Uhraavatko jotkut milleniumin aikana?

En nyt oikein ymmärrä Baruch Kormania. Hänen mukaansa on 4 pelastettujen ryhmää. Ensimmäisen ryhmän muodostavat ne, jotka ovat uskossa (siis joilla Jeesuksen todistus) sekä elävät että kuolleet. Nämä saavat uuden ylösnousemusruumiin ja he elävät 1000 vuotta Jeesuksen kanssa. Heidän ei siis tarvitse enää uskoa, koska he näkevät Jeesuksen. Tämän "ylösoton" jälkeen välittömästi, ennen milleniumia, pelastuu myös kaksi ryhää, joilla ei ole ylösnousemusruumista. Nämäkin elävät taivaassa. Milleniumin aikana on voimassa Toora. Nuo 2 ryhmää, joilla ei ole ylösnousemusruumista, lisääntyvät Lain käskyn mukaan, ja tästä muodostuukin sitten 4. ryhmä, josta kasvaa suurin ryhmä 1000 vuoden aikana. Jos ymmärsin oikein, niin nämä uhraavat??? Mutta en ehkä ymmärtänyt täysin. En osaa kovin hyvin englantia. Onko kukaan kuunnellut Baruch Kormanin opetusta Ilmestyskirja 19-20. luvuista??? Toivon asiallisia kommentteja ja voisiko myös Kristitty.net kommentoida?

61

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa tosiaan olla hereillä siellä koulussa ja lukea läksynsä, niin oppii mm. kieliäkin.

      Raamatun satukirjan lukeminen kun tekee viisaastakin tyhmän ääliön.
      Käy niin, että joku uskonlahko ja sen äänenkannattaja pääsee kusettamaan rankalla kädellä.
      Sinulle Yksi_usko naisena on käynyt juuri niin, että sinä olet kusetusten vietävänä kuin tuuliviiri tuulessa.

      • Turhaa solvaat. Haluan tietää kaiken mahdollisen Jeesus - Jeshuasta. Messiaasta, joka on tuleva - ei enää pelastamaan vaan tuomitsemaan. Harkitse sinäkin sanojasi, sillä jokaisesta turhasta sanasta joudut tilille ja tuomiolle. Kuka sinut silloin pelastaa?


      • TonttuToljanteri
        Yksi_usko kirjoitti:

        Turhaa solvaat. Haluan tietää kaiken mahdollisen Jeesus - Jeshuasta. Messiaasta, joka on tuleva - ei enää pelastamaan vaan tuomitsemaan. Harkitse sinäkin sanojasi, sillä jokaisesta turhasta sanasta joudut tilille ja tuomiolle. Kuka sinut silloin pelastaa?

        No sitäpä saat odotella. Ei tule, ei koskaan. Uskonnot ovat taikauskon tuotetta kuten jumalat ym.

        Tänne ei kukaan tule meitä tuomitsemaan, eikä tarjoa toista kierrosta. Usko elämään ennen kuolemaa koska se on kaikki mitä tulet saamaan.


      • TonttuToljanteri kirjoitti:

        No sitäpä saat odotella. Ei tule, ei koskaan. Uskonnot ovat taikauskon tuotetta kuten jumalat ym.

        Tänne ei kukaan tule meitä tuomitsemaan, eikä tarjoa toista kierrosta. Usko elämään ennen kuolemaa koska se on kaikki mitä tulet saamaan.

        Jeshua Messias tulee varmasti ja aikataulussa. Hän ei tule enää pelastamaan vaan tuomitsemaan. Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Se on varmaa, että kukaan ei pelastu, joka ei usko Jeshua Messiaaseen.


      • Totuus.on.tämä
        Yksi_usko kirjoitti:

        Turhaa solvaat. Haluan tietää kaiken mahdollisen Jeesus - Jeshuasta. Messiaasta, joka on tuleva - ei enää pelastamaan vaan tuomitsemaan. Harkitse sinäkin sanojasi, sillä jokaisesta turhasta sanasta joudut tilille ja tuomiolle. Kuka sinut silloin pelastaa?

        Jos minua joku yrittää tulla herättämään, kun olen kerran päässyt lodjaan maan alle, niin sopiihan sitä yrittää. Ja jos saa hereille, niin vedän välittömästi ranteet ja kurkun auki itseltäni ja kaadun takaisin siihen puiseen kirstuuni. Saa siinä yrittää pitää hengissä. Sellaista jumalaa ei löydy mistään, joka minua hengissä voisi pitää, ellen halua hengissä pysyä. Näytän keskisormea vain sille jumalalle.


      • TonttuToljanteri
        Yksi_usko kirjoitti:

        Jeshua Messias tulee varmasti ja aikataulussa. Hän ei tule enää pelastamaan vaan tuomitsemaan. Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Se on varmaa, että kukaan ei pelastu, joka ei usko Jeshua Messiaaseen.

        Tuo on taikauskoisten paimentolaisten keksimä satu. Sepitettä.

        Miten kukaan voi 2000-luvulla vielä pitää satuja totena?

        Kuolemalta sinua ei pelasta yhtään mikään tai kukaan, uskoitpa mihin jumalaan tahansa tai vaikka niihin kaikkiin. Kuoleman hetkellä elämäsi on ohi, eikä toista mahdollisuutta tarjota kuin saduissa. Niihin satuihin uskominen ei tee niistä totta.

        Se on varmaa että tämä pelastajasi ei tullut eilen, ei ole tullut tänään, ei tule tänään, eikä tule huomenna ja tämä on totta joka päivä tästä hetkestä ikuisuuteen.

        Sinä et uskalla sanoa hetkeä jolloin satujen sankarisi tulisi, mutta minä uskallan: ei koskaan ja minä olen oikeassa ja tulen olemaan oikeassa.


    • "Nuo 2 ryhmää, joilla ei ole ylösnousemusruumista, lisääntyvät Lain käskyn mukaan, ja tästä muodostuukin sitten 4. ryhmä, josta kasvaa suurin ryhmä 1000 vuoden aikana. Jos ymmärsin oikein, niin nämä uhraavat???"

      Asiaan voidaan lisät vielä se, että 1000 vuoden aikana täällä elää pakanoita, jotka eivät ole koskaan Jumalasta kuulleetkaan. Toisin sanoen, mitään maailmanloppua ei-pelastuneille ei ole tulossa millenniumin alkutäräyksenä. Sorry.

      Näin Raamatuu sanoo. Ja olen puhunut tästä täällä jo vuosia sitten, mutta hyvä että lempiopettajasikin puhuu asiasta niin alat viimein uskoa että totta Mooses, niinhän se Raamattu opettaa.

