Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Toisekseen+kristinuskon+pääsanoma+on+juuri+se,+että+Jeesus+on+se+Luoja+ja+Vanhan+testamentin+Minä+olen."
Ai+sekös+se+pääsanoma+olikin+?+Kas+kun+muistinvaraisesti+luulin+että+sillä+olisi+jotakin+tekemistä+pelastumisen+kanssa+?
"+Tätä+väittäessään+hän+pilkkasi+Jumalaa+ja+ristiinnaulittiin."
Näinkös+se+sitten+kävikin+?+Kas,+pitännee+lukea+UT+uudelleen,+kun+muistikuvat+kertovat+minulle+että+siellä+tuo+ei+mennyt+ihan+noin.
"Kristinusko+on+kuitenkin+sitä,+että+Vanhan+testamentin+Jahve+on+Jeesus."
Jaa+niinkö+?+Kyllä+taitaa+alkaa+meikäläisellä+pahasti+dementia+painamaan+kun+en+tuotakaan+asiaa+ihan+noin+muista.
12.01.2018 19:04
Turhuuksien+turhuus,+adventismikin+on+turhuutta.+
Näin+siis+Raamatun+mukaan.
12.01.2018 18:44
Sapatti+on+annettu+pakolliseksi+vain+Israelille,+sen+liiton+merkiksi+jonka+Hän+solmi+sen+kansan+kanssa,+jonka+toi+pois+Egyptistä.
"13+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;
14+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi,+sinun+härkäsi,+aasisi+tai+muu+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on,+että+palvelijasi+ja+palvelijattaresi+saisivat+levätä+niinkuin+sinäkin.
15+Ja+muista,+että+itse+olit+orjana+EGYPTIN+MAASSA+ja+että+Herra,+sinun+Jumalasi,+VEI+SINUT+SIELTÄ+POIS+väkevällä+kädellä+ja+ojennetulla+käsivarrella.+SENTÄHDEN+Herra,+sinun+Jumalasi,+KÄSKI+SINUN+viettää+lepopäivän."
2+Moos+20+tekstihän+vain+määrittelee+sen+syyn,+miksi+juuri+seitsemäs+päivä,+eikä+vaikkapa+viides.+
Ja+Israelissahan+sapatin+alkamiselle+ja+päättymiselle+on+merkkinä+auringonlasku.+
Jos+Jumala+olisi+ikinä+määrännyt+sapattia+pakolliseksi+muille+kansoille,+esimerkiksi+nyt+vaikka+Pohjolassa+asuville,+Hän+olisi+asettanut+sapatin+alkamis-+ja+päättymisajat+heille+joksikin+muuksi+kuin+auringonlaskuksi.
Meillä+kristityillä,+joille+sapatti+on+lahja+eikä+pakko,+asia+ei+ole+ongelma,+koska+saamme+alkaa+lepopäivämme+siten+kuin+meille+parhaiten+sopii.+
Olisihan+se+nyt+aivan+outo+lahja+se+sellainen+lepopäivä+joka+on+meille+ikeeksi.
12.01.2018 18:41
Et+sinäkään.+Mutta+mitäpäs+jos+lukisit+sinusta+ja+videoistasi+kirjoitettuja+kommentteja+?+Saisiko+niistä+jotakin+vinkkiä+?
Tai+ketjua,+jossa+arvostellaan+kärkevästi+tapaasi+spämmätä+tänne+aloituksia,+joiden+ainoa+tarkoitus+on+levitellä+noita+linkkejäsi+?
Valitettavasti+linkkisi+ei+kiinnosta+minua+eikä+muitakaan.+Tai+kenties+jotakuta...+ketähän+?++Huhuu...+löytyykö+täältä+joku+joka+on+kahlannut+läpi+kaikki+nuo+videot+?
12.01.2018 17:03
Ai+niinkö+ajattelet.+Mielenkiintoista.+Ja+mihinkähän+tuo+oikein+perustuu+?
Otapa+melkein+mikä+tahansa+kirja+ja+tutkiskelepa,+onko+sen+kirjan+tärkein+osa+juuri+ensimmäisenä+?
12.01.2018 10:27
Kysynpä+vaan:+Onko+sinun+hengelläsi+itsenäinen+valta+tehdä+ratkaisuja+?+
"Henki+itse+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapsia."
