Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<<Miksi+Sinun+pitäisi+ymmärtää+Baruch+Kormania?>>
Siksi,+koska+hän+osaa+opettaa+niiiiin+hyvin.
<<Kaikki+selviää+Ilm+20+luvusta.>>
Näinhän+sinä+luulet.+Tiedätkö+mitään+Sakarjan+kirjasta,+jota+on+hyvä+linkittää+Ilmestyskirjaan.+Vain+juutalaiset+tämän+osaavat.
<<144000+on+vertauskuvallinen+luku,+-ja+tarkoittaa+kaikkien+pelastuneiden+määrää...+12x12+on+144000>>
Baruch+Korman+opettaa+tuon+miljoona+kertaa+syvällisemmin.
<<Huomaa+20+luvussa+kaksi+erilaista+ylösnousemusta,+ja+että+1000+vuoden+aika+(sekin+on+ilmeisemmin+vertauskuvaa,+eikä+tarkoita+kirjaimellisia+vuosia+ajanlaskumme+mukaan)…>>
Baruch+Korman+opettaa+tuon+asian+erinomaisesti,+ja+sitä+paitsi+sinä+luulottelet+liikaa.
<<Rom+6:22-23.>>
Baruch+Korman+käsittelee+Roomalaiskirjeen+paikoin+sana+sanalta+videosarjassaan.
<<Uusi+maa+Ilm+21-+luodaan+vasta+1000+vuotiskauden+jälkeen.+>>
Tämä+on+sanomattakin+selvää.
22.01.2019 20:42
Ilmeisesti+minä+voin+jatkaa+kommentointiani,+sillä+minulla+ei+ole+tuollaista+tablettia.+Mutta+kiva+oli+kommentoida+kanssasi.+Käy+toki+lukemassa+kommenttejani+ja+Messiaanisten+juutalaisten+videoita.
22.01.2019 20:30
<<+Ei+kaikki,+jotka+sanovat+itseään+rabiksi,+julista+totuutta.+Jeesus+sanoi,+että+rabiksi+ei+saa+ketään+edes+kutsua.>>
Baruch+Korman+ei+kutsukaan+itseään+rabbiksi,+vaikka+hän+on+rabbi.+Tämänkin+Baruch+Korman+on+opettanut.+Hän+opettaa,+että+vain+Jeshua+voi+käyttää+rabbi-nimeä.+Koska+me+olemme+veljiä+keskenämme,+emme+käytä+tuota+nimeä,+vaan+me+opetamme+toisiamme.+Hän+kertoo,+että+hän+oppii+myös+toisilta+uskovilta+samalla+tavalla.+Hän+on+nöyrä+ja+ymmärtää+erinomaisesti+Jeesuksen+sanat.
21.01.2019 20:03
lisäys.+Tuon+21:22+jakeen+lopussa+sanotaan,+että+Hän+(siis+Jeshua)+on+tuo+temppeli.+Kyllä+on+erinomaista+opetusta+jälleen+Baruc+Kormanilta.
21.01.2019 19:59
<<Älä+missään+nimessä+uhraa+enää+koskaan+eläimiä.+>>
En+minä+vaan+ne+muut,+joilla+ei+ole+ylösnousemusruumista.+Jotka+ovat+lisääntyneet+milleniumin+aikana.+Palaan+vielä+tähän+ja+luen+Whiten+lausunnonkin,+joka+oli+toisessa+linkissä.+Tutkin+niitä+yhdessä.
Olen+nyt+kuuntelemassa+Baruch+Kormanin+opetusta+Ilm.+21.+luvusta.+Korman+opettaa+jakeesta+22+(21:22),+ettei+Uudessa+Jerusalemissa+(joka+on+laskeutunut+alas+taivaasta),+ole+enää+temppeliä.+Miksi?+Koska+siellä+ei+ole+alttaria.+Ei+ole+syytä+enää+uhrata,+koska+siellä+ei+enää+ole+syntiä.+Koska+Jeesus+maksoi+täydellisesti+kaikki+meidän+syntimme.
21.01.2019 19:57
Täytyy+kuunnella+vielä+uudestaan+nuo+videot,+ei+mennyt+asia+perille.