      • Täytyy kuunnella vielä uudestaan nuo videot, ei mennyt asia perille.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Täytyy kuunnella vielä uudestaan nuo videot, ei mennyt asia perille.

        No, riittää kun lukaiset Jes 66 silleen ymmärryksellä läpi, ilman että pidät totena niitä aiemmin omaksuttuja harhaoppeja:
        "15 Sillä katso, Herra tulee tulessa, ja hänen vaununsa ovat kuin myrskytuuli; ja hän antaa vihansa purkautua hehkussa ja nuhtelunsa tulenliekeissä.
        16 Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon.
        17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.
        18 Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
        19 Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.
        20 Ja he tuovat kaikki teidän veljenne kaikista kansoista uhrilahjana Herralle hevosilla, vaunuilla, kantotuoleilla, muuleilla ja ratsukameleilla minun pyhälle vuorelleni Jerusalemiin, sanoo Herra, niinkuin israelilaiset tuovat ruokauhrin puhtaassa astiassa Herran temppeliin.
        21 Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra."

        Kerropa, puhutaanko tässä ihmisistä Jeesuksen paluun jälkeen, jotka eivät ole kuulleetkaan Herrasta (Jumalasta) ?

        Puhutaanko tässä siitä, että pakanoita otetaan leeviläisiksi papeiksi ?

        ... hups...


      • Hölmistynyt
        Exap kirjoitti:

        No, riittää kun lukaiset Jes 66 silleen ymmärryksellä läpi, ilman että pidät totena niitä aiemmin omaksuttuja harhaoppeja:
        "15 Sillä katso, Herra tulee tulessa, ja hänen vaununsa ovat kuin myrskytuuli; ja hän antaa vihansa purkautua hehkussa ja nuhtelunsa tulenliekeissä.
        16 Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon.
        17 Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.
        18 Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
        19 Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.
        20 Ja he tuovat kaikki teidän veljenne kaikista kansoista uhrilahjana Herralle hevosilla, vaunuilla, kantotuoleilla, muuleilla ja ratsukameleilla minun pyhälle vuorelleni Jerusalemiin, sanoo Herra, niinkuin israelilaiset tuovat ruokauhrin puhtaassa astiassa Herran temppeliin.
        21 Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra."

        Kerropa, puhutaanko tässä ihmisistä Jeesuksen paluun jälkeen, jotka eivät ole kuulleetkaan Herrasta (Jumalasta) ?

        Puhutaanko tässä siitä, että pakanoita otetaan leeviläisiksi papeiksi ?

        ... hups...

        Jos puhutaankin, niin missä on maininta linja-autoista, junista ia lentokoneista? Ei kai kukaan nykyaikana Jerusalemiin enää kantotuoleissa, muuleilla ja kamelella kulje?


      • pakanankantajat
        Hölmistynyt kirjoitti:

        Jos puhutaankin, niin missä on maininta linja-autoista, junista ia lentokoneista? Ei kai kukaan nykyaikana Jerusalemiin enää kantotuoleissa, muuleilla ja kamelella kulje?

        Ja ajattele, miten kova homma niillä kantotuolikavereilla on kantaa ne pakanat sinne Jerusalemiin!

        Kyllä vaatii vähän punttisalilla käyntiä ja muutakin treenaamista, että tulee onnistumaan.

        Kun täällä Suomessa on nyt urheilulajina tämä eukonkanto, niin juutalaisten pitäisi mitä pikimmiten aloittaa uusi laji eli pakanankanto näin tulevaisuutta ajatellen.


      • Hölmistynyt kirjoitti:

        Jos puhutaankin, niin missä on maininta linja-autoista, junista ia lentokoneista? Ei kai kukaan nykyaikana Jerusalemiin enää kantotuoleissa, muuleilla ja kamelella kulje?

        Tokitoki. Ja tähän jotkut sitten selittelevätkin, ettei Jumala olisi voinut puhua linja-autoista koska kukaan ei olisi sellaista konseptia ymmärtänyt.

        Ja samaan hengenvetoon nuo samaiset sitten selittelevät ilmestyskirjan otuksia vaikkapa helikoptereiksi.

        Voi voi.


    • kerettiläinen.ei-kirj

      No voi reppanaa!

      Täytyykö sinun taas kysellä palstan ateisteilta ja muilta, mitä totuutta se sinun lempimessiaanisesi tällä kertaa opettaa?

      voi voi...

    • Luulevaiset-uskovaiset

      Kyllä niin naurattaa, kun jotkut luulevat olevansa oikeassa ja siksi heidän tulisi ansaita paratiisin autuus. HahHaaa! mitä sekoilua koko touhu.

      Se on meinaan niin, että ne, jotka sinne paratiisiin luulevat pääsevänsä, koska uskovat mielestään oikealla tavalla, eivät sinne 100% varmuudella pääse.
      Ne taas, jotka eivät odota mitään paratiisia ja antaisivat mielellään oman paikkansakin pois jonkun toisen vuoksi, ne sinne paratiisiin pääsevät.

      • "Se on meinaan niin, että ne, jotka sinne paratiisiin luulevat pääsevänsä, koska uskovat mielestään oikealla tavalla, eivät sinne 100% varmuudella pääse."

        hauskaa kyllä, tämän lauseen varmastikin voi allekirjoittaa lähes jokainen uskova ja ei-uskova... sen verran huonosti se on muotoiltu. Tuskin tarkoitit juuri sitä, mitä sanoit...


    • Adventisti

      Minun ymmärrykseeni ei käy, että miksi joku noudattaisi Toraa kun sitä ei kukaan ole Jeesusta lukuunottamatta koskaan pystynyt noudattamaan. Ja miksi Jeesuksen sovitus ei riitäkään kaikille vaikka Raamattu niin sanoo. Kuulostaa harhaopilta.

      En aio katsoa videota.

      • Ei mene minunkaan ymmärrykseeni. Tai ymmärrän paremmin sen, että Toora olisi voimassa. Mutta se, että uhrataan? Yritän kuunnella uudestaan videot. Baruch Korman sanoi, että tämä on kristityille hyvin vaikea asia ymmärtää, mutta että Raamattu opettaa niin.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Yksi_usko kirjoitti:

        Ei mene minunkaan ymmärrykseeni. Tai ymmärrän paremmin sen, että Toora olisi voimassa. Mutta se, että uhrataan? Yritän kuunnella uudestaan videot. Baruch Korman sanoi, että tämä on kristityille hyvin vaikea asia ymmärtää, mutta että Raamattu opettaa niin.

        No pakkohan sinun on se ymmärtää ja uskoa, kun kerran lempirabbisi niin opettaa. Messiaaniset rabbit ovat aivan ylivertaisia Raamatun tuntemuksessaan, joten täytyyhän sen silloin olla totuus, joten miten edes uskallat epäillä?

