Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yogamies
profiilit
Yogamies
Yogamies
Vapaa kuvaus
Aloituksia
96
Kommenttia
3552
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Riippuen vähän onko puolisosi miten hyvin selvillä teidän tuloista ja menoista. Jos hän ei ole, niin avaat pankkitilin ja rupeat pistämään rahaa sivuun.
Jos taas epäilet, että miehesi saattaa ruveta haistamaan palaneen käryä, niin melkein parasta on laittaa rahaa käteisenä piiloon.
29.02.2024 12:47
Jos kumpikin haluaa ostaa talon, ja ette pääse siitä sopuun, käy varmasti niin, että talo myydään pois ja kumpikaan ei saa taloa. Talon arvohan voi kyllä olla jotain muuta kuin tuo loppulaina + maksettu osuus.
"onko toisen parempi taloudellinen tilanne asia, miksi esim. Pankki ei hyväksyisi toista ottamaan loppulainaa kokonaan nimilleen?"
Mietipä itse. Vaikuttaisiko sinun taloudellisesti parempi tilanne siihen, ettei veljesi saisi pankkilainaa?
Pankki näkee teidät erillisinä henkilöinä ja sitä kiinnostaa, tuleeko se saamaan lainatut rahansa takaisin. Jos se luottaa saavansa rahansa takaisin se antaa lainaa.
29.02.2024 12:42
Eivät naiset täysin raitista miestä halua vaikka niin monesti annetaan ymmärtää. Riittää kunhan mies ei ole juoppo.
Täysin raitis mies on helposti tylsä.
Naiset taas pitävät enemmän kaupunkikulttuurista, johon kuuluu kahvilat, bistrot, brunssit, taidenäyttelyt, skumpat, viinit jne.
29.02.2024 12:24
"Se oma kumppanihan on kauneinta/komeinta mitä maa päällään kantaa, jos häntä rakastaa. "
Tuo on kyllä kummallista, katoaako teiltä objektiivinen arvostelukyky rakastuessanne vai lopetatteko rakastamasta, jos kumppaninne ulkonäkö muuttuu.
Ymmärrän kyllä, että vaikka kumppani lihoisi 25 kg, voi hän edelleen olla sinun mielestä paras kumppani sinulle, mutta se että edelleen pitäisit vaikkapa huonoryhtistä, lihaksensa menettäyttä rengasvyötäröä komeimpana, viittaa kyllä jonkinlaiseen mielenvikaisuuteen.
Voiko tuollaiselle ihmiselle luottaa kotona esimerkiksi sohvan ostamista tai maalausta ollenkaan 🙂.
28.02.2024 15:45
Huomaa, että AP on pikkukaupungista. Isommassa kaupungissa on vielä sata muuta baaria 25 km säteellä, jossa voi käydä jos yhteen ei kehtaa enää mennä.
Naisenkin tietysti kannattaa olla hyvin varma itsestään jos lähtee juoruja levittämään, ettei mies pistä huonoa erektiotaan roikkuvien rintojen tai appelsiini-ihon piikkiin.
28.02.2024 15:37
Just just. Kuulostaa todella fiksulta.
23.02.2024 13:37
Kiitos. Osasit ajatella oikeasti laatikon ulkopuolelta. Et jäänyt jumittamaan minun esimerkkeihin.
Varsinkin tuo ensimmäinen asia on hyvä. Aika usein kauniina pysyminen käy työstä. Jos kaupungille meneminen tarvitsee tunnin laittautumisen, se voi ruveta ärsyttämään pikkuhiljaa tai jos kauneuden takia ei voi ottaa rennosti ja syödä välillä pitsaa ja olutta (mikä on sinänsä ihan hyvä) voi joskus tulla mieleen, että relaa vähän.
Jos kääntää saman asian toisin päin, oman kokemuksen mukaan monesti lihavilla naisilla on rajoitteita, koska he eivät kehtaa tulla uimahalliin/kylpylään/uimarannalle tms.
23.02.2024 13:32
Tästä voisi miettiä että kumpi oli ensin muna vai kana.
Perustuuko tuollaisten naisten suosio siihen, ettei ole vaimomatskua tarjolla? Tai omassakin kokemuspiirissä on sellaisia naisia, jotka ovat todella fiksuja ja mukavia, mutta seksi ei juuri kiinnosta.
Mutta tässähän on joka tapauksessa käynnissä ilmiö, jossa miesten ja naisten arvot erkanevat yhä enemmän toisistaan.
23.02.2024 13:24
Minusta tässä vanhassa aloituksessa ei ole ymmärretty parisuhdemarkkinoiden perimmäistä luonnetta.
Ensinnäkin on jaettava naiset panokelpoisiin ja vaimomatskuun.
