Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+minkään+katkera+ole,+mutta+välillä+tulee+mieleen,+että+väärin+se+oli.
18.01.2020 11:25
Kaksinkertainen+rangaistus,+heh.
18.01.2020 11:24
Meillä+oli+myös+tuota+lähdöllä+uhkailua.+Itse+en+ole+koskaan+käyttänyt+tuollaista,+vaan+keskustelulla+ollaan+sovittu.
18.01.2020 11:23
Tuo+vaativia+auktoriteetteja+pitää+hyvin+paikkansa.+Jotkut+epäilevät+Raamatun+opetuksia,+mutta+ainakaan+meillä+ei+ollut+uskonnollisuuden+seurausta,+vaan+ankaruus+juonsi+juurensa+muualta.
18.01.2020 11:21
Faijan+viinaa+pöllittiin+ottamalla+osa+sisällöstä,+jonka+jälkeen+vettä+tilalle.
18.01.2020 11:18
Aika+monessa+paikassa+koivuherran+säilytyspaikka+oli+nimeomaan+oven+päällä,+mikäköhän+lie+senkin+historia?
Näissä+kasvatusmenetemissä+meidän+ikäryhmämme+on+vanhempiamme+parempia+monessa+kodissa.
18.01.2020 11:16
Ei+hyötynyt+ketään+selkäsaunoista,+voi+olla+että+jonkinasteisia+traumoja+jäi,+kun+muistaa+vielä+niin+hyvin+menneitä+tapahtumia?+En+vihaa+montaakaan+asiaa+maailmassa,+mutta+lasten+pahoinpitelyä+vihaan.+Se+on+väärin!+Se+ei+silti+tarkoita,+että+vihaisin+vanhempiani,+vaan+ymmärrän+kuten+sinäkin+kirjoitit,+sen+olleen+sen+aikaisen+normin.
17.01.2020 11:55
Samoin+täällä,+olen+sitä+mieltä+että+kouluihin+pitää+saada+kuri+ja+opettajille+arvostus.
17.01.2020 11:40
Muistan+samalla+tavalla+tuosta+siinä+sivussa+kasvamisesta.+Vanhempien+tultua+töistä,+he+kysyivät+että+mitä+olet+tänään+tehnyt?+Eli+sai+päättää+ihan+itse+mitä+touhusi+ja+kenen+kanssa.+Me+kävimme+kalassa+ihan+pikkupoikana+ja+välillä+jokeen+putosi+poikia,+jotka+eivät+edes+osanneet+uida.+Muut+kaverit+sitten+pelastivat+ja+muutenkin+se+ystävyys+oli+yhteishenkeä.+Saman+kaupunginosan+kaverit+oli+yhtä+jengiä.
17.01.2020 11:25
Nykyaikaan+käsittääkseni+niitä+ei+enää+ole+olemassakaan,+eli+ilmeisesti+on+myös+tullut+negatiivista+palautetta+siellä+olleilta.
17.01.2020 11:20
Niin+oli+aresteja+käytössä+ja+niistä+tulee+mieleen+erityisesti+oppikoulussa+olleet+"kotimuikkarit",+kun+perjantai-iltana+joutui+jäämään+kouluun+klo+18+jälkeen+istumaan+luokkahuoneeseen.+Ei+saanut+syödä,+eikä+juoda+mitään+ja+istuttiin+kädet+pöydällä.+Oli+pitkiä+tunteja,+kun+samaan+aikaan+luokkakaverit+valmistatuivat+kotibileisiin!
17.01.2020 11:16
Harvemmin+nahkaremmiä,+mutta+olen+minäkin+myös+sen+kokenut.
En+minäkään+hajalla+ole+näistä+kokemuksista,+mutta+jonkinlaisen+pelon+ilmapiirin+muistan+ja+kuinka+korvat+höröllään+kuunneltiin+vanhempien+puheita,+että+onkohan+taas+tulossa+rangaistusta.+En+ole+ihan+selvillä+kuka+kaikesta+kanteli,+mutta+ehkä+verkostoituminen+tarkoitti+silloin+sitä,+että+naapurin+vanhemmat+kertoivat+meidän+vanhemmille+mitä+näiden+lapset+ovat+tehneet?
17.01.2020 11:05
Olisiko+tuo+koko+koulukiusaaminen+tullut+ilmiönä+vasta+myöhemmin,+kun+joka+tuutista+tulee+nykyään+että+julkkikset+ovat+joutuneet+kiusatuiksi+kouluaikoina?+Oli+sellaista+ryhmittymistä,+että+kuuluttiin+eri+porukoihin+ja+näiden+välillä+tuli+joskus+jotain+kärhämää.
17.01.2020 11:01
Aika+hauska+tarina,+siis+sinä+syöt+kaalisoppaa+mahasi+kyllyydestä+ja+minä+kieltäydyn,+enkä+syö+kuin+yhden+pakollisen+lusikallisen.+Lopputulos+sama+=>+yrjöäminen!
17.01.2020 10:56
En+usko+siitä+kovuuden+kasvamisesta+olevan+paljonkaan+hyötyä+ihan+tavallisessa+elämässä.+Enemmän+vaurioittaa+lasta,+jos+joutuu+liian+nuorena+olemaan+vanhempansa+korvikkeena.
17.01.2020 10:55
Itseäni+on+jäänyt+vähän+kaivelemaan+erityisesti+se,+että+miksi+noin+toimittiin.+Oliko+jossain+neuvottu+toimimaan+niin+vai+tuliko+se+vaan+selkäytimestä?
Edellinen+sukupolvi+sai+kärsiä+sodasta+tulleiden+isien+traumasta+ja+meidän+ikäluokasta+monet+kokivat+väkivaltaa+omien+isiensä+suunnasta.
Oma+isosiskoni+sanoi,+että+hän+ei+juurikaan+muista+omasta+lapsuudestaan,+lieko+jotain+seurauksia+tapahtuneista+ikävistä+asioista?
17.01.2020 10:51
Meillä+vaihdettiin+koivuniemen+herra+yhden+käytön+jälkeen,+mutta+nyt+tuli+yht'äkkiä+mieleen+kuinka+äijä+joskus+kuori+sen+oksanpätkän+ja+se+teki+vieläkin+häijympää.+Niin+ja+housunvyöstä+sain+myös+muutaman+kerran.+Tukkapölly+on+myös+kamalaa,+luunappeja+en+muista+saaneeni.
Teillä+tytöillä+oli+paljon+helpompaa,+ei+ne+isät+teitä+roimineet+kunnolla,+heh.
17.01.2020 10:15
Monelaisia+ihmiskohtaloita,+jotkut+hyvin+surullisia.+Muistan+lähellämme+sijainneet+poikakodin+kasvattajeja+pidetyn+läpeensä+pahoina+ja+opastettiin,+että+heidän+kanssaan+ei+tule+olla+missään+tekemisissä.+Nykyään+se+tuntuu+pahalta,+aivan+kuin+se+olisi+muka+ollut+heidän+itsensä+syy,+että+joutuivat+laitokseen.
17.01.2020 10:00
Itse+en+joutunut+koulussa+kohtaamaan+hakkaamista,+mutta+pakottamista+jota+tapahtui+ruokailuissa,+kun+opettaja+oli+ehdoton,+että+kaikki+oppilaat+syövät+kaalikeittoa.+No,+minulle+tuli+niin+paha+olo,+että+jouduin+juoksemaan+vessaan+oksentamaan.+Vielä+tänä+päivänääkään+en+syö+kaalikeittoa,+en+vaikkei+tuoksu+enää+teekään+pahaa,+mutta+en+vaan+pysty.
Minulla+on+kaksikin+kaltoin+kohdeltua+lapsuuskaveria+joutuneet+huonoon+jamaan,+toinen+jo+kuolutkin+liialliseen+dokaamiseen.+Uskon+näillä+hakkaamisilla+olleen+osasyynsä+huonoon+elämään.
Nykyajan+kakarat+elävät+hyvin+erilaista+lapsuutta,+mitä+meidän+nuoruudessamme+tapahtui.
17.01.2020 09:55
Muistan+sen+olleen+ihan+tapahtuma,+kun+tilanne+oli+riittävän+paha,+että+joutui+menemään+lääkäriin.+Sinne+ei+turhan+takia+menty+valittamaan,+eikä+aina+vaikka+olisi+ollut+syytäkin.
En+voi+kiletää,+etteikö+lapsuuteni+surkeus+olisi+kovettanut+myös+minua+ja+pystyn+sietämään+vastoinkäymisiä+melko+hyvin+tai+ainakin+tähän+saakka+olen+kestänyt.+Monasti+lohdutan+itseäni+toteamalla,+että+ikävilläkin+asioilla+on+tapana+järjestyä+ja+usein+menee+niin,+että+lopputulos+on+ihan+hyvä.
Isäni+ei+koskaan+elämänsä+aikana+halannut+minua,+joten+siitä+syystä+oma+lapseni+on+saanut+halauksia+minulta+yllinkyllin.+Todennut+joskus+naurusuin,+että+"Isä,+nyt+ei+halata"!
17.01.2020 09:20
22 / 155