        Joten hyväksy nyt vaan, että pieniä suloisia viattomia karitsoita aletaan uhraamaan ja niiltä vedetään kurkku auki Jumalasi kunniaksi.

        Ajattelehan nyt, maanpäällinen paratiisi odottaa sinuakin ja uskonsisartasi Tuksua...eikä kestä enää kauan...

        Joten kai olet valmis ja lamppusi öljyä täynnä?

        Eikö olekin ihanaa!!!


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Ei mene minunkaan ymmärrykseeni. Tai ymmärrän paremmin sen, että Toora olisi voimassa. Mutta se, että uhrataan? Yritän kuunnella uudestaan videot. Baruch Korman sanoi, että tämä on kristityille hyvin vaikea asia ymmärtää, mutta että Raamattu opettaa niin.

        Älä missään nimessä uhraa enää koskaan eläimiä. Älä hyvä ihminen ala roiskimaan verta. Tästä olen sinua välillä varoitellut, että juuri tämä vaara on näissä "messiaanisissa" rabbeissa". Usko vain se, mitä lukee Hepr. 7-10 luvuissa.


      • SAI kirjoitti:

        Älä missään nimessä uhraa enää koskaan eläimiä. Älä hyvä ihminen ala roiskimaan verta. Tästä olen sinua välillä varoitellut, että juuri tämä vaara on näissä "messiaanisissa" rabbeissa". Usko vain se, mitä lukee Hepr. 7-10 luvuissa.

        <<Älä missään nimessä uhraa enää koskaan eläimiä. >>

        En minä vaan ne muut, joilla ei ole ylösnousemusruumista. Jotka ovat lisääntyneet milleniumin aikana. Palaan vielä tähän ja luen Whiten lausunnonkin, joka oli toisessa linkissä. Tutkin niitä yhdessä.

        Olen nyt kuuntelemassa Baruch Kormanin opetusta Ilm. 21. luvusta. Korman opettaa jakeesta 22 (21:22), ettei Uudessa Jerusalemissa (joka on laskeutunut alas taivaasta), ole enää temppeliä. Miksi? Koska siellä ei ole alttaria. Ei ole syytä enää uhrata, koska siellä ei enää ole syntiä. Koska Jeesus maksoi täydellisesti kaikki meidän syntimme.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Älä missään nimessä uhraa enää koskaan eläimiä. >>

        En minä vaan ne muut, joilla ei ole ylösnousemusruumista. Jotka ovat lisääntyneet milleniumin aikana. Palaan vielä tähän ja luen Whiten lausunnonkin, joka oli toisessa linkissä. Tutkin niitä yhdessä.

        Olen nyt kuuntelemassa Baruch Kormanin opetusta Ilm. 21. luvusta. Korman opettaa jakeesta 22 (21:22), ettei Uudessa Jerusalemissa (joka on laskeutunut alas taivaasta), ole enää temppeliä. Miksi? Koska siellä ei ole alttaria. Ei ole syytä enää uhrata, koska siellä ei enää ole syntiä. Koska Jeesus maksoi täydellisesti kaikki meidän syntimme.

        lisäys. Tuon 21:22 jakeen lopussa sanotaan, että Hän (siis Jeshua) on tuo temppeli. Kyllä on erinomaista opetusta jälleen Baruc Kormanilta.


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        No pakkohan sinun on se ymmärtää ja uskoa, kun kerran lempirabbisi niin opettaa. Messiaaniset rabbit ovat aivan ylivertaisia Raamatun tuntemuksessaan, joten täytyyhän sen silloin olla totuus, joten miten edes uskallat epäillä?

        Joten hyväksy nyt vaan, että pieniä suloisia viattomia karitsoita aletaan uhraamaan ja niiltä vedetään kurkku auki Jumalasi kunniaksi.

        Ajattelehan nyt, maanpäällinen paratiisi odottaa sinuakin ja uskonsisartasi Tuksua...eikä kestä enää kauan...

        Joten kai olet valmis ja lamppusi öljyä täynnä?

        Eikö olekin ihanaa!!!

        "No pakkohan sinun on se ymmärtää ja uskoa, kun kerran lempirabbisi niin opettaa. Messiaaniset rabbit ovat aivan ylivertaisia Raamatun tuntemuksessaan, joten täytyyhän sen silloin olla totuus, joten miten edes uskallat epäillä?

        Joten hyväksy nyt vaan, että pieniä suloisia viattomia karitsoita aletaan uhraamaan ja niiltä vedetään kurkku auki Jumalasi kunniaksi. "

        No tänään meillä vedettiin kurkut auki sadoilta ja veri pyhästi laskettiin pois. Sitten vain mahat auki ja sisälmykset ulos. Ruhot sitten leikattiin ja annettiin halukkaille. Eivät tosin olleet karitsoja, van reilusti yli vuoden ikäisiä. Kyllä se uhraamiskultti on sitten jotakin suurta. Kuuntelisit sinäkin vain lempimessiaanistasi, niin pääsisit kunnolla veren makuun. Siitä ei ole paluuta...


      • SAI kirjoitti:

        Älä missään nimessä uhraa enää koskaan eläimiä. Älä hyvä ihminen ala roiskimaan verta. Tästä olen sinua välillä varoitellut, että juuri tämä vaara on näissä "messiaanisissa" rabbeissa". Usko vain se, mitä lukee Hepr. 7-10 luvuissa.

        "Älä missään nimessä uhraa enää koskaan eläimiä. Älä hyvä ihminen ala roiskimaan verta. "

        Mitä ihmettä höpiset ? Vaimoni juuri tänään taisi uhrata useammankin. Kyllä uhripalvelus nyt aina sapatin kunnioittamisen voittaa !!!

        Pirskotettu veri se liiton vahvistaa !!! Kysy vaikka Mosselta.

        Toivoopi Nimim. "Teot takaisin kunniaan" !!!


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        "No pakkohan sinun on se ymmärtää ja uskoa, kun kerran lempirabbisi niin opettaa. Messiaaniset rabbit ovat aivan ylivertaisia Raamatun tuntemuksessaan, joten täytyyhän sen silloin olla totuus, joten miten edes uskallat epäillä?

        Joten hyväksy nyt vaan, että pieniä suloisia viattomia karitsoita aletaan uhraamaan ja niiltä vedetään kurkku auki Jumalasi kunniaksi. "

        No tänään meillä vedettiin kurkut auki sadoilta ja veri pyhästi laskettiin pois. Sitten vain mahat auki ja sisälmykset ulos. Ruhot sitten leikattiin ja annettiin halukkaille. Eivät tosin olleet karitsoja, van reilusti yli vuoden ikäisiä. Kyllä se uhraamiskultti on sitten jotakin suurta. Kuuntelisit sinäkin vain lempimessiaanistasi, niin pääsisit kunnolla veren makuun. Siitä ei ole paluuta...

