkin+elämään+lähellä+ja+kaukana.
Emme+edes+aina+välttämättä+tiedä+minne+asti+sanamme/tekomme+kantaa.
Helikopterin+roottorikin+pyörii+vaan+niin+kauan,+kuin+ihminen+niin+haluaa.
15.11.2018 15:55
Kommentissasi+on+totuuden+siemeniä.
Muistakaamme+se+perhosen+siiven+lyönti.
15.11.2018 15:37
Se+taisi+tuo+Henrik+W+olla+suvun+kantaisä.+Parkanon+paroonihan+tuosta+mieleen+tuli.
Tuo+Vuoren+kirjan+henkilö+oli+Valpuri+Innanmaa,+hänen+tarinaansa+ole+lukenut+aiemminkin+jostain.
Ei+ollut+mikään+keskivertonainen,+aikansa,++miesten+maailmassa.
15.11.2018 15:33
Ennen+oli+yhteisö+ja+varsinkin+suku.+tärkein.+Mitä+hienommaksi+ja+vanhemmaksi+sukujuuret+tunnettiin,+sitä+paremmaksi+ihminen+luokiteltiin.
Jokainen+piti+ymmärtää+paikkansa+ja+tehtävänsä+yhteisössä.
Nykyään+tämä+yksilöllisyys-teema+on+viety+huippuunsa+ja+vaikuttaa,+että+huippu+on+jo+saavutettu.
Entistä+enemmän+näkyy+ja+luodaan+yhteisöllisyyttä.
15.11.2018 13:50
Eipä+ole+tullut+mieleenikään.
Tuo+älypuhelinkin+saa+minut+kaipaamaan+vanhaa+Nokiaani.
Eikös+se+ala+ihmisen+oma+äly+surkastumaan,+kun+ympärillä+vaan+älylaitteet+älyilee.
Mitäs+meistä+sitten+on+500+vuoden+päästä+on+jäljellä,+pelkkä+kuoriko+vain.
15.11.2018 13:37
Minä+olen+ostanut+muutaman+kerran+suklaapötkön+kauppareissulla,+kun+on+niin+ruvennut+tekemään+moista+mieli.
Ihan+peljästyin,+etten+vaan+kehittelesi+uutta+heikkoutta.
15.11.2018 13:33
En+minäkään+tarkoittanut+sitä,+etten+tietä+kysyisi,+enkä+asioiden+kysymistä+yleensäkään.
Eikä+kyse+ole+ujoudesta,+mistä+joku+asian+tiimoilta+puhui.+Nuo+ei+edes+tullut+mieleeni,+kun+avun+pyytämisestä+mainitsin.
Tarkoitin+sillä+sitä,+etten+mielelläni+vaivaisi+ihmisiä+omilla+asioillani,+koska+kaikilla+on+omat+elämisen+asiansa,+yritän+ensin+pärjätä+itse,+yleensä+pärjäänkin.+Asia+vaan+ajatteluttaa,+kun+ikää+tulee+joka+päivä+lisää.
Mitä+taas+kaupassa+myyjältä+kysymiseen+tulee,+ontuva+veto+tuokin,+sehän+on+heidän+työtään.+Täälläpäin+saa+ainakin+kiertää+kaupan+parikertaa,+eikä+löydä+ketään+miltä+kysyisi.
Tällaista+tämä+on+tämä+kommenttien+tulkinta.
15.11.2018 13:05
Enhän+minä+jouda+täällä+aina+pysymään,+vaan+haitanneeko+tuo+mittään.
Noita+´´maailmanmenon´käsityksiäkin,+kun+tuppaa+olemaan+pilvin+pimein.
14.11.2018 20:40
Ajattelin+tuota+heikkous-sanaa.+En+oikein+pääse+siihen+kiinni,+mitä+se+oikeastaan+on.
Varsinkin,+jos+ajatellaan,+että+vastakohta+on+vahvuus.
Voisin+ajatella,+että+mitä+puutteita+koen+itsessäni+olevan.+Esim.+jahkailen,+ennenkuin+saan+pyydettyä+apua+johonkin+asiaan,+vaikka+tarvisinkin.
Tätä+tietotekniikkaakin+olisi+kiva+paremmin+hallita.
Siihen+olen+saanut+kesäisin+nykyään+tottua,+että+paikat+ovat+sekaisin,+vaikka+sitten+kun+joskus+jään+yksin,+alan+heti+2+-3t+tunnin+siivoussession,+en+vaan+voi+antaa+olla.
Minussa+on+niin+paljon+introventtiakin,+että+tarvitsen+akkujen+lataamiseen+yksinolon+rauhaa,+en+jaksa+alituiseen+ihmisiä+ympärilläni.
