Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Patja+ja+tyyny+ovat+tosi+tärkeitä+nukkumisen+kannalta.+Kuin+myös+koko+sänky.+Pitää+olla+riittävästi+tilaa+nukkua+ja+kääntyillä+yön+aikana.+Itse+nukun+kuin+sammakko,+vatsallani+ja+kädet+sekä+jalat+levällään+molemmin+puolin.+Tarvitsen+paljon+tilaa.+Ihmetyttää+miksi+kissani+haluaa+vielä+nukkumaan+jalkojeni+väliin,+ehkä+olen+niin+luotettava+häntä+kohtaan?
22.10.2019 05:33
Ajattelen+omankin+tilanteeni+paranevan+eläkkeelle+jäämisen+jälkeen.+Toisaalta+voi+alkaa+rytmi+heittää+vieläkin+enemmän.+No,+toivottavasti+ei+sentään.
Olen+ollut+suurimman+osan+elämästäni+illan+virkku+ja+ihmettelen+suuresti+miksi+nyt+työuran+viimeisina+vuosina+minusta+tuli+tällainen+aamun+torkku?
22.10.2019 05:30
Kyllä+kesäaikaan+tulee+paljon+ulkoilmaa,+mutta+vähemmän+syksyisin+ja+keväisin,+kun+on+niin+märät+ja+kylmät+ilmat,+että+nenä+vuotaa+koko+ajan.
Uskon+syöväni+terveellisesti+ja+hyvin,+ehkä+liiankin+hyvin+ja+siitä+saa+helposti+kierteen:+ei+nukuta,+syö+liian+paljon+=>+paino+nousee=>+stressi+lisääntyy=>ei+nukuta.
22.10.2019 05:26
Ei+ole+täälläkään+tyynystä+nukkuminen+kiinni,+toki+ihan+tärkeä+osa-alue+liittyen+nukkumiseen.
22.10.2019 05:22
Ihan+varmaan+usein+onkin+näin,+mutta+ihmisellä+voi+myös+olla+monenlaista+kremppaa+miksi+lenkkeily+ei+välttämättä+onnistukaan.
22.10.2019 05:21
Pitäsi+varmaan+kokeilla+mainitsemaasi+konstia:
En+ole+vuosikausiin+enää+syönyt+iltaisin+mitään.+Lopetin+sen+niihin+aikoihin,+kun+painonnousu+alkoi+tehdä+tuloaan.+Oli+helpoin+jättää+iltasyöminen+kokonaan+pois.
Ei++minulla+omasta+mielestä+ole+suuremmin+stressiä,+eikä+niitä+murehdittavia+asioitakaan+pitäisi+olla+eikä+suuria+murheitakaan.+Mutta+sitten,+kun+herään+aamuyöstä,+niin+tuntuu+olevan+kauheasti+mietittävää.
Voisi+ihan+uteliaisuudesta+kokeilla+tuota+puuroa!
21.10.2019 13:25
Tämä+oli+minulle+aivan+uusi+ajatelma,+mutta+se+ei+muuta+ajatteluani+eikä+arvostustani+hyvän+yöunen+suhteen.
21.10.2019 13:10
En+silti+usko,+että+ikääntyneillä+alle+viiden+tunnin+unet+riittäisivät+kaikille.+Tottakai+on+todella+paljon+vaihtelua+eri+ihmisten+välillä,+mutta+keskiverto+varmaan+jotain+6...8+tunnin+välillä.
On+hieno+tunne,+kun+herää+uuteen+päivään+hyvin+nukutun+yön+jälkeen!
21.10.2019 13:07
On+huomattu+kuinka+muutamat+kirjoittajat+kommentoivat+pelkästään+kirjoittajia+ja+ottavat+silmätikuiksi+joitakin+palstalaisia.+Jotkut+lähes+vainoavat+ja+panettelevat+muita,+eikä+heille+riitä+pelkkä+viesti+aloituksiin,+vaan+vähän+täytyy+aina+mustamaalata+toisia.
21.10.2019 12:58
Kyllä+sitä+tulee+puuhasteltua+päiväsaikaan+riittävästi+ainakin+niin+kauan+kuin+on+työelämässä.+Ja+jos+ei+nytkään+tule+oikein+uni,+niin+miten+sitten+eläkkeellä,+kun+sitä+pakollista+tekemistä+on+vähemmän.+Ei+vaan,+kyllä+minulla+on+suunnitelmia,+että+puuhasteluja+riittäisi+tulevaisuudessakin.
21.10.2019 12:50
Samalla+tavoin+jouduin+pienentämään+annostusta+ennen+kuin+päätin+lopettaa+kokonaan.+Vieläkin+on+jäljellä+hätävara+lääkekaapissa,+jos+tulee+jotain+yllättävää,+että+on+kerta+kaikkiaan+pakko+nukkua+jostain+syystä.
Nyt+kun+mainitsit+tuon+kuoleman+perhepiirissä,+niin+nämä+minunkin+ongelmat+ajoittuvat+isäni+kuoleman+aikoihin.+Tiedä+sitten+onko+vaikutusta,+varmaan+omalta+osaltaan.
Minä+todella+odotan,+että+pääsisin+"Teidän"+eläkeläisten+porukkaan.
21.10.2019 12:10
Huomasin+tuon+väsymyksen+käytettyäni+lääkkeitä+nukahtamiseen.+Todella+ikävä+tunne!