Sitten kun keskitytään noihin panokelpoisiin, niin on iso joukko miehiä, jotka panevat kaikkea nahkaisesta rahista 80v. mummoon. saatikka sitten jos on ihan ihmisen näköinen vaikkakin ehkä halvan oloinen nainen.
Tässä olisi hyvä kuva naisesta jota moni panisi, mutta epäröisi pysyvään parisuhteeseen https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010237796.html
21.02.2024 09:45
Riippuu vähän, onko kyseessä ensimmäinen parisuhde koskaan.
Lähtökohtaisesti tietenkään korkea ikä ei tee parisuhteesta huonompaa.
20.02.2024 16:03
Joo, tuo on ikuinen ongelma. Pitäisikö olla rehellinen jos aiheuttaa sillä vain mielipahaa.
Ole onnellinen niin pitkään, kun miehesi ei rupea kysymään, että olenko mielestäsi komea. Sillä hetkellä on tehtävä salamannopea päätös ilmeenkään värähtämättä.
20.02.2024 16:01
Ongelmahan on siinä, etteivät pettäjät kerro, että ovat pettäjiä. Jos taas yhdessä sovitaan, että saa käydä vieraissa, ei se ole pettämistä.
Kuulemma on tosi vaikeaa avoimessakin suhteessa kertoa kaikista suhteistaan
Kyllä minä olisin valmis tietyillä ehdoilla avaamaan parisuhdetta.
20.02.2024 15:51
Minusta kypsää ajattelua teiltä.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Uskon, että on todella suuri määrä pareja, jotka elävät enemmän tai vähemmän kaverielämää tai kämppiselämää. Osalle se riittää. Koti on tukikohta kaikelle muulle; työssäkäynnille, harrastuksille jne. Osa taas kaipaa läheisyyttä ja rakkauden tunnetta niin paljon, että haluaa erota.
20.02.2024 09:13
Sanoisin, että aina kannattaa tehdä sopimus lastenvalvojalla. Sitä ei ole pakko täsmällisesti noudattaa, mutta siihen voi aina palata, jos toinen vanhempi ei toimikaan niin kuin on sovittu.
On tärkeää muistaa, että lastenvalvoja vahtii nimen omaan lapsen etua. Jos hän katsoo, että vaikka 50/50 ei ole lapsen edun mukainen, hän myös kertoo siitä.
Kela vaatii elatustuen maksuun vahvistetun sopimuksen, mikäli lapsen lähivanhempi hakee Kelasta täyttä tai täydentävää elatustukea.
Vanhemmat voivat keskenään sopia lapsen asioista joko suullisesti tai kirjallisesti, mutta kirjallisesti tehty sopimus on aina suositeltava, jotta siihen on helpompi palata myöhemmissäkin elämänvaiheissa. Keskinäistä sopimusta laadittaessa on tärkeää muistaa, ettei vanhempien keskinäinen sopimus ole virallinen asiakirja, eikä siten täytäntöönpanokelpoinen. Tämä tarkoittaa sitä, ettei vanhempien keskinäiselle sopimukselle voida hakea tuomioistuimelta täytäntöönpanoa. Viiranomaiset eivät voi myöskään olla apuna, mikäli jompikumpi vanhemmista jättää noudattamatta keskinäistä sopimusta.
20.02.2024 09:04
Tuota tarkoitan.
Muiden miesten jakama huomio kumppanille voi olla imartelevaa ainakin joskus, mutta rasittavaa pidemmän päälle. Tuossakin kloppi osoitti samalla pientä halveksuntaa sinun olemukseen.
20.02.2024 08:56
"Osa miehistäkin on hyvin huomionkipeitä. "
Enpä rajannutkaan alkuperäistä kysymystä koskemaan vain naisia, kerroin vain, että omat kokemukseni ovat heteromiehen.
Hyvännäköisen miehen saama huomio rinnastuu vähemmän hyvännäköisen naisen kanssa samaan. Hyvännäköinenkään mies ei saa niin paljon aloitteita ja flirttiä, kuin norminäköinen nainen. Tämä johtuu osittain varmaan kulttuurista, missä miesten oletetaan tekevän aloitteita ja naisten aloitteen ovat lähinnä katseita ja hiusten sukimista.
"Myös vähemmän hyvännäköinen ihminen voi olla erittäin huomionkipeä."
