Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
beetami
profiilit
beetami
beetami
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
14
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tekijänoikeuslain+mukaan++nimimerkin+käyttö+on+mahdollista.-
"Tekijänä+pidetään,+jollei+näytetä+toisin+olevan,+sitä,+jonka+nimi+taikka+yleisesti+tunnettu+salanimi+tai+nimimerkki+yleiseen+tapaan+pannaan+teoksen+kappaleeseen+tai+ilmaistaan+saatettaessa+teos+yleisön+saataviin.
Jos+teos+on+julkaistu+tekijää+1+momentissa+sanotuin+tavoin+ilmaisematta,+edustaa+julkaisija,+milloin+sellainen+on+mainittu,+ja+muutoin+kustantaja+tekijää,+kunnes+tämä+on+ilmaistu+uudessa+painoksessa+tai+ilmoitettu+asianomaiselle+ministeriölle."
Eli+ilmeisesti++opetus-+ja+kulttuuriministeriö+pitää+kirjaa+nimimerkeistä,+mikäli+ei+ole+kyseessä+tunnettu+nimimerkki.
08.04.2019 12:15
Olen+Tuijukan+kanssa+täysin+samaa+mieltä.+Nykydekkarit+mässäilevät+liikaa+väkivallalla.++Dekkarin+pitää+olla+mysteeri,+jossa+itse+murha+ei+ole+pääosassa,+vaan+sen+selvittäminen.+Ratkaisu+ei+saa+olla+itsestään+selvä++ja+mysteerin+tulee+ratketa+vasta+aivan+loppumetreillä.+Nykydekkarit+ovat+paljolti+kertomuksia+poliisin+rikostutkinnasta.+Agatha+Christien+kaltaisiin+mysteereihin+ei+enää+törmää.+Uskon+että+perinteisille+murhamysteereille+olisi+yhä+kysyntää,+aivan+samoin+kuin+on+fantasiaromaaneille.+
Olen+Tuijukan+kanssa+eri+mieltä+siitä,+ettei+päähenkilöiden+yksityiselämää+saisi+kuvata.++Mutta+sen+pitää+olla+luonteva+osa+itse+tarinaa.+Etsivä+Colombon+vaimoa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt,+mutta+aina+Colombo+vaimostaan+puhuu+ja+se+on+tärkeä+osa+juonen+kehittelyä.
26.03.2019 03:35
Hyvän+ja+koukuttavan+dekkarin+kirjoittaminen+ei+ole+helppoa.++Minusta+ruotsalaisten+kirjoittamat+dekkarit+ovat+tylsiä,+vaikka+niitä+myydään+valtavia+määriä+maailmanlaajuisesti.+Eivätkä+suomalaiset+ole+yhtään+parempia.+Esimerkkinä+vaikka+eräs+rikostoimittaja-dekkarikirjailija,+jonka+teksti+on+niin+kökköä+ja+lauseet+niin+pitkiä,+ettei+sitä+jaksa+lukea+yhtä+sivua+enempää.+Hän+ei+ole+oppinut+edes+sitä+yhtä+tärkeää+dekkareiden+kirjoittamisen+perusasiaa:+kun+jännitys+tiivistyy,+niin+lauseet+lyhenevät.+Kaiken+huipuksi+hän+opettaa+dekkareiden+kirjoittamisra+eräässä+yliopistossa!+Jos+hänen+kirjojaan+lukee,+niin+saa+kyllä+aivan+väärän+kuvan+dekkareiden+tasosta+kaunokirjallisuuden+osana.
26.03.2019 02:38
Minä+en+luottaisi+työkkärin+sanaan.+Ei+ole+montaa+vuotta+aikaa+siitä,+kun+kaikki+osuuskuntien+ja+laskutusfirmojen+kautta+toimineet+ns.+"kevytyrittäjät"+muuttuivat+yhdessä+yössä++yrittäjiksi.+Työkkäri+väitti+että+mikään+ei+muutu,+mutta+niin+vain+iski+karenssi+ja+oli+pakko+lopettaa+työnteko+(olin+silloin+ansiosidonnaisella+ja+aina+korvauspäivien+sijasta+tein+3-4+kuukautta+kestäviä+rahakkaita+työkeikkoja+kevytyrittäjänä).+Onneksi+löytyi+ratkaisu+ja+löysin+firman,+jonka+kanssa+solmin+aina+tilapäisen+työsopimuksen+kun+teen+työkeikan+jossain+kolmannessa+yrityksessä.+Olen+siis+työsuhteessa+ja+työläisen+asemassa+eikä+työkkäri+voi+väittää+minun+olevan+yrittäjä.
Jos+ajattelee+kirjailijanalkua,+joka+ei+tiedä+milloin+tilille+tupsahtaa+5+euroa+tai+301+euroa,+niin+itse+en+ottaisi+riskiä,+vaan+tekisin+diilin+mummon+kanssa.
02.02.2019 17:17
Ei+vaan+pointti+on+siinä,+että+jos+tienaat+5+euroa+kirjoittamisella,+niin+työkkäri+katsoo+sinun+olevan++joku+uusi+Päätalo+ja+laittaa+sinut+ikuiseen+karenssiin.+Siksi+mummon+kannattaa+ryhtyä+vanhoilla+päivillään+kirjailijaksi.