Ja+ihminen+saa+helposti+aikaiseksi+kierteen,+jos+ottaa+niitä+päiväunia.+Joutuu+valvomaan+aina+myöhäisempään+illalla,+kun+yrittää+tavoittaa+sitä+oikeata+väsymystilaa+nukkumista+varten.
21.10.2019 12:05
Samaa+mieltä+ajoituksesta,+että+nyt+kun+ei+enää+ole+pieniä+lapsiakaan,+niin+olisi+mahdollisuus+nukkua+hyvin+ja+kunnolla.+Pikkulapset+valvottivat+ja+ainoa+mitä+silloin+toivoi,+oli+että+kun+vaan+saisi+joskus+nukkua+pidempään.+Nyt+olisi+mahdollisuus,+mutta+kun+ei+nukuta.
21.10.2019 12:00
Luulen+tämän+tosiaan+liittyvän+siihen+ikääntymiseen,+sillä+rouvalla+on+samanikäisenä+samanlaista+uniongelmaa,+vaikka+ei+enää+edes+olekaan+työelämässä,+mutta+muita+murheita+on+sitten+kyllä+riittävästi.+Ei+tältä+välty+rikkaat,+ei+köyhät+eikä+edes+uskovaisetkaan,+vaikka+he+monasti+muuten+tuntuvat+paljon+seesteisimmiltä+ja+levollisemmilta+elämässään.
21.10.2019 09:55
Siksi+juuri+lopetin+nukahtamislääkkeen+käytön,+kun+en+saanut+siitä+haluamaani+hyötyä.+Onneksi+tämänikäisellä+saa+jo+joskus+se+puhti+ollakin+poissa+töissä,+ei+sitä+sillä+tavalla+noteerata,+kun+kaikilla+tuntuu+olevan+niin+kiire.
Ihan+loppusuoralla+tässä+ollaan+jo+työelämässä+ja+senkin+huvin+vielä+loppuvan.+En+sentään+ole+aamukampaa+ruvennut+pitämään.
21.10.2019 09:25
Takuuvarmasti+ainakin+ensimmäinen+yö+menee+vieraassa+paikassa+totutellessa+ja+nukun+myös+huonosti.+Kyllä+se+sitten+paranee,+jos+löytyy+mielekästä+tekemistä+ja+on+nukkumaan+mennessä+riittävän+väsynyt.+Ei+nuorena+miehenä+ollut+mitään+merkitystä+missä+yönsä+vietti,+olen+nukkunut+hyvin+rautatieasemilla+ja+puistoissa,+sekä+uimarannoillakin+ihan+hyvin.
Kyllä+se+on+varmaan+iästä+riippuvaista!
21.10.2019 09:10
Vai+onko+toisilla+ihmisillä+perusluonne+tai+luonteenpiirre+sellainen,+että+ei+mahda+sille+murehtimiselle+mitään.+Yrittää+tehdä+kaiken+mahdollisimman+hyvin,+usein+paljon+vähempikin+riittäisi,+mutta+ei+voi+jättää+kesken+tai+tyehdä+hutiloiden.+Kyllä+lääkäri+neuvoi++ja+puhui+noista+rentoutusharjoituksista,+mutta+eivät+ne+minua+auttaneet.
21.10.2019 09:00
Olisi+upea+tunne,+jos+pystyisi+vielä+nukkumaan+9+tuntia+putkeen,+5+tuntia+alkaa+olla+maksimi+ja+joutuu+käymään+hiekkalaatikolla,+eikä+välttämättä+saa+enää+unen+päästä+kiinni.
Rauhallinen+ulkoilu+ja+kuntoilu+parantaa+tottakai+elämän+laatua,+mutta+nukkuminen+on+saatava+kuntoon+ennen+sitä.+Samoin+painonhallinta,+ei+ylipainoisena+kannata+kävellä+niveliä+hajalle.
21.10.2019 08:55
Sama+täällä,+että+talvisin+nukkuu+paremmin.+Ehkä+valoisat+kesäyöt+heikentävät+yöunta+ja+kesällä+yleensä+on+kaikenlaista+muuta+mikä+rajoittaa+nukkumista.
Nautin+loma-aikoina+ja+viikonloppuina+suunnattomasti,+kun+suurin+piirtein+saa+nukkua+silloin,+kun+huvittaa.+Se+on+tulevaisuuden+tavoitteeni+ja+visioni!
Lopetin+itse+vuortyön+tekemisen+ja+kuvittelin+nukkuvani+paremmin+päivätyö+rytmissä.+Näin+ei+kuitenkaan+tapahtunut+tai+en+sitten+vaan+vielä+osaa.
21.10.2019 08:22
Näin+minäkin+sen+näen,+vaikea+ja+ikävä+vaiva,+mutta+ei+mahda+mitään+niin+kauan+kuin+olen+vielä+työelämässä.+Hieman+jos+on+vielä+jännittäjätyyppiä,+niin+ennen+lomareissulle+lähtöä+ei+saa+nukuttua+kunnolla,+samoin+viimeinen+yö+lomakohteessa,+kun+miettii++sitä+kotiinlähtöä.++Ehkä+liiallinen+murehtiminen+osaltaan+vie+sitä+yöunta?
21.10.2019 08:18
34 / 155