        "Kuuntelisit sinäkin vain lempimessiaanistasi, niin pääsisit kunnolla veren makuun."

        No voi himputti sentään, kun minulla ei ole lempimessiaanista, enkä ole ahkerista yrityksistäni huolimatta löytänyt sellaista!

        Mutta en ole menettänyt vielä kokonaan toivoani, vaan jatkan uskossa etsimistäni, niin saatan vielä joskus päästäkin oikein kunnolla veren makuun... :-D


      • Adviss
        Yksi_usko kirjoitti:

        lisäys. Tuon 21:22 jakeen lopussa sanotaan, että Hän (siis Jeshua) on tuo temppeli. Kyllä on erinomaista opetusta jälleen Baruc Kormanilta.

        No niin. Tulihan sieltä se totuus! Että Jeesus on tuo temppeli.

        Nyt voitkin heittää romukoppaan koko tutkivan tuomion opin. Taivaassakaan ei ole enää mitään temppeliä kun Jeesus on temppeli. Miten temppeli (Jeesus) voisi olla temppelissä (taivaallinen pyhäkkö)...ja vielä kaikkein pyhimmässä? Mihin siellä tarvitaan kahta temppeliä? Raamattu ei puhu sellaisesta. Vai muuttuuko Jeesus temppeliksi vasta kun Uusi Jerusalemi laskeutuu?

        Ehkäpä voisit nyt selittää, että miten Jeesus (temppeli) meni kaikkein pyhimpään (temppeliin) kuolemansa jälkeen?


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        "Kuuntelisit sinäkin vain lempimessiaanistasi, niin pääsisit kunnolla veren makuun."

        No voi himputti sentään, kun minulla ei ole lempimessiaanista, enkä ole ahkerista yrityksistäni huolimatta löytänyt sellaista!

        Mutta en ole menettänyt vielä kokonaan toivoani, vaan jatkan uskossa etsimistäni, niin saatan vielä joskus päästäkin oikein kunnolla veren makuun... :-D

        Ai pahus, oletko mennyt missaamaan lempimessiaanisesi jumaloinnin ihan kokonaan ? No voi sinua syntistä.

        No ei hätää !!!

        Ota vain ihan kuka tahansa (jota messiaaniseksi jotkut kutsuvat) , jonka kielestä et ymmärrä pätkän vertaa, ja se vähäinen mitä ymmärrät on sinulle käsittämätöntä... ja sitten vain linkkaamaan hänen videoitaan tänne ja ylistämään ja korottamaan hänen nimeään kuin mitä tahansa muuta epäjumalaa !!!

        Kyllä se siitä, nyt vaan tsemppiä ja pikaisesti valitsemaan ihan kuka messiaaninen vaan jonka satut ensiksi löytämään ! Se tuntuu olevan muotia täällä.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        Ai pahus, oletko mennyt missaamaan lempimessiaanisesi jumaloinnin ihan kokonaan ? No voi sinua syntistä.

        No ei hätää !!!

        Ota vain ihan kuka tahansa (jota messiaaniseksi jotkut kutsuvat) , jonka kielestä et ymmärrä pätkän vertaa, ja se vähäinen mitä ymmärrät on sinulle käsittämätöntä... ja sitten vain linkkaamaan hänen videoitaan tänne ja ylistämään ja korottamaan hänen nimeään kuin mitä tahansa muuta epäjumalaa !!!

        Kyllä se siitä, nyt vaan tsemppiä ja pikaisesti valitsemaan ihan kuka messiaaninen vaan jonka satut ensiksi löytämään ! Se tuntuu olevan muotia täällä.

        "Kyllä se siitä, nyt vaan tsemppiä ja pikaisesti valitsemaan ihan kuka messiaaninen vaan jonka satut ensiksi löytämään ! Se tuntuu olevan muotia täällä."

        No ongelma on vaan siinä, että osaan niin huonosti englantia, enkä hebreaakaan juuri lainkaan, niin mitäs jos valitsenkin vahingossa jonkun sellaisen, joka ei olekaan verenhimoinen?

        Vai voinko luottaa 100% siihen, ettei sellaisia ole...?


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        "Kyllä se siitä, nyt vaan tsemppiä ja pikaisesti valitsemaan ihan kuka messiaaninen vaan jonka satut ensiksi löytämään ! Se tuntuu olevan muotia täällä."

        No ongelma on vaan siinä, että osaan niin huonosti englantia, enkä hebreaakaan juuri lainkaan, niin mitäs jos valitsenkin vahingossa jonkun sellaisen, joka ei olekaan verenhimoinen?

        Vai voinko luottaa 100% siihen, ettei sellaisia ole...?

        Nooh, ota nyt ihan kuka tahansa, kunhan vain et vahingossakaan ymmärrä mitä tuo yrittää opettaa. Se on ihan yksi(_usko) ja sama mitä tuo sanoo, kun et kuitenkaan ymmärrä. Mutta ainahan voit linkata videon ja kyä täältä. Äläkä unohda ylistää valintasi kohdetta maailman parhaana opettajana.

        Rohkeasti nyt vaan. On sitä muutkin täällä tehneet.


      • Exap kirjoitti:

        Nooh, ota nyt ihan kuka tahansa, kunhan vain et vahingossakaan ymmärrä mitä tuo yrittää opettaa. Se on ihan yksi(_usko) ja sama mitä tuo sanoo, kun et kuitenkaan ymmärrä. Mutta ainahan voit linkata videon ja kyä täältä. Äläkä unohda ylistää valintasi kohdetta maailman parhaana opettajana.

        Rohkeasti nyt vaan. On sitä muutkin täällä tehneet.

        Ai niin, se verenhimo. No, toki sitä ei voi varmana tietää että on draculan sukua, mutta jos ei ole verenhimoinen, niin rahanhimoinen sitten ainakin.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        Ai niin, se verenhimo. No, toki sitä ei voi varmana tietää että on draculan sukua, mutta jos ei ole verenhimoinen, niin rahanhimoinen sitten ainakin.

        Minä tykkään tästä rabbi Boratista ja alan linkkaamaan hänen videoitaan, vaikken ymmärrä niistä juuri mitään.

        https://www.youtube.com/watch?v=QFWZNEzeeEo


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        Minä tykkään tästä rabbi Boratista ja alan linkkaamaan hänen videoitaan, vaikken ymmärrä niistä juuri mitään.

        https://www.youtube.com/watch?v=QFWZNEzeeEo

        Miten syvällistä !!!

