Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yogamies
profiilit
Yogamies
Yogamies
Vapaa kuvaus
Aloituksia
97
Kommenttia
3552
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Unohdat, että Halla-aho on saanut asiasta tuomiot.
19.02.2024 11:27
Kuulumisten kysely oli vain yksi esimerkki ja se koskee ehkä enemmän vain tuttavia.
On kuitenkin tiettyjä asioita, joita kuuluu esimerkiksi hyvään asiakaspalveluun, kuten tervehtiminen, tietyt asiakkaan tarvetta kartoittavat kysymykset ja asiakaskäsitettä ei saa tulkita liian tiukasti. Esimerkiksi palkkahallinnon asiakkaita voivat olla kaikki yrityksen työntekijät.
16.02.2024 13:53
No jos asialle ei löydy muuta selitystä kuin se, että raskaana olevat nyt vaan ovat sellaisia, niin pidän ihan aiheellisena alkuperäistä postausta.
Jos siis olet raskaana, rakastunut, sairastunut, saanut uuden työpaikan, niin älä unohda normaaleja kanssakäymisen sääntöjä. Ole kiinnostunut myös muiden ihmisten tekemisistä.
16.02.2024 13:47
Noniin. Sitten jos ei keksi oikein järkevää sanottavaa, voi ruveta tekemään henkilöhyökkäyksiä ja shaming taktiikkaa.
16.02.2024 13:40
No tuo alkaa selittää ilmiötä. Jos kokee muiden olevan turhantärkeitä ja egoistisia.
Minkähän takia nämä ihmiset sitten soittavat näille turhantärkeille ja egoistisille kavereilleen ja valittavat vauva-arjesta?
16.02.2024 13:37
"Työpaikkasi kuulostaa harvinaisen epämiellyttävältä paikalta, jos siellä kerta on pakollista seurustella työkavereiden kanssa."
Olenko sanonut, että noin on tehtävä? Tarkoitan vaan, että jos toisten kuulumisten kysely unohtuu, kun aivoissa on tapahtunut muutoksia, niin onko se ainoa asia, joka unohtuu. Harva tekee töitä omassa kammiossaan, vaan ympärillä on sidosryhmiä, jonka kanssa pitäisi tulla toimeen.
16.02.2024 13:34
Ei kannata siirtää kysymyksiä minuun ja minun persoonaani.
"Se selittäisi hyvin, miksi koet näin yksinkertaisen asian ymmärtämisen vaikeaksi."
Ei minulle ole vielä osoitettu, miksi äidit eivät voisi noudattaa samoja yleisiä kohteliaisuussääntöjä kuin muutkin ihmiset ja olla kiinnostuneita muidenkin ihmisten asioista.
16.02.2024 13:31
Olet ymmärtänyt väärin. Enhän minä mitenkään räyhää. Olenko käyttänyt isoja kirjaimia tai epäasiallista kieltä missään vaiheessa.
"Lue ihmeessä lisää aiheesta, niin sun ei tarvitse räyhätä."
Minä luin, enkä löydä selitystä normaalien kohteliaisuussääntöjen unohtamiselle: "Nyt tehdyssä tutkimuksessa äideille tehtiin kuvausten lisäksi oppimiskykyä ja muistamista mittaavia testejä, mutta merkittäviä eroja ei löytynyt ennen ja jälkeen raskauden."
16.02.2024 13:25
Olen samaa mieltä. Hänen älykkäät vastaukset toimittajille ovat jopa nautittavaa seurattavaa.
Minusta kuitenkaan noin introvertti ihminen ei sovi suomen presidentiksi ja kuten totesit hänellä on myös ollut vaikeuksia kontrolloida itseään. Lisäksi hän on ra*isti.
16.02.2024 11:35
En tietenkään tee niin, koska kyseessä ovat ystävät. Elän ainakin toistaiseksi toivossa, että asia palautuu normaaliin jossain vaiheessa. Minä olen jo lapseni tehnyt, joten todellakin käytän ehkäisyä
16.02.2024 11:28
Mistä nuo vauva-aivot johtuvat? Tuossa joku vastaaja sanoi, että hormoneista se aivojen muutos johdu? Jos kyse on ohimenevästä vaiheesta, niin mistä se sitten johtuu? Tässä nyt välillä sotketaan joukkoon aivovammat ja toisaalta taas kerrotaan, että kyseellä on ohimenevä juttu.
Minä olen läheltä seurannut kaksi raskautta, mutta silloin olin niin nuori, etten näin jälkikäteenkään osaa sanoa muuttuiko vaimoni käytös ystäviään kohtaan.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että sivistyneen ja kohteliaan käytösmallin pitäisi yliajaa nuo nk. vauva-aivot. Tiedän, että se on mahdollista ja sehän on ikään kuin aloitukseni pointti. Naiset ottaisivat edelleen huomioon, että myös heidän ystävillään ja sukulaisillaan on elämää, iloja ja murheita, kun he ovat raskaana.