"Sillä+Jumala,+jota+minä+hengessäni+palvelen+julistaen+hänen+Poikansa+evankeliumia,+on+minun+todistajani,+kuinka+minä+teitä+lakkaamatta+muistan,"
...
11.01.2018 23:50
Erilaisia+Raamattuun+jälkeenpäin+lisättyjä+jakeita+on+löydetty+varsin+paljon,+kymmeniä.+
Vertailemalla+noin+5000+käsikirjoituskokonaisuutta+ajoituksineen,+on+myös+pystytty+selvittämään+milloin+lisäys+on+tehty.
Todella+monet+lisäykset+liittyvät+kolmiyhteyteen,+joskaan+eivät+toki+kaikki;+mm.+1+Joh+5:7-8+on+lisätty+viittaus+joka+"osoittaisi+kolmiyhteisyyden"+taivaassa.+Samainen+kohta+"osoittaisi+että+Jeesus+olisi+Sana".+
Teologit+ovat+kuitenkin+jo+kauan+sitten+selkeän+todistusaineiston+myötä+poistaneet+tuon+valheellisen+lisäyksen,+eikä+sitä+enää+uusimmissa+käännöksissä+ole.++Tätä+väärennöstä+ei+nimitttäin+ole+yhdessäkään+käsikirjoituksessa+ennen+1500-lukua.
VALHEELLINEN+VÄÄRENNÖS+sanoo+(Biblia+1776):
"7+Sillä+kolme+ovat,+jotka+todistavat+taivaassa:+Isä,+Sana+ja+Pyhä+Henki,+ja+ne+kolme+yksi+ovat:
8+Ja+kolme+ovat,+jotka+todistavat+maan+päällä:+Henki+ja+vesi+ja+veri,+ja+ne+kolme+yhdessä+ovat."
OIKEA+teksti+sanoo+(1938):
"7+Sillä+kolme+on,+jotka+todistavat:
8+Henki+ja+vesi+ja+veri,+ja+ne+kolme+pitävät+yhtä."
Eli+tässä+ei+puhuta+kolmiyhteydestä+sanan+sanaa,+vaan+Jeesuksen+kasteesta(vesi),+kuolemasta(veri)+ja+Isän+hengestä,+joka+todisti+meille+Jeesuksen+ja+seuraajiensa+kautta,+ja+ne+todistukset+pitävät+yhtä.
11.01.2018 23:30
Niinpä.+Tietysti+voisi+myös+ajatella,+että+Raamattu+sanoo+että+Isä+on+Jumala+ja+toisaalta+kieltää+pitämästä+ketään+tai+mitään+muuta+Jumalana+Isän+lisäksi.+Tässähän+on+juuri+dekalogin+alun+ydin.
"1+Ja+Jumala+puhui+kaikki+nämä+sanat+ja+sanoi:
2+"Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi,+joka+vein+sinut+pois+Egyptin+maasta,+orjuuden+pesästä.
3+Älä+pidä+muita+jumalia+MINUN+RINNALLANI.
4+Älä+tee+itsellesi+jumalankuvaa+äläkä+mitään+kuvaa,+älä+niistä,+jotka+ovat+ylhäällä+taivaassa,+älä+niistä,+jotka+ovat+alhaalla+maan+päällä,+äläkä+niistä,+jotka+ovat+vesissä+maan+alla.
5+Älä+kumarra+niitä+äläkä+palvele+niitä..."
Kristityt+ovat+etsineet+sitä+"väkevää+eksytystä"+jos+mistäkin+asiasta.+Mutta+kaikkein+vakavin+eksytys+on+kääntyä+palvelemaan+muita+jumalia;+ensin+ottaa+Isän+rinnalle+muita+jumalia+ja+sitten+unohtaa+Isä+ja+pitää+muita+jumalia+ylimpänä,+rukoilla+muita+jumalia;+eli+suomeksi:+palvella+luotua+Jumalana,+Isän+sijaan.
Ennen+rukoiltiin+Isä+meidän+-rukousta+joka+sentään+keskittää+ylistyksen+ainoaan+Jumalaan,+aivan+kuten+Raamattu+opettaa+rukoilemaan+yksin+Isää.+Mutta+itse+katselen+järkytyksellä+kun+monissa+suunnissa+ei+enää+nykyään+edes+rukoilla+Isää+vaan+ainoastaan+Jeesusta.
