Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+sinun+unirytmiisi+pitäisi+olla+kenelläkään+mitään+kommentoitavaa.+Kadehtien+luen+illan+torkkujen+viestejä,+tiedän+sydänyön+tunneissa+olevan+tunnelmaa+ja+mukava+nukkua+sitten+vähän+pidempään.
Itse+olen+taistellut+viimeisen+reilut+puoli+vuotta,+että+saisin+nukuttua+herätyskellon+soittoon+saakka.+Siitäkin+voi+saada+ylimääräistä+riesaa,+parasta+olisi+kuitenkin+herätä+omaan+tahtiin+hyvin+levänneenä.
Hyvin+olet+ymmärtänyt+keskustelun+aloittajan+murheet,+työajan+muutos+ei+tullut+omasta+tahdostani,+mutta+yritän+sopeutua+siihen+niin+hyvin+kuin+mahdollista.+Varmasti+niitä+eläkepäiviä+ajatellen+muutos+on+kuitenkin+parempaan+suntaan,+toisaalta+tämänikäinen+on+juurtunut+tapoihinsa,+että+pelkkä+muutos+saattaa+aiheuttaa+ylimääräistä+stressiä.
24.10.2019 06:09
Kirjoittamani+"santakin"+oli+siis+tietysti+"sanatkin".+Konekorjaajaan+lisäksi+pitää+olla+huolellinen+myös+oman+kirjoittamisen+kanssa.
23.10.2019 06:25
Se+on+sitä+nykyaikaa,+kun+kone+valitsee+santakin+puolestasi.+Saa+olla+tarkkana+tai+toinen+vaihtoehto,+että+ottaa+kokonaan+prkleen+laitteen+pois.
23.10.2019 06:20
Varsinkin+luonnossa+liikkuminen+tekee+hyvää+ihmiselle.
23.10.2019 06:19
Ei+pitäisi+olla+työstressiä,+niin+ei+pitäisi!+Liukuva+työaika,+joten+ei+ole+niin+tärkeätä+milloin+töihin+tuleen,+voi+myös+tehdä+etänä,+jos+haluaa.
Eilen+illalla+kävin+kuumassa+suihkussa+ja+kieltämättä+uni+tuli+paremmin+ja+olen+nyt+suht'koht+virkeänä.
23.10.2019 06:17
Itsellä+varmaan+vuorotyö+tavallaan+auttoi+univaikeuksiin,+kun+pitkän+työrupeaman+jälkeen+oli+niin+"kuolemanväsynyt",+että+takuuvarmasti+nukahti+ja+nukkui+patologista+väsymystä+pois.+Vapaapäivinä+tuli+valvottua+myöhään+ja+mentyä+nukkumaan+milloin+sattui.
Nyt+yritän+totutella+ihan+normaaliin+ihmisen+rytmiin.+Illalla+nukkumaan+ja+herätään+aamulla.+Yllättävän+vaikeata.
23.10.2019 06:14
Nimenomaan+itsensä+psyykkaamisesta+on+pitkälti+kyse,+joskus+nukahdan+uudelleen,+kun+en+mieti+mitään,+en+nouse+ylös+sängystä,+vaan+jään+lepäilemään+rauhallisesti+ja+huomaan+herääväni+herätyskelloon.
Itseäni+mietityttää+noissa+unitutkimuksissa+eniten+se,+että+jos+en+saa+nukuttua+lainkaan+vieraassa+paikassa,+siis+siellä+uniklinikalla.+Eipä+silloin+myöskään+siitä+ole+mitään+hyötyä.+Toki,+olisi+varmaan+hyvä+kokeilla.
23.10.2019 06:10
Okei,+mielenkiintoinen+ehdotus+kokeiltavaksi.+Ei+minulla+ole+kuin+2+tyynyä,+joten+heppo+lisätä.+Koko+päivä+on+tosiaan+istumista+ja+mielelläni+illalla+makaan+sohvalla+vaaterissa,+joskus+jalat+jopa+käsinojan+päällä,+tuntuu+hyvältä+pohkeille+ja+polville.
Melkoinen+tietopankki+tämä+kuuskymppisten+keskusteluryhmä!
22.10.2019 09:25
Ihan+varmasti+elämänlaatu+paranisi,+jos+saisi+kuorsauksen+loppumaan.+Helpottaisi+myös+elämänkaverin+elämää.+Tosin+me+kuorsataan+molemmat,+tasapuolisesti.
Olen+kyllä+miettinyt+sitä+unenlaatu+asiaakin+ja+pohtinut+voiko+olla+vaan+seurausta+liian+vähästä+liikunnasta,+joka+sitten+taas+johtuu+nivelkivuista?
Ei+elämästä+selviä+hengissä!
22.10.2019 09:01
On+täällä+työpaikallani+miesten+kesken+ollut+puhetta+uniapneasta+ja+osa+lähtenytkin+tutkimukseen.+Eräs+kertoi+saaneensa+sellaisen+maskin+millainen+myös+Lindholmin+Ollin+komeron+ovenkahvassa+roikkui.+Samalla+tavalla+kävi+kaverilleni,+ei+tule+vaan+käytettyä+laitetta,+joten+eipä+suuremmin+hyödytä.