        Videosta en ymmärtänyt hevonpaskaa, mutta varmasti Boratin opetus on aitoa ja oikeaa. Erityisesti hänen vertauksensa hevosten kävelystä pistää todella ajattelemaan.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        Miten syvällistä !!!

        Videosta en ymmärtänyt hevonpaskaa, mutta varmasti Boratin opetus on aitoa ja oikeaa. Erityisesti hänen vertauksensa hevosten kävelystä pistää todella ajattelemaan.

        "Erityisesti hänen vertauksensa hevosten kävelystä pistää todella ajattelemaan."

        Niin ja huomaa, ei ainoastaan se, mitä hän sanoi, vaan myös se, mitä hän viisaasti jätti sanomatta kuten "If you ride a horse..."

        Tuon rabbi Boratin videosta löytyy niin paljon syvällistä viisautta ja jopa terveysvalistustakin, että eräskin kuuntelija tajusi (ja minäkin nettitulkin avulla):
        "After listening to almost 4 minutes of Borat's horse/man comparisons, being a man myself, I began to wonder if I should add more grain to my diet!"

        Siinä on jokaiselle miehelle ja hänen vaimolleenkin syvällistä ajattelemisen aihetta, josko jättäisi ne HK:n Siniset Lenkit kaupan hyllylle nyt kun tämä miehen perimmäinen olemus alkaa vihdoinkin vähitellen aukeamaan rabbi Boratin videoiden ansiosta.

        Kyllä rabbi Borat on sitten niiiiin ylivertainen opettaja, ettei muut yllä lähellekään hänen tasoaan!


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        "Erityisesti hänen vertauksensa hevosten kävelystä pistää todella ajattelemaan."

        Niin ja huomaa, ei ainoastaan se, mitä hän sanoi, vaan myös se, mitä hän viisaasti jätti sanomatta kuten "If you ride a horse..."

        Tuon rabbi Boratin videosta löytyy niin paljon syvällistä viisautta ja jopa terveysvalistustakin, että eräskin kuuntelija tajusi (ja minäkin nettitulkin avulla):
        "After listening to almost 4 minutes of Borat's horse/man comparisons, being a man myself, I began to wonder if I should add more grain to my diet!"

        Siinä on jokaiselle miehelle ja hänen vaimolleenkin syvällistä ajattelemisen aihetta, josko jättäisi ne HK:n Siniset Lenkit kaupan hyllylle nyt kun tämä miehen perimmäinen olemus alkaa vihdoinkin vähitellen aukeamaan rabbi Boratin videoiden ansiosta.

        Kyllä rabbi Borat on sitten niiiiin ylivertainen opettaja, ettei muut yllä lähellekään hänen tasoaan!

        "Niin ja huomaa, ei ainoastaan se, mitä hän sanoi, vaan myös se, mitä hän viisaasti jätti sanomatta kuten "If you ride a horse...""

        Aiuvan taivaallista viisautta taas rabbi Boratilta. Pysähtykäämme hetkeksi tämänkin viisauden eteen, siinä on aivan yliluonnollisen viisauden ydin kiteytettynä yhteen ainokaiseen lauseeseen !

        Aivan suoraanhan tämä viittaa siihen, miten Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin. Ken aasilla ratsastaa, ken taas hevosella - Lisää !!!

        ""After listening to almost 4 minutes of Borat's horse/man comparisons, being a man myself, I began to wonder if I should add more grain to my diet!""

        Aamen ! Kaura se on joka miehen tiellä pitää. Tai sitten naisen. Tai sitten henkilön, jos ei olsaa päättää. Tai sitten pellolla, jos mies on hevonen. Tai nainen, Tai henkilö, jos ei osaa päättää. En tätäkään viisautta ymmärtänyt silloin kun oma äitini minulle kaurapuuroa keitti. Voi jospa olisin silloin ymmärtänyt... mutta ei... (nyyh...)

        Voisitko pliis olla niin ystävällinen, että linkkaat lisää näitä videoita suoraan jumalallisen viisauen lähteiltä ?


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        "Niin ja huomaa, ei ainoastaan se, mitä hän sanoi, vaan myös se, mitä hän viisaasti jätti sanomatta kuten "If you ride a horse...""

        Aiuvan taivaallista viisautta taas rabbi Boratilta. Pysähtykäämme hetkeksi tämänkin viisauden eteen, siinä on aivan yliluonnollisen viisauden ydin kiteytettynä yhteen ainokaiseen lauseeseen !

        Aivan suoraanhan tämä viittaa siihen, miten Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin. Ken aasilla ratsastaa, ken taas hevosella - Lisää !!!

        ""After listening to almost 4 minutes of Borat's horse/man comparisons, being a man myself, I began to wonder if I should add more grain to my diet!""

        Aamen ! Kaura se on joka miehen tiellä pitää. Tai sitten naisen. Tai sitten henkilön, jos ei olsaa päättää. Tai sitten pellolla, jos mies on hevonen. Tai nainen, Tai henkilö, jos ei osaa päättää. En tätäkään viisautta ymmärtänyt silloin kun oma äitini minulle kaurapuuroa keitti. Voi jospa olisin silloin ymmärtänyt... mutta ei... (nyyh...)

        Voisitko pliis olla niin ystävällinen, että linkkaat lisää näitä videoita suoraan jumalallisen viisauen lähteiltä ?

        "Aamen ! Kaura se on joka miehen tiellä pitää. Tai sitten naisen. Tai sitten henkilön, jos ei olsaa päättää."

        Ja ajattele, että tämänkään viisauden tajuamiseen ei mennyt edes 4 minuuttia puhumattakaan niistä lukemattomista muista viisauksista, joita rabbi Borat tuolla videolla opettaa!!

        On tuo Borat sitten vaan niin erinomainen opettaja, että on suorastaan nautinnollista kuunnella hänen syvällisiä opetusvideoitaan :-D


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        "Aamen ! Kaura se on joka miehen tiellä pitää. Tai sitten naisen. Tai sitten henkilön, jos ei olsaa päättää."

        Ja ajattele, että tämänkään viisauden tajuamiseen ei mennyt edes 4 minuuttia puhumattakaan niistä lukemattomista muista viisauksista, joita rabbi Borat tuolla videolla opettaa!!

        On tuo Borat sitten vaan niin erinomainen opettaja, että on suorastaan nautinnollista kuunnella hänen syvällisiä opetusvideoitaan :-D

        ooh.

        Olen niin pettynyt, kun et laittanutkaan viestiisi uutta Boratin videota linkiksi !