11.01.2018 23:15
"Ei+tasapainoinen+kristitty+puhu+näin.+Luulen+että+Yksi_usko+on,+kuten+nimimerkki+vihjaakin,+yksinäinen.+"
Taidatpa+olla+oikeassa.+Ja+nyt+seuranneena+varmaan+ymmärrämme+miksi.
Mutta+hänhän+aloitteli+kirjoitteluaan+puolustamalla+adventistisia+kantoja+ja+aluksi+hän+VÄITTI+tekevänsä+sen+luterilaiselta+pohjalta,+vain+Raamatusta+totuudet+löytäneenä,+ja+kertoi+että+ei+hänellä+ole+adventistisia+ystäviäkään.
Nooh,+sitä+kun+hieman+kaiveltiin+niin+paljastui+että+a-kirkossahan+se+on+jököttänyt+vuositolkulla+toisin+kuin+halusi+ensin+antaa+ymmärtää,+ja+tuo+"luterilainen"+oli+vain+hämäystä+jotta+joku+kuvittelisi+että+a-kirkon+harhoja+Raamatusta+muka+löytyisi.
Onhan+siellä+a-kirkossakin+omat+poikkeavat+yksilönsä,+mutta+kieltämättä+ei+tällaista+yksilöä+ole+aiemmin+tullut+vastaan.
11.01.2018 18:30
Valitettavasti+linkkisi+ei+kiinnosta+minua+eikä+muitakaan.
11.01.2018 14:00
"Sinä+olet+näköjään+sitä+mieltä,+että+tämän+palstan+kirjoittajat+ja+lukijat+ajattelevat+niin+kuin+sinä.+Voin+kertoa+sinulle,+että+niin+ei+ole.+MINÄ+olen+saanut+suuria+siunauksia+noista+siunatuista+vidoista."
No,+myönnetään+nyt+sitten,+että+täällä+on+sitten+YKSI_uskovainen+joka+noista+nauttii.+Mutta+miksi+se+yksi-uskovainen+laittaa+ne+tänne+muiden+kiusaksi,+onkin+arvoitus.
"Tällä+palstalla+ei+ole+muita+kuin+ateisteja,+kerettiläisiä,+unitaareja+ja+kaiken+maailman+Jeesus+-+Jeshuan+Jumaluuden+kieltäjiä.+"
Käytäpä+tervettä+järkeä.+Jos+on+näin+kuten+sanot,+ymmärtänet+itsekin,+että+videosi+eivät+kiinnosta+muita+kuin+sinua.+Säästä+meidät+siis+spämmäyksiltäsi+ja+ANNA+IHMISTEN+KESKUSTELLA+SIITÄ+MIKÄ+HEITÄ+TÄÄLLÄ+KIINNOSTAA.
11.01.2018 13:58
"Jos+on+tarkoitus+keskustella,+niin+silloin+sinä+referoit+sen+linkkisi+sisältöä,+sillä+tuskin+kenelläkään+on+aikaa+tai+mielenkiintoa+katsella+niitä+läpi."
Juuri+näin.+Ja+mikä+pahinta,+täällä+on+tarkoitus+keskustella+SUOMEN+kielellä,+tai+ruotsin,+joka+nyt+haluaa.+Jos+linkittää+ENGLANNINKIELISEN+videon,+mitenkään+referoimatta+sen+sisältöä,+se+on+täyttä+hepreaa+osalle+lukjoista.
Yksi-uskohan+on+valittanut+palstan+rasismista,+mutta+nyt+hän+itse+rasistisesti+diskriminoi+niitä+jotka+eivät+osaa+englantia,+ja+pahemmaksi+menee+kun+kieltäytyy+vielä+referoimasta+niitä+edes+pyynnöstä.+
Kaiken+lisäksi+hänhän+on+jo+monasti+myöntänyt,+ettei+itse+edes+YMMÄRRÄ+kunnolla+noita+videoita,+joten+niiden+spämmääminen+tänne+on+todella+törkeää+toimintaa.
Jos+yksi-usko+haluaa+keskustella+englanniksi+niin+tehköön+aloituksensa+englanniksi+ja+referoikoon+videonsa+ainakin+pääpiirteissään+englanniksi.
11.01.2018 13:48
"Tekisi+mieli+ajatella+että+tämä+Yksi-usko+ei+olisi+tahallaan+ja+silkkaa+ilkeyttään+sotkemassa+keskustelupalstaa.+Onhan+niitä+muitakin+vaihtoehtoja,+joskaan+ne+eivät+ole+juuri+sen+kunniakkaampia."