21.01.2019 08:26
Ei+mene+minunkaan+ymmärrykseeni.+Tai+ymmärrän+paremmin+sen,+että+Toora+olisi+voimassa.+Mutta+se,+että+uhrataan?+Yritän+kuunnella+uudestaan+videot.+Baruch+Korman+sanoi,+että+tämä+on+kristityille+hyvin+vaikea+asia+ymmärtää,+mutta+että+Raamattu+opettaa+niin.
21.01.2019 08:25
Jeshua+Messias+tulee+varmasti+ja+aikataulussa.+Hän+ei+tule+enää+pelastamaan+vaan+tuomitsemaan.+Jokainen+tuomitaan+tekojensa+mukaan.+Se+on+varmaa,+että+kukaan+ei+pelastu,+joka+ei+usko+Jeshua+Messiaaseen.
20.01.2019 18:00
Turhaa+solvaat.+Haluan+tietää+kaiken+mahdollisen+Jeesus+-+Jeshuasta.+Messiaasta,+joka+on+tuleva+-+ei+enää+pelastamaan+vaan+tuomitsemaan.+Harkitse+sinäkin+sanojasi,+sillä+jokaisesta+turhasta+sanasta+joudut+tilille+ja+tuomiolle.+Kuka+sinut+silloin+pelastaa?
20.01.2019 17:32
Lisään+vielä+edelliseen.+Jos+ajattelen+eri+tavalla+kuin+sinä,+niin+ei+tarvitse+hyppiä+silmille.+Mutta+jos+haluat+solvata,+niin+ymmärrän,+että+se+on+sinun+tyylisi.+Ehkä+yrität+tyylilläsi+lyödä+toisen+keskustelijan+lattian+rakoon,+mutta+se+ei+minua+hetkauta+vaan+kertoo+paremminkin++omasta+epävarmuudestasi.
20.01.2019 17:20
Sinulla+ja+minulla+ei+taida+olla+mitään+annettavaa+toisillemme.+Aina+ei+synkkaa+eikä+sille+voi+mitään.+Minä+haluan+keskustella+Raamatusta+ja+nimenomaan+Messiaanisten+juutalaisten+näkemyksistä+asioista.+Sinä+käsittääkseni+haluat+kritisoida+kaikkea+uskonnollisuutta.+Meillä+on+niin+erilainen+näkemys+asioista,+etten+minä+osaa+sen+enempää+sanoa.+Täällä+on+kuitenkin+joitakin+muitakin+Messiaanisia,+joiden+kanssa+on+kiva+vaihtaa+mielipiteitä.+Mielipiteet+eivät+kait+tarvitse+olla+juuri+sellaisia+kuin+sinulla.+Jos+et+tätä+hyväksy,+niin+en+voi+sille+mitään.
20.01.2019 17:16
Nuo+linkistä+ottamasi+lainaukset+ovat+pelkkää+sananpyöritystä.+Ihan+tyhjänpäiväisiä+sanoja.+Mutta+hyvä,+jos+sinä+olet+niistä+niin+innostunut.+Se+sinulle+suotakoon,+jos+olet+löytänyt+uuden+ulottuvuuden+tuosta+linkistä.+Minua+linkkisi+ei+kiinnosta+pätkääkään,+mutta+varmaan+täällä+on+sellaisia,+joita+linkkisi+kiinnostaa.+Minua+ei+kiinnosta+sanojen+pyöritykset+ja+ihmisten+aivoitukset.+Minä+saan+leipää+Raamatusta,+Jumalan+sanasta.+Siihen+kyllä+on+into.+Haluan+tuntea+myös+paremmin+Jeshua+Messiasta.+
<<+Todella+tympeää+kritiikitöntä+ihmispalvontaa.>>
Jos+se+on+sinusta+ihmispalvontaa,+että+on+kiinnostunut+kuuntelemaan+Messiaanisten+juutalaisten+opetusta+Raamatusta,+niin+se+on+sinun+mielipiteesi+(ja+ehkä+joidenkin+muidenkin).+Sinun+mielipiteesi+ei+kuitenkaan+vähennä+intoa+kuunnella+juutalaisia.+Se+että+joku+on+sinusta+"tympeää+ja+kritiikitöntä+ihmispalvontaa"+osoittaa,+että+sinulla+ei+ole+oikeastaan+mitään+millä+tyrmäät+Messiaanisten+juutalaisten+opetuksen.+Raamatulla+et+voi+heitä+tyrmätä.
