Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Entisessä+elämässäni+satuin+asumaan+lähes+30+vuotta+ns.+"parempien+ihmisten+omakotialueella".++Ei+siellä+kellään+ollut+auto+tallissa.++Autotalli+oli+täynnä+kaikkea+muuta+mahdollista.++Meille+rakennettiin+katumme+ensimmäinen+puutarhavaja.++Sanoin+puolisolleni,+että+täällähän+on+kuin+"ryssänmaalla"+kaikki+tarvekalut+kenollaan+seinää+vasten.++Niinpä+hän+suunnitteli+ja+rakensi+hienon+puutarhavajan,+jossa+oli+hyllyt+seinillä,+paikka+kaikelle,++ja+jonne+mahtuivat+leikkurit,+lapiot+ja+muut+kamat.++Olin+ylpeä+hänestä+ja+vajastamme.
09.04.2018 01:12
Pössyttely+on+muodikasta,+harrastajapiirit+laajenevat.++Kylpyammekin+riittää,+jos+ei+satu+omistamaan+autotallia+:-))++
sanoo+nimimerkki+:+"tästä+ei+ole+kokemusta"
09.04.2018 01:03
Minulla+oli+vanhassa+kodissani+sellainen+muovinen,+tummanvihreä+kitkemisjakkara,+karhennettu+päällinen,+ostin+sen+jostain+puutarhaliikkeestä.+Käsin+mentävä+kolo+molemmissa+päissä,+mahtui+hyvin+käsi,+jossa+sormikas.++Helppo+siirtää,+kun+työ+eteni.++Lisäksi+puolisoni+oli+ostanut+jostain+rautakaupasta+sellaisia+pehmustettuja+polvisuojuksia,+erinomaisia+paikassa,+jonne+piti+mennä+polvilleen.
Oikein+ihanaa+ja+iloista+taimikevättä+kaikille+asian+harrastajille.++Ei+ole+mitään+parempaa+ihmisen+mielenterveydelle,+kuin+puuhastelu+puutarhassa.+:)
09.04.2018 00:58
Noinkohan+ne+ajattelevat+minusta+nuo+espanjalaiset+seinänaapurini,+kun+keskellä+yötä+lentokentältä+taksin+tuomana+könyän+laukkuvuoreni+kanssa+asuntooni?++Että+olen+eitoivottu+naapuri?++Toivottavasti+eivät.++Ostan+kuitenkin+aika+paljon+erilaisia+palveluita+täällä,+ja+nimenomaan+paikallisilta.++Suomalaisia+remppamiehiä,+kampaamoita,+asianajajia,+lääkäreitä+sun+muita+en+käytä.++Ovat+hinnoitelleet+itsensä+pihalle,+kielilisä.++Espanjalaiset+sähkömiehet,+putkimiehet,+maalarit,+lääkärit,+juristit+osaavat+hommansa.++On+mukavaa+ostaa+kodinkoneensa,+vaatteensa,+ruokansa+paikallisilta+toimijoilta.+Ilomielin+maksan+heidän+palveluistansa.+Ihana+kampaaja,+manikyristi,+eikä+varmasti+suomalainen.
Kai+ne+Suomeenkin+muuttaneet+työllistävät+muutaman+suomalaisen?++Ainakin+Kelan+virkailijan+ja+jonkun+muunkin.+Ruokaa+ilmeisesti+syövät+hekin,+jne.++Olen+ymmärtänyt,+että+yhteiskunta+pyörii+myös+palveluita+tuottamalla+ja+niitä+kuluttamalla.++Sita+kautta+raha+kiertää+taskusta+toiseen.++Toisen+kuluttama+euro+kilahtaa+jonkun+muun+kassaan.
Jollekin+pienelle,+kuihtuvalle+kylälle+olisi+lottovoitto+saada+sinne+pari+isoa+maahanmuuttajaperhettä+asukkaakseen+runsaine+lapsikatraineen,+säästyisi+se+kyläkoulukin,+ja+ehkä+muutama+muukin+palvelu.++Asioita+pitäisi+ajatella+avarammin.
09.04.2018 00:44
Kyllä+hän+pyysi+anteeksi,+ja+puolusteli+tekoaan+sillä,+että+siellä+on+kuulemma+lautailtu+ennenkin.
Jos+minä+menisin+tuonne+ulos+ja+vetäisin+jotakuta+turpiin,+ja+siitä+tehtäisiin+rikosilmoitus,++riittäisikö+puolustuksekseni:+"On+siellä+joku+toinenkin+joskus+jotain+turpiin+vetänyt."
