Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
4956
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nuo+Norwegianin+hinnat+vaihtelevat+paljon+ihan+päivänkin+sisällä.+Juuri+nyt+otettuina+nuo+kyseiset+matkapäivät+mitkä+laitoit+303€+(21.2)+ja+394€+(15.3)+eli+yhteensä+698€+ja+tähän+päälle+vielä+matkalaukku+molempiin+suuntii+2*50€+=+100€+(itse+en+ainakaan+pysty+useamman+viikon+Thaimaan+lomaa+olemaan+ilman+ruumaan+menevää+matkatavaa+käsimatkatavaroiden+lisäksi),+eli+yhteenäs+798€,+ei+voi+edulliseksi+sanoa+kun+kyseessä+on+kuitenkin+vaihtolento.
Täsmälleen+samat+matkustuspäivät+Finnairilla+juuri+nyt+varattuna+ovat+763€,+sisältäen+matkatavarat.
Norwegianilta+löytyy+yleensä+Bangkokiin+jompaan+kumpaan+suuntaa+hyvinkin+edullisa+lentoja,+mutta+on+haastavaa+löytyy+edestakaiset+lennot+niin+että+molemman+suuntaiset+matkat+ovat+halvat.
10.02.2019 16:20
Kyllähän+Norwegianin+kommentointi/haukkuminen+on+tällä+palstalla+selkeästi+vähäisempää+kuin+Finnairiin+kohdistetut+vastaavat+kommentit.
08.02.2019 17:48
Päätöshän+on+varmasti+tehty+jossain+muualla+kuin+Suomen+hiihtoliitossa.+Ja+jos+katsoo+edellisten+kertojen+vastaavan+tilaisuuden+pitopaikkoja+(edim.+vuonna+2016+oli+Meksikon+Cancunissa+joka+on+yksi+väliamerikan+suosituimpia+lomakohteita,+etenkin+etäisyytensä+takia+Jenkkituristien+suosiossa),+eivätkä+muutkaan+kohteet+ole+mitään+varsinaisia+talviurheilu-kohteita.
Ja+tuo+tapahtuma+olisi+menossa+Pattayalle,+vain+koska+alkuperäinen+pitopaikka,+Marokon+Marrakechissä+ei+ole+tilaisuutta+järjestämässä.
07.02.2019 19:55
Ihan+uteliaisuudesta,+mitä+tuo+liikennevakuutus+korvaa+mahdollisessa+liikenne-onnettomuudessa?
07.02.2019 19:16
En+tiedä+mitä+Germaniasta+ja+sen+mahdollisesta+konkurssista+on+joskus+sanottu/keskusteltu,+mutta+tosiasia+on+se,+että+talouslukujen+valossa+Germania+teki+tappiota+vuodesta+2013+eteenpäin.+
Eli+jos+yritys+tekee+tappiota+vuodesta+toiseen,+niin+se+menee+lopulta+konkurssiin+mikäli+omistajat+eivät+pääomita+sitä+lisää.
Finnair+tekee+ihan+kohtuullisen+hyvää+positiivista+tulosta+rahoituskulujenkin+jälkeen,+eli+en+näe+tällä+hetkeellä+konkurssiriskiä+(tai+se+on+hyvin+vähäinen)+Finnairin+kohdalla+muutaman+lähivuoden+aikana.+Se+mikä+on+tilanne+sitten+vaikka+5-10vuoden+päästä+onkin+toinen+asia.
05.02.2019 17:20
Ja+katsotaanpa+sitten+finnairin+tulosluvut+1-9/18+(vimeisimmän+neöjänneksen+ja+sitä+myötä+koko+viimevuoden+tulos+ei+vielä+valmistunut).
"Tammi–syyskuu+2018
Liikevaihto+kasvoi+11,9+prosenttia+vertailukaudesta+ja+oli+2+151,5+miljoonaa+euroa+(1+923,1)*.
Tarjotut+henkilökilometrit+(ASK)+kasvoivat+16,8+prosenttia.
Matkustajakäyttöaste+oli+83,4+prosenttia+(-1,0+prosenttiyksikköä).
Vertailukelpoinen+liiketulos+oli+160,2+miljoonaa+euroa+(147,5).+Liiketulos+oli+151,7+miljoonaa+euroa+(201,3)."
Ei+näytä+ainakaan+lähivuosina+konkurssiin+menossa+olevan+yrityksen+talousluvuilta...
05.02.2019 12:42
Itselläni+oli+Helsinki-Phuket-Helsinki+lento+tuossa+muutama+viikko+sitten+(13-20.1).+
Ostettu+Aurinkomatkoilta+lentopaikka+"äkkilähtönä"+(Torstai+aamuna+tuli+lentopaikka+myyntiin+ja+lähtö+oli+siis+Sunnuntaina)+395€/hlö.+Lentohan+oli+tuo+normaali+Finnairin+suora+reittilento.
