Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viisaus+voi+olla+kirjatiedon+tai+käytännön+tiedon+siirtämistä+omaan+käyttöön,+omin+ideoin,+itselle+sopivaksi.
Kokemus+tuo+lisää+viisautta.+Ongelmien+ratkaisukyky+oivallusta.
Mielestäni+ei+voida+osoittaa,+että+joku+on+viisas+tai+joku+tyhmä.+Ei+ole+olemassa+pelkästään+kumpaakaan.
Älyn+käyttämistä+viisaasti+voidaan+myös+jakaa+eri+alueille.+Yksi+on+matemaattisesti+lahjakas,+toinen+sosiaalisesti+jne...
Miksi+ylipäätään+pitää+nimitellä+kanssaihmisiä+tyhmäksi,+idiootiksi+ym.+negatiivissävytteisillä+sanoilla.
Lähinnä+se+vihjaa+nimittelijän+omiin+ongelmiin.
25.10.2018 21:23
Niin+ovat+ja+riippuu+vaikeusasteesta,+toipuminen+voi+kestää+kauankin+ja+stressin+tullessa+myös+uusimisen+vaara.
Taustoistahan+me+emme+täällä+tiedä,+että+juontaako+juurensa+jo+vaikkapa+vähän+kauenpaa.
25.10.2018 15:25
Ahneus+ja+vallanhimo+on+kaiken+pahan+liikkeelle+paneva+voima.
Uskonnot+ovat+vain+keppihevosia,+joiden+avulla+kansa+villitään,+oikeassa+olemisen+huumaan.
25.10.2018 15:16
Onhan+näitä+puhekoneita+tullut+kohdattua+elämän+varrella,+mutta+enpä+tiedä,+onko+se+itseään+täynnä+olemista.
Taustalla+voi+asia+olla+päinvastoin,+eli+koetaan+riittämättömyyttä,+jota+koitetaan+parsia+puhetulvalla+itsestä.
Aina+voi+yrittää+napakasti+keskeyttää+puhetulvan,+ei+kuitenkaan+loukaten.
Jos+ei+millään+onnistu+normaalia+vuorovaikutusta+aikaansaamaan,+ei+sitä+pitkään+jaksa,+silloin+lienee+viisasta+väistää,+niinkuin+Mielikki+tuolla+oli+yrittänytkin.
25.10.2018 14:55
Kyllä+se+talviajan+valo+on+ihan+sama,+samaan+aikaan+kaikille,+riippumatta+siitä+mihin+aikaan+herää.
Sama+pätee+illan+valoisuuteen/pimeyteen.
Auringon+nousua+ja+laskua+ei+voi+kukaan+meistä+säädellä,+vaikka+kääntelisimme+kellojamme+mitenpäin+hyvänsä.
25.10.2018 14:48
Minullekin+tuli+ensimmäiseksi+mieleen,+että+taisi+haukata+liian+ison+palan.
Aikanaan+olin+yllättynyt+valinnasta.
Ilmiselvästi+ei+ollut+valmistautunut+kestämään+mahdollista+mediamyllyä.
25.10.2018 14:36
Aivan,+mutta+pointtini+kommentissani+oli+se,+että+tuossa+Trumpin+mallissa,+sitä+ei+voi+muuttaa+elinaikanaan,+vaikka+kuinka+leikkauttaisi+ja+hormoonihoidattaisi+itsensä+naisesta+mieheksi+tai+päinvastoin.
24.10.2018 16:46
Tänään+luin+jostakin,+että+Trumpin+porukka+suunnittelee+lakia,+että+sukupuoli+määritellään+synnytyslaitoksella+heti,+sen+mukaan,+millainen+´´värkki´´+on+ja+se+on+sitten+sitä+elämän+loppuun+asti.
Hulluksi+menee+tämä+maailman+meno+noiden+sukupuoliasioiden+kanssa,+jos+tuokin+on+totta.
23.10.2018 15:14
Sunnuntaina+tultiin+kissan+kanssa+kotitilalta.+Porukallla+laitettiin+sekin+talvikiinni.
Onneksi+tuo+kissa+tulee+sen+pojan+bernhandilaisen+kanssa+juttuun.
Niin+se+on+täälläkin,+että+sisäelämää+tietää+talvi+kissallekin.+Onneksi+on+tuo+lasitettu+parveke,+siellä+se+paljon+oleilee,+niinkauan+kun+tarkenee.
23.10.2018 15:06
Tuo+puolen+vuoden+koeaikajuttu+minullakin+pisti+silmään.
Ehkäpä+se+on+niin,+että+nyt+on+tehty+kärpäsestä+härkänen.
Kaipa+AR:n+porukoilla+on+helpompi+ratsastaa+härkäsellä,+kuin+kärpäsellä.
