Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

830

1. ...siis+ollut+monta+kaunista+tilaisuutta,+joita+on+ollut+ilo+katsoa.
  2. Nyt+Paloma+olen+ensimmäisen+kerran+kanssasi+aikalailla+erimieltä.++Jossain+tuolla+ylempänä+puhuit+kokoomuslaisesta+elämänkatsomuksesta,+ja+siitä+miten+silloin+on+helppoa,+kun+kaikki+on+valmiiksi+tarjolla.++Omakohtaisen+kokemuksen+myötä+kanssasi+eri+mieltä.++Kun+me+kaksi+tyhjätaskua+aikanaan+menimme+naimisiin,+mikään+ei+ollut+valmiina,+kaiken+olemme+hankkineet+oman+työmme+kautta.Kun+maksoimme+vielä+asuntolainaa+talostamme,+ja+samaan+aikaan+maksoimme+lastemme+koulutuksesta,+oli+pakko+miettiä+tarkkaan+kulutuksemme+rakennetta.++Ne+harvat+asiat,+joista+pystyimme+enää+säästämään,+olivat+vaatehankinnat+ja+ruokamenot.++Olen+hyvä+kokki,+kotoa+saadut+opit+(sielläkin+niukasti+elettiin)+ja+Tyttölyseon+erinomaiset+kotitaloustunnit+antoivat+hyvän+perustan+sille,+miten+tehdään+terveellistä,+maistuvaa+ja+hyvää+ruokaa+edullisesti.Ei+ole+pakko+ostaa+avocadoja,+mangoa+ja+muita+kaukaa+tuotettuja+hedelmiä+ja+vihanneksia.++Jo+pula-aika+opetti+kaupunkilaisäidit+taitaviksi+ja+kekseliäiksi,+ei+ollut+ryytimaata+saunan+takana.+Kotimaisia+vihanneksia,+porkkanoita,+kaalia,+lanttua,+sipuleita,+punajuuria+saa+edullisesti+ympäri+vuoden,+ja+aivan+kuten+Hunks+sanoi,+pakastevihannekset+ovat+halpoja+ja+terveellisiä,+ja+mitään+ei+mene+hukkaan.++Jauhelihapaketti+tai+pala+Norjan+lohta+ei+paljon+maksa.++Kyse+on+osaamisesta+ja+viitsimisestä.Tuohon+ohjelmaan+oli+median+toimesta+valittu+kaksi+ääripäätä,+heidän+väliinsä+mahtuu+suurin+osa+suomalaisista.++Olen+Pohjoismaisen+hyvinvointiyhteiskunnan+kannalla,+koska+se+takaa+meille+yhteiskuntarauhan.++En+voi+ryhtyä+tekemään+tässä+sosiaalityöntekijän+työtä,+mutta+jotain+on+mennyt+väärin+tuon+yhden+ihmisen+kohdalla.++Ratkaisu+ei+ole+paksumpi+lompakko,+vaan+hänelle+sopiva+hoitolaitos.
  3. Tämä+läppäri+tekee+omiaan,+anteeksi.++Tarkoitus+oli+sanoa,+että+jotenkin+sen+paperisodan+ja+muiden+käytännön+asioiden+hoitaminen+pitää+ihmisen+tolpillaan.++Sitä+toimii+jotenkin+kuin+kone.+Kun+se+itsensä+pakottaminen+loppuu,+onkin+sitten+takki+tyhjä,+ja+alkaa+se+oma+surutyö,+ja+sillä+ei+ole+takarajaa.