No+joo,+tekisi+mieli,+mutta+kun+todellisuus+on+tarua+ihmeellisempää.
Tässähän+on+sellainenkin+asia,+että+tehtyään+15+aloitusta+jotka+eivät+ole+edes+tarkoitettu+keskustelunaiheiksi+vaan+propagandan+massalevitykseen,+Yksi-usko+sai+samalla+maskattua+etusivulta+pois+paljon+noita+aiheita,+joista+on+ollut+vilkas+keskustelu.+
Niissä+maskatuissa+aloituksissa+on+keskusteltu+mm.+näiden+judaistien+toimista+ja+heidän+erilaisista+höpöhöpöjutuistaan+tällä+palstalla.+On+selvää,+että+tämä+on+motiivi+silloin+kun+tekee+toistakymmentä+erilaista+aloitusta,+joista+hän+ei+edes+hae+keskustelunaihetta,+vaan+spämmää+vaan+rutosti+videoita,+joita+hän+ei+ole+edes+itsekään+katsonut+eikä+ainakaan+ymmärtänyt.
11.01.2018 13:40
Yleisesti+kolmiyhteiseen+Jumalaan+uskovat+katsovat,+että+Jumala+olisi+jotenkin+hierarkinen:+Isä+on+ylimpänä,+Poika+seuraavana+ja+pyhä+henki+sitten+alimpana.+TämäKIN+on+taas+ristiriidassa+Raamatun+ja+itse+kolmiyhteysopin+itsensä+kanssa,+mutta+se+on+sitä+harhaopin+mystiikkaa+se.
Koska+vain+Isä+yksin+on+ainoa+Jumala,+kuten+Raamattu+sanoo,+ja+ihminen+Jeesus+Kristus+on+korotettu+asemaansa+kuten+Raamattu+sanoo,+ainoaksi+kysymysmerkiksi+jääkin+pyhän+hengen+osuus.+En+sano+"asema",+koska+ph+ei+ole+persoona,+sellaista+ei+Raamatussa+missään+sanota.+(On+toki+kohtia,+jossa+kolmiyhteyteen+uskova+kääntäjä+on+tehnyt+käännöksen+joka+tukee+hänen+ennakko-oletustaan.).+Sen+sijaan,+katolisten+isien+alkutekstien+väärennöksiä+on+löydetty,+joissa+yritetään+esittää+ph+persoonana,+mm.+1+Joh+5.
Pyhä+henki+on+Isän+Jumalan+henki,+Hänen,+joka+vaikutti+Jeesuksessa,+kuljetti+Jeesusta,+antoi+Jeesukselle+tukea+ja+voimaa.+Isä+Jumala+on+vaikuttanut+ihmisissä+paljon+myös+VT:n+puolella.
Monet+sanovat,+että+esim.+Eliassa+tai+Elisassa+olisi+vaikuttanut+joku+”persoona-henki”,+joka+olisi+se+kolmiyhteyden+”pyhä+henki”.+Mutta+tämä+on+täysin+Raamatun+kanssa+ristiriidassa,+koska+tiedämme+että+Elisa+sai+KAKSINKERTAISEN+osan+henkeä.+Saiko+Elisa+siis+2+kpl+näitä+persoonia+???++HÖPÖHÖPÖ+!
Te,+jotka+uskotte+johonkin+Isästä+erilliseen+persoonaan,+katsokaapas+mitä+Jeesus+sanoo+pyhästä+hengestä:
Matt+10:20+"Sillä+ette+te+itse+puhu,+vaan+teidän+ISÄNNE+HENKI+puhuu+teissä."+-+vertaa:
Luuk+12:12+"sillä+Pyhä+Henki+opettaa+teille+sillä+hetkellä,+mitä+teidän+on+sanottava."
Toisaalta,+on+hyvä+miettiä+MIKSI+Jeesus+sanoo+nämä+sanat:
Luuk+12+"8+Mutta+minä+sanon+teille:+jokaisen,+joka+tunnustaa+minut+ihmisten+edessä,+myös+Ihmisen+Poika+tunnustaa+Jumalan+enkelien+edessä.
9+Mutta+joka+kieltää+minut+ihmisten+edessä,+se+kielletään+Jumalan+enkelien+edessä.
