Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
2805
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+se+nyt+vain+pitää+paikkaansa.+Itse+olen+lentänyt+useampaankin+kertaan+Thaimaan+äkkilähtölennoilla+alle+400€:n,+halvin+hinta+on+olla+349€.++Kaikki+olleet+Aurinkomatkojen++akkilähtöpaikkoja+jolloin+lentopaikan+hinta+on+ollut+juurikin+se+mitä+on+ilmoitettu+,+sisältäen+samat+palvelut+(ruumaan+menevä+matkalaukku+ja+ruokailu)+kuin+Finnairin+normaaleilla+Thaimaan+reittilennoilla+muutenkin+(nuo+lennothan+ovat+juurikin+normaaleita+reittilentoja+mihin+voi+lipun+ostaa+myös+suoraan+Finnairilta).
Tietysti+jos+alkaa+ostamaan+tuohon+päälle+vielä+joitain+lisäpalveluita,+niin+sitten+se+maksaa+sen+mitä+maksaa+normaalille+reittilentoasiakkaallekkin.
Nytkin+aurinkomatkoilla+on+tarjolla+huomiselle+lentopaikkoja+Krabille+hintaa+345€/hlö+(7vrk.+perilläolo)+ja+365€/hlö+(14vrk.+perilläolo)+taikka+sitten+Bangkokiin+Toratilähdöllö+395€/hlö+(niin+7+kuin+14vrk.+matka-ajoille).+Ja+noihin+hintoihin+ei+tule+enään+mitään+lisämaksuja+päälle.
03.03.2020 22:31
En+huomannut+tuosta+ilta-sanomien+artikkelista,+että+olisi+Thaimaan+matkoja+hotelleineen+300€:lla,+vaan+puhuttiin+(alle)+300€:n+äkkilähtölennoista+(joihin+sitten+hommataan+hotelli+itse).
Kaikkien+matkatoimistojen+(jotka+Thaimaan+matkoja+järjestävät)+sivuilta+löytyy+listoja+heidän+äkkilähdöistään+ja+niiden+hinnoista.+Tällä+hetkellä+halvin+Thaimaan+äkkilähtölento+olisi+ylihuomenna+Torstaina+Vaasasta+lähtevä+Tui:n+lomalento+Krabille,+hintaan+220€.
Näissä+äkkilähtöhinnoitteluissa+tulee+muistaa+se,+että+Tui:lla+ja+tjäreborgilla+ei+ilmoitetun+lentopaikan+hinta+sisällä+ruumaan+meneviä+matkatavaroita+eikä+ruokailua+koneessa.+Kun+taas+Finnairin+lentoja+käyttävän+Aurinkomatkojen+äkkilähtälentopaikan+hinta+sisältää+samat+matkatavara+ja+ruokailupalvelut+kuin+normaalilla+Finnairin+Thaimaan+reittilennolla+muutenkin.
Sitten+taasen+kun+kun+ostaa+äkkilähtömatkapaketin+(lento+hotelli),+niin+hannassa+tulee+huomioida+se,+että+hinnat+ilmoitetaan+"normaalilla+matkapakettihinnoittelulla",+eli+ilmoitetaan+hlö-hinta+niin,+että+kaksi+henkeä+majoittaa+kahden+hengen+huoneessa,+jos+haluaa+huoneen+yksin,+niin+hinta+nousee+useissa+tapauksissa+huomattavasti,+monasti+jopa+luokkaa+50%+(paljon+hotellista+kiinni).
Itse+noita+Thaimaan+äkkilähtölentopaikkoja+(ja+pariin+kertaan+myös+tuota+äkkilähtömatka+kokonaisuutta)+olen+jonkin+verran+käyttänyt+ja+niillä+saa+monasti+hyvinkin+halpoja+lentoja+jos+vain+on+joustava+matka-ajankohdan+suhteen.+Sekä+sitten+myös+matkat+on+sidottuja+monasti+tiettyihin+matkapäiviin+ja+pituuksiin+(yleensä+pituudet+viikkosta+kolmeen+viikkoon).