        Sielu kaipaa lisää, lisää lisää puhdasta opetusta suoraan Boratilta. Mitä tahansa hän sitten sanookin (, kun en oikein ymmärtänyt edellistäkään, mutta paljon hevosia siinä kai oli). Mutta ihan sama mitä hän sanoo, kunhan joku täällä osaa hänen sulokieltään tulkita puhtaaksi ja lankeamattomaksi opiksi kotisuomemme rakkaalla käännöksellä. Kiitos kerettiläinen, että olet meille kaikille tämän taivaallisen opetuksen tulkitsijana !


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        ooh.

        Olen niin pettynyt, kun et laittanutkaan viestiisi uutta Boratin videota linkiksi !

        Sielu kaipaa lisää, lisää lisää puhdasta opetusta suoraan Boratilta. Mitä tahansa hän sitten sanookin (, kun en oikein ymmärtänyt edellistäkään, mutta paljon hevosia siinä kai oli). Mutta ihan sama mitä hän sanoo, kunhan joku täällä osaa hänen sulokieltään tulkita puhtaaksi ja lankeamattomaksi opiksi kotisuomemme rakkaalla käännöksellä. Kiitos kerettiläinen, että olet meille kaikille tämän taivaallisen opetuksen tulkitsijana !

        No kun kerran janoat niin totuutta...

        Tästä laulusta ymmärrän sen verran, että rabbi Borat mainitsee siinä sanan juutalainen (=jew?), joten sen täytyy silloin olla tosi hengellinen laulu...

        https://www.youtube.com/watch?v=Vb3IMTJjzfo


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        No kun kerran janoat niin totuutta...

        Tästä laulusta ymmärrän sen verran, että rabbi Borat mainitsee siinä sanan juutalainen (=jew?), joten sen täytyy silloin olla tosi hengellinen laulu...

        https://www.youtube.com/watch?v=Vb3IMTJjzfo

        rabbi Borat tässä lausuuu jälleen totuuden sanat:
        "Throw the Jew Down the Well!! - so my country an be freed"

        Eli heittäkää justskut kaivoon, niin maani saa jälleen vapautuksen.

        Ahh mitä ilosanomaa Borat taas julistaakaan. Kun jutskut on heitetty kaivoon (vrt. Ilm 20.3), koko maailma saa iloita ja riemuita !

        Ilm 20:6, jutskujen kaivoon heittämisen jälkeen:
        "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."

        Koko tuhannen vuotta ilman jutskun jutskua !! Voi ilon ja onnen aikoja !

        Hallelujaa. Lisää, lisää, lisää !!!


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        No pakkohan sinun on se ymmärtää ja uskoa, kun kerran lempirabbisi niin opettaa. Messiaaniset rabbit ovat aivan ylivertaisia Raamatun tuntemuksessaan, joten täytyyhän sen silloin olla totuus, joten miten edes uskallat epäillä?

        Joten hyväksy nyt vaan, että pieniä suloisia viattomia karitsoita aletaan uhraamaan ja niiltä vedetään kurkku auki Jumalasi kunniaksi.

        Ajattelehan nyt, maanpäällinen paratiisi odottaa sinuakin ja uskonsisartasi Tuksua...eikä kestä enää kauan...

        Joten kai olet valmis ja lamppusi öljyä täynnä?

        Eikö olekin ihanaa!!!

        <<Messiaaniset rabbit>>

        Baruch Korman EI ole Messiaanien rabbi. Hän on juutalainen rabbi, joka uskoo Jeesukseen. Ei siis Messiaaninen. En kylläkään tiedä mitä eroa tässä on, mutta eräässä Israelilaisessa ohjelmassa tämä kerrottiin, jossa haastateltiin Baruchia.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        rabbi Borat tässä lausuuu jälleen totuuden sanat:
        "Throw the Jew Down the Well!! - so my country an be freed"

        Eli heittäkää justskut kaivoon, niin maani saa jälleen vapautuksen.

        Ahh mitä ilosanomaa Borat taas julistaakaan. Kun jutskut on heitetty kaivoon (vrt. Ilm 20.3), koko maailma saa iloita ja riemuita !

        Ilm 20:6, jutskujen kaivoon heittämisen jälkeen:
        "Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."

        Koko tuhannen vuotta ilman jutskun jutskua !! Voi ilon ja onnen aikoja !

        Hallelujaa. Lisää, lisää, lisää !!!

        "Eli heittäkää justskut kaivoon, niin maani saa jälleen vapautuksen."

        Ai sellaista totuutta...hmmm....

        Minun on nyt vähän vaikea ymmärtää tätä totuutta, mutta pakkohan sen on olla totta, kun kerran rabbi Borat niin sanoo. Hänhän on itse tosi juutalainen.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sacha_Baron_Cohen
        "Sacha Noam Baron Cohen syntyi 13. lokakuuta 1971 ortodoksijuutalaiseen perheeseen Hammersmithissä, Lontoossa. Hänen isänsä vaatekauppias Gerald Baron Cohen on Walesistä kotoisin oleva ortodoksijuutalainen ja hänen äitinsä Daniella Cohen (o.s. Weiser) on kotoisin Israelista."

        Hieman tätä täytyy nyt sulatella...


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Messiaaniset rabbit>>

        Baruch Korman EI ole Messiaanien rabbi. Hän on juutalainen rabbi, joka uskoo Jeesukseen. Ei siis Messiaaninen. En kylläkään tiedä mitä eroa tässä on, mutta eräässä Israelilaisessa ohjelmassa tämä kerrottiin, jossa haastateltiin Baruchia.

        "Baruch Korman EI ole Messiaanien rabbi. Hän on juutalainen rabbi, joka uskoo Jeesukseen. Ei siis Messiaaninen. En kylläkään tiedä mitä eroa tässä on, mutta eräässä Israelilaisessa ohjelmassa tämä kerrottiin, jossa haastateltiin Baruchia."

        Minusta tämä on nyt aivan selvä juttu! Kai tämän nyt ymmärtää jokainen, jolla on vähänkään henkeä...??


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Messiaaniset rabbit>>

        Baruch Korman EI ole Messiaanien rabbi. Hän on juutalainen rabbi, joka uskoo Jeesukseen. Ei siis Messiaaninen. En kylläkään tiedä mitä eroa tässä on, mutta eräässä Israelilaisessa ohjelmassa tämä kerrottiin, jossa haastateltiin Baruchia.

        Kyllä Borat on messiaanisempi rabbi kuin Jeesus itse. Eihän Jeesus ollutmessiaaninen rabbi eikä edes rabbi lainkaan. Ja samaa näköäkin on runsaasti, minusta Borat näyttää ihan Jeesukselta. Tai hänen jälkeläiseltään, tai seuraajalta, tai miltä hyvänsä.