23.10.2018 14:55
Kaipa+hän+hoitanutkin+on,+mutta+en+oikein+jaksa+uskoa,+että+tuon+ikäinen+näyttää+tuolta,+ilman+kiristyksiä.
Toinen+juttu+on+se,+että+en+ole+nähnyt+livenä,+vaikeampi+sanoa,+kun+telkkariin+ihmiset+kyllä+tuunataan.
Olen+ajatellut,+että+Riitalla+vaikuttavat+sairaudet.+Ainakin+sellaisia+on+kirjoiteltu,+että+olisi+sairastellut.
Yleensä+olen+kyllä+nähnyt+ihan+luonnonkauniitä+iäkkäitä+ihmisiä.+Usein+se+kauneus+hohtaa+sisältä,+vaikuttaen+myös+ulkokuoreen,+esim.+sisäisen+rauhan+muodossa.
22.10.2018 18:14
Olen+aina+tykännyt+Isokallion+suorasta+ilmaisutyylistä.
Kyllä+tuosta+blogista+voi+paljon+allekirjoittaa,+mutta+ei+nyt+kuitenkaan+yleistää+saa+kaikkia+samaan+nippuun.
22.10.2018 16:57
Aineellista+laatua+on+tullut+elämään+kahta+tietä.+Ensinnäkin,+aina+oli+työtä,+työttömyydestä+en+ole+joutunut+kärsimään+ja+perintöjen+kautta.+
Hyvistä+asioista+toimintakyky+on+kai+se,+jonka+voi+vanhemmiten+menettää,+ellei+kokonaan,+niin+osittain,+riippuen+tietysti+siitäkin,+kuinka+vanhaksi+elää.
No+vanhemmiten+alkoi+ilmestyä+noita+lapsenlapsia.
Sokerina+pohjalla,+eläkkeelle+pääsy+toi+vapauden.+Ei+tarvitse+olla+kellon+orja.
Minun+lisäkseni+talouteeni+kuuluu+vain+kissa,+joten+kuljemme+miten+tahdomme.
22.10.2018 15:23
Itse+en+ole+tuollaista+nuorisoa+kohdannut.
Eiköhän+noillekin+jonain+päivänä+valkene,+että+vanhenevat+joka+päivä+itsekin.
21.10.2018 19:13
Nämä+pimenevät+illat+kuluu+ihan+pirtissä+ollen,+en+edes+kenkiä+pidä+sisällä.+Yksi+kirjakin+odottaa+lukemista+ja+kirjastosta+saa+lisää.
Tulihan+sitä+metsässä+ja+rannalla+asuttua+taas+puolisen+vuotta.+Touhua+piisasi+miltei+aina+valoisella+ajalla.
21.10.2018 19:10
Onneksi+ei+kuitenkaan+sen+pimeenpää,+kun+ennenkään+tähän+aikaan+vuodesta.
Eikös+se+vaan+hyväkin+ole,+että+kasvitkin+saa+levätä.
Vuodenajan+vaihtelut+on+ihan+kiva,+muttei+tulipalopakkaset+ole+mistään+kotoisin.
On+se+kevät+niin+hienoo+aikaa,+kun+sen+aika+taas+tulee.
21.10.2018 18:34
Oletetaan,+että+ihminen+on+suostunut,+elinsiirtoon+kuoltuaan,+ellei+ole+tahtoaan+toisin+ilmoittanut.
Riittää+ihan+suullinen+ilmaisu+esim.+omaiselle.
13.10.2018 22:18
Ja+miksikäks+se+täälläpäin+maailmaa+muuttuu,+kun+kaiken+tuon+seurauksena+afrikkalaiset+ja+lähi-itäläiset+muuttavat+eurooppaan.
Merkkejä+on+jo+näkyvissä.
13.10.2018 14:04
Tuo+Simolan+laulu+minullekin+tuli+heti+mieleen,+kun+aloituksen+luin.+Eikös+hänkin+jo+mennyt+rajan+taa.
Jos+multa+tulisi+joku+sydäntä+kysyyn+(onneksi+ei+tule+enää)+olisin+kyllä+niin+rehellinen,+että+sanoisin+heti,+jotta+ei+tule+mitään.+Ei+mitään+elinsiirtoja,+pidän+kaiken+ihan+itse.
13.10.2018 13:54
Varislinnut+ovat+viisaammasta+päästä+lintuja.
Mulle+kävi+muutama+vuosi+sitten+mökillä+niin,+että+kun+olin+keväällä+ostanut+ihania+täydessä+kukassa+olevia+orvokkeja,+jotka+sitten+istutin.
Aamulla+kun+ikkunasta+katsoin,+ihmettelin+kun+ei+kukkia+näy.+Menin+ulos+katsomaan,+kaikki+syöty.+Jänikset+asialla,+ei+muu+makdollista.
12.10.2018 22:37
63 / 191