03.03.2020 16:22
Ihan+hyvä+tietää+tämäkin.+Videoita+olen+reititsä+katsonut+ja+varmasti+ainakin+osa+reitistä+on+ajettavissa+Toukokuussakin,+osa+reitistä+sitten+varmaan+riippuu+missä+vaiheessa+lumi+alueella+sulaa.
Ja+käsittääkseni+koko+reitti+ei+kisareitin+mukaisesti+ole+ajettavissa+kisan+ulkopuolella.
Onko+tietoa+siitä+kuinka+hyvin+tuon+reitin+pystyy+ajamaan+(vaikka+hieman+soveltaen)+muina+aikoina+kuin+itse+MTB+kisassa?
29.02.2020 17:01
Näyttää+olevan+aloittajalle+ylivoimaisen+vaikeaa+katsoa+mitä+maita+kyseisen+matkailupalstan+Aasian+osion+(mihin+aloituskin+on+tehty)+maalistassa+on+ja+kuuluuko+siihen+listaan+Pohjois-Korea...
ja+kuuluuhan+se:
https://keskustelu.suomi24.fi/matkailu/matkakohteet/aasia/pohjois-korea
28.02.2020 13:03
Ok.+Niin+vähän+ajattelinkin/pelkäsin+ajankohta+huomioiden.+Olisi+kiinnostus+käydä+koittamassa+tuo+Tahko+MTB+kisan+60km.+reitti+minkälainen+on.+Sähköavusteisena+lisäakkulla+tuon+luulisi+onnistuvan+ellei+ole+vielä+liian+pehmeänä+maastot.
26.02.2020 16:21
Ja+tuon+uuden+akun+lisäksi+ostin+vielä+sitten+lopulta+myös+tuon+tehokkaammaan+6A+pikalaturin,+sekä+Evoc:n+20+litraisen,+nimenomaan+sähköavusteisten+polkupyörien+kanssa+käytettäväksi+tarkoitetun+pyörärepun+jossa+on+vartavasten+suunnitellut+sijoituspaikat+vara-akulle+sekä+laturille.
Nyt+alkaa+paketti+olemaan+siinä+kuosissa,+että+voi+tulevana+kesänä+suunnata+pidemmillekkin+reissuille+ilman+pelkoa+sähkön+loppumisesta.+Kahdella+akulla+pääsee+sitten+helposti+100-200km.+päiväetappeihin+(maastosta+ja+avustustasosta+riippuen)+ja+tuo+pikalaturi+lataa+yhden+akun+tyhjästä+täyteen+noin+2,5h:ssa.
22.02.2020 15:15
Itse+olen+parilla+viimeisellä+Pattayan+matkalla+majoittunut+seuraavassa+paikassa:
https://www.bellavillapattaya.com/bellavillacabana/
Kaikista+päärakennuksen+huoneista+merinäkymä+(ja+ranta+alkaa+heti+hotellin+alueen+ulkopuolella,+välissä+vain+pieni,+viihtyisä+kävelytie).
Molemmat+reissut+sesongin+ulkopuolella+(toinen+toukokuussa+ja+toinen+marraskuussa)+ja+olen+saanut+huoneen+noin+30€/vrk.+hintaan,+joka+hotelliin+nähden+mielestäni+suhteellisen+edullinen+hinta.
Hotellin+ympäristö+on+hyvinkin+rauhallista+seutua+ja+jos+"menoa"+haluaa,+niin+sitä+ei+ihan+lähettyviltä+löydä.
15.02.2020 16:12
Eiköhän+oikea+lähde+asiaan+ole+THL:n+tiedoitus+asiaa+koskien+(joka+päivyttyy+aina+kun+uutta+tetoa+asian+suhteen+tulee)
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/wuhanin-koronavirus
Sekä+Ulkoministeriön+matkustustiedoitteet.
Noita+kahden+tahon+tiedoitusta+seuraamalla+tekee+sitten+päätöksensä+matkustaako+vaiko+ei+matkusta.
Pitää+myös+muistaa,+että+mikäli+oma+matkakohde+ei+sijaitse+alueella+mihin+ulkomisisteriö+ei+suosita+matkustamista,+ei+matkan+perumisesta+saa+korvausta+vakuutuksesta+yms.
