Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yksi_usko
Yksi_usko
Yksi_usko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
303
Kommenttia
6089
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikka+kaikki+käskyt+ovat+yhtä+tärkeitä,+niin+sapattikäsky+korostuu+sen+vuoksi,+että+siinä+käytännössä+näkee+ketä+palvot.+Tappaminen+ja+varastaminen+on+laissakin+kielletty.+Vanhempia+pitää+kunnioittaa+jne...+Mutta+suurin+osa+ihmisistä+pyhittävät+sunnuntaita.+Tosin+Suomessa+on+hyvä,+kun+on+yleensä+kaksi+vapaapäivää.
24.03.2019 23:14
Yksi+syy,+miksi+pidän+adventtikirkon+opetuksesta+on+se,+että+adventistit+eivät+opeta,+että+vain+he+(adventistit)+ovat+oikeassa.+He+opettavat,+että+jokaisessa+kirkossa+on+uskovaisia,+jotka+pelastuvat.
24.03.2019 23:10
<<Niin+tekevät+muutkin+kirkkokunnat.+Eli+miksi+uskot,+että+juuri+adventisti+usko+on+se+oikea?+>>
Jos+muut+kirkkokunnat+opettavat+Raamatunmukaisesti,+niin+miksi+adventistien+uskon+pitäisi+olla+erilaista?+Sittenhän+uskon+pitäisi+olla+samanlaista.+Se+on+vain+hyvä+asia,+että+opetetaan+Raamatunmukaisesti.+Ei+Jeesus+tullutkaan+tuomaan+erilaisia+uskontoja+vaan+yhden,+Jeesuksen+uskon.
24.03.2019 23:09
Minullakin+ainoa+perusta+on+Raamattu.+Kuuntelen+paljon+myös+Messiaanisten+juutalaisten+opetusta.+Oikeastaan+nykyään+pääasiassa.
En+tiedä+onko+adventistinen+tulkinta+sen+parempi+kuin+jonkun+toisen+seurakunnan,+joka+noudattaa+Raamattua+ja+pyhittää+sapattia.
24.03.2019 23:05
Ei+sellaisia+asioita+rukoilla.+Sadetta+ja+ukkostakin+tarvitaan.+Mutta+ystävä+pelkää+tosi+paljon+ukkosta,+ja+hän+rukoilee,+että+ukkonen+ei+tulisi+kohdalle.+Hänen+rukouksestako+johtuu,+että+ukkonen+tosiaan+kiertää+tuon+alueen.:)
24.03.2019 23:00
<<vaikka+Adventtikirkon+mukaan+evankeliumin+pitäisi+olla+ainut+seikka,+josta+me+saamme+pelastuksen,+se+silti+opettaa,+että+jos+emme+elä+heidän+opinkohtiensa+mukaan,+emme+elä+Jumalan+tahdon+mukaan.+Joten+jos+emme+elä+Jumalan+tahdon+mukaan+emme+voi+pelastua.+Evankeliumin+ulkopuolinen+opetus+viittaa+siihen,+että+pelastumisekseen+adventistin+on+tehtävä+tekoja+joita,+Jeesus+ei+vaatinut+keneltäkään+häneen+uskovalta.+Ja+tällaisia+opinkohtia,+jotka+johtavat+paitsi+seurakunnasta+erottamiseen,+myös+kadotukseen+ovat:
-riittävä+liikunta
-+sianlihan+ja+muidenkin+ns+saastaisten+eläimien+syömisen+välttely
-meikkaus
-korujen+käyttö
-tupakointi
-alkoholin+käyttö
-esiaviollinen+seksi
-tietyn+tyyppinen+pukeutuminen
-tutkivaan+tuomioon+uskominen
-kymmenysten+maksaminen+(ei+pakollista+mutta+siihen+painostetaan)
-jos+et+kehitä+omaa+luonnettasi+Kristuksen+luonteen+mukaiseen+täydellisyyteen,+et+ole+valmis+pelastukseen
-Ellen+G.+Whiten+rooliin+uskominen+Jumalan+ainoana+valona+seurakunnassa.
-yms....