04.02.2019 14:14
Kannattaa+tutustua+faktoihin+ennen+tuollaisten+asioiden+laukomisia.
https://www.hameensanomat.fi/uutiset/kittilan-kultakaivos-taytti-10-vuotta-mutta-tunnelma-ei-ole-katossa-nykyinen-keskustelu-huonontaa-suomen-kilpailua-investointirahasta-503644/
Itse+olen+tuolla+suunnalla+työskentelemässä+talviaikana+ja+runsaasti+tullut+tutuksi+kyseisessä+kaivoksessa+työskentelevää+väkeä+ja+kerran+olen+"avointen+ovien+päivänä"+käynyt+kaivoksella+jopa+tutustumassa.
04.02.2019 13:35
Varmastikkin+siksi,+että+järkevät+ihmiset+tajuavat+sen,+että+matkailijat+ovat+erittäin+tärkeä+osa+etenkin+Lapin+taloudesta.+Tuovat+jo+yli+miljardin+euron+vuosiliikevaihdon+Lapin+alueelle+ja+turismi+on+erittäin+iso+työllistäjä+alueella.
Itse+myöskin+työskentelen+aika-ajoin+Lapin+turistikeskuksissa+talvi-aikaan+ja+ulkomaiset+(lentäen)+tulevat+turistit+tuovat+osan+minunkin+elannostani.
Onneksi+tuo+ilmastonmuutos+vouhotus+ei+ole+iskenyt+vielä+kaikkialle.+Itse+ainakin+lennän+usemman+kerran+vuodessa+ulkomaille+aivan+ilman+omantunnon+tuskia.
29.01.2019 13:42
Näinpä.+Thaimaalainen+ei+"tahallaan/kiusallaan"+ohjaa+väärin,+vaan+heillä+kynnys+sanoa+että+"en+tiedä"+on+erittäin+suuri,+eli+mielummin+sanovat+jotain+ohjeita+kuin+"en+tiedä".++Avuliaita+monasti+ovat.+Itse+kun+olen+ollut+reissussa+varsinaisten+turistialueiden+ulkopuolella+ja+karttaa+katsonut,+niin+hyvin+äkkiä+paikalle+on+pysähtynyt+paikallisia+jotka+kysyvät+mitä+etsin+ja+voivatko+auttaa.
29.01.2019 13:29
Suorat+lennot+jos+Suomesta+haluaa,+niin+sitten+Etelä-Thaimaan+Phuketin+taikka+Krabin+kentät+ovat+ne+mihin+suomesta+on+Bangkokin+lisäksi+suoria+lentoja.
Bangkokin+kautta+lentämällä+sitten+pääsee+tietysti+isoimpaan+osaan+Thaimaan+kohteista+missä+on+kenttä+lähellä.
28.01.2019 16:54
Et+pidä+Kiinalaisista,+et+pidä+Veneläisistä,+Pattayan+liikenne+on+saastaista+ja+me(te)li+kova+ja+haluat+kauas+siitä.++No+miksi+sitten+ensinnäkään+olet+Pattayalle+menossa?+Siellä+on+tosiaan+kaikkia+noita+luettelemiasi+asioita.+
Thaimaassa+on+runsaasti+muita+kohteita+joissa+on+paljon+vähemmän+venäläisiä+ja+Kiinalaisia,+vähän+liikennettä+eikä+juuri+meluakaan.+Miksi+et+menisi+niihin+etkä+Pattayalle?
28.01.2019 16:27
Pitäisikö+tuostakin+kirjoituksesta+sitten+tajuta+jotain?
28.01.2019 14:11
Aika+vähissä+on+(ainakin+näin+talvi-aikaan)+suomessa+Aurinko,+lämpö,+hiekkarannat,+uima-altaat,+terassillä+syöminen+(ja+joillain+varmaan+juominenkin,+vaikka+itse+en+sitä+harrasta),+moottoripyörällä+ajelu+yms.+asiat+miksi+itse+Thaimaahan+matkustan+sen+1-3krt./vuosi.
Eli+ei+täällä+kyllä+kananuudeleilla+tunnelmaan+pääse...
Onneksi+aloittajan+ei+Thaimaahan+(tai+minnekkän+muuallekkaan+ulkomaille)++tarvitse+lähteä,+mikäli+sinne+ei+halua.
28.01.2019 13:15
Hmm...++Viikko+sitten+kun+palasimme+Thaimaasta+oli+Lähtökentän+(Phuket)+ja+saapumiskentän+välinen+lämpötila-ero+41´C+ja+kun+tuosta+koti-ikkunasta+ulos+katson,+niin+ei+kauheasti+täällä+suomessa+tekisi+mieli+ulma-altaan+reunalla+oleilla+(kuten+viimeviikko+tuli+paljon+oltua).
Eli+ihan+puheistasi+huolimatta,+niin+eipä+pysty...+(ainakaan+talvi-aikaan,+kesällä+mahdollisesti).