Lueskelin juuri juttua Hesarista aivovamman saaneesta naisesta, josta oli tullut helposti suuttuva, mustasukkainen ja muutenkin hankala. Siinä on varmaan mahdollisen kumppanin mietittävä, haluaako jatkaa elämäänsä tuollaisen ihmisen kanssa. Samalla tavalla äitiys voi olla katkoskohta ystävyyssuhteissa, jos enää yhteistä ei ole.
16.02.2024 11:25
Joo, aikuinen osaa myös itse mennä vaikkapa pöytään syömään, mutta jos minulla on esimerkiksi vieraita, tapaan kysyä tai kehottaa, että tuletteko kahville, tai otatko lisää viiniä.
16.02.2024 11:13
Onko siis niin, että voi odottaa, että työnantajan pitää pelätä, että äitiysvapaalta palaaja ymmärrä enää normaaleja työelämän sääntöjä ja tapoja?
16.02.2024 11:11
Unohtaako äiti väistää oikealta tulevia, kun ajaa autolla?
Entä voiko äitiyslomalla olija jättää kiittämisen tai roskien laittamisen roskiin?
Toisen kuulumisten tiedustelu on ihan samalla tavalla hyviä tapoja tai jopa yhteiskunnan sääntöjä, kuin yllä mainitutkin.
16.02.2024 11:08
Miehillä joskus menee erityisesti työnteko yli ja kun mies jää työttömäksi tai eläkkeelle, on hän onneton ja ryhtyy ryyppäämään.
14.02.2024 15:02
Ihan pieniä. Puhun siis äitiyslomalla olevista naisista.
Ymmärrän toki, että lapset ovat periaatteessa kaikki mitä heillä siinä on eikä päivästä puheenaiheita kauheasti kerry, mutta ihan jo kohteliaisuuden takia pitäisi kysyä muidenkin kuulumisia.
Vetoaminen hormoneihin on hiukan ontuvaa. Miehelläkin panetus on hormoneiden aiheuttamaa ja evoluutiobiologien mukaan mies on rakennettu siten, että mies yrittää levittää siemeniään mahdollisimman laajalle, mutta silti panetus ei ole tekosyy pettämiselle.
14.02.2024 15:01
Eihän tässä nyt ole kysymys siitä, että minä tuppautuisin heidän seuraansa, vaan viikko sitten yksikin heistä soitti ja pohti pari tuntia töihin menemistä, eikä kuulunut kysymystä, että "kiva kun kuuntelit, entä mitä sinulle kuuluu? Joko N.N on päättänyt koska menee armeijaan?"
14.02.2024 14:52
Tottakai kiinnostaa ja kyselenkin heidän arjestaan. Onhan minulla omiakin lapsia. Ei miehet yleensä häviä lapsikuplaan, vaan heillä säilyy kiinnostus myös muuta elämää kohtaan.
En sano, etteivät lapset saisi olla tärkeitä, mutta kunhan vain muistaa, ettei kaikki pyöri lapsien ympärillä.
14.02.2024 09:36
Mitä jos on ollut yhteistä puhuttavaa jo noin 20 vuotta? Jos ei toisen asiat kiinnosta, niin ei sitten, mutta vähän pöljää, että olettaa toisen olevan kiinnostunut hänen arjestaan yksipuoleisesti.
Olen sitä mieltä, että vastavuoroisuus kaikessa. Jos naapuri käy luomassa lumet minun pihaltani poissaollessani, niin minä käyn totta kai luomassa lumet hänen pihaltaan hänen poissaollessaan, vaikka en lumenluonnista juurikaan pidä.
14.02.2024 08:41
Nyt viimeistään teette avioehdon ja puolitatte säästönne. Sitten laitat säästösi omalle yksityiselle tilille.Jos mies ei suostu avioehtoon, on parempi erota, kun teillä on vielä jaettavaa.
Voit joutua miehesi pelivelkojen maksajaksi epäsuorasti avioerossa. Avioliitossa sinulla taas on elatusvelvollisuus. Miehesi ei saa tukia mistään, vaikka pelaisi kaiken omaisuutenne, jos vaan sinulla on tarpeeksi hyvät tulot.
Tuo yllämainittu ei ole mikään kosto miehellesi, vaan sinun suojautumista hänen sairaudeltaan. Jos hänellä olisi vaikkapa korona, tekisit varmasti silloinkin toimenpiteitä, ettet itse sairastuisi.
Kyllä itse pitäisin parisuhteen jatkamisen edellytyksenä sitä, että miehesi edes haluaa lopettaa ja hakeutuu hoitoon. Se että lupaa pelata maksuttomia pelejä on kuin alkoholisti lupaisi juoda vain mietoja juomia.
13.02.2024 13:45
14 / 178