Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
1eero
Minun+mielestäni+yhden+asian+puolueita+ei+välttämättä+tarvita.+Jos+hallitusvastuussakin+on,+silloin+pitää+nähdä+muutakin,+kuin+oma+napa.
Nähdäkseni+tuo+luonnonsuojelu+ja+maahanmuuttopolitiikka+sisältyy+kaikkien+puolueiden+sanomaan.
Heh,+kamalasti+Soinia+syytettiin+populismista,+mutta+kyllä+V.Niinistö+siinä+kisassa+taisi+voittaa.
04.11.2018 15:10
Kekri+on+perinteinen+sadonkorjuujuhla.
Kekrinä+valmistettiin+suuri+ateria+sadonkorjuun+antimista,+jota+ei+korjattu+pois+koko+päivänä.
Varmistettiin+tulevan+vuoden+onni+ja+hedelmällisyys,+taioin+ja+muistettiin+vainajia.
Hengille+ja+haltioille+vietiin+ruokaa+uhripaikoille+ja+sanavuoro+oli+ensin+hengillä+ja+sitten+vasta+talonväellä.
Kekripukit+kulkivat+taloissa+kestitystä+kärkkymässä,+vaatetuksena+turkki+väärinpäin.
Itse+en+ihmeitä+ole+puuhannut,+vähän+kurkisteli+aurinko+iltapäivällä,+kun+kävin+kävelyllä.
Äsken+kävin+saunassa+ja+keitin+kaakaot+päälle.
Kissa+pärskii+ja+silmät+alkoi+vuotamaan,+pitänee+viedä+viikolla+lääkäriin.
03.11.2018 19:14
Eiköhän+tuo+Pekan+valinta+ollut+ihan+itsestään+selvä.
Tässä+tilanteessa+vihreiden+kannalta+paras+mahdollinen+asia.+Hallitsee+julkisuuden.
03.11.2018 16:07
Ennen+tehtiin+yleisesti+5-vuotissuunnitelmat,+nykyään+touhutaan+neljännesvuosittain.
Lyhytnäköisesti+tavoitellaan+pikavoittoja,+vaikka+henki+menisi.
Ei+tunnu+hyvältä+tuo+eläminen+kuin+viimeistä+päivää.++Joillekin+se+viimeinen+päivä+varmaan+koittaa+tavallista+aiemmin,+kun+ei+ehditä+sopeutumaan+tulevaan.
03.11.2018 16:03
Eikös+Trump+juuri+antanut+jotain+sademetsien+kaatamislupaa,+jostain+oli+lukevinani.
Itsekin+kyllä+syön+lihaa,+tosin+olen+sitä+vähentänyt+viime+vuosina.+Lähipiirissäni+on+kasvissyöjiäkin.
Ehkä+se+siihen+suuntaan+on+menossa,+että+lihansyönti+loppuu.+Mikään+ei+tapahdu+sormia+naksauttamalla.+Kaikki+vaatii+sopeutumista+ja+uutta+ajattelua.
Onneksi+ainakin+täällä+meillä+on+eläinten+olosuhteet+kohentuneet+ja+enemmistä+tuottajista+on+vastuullista.
03.11.2018 15:18
Tuo+mistä+aloituksen+tein,+kertoi+asiasta+maanosittain.
Yle+on+korjannut+juttua.+Jutusta+puuttui+sana+´´keskimäärin´´+se+vääristi+asiaa.
Kato+ei+niin+kauhia+olekaan,+minkä+ensin+saattoi+ymmärtää,+mutta+huolen+aiheinen+kuitenkin.
Tässä+kuitenkin+korjattu+versio.
https://yle.fi/uutiset/3-10490500
03.11.2018 12:40
Tuostapa+tuli+mieleen.+Olin+jotain+14-vuotias,+kun+1,5km+päästä+kotoa+oli+parakkikylä+pellolla.
Tehtiin+hätäaputöinä+20+km+pikatietä.+Sitä+tietä+kuljen+vieläkin+aina+kotitilalle+mennessä+ja+toiseen+suuntaan+kauppa-asioille+sieltä+mennessä.
02.11.2018 20:11
Jaa-a,+mitäpä+Sinä+pylykerö+noilla+nuorilla+mahdat+tarkoittaa.
Kaikilla+meillähän+nuo+numerot+iässämme+on.+Se+miten+me+ikämme+koemme,+riippuu+sisäisestä+maailmastamme.
Miten+se+´´kääkkä´´+sitten+määritellään.+Onko+se+sisäinen+kokemus,+vai+tuleeko+se+ulkopuolelta.
Minä+en+kyllä+täältä+näytöllä+näe,+kun+pelkkää+tekstiä,+muu+on+silkkaa+omaa+mielikuvitustani.
Pilkkakirveet+eivät+minua+innosta.
02.11.2018 18:00
Ei+kai+se+noissa+luetteloissa+näy,+onko+salattavaa+vai+ei.
Niin+nuoret,+kuin+vanhatkin+voivat+verotietonsa+kertoa+jos+haluavat.
Mitä+hyötyä+ja+kenelle+on+noista+tiedoista.
Viranomaiset+ne+kyllä+saavat+tarvittaessa.
02.11.2018 13:54
Ei+kiinnosta+yhtään,+kuka+mitäkin+tienaa.
Se+kuinka+paljon+tai+vähän+joku+tienaa,+ei+vaikuta+arkeeni+mitenkään.
