Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+ylikuumeneminen+on+varteenotettava+juttu.
Nykyään+jääkaapi/pakastimet+kerrostaloissa+tungettu+pieniin+väleihin,+ilma+ei+pääse+kiertämään.
Juuri+jossain+neuvottiin,+että+vetäkää+ulospäin+tällaisella+helteellä+noita+vehkeitä+irti+koteloistaan.
Myös+se+takaosan+imurointi+pitää+huolehtia.
26.07.2018 00:06
Totta+näin.+Juuri+tuohon+sitä+maalaisjärkeä+tarvitaan.
Periaatteessa+sähköyhtioiden+pitäisi+huolehtia+itse+linjan+alukset.
Eräänä+päivänä+tuli+sähköyhtiön+porukat+hoitamaan+linjan+aluksia.+Ihmettelin+kovin+miten+tuolla+tavalla+työ+tehtiin.+Menin+itse+sitten+oksasaksilla+vetämään+puun+reunasta+isompia+oksia+pois,+linjasta+joka+tuli+sisälle.
Ihmetelimme+työn+jälkeä.+Puhuivat+huonosti+Suomea,+olivat+kuulemma+Virosta.
Kului+muutama+viikko,+tuli+Suomalaiset+sähkärit+ja+korjasi+jäljet.
Taisi+tulla+ulkomainen+työvoima+kalliiksi.+Sen+koommin+en+ole+nähnyt+alueella+kun+suomalaisia+työntekijöitä.
25.07.2018 23:56
Nalkutat+ihan+oikein.+Ihmisen+kehohan+on+suurelta+osalta+suolavettä.
Juuri+sen+tasapaino+on+tärkeää.
25.07.2018 22:37
Kyllä+joskus+on+ihmetyttänyt+jutut,+että+kun+kuvataan+ensin+ja+sitten+vasta+ajatellaan+auttamista.
Noh,+jossain+väkivaltatilanteessa+voi+olla+todistusaineisto+hyödyllistä,+mutta+kyllä+auttaminen+pitäisi+olla+ensisijalla.
25.07.2018 22:34
Nesteen+nauttiminen+on+a+ja+oo.+Myös+huolehtia+siitä,+ettei+suolatasapaino+järky+paljosta+nesteestä.
Välillä+on+kyllä+kuin+ähkyn+puolella,+kun+mehua+ja+vettä+kittaa.
Ruokaa+kuluu+puolet+vähemmän,+kuin+tavallisesti,+ainakin+itsellä.
25.07.2018 22:05
Kaupungissa+on+kyllä+ihan+hukassa+jos+sähköt+pitkään+poissa.
Maalla+pärjää+paremmin.
Oltiin+veljen+kanssa+viikko+vanhalla+kotitilalla,+siinä+ei+ole+järveä,+niinkuin+täällä+mökillä,+mutta+siellä+on+alakerrassa+vanha+perunakellari,+siellä+käytiin+viilentymässä.
25.07.2018 22:02
Käsittääkseni+ainakin+sähkölankoihin+ulottuvat+oksat+on+sähköyhtiöllä+oikeus+poistaa.
Linjaa+tehtäessä+tehdään+sopimus+linjan+alueesta,+mikä+on+yhtiön+vastuulla+hoitaa+linjojen+alta.
Tuollaisessa+kertomassasi+asiassa+maalaisjärjen+käyttö+olisi+suotavaa.
25.07.2018 21:57
Jokunen+aika+sitten,+joku+poliisipomo+sanoi+tuon+ihan+tilastojen+valossa+jossain+ajankohtaisohjelmassa.
Ajattelin,+että+kas+kun+sanoi,+nouseeko+poru.
Ei+mitään+kuulunut+jälkeenpäin.+Sanoi+visiin+totuuden.
25.07.2018 21:07
Joo,+samahan+se+on+liikenneonnettomuustapauksissa.+Auttaminen+kuuluu+kaikille,+resurssien+mukaan.
25.07.2018 21:05
Ei+taida+auttaa+tällä+helteellä,+jos+sähkö+kerran+on+poikki.+Talvella+kyllä.
Olikohan+se+12+tuntia+se+raja,+kun+saa+korvausta+pitkästä+sähkökatkosta,+en+varmaksi+muista.
25.07.2018 21:00
En+tiedä,+että+lähettävätkö+kaikki+yhtiöt+ilmoituksia+ja+lähettävätkö+ne+sähkösopimuksen+tekijälle+vai+käyttöpaikkaan.