        Mutta ennen kaikkea Boratin viisaus on juuri sellaista messiaanisen juutalaisen viisautta.


    • Adviss

      Voi voi sinua Yksi_usko! Olet taas löytämässä uuden "totuuden", josta et ymmärrä sanaakaan. Ei kaikki, jotka sanovat itseään rabiksi, julista totuutta. Jeesus sanoi, että rabiksi ei saa ketään edes kutsua. Jättäisit nyt nuo juutalaishöpsötykset ja palaisit takaisin sen oikean totuuden pariin.

      • TonttuToljanteri

        Yski_usko on oikeastaan nautittava esimerkki ihmisestä, jota nämä uskonnot, taikauskot enää kiinnostavat. Tällaiseksi taikauskon peli on mennyt. Tietenkin olisi hyvä kysyä että miten nämä eri lahkot ja kultit tulevat pysymään tulevaisuudessa pystyssä, jos yksi_uskon tyyppiset alkavat olla sitä porukkaa johon tämä taikauskoinen potaska enää vetoaa?

        Siinä kun budjetteja laaditte niin se kannattaisi ottaa huomioon. Ja kun yksi_usko pääsee siellä lahkossaan ääneen niin mitä tapahtuu heille, joilla on vielä muutama aivosolu jäljellä?


      • kerettiläinen.ei-kirj
        TonttuToljanteri kirjoitti:

        Yski_usko on oikeastaan nautittava esimerkki ihmisestä, jota nämä uskonnot, taikauskot enää kiinnostavat. Tällaiseksi taikauskon peli on mennyt. Tietenkin olisi hyvä kysyä että miten nämä eri lahkot ja kultit tulevat pysymään tulevaisuudessa pystyssä, jos yksi_uskon tyyppiset alkavat olla sitä porukkaa johon tämä taikauskoinen potaska enää vetoaa?

        Siinä kun budjetteja laaditte niin se kannattaisi ottaa huomioon. Ja kun yksi_usko pääsee siellä lahkossaan ääneen niin mitä tapahtuu heille, joilla on vielä muutama aivosolu jäljellä?

        Arvelisin, että saattaa käydä niin, että muodostuu uusi tai uusia messiaanisia kultteja, joita johtavat nämä messiaaniset sosiopaatit, jotka keräävät lahkoista nämä naivit, omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömät israelfanittajat omiksi seuraajikseen...

        Muut uskonlahkot saattavat kutistua, mutta pysyvät joten kuten pystyssä jäsentensä sosiaalisten suhteiden vuoksi. Sillä mihinkäs he sieltä lähtisivät, kun kaikki ystävät ja sukulaiset ovat siellä?

        Muita demonisoimalla lahkot ovat eristäneet kannattajansa muusta yhteiskunnasta omaksi laumakseen, eivätkä lauman lampaat enää tiedä, miten voisivat selviytyä muualla ilman heistä "huolehtivaa" johtavaa lauman eliittiä ja auktoriteettia.

        Kirkkojen ja lahkojen totaalinen kuolema edellyttäisi sitä, että kaikki niiden jäsenet rohkenisivat "hypätä tuntemattomaan" ja on myös pidettävä mielessä, että kehitysmaista tulee lisää kannattajia niille.


      • << Ei kaikki, jotka sanovat itseään rabiksi, julista totuutta. Jeesus sanoi, että rabiksi ei saa ketään edes kutsua.>>

        Baruch Korman ei kutsukaan itseään rabbiksi, vaikka hän on rabbi. Tämänkin Baruch Korman on opettanut. Hän opettaa, että vain Jeshua voi käyttää rabbi-nimeä. Koska me olemme veljiä keskenämme, emme käytä tuota nimeä, vaan me opetamme toisiamme. Hän kertoo, että hän oppii myös toisilta uskovilta samalla tavalla. Hän on nöyrä ja ymmärtää erinomaisesti Jeesuksen sanat.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        << Ei kaikki, jotka sanovat itseään rabiksi, julista totuutta. Jeesus sanoi, että rabiksi ei saa ketään edes kutsua.>>

        Baruch Korman ei kutsukaan itseään rabbiksi, vaikka hän on rabbi. Tämänkin Baruch Korman on opettanut. Hän opettaa, että vain Jeshua voi käyttää rabbi-nimeä. Koska me olemme veljiä keskenämme, emme käytä tuota nimeä, vaan me opetamme toisiamme. Hän kertoo, että hän oppii myös toisilta uskovilta samalla tavalla. Hän on nöyrä ja ymmärtää erinomaisesti Jeesuksen sanat.

        "Baruch Korman ei kutsukaan itseään rabbiksi, vaikka hän on rabbi. Tämänkin Baruch Korman on opettanut. "

        Voi, miten nöyrää !!!

        Sinunkaan ei tarvitse kutsua minua jumalaksi, vaikka olen jumala. Enkö olekin nöyrä ?


      • Adviss
        Yksi_usko kirjoitti:

        << Ei kaikki, jotka sanovat itseään rabiksi, julista totuutta. Jeesus sanoi, että rabiksi ei saa ketään edes kutsua.>>

        Baruch Korman ei kutsukaan itseään rabbiksi, vaikka hän on rabbi. Tämänkin Baruch Korman on opettanut. Hän opettaa, että vain Jeshua voi käyttää rabbi-nimeä. Koska me olemme veljiä keskenämme, emme käytä tuota nimeä, vaan me opetamme toisiamme. Hän kertoo, että hän oppii myös toisilta uskovilta samalla tavalla. Hän on nöyrä ja ymmärtää erinomaisesti Jeesuksen sanat.

        Mutta miksi sinä rikot tuota Jeesuksen pyhää sanaa ja kutsut häntä rabiksi?


      • Adviss kirjoitti:

        Mutta miksi sinä rikot tuota Jeesuksen pyhää sanaa ja kutsut häntä rabiksi?

        <<Mutta miksi sinä rikot tuota Jeesuksen pyhää sanaa ja kutsut häntä rabiksi? >>

        En riko mitään. Ajattelin, että joku toinenkin haluaa tietää, että Baruch Korman on rabbi, koska tämä ei tule mitenkään esille hänen videoissaan.


    • Jeesussovittisynnit

      Jos viattomia elukoita vielä aletaan uhrata, niin Jeesus on hupiukko ja jumala on Perkele.

    • Totuus.on.tämä

      "Ja kun yksi_usko pääsee siellä lahkossaan ääneen niin mitä tapahtuu heille, joilla on vielä muutama aivosolu jäljellä?"

