Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PorvoonParoni
profiilit
PorvoonParoni
PorvoonParoni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
3090
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Äänioikeus+kyllä+vaan+etu,+jonka+suomalaiset+ovat+antaneet+ensimmäisinä+Euroopassa+naisille.+Monasti+itsestäänselvyyksinä+pidettyjä+asioita+ei+tule+mietittyä.+Myönnän+toki,+että+naisten+asemassa+on+vieläkin+parannettavaa.+Mutta+sananvaltaa+heillä+on+ihan+yhtälailla+kuin+miehilläkin,+mikä+on+hyvä.
09.04.2019 06:18
Tuo+mielipiteen-+ja+sananvapaus+on+muuten+kova+juttu,+jota+monet+eivät+tule+ajatelleeksi.+Terveydenhoidolta+ei+saisi+koskaan+ottaa+varoja,+vaan+mieluummin+karsitaan+jostain+muusta.
09.04.2019 06:13
Minä+haluan+eläkkeeni,+eikä+siihen+enää+pitkään+menekään.
09.04.2019 06:10
Ihan+samasta+asiasta+silti+puhutaan,+vaikka+käytettäisiin+peruspalvelu+tai+etusuus+nimitystä.
Itse+armeijan+käyneenä+ja+poikanikin+sinnehoukuteltua+saaneena+arvostan+puolustusvoimia+ja+katson+sen+kuuluvan+miehen+perusvelvollisuuksiin.+Samoin+poliisi,+palokunta+ja+rajavartiosto+kaikki+toimivia+organisaatioita,+joilla+tulisi+säilyttää+riittävät+resurssit+tehtävän+hoitamiseen.
09.04.2019 06:10
staka
Melko+edullista+opiskelu+kuitenkin+on+aina+ollut+Suomessa,+enkä+toivoisi+sen+koskaan+muuttuvan.+Tasapuoliset+mahdollisuudet+kaikille.
Muistan+kuinka+onnellinen+rouva+oli+äitiyspakkauksesta,+jonka+sai+etuutena+lapsen+hankkimisesta.+Eikä+tarvinnut+pitää+kiirettä+takaisin+töihin,+vaan+sai+kasvattaa+rauhassa+lastaan.
Suomi+on+hyvä+maa+asua+ja+elää!
09.04.2019 06:05
Jonkun+mielestä+sekin+voi+olla+etuoikeus,+että+saa+kirjoittaa+nettikeskusteluihin+kuinka+rumasti+tahansa?+Ei+niitä+euron+halvemman+silakkapaketin+ostajia+rahanpuutteen+takia+ole,+enemmänkin+tapa+ostaa+halvinta+monella.+Oletko+kiinnittänyt+huomiota+kuinka+paljon+70++ihmisiä+on+siellä+sittarin+peliautomaateilla?+Isäukko+jäi+sairaseläkkeelle+viisi+vuotta+ennen+eläkeikää+ja+eli+lähes+80-vuotiaaksi+pienen+eläkkeensä+turvin.+Hän+sanoi,+että+koskaan+ennen+rahat+eivät+ole+riittäneet+yhtä+hyvin.+Uskon+mieluummin+häntä!
09.04.2019 06:00
Suomessa+on+kaikilla+6-vuotiaista+15-16+vuotiaaksi+saakka+ilmainen+koulutus+ja+siihen+kuuluu+myös+kouluruokailu.+Harvassa+maassa+on+asiat+yhtä+hyvin,+kustannukset+hoidetaan+verovaroista+ja+se+on+mielestäni+oikein+ja+tasapuolista+kaikille.
08.04.2019 13:18
Taitaa+enemmän+ammattiyhdistykset+olleet+määrittämässä+niitä+palkallisia+lomia,+erittäin+hyvä+asia+kuin+myös+yleensäkin+työaika+Suomessa.
Terveydenhoito+ja+koulutus+on+kova+sana.+Sen+verran+olen+maailmaa+nähnyt,+että+tiedän+noita+tiemaksuja+maksettavan+eri+maissa.+Hankalaa+ja+on+sekin+rahareikä.+Vaikka+ei+enää+taida+olla+tie-+ja+vesilaitosta+hoitamassa+teiden+kuntoa,+niin+ainakin+auraukset,+hiekoitukset+ja+teistä+huolehtiminen+toimivat+jotenkin.+Aina+parannetavaa,+mutta+ei+ole+tasoltaan+Euroopan+huonointa.
08.04.2019 13:11
Aloin+miettiä+taaksepäin+ja+mieleen+tulivat+myös+lapsilisät,+opintolainat+ja+opintorahat.+Oppikoulua+itsekin+käyneenä+muistan+joillakin+vapaaoppilaspaikat,+samoin+lukiossa.
Ei+ole+meikäläinenkään+tarvinnut+terveydenhoitoa+sen+enempää+mitä+nyt+työpaikkatarkastukset.
Itse+ajelen+omalla+autolla+ilman+huonoa+omatuntoa,+julkinen+liikenne+käsittääkseni+toimii+jotenkin.+Ainakin+poikani+hehkuttaa+sen+puolesta,+pojasta+polvi+paranee.
08.04.2019 13:05
Varsinkin+näin+vanhemmiten+alkaa+tulla+kaikenlaista+kremppaa+ja+huomaa+yhä+useammin,+että+ei+enää+olekaan+niin+nuori.+Hyvä+kun+annetaan+mahdollisuus+tehdä+työvuodet+loppuun,+vaikka+vähän+pienemmällä+panoksella.+Itsellä+pari+vuotta+jäljellä,+jonka+jälkeen+suuri+etuus+yhteiskunnalta.+Eläke!
08.04.2019 12:50
Tuo+hiljainen+hyväksyntä+on+koko+ajan+lisääntymässä,+kun+nämä+joo-joo+miehet+ovat+lisääntyneet+työelämässä+ja+heillä+on+kuvitelma,+että+on+parempi+katsoa+läpi+sormien,+eikä+puuttua+mihinkään+ettei+joudu+huonoon+valoon.+Heille+on+usein+yhteistä,+että+he+ovat+päässeet+asemaansa+alikoulutettuina+tms.+kyseenalaisisilla+meriiteillä.
24.02.2019 07:33
Sopii+joillekin,+mutta+itse+ajattelen+ottavani+hieman+lunkimmin+viimeiset+vuodet.
24.02.2019 07:30
Todellakin,+siinä+huomaa+kaikkein+parhaiten+oman+vanhenemisen,+kun+näkee+omien+lasten+vanhenemisen+ja+alkaa+miettimään,+että+kuinka+vanha+sitä+itse+onkaan.
24.02.2019 07:26
Samaa+mieltä,+että+lokeroiminen+ja+ihmisten+laittaminen+eri+kategorioihin+on+tyhmää+ja+soveltuvat+huonosti+lähes+joka+paikkaan.
21.02.2019 09:35
Ei+niitä+usein+olekaan,+mutta+ehkä+ravintoloiden+kannattaisi+panostaa+tähän,+koska+nuoriso+ei+käy+enää+samalla+tavalla+kapakoissa+mitä+me+kävimme+nuorina+aikuisina.+Asiakkaat+vähenevät+ja+ehkä+siksi+olisi+syytä+kohdentaa+ikäryhmien+mukaan.
21.02.2019 09:32
Monet+varmaan+aristelevat+tuohon+työpaikkakiusaamiseen+ja+pelkäävät+ryhtyä+toimenpiteisiin+siihen+puuttumalla.+Nuollaan+haavat+ja+ajatellaan,+että+ei+tässä+nyt+kovin+montaa+vuotta+työelämää+ole+jäljellä.
21.02.2019 09:26
Kuulostaa+hyvältä+ja+odotan+innolla+eläköitymistä.+Melko+tavalla+väkisin+joudun+nämä+viime+ajat+tekemään+töitä+ja+työmotivaatio+on+hukassa.+Toisaalta+voihan+se+olla+myös+valmistautumista+siihen,+että+jonain+päivänä+ei+tarvitse+enää+raahautua+työpaikalle?
21.02.2019 09:23
Takuuvarmasti+johtamisessa+ollaan+menossa+parempaan+suuntaan,+kieltämättä.+Toinen+asia+minkä+olen+huomannut,+että+nuoret+vaan+vaihtavat+työpaikkaa+useammin+ilman+mitään+suurempaa+syytä.+Ehkä+haetaan+palkkakehitystä+tjn,+motivaatio,+joustavuus+ja+viihtyvyys+merkitsevät+paljon+enemmän+kuin+pelkästään+se,+että+on+työpaikka.
21.02.2019 09:21
Väärää+sanaa+tuli+käytettyä+taas+kerran.+Tarkoitin,+että+jossain+vaiheessa+ehkä+on+syytä+tarkastella+omaa+terveydentilaa+myös+siltä+kantilta,+kuinka+paljon+jaksaa+ja+voiko+siitä+olla+jopa+haittaa+itselle.+Kaikki+eivät+ole+terveysvaareja+ja+usein+kovat+rasitukset+saattavat+pysäyttää+sydämen,+kuten+esim.+marathonin+aikana+tapahtuu+ikäihmisille.
En+itse+treenaa+enää+täysillä,+vaan+sen+verran+että+pysyisin+terveenä.
21.02.2019 09:17
Ihan+tavallisissa+ravintoloissa+on+selvää+ikäsyrjintää.+Vanhat+eivät+kelpaa+edes+toisille.+Siksi+on+parempi+mennä+vain+sellaisiin+ravintolailtoihin,+jotka+on+räätälöity+määrätyn+ikäluokan+mukaan.
20.02.2019 13:10
52 / 155