Vapaa kuvaus

Aloituksia

71

Kommenttia

2805

1. Jos+olet+kykenevä+vaihtamaan+kokonaisuudessaan+uudet+jarrut+vanhojen+tilalle+omatoimisesti,+niin+et+kyllä+tarvitse+myöskään+mitään+huoltoa+vaihtamaan+noita+jarrupaloja+yms.Itse+teen+kohtuullisesti+laajasti+nuo+omien+pyörien+huollot+itse,+mutta+jarrujen+vaihtoon+en+ole+alkanut,+etenkin+kun+uudet+jarruletkut+pitää+vetää+vanhojen+tilalle+rungon+sisään+yms.+asiat+vaan+olen+ne+suosiolla+"ulkoistanut"+luottohuoltoon+joka+veloitta+jarrujen+vaihdosta+sen+80-100€+/+Jarrupari.
  2. Palstan+tekniseen+toteutukseen+kun+perehtyy,+niin+näkee+että+tuo+kommetti+"säätämisestä"+mihin+kommentoin,+on+vastaus+alkoperäiseen+ketjun+aloittavaan+viestiin+jossa+sanotaan+näin:"Huollatin+pyöräni+jarrut+ja+vaihteet+pyöräliikkeessä.+Pyörä+tuli+takaisin+toimivana,+mutta+vähän+hämää+se,+että+kiristivät+etujarrun+niin+kireälle+että+pienikin+painallus+riittää,+mutta+takajarru+pitää+painaa+melkein+pohjaan.Haluaisin+takajarrun+yhtä+herkäksi,+mutta+miten?+Onnistuuko+homma+vain+jotain+yhtä+ruuvia+kiristämällä?"Eli+kun+vastaus+on+ollut+tuohon+viestiin,+jonka++varsinainen+kysymys+on+ollut:+"Haluaisin+takajarrun+yhtä+herkäksi,+mutta+miten?+Onnistuuko+vain+jotain+yhtä+ruuvia+kiristämällä?",++niin+silloin+tuohon+on+turha+alkaa+selittämän+mistään+jarrulevyn+keskittämisestä+yms.+vaan+vastaaja+on+kertonut+että+eri+jarrutyypeillä+tuo+"herkäksi"+saaminen+tapahtuu+eri+tavalla.