02.02.2019 13:30
Micalle+sanoisin,+että+ehdottomasti+kannattaa+kirjoittaa+se+jatko-osa+ja+tarjota+sitä+kustantajalle,+joka+toimii+paitsi+pohjoismaissa,+myös+USA:ssa.+Sellaisiakin+löytyy.+Nimessä+John+Lemonn+Carter+ei+ole+mitään+vikaa.+En+tiedä+miten+se+kirjassa+on+toteutettu,+mutta+itse+käyttäisin+nimeä+John+"Lemonn"+Carter+ja+puhuttelisin+tarinan+sankaria+esittelyn+jälkeen+pelkästään+lempinimellä+Lemonn.+Kirjan+kansisivulla+kannattaa+käyttää+koko+nimeä,+koska+se+myy.
Seuraavassa+kirjassa+voi+kaiken+kääntää+päälaelleen.+Tällä+kertaa+Lemonn+joutuu+syyttömänä+sekä+rosvojen+että+poliisien+takaa-ajamaksi.+Tämäkin+on+jännäreiden+klisee,+mutta+älä+anna+sen+häiritä.+Tee+siitä+oma+omituinen+versiosi.
02.02.2019 09:44
Eilkö+sinulla+ole+eläkeläismummoa+tai+-vaaria,+joka+voisi+toimia+bulvaanina?+Eläkeläiset+voivat+ansaita+niin+paljon+lisätuloja+kuin+pystyvät,+ilman+että+se+vaikuttaisi+heidän+eläkkeensä+määrään.
02.02.2019 07:11
Minä+kirjoitan+tarinan+alun+ja+lopun+viimeiseksi,+koska+itse+tarina+vaikuttaa+niihin+molempiin.+Itse+kirjoitan+yksittäisiä+kohtauksia+ja+kokoan+ne+lopulta+yhteen+palapelin+lailla.+Toki+minullakin+on+jonkinlainen+tarinan+runko+olemassa+ja+käsitys+siitä,+miten+tarina+pääpiirteittäin+etenee.
Jotkut+kirjailijat+tekevät+jääkaapin+oveen+tarinasta+puurungon,+johon+kiinnittävät+kohtaukset+muistilapuilla.+Sillä+tavalla+kohtauksia+on+helppo+siirrellä+paikasta+toiseen+puurungossa.+Yksittäiset+kohtaukset+kun+vaikuttavat+tarinan+kulkuun,+joten+niille+on+löydettävä+oma+paikkansa.+Nykyään+tämän+palapelin+voi+luoda+kokonaan+tietokoneella.+Eli+siis+tarina+on+sarja+kohtauksia++(muistilappuja).+Jos+huomaat,+että+väliin+tarvitaan+uusi+kohtaus+lisää,+niin+muistilappu+vain+puurungon+viereen+ja+sieltä+nuolet+tekemään+koukkaus+uuden+kohtauksen+kautta.
Katsokaa+miten+maailmankuulut+kirjailijat+aloittavat+tarinansa.+Usein+he+aloittavat+mystisellä+epilogilla,+joka+ei+tunnu+mitenkään+liittyvän+itse+tarinaan.+Vasta+tarinan+lopussa+lukija+tajuaa,+että+se+epilogi+olikin+itse+asiassa+avain+koko+tarinan+loppuratkaisuun.
30.01.2019 16:03
Onko+s-posti+osoitetta?
13.04.2018 11:32
Sinulla+on+vilkas+mielikuvitus.+Siitä+voisi+olla+hyötyä+tämän+yhdistyksen+toiminnassa,+kun+yritetään+rarkaista+sellaista+ongelmaa,+johon+muut+eivät+ole+pystyneet+30+vuodessa.
31.03.2018 01:07
Yhdistyksen+jäseniltä+ei+kysellä+henkilötunnuksia.+Yhdistykseen+voi+kuulua+varsinaisena+jäsenenä+tai+kannatusjäsenenä.
31.03.2018 00:41
No+hehheh+vaan.+Yhdistyksen+jäsenten+kokoukseen,+esimerkiksi+vuosikokoukseen,+voi+etäosallistua+myös+tietoliikenneyhteyden+tai+muun+teknisen+apuvälineen+avulla,+jos+yhdistyksen+säännöissä+niin+mainitaan.
Ja+voivoi+vaan.+Varojen+keräys+tapahtuu+joukkorahoituksella.+Sinäkin+voit+siihen+osallistua,+vaikket+yhdistyksen+toiminnassa+olekaan+mukana.
Narkkareita+ei+tähän+yhdistykseen+valitettavasti++hyväksytä,+joten+joudun+hylkäämään+mahdollisen+hakemuksesi.
31.03.2018 00:37
Unohdin+mainita,+että+ei+ole+pakko+asua+Turun+seudulla,+koska+kaikki+kokoukset+on+tarkoitus+pitää+s-posti+kokouksina+ja+hallituskin+kokoontuu+vain+tarvittaessa.+Eli+työmäärää+ei+kannata+pelätä.
26.01.2018 22:30
Unohdin+mainita,+että+ei+ole+pakko+asua+Turun+seudulla,+koska+kaikki+kokoukset+on+tarkoitus+pitää+s-posti+kokouksina+ja+hallituskin+kokoontuu+vain+tarvittaessa.+Eli+työmäärää+ei+kannata+pelätä.
26.01.2018 22:29
1 / 1