...Jos+et+välttele+sianlihaa,+rikot+opinkohtia+vastaan.+Sekä+tutkivan+tuomion+kieltäminen,+kymmenysten+maksamattomuus,+EGW:een+uskomattomuus...+>>
Tällaista+ei+adventtikirkossa+opeteta.+Minä+olen+oppinut+noita+opinkohtia+vasta+täällä+kirjoitellessani.+Sapattikoulussa+luetaan+kyllä+Raamattua+-+ei+opinkohtia.+Olen+ollut+kuitenkin+kymmeniä+vuosia+seurakunnassa.+On+toinen+asia,+että+millaista+opetusta+adventistikodeissa+annetaan+-+siitä+minulla+ei+ole+kokemusta.+Minä+en+ole+puhunut+lapsilleni+muusta+kuin+Raamatusta.+Lapset+eivät+edes+tienneet+kuka+on+White,+kun+aikuistumassa+olevilta+nuorilta+sitä+kerran+kysäsin.+En+sen+kummemmin+asiaa+selostanut.+Kysyinpä+vain.+Sinun+käsityksesi+adventismista+on+hyvin+mustavalkoinen+eikä+se+vastaa+seurakuntalaisten+käsitystä.+Ehkä+joidenkin,+kuten+sinun,+mutta+en+usko+että+kovinkaan+monen.
<<Ja+toiseksi.+Kommentoit+siis+sitä,+että+mihin+minä+uskon.+Sitä+mihin+uskon+ja+mitä+pidän+vääränä.+Et+voisi+olla+vääremmässä+siitä,+mihin+minä+uskon!+Minä+uskon+juuri+siihen,+mihin+minä+uskon+ja+se+on+fakta!+Sinä+et+voi+edes+kaikenkattavasti+ymmärtää+sitä,+mihin+minä+todella+uskon.+Ja+se,+mihin+minä+tiedän+uskovani,+minä+kerron+tällä+palstalla.+Ja+siitä,+mihin+väitän+uskovani,+minä+olen+eniten+oikeassa.+Tällä+kertaa+sinä+olet+väärässä.+>>
Usko+mitä+tykkään+minun+puolestani.+Mutta+jos+täällä+alat+levittämään+sitä+valhetta,+että+Jeesus+ei+olisi+Jumala,+samoin+kuin+Pyhä+Henki,+niin+kommentoin+aina.+Se+on+väärää+opetusta.+Hirvittävää+eksytystä.
24.03.2019 22:57
<<Kerro+vielä+missä+tämä+"homous+on+synti"+Raamatussa.+Nyt+se+on+synti+vain+sinun+päässä.+>>
Ylpeys+on+syntiä.+Ja+on+suurta+ylpeyttä,+ettei+olla+sitä+sukupuolta+kuin+Jumala+on+tarkoittanut.+Raamatussa+ei+ole+missään+kohtaa,+että+meille+on+annettu+vapaus+valita+oma+sukupuolemme.+Tämä+on+ylpeyden+syntiä,+joka+on+vastoin+Jumalan+tahtoa.+Mies+ja+nainen+(ylkä+ja+vaimo)+kuvaavat+lisäksi+Jeesusta+ja+seurakuntaa.
24.03.2019 22:41
Ihan+hirveää+olisi+elää+täällä+lopun+aikana,+sillä+silloin+mikään+liha+ei+säästyisi+ellei+päiviä+lyhennettäisi.
24.03.2019 22:37
Messiaaninen+juutalainen+rabbi,+Baruch+Korman+opettaa,+että+ennen+vainoja+tosiuskovat+otetaan+taivaaseen.+Uskovat+viettävät+taivaassa+Jeesuksen+kanssa+Milleniumin+(=tuhatvuotiskauden).+Tämä+siis+ennen+lopullista+tuomiota+ja+Jeesus+Messiaan+kuningaskunnan+perustamista.
24.03.2019 22:35
Raamatullisen+rakkauden+pitäisi+ilmetä+myös+samalla+tavalla+vihollista+kohtaan.
24.03.2019 22:24
Tai+ei+ehkä+niinkään+töinä,+vaan+kyse+on+rakkauden+periaatteesta.+Kuten+Raamatun+lainauksesta+voimme+lukea,+niin+pelastetut+eivät+edes+tienneet+tehneensä+näitä+töitä.:)
Jumala+on+rakkaus.
24.03.2019 22:20
<<Oli+siis+kyse+siitä+ketkä+pelastuvat+ja+miten+pidetään+lähimmäisistä+huolta.+"Tee+sinä+samoin".>>
Lähimmäisen+rakastaminen+on+tärkeää,+ja+siinä+usko+ilmenee+käytännön+töinä.
24.03.2019 22:18
Sinulta+pakkaa+unohtua+se+toinen+osa+kaksoiskäskystä:+Rakasta+Jumalaa+yli+kaiken.+Miten+osoitat+rakkautesi+Jumalaan?