Toisilla+taas+akut+tyhjenee+yksinolossa.
Noh,+parei+lopettaa,+kyllähän+tuota+puutelistaa+löytyisi,+vaan+löytyy+kai+niitä+vahvuuhsiakin.
14.11.2018 20:31
Eipä+täällä+kerrostalossa+lintulautoja+voi+pitää.
Iltapäivällä,+kun+olin+kävelyllä,+ihmettelin,+mikä+meteli+läheisessä+puussa+alkoi.
Kaksi+oravaa+juoksi+puunrunkoa+ympäri+peräkaa,+olivat+jo+muuttuneet+harmaiksi.
Mökillä,+kun+kävin+viime+lauantaina,+siellä+oli+jokasyksyinen+ilmiö.+Talitintit+vetelee+tilkkeitä+hirsien+välistä.
Pihasta+korjasin+pois+kaksi+isohkoa+koristelintua,+jotka+jätin+mustarastaiden+pelotteeksi,+kun++kuopivat+pihamaata,+johon+olin+kylvänyt+valkoapilaa.
14.11.2018 18:15
Ajakontaisohjelmia+kyllä+katson,+en+aina+oikein+jaksa+uskoa+tuohon+puoluettomuuteen.
Mitä+tuohon+syyllistämiseen+tulee,+niin+eiköhän+meistä+kaikista+aihetta+löytyisi,+mutta+mikä+milloinkin+on+julkisuudessa+tapetilla,+sillä+ratsastetaan.
Muistan+kun+itsellä+ei+ollut+nettiä+ja+joka+paikassa+muuallakin,+kun+TV:ssä+alettiin+jauhaa,+katso+WWW......+otti+se+päähän.
Muistan+sellaisenkin+jutun,+kun+joku+luontojärjestö+keräsi+tietoa,+missäpäin+vielä+kasvaa+ketoneilikkaa+ja+vastaukset+olivat+vain+www.....+Noh+rantaniityllä+sitä+kasvaa,+mutta+ilmoittamatta+jäi,+kun+ei+ollut+tuota+www:tä+silloin.
14.11.2018 16:20
Ei+ole+tullut+äänikirjoihin+tutustuttua.+On+niin+mukava+käydä+tyynyjen+nojaan+puoli-istuvaan+asentoon+sängylle+ja+ottaa+oikea+kirja+käteensä.
En+oikein+usko,+että+näissä+puitteissa+löytyisi+useampi+henkilö,+joka+lukisi+samoja+kirjoja,+samoihin+aikoihin.
Tänään+hain+pari+romaania.+Kristiina+Vuoren+kaarnatuuli.+Kertoo+romaanin+keinoin+1500-luvulla+eläneestä+nasyrittäjästä+ja+suurmaanomistajasta
,+joka+oli+ennenkuulumatonta+siihen+aikaan.+Leski+kuitenkin+saattoi+saada+luvan+jatkaa+edesmenneen+miehensä+liiketoimia.
Toinen,+Päivi+Alasalmen,+Vainola,+takana+lukee+´´viihdyttävä+ja+karmea+kartanoromaani.´´
Kolmas:+MarkLönnqvistin;+Elämäni+gansterina.
14.11.2018 16:10
Jopas,+kyllä+ne+nyt+ovat+kovasti+vaaralliseksi+osoittautuneet.
Että+leikattu+polvikin+rupeaa+kenkkuilemaan.
Voi,+voi,+kun+juuri+kävin+rokotuksella+ja+vasta+nyt+avasin+tämän+koneen+ja+varoituksesi+näin.+:)
14.11.2018 15:49
Tuo+on+mun+etsintäluettelossani,+aion+huomenna+katsoa,+löytyykö+kirjastosta.
13.11.2018 19:50
Talvisin+luen+jonkin+verran.+Kesällä+en+kerkiä.
Viime+viikolla+luin+kirjan;+Varjoista+valtaistuimelle,+Anna+Jagellonica+ja+itämeren+valtapiiri+1500-luvulla.
Sen+jälkeen+luin+kirjan+nimeltä;+Riivatut++´´Riivatut+on+psykologinen+romaani,+joka+ammentaa+aineksia+suomalaisesta+kauhuperinteestä+ja+tositapahtumista.´´
Noh,+huomenna+aattelin+mennä+kirjastoon.
13.11.2018 19:18
Olen+reisussa+piikityspäivänä,+niinpä+soitin+tänään+hoitajalle,+saan+mennä+huomenna.
Mulla+on+oikein+aika,+joten+säästyn+jonoilta.
13.11.2018 13:14
54 / 191