Sähkötön pyörä on ilmastoteko

Anonyymi

Ekologinen valintani on sähkötön pyörä.

24

62

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, jos tankkaa hernaria ruisleipee, metaanipäästöt ovat suuret.

      Hengitä vain sisäänpäin, niin silloin pääset Greetan säästölistalle, muut pistetään muoveihin ja lähetetään Marsiin.

    • Anonyymi

      Toki luomu on luomu mutta mikäli sähköpyörän ansiosta kuljet matkoja entistä enemmän sähköpyörällä kuin autolla niin sähköpyörä on ekoteko. Esim itse ajoin ennen luomupyörällä vuodessa max 500 km, viime vuonna kilometrejä sähköavusteiseen tuli n. 4500 km!

      • Anonyymi

        Onhan se hyvä asia silloin jos sähköpyörä korvaa polttomoottorisen auton.


    • Anonyymi

      Taitaa se akun tekeminen ja sähköistäminen viedä Suomen kaiken tuulivoiman tuotannon. No, kykyään eletään kuin Hölmölässä, paitsi että peittoa leikataan vaan sekä pään päästä että jaloista, yhtä aikaa molemmista. Ja sivuilta.

      • Anonyymi

        ettei vaan KIKYään ? Eletään kuin SippiLandiassa,

        maa lakoissa ja kohta sisällissodassa, kun yksi huijari kahmi "mulle ja mun serkuille" sote-rahoista alkaen, ei ehkä päässyt eläkevarantoihin, vai ehtikö jo päästä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ettei vaan KIKYään ? Eletään kuin SippiLandiassa,

        maa lakoissa ja kohta sisällissodassa, kun yksi huijari kahmi "mulle ja mun serkuille" sote-rahoista alkaen, ei ehkä päässyt eläkevarantoihin, vai ehtikö jo päästä ?

        Ruotsissa runnottiin 10.000 sek vastaantulo verorahoista. Arvioivat että 30.000 olisi ostanut Suomessa sähköpyörän tuolla perusteella. Sitten ne rahat vain katosivat, kuin pieru Bernerin reikään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa runnottiin 10.000 sek vastaantulo verorahoista. Arvioivat että 30.000 olisi ostanut Suomessa sähköpyörän tuolla perusteella. Sitten ne rahat vain katosivat, kuin pieru Bernerin reikään ?

        Tahi Sipilän Saharaan eli Talvivaaran logistiikkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa runnottiin 10.000 sek vastaantulo verorahoista. Arvioivat että 30.000 olisi ostanut Suomessa sähköpyörän tuolla perusteella. Sitten ne rahat vain katosivat, kuin pieru Bernerin reikään ?

        Pyöräkauppiaat varmaan nostivat hintaa samanverran, 10k sveduleikkirahaa.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että sähköpyörää käyttävät eniten ne, joille tämä apuväline olisi vähiten tarpeen. Tarkoitan nuoria jalkakäytävillä ja metsäöäpoluilla hurjastelijoita.

      • Kerrotko miksi sähköavusteisen polkupyörän pitäisi nimenomaan olla APUVÄLINE? Varmasti se sitä joillekkin sellaisille on, joille normaalilla polkupyörällä ajaminen ei jostain syystä enään kunnolla onnistu (ikäihmiset yms.), mutta tosiaan isoin käyttäjäjoukko ei tosiaan tuota avustavaa sähkömoottoria välttämättä tarvitsisi, mutta kun ovat sillä ajaneet, niin ovat huomanneet sen erinomaiset ominaisuudet verrattuna perinteiseen polkupyörään. Kuten vaikkapa minä itse.

        Sähköavusteinen polkupyörä tulee valtaamaan lähivuosien aikana varmasti kokoajan enenevässä määrin polkupyörämarkkinoita ja ei mikään ihme. Kun sille kerran on tottunut ajamaan, niin paluu "perinteiseen" pyörään tuntuu hyvuin vieraalta ajatukselta.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko miksi sähköavusteisen polkupyörän pitäisi nimenomaan olla APUVÄLINE? Varmasti se sitä joillekkin sellaisille on, joille normaalilla polkupyörällä ajaminen ei jostain syystä enään kunnolla onnistu (ikäihmiset yms.), mutta tosiaan isoin käyttäjäjoukko ei tosiaan tuota avustavaa sähkömoottoria välttämättä tarvitsisi, mutta kun ovat sillä ajaneet, niin ovat huomanneet sen erinomaiset ominaisuudet verrattuna perinteiseen polkupyörään. Kuten vaikkapa minä itse.