14.02.2020 18:46
Keikki+teollinen+tuotanko+kuluttaa+aina+jonkin+verran+luonnonvaroja,+mutta+se+nyt+on+silti+täysin+kiistämätön+asia+että+ihmisillä+on+kuitenkin+jatkuva+liikkumisen+tarve,+sitä+tuskin+kukaan+pystyy+kiistämään+ja+kaikki+liikkuminen+kuluttaa+aina+jollain+tavalla+luonnonvaroja,+niin+kulkuvälineen+valmistuksen+kuin+sen+käytönkin+muodossa,+myös+käveleminen+kuluttaa+energiaa+mikä+ihmisen+sitten+pitää+saada+ruuan+muodossa+ja+sen+valmistus+myös+kuluttaa+jollain+tasolla+luonnonvaroja.
Eli+luonnonvaroja+kuluttamatonta+liikkumista+ei+ole+olemassa,+nyt+sitten+on+vain+kyse+siitä+missä+muodossa+ja+kuinka+paljon+mikäkin+liikkumismuoto+kuluttaa+luonnonvaroja,+sekä+kuinka+hyvin+tuo+liikkumismuoto+taasen+vastaa+ihmisten+liikkumistarpeita+ja+näitä+asioita+sitten+pitää+verrata+keskenään+hyöty/haitta+suhteella.
Itse+uskallan+silti+väittää+että+vaikka+sähköavusteisen+polkupyörän+valmistukseen+kuluu+luonnonvaroja+ja+myöskin+ajaessa+kuluu+pienehkä+määrä+myös+sähköenergiaa,+niin+silti+sähköavusteisen+polkupyörän+hyöty/haitta+suhde+on+erittäin+hyvällä+tasolla.
14.02.2020 14:14
Itse+olen+isossa+osassa+Thaimaan+matkojani+aina+muutaman+päivän+Bangkokissa+ja+tuosta+listasta+on+tullut+käytyä+seuraavissa+kohteissa/tekemisissä+(listan+mukaista+numerointia+käyttäen).
1,+5,+9,+20,+22,+25,+27,+29,+35,+36,+37,+42,+43,+45,+47,+48,+49,+53,+54,+55,+56,+57,+59,+68,+94,+
Eli+25/101
Vielä+on+paljon+näettävää/koettavaa+Bangkokissakin.
07.02.2020 20:01
Hyvien+pihviruokien+saaminen+Thaimaassa+tuntuu+välillä+tosiaan+olevan+arpapeliä,+eikä+lopputulosta+voi+aina+edes+päätellä+ravintolan+ulkonäon+ja+hinnan+perustella.
Pattayalla+jos+pitää+ruokapaikkaa+jollekkin+pihvinystävälle+suositella,+niin+Beefeater+on+ainoa+paikka+josta+omalla+kokemuksella+osaan+luvata+että+aina+saa+poikeuksetta+hyviä+pihvi/liha+ruokia.
05.02.2020 13:55
Itselleni+matkoilla+(etenkin+kumppanin+kanssa+matkustaessa)+uusien,+hyvien+ruokaravintoloiden+etsintä+(sekä+vanhoissa+hyvöksi+havaituissa+paikoissa+uudestaan+käyminen)+on+kohtuullisen+isossa+osassa+lomamatkoja.+
Ryypätkää+ihan+missä+haluatte,+mutta+iso+osa+meistä+matkaajista+haluaa+hyviä+kokonaiselämyksiä+laadukkaissa+ruoka-ravintoloissa.
04.02.2020 22:45
Kerrotko+miksi+sähköavusteisen+polkupyörän+pitäisi+nimenomaan+olla+APUVÄLINE?+Varmasti+se+sitä+joillekkin+sellaisille+on,+joille+normaalilla+polkupyörällä+ajaminen+ei+jostain+syystä+enään+kunnolla+onnistu+(ikäihmiset+yms.),+mutta+tosiaan+isoin+käyttäjäjoukko+ei+tosiaan+tuota+avustavaa+sähkömoottoria+välttämättä+tarvitsisi,+mutta+kun+ovat+sillä+ajaneet,+niin+ovat+huomanneet+sen+erinomaiset+ominaisuudet+verrattuna+perinteiseen+polkupyörään.+Kuten+vaikkapa+minä+itse.