02.11.2018 13:14
Kyllähän+noita+luitaan+saa+varoa,+tässä+iässä+kun+paraminenkin+on+hitaampaa.
Nyt+kyllä+ei+ole+jääkaudesta+hajuakaan++7+astetta+ulkona+lämmintä.
Harmaata+on,+pimenee+aikaisin.
Puolen+tunnin+kävelylenkin+tein.
01.11.2018 15:44
Kun+lukee+´´metsänsuojelijoiden´´+juttuja,+en+voi+välttyä+ajatukselta,+että+kokonaisuus+asiasta+ei+ole+hallussa.
Kuvitellaanpa+tilanne,+että+metsähakkuut+pannaan+seis+100+vuodeksi.+Mitä+meillä+sen+jälkeen+on.+En+puutu+nyt+ollenkaan+taloudelliseen+puoleen.
Kuusi+valtaa+alaa,+muodostaa+tiheikköä.+Kuka+elää+ryteikössä,+hyvin+harva+laji.
Koivu,+haapa+ja+mänty+ovat+ns.+valopuita,+eli+tarvitsevat+valoa,+kuten+aluskasvillisuuskin.
Sitten,+kun+se+100-vuotias+metsä+alkaa+lahota,+se+muuttuu+päästöähteeksi+ja+terve+kasvava+puu+on+jäänyt+vähemmälle.
Vain+kasvava+puu+sitoo+hiiltä.
Entä+ne+hakkuuaukot+sitten.+Alkuun+ne+eivät+ole+kauniita,+mutta+se+toinen+puoli.+Kymmeniä+vuosia+uinuneet+kukan+siemenet+itävät,+koska+valoa+tulee.+Puolukat+kiipeävät+mättäille.
Perhoset+tulevat+kukkien+luo.
Avohakkuut+joko+istutetaan+tai+luonto+hoitaa+sen.
On+hyvä,+että+on+vanhoja+metsiä,+on+hyvä,+että+on+suojelualueita,+on+hyvä,+että+on+metsätaloutta.
Asiat+pitäisi+vaan+laitella+oikeisiin+mittasuhteisiin.+Useasti+vaan+vouhotetaan+yhteen+suuntaan+ja+kokonaisuus+unohtuu.
K-kotton,+viittasit+noihin+metsäpaloihin,+tuli+mieleen+tuo,+että+ennen+peltokin+tehtiin+kaskeamalla.
01.11.2018 15:03
Kiitokset+kaikille+kommentoijille.+Mielenkiintoisia+kommentteja+olemme+saaneet+lukea.
Nyt+laita+koneeni+kiinni+tältä+päivältä,+huomenna+on+uusi+päivä.+Itseasiassa+ihan+kohta.
Jatketaan,+jos+juttua+löytyy.
Hyvää+yötä
31.10.2018 23:59
Ainahan+voi+spekuloida.
Kaikki+tähänastinen+kehitys+häviäisi+myös,+jos+ötökästä+alettaisiin.
Sammuuhan+se+aurinkokin+viisaitten+mukaan+aikanaan.
31.10.2018 22:16
Oletan,+että+tiedät+missä+sijaitsee+Kiina+ja+missä+etelä-Amerikka.
31.10.2018 22:13
Luin+tuota+juttua+iltapäivällä+nettilehdestä.
Tuli+mieleen,+että+vieläkö+se+on+tuollaista+romanienkin+kohdalla.+Ainakin+se+syrjinnältä+vaikutti+jutun+mukaan.
Itse+en+rasismia+harrasta.+En+kyllä+missään+suurilla+foorumeilla+liikukaan.+Ei+tässä+tavallisessa+arjessa+rasismit+näy.
Kyllä+täällä+pikkukaupungissakin+on+romaneja+ja+vastaanottokeskuskin.
Kai+sitä+on+tottunutkin+erilaisiin+ihmisiin,+työkavereina+on+ollut+monenlaista+ihmistä.
31.10.2018 20:58
Kiitos+kiitoksista.+Et+Sinä+liikaa+äänessä+ollut.+On+vain+kiva,+kun+asia+herättää+mielipiteitä.
Kun+aloitan+ketjun,+tykkään+olla+myös+itse+mukana+keskustelemassa.
31.10.2018 20:49
Tässä+YLEn+jutussa+esitetään+5+keinoa,+joilla+kehityksen+kulkua+voisi+kääntää+parempaan+suuntaan.
Jos+kaikki+kansat+heräisivät,+meillä+olisi+vielä+toivoa.
https://yle.fi/uutiset/3-9254057
31.10.2018 20:45
Niin,+tuo+maahamuuttojuttu+on+nyt+niin+ihmisten+mielen+päällä.
Ainahan+ketjut+vähän+tuppaavat+rönsyilemään,+eikä+se+liene+kovin+paha+asia,+jos+vähän+rönsyjä+tulee.
Se+ei+tietysti+ihan+kiva+asia+ole,+jos+koko+ketju+menee+vinksalleen,+noin+aloittajan+näkökulmasta.
31.10.2018 19:57
Koska+sanoin+juuri+noin,+tuolla+ylempänä,+sain+siksi+mielikuvan.
En+minä+nyt+suinkaan+tarkoittanut+mitenkään+arvostella+mielipiteenmuodostustasi.
Olen+tuhannesti+pahoillani,+jos+otit+kommenttini+pahaksesi,+se+ei+suinkaan+ollut+tarkoitukseni.
31.10.2018 19:04
60 / 191