05.04.2018 19:22
Puolusteli+tekoaan+sillä,+että+siellä+on+lautailtu+ennenkin.++Tokkopa+ne+edelliset+olivat+tänne+Hollannista+tulleet.++Kyllä+meillä+on+Suomessa+ihan+syntyperäisiä+paukapäitä.++Olen+nähnyt+miten+arvorakennuksen+kiviportaisiin+tuli+lohkeamia,+kun+pojat+skeittilaudoilla+niillä+temppuilivat.++Ihan+suomea+puhuivat+toisilleen.
Pitääkö+joka+asiasta+ihan+rautalankamalli+vääntää?++Jos+päässä+on+kaikki+kohdallaan,+ei+joka+asiaa+tarvitse+kädestä+pitäen+erikseen+näyttää.++Jokainen+täyspäinen+nuori+tajuaa,+ettei+hautausmaalle+mennä+temppuilemaan,+oli+ollut+hautajaisissa+tai+ei.
Ja+jos+joku+aikuinen+ei+tajua+sitä,+millainen+paikka+on+kristillinen+hautausmaa,+tulkoon+haudatuksi+sinne+aidan+ulkopuolelle+muiden+kaltaistensa+kanssa.
05.04.2018 19:14
Kokouskutsussahan+on+yleensä+kohta:+"Muut+esilletulevat+asiat".
28.03.2018 14:00
Lapsi+on+merkitty+väestörekisteriin,+eli+jokainen+saa+henkilötunnuksen.++Vanhemmat+sitten+päättävät,+miten+haluavat+menetellä.++Meidän+tyttäremme+kastoi+kotona+pappi,+josta+tuli+sittemmin+arkkipiispa.++Perheemme+ja+sukumme+traditioihin+kuuluu,+että+lapset+kastetaan,+konfirmoidaan,+vihitään+kirkossa,+ja+pojat+käyvät+armeijan.++Jotain+sääntöjä+pitää+elämässä+olla.
28.03.2018 00:53
Terveisiä+Ruotsiin.++Minäkin+siellä+ollut+lastenlasteni+kevätjuhlissa,+siellä+oli+kaikenrotuisia+ja+värisiä+lapsia,+samoin+opettajia.++Kyse+kuitenkin+aika+varakkaalla+alueella+sijaitsevasta+koulus+ta.++Lapset+esittivät+ohjelmaa,+erilaisia+musiikkiesityksiä,+iloisia+ja+hyväntuulisia.++Ja+me+kaikki+veisasimme+suvivirren,+ihon+väriin+tai+uskontoon+katsomatta.
Samoin+tyttäremme+häissä+Suomessa,+jossa+puolet+vieraista+oli+ruotsalaisia,+ja+muutama+USA:sta+ja+muualtakin,+niin+kirkossa+veisattiin+nuorenparin+toiveesta+Suvivirsi.++Toinen+puoli+kirkkoa+veisasi+ruotsiksi,+toinen+suomeksi.
Eläköön+sivistys+ja+suvaitsevaisuus!
28.03.2018 00:47
Vekkuli+kommentti.++Olen+asunut+omakotitalossa+suurimman+osan+elämääni.++Myös+rivitalosta+kokemusta,+ja+sinne+minua+ei+saisi+enää+pirukaan.++Nyt+eläkepäivillä+kerrostalo+hyvä+vaihtoehto,+kun+panen+oven+turvalukkoon,+ja+lennän+kuukausiksi+maailmalle,+helppoa+ja+huoletonta.++Yhden+naapurin+tunnen+jotenkuten+koko+talosta,+hekppoa+kuin+heinänteko.
28.03.2018 00:34
Oikeassa+olet,+noin+se+juridisesti+toimii.++Suunsoittajat+ovat+oma+lukunsa.
28.03.2018 00:27
Minulla+on+kokemusta+vain+pastelliliiduilla+maalaamisesta+(kuvis+10),+nuo+öljypastellivärit+kokeilematta.+Pstelliliiduilla+maalattiin+ihan+tavalliselle,+hieman+huokoiselle,+piirustuspaperille,+samoin+kuin+akvarelleja.
Mutta,+ei+kysyvä+tieltä+eksy,+ja+oppia+ikä+parempi,+onneksi+on+wikipedia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pastellimaalaus
28.03.2018 00:19
On+muitakin,+en+lähde+nimeämään,+joissa+selkeä+pyramidi-organisaatio,+ja+sen+myötä+erilaisia+valta-asetelmia.++On+ikävää,+että+aina+on+ollut+olemassa+ihmisiä,+jotka+pyrkivät+käyttämään+siinä+asemaansa+hyväkseen.++Mikäli+olet+osoittanut,+että+en+pelaa+tätä+peliä,+on+urakehityksesi+kokenut+tiettyjä+haasteita.