Sähköavusteinen+polkupyörä+tulee+valtaamaan+lähivuosien+aikana+varmasti+kokoajan+enenevässä+määrin+polkupyörämarkkinoita+ja+ei+mikään+ihme.+Kun+sille+kerran+on+tottunut+ajamaan,+niin+paluu+"perinteiseen"+pyörään+tuntuu+hyvuin+vieraalta+ajatukselta.
04.02.2020 14:43
Kyllähän+ne+halvimmat+napamoottoriset+muunnossarjat+akkuineen+ovat+vaikkapa+eBayn+kautta+tilattuna+tosiaan+siellä+300€:n+tietämillä+toimituskuluineen+ja+halvimmat+keskiömoottori+sarjatkin+alle+500€:n+akkuineen.
Mutta+mikä+tuollaisten+sarjojen+laatu+sitten+on,+onkin+ihan+toinen+asia.
Silti+tuollainen+täydellinen+muutossarja+on+kuitenkin+tosiaan+ostettavissa+alle+300€:lla+kuten++tuossa+mainittu.+
Paria+tuollaista+edullisella+napamoottori+sarjalla+varustettua+pyörää+on+tullut+testattua+ja+eivät+kyllä+ole+minun+mieleeni+olleet,+mutta+varmasti+niilläkin+käyttäjäkuntansa+on.
01.02.2020 12:38
Ja+seuraavanlainen+tuossa+on+pikkuhiljaa+suunnitelmaksi+kehittynyt+(voihan+se+vielä+muuttua,+koska+Touko/kesäkuussa+aikaisintaan+tulee+lenkki+heitettyä).
Lähden+aamujunalla+pyörän+ja+repussa+olevien+kamojen+kanssa+Turkuun+jossa+olisin+noin+klo+9:30,+siitä+sitten+ensimmäiselle+päivälle+tulisi+matka+Paraisten,+Nauvon,+Korppoon+ja+Houtskarin+kautta+Mossalaan+missä+olisi+tarkoitus+olla+leirintä-alueella+(pienessä+mökissä)+yötä.+Matkaa+tulee+noin+110km.+(jossa+matkassa+mukana+muistaakseni+neljä+eri+lossi/lautta+matkaa).+Boschin+(sähköpyöräni+sähkö-osien+ja+integroidun+navigaattorin+valmistaja)+navigatio+ohjelma+jonka+aika-arviot+viimevuonna+ajaessa+pitivät+suhteellisen+hyvin+paikkaansa+tai+monasti+jopa+alitin+ne,+antaa+ajo-ajaksi+noin+6h.+kyseiselle+välillä,+tuohon+kun+lisää+lauttojen+mahdolliset+odotukset+ja+muutaman+tauon+(lauttamatkoilla+ja+niitä+edotellessa+tulee+taukoa+muutenkin)+niin+varmaan+2-3h-+lisää+aikaa+kun+on+perillä,+eli+kokonaismatka-aika+päivälle+1+on+noin+8-9h.
Päivä+2.+alkaisi+klo+9:00+Mossalasta+(aivan+majoituksen+vierestä)+lähtevällä+reitin+pisimmällä+(ja+ainoilla+maksullisella)+noin+15km.+pitkällä+lautta-osuudella+Iniöön.+Iniöstä+matka+jatkuisi+(vielä+yhden+lauttamatkan+kautta)+Marimaskun++ja+Naantalin+kautta+Turkuun,+jonna+matkaa+tulee+Iniöstä++noin+90km.+ja+jossa+olisin+perilla+arvioilta+(pari+tuntia+taukoihin+yms.+laskettuna)+klo+17-18+välillä.+Turusta+sitten+taas+junaan+ja+kotiin.
Eli+tuo+olisi+tämän+hetken+suunnitelma.