24.03.2019 22:10
<<Onko+nyt+niin+että+ateistit+ja+harhaoppiset+menevätkin+ennen+uskovia+Jumalan+valtakuntaan+niin+kuin+publikaanit+ja+portot+Jeesuksen+aikana?+>>
Muistuttaisin,+että+publikaanit+ja+portot+tulivat+uskoon.+Eivät+he,+eikä+kukaan+muukaan,++ilman+Jeesusta+pääse+Jumalan+valtakuntaan.+Toinen+asia+on,+että+Jeesus+rakastaa+aivan+kaikkia+luomiaan+ihmisiä.+Hän+toivoo,+että+kaikki+uskoisivat+Häneen+ja+pelastuisivat.
24.03.2019 22:04
Haluaisin+keskustella+sinun+kanssasi+Raamatusta.+Mistä+aloitetaan?
24.03.2019 21:56
<<Pitäisikö+Raamatun+Jumala+asettaa+vastuuseen+rikoksista+ihmiskuntaa+vastaan?+>>
Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+rakastaa+syntistä.+Jumala+myös+tuomitsee+-+sinutkin.
24.03.2019 21:55
Raamattu+kertoo+myös+Jumalasta.+Juutalaisen+kansan+vaiheet+pitäisi+olla+myös+uskoville+opetukseksi.+On+hyödyllistä+lukea+koko+Raamattua+-+myös+Vanhaa+testamenttia.
24.03.2019 21:47
Raamattu+kertoo+tietenkin+juutalaisista,+Jumalan+omaisuuskansasta.+Tiedätkö,+että+juuri+juutalaiset+ovat+todiste+elävästä+Jumalasta.+Siksi+piru+on+yrittänyt+hävittää+tätä+Jumalan+elävää+todistetta,+mutta+ei+ole+siinä+onnistunut.+On+ihme,+että+juutalaiset+ovat+vieläkin+olemassa+vaikka+ympärillä+on+väkirikkaita+kansoja,+joiden+sydämen+tehtävänä+on+tuhota+juutalaiset.+Ihme+se+on.
24.03.2019 21:46
<<Ja+sinulla+kerettiläisellä+ei+sitä+ymmärrystä+ole.>>
Jeesukseen+uskovat+juutalaiset+rabbit+avaavat+Raamattua.+He+osaavat+linkittää+Uuden+ja+Vanhan+testamentin.+Ymmärrykseni+on+lisääntynyt+ja+Jumala+on+siunannut+suurella+viisaudella+näitä+Jumalalle+ja+evankeliumin+julistukseen+omistautuvia+juutalaisia.
24.03.2019 21:42
<<Heh.+Kun+se+Jeesuksen+tulo+ei+ollutkaan+"pian",+vaan+ei+sitten+ikinä+koskaan,<<
Jumalan+pian+ei+ole+meidän+pian.+Jumalan+tahto+on,+että+evankeliumi+julistetaan+kaikkeen+maailmaan+ja+sitten+tulee+loppu.+
<<+koska+Jeesus+ei+ollutkaan+todellinen.+Hänen+puheensakin+olivat+vain+puheita+ilman,+että+uskovat+tekisivät+niin+kuin+Jeesus+sanoi.+Kaikki+oli+äärimmäisen+turhaa.+>>
Valitettavasti+uskovaisissa+on+monenlaisia.+Itse+olen+huono+esimerkki+uskovaisesta.+Joka+minun+elämääni+katsoo+ja+minua+seuraa,+ei+varmaankaan+pelastu.+Kyllä+meidän+on+katsottava+Jeesukseen+ja+seurattava+Häntä.+Ihmiset+-+uskovaisetkin+-+ovat+varsin+puutteellisia.+Jeesus+oli+ja+on+täydellinen,+koska+Hän+on+Jumala.
<<Katsoin+Patmoksen+huijauksen+innoittamana,+että+näkyykö+Israelissa+nälänhätää.+>>
Ei+näkynyt,+mutta+juutalaisia+partaisia+hattumiehiä+oli+kaikkialla.+Mitään+kääntymistäkään+ei+näkynyt.+>>
Ai+jaa.+Minä+en+ole+katsonut+mitään+Patmoksen+juttuja,+joten+en+voi+niistä+kommentoida.+Eivät+juutalaiset+ennen+ole+julistaneet+evankeliumia,+niin+kuin+he+nyt+tekevät.+He+käyvät+opettamassa+myös+kristittyjä+kristillisissä+seurakunnissa.+Tämä+on+aivan+huikeaa.
<<Minua+on+mahdoton+huijata.+>>
Kirjoituksistasi+päätellen+sinut+on+jo+huijattu.+Valitettavasti.
24.03.2019 21:35
80 / 305