26.03.2018 01:17
Minulla+on+täällä+naapurustossa+flyygelitorven+soittaja,+joka+tänäänkin+puhalteli+skaalojaan,+mutta+ei+todellakaan+aamuaikaisella.++Minua+ne+eivät+yhtään+häiritse,+mukava+lisämauste+päivään.
26.03.2018 01:02
Kirjoitan+Espanjassa,+meillä+kello+vasta+23:37,+joka+täällä+ei+ole+mitään,+koska+illallistakin+aletaan+nauttia+vasta+klo+21.00,+joten+älkää+kiinnittäkö+huomiota+kellonaikaan.
Eläminen+kerrostalossa+on+haasteellista,+itse+jouduin+sitä+opettelemaan+41+vuoden+jälkeen.++Siihen+asti+saatoin+panna+stereot+täysille,+kun+aloin+tanssia+moppini+kanssa+siivouspäivänä.+Kotiteatteri+tarjosi+täydellisen+elokuvanautinnon+äänitehosteineen.
Yhteisöllinen+asuminen+vaatii+pelisääntöjä,+jotta+kaikilla+olisi+mukavaa.++Kerrostaloissa+yleinen+sääntö+lienee,+että+hiljaisuus+välillä+22.00+-+7.00.++Se+ei+tietenkään+voi+tarkoittaa+täydellistä+hiljaisuutta,+koska+ihmiset+käyvät+myös+vuorotyössä.++On+kuitenkin+hyvä,+mikäli+haluaa+ottaa+myös+muut+huomioon.++On+ihmisiä,+jotka+eivät+osaa+sulkea+edes+asuntonsa+ovea+äänettömästi,+edes+päiväsaikaan,+puhumattakaan+muista+arkiaskareista.+Ja++sitten+on+naapureita,+joista+ei+tiedä+ovatko+edes+kotona.
Kerroit+asuvasi+omistusasunnossa.++Voisitko+sopia+isännöitsijän+kanssa,+että+asia+otetaan+esille+esim.+yhtiökokouksessa?++Että+sinulle+ja+muillekin+sopisivat+mainiosti+pianoharjoitukset+esim.+iltapäivällä,+kun+lapset+ovat+tulleet+koulusta.
26.03.2018 00:54
Sorry+vaan,+nyt+vasta+tietokoneen+ääressä.++Sain+lukea+hyvän+kommentin+aiheesta:
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201803242200835171_iq.shtml
Aina+löytyy+maista+viisaita,+kun+merellä+vahinko+sattuu.
25.03.2018 02:53
Viisas+nainen+ei+koskan+lähde+ostoksille+puolisonsa+kanssa.++Säilyy+perhesopu.++Ruokakaupassa+voi+käydä+yhdessä.
22.03.2018 22:18
Täällä+tapana+mennä+kuleksimaan+markkina-alueelle,+jos+hyvä+sää.++Joskus+sieltä+tekee+todellisia+löytöjä,+ja+lapsille+tuliaisiakin+löytyy.++Nahkavyöt+hienoja+ja+edullisia.++Feikkilaukkuja+on+joka+lähtöön.++Italialaiset+pellavatunikat+ovat+hienoja,+nyt+vaan+kelit+eivät+salli+niiden+käyttöä,+jospa+Suomeen+tulisi+kunnon+kesä..++Kukkia+ja+vihanneksia+tarttuu+usein+mukaan.++Lopuksi+churro-kahvilaan+istumaan+ja+katselemaan+meita+matosia+maailman.
22.03.2018 22:14
Ohoh,+olipas+hauska+juttu.++En+ollenkaan+kiinnittänyt+huomiota+siihen,+milloin+aloitus+tehty.++Tämän+aloittajan+tuskan+lienee+aika+jo+hoitanut.+:-)++Muuten+aihe+on+kai+ajankohtainen+milloin+tahansa.++Kuka+näitä+ikivanhoja+aloituksia+kaivelee?++Huvinsa+kullakin.
22.03.2018 22:01
Olipas+rumasti+toimittu.++Valitettavasti+kaikki+esimiehet+eivät+ole+tehtäviensä+tasalla.
Kaikkea+hyvää+sinulle,+ja+lisää+virkeitä+vuosia.
22.03.2018 21:58
38 / 42