20.01.2019 15:53
Aantikristus+on+paljon+enemmänkin+kuin+vain+paavin+instituutio.
20.01.2019 15:34
Sinäkin+näytät+tulevan+autuaaksi+skeptisyydestä.+No+hyvä,+jos+siitä+saa+rauhan.+Minulla+ei+todellakaan+ole+intoa+väittää+vastaan+ja+epäillä+pelkän+epäilemisen+takia.+Uskon+sen,+minkä+sydämeni+sanoo+oikeaksi.+Uskon+myös+siihen,+että+Jumala+antaa+viisautta+erottaa+oikea+ja+väärä+opetus.+Luen+tietenkin+myös+Raamattua.+Sydämessäni+tunnen,+että+juutalaiset+Jeshua+Messiaaseen+uskovat+opettavat+syvällistä+evankeliumia.+Sitä+on+nautinto+kuunnella.+
Oletko+muuten+huomannut,+että+sinulle+on+käynyt+rakkaaksi+julistaa+evankeliumia+porttokirkoista,+joihin+adventtikirkkokin+kuuluu+sekä+juutalaisista,+jotka+Jumala+on+peräti+hylännyt.+No+voit+itse+miettiä,+että+tällaista+evankeliumiako+Jeesus+käski+meidän+julistaa?
19.01.2019 14:02
<<+tulen+kertomaan+aivan+lähiaikoina+tuon+vielä+vähän+kesken+olevan+tutkisteluni+kautta.>>
Ihmisten+pitäisi+tänä+päivänä+NÖYRTYÄ+kuuntelemaan+juutalaisia,+jotka+tuovat+erittäin+syvällisesti+evankeliumia.+Mutta+YLPEYS+estää+monia+kuuntelemasta+totuutta.+Tässä+on+se+totuus,+että+kuka+nöyrtyy+ja+uskoo+Jumalaan,+se+löytää+totuuden.+Jumala,+joka+asuu+meissä+Pyhän+Henkensä+kautta,+voi+ainoastaan+antaa+viisautta+ymmärtää+sanaansa.+Liian+monet,+jotka+ovat+jo+itse+muodostaneet+omat+oppinsa,+eivät+nöyrry,+vaan+sitkeästi+opettavat+omaa+oppiaan.+He+eivät+rukoile+sitä,+että+Pyhä+Henki+todella+avaisi+heidän+sokeat+silmänsä.+He+uskovat+omiin+oppeihinsa+ja+sokeina+totuudelle+julistavat+omaa+evankeliumiansa,+joka+on+Raamatulle+ja+Jumalalle+vierasta.+Näin+tulee+olemaan+hamaan+loppuun+asti.
19.01.2019 10:39
<<Se+miten+katson+tämän+olevan+mahdollista,+tulen+kertomaan+aivan+lähiaikoina+tuon+vielä+vähän+kesken+olevan+tutkisteluni+kautta.>>
Minun+suhteeni+ei+kannata+nähdä+niin+suurta+vaivaa.+En+lue+kuitenkaan+tutkisteluasi.+Valitettavasti+olen+kiinnostunut+vain+ja+ainoastaan+juutalaisten+erinomaisista+tutkisteluista.+Ja+nimenomaan+juutalaisten,+jotka+uskovat+Jeshua+-+Messiaaseen.+Sen+vuoksi+et+saa+minua+käännytetyksi+harhaoppiisi,+mutta+täällä+voi+olla+muita+otollisia,+jotka+eivät+ole+kiinnostuneita+juutalaisten+tutkisteluista,+esim.+advis,+exap+ja+kerettiläinen.
19.01.2019 10:11
<<En+minä+ole+sanonut+missään,+etten+uskoisi+Jumalan+olleen+taivaassa+Hänen+Poikansa+ollessa+maan+päällä.>>
Kiellät+Pyhän+Hengen+jumaluuden.+Raamatussa+kerrotaan,+että+Pyhä+Henki+voi+tulla+myös+murheelliseksi.+Miten+pelkkä+henki+voisi+tulla+murheelliseksi?+Kieltäessäsi+Pyhän+Hengen+jumaluuden,+joudut+kieltämään+tai+kiertämän+monta+Raamatun+paikkaa.