Kyllä, mutta koska hän ei ole tottunut saamaan huomiota ulkonäöllään, ei romahdus sitten suhteen edetessä olekaan niin suuri, kun oma mies ei jaksakaan palvoa häntä ja muilta miehiltä huomiota tuntuisi riittävän
20.02.2024 08:48
Tässä vain muutamia kommentteja yhdestä keskustelusta:
"Olen itse ollut 5 vuotta mieheni kanssa josta vuoden naimisissa, mutta minulle edelleen muilta miehiltä saatu huomio on jotenkin todella tärkeää. Käyn usein isolla porukalla juhlimassa ja miehenikin on useimmiten mukana, mutta hengaillaan ihan normaalisti silloin eikä selkeänä pariskuntana. Muiden miesten iskuyritykset, flirttailut sun muut ovat itselleni tosi mieluisia, flirttailen aika helposti ja juttelen vieraiden miesten kanssa"
"Itse aloin seurustella mieheni kanssa kun olin 19 v ja alkuun kyllä oli mukavaa saada sitä huomiota muiltakin miehiltä, enkä osannut sitä flirttiä lopettaa."
"En tunne ketään parisuhteessaa olevaa naista, kelle miesten huomio on niin tärkeää kuin minulle. En toisaalta ole keskustellutkaan tästä aiheesta koskaan, mutta uskoisin ainakin näin. Mieheni ei onneksi ole mustasukkaista sorttia, mutta silti tuntuu että käyttäydyn typerästi. Varsinkin kun välillä törmää niihin todella puoleensa vetäviin tapauksiin ja tunteet on jopa sellaista pientä ihastusta... Että miksi ylipäänsä hakeudun niihin tilanteisiin."
"Olen 33-vuotias ja ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta. Käyn suht säännöllisesti kavereideni kanssa ulkona, ja yksi suurimmista syistä siihen on juuri tuo huomion hakeminen. En todellakaan ole mikään huomionhakuinen ihminen, noin niin kuin muuten, mutta tarvitsen säännöllistä itsetunnon kohottamista tämän perustylsän pikkulapsiarjen kanssa jaksaakseni."
"Ei se tärkeää ole, mutta mieltä ylentävää. Oman miehen ollessa mukana vastaan kyllä miehelle/miehille jos kysyvät jotain jne."
"Minä olen ollut oman mieheni kanssa yli 10 vuotta (olen nyt 29 vee), meillä on jo useampi lapsi. Mies on hiljainen eikä ole tainnut koskaan kehua ulkonäköäni...
Nyt kun meillä menee vähän heikommin, huomaan kyllä että kaipaan sitä huomiota muilta miehiltä...ja sitä kyllä saan, kun vaan panostan hiukan."
"Mä elän flirtistä, sekä oman mieheni että muiden miesten. "
"Joo -olin juuri tuollainen ex-aviomiehen kanssa... sana ex- kertonee loput. Eli huomioo halus vaan aina lisää ja lisää ja lisää. Vaikka kotonakin sitä sain, perustu mun itsetunto baareissa kerättyihin kehuihin ja iskuyrityksiin. Juu, en silloin tuota myöntänyt edes itselleni "
"Koen, että itselleni NAISEUS on todella tärkeää. Haluan tuntea olevani naisellinen nainen, seksikäs, eroottinen ja älykäs. Heterona juurikin se miesten huomio, osoitukset ja sanat siitä että olen ihana NAINEN on minulle erittäin tärkeää. Kyllä minulle aina ulkonäkö on merkinnyt paljon, niin omani kuin miestenkin,"
19.02.2024 16:30
Eikö se saattaisi olla vaivaannuttavaa, jos olette esimerkiksi baarissa ja naisesi saa iskuyrityksiä, joíhin sinun pitäisi ehkä reagoida jollain tavalla?
19.02.2024 14:02
Tässä vähän yhteenvetoa mitä tästä keskustelusta opin. Kiitos vastauksista.
Suurimman osan vastaajien mielestä pienten lasten äitien on mahdotonta noudattaa normaaleja kanssakäymiseen kuuluvia tapoja ja tämä ilmeisesti juuri siksi, että he eivät pysty vaikuttamaan omaan käytökseensä.
Tähän ei ole mitään tieteellistä selitystä missään, mutta asia vaan on niin.
Tässä keskustelussa selvisi myös, miksi vauva.fi on niin aggressiivinen palsta. Tähänkin keskusteluun tuli useita henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä sen sijaan, että olisi keskusteltu asiasta.
Omalta osaltani lopetan keskustelun tähän.
19.02.2024 11:43
Miksi nämä ihmiset sitten itse soittavat ja haluavat jauhaa "kaikenmaailman tuttavien" kanssa, mutta omista asioistaan.
Viikonloppuna olin kuitenkin myös sellaisessa lapsiperheessä, jossa lapset eivät olleet kaiken keskipiste, vaan aikuisetkin pystyivät juttelemaan. Se toi taas uskoa, että muunlaistakin menoa on.
19.02.2024 11:30
13 / 178