Käsittääkseni+sydämen+kammiovärinään+iskelmälaulaja+kuoli,+siihen+en+osaa+ottaa+kantaa+johtuiko+uniapneasta,+mutta+ainakin+Olli+treenasi+kuntonsa+eteen+aivan+mielettömästi.+Eli+ei+siitäkään+aina+ole+apua.
22.10.2019 08:35
On+se+minulle+omaa+aikaa,+katselen+televisiosta+sarjoja+ja+Areenaa,+sekä+luen+paljon+kirjoja.+Mieluummin+valvoisin+vähän+myöhempään,+mutta+kun+ei+jaksa.+Ensi+viikonloppuna+tehtävä+kellonajansiirto+auttaa+minun+tilannettani.
22.10.2019 08:15
On+ollut+paljon+esillä+viime+aikoina+ja+kuulemma+minäkin+välillä+kuorsaan+ja+hengitys+pätkii+lyhytkestoisesti.+Riippuu+missä+asennossa+olen.+Käsittääkseni+siihen+ei+kuitenkaan+voi+kuolla?
22.10.2019 08:13
Ei+pysty+nukkumaan+niin+kylmässä,+olisi+pakko+lisätä+peittoja+päälle,+eikä+sekään+olisi+mukavaa.+Yksi+tuttuni,+lähes+8-kymppinen+rouvashenkilö+asusteli+yhden+talven+Fuengirolassa+toisen+naisen+kanssa+ja+kertoi+ettei+enää+mene+sinne+palelemaan.+Yökaudet+oli+kaikki+mahdolliset+vaatteet+päällä+ja+odotti+aamusarastusta,+että+aurinko+alkaisi+lämmittämään+ja+voisi+nukkua.+Mieluummin+minäkin+palelen+Suomessa,+kun+menisin+tekemään+sitä+Aurinkorannikolle.
22.10.2019 08:10
Lääkäri+siirsi+vastuun+ainakin+minulle+ainakin+minun+tapauksessani.+Sanoi+että+ota+aluksi+1+tabletti+illalla,+jonka+jälkeen+pienennät+annoksen+½-tablettiin,+mikäli+saat+nukuttua+kunnolla.+Tabletilla+lähti+kyllä+taju+ja+seuraavan+päivän+oli+pyörryksissä,+edelleen+heräsi+liian+aikaisin.+½-tabletin+annoksella+nukahti+ja+saatoi+herätä+1-2+aikaan+yöstä.+Nyt+ilman+lääkitystä+menen+petiin+9-10+aikoihin+illalla+ja+herään+3-4+välillä+aamuyöstä.
22.10.2019 07:55
Lopetin+tuon+kännäämisen+15+vuotta+sitten,+joten+ei+oikein+käy+tähän+tapaukseen.+Ei+se+uni+muuten+ollut+silloinkaan+kovin+hyvää,+vaikka+saattoi+nukkua+10+tuntia+putkeen.
22.10.2019 06:00
Odotan+vähän+kauhulla+juuri+tuota+asiaa,+koska+nyt+jo+huomaan,+että+esimerkiksi+kesälomalla+heräsin+lähes+poikkeuksetta+juuri+tuohon+aikaan,+vaikka+olisi+saanut+nukkua+kuinka+pitkään+ja+riippumatta+siitä+kuinka+myöhään+oli+tullut+valvottua.
22.10.2019 05:55
Itse+en+vaan+pysty+syömään+mitään+öisin,+ei+kerta+kaikkiaan+ole+nälkä.+Eikä+myöskään+oikein+ole+aamullakaan,+vaan+katselen+ehkä+tunnin+televisiota+ennen+kuin+syön+aamiaista.
Kuinka+hienoa+onkaan+huomata+erilaiset+tottumuksemme+ja+kuinka+niitä+käsittelemme!
22.10.2019 05:50
Tiedän+olevan+paljon+terveellisiä+toimintoja,+jotka+parantavat+unen+laatua+ja+mainitsit+yhden+lisää,+jota+en+ole+koskaan+ennen+kuullutkaan.+Lupaan+olla+varovainen+sen+suhteen.
Itselleni+myös+6+tuntia+yöunta+riittää,+että+pystyn+tekemään+työpäivääni+kuuluvat+työt,+sekä+jaksan+seurustella+illalla+perheen+kanssa+jonkun+aikaa,+mutta+yleensä+iltaisin+olen+se+ensimmäinen,+joka+kömpii+sänkyyn.
22.10.2019 05:47
Sama+täällä,+ei+päivä-+eikä+iltatorkkuja.+Samoin+uni+tulee+illalla+helposti,+nukahdan+hyvin+syvään+uneen,+mutta+herään+aivan+liian+aikaisin.+Olen+yrittänyt+väkisin+valvoa+myöhempään,+mutta+sama+tulos.+Herään+joka+tapauksessa+liian+aikaisin+ja+olen+nukkunut+entistä+vähemmän.
Yritän+myös+välttää+lääkkeiden+käyttöä+kaikin+tavoin,+mutta+hyvä+tietää+että+äärimmäiseen+hätään+löytyy+nukahtamislääkkeitä.+Mielestäni+parempia+kuin+unilääkkeet,+joista+tulee+paljon+helpommin+riippuvaiseksi.
22.10.2019 05:42
Selvästi+Rod+Stewardin+kappaleen+Do+you+think+I'm+sexy?+suomennoksesta+lainattu,+mutta+vastaus+on+selvä:
AINA
22.10.2019 05:36
33 / 155