        Sähköavusteinen polkupyörä tulee valtaamaan lähivuosien aikana varmasti kokoajan enenevässä määrin polkupyörämarkkinoita ja ei mikään ihme. Kun sille kerran on tottunut ajamaan, niin paluu "perinteiseen" pyörään tuntuu hyvuin vieraalta ajatukselta.

        Minulla on kolme pyörää. Halpa perusmankeli, jolla käyn esim lähikaupassa. Sitten on cyclocrossari jolla ajan kuntolenkkejä (30-100 km) ja silloin tällöin työmatkaa. Kolmas pyörä on sähkövusteinen maasturi. Sillä kuljen yleensä töihin ja ajan lenkkejä maastossa tai asfaltilla/soralla.


      • Anonyymi

        Hyvin vähän näyttää nuorisolla olevan noita sähköfillareita, luomulla ajelevat.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko miksi sähköavusteisen polkupyörän pitäisi nimenomaan olla APUVÄLINE? Varmasti se sitä joillekkin sellaisille on, joille normaalilla polkupyörällä ajaminen ei jostain syystä enään kunnolla onnistu (ikäihmiset yms.), mutta tosiaan isoin käyttäjäjoukko ei tosiaan tuota avustavaa sähkömoottoria välttämättä tarvitsisi, mutta kun ovat sillä ajaneet, niin ovat huomanneet sen erinomaiset ominaisuudet verrattuna perinteiseen polkupyörään. Kuten vaikkapa minä itse.

        Sähköavusteinen polkupyörä tulee valtaamaan lähivuosien aikana varmasti kokoajan enenevässä määrin polkupyörämarkkinoita ja ei mikään ihme. Kun sille kerran on tottunut ajamaan, niin paluu "perinteiseen" pyörään tuntuu hyvuin vieraalta ajatukselta.

        Uusien akkujen kasvava tuotaonto syö varmasti lisää luonnonvaroja. Moniko on miettinyt asiaa tältä kantilta? Sama homma sähköautojen kanssa. Saasteet ja luonnonvarojen kulutus siirtyy vain tuotantoketjussa toisaalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusien akkujen kasvava tuotaonto syö varmasti lisää luonnonvaroja. Moniko on miettinyt asiaa tältä kantilta? Sama homma sähköautojen kanssa. Saasteet ja luonnonvarojen kulutus siirtyy vain tuotantoketjussa toisaalle.

        Keikki teollinen tuotanko kuluttaa aina jonkin verran luonnonvaroja, mutta se nyt on silti täysin kiistämätön asia että ihmisillä on kuitenkin jatkuva liikkumisen tarve, sitä tuskin kukaan pystyy kiistämään ja kaikki liikkuminen kuluttaa aina jollain tavalla luonnonvaroja, niin kulkuvälineen valmistuksen kuin sen käytönkin muodossa, myös käveleminen kuluttaa energiaa mikä ihmisen sitten pitää saada ruuan muodossa ja sen valmistus myös kuluttaa jollain tasolla luonnonvaroja.
        Eli luonnonvaroja kuluttamatonta liikkumista ei ole olemassa, nyt sitten on vain kyse siitä missä muodossa ja kuinka paljon mikäkin liikkumismuoto kuluttaa luonnonvaroja, sekä kuinka hyvin tuo liikkumismuoto taasen vastaa ihmisten liikkumistarpeita ja näitä asioita sitten pitää verrata keskenään hyöty/haitta suhteella.
        Itse uskallan silti väittää että vaikka sähköavusteisen polkupyörän valmistukseen kuluu luonnonvaroja ja myöskin ajaessa kuluu pienehkä määrä myös sähköenergiaa, niin silti sähköavusteisen polkupyörän hyöty/haitta suhde on erittäin hyvällä tasolla.


