Ostin ölypastellivärit mutt mihin niillä maalataan

virtuaaliako

ei tartu piirustuspaperiin ei tavallisiin papereihin, pitääkö olla kangasta?

13

332

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvata Muratti ja piirrä siihen Muraali.

H.

• Ihmeellinenmaailma

Mielenkiintoista, että ostat värit, mutta et tiedä miten niitä käytetään. Kuin entisen pojan viulu eli poika halusi kiihkeästi viulun, hänelle ostettiin se, mutta poika sanoi: " Kun osaisi vielä soittaa".

Kai siinä pakkauksessa on myös käyttöohjet. Suomessa ostetussa pakkauksessa näin pitää olla, olemmehan sääntö-Suomessa. Lue siis, osaathan sen?

• Soittoaopettelemaan

Tuo juttu pojasta ja viulusta ei ole niin hauska kuin oletat. Nimittäin jos sitä viulua ei pojalla ole, miten hän koskaan oppisi sitä soittamaankaan?

• sotsie

Tällä kun googletat 'Pastellivärit? - Kuvataide - Suomi24 Keskustelut', pitäisi löytyä keskustelua aiheesta, oma haku ei löydä, mutta on siis Kuvataide-osiossa nim. Pastellivärit? pvm:llä 22.5.2005 15:43.

• ö-Öö

Oisko vanhat ja kuivat?

Mun muistin mukaan öljypastellit lähinnä sotkee kaiken. Kokeile liukeneeko tärpätissä.

=DW=

• Tieto.hyvä.vanhallekin

Tällaista tietoa löysin, eka kappale toisesta ja toka kappale toisesta paikasta. Eli onko Öljypastellivärit ja Pastellivärit sama asia? Ei koskaan tiedä vaikka tällaista tietoa joskus tarvitsee, lastenlapsissani on toiselta puolelta taiteilijan verta. Ihan hyvä aloitus.

Näillä öljypastelliväreillä värität helposti isotkin alueet! Pehmeän jäljen jättävät värit tarttuvat kaikille tasaisille pinnoille ja myös pahville tai puulle. Vedenkestävät.
      Sopii yli 3-vuotiaille.
      Pastellimaalauksen alustana käytetään yleensä paperia, pahvia tai kangasta. Pastellimaalauspohjan tulisi olla karhea, jotta väri tarttuisi pohjaan. Pastelliväri ei tartu eikä pysy liian sileällä pinnalla. Liian karhea pinta kuitenkin kuluttaa pastelliväriä enemmän. Pastelliväreillä työskenneltäessä on kiinnitettävä huomiota maalauspohjan paikoillaan pysymiseen, sillä kuten aikaisemmin jo manittiin, ovat pastellivärit huonon kiinnittymisensä vuoksi arkoja maalauspohjan heilahteluille.
      Pastellimaalauspohjan voi valmistaa itse. Taidetarvikeliikkeistä on myös saatavilla edulliseen hintaan valmiita pastelliväreille soveltuvia papereita.

• sinikkalt

"Pastellimaalauspohjan voi valmistaa itse. "
        Miten sen voi itse tehdä, kiitos?

• Tieto.hyvä.vanhallekin
        sinikkalt kirjoitti:

"Pastellimaalauspohjan voi valmistaa itse. "
        Miten sen voi itse tehdä, kiitos?

Älä vaan multa kysy, kopion suoraan google -hausta tuon tekstin.

• Glad-sommare

Jos ostat ne värit 3 - 7-vuotiaalle, muista että ne värit tarttuu helposti myös tapettiin!
      Onhan siinä mummollekin hommaa kun pesee niitä tapetteja. Yhdessätekeminen lähentää toiki ihmisiä😁.

• ÖlyVäriäSeiniin

Ne on varmaan tehty vaan huutamaan, kun ölyvärejä ovat.
      Onko pastellisävyt hiljaisempia?

• Bengalitikku

Pariisinpaperia kannattaa ostaa arkeitrain. Niissä on kauniita sävyjä.
        Kirjakaupoissa on oppaita. Netistäkin löytyy.

• Minulla on kokemusta vain pastelliliiduilla maalaamisesta (kuvis 10), nuo öljypastellivärit kokeilematta. Pstelliliiduilla maalattiin ihan tavalliselle, hieman huokoiselle, piirustuspaperille, samoin kuin akvarelleja.

Mutta, ei kysyvä tieltä eksy, ja oppia ikä parempi, onneksi on wikipedia:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pastellimaalaus

• Bengalitikku

Muistatko Sakurat? Mä olen niillä "maalannut" ja käytin Pariisinpaperia.
        Seepiaväri pohjana on kaunis.
        Mulla on myös sellaiset jauhemaiset liidut. Käsittääkseni niitä voi käyttää veden kanssa. Rembrantit?
        Pastellityöt ovat jotenkin herkkiä.
        Kannattaa sprayta kiinnittimellä, fixatiivilla.
        Ja nälkä voi kasvaa syödessä, kannattaa suunnata taiteilijatarvikekaupoille.
        Edgar Degas -> mm. balleriinat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3416
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2401
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      115
      1204
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      9
      993
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      48
      947
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      874
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      870
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      37
      726
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      674
    Aihe