19.01.2019 10:03
<<Nykyään+kristitytkin+lukevat+evankeliumeja+ymmärtämättä+niiden+vertausten+merkitystä+syvemmin.+Vain+joitakin+on+vähän+pintapuolisesti+yritetty+selittää.>>
Nykyään+kristityt+ymmärtävät+evankeliumeja+paremmin+kuin+koskaan+aikaisemmin,+koska+juutalaiset+avaavat+Raamattua.+Joten+voin+kertoa+sinulle,+ettet+pysty+eksyttämään+ainoatakaan+todellista+Messiaanista+kristittyä+tänä+päivänä.+Olet+armotta+myöhässä+harhaoppeinesi.+Naurettavaa+tuo+ajatus,+että+sinun+opetuksesi+tulisi+lähellekään+juutalaisten+opetusta.+Sinä+olet+omat+oppisi+opetellut+ja+niitä+innolla+jakelet,+mutta+et+ole+oikeassa+kieltäessäsi+esim.+Pyhän+Hengen+jumaluuden.+Voisit+itsekin+nöyrtyä+kuuntelemaan+juutalaisia.+Epäilen+kuitenkin,+että+olet+niin+syvällä+suossa,+johon+olet+itsesi+aivopessyt,+ettet+edes+halua+kuunnella+heiltä+totuutta.
19.01.2019 09:53
<<Matt+13:+34+Tämän+kaiken+Jeesua+puhui+kansalle+vertauksilla,+ja+ILMAN+VERTAUSTA+HÄN+EI+PUHUNUT+HEILLE+MITÄÄN;
10,11+Niin+hänen+opetuslapsensa+tulivat+ja+sanoivat+hänelle:+"Minkätähden+sinä+puhut+heille+vertauksilla?"+Hän+vastasi+ja+sanoi:+"Sentähden,+että+TEIDÄN+ON+ANNETTU+TUNTEA+TAIVASTEN+VALTAKUNNAN+SALAISUUDET,+MUTTA+HEIDÄN+EI+OLE+ANNETTU.+...
13+Sentähden+minä+puhun+heille+vertauksilla,+että+he+NÄKEVIN+SILMIN+EIVÄT+NÄE+ja+KUULEVIN+KORVIN+EIVÄT+KUULE,+EIVÄTKÄ+YMMÄRRÄ.
Testaapa+itsesi,+pystytkö+ymmärtämään+Raamatussa+esitettyjä+vertauksia+ilman,+että+joku+niitä+sinulle+selittää?+Jos+et,+niin+et+ymmärrä+tätäkään+vertausta+Jumalasta.+Sillä+tämä+ON+vertauskuva,+koska+Jumalaa+ei+voi+esittää+muuten+kuin+havaintokuvien+avulla.+Ei+Hän+ole+ihmisjärjellä+selitettävissä.+>>
No.+Mitä+ihmettelemistä+tässä+jakeessa+on?+Juutalaiset+eivät+tuolloin+ymmärtäneet+Jeesusta+Messiaana+ja+Jumalana,+toisin+kuin+opetuslapset.+He+odottivat+Messiasta,+vaikka+Hän+oli+juuri+heidän+keskellänsä.+Jeesus+puhui+vertauksilla+myös+siksi,+että+ne+jäisivät+paremmin+ihmisten+mieleen.