      Toisaalta täytyy niillä pöljillä siellä yhteisessä kerhoissaan olla jotain, minkä ääressä sitten saavat askarrella. Luohan sekin tietynlaista huvitusta muuten niin tylsiin sepustuksiin, kun siellä joku vähän poikkeava kerholainen pääsee ääneen omine harhoineen. Siellä siiten kahjot yhdessä pohtivat satukirjaa selaillen keskenään, että voisiko siitä satukirjasta saada jonkun perustelun sen yhden kahjon höpinöille. Hulluus tiivistyy porukassa ja sen vuoksi lahkoilla on kerran viikossa ne yhteiset kokoontumisetkin.

    • "Uhraavatko jotkut milleniumin aikana?"

      Kuten jo lainasin Jes 66:sta, leeviläisiä pappeja Jumala tarvitsee ruunsaasti lisää, niin että niitä pitää tuottaa paikalle ihan kaukaisilta mailta asti. No kerrohan, mihin noita leeviläisiä pappeja sitten tarvitaan ? laskemaan kymmenyksiäkö ? Ei kai vaan.... UHRAAMAAN ???

    • Miksi Sinun pitäisi ymmärtää Baruch Kormania?

      Kaikki selviää Ilm 20 luvusta.
      Ilm 20 luvussa ei ole vertauskuvia liikoja, että sen voi lukea ja päätellä selvällä suomenkielellä.

      144000 on vertauskuvallinen luku, -ja tarkoittaa kaikkien pelastuneiden määrää.
      Tuo luku kuvaa kaiketi lähinnä täydellisyyttä. Täydellisyyden luku oli 12. Kun se kerrotaan maksimoidaan täydellisyydellä saadaan 144000. 12x12 on 144000.
      Noin itse ajattelen keskustelijana taivaan kannen alla.

      Tätä joukkoa kuvaavat Israelin 12 sukukuntaa.
      Kussakin sukukunnassa on 12 000 ja 12 x 12 000 = 144 000. Tämä on Jumalan erityiseen omistukseen kuulumisen vertauskuva. Se kertautuu useaan otteeseen Uuden Jerusalemin, pelastettujen ikuisen kodin kuvauksessa. (Ilm 21:12,14, 16-21)

      Huomaa 20 luvussa kaksi erilaista ylösnousemusta, ja että 1000 vuoden aika (sekin on ilmeisemmin vertauskuvaa, eikä tarkoita kirjaimellisia vuosia ajanlaskumme mukaan) -että tuhannen aika on tuomion julistamisen aikaa. Jokainen kuulee, joka on noussut II- ylösnousemuksessa että on itse tehnyt ratkaisunsa elämässään;. Synnin palkka on kuolema; Rom 6:22-23.


      Uusi maa Ilm 21- luodaan vasta 1000 vuotiskauden jälkeen.

      • <<Miksi Sinun pitäisi ymmärtää Baruch Kormania?>>

        Siksi, koska hän osaa opettaa niiiiin hyvin.

        <<Kaikki selviää Ilm 20 luvusta.>>

        Näinhän sinä luulet. Tiedätkö mitään Sakarjan kirjasta, jota on hyvä linkittää Ilmestyskirjaan. Vain juutalaiset tämän osaavat.

        <<144000 on vertauskuvallinen luku, -ja tarkoittaa kaikkien pelastuneiden määrää... 12x12 on 144000>>

        Baruch Korman opettaa tuon miljoona kertaa syvällisemmin.

        <<Huomaa 20 luvussa kaksi erilaista ylösnousemusta, ja että 1000 vuoden aika (sekin on ilmeisemmin vertauskuvaa, eikä tarkoita kirjaimellisia vuosia ajanlaskumme mukaan)…>>

        Baruch Korman opettaa tuon asian erinomaisesti, ja sitä paitsi sinä luulottelet liikaa.

        <<Rom 6:22-23.>>

        Baruch Korman käsittelee Roomalaiskirjeen paikoin sana sanalta videosarjassaan.

        <<Uusi maa Ilm 21- luodaan vasta 1000 vuotiskauden jälkeen. >>

        Tämä on sanomattakin selvää.


      • Adviss
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Miksi Sinun pitäisi ymmärtää Baruch Kormania?>>

        Siksi, koska hän osaa opettaa niiiiin hyvin.

        <<Kaikki selviää Ilm 20 luvusta.>>

        Näinhän sinä luulet. Tiedätkö mitään Sakarjan kirjasta, jota on hyvä linkittää Ilmestyskirjaan. Vain juutalaiset tämän osaavat.

        <<144000 on vertauskuvallinen luku, -ja tarkoittaa kaikkien pelastuneiden määrää... 12x12 on 144000>>

        Baruch Korman opettaa tuon miljoona kertaa syvällisemmin.

        <<Huomaa 20 luvussa kaksi erilaista ylösnousemusta, ja että 1000 vuoden aika (sekin on ilmeisemmin vertauskuvaa, eikä tarkoita kirjaimellisia vuosia ajanlaskumme mukaan)…>>

        Baruch Korman opettaa tuon asian erinomaisesti, ja sitä paitsi sinä luulottelet liikaa.

        <<Rom 6:22-23.>>

        Baruch Korman käsittelee Roomalaiskirjeen paikoin sana sanalta videosarjassaan.

        <<Uusi maa Ilm 21- luodaan vasta 1000 vuotiskauden jälkeen. >>

        Tämä on sanomattakin selvää.

        Tuo menee Yksi_usko jo henkilöpalvonnan puolelle. Epäjumalan palvelukseen.

        Ja ole hyvä vain!


      • ..... Israelissa oli 12 sukukuntaa 12- josta tätdellisyyden luku-....


    • Sana millennium on johdettu kahdesta latinan sanasta: mille = tuhat ja annus = vuosi. Tuhat vuotta siis.

      Sen sijaan sana millenium on loppuosaltaan vähän erilainen, kun siinä on vain yksi n-kirjain. Jälkimmäinen kantasana on siis anus eikä annus.

      • Totta tuokin, vaikka en siihen puuttunut. Tuhannen anuksen aikana siis on kovat uhraukset käynnissä. Mielestäni itse olen puhunut kuitenin vain millenniumista.


      • Ok. Olkoon sitten kahdella n:llä.


    • Adventisti

      Yksi_Usko, löytyykö Baruch Kormanin raamatuntulkinnoista kaikki neljä eri juutalaisen tulkitsemisen tasoa?

      • ja mitkäs ne taas olivatkaan ?


      • Exap kirjoitti:

        ja mitkäs ne taas olivatkaan ?

        Muistanks väärin, vai olivatko ne
        - pelastushistoriallinen tulkinta
        - feministinen tulkita
        - existentialistinen tulkinta
        - poleeminen tulkinta

        ???


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe