Vapaa kuvaus

Aloituksia

303

Kommenttia

6089

  1. <<Mikä+on+synti?+>>Synti+on+Jumalan+tahdon+vastainen+teko.<<Onko+syntiä+olla+uhraamatta,+vaikka+toora+niin+käskee?>>Enää+ei+tarvitse+uhrata,+sillä+Jeshuan+uhri+oli+kertakaikkinen+uhri,+eikä+uutta+uhria+tarvita+enää.<<Onko+syntiä+olla+puhdistautumatta+punaisen+hiehon+tuhkan+avulla?>>Ei.+Tosin+en+ymmärrä+mitä+tarkoittaa+punaisen+hienon+tuhka.+Mutta+olen+varma,+että+ei+tarvitse+puhdistautua+sen+avulla,+koska+Raamatussa+ei+siitä+ole+mainintaa.+Omia+oppeja+ei+kannata+lisätä.<<Onko+syntiä+olla+maksamatta+silmä+silmästä?+>>Ei+tietenkään.+Päin+vastoin.+Raamattu+opettaa+juuri+toisin+päin.+Ei+kostamaan+vaan+anteeksiantamaan.
  2. <<kun+tapetaan+3000+porukalla,+niin+se+ei+ole+syntiä?+>>Kuolema+oli+Jumalan+määräämä+rangaistus+suuresta+synnistä.+Mooseksen+rukous+pelasti+kuitenkin+leeviläiset,+jotka.+2+Moos.+32:32-3532+Anna+anteeksi+heidän+syntinsä.+Mutta+jos+et+anna,+niin+pyyhi+minun+nimeni+kirjastasi."+33+Silloin+Herra+sanoi+Moosekselle:+"Minä+pyyhin+kirjastani+kaikkien+niiden+nimet,+jotka+tekevät+syntiä+minua+vastaan.+34+Mene+nyt+ja+vie+kansa+maahan,+josta+olen+sinulle+puhunut.+Minun+enkelini+kulkee+sinun+edelläsi.+Mutta+tilinteon+päivänä+minä+rankaisen+kansaa+sen+synnistä."+35+Näin+Herra+kuritti+israelilaisia,+koska+he+olivat+yhdessä+Aaronin+kanssa+tehneet+sonnipatsaan.+Tämäkin+Raamatun+kertomuksen+pitäisi+vetää+vakavalle+paikalle.+Kristityiltä+on+usein+unohtunut+se,+että+Jumala+myös+vihastuu+ja+tulee+vihaiseksi,+jolloin+on+tosi+kysymyksessä.+Eikö+tämä+saa+meitäkin+karttamaan+kaikkea+syntiä+kuin+ruttoa?Jotkut+kristityt+tuntuvat+ajattelevan,+että+kunhan+uskoo+Jeesukseen,+niin+voi+ihan+hyvällä+omalla+tunnolla+rypeä+synnissä.+Raamattu+ei+näin+opeta,+ei+myöskään+Uusi+testamentti.<<En+katso+hyvällä+tuollaista+väkivaltaa.+>>Minäkään+en+katso+hyvällä+väkivaltaa.+Väkivalta+on+vain+niin+surullista.+Kun+Jumala+rankaisee,+niin+siinä+on+myös+rakkautta.+En+todellakaan+syytä+Jumalaa+tuosta+rankaisusta.+Syy+oli+täysin+ihmisten.+He+olivat+tehneet+syntiä+Jumalaa+vastaan+ja+rangaistus+oli+Jumalan+antama+käsky,+jonka+leeviläiset+joutuivat+toteuttamaan.Jumalan+kanssa+ei+leikitä+synti-asioissa.+Kielto+synnin+tekemisestä+on+ehdoton,+niin+tänään+kuin+ennenkin.+Palkka+maksetaan+sitten+kun+Messias+tulee.+Jeesus+lupaa+tuoda+palkan+tullessaan.
  3. <<Mutta+uskovien+tempaamiseen+uskon+vasta+kun+sellainen+tapahtuu.+Turhaan+sitä+etukäteen+totena+pidetään.>>En+ole+koskaan+ymmärtänyt+tempaamista+salaisena+tapahtumana.+Jeshuan+takaisintulo+Messiaana+on+julkinen+tapahtuma,+jonka+näkevät+kaikki+(Ilm.+1:7).++Jeshuan+tullessa+uskovat,+jotka+ovat+elossa,+temmataan+samaan+aikaan+kuolleiden+uskovien+kanssa+Jeshuaa+vastaan+(1.+Tess.+4:17).+Sanassa+selvästi+sanotaan,+että+elossa+olevat+eivät+ehdi+ennen+kuolleita.+(1+Tess.+4:15).Ilm.+1:77+--+Katso,+hän+tulee+pilvissä!+Kaikki+ihmiset+näkevät+hänet,+nekin,+jotka+hänet+lävistivät,+ja+hänen+tullessaan+vaikeroivat+maailman+kaikki+kansat.+Näin+on+käyvä.+Aamen.1+Tess.+4:13-1813+Tahdomme,+veljet,+teidän+olevan+selvillä+siitä,+mitä+tapahtuu+kuoleman+uneen+nukkuville,+jotta+ette+surisi+niin+kuin+nuo+toiset,+joilla+ei+ole+toivoa.+14+Jos+kerran+Jeesus+on+kuollut+ja+noussut+kuolleista,+niin+kuin+me+uskomme,+silloin+Jumala+myös+on+Jeesuksen+tullessa+tuova+poisnukkuneet+elämään+yhdessä+hänen+kanssaan.+15+Ilmoitamme+teille,+mitä+Herra+on+sanonut:+Me+elossa+olevat,+jotka+saamme+jäädä+tänne+siihen+asti+kun+Herra+tulee,+emme+ehdi+poisnukkuneiden+edelle.+16+Itse+Herra+laskeutuu+taivaasta+ylienkelin+käskyhuudon+kuuluessa+ja+Jumalan+pasuunan+kaikuessa,+ja+ensin+nousevat+ylös+ne,+jotka+ovat+kuolleet+Kristukseen+uskovina.+17+Meidät,+jotka+olemme+vielä+elossa+ja+täällä+jäljellä,+temmataan+sitten+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+yläilmoihin+Herraa+vastaan.+Näin+saamme+olla+aina+Herran+kanssa.+18+Rohkaiskaa+siis+toisianne+näillä+sanoilla.
  4. <<Sinä+nyt+vaan+jatkat,+joten+vastaan.+"Minä+olen+"+ei+tarkoita+että+sanoja+on+JHWH+ja+JHWH+ilmoittaa+että+on+yksi+.+Hän+sanoo+ettei+ole+muuta+jumalaa+kuin+hän,+ja+sehän+on+koko+liiton+perusta+.+>>Miksi+luulet,+että+fariseukset+yrittivät+kivittää+Jeshuan,+kun+Hän+sanoi+olevansa+Minä+olen?+Jumala+on+yksi+eikä+olekaan+muuta+Jumalaa.+Se+on+faktaa.+Mutta+Jumala+on+monitahoinen.+Jumalan+muodosta+tähän,+että+millainen+Jumala+on.+Lainaan+tähän+Michael+Brownin+kirjasta+Aito+kosher-Jeesus+seuraavan+kohdan:+"jokainen+perinteitä+kunnioittava+juutalainen+tietää+Maimoniksen+kannan+asiaan.+Hän+ilmoitti,+ettei+Jumalalla+ole+minkäänlaista+muotoa.+Mutta+on+kuitenkin+meilenkiintoista,+että+Toora,+joka+sanoo,+etteivät+israelilaiset+nähneet+muotoa+tai+kuvaa+(hebr.+temunah),+kun+Jumala+ilmestyi+Siinain+vuorella,+sanoo+Mooseksesta,+että+hän+näki+Herran+muodon+(4.+Moos.+12:8).+Daavid+sanoi+Psalmissa+17,+että+kuoleman+jälkeen+hän+on+oleva+tyytyväinen+nähdessään+Jumalan+muodon+(17:15).+Kuinka+nämä+näennäisesti+ristiriitaiset+totuudet+sovitetaan+yhteen?+Jeshua-Jeesus,+Jumalan+poika,+tarjoaa+vastauksen."<<Hän+ilmoittaa+ettei+ole+ihminen+,+ei+muutu+vaan+on+aina+sama+ja+on+aina+elävä.+Israelin+naapurikansathan+palvoivat+jumalia+jotka+sekä+kuolivat+että+heräsivät+uudestaan+eloon+.>>Jumala+on+Jumala+ja+muuttumaton,+aina+sama.+Se,+että+Jeshua+oli+kolme+päivää+kuolleena,+ja+että+Isä+Hänet+herätti,+ei+tätä+asiaa+tee+toiseksi.+Näin+oli+kirjoitettu+ja+Jeshua+täytti+kirjoitukset+täydellisesti.+Jumala+on+täydellinen+kaikessa.+Jumala+on+myös+käsittämätön.+Me+emme+voi+Jumalan+suuruutta+käsittää.Se,+jos+pakanakansoilla+oli+tuollaisia+tapoja,+tarkoittaa+vain+sitä,+että+paholainen+on+ollut+viisas+jäljentäessään+alkuperäistä.+Lainaan+tähän+Batya+Woottenin+kirjasta+Israelin+juhlat,+syksyn+juhlat,+seuraavan+kohdan:+"Saatanan+väärennökset+saattavat+jopa+ilmaantua+ensin,+koska+hän+tuntee+JHWH:n+suunnitelmat.+Siten+babylonialainen+tuomiopäivä+ja+pakanallinen+aurinkojumala+voivat+esiintyä+ennen+todellisen+ilmaantumista+maan+päälle.+Se,+että+väärennös+ilmestyy+ensin,+kääntää+tehokkasti+huomion+pois+alkuperäisestä!+".<<JHWH+ei+ole+Davidin+jälkeläinen,+vaan+ihmisten+luoja+ja+jos+häntä+pitää+valehtelijana+,mitä+hän+olisi,+jos+ilmoittikin+väärät+tiedot+itsestään+tai+muusta,+ei+häneen+tietenkään+kannata+vedota+lainkaan.+>>Jumala+on+ihmisten+Luoja+ja+kaiken+muunkin+luoja.+Johannes+selventää+tuota+juutalaista+tosiasiaa+loistavasti.+Johannes+1:11+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."Juuri+mm.+tästä+Brown+kertoo+alla+olevassa+videossa.https://www.youtube.com/watch?v=wqDbB7pQ9nsKirjassaan+Aito+kosher-Jeesus+Borwn+kirjoittaa+seuraavaa:"...Jos+palaamme+takaisin+Uuteen+testamenttiin+ja+aloitamme+Johanneksen+evankeliumin+alusta+ja+korvaamme+aramean+memran+tarkoittamaan+Herraa+itseään,+muttei+silti+Jumalaa+kokonaisuudessaan:+"Alussa+oli+Memra,+ja+Memra+oli+Jumalan+kanssa,+ja+Memra+oli+Jumala.+Hän+oli+Jumalan+kanssa+alussa.+Hänen+kauttaan+kaikki+on+tehty,+ilma+häntä+ei+ole+tehty+mitään,+mikä+on+tehtyä.+Hänessä+oli+elämä,+ja+se+elämä+oli+ihmisten+valkeus"+(Joh.+1:1-4).+Nyt+tämä+kuulostaa+aika+juutalaiselta!".Miten+paljon+meillä+onkaan+yhteistä+juutalaisuuden+kanssa.+Kun+kristityille+selviää+juutalaisuus+ja+juutalaisille+se,+että+Uusi+testamentti+selittää+ja+täydentää+Tanakia.++niin+kummatkin+ymmärtävät,+että+meillä+on+sama+Jumala+ja+sama+usko.
  5. <<Paavalille+Kristus+ei+todellakaan+ollut+jumala>>Olipa+hyvinkin.+Room.+9:5"5+Heidän+ovat+kantaisät,+heistä+on+Kristus+ihmisenä+lähtöisin,+hän,+joka+on+kaiken+yläpuolella,+ikuisesti+ylistetty+Jumala,+aamen!"Myös+Johannekselle+Kristus+oli+Jumala.+Kaikki+opetuslapset,+apostolit,+juutalaiset+ja+pakanat,+jotka+uskoivat+Jeesukseen,+uskoivat+nimenomaan+siihen,+että+Jeesus+oli+Jumala.Joh.+1:1-18Sana+tuli+ihmiseksi"1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.Mikään,+mikä+on+syntynyt,ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.4+Hänessä+oli+elämä,ja+elämä+oli+ihmisten+valo.5+Valo+loistaa+pimeydessä,+pimeys+ei+ole+saanut+sitä+valtaansa.6+Tuli+mies,+Jumalan+lähettämä,+hänen+nimensä+oli+Johannes.+7+Hän+tuli+todistajaksi,+todistamaan+valosta,+jotta+kaikki+uskoisivat+siihen.+8+Ei+hän+itse+ollut+tuo+valo,+mutta+valon+todistaja+hän+oli.9+Todellinen+valo,+joka+valaisee+jokaisen+ihmisen,oli+tulossa+maailmaan.10+Maailmassa+hän+oli,ja+hänen+kauttaan+maailma+oli+saanut+syntynsä,mutta+se+ei+tuntenut+häntä.11+Hän+tuli+omaan+maailmaansa,+mutta+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,hän+antoi+oikeuden+tulla+Jumalan+lapsiksi,kaikille,+jotka+uskovat+häneen.13+He+eivät+ole+syntyneet+verestä,+eivät+ruumiin+halusta,+eivät+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.14+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.15+Johannes+todisti+hänestä+ja+huusi:+"Hän+on+se,+josta+sanoin:+Minun+jälkeeni+tuleva+kulkee+edelläni,+sillä+hän+on+ollut+ennen+minua."16+Hänen+täyteydestään+me+kaikki+olemme+saaneet,armoa+armon+lisäksi.17+Lain+välitti+Mooses,armon+ja+totuuden+toi+Jeesus+Kristus.18+Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet."