Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

35

1. Mullakin on tuo ja haluan siitä eroon. Olin tyhmä kun otin sen, mutta silloin se tuntui hyvältä ajatukselta. En vaan tiedä, miten tuosta eroon pääseminen onnistuu. Ei mulla ole varaa maksaa joustoja takaisin ja pelkään, että ne katkaisee sähköt. Nytkin oli ehdotettu summa 240e vaikka en ole käyttänyt sellaista, mikä vie paljon sähköä En ikinä enää mitään maksujoustoja ota, kun tästä eroon pääsen. Yritin aiemmin, mutta ne sai puhuttua ympäri. Enää en suostu. Mulle on tullut viestejä, että ne perii jouston takaisin, ellen maksa eräpäivään mennessä.
  2. Tehty.
  3. Mun+uusi+työnantaja+on+mukava.+Ongelma+on+hänen+omaishoitajansa.+En+aina+tiedä,+olenko+työnantajani+avustaja+vai+omaishoitajan+siivooja/piika.++Avustettavani+on+vuorohoidossa+kerran+kuussa+viikon.+Tässä+paikassa+on+avustajien+vaihtuvuus+ollut+aika+tiuhaa.++Olisi+pitänyt+varoituskellojen+kilistä,+niin+en+olisi+hakenut+koko+paikkaa.++Onneksi+on+kolmen+kuukauden+koeaika.+En+tiedä,+jatkanko.+Kestääkö+hermoni+omaishoitajan+ilkeyksiä.++Hän+jauhaa+koko+ajan,++mitä+edelliset+avustajat+on+tehnyt.+Huomenna+menen+taas+sinne,+kun+työnantaja+tulee+vuorohoidosta.+Jos+omaishoitaja+rupeaa+taas+nillittämään,+aion+sanoa,+etten+minä+ole+ne+muut+avustajat+eikä+mua+kiinnosta,+mitä+ne+ovat+tehneet.+Minä+teen,+niinkuin+olen+oppinut+tekemään+ja+jos+se+ei+kelpaa,+anna+potkut.+Nillitystä+seuraa+siitäkin,+etten+kääri+käytettyjä+vaippoja,+niinkuin+omaishoitaja+haluaa.+Ne+pitää+kääriä+oikein+siistiksi+paketiksi.+Tekee+mieli+sanoa,+että+muualla+käytetyt+vaipat+on+arvotonta+jätettä,+joka+vain+laitetaan+roskikseen+sen+kummemmin+hienostelematta.++Vai+pitäisikö+niihin++laittaa+vielä+joku+hieno+rusetti+omaishoitajan+mielestä?+Omaishoitajan+käytös+stressaa+sen+verran,+että+olen+alkanut+katumaan,+että+hain+tuota+paikkaa.+Toivon+todella,+että+avustettavani+pääsee+jonain+päivänä+kävelemään+omilla+jaloillaan.+Ei+tuo+hänen+omaishoitajansa+käytös+ole+hänellekään+mukavaa.+Häntä+kohdellaan+kuin+jotain+vajaamielistä.+Olisi+tosiaan+kiinnostava+tietää,+miksi+edelliset+avustajat+eivät+ole+olleet+siellä+pitkään.+Veikkaan,+että+syynä+on+tuo+omaishoitajan+käytös.+Mulla+on+toinenkin+avustettava,+joka+asuu+palvelukodissa.+Sinne+on+aina+mukava+mennä.++Tämä+työ+on+mukavaa,+kun+vaan+on+hyvä+ilmapiiri,+eikä+tarvitse+tuntea+syyllisyyttä+esim.+siitä,+että+kehtaa+pitää+pienen+ruokatauon.