    • Anonyymi

      Pyöräily metsissä pitäis heti kieltää. Pyörät aiheuttavat metsiin valtaisat tuhot, kuluttavat metsät pilalle ja aiheuttavat valtaisat elohopeavalumat järviin ja metaanipurkaumat ilmastoon.

      • Anonyymi

        Hm, hm,,,taidat tarkoittaa sitä että esim Greta Thunbergin purjehdus Ilmastokokouksiin aiheutti suuremmat päästöt kuin jos hän olisi lentänyt...mutta mediahuomio olisi ollut liki nolla.

        Oi Greta armaahani, tule nuolemaan haavoijaanii !


      • Anonyymi

        Kyllähän jokamiehenoikeuteen jotkut haluaisi puuttua mutta toistaiseksi marjastaminen, sienestäminen, patikointi luonnossa ja pyöräily sallitaan.


    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta. Vaihdankin välittömästi 35km työmatkaan käyttämäni sähköpyörän takaisin autoon.

      • Anonyymi

        Verrattiin sähköpyörää perinteiseen sähköttömään pyörään. Fiksut tajuavat, tyhmät eivät.


    • Anonyymi

      Onkohan pyöräily ihan varmasti ekologista?

      Kun ajan töihin pyörällä (1,5h/päivä), niin tarvitsen noin yhden aterian enemmin ruokaa päivässä.

      Jos menen julkisilla, niin menen lähijunalla.

      Veikkaan vaan että päästöni ovat pienemmät lähijunalla kuin pyörällä kulkiessa..

      • Anonyymi

        Pyöräilyn ansiosta sinulla on hieman parempi yleiskunto jonka ansiosta kulutat pitkällä tähtäimellä vähemmän terveyspalveluita ja lääkkeitä. Liikkumattomuudesta aiheutuu iso lasku yhteiskunnalle ja epäsuorasti rasitetta luonnonvaroille, erityisesti lääketeollisuudesta. Myös lääkejäämien päästöt saastuttavat luontoa.

        Toki pyöräillessäkin voi tulla tapaturmia jotka vaativat kallista hoitoa mutta näinhän on kaikkien muidenkin liikkumismuotojen kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilyn ansiosta sinulla on hieman parempi yleiskunto jonka ansiosta kulutat pitkällä tähtäimellä vähemmän terveyspalveluita ja lääkkeitä. Liikkumattomuudesta aiheutuu iso lasku yhteiskunnalle ja epäsuorasti rasitetta luonnonvaroille, erityisesti lääketeollisuudesta. Myös lääkejäämien päästöt saastuttavat luontoa.

        Toki pyöräillessäkin voi tulla tapaturmia jotka vaativat kallista hoitoa mutta näinhän on kaikkien muidenkin liikkumismuotojen kohdalla.

        Bingo! Osuit asian ytimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bingo! Osuit asian ytimeen.

        Kaurapyöräilyä tuli harrastettua työmatkaoilla vuosikymmeniä pahinpaan aikaan n. 50 km päivässä. Voi pojat kuis oli ilo huristella vapaana verrattuna dösällä ja metrolla matkustamiseen.
        Nykyisinkin joutuu huristeleen kauramoottorilla 40-60km trippejä ja katteleen kateudesta vihreänä kun sähköavusteisella huristellaan kauppamatkoja ja hupiajelua. On se vaan niin kevyen näköistä tuo liikkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bingo! Osuit asian ytimeen.

        Kaurapyöräilyä tuli harrastettua työmatkaoilla vuosikymmeniä pahinpaan aikaan n. 50 km päivässä. Voi pojat kuis oli ilo huristella vapaana verrattuna dösällä ja metrolla matkustamiseen.
        Nykyisinkin joutuu huristeleen kauramoottorilla 40-60km trippejä ja katteleen kateudesta vihreänä kun sähköavusteisella huristellaan kauppamatkoja ja hupiajelua. On se vaan niin kevyen näköistä tuo liikkuminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

      Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      38
      12703
    2. V*ttuu että mä haluan sua

      Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4391
    3. Nolointa ikinä miehelle

      On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      113
      4097
    4. Katsoitko mua yhtään

      Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3668
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

      Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3371
    6. Mikä sinua eniten

      Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3324
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

      vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2255
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

      Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      42
      2202
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

      Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      28
      2015
    10. On sillä rääpyä

      Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1698
    Aihe