<<Kolminaisuus+on+yritys+selittää,+mutta+se+on+täysin+epäonnistunut,+koska+se+on+vetänyt+Äärettömän+Jumalan+alas+vajavaisen,+heikon+ja+kuolevaisen+ihmisen+tasolle.>>
Päin+vastoin.+Kolminaisuus+nimenomaan+korostaa+Jumalan+suuruutta+ja+äärettömyyttä.+
<<Hänen+Poikansa+on+ainoa+selitys+Hänestä.+Hän+on+laskeutunut+ihmisen+tasolle+pelastaakseen+meidät,+mutta+palannut+takaisin+Isään,+josta+Hän+on+lähetenyt.+>>
Tässä+itse+kiellät+Jumalan+suuruuden+ja+yrität+ymmärtää+Jumalaa.+Et+edes+Raamatun+mukaan+tiedä+millainen+on+Isä-Jumala.+Et+näköjään+voi+ymmärtää,+että+Jumala+on+SAMAAN++AIKAAN+myös+taivaassa+(Isä)+ja+Pojassa,+ihmisen+hahmossa+maan+päällä.+Ei+Jumala+lakkaa+olemasta+Jumala+myös+taivaassa.+Jeesuskin+rukoili+Isää,+joten+Isä+on+tietenkin+ollut+samaan+aikaan+taivaassa.+Jumala+taivaassa+ja+Jumala+maan+päällä+samaan+aikaan.+Samoin+Jumala+on+myös+taivaassa+vaikka+on+samaan+aikaan+Pyhässä+Hengessä+jokaisessa+uskovassa.+Edelleen+Jumala+taivaassa+ja+Jumala+maan+päällä+samaan+aikaan.+Mutta+koska+Jumala+on+Henki,+niin+Jumala+voi+olla+yhtä+aikaa+jokaisessa+uskovassa.+Jumala+ei+kuitenkaan+lakkaa+olemasta+myös+Jumala+taivaassa.+
<<mutta+palannut+takaisin+Isään,+josta+Hän+on+lähetenyt.+>>
Eikö+Jeesusta+nyt+sitten+olisikaan,+kun+on+palannut+takaisin+ISÄÄN?+Raamatussa+kyllä+sanotaan,+että+Jeesus+meni+Isän+LUO.+Hän+on+yhtä+Isän+kanssa,+aina+ollut.
18.01.2019 07:30
<<Valehtelet!+Juutalaiset+eivät+usko+kolminaisuuteen.+>>
Sinä+et+tiedä.+Kyllä+näin+vain+on.+Juuri+juutalaiset+ovat+tämän+asian+minulle+opettaneet.+Sekä+Baruch+Korman+että+Michael+Brown+ovat+juutalaisia.+He+uskovat+myös+Jeesukseen.+Mutta+he+ovat+juutalaisia.+Myös+juutalaiset,+jotka+eivät+usko+Jeesukseen+Messiaana,+uskovat+siihen,+että+Jumala+on+monitahoinen.+He+uskovat,+että+Jumala,+joka+on+taivaassa,+on+myös+että+Jumala+samaan+aikaan+näyttäytyi+ja+ruokaili+Aabrahamin+ja+Saaran+luona.+He+uskovat,+että+vaikka+Jumala+on+taivaassa,+niin+Jumala+samaan+aikaan+ilmestyi+Moosekselle+palavassa+pensaassa,+jne...
Samaa+opettaa+myös+Baruch+Korman+ja+Michael+Brown.+Siis+vaikka+Jumala+on+taivaassa,+niin+Hän+samaan+aikaan+teki+itsensä+näkyväksi+Jeesuksessa.+Jumala+on+myös+Pyhä+Henki.+
Kysynkin,+minkälainen+luulet+Isän+olevan?+Onko+Isä+kuten+Poika,+ehkä+harmaammat+hapset+vain+kuin+Pojalla???+Näinhän+niiden,+jotka+eivät+usko+Pyhään+Henkeen,+voisi+luulla+luulevan.+Raamatussa+kerrotaan,+että+KUKAAN+ei+ole+nähnyt+Isää+muu+kuin+Poika.+Sinä+et+tiedä+onko+Jumala,+Isä,+Henki.+Millä+perusteella+RAJAAT+Pyhän+Hengen+pois+Jumalasta.+Pyhä+Henki+asuu+kuitenkin+jokaisessa+uskovassa+yhtä+aikaa,+ja+ON+Jumala.+Jumala+ei+silti+lakkaa+olemasta+taivaassa.+Jumala+on+myös+Poika,+jossa+Jumala+otti+ihmisen+muodon.+Miten+tämä+voi+olla+niin+vaikeaa?+On+paholaisen+täydellisen+onnistunut+juoni+tehdä+kolminaisuudesta+myös+pakanallinen+opetus,+koska+se+näyttää+johtavan+harhaan+jos+valitutkin.+Ole+Jumalan+puolella,+ja+lakkaa+ajattelemasta+Jumalaa+omalla+älylläsi.+Sinä+et+ymmärrä+Jumalaa,+vaikka+niin+luuletkin.
18.01.2019 07:02
115 / 305