27.01.2019 19:04
Kannattaa+tutustua+ensin+vaikka+Minnethaimaassa+sivustoon+(en+laita+ihan+suoraa+nettiosoitetta,+kun+niitä+sisältävät+viestit+tahdotaan+monasti+poistaa),+ja+siellä+Phuketin+osioon+(ja+varmasti+muidenkin+kohteiden,+josko+niiden+joukosta+löytyisi+vielä+mieluisampi),+niin+ensiksi+voisitte+hieman+sen+perusteella+miettiä+mihin+päin+saarta+haluaisitte+majoittua+(Phuketin+saari+on+suhteellisen+suuri,+noin+50km.+pitkä+ja+20km.+leveä),+koska+Phuket+pitää+sisällään+hyvin+erilaisia+rantakohteita+(sekä+myös+itse+Phuketin+kaupungin).
27.01.2019 13:31
Pieni+erä+(esim.100€)+perillä+kentällä,+loput+itse+kohteessa.+Suomessa+ei+missään+tapauksessa+(esim.+Forex:lla+on+tälläkin+hetkellä+paljon+yli+10%:a+huonompi+vaihtokurssi+kuin+Thaimaassa+vaihdettaessa).
On+katukeittiöitä+(toisissa+kohteissa+enemmän+kuin+toisissa),++ja+niissä+lähtökohtaisesti+uskaltaa+syödä,+mutta+vatsatudin+mahdolisuus+on+aina+olemassa+ja+se+tulee+aina+ottaa+huomioon.+Itse+en+yli+kahdenkymmenen+Thaimaan+matkani+aikana+kertaakaan+ole+saanut+mitään+varsinaista+vatstautia+mikä+olisi+lomaa+haitannut.
Jos+kyse+hotellin+osalta+Phuketista,+niin+en+kauheasti+osaa+auttaa,+koska+yhtä+Phuketin+käyntiä+lukuunottamatta+olen+majoittunut+Patong+Beachilla+johon+en+taase+teitä+neuvo+menemään,+koska+se+on+juurikin+se+Phuketin+"menomesta".
Hotellit+eivät+kyllä+Phuketista+lopu,+niitä+riittää,+eriasteisia+tarjouksia+kannattaa+seurata,+koska+Phuketin+hotellien+hinnat+eivät+(etenkin+sesongin+aikana)+eivät+sieltä+edullsimmasta+päästä+ole,+mutta+ainakin+itse+olen+hiema+aikaa+käyttämällä+aina+onistunut+sielläkin+löytämään+ihan+hyvällä+hinta/laatu+suhteella+olevia+hotelleja.
27.01.2019 13:02
Uskoisin+että+on+antaa+vinkkejä,+mutta+sinun+täytyy+hieman+tarkentaa+tuota+kysymyksen+asettelua,+että+vastaus+voisi+olla+kohtuullisien+pituuksien+rajoissa.
26.01.2019 15:11
Eli+koska+sinulla+menee+rahaa+kyseisellä+tavalla,+niin+sitten+menee+kaikilla+muillakin.+Välillä+jopa+ihmettelen+paljonko+kukakin+”kehuu”+että+on+Thaimaan+matkoillaan+kuluttanut+rahaa.
Kaksi+edellistä+Thaimaan+matkaani+ovat+kustantaneet:
Olimme+juuri+viimeviikolla+naisystäväni+kanssa+Thaimaassa+hieman+”äkkilähtö”+meiningillä+viikon+(khao+lakissa,+lennot+ostettu+kaksi+ja+puoli+päivää+ennen+lähtöä,+”äkkilähtönä”).
Lennot+790€/2hlö+(395€/hlö),+hotelli+400€/viikko/2hlö+(ihan+asiallinen+hotelli,+khao+lakin+alueen+pohjois-osassa,+rannan+lähellä),+sekä+viikon+käyttörahaa+vaihdettu++yhteensä+500€+(syöminen+2-3krt./päivä,+hieronnassa+muutama+kerta,+hotelliin+ostetut+juomat/ruuat+sekä+vuokralle+uusi+Honda+PCX+polttoaineet)
Eli+koko+matkan+kustannus+noin+1700€/2hlö+(850€/hlö,+kustannukset+maksettu+puoliksi).
+
Tuota+ennen+kävin+Thaimaassa+viime+syys-lokakuun+vaihteessa,+kävin+yksin+viikon+moottoripyöräilemässä+pohjois-Thaimaassa+(mm.+Mae+Hong+Son+Loop)+ja+sitten+olin+viisi+päivää+Pattayalla.
Lennot+olivat+Qatarilla,+hotellina+matkan+aikana+viisi+eri+hotellia,+jotka+yhtä+lukuunottamatta+hyvätasoisia+hotelleja.+Ison+pyörän+vuokrat+sekä+Chiang+maissa+että+Pattayalla+(Honda+CB650F+ja+Kawasaki+Z1000,+molemmat+lähes+tuliterät)+ja+polttoaineet+sekä+syöminen+yms.+koko+matkan+kustannukset+noin+1300€
26.01.2019 12:37
Thaimaan+eteläisissä+osissa+kyllä+on+runsaasti+muslimeita+(viidessä+eteläisimmässä+maakunnassa+taittaneet+olla+jopa+selkeä+muslimi+enemmistö+asukkaissa).+
Mutta+ei+Hua+Hinissä+eikä+lähelläkään+sitä.
26.01.2019 11:43
230 / 248