Itsellä+nuo+ovat+samat+niin+tulevat+mulle.
Tuo+sähkölinjojen+kasvillisuuden+siivous+ei+kuulu+maanomistajille+vaan+sähköyhtiölle.
Jos+puun+oksia+riippuu+langoilla,+hyvä+ilmoitta+sähköyhtiölle,+että+pitäisi+tulla+asia+hoitamaan.
25.07.2018 20:42
Eikös+nuo+säätieteilijät+sano,+että+vuoden+keskilämpötila+ei+paljoa+heittele.
Eli+jos+kesällä+on+kylmä+on+talvi+leuto+ja+päinvastoin.
25.07.2018 20:19
Ei+kait+kysymys+ollut+siitä,+etteikö+apua+olisi+annettu,+jos+olisi+ollut+mistä+antaa.
Ei+se+niinkään+voi+mennä,+että+riennetään+naapuria+auttamaan+ja+oma+pirtti+palaa.
25.07.2018 20:05
Kuitenkin+on+vanhoja+ihmisiä,+joilta+ystävät+ja+ikäiset+sukulaiset+kuolleet.+Ei+omaisia.
Eivätkä+kaikki+ole+kovin+sosiaalisia+luonteeltaan+ja+elämä+saattaa+kuljettaa,+hyvistä+aikomuksista+huolimatta.
Noh+minut+se+kuljettaa+kohta+tuonne+uimarannalle+muut+meni+jo.
25.07.2018 18:59
Itse+en+ole+helteen+ihannoija.+Paras+on+sellainen+22+astetta.+Jaksaa+hyvin+ulkona+touhuta.
Tosin+kyllä+noita+liuskekiviä+tuossa+asettelin+noin+suunnittelumielessä.+Välillä+oli+kyllä+kiva+pulahtaa+järveen,+vaan+on+se+pintalämpötila+25+astetta.
Kurjia+vaan+nuo+uutiset,+kaikki+eivät+pärjää+yhtä+hyvin.+Kaikilla+ei+ole+auttajia,+jotka+niitä+tarvitsivat+eikä+liene+taloudellisia+resursseja+kaikenmaailman+härpäkkeitä+hankkia.
On+myös+niitä,+jotka+eivät+enää+osaa+toimia.+Kuolemat+lisääntyvät+viikon+helteiden+jälkeen,+sanovat+asiantuntijat.
25.07.2018 17:54
Suomalaisten+rikollisten+tekojen+luettelo+ei+poista+muunmaalaisten+rikoksien+vakavuutta,+eikä+päinvastoin.
Minun+ajatusmaailmassani+on+kaksin+verroin+kammottavampaa,+kun+se+kohdistetaan+lapseen,+oli+tekijä+kuka+hyvänsä.
25.07.2018 17:48
Täällä+sähköyhtiö+lähettää+kännykkään+tiedon,+jos+sähköt+poissa,+´´vikaa+paikannetaan,+arvioitu+kestoaika+sitä+ja+sitä´´.+Tietää+siitä,+onko+itsellä+vika+vai+linjoissa.
Itse+olen+nyt+aurinkosähkömökissä,+täällä+ei+verkon+katkot+haittaa.
25.07.2018 17:43
Mummuksi+minua+täällä+kaikki+sanoo.
Tuo+valittaminen+on+turhaa+energian+haaskaamista,+kunnei+se+mitään+kuitenkaan+auta.
Jos+tässä+iässä+ei+ole+sinut+itsensä+kanssa,+ei+vissiin+sitten+koskaan.
21.07.2018 14:50
Kävin+tuossa+vähän+aikaa+sitten+uimassa,+vesi+on+ennätyslämmintä.
Lumpeenkukat+ovat+kauniita.
Nuorenpana+tuota+selällään+kellumista+tuli+tehtyä+uimareissuilla,+mutta+nykyään+ei+oikein+voi,+menee+herkästi+korviin+vettä.
21.07.2018 14:35
Ajattelen,+että,+kas+siellähän+minä,+onhan+noita+iän+tuomia+valuvikoja+tullut,+mutta+pienellä+tuunaamisella+saa+kyllä+ihan+kelvollisen+naaman.
Sisäisesti+koen+itseni+nuoremmaksi,+kun+numerot+näyttää.
Vanhin+lapsenlapsenikin+täyttää+tänään+26+vuotta.
21.07.2018 13:18
69 / 191