31.01.2020 23:11
Tuon+sähkö(avusteisen)pyöräilyn+"löysin"+viimekesänä+(edellisenä+talvena+ostin+pyörän+talvi-alesta).+
Kun+ikää+alkaa+tulemaan,+niin+alkanut+selvästi+huomaamaan,+että+pelkka+salitreeni+(mikä+sekään+ei+ele+nykyään+yhtä+intensiivistä+kuin+joskus+aikoinaan),+ei+enään+riitä+pitämään+kroppaa+siinä+kunnossa+kuin+mitä+haluaa,+vaan+jotain+pitkäkestoisempaakin+liikkumista+on+hyvä+harrastaa,+mutta+itselläni+se+ongelma,+että+muutaman+alaraajoihin+kohdistuneen+loukkaantumisen+takia,+niin+esimerkiksi+juoksu+ei+juurikaan+tänäpäivänä+oikein+onnistu+ja+pitkät+kävelylenkitkin+ovat+vähän+niin+ja+näin+sekä+uimisesta+ei+ole+ikinä+oikein+välittänyt,+niin+tuota+pyöräilyä+(etenkin+maastossa+ja+"sivuteillä")+on+jonkin+verran+vuosien+kuluessa+tullut+tehtyä,+mutta+oikein+mitään+isoa+kiinnostusta+ei+ole+ollut+siihenkään.+Mutta+sitten+tuo+sähköavusteinen+pyöräily+"osui+ja+upposi"+kun+viimekesänä+sitä+tuli+tehtyä+reilun+1000km:n+edestä.
Ja+nyt+tosiaan+tulevalle+kesälle+suunnitteillä+muutamakin+1-2/yötä+kestävä+pyöräilyreissu+kuntoilun+ja+uusien+paikkojen+merkeissä.+Ja+tässä+tosiaan+pääpaino+tuossa+pyöräilyssä/liikunnassa.
Tuo+saaristo+tosiaan+yhtenä+vahvana+vaihtoehtona,+kun+siellä+ei+ole+ikin+tullut+käytyä+ja+aina+kaikki+uusi+kuitenkin+kiinnostaa+ja+videoiden+perusteella+erittäin+miellyttävän+näköistä+seutua.
Ja+tuossa+olen+nyt+hieman+noita+aikatauluja+jo+laatinut+reissuun+(ja+eilennä+sitten+lopulta+tilasin+vielä+toisen+akun+pyörääni,+niin+nyt+ei+jää+sitten+enään+edes+tuosta+puolesta+kiinni+pidemmätkään+päivämatkat).
31.01.2020 17:17
No,+nyt+tuli+sitten+laitettua+eBayn+kautta+tilaukseen+uusi+Boschin+400:n+akku.+Oli+sen+verran+edullinen+(362€+toimituskuluineen),+uudeksi+akuksi,+etten+jaksanut+enään+miettiä+enempää,+nyt+on+kesäksi+sitten+toinen+akku+tulossa+ja+uskaltaa+lähteä+vähän+pidemmillekkin+ajomatkoille.
30.01.2020 02:05
Ihan+vain+tiedoksi,+että+kiinalaisia+matkustaa+suomessa+muihinkin+kuin+vain+Lapin+kohteisiin.+Eli+voi+"löytyä"+ihan+hakemattakin+jos+nyt+sitten+niikseen+tulee+että+kohdalle+osuu+ja+tartunnan+sattuu+saamaan.
29.01.2020 21:52
Eiköhän+oikea+taho+jonka+päätökset+pitäisi+tehdä,+löydy+tuolta+viranomaisten+puolelta.+Sieltä+sitten+selvä+lista+mihin+kohteisiin+voi/saa+lentää+ja+mihin+ei,+silloin+olisi+kaikista+selvin+tilanne+asian+suhteen.
Mutta+ei+silti+koko+maailman+matkustajaliikennettä+tulla+kokonaisuudessaan+sulkemaan,+vaikka+jotkut+sitäkin+varmasti+toivota+ja+hauavat...
29.01.2020 21:29
A+pilot+wearing+a+protective+suit+parks+a+cargo+plane+at+Wuhan+Tianhe+International+Airport+(Cheng+Min/Xinhua+via+AP)
Tuossa+oikea+kuvateksti+tuohon+linkin+kuvaan.+Ei+ole+Finnairin+lentäjä/kone.
29.01.2020 21:24
102 / 141