Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+itkenyt,+mutta+tunsin+voimakasta+yhteenkuuluvuutta+ja+sympatiaa+pahoinpideltyjä+kanssaihmisiä+kohtaan.+Meidän+ikäluokkamme+ongelmista+monet+juontavat+juurensa+näistä+lapsuuden+ajoista.
22.01.2020 08:17
Ei+sivulliset+puuttuneet,+nykyään+se+on+paremmin.+Lasten+kurittaminen+on+pahemman+lajin+kiusaamista+eikä+millään+muotoa+hyväksyttävää.
22.01.2020 08:15
Epäilen+vanhempieni+työpaikoilla,+sekä+naapurien+välillä+olleen+keskustelua+lastenkasvatuksesta+ja+ehkä+ajattelu+yleisellä+tasolla+oli+sen+puolesta.+Minusta+in+tullut+vanhemmiten+hyvä+keskustelija+ja+tykkään+selvittää+asiat+ennen+kuin+toimitaan.+Lasten+ruumillista+kuristusta+en+hyväksy+milloinkaan.
22.01.2020 08:14
Ehkä+minusta+tuli+sellainen+semi-kyyninen+ja+osaan+tarvittaessa+olla+armotonkin.+Mutta+nykyaikana+ei+tarvita+julmuutta+oikeastaan+missään,+vaan+herkkyyden+näyttäminen+voi+jopa+olla+etu+ja+ainakin+se+tekee+itsestäni+inhimillisemmän+ja+minun+on+vaan+helpompi+olla+kuin+vaan+vetää+koko+ajan+kovaa+linjaa.+Onneksi+ei+tullut+noita+nurkassa+seisottamisia+koettua.+Häpeä+on+melko+tuntematon+käsite+itselle+ja+hyvin+harvoin+putoaa+leuka+kiinni+rintaan.+Pystyssä+päin+ja+pieni+hymynväre+suupielessä,+sellainen+olen.
20.01.2020 12:20
Minulle+kävi+päinvastoin,+ei+tehnyt+yhtään+araksi+tai+nöyräksi.+Muistan+kapinoinnin+ja+auktoriteettien+kyseenalaistamisen+olleen+läheistä+minulle+jo+hyvin+nuoresta+miehestä+saakka.+Sain+siitä+jotenkin+oudolla+tavalla+voimaa,+että+halusin+näyttää+että+tulen+pärjäämään+ja+onnistun+elämässäni,+vaikka+en+kunnioittaisi+ketään+enkä+varsinkaan+nöyristelisi.
20.01.2020 07:40
Samoin+meillä,+en+muista+siskojeni+saaneen+selkäänsä.+Ainakin+nuorempi+oli+jopa+vahingoniloinen,+tuntui+pahalta+ja+väärältä+jopa+pienen+pojan+ajatusmaailmassa.
20.01.2020 07:36
Se+varmaan+onkin+paras+paikka+koivuniemen+herralle.+Toivottavasti+pojasta+polvi+paranee.
20.01.2020 07:20
Mukava+lukea+toisenlainen+tapahtuma,+että+ei+aina+ollutkaan+perheen+isäntä,+joka+siihen+vitsaan+tarttui+ja+hoiti+kurittamista.+Sen+tiedän+että+monessa+taloudessa+molemmat+vanhemmat+rankaisivat+lapsiaan,+mutta+hervemmin+pelkästään+äiti.
Ei+kuitata+sodan+traumoilla+kaikkea,+eikä+myöskään+isältä+pojalle+periaatteella.+Uskon+sen+ajan+ihmisten+saaneen+opastuksen+kurittamiseen+jostakin+muualta+ja+heidän+uskoneen+tekojensa+oikeamielisyyteen.+Vanhemmiten+isäukko+oli+lauhkea+lammas,+eikä+ollut+pienintäkään+pelkoa,+että+olisi+kajonnut+jälkikasvuuni.
20.01.2020 07:05
Epäilen+poikalasten+kärsineen+tuosta+kurittamisesta+tyttöjä+enemmän.+Varmaan+olivat+myös+villimpiä+ja+enemmän+sattui+ja+tapahtui.+Sitä+en+tidä+olivatko+enemmän+pahanteossa.
20.01.2020 06:57
Olen+eri+mieltä+siitä,+että+naapurien+ja+koko+kylän+aikuiset+katsoisivat+minun+lapseni+perään.+Ihan+itse+olemme+huolehtineet+siitä+ja+mielestäni+vastuuta+ei+voi+siirtää+naapuriin.+Muistan+itse+tyhjän+kodin+päivisin+ja+koin+oloni+turvattomaksi+ja+jouduin+sietämään+naapureilta+ja+koko+kylän+ihmisiltä+kummallisia+sanomisia,+joita+lapsi+ei+voinut+käsittää.
19.01.2020 10:14
Varmaan+vanhempien+kovat+ja+ankeat+lähtökohdat+osaltaan+laittoivat+vahinkoa+kiertämään.+Onneksi+tosiaan+suora+väkivalta+vähenee,+mutta+ikäväkseni+olen+seurannut+lapsilla+jonkinlaista+erilaista+toisenlaista+häiriökäyttäytymistä.+Sosiaalisen+median+kautta+tapahtuu+paljon+pahaa.
19.01.2020 10:05
Pitää+varmaan+osittain+paikkansa,+ei+ainakaan+parantanut+kenenkään+henkistä+hyvinvointia.
19.01.2020 09:59
Olin+kuusitoistavuotias,+kun+äijä+oli+tulossa+päälle.+Löin+oman+huoneeni+oven+lävitse+nurkille+ja+sanoin+isäukolle,+että+tuossa+olisi+voinut+olla+naamasi.+Äijä+perääntyi!
19.01.2020 09:58
Samoin+täällä+huomaan+itsestäni,+että+viihdyn+yksikseni+jopa+pitkiäkin+aikoja.+En+ole+erakko,+mutta+en+kovinkaan+sosiaalinen.+Ainakaan+en+viihdy+suurissa+tilaisuuksissa,+pakon+edessä+menen+ja+tiedän+vanhemmiten+vähentäväni+näitä+tilanteita.+Voin+vedota+siihen,+että+olen+jo+näin+vanha.
19.01.2020 09:56
Kyllä+minulla+kaikesta+huolimatta+oli+kunnioitus+vanhempiani+kohtaan+ja+paljon+lämpimiä+muistoja+lapsuudestani.+Eivät+nuo+hakkaamiset+mitenkään+jokapäiväisiä+tai+edes+viikkoisia+olleet.
Katsoin+juuri+Neil+Hardwickista+kertovaa+dokumenttia+missä+hän+kertoi+joutuneensa+10-vuotiaana+sisäoppilaitokseen,+josta+pääsi+lomalle+jouluna,+pääsiäisenä+ja+kesällä.+Kuri+oli+kuulemma+sotilaallista+ja+hän+ihmetteli+kuinka+oikein+kesti+sitä+17-vuotiaaksi+saakka.
19.01.2020 09:52
Ehkä+tosiaan+koteloitiin+mielen+syviin+sopukoihin,+mutta+en+lakkaa+ihmettelemästä,+mistä+tällainen+kehoitus+selkänahka+rangaistuksiin+juontaa+juurensa?
19.01.2020 09:47
Tämän+pienen+lastenkasvatus+tutkielmani+perusteella+enemmistö+50-+ja+60-luvuilla+syntyneistä+lapsista+on+kärsinyt+jonkinasteisesta+perheväkivallasta.+Itsestäni+en+oikein+tiedä+miten+traumat+näkyvät+elämässäni,+mutta+koko+elämäni+olen+ollut+kriittinen+lasten+ja+naisten+pieksemiseen,+enkä+hyväksy+sitä+missään+muodossa.
19.01.2020 09:44
En+tiedä+tarvitseeko+milleniaalien+kasvatuksesta+olla+huolissaan.+Kokonaisuutena+olemme+kasvattaneet+omamme+paremmin+mitä+omat+vanhempamme+monia+meistä.+Se+on+hyvä+ja+oikea+suunta!
18.01.2020 11:35
Olen+eri+mieltä+kanssasi.
18.01.2020 11:28
Joskus+olen+selittänyt+ajoittaista+vakavamielisyyttäni+lapsuuden+tapahtumilla,+mutta+tiedä+sitten+häntä.
18.01.2020 11:27
21 / 155