Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

1. <<Pappi+ei+ole+välittäjä+ihmisen+ja+Jumalan+välillä.+Uusi+ylipappi+välittäjä+on+Jeesus+Kristus;+Hebr+8:1-2.+(5-10+luvut)+>>Yhdyn+täysin+tuohon+kommenttiin.+Nainen+voi+saarnata+siinä+missä+mieskin.+Kuuntelisin+myös+Messiaanisia+naisrabbeja,+jos+heitä+jossain+olisi.
  2. Ehkä+sanoin+asian+huonosti.+Messiaanisen+rabbi+Mottel+Balestonin+videossa+asia+oli+erinomaisesti+selostettu.+Siis+raamatunpaikka+on+selvä.1.+Moos+12:1-31+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+asuinsijoiltasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.+2+Minä+teen+sinusta+suuren+kansan+ja+siunaan+sinua,+ja+sinun+nimesi+on+oleva+suuri+ja+siinä+on+oleva+siunaus.+3+Minä+siunaan+niitä,+jotka+siunaavat+sinua,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinun+saamasi+siunaus+tulee+siunaukseksi+kaikille+maailman+kansoille."+Tässä+Jumala+lupaa+Aabrahamille+tehdä+hänestä+siis+Aabrahamista+(siis+sukulinjaa+Iisak+ja+Jaakob)+kansan,+joka+on+siunauksesi+koko+maailmalle.+Tämäkin+on+huomioitava,+että+joko+isän+TAI+äidin+sukulinjaa!+Pakana+EI+siis+ole+juutalainen+syntyperältään.+Sen+sijaan+Messiaaninen+tai+kristitty+on+se,+joka+uskoo+Jeesukseen,+Messiaaseen.+Oli+sitten+juutalainen+tai+kreikkalainen+tai+suomalainen...+Kristityt+tai+Messiaaniset+ovat+siis+uskoon+tulleita,+eivät+syntyperäisiä.On+hyvä+muistaa+seuraava+Raamatun+paikka.1.+Kor.+10:3232+Älkää+loukatko+sen+enempää+juutalaisia+kuin+kreikkalaisiakaan+älkääkä+liioin+Jumalan+seurakuntaa.+Jos+sanomme+itseämme+juutalaisiksi,+niin+loukkaamme+Juutalaisia.+Se+EI+todellakaan+ole+Jumalan+tahto.+Se,+jos+mikä,+vieraannuttaa+juutalaiset+entistä+kauemmaksi+Jeesuksesta.En+todellakaan+tarkoita+sitä,+että+Vanhan+testamentin+kirjoituksen+olisivat+vanhentuneita.+Olen+aina+kirjoittanut+sitä,+että+Uuden+testamentin+kirjoitukset+selventävät+Vanhan+testamentin+kirjoituksia.+Se,+mitä+tarkoitin+Paavalin+ajalla+ja+meidän+ajalla,+koski+sitä+tosiasiaa,+että+Paavalin+aikana+ei+ollut+vielä+ollut+holokaustia+eikä+juutalaistenvainoa,+Jeesuksen+oppiin+ei+oltu+sotkettu+pakanaoppeja,+joita+Jeesuksen+nimissä+juutalaisia+olisi+pakotettu+noudattamaan.+Jeesuksen+nimessä+ei+oltu+ajettu+juutalaisia+pois+seurakunnasta+jne...Paavali+kehottaa+meitä+olemaan+hienotunteisia.+Mielestäni+meidän+tulee+olla+erityisen+hienotunteisia+varsinkin+juutalaisia+kohtaan+(vaikka+he+eivät+tuntisikaan+vielä+Jeshuaa),+koska+me+kristityt+olemme+tämän+jeesuksesta+vieraantumisen+varsinaisesti+aiheuttaneet.+Korostan+vieläkin+sitä,+että+juutalaisilla+on+toivoa,+vaikka+he+eivät+tietäisikään+Jeesuksesta.+Sen+sijaan+meillä+pakanoilla+ei+ole+toivoa,+jos+ylpeilemme.
  3. <<Oliko+sinulla+jotakin+OMAA+sanottavaa+???>>Sanoin+jo+omin+sanoin+aiemmin,+jota+et+uskonut.+Mutta+voin+sanoa+sen+uudestaan:+MEIDÄN++RAAMATUSSAMME++ON++KÄÄNNÖSVIRHE.++Room.10:4+pitäisi+olla:+"Sillä+Kristus+on+lain+PÄÄMÄÄRÄ".+Ei+siis+lain+loppu,+niin+kuin+meidän+Raamatussamme+on+virheellisesti+käännetty.Onko+tätä+niin+vaikea+ymmärtää?+Jeesus+ei+tuonut+todellakaan+mitään+uutta+uskontoa.
  4. Otan+osaa.