10+Ja+jokaiselle,+joka+sanoo+sanan+Ihmisen+Poikaa+vastaan,+annetaan+anteeksi;+mutta+sille,+joka+Pyhää+Henkeä+pilkkaa,+ei+anteeksi+anneta."
Avataanpa+tuo+toisin+sanoin:+
-+Vain+jos+ihminen+tunnustaa+Jeesuksen+Herraksi,+hänet+tunnustetaan+Jumalan+enkelien+edessä.+
-+Vaikka+ihminen+on+joskus+pilkannut+Jeesusta,+hänet+SILTI+hyväksytään+anteeksiannon+kautta
-+Mutta+JOS+ihminen+pilkkaa+pyhää+henkeä,+häntä+ei+hyväksytä+koska+hänelle+ei+anteeksi+anneta.
Kolmiyhteysuskovalle+tämäKIN+kohta+on+vaikea+ymmärtää:+Jos+kerran+Jeesus+olisi+Jumala,+niin+toki+Jumalan+ja+Jumalan+pilkka+olisi+aina+Jumalan+pilkkaa,+eikä+siinä+ole+mitään+järkeä+että+Jumalaa+saa+pilkata+mutta+Jumalaa+ei+saa+pilkata.+
LISÄKSI:+MIKSI+tässä+ei+(kolmiyhteysuskoisten+mielestä)+puhuta+mitään+ISÄN+pilkkaamisesta+?+Saako+sen+anteeksi+vai+ei+???
Se+on+se+mystiikan+ongelma:+selitystä+ei+ole,+ei+sitä+voi+ymmärtää,+mutta+on+vaan+pakko+uskoa+siihen+hampaat+irvessä.
Sen+sijaan,+kun+ymmärtää+että+Isä+yksin+on+ainoa+Jumala,+kuten+Raamattu+suoraan+sanookin,+myös+tämä+kohta+on+aivan+selkeä.+Jeesusta+pilkkaava+ei+pilkkaa+Jumalaa,+vaan+ihmistä,+mutta+Isää+Jumalaa+pilkkaava+pilkkaa+...+Jumalaa.+Ei+ole+vaikeaa.
Isä+vaikutti+Jeesuksessa+ja+vaikuttaa+meissä+pyhän+henkensä+kautta.+Henkensä+kautta+Hän+siis+antaa+meille+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi+ja+elää+Jumalan+lapsina,+viisautta,+sanoja+kun+niitä+tarvitsemme,+yms.+Pyhä+henki+on+helpoiten+ymmärrettävissä+Isän+henkenä+joka+meissä+asuu,+eikä+meistä+poistu,+vaan+vaikuttaa.+Pyhän+hengen+eli+Isän+hengen+kautta+meillä+on+yhteys+Isään,+aivan+kuten+Jeesuksellakin.++Pyhä+henki+kirkastaa+Jeesusta,+jotta+Isä+tulisi+kirkastetuksi.
11.01.2018 13:33
TYperiä+videoitasi+en+jaksa+katsoa,+mutta+kerropa+nyt+ihan+ITSE+omin+sanoin.
11.01.2018 09:13
"+Mitä+mieltä+olette?"
Olen+sitä+mieltä,+että+tänäänkin+olet+taas+tehnyt+monia+aloituksia,+jotka+ovat+ainoastaan+brownin+videoiden+jakelua,+ja+tuo+toimintasi+on+todella+typerää.+Ne+ovat+lähinnä+spämmäämistä+ja+roskapostin+lähettämistä.+Jos+täällä+olisi+toimiva+ja+asiallinen+ylläpito,+se+bannaisi+sinut+välittömästi.
Olen+myös+sitä+mieltä,+että+voisit+jo+vihdoin+lopettaa+tuollaisen.+Ei+niistä+täällä+kukaan+ole+kiinnostunut,+ja+jos+vastoin+odotuksia+joku+tosiaankin+on,+hän+löytää+niitä+youtubesta+paljon+helpommin+kuin+kahlaamalla+typeriä+aloituksiasi+läpi+täällä.
Oletko+sinä+puolestasi+sitä+mieltä,+että+nuo+videosi+kuuluvat+tälle+keskustelupalstalle+?+Jos+nimittäin+luulet+niin,+olet+väärässä.
10.01.2018 23:07
No+niin.+Sanasta+miestä.
10.01.2018 19:50
167 / 167