Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Korjaisin+aloittajan+väitettä+Saksan+osuudelta,+vaikka+Tanskan+liikenteestä+oli+puhe.
Saksassa+ei+nimittäin+moottoritiellä+ketään+saa+"pussittaa"!
Siksi+hitaammin+ajeleva+voi+aivan+hyvin+kytkeä+vilkun+vasemmalle miettimättä
mitenkään,+onko+joku+kenties+tulemassa+250+km/h+lasissa+hänen+takaluukkuunsa+vai+ei.
Hengenvaarallistahan+se+tietenkin+on,+mutta+ohituskaistaa+kovaa+ajeleva+on+Saksassa+aina+se+"anteeksipyytävä"+ja+pääsääntöisesti+näissä+tapauksissa+myös+maksumies.
04.07.2019 15:36
Jos+nyt+aikoo+ostaa+auton+Euroopasta,+niin+kannattaa+ehkä+etukäteen+ottaa+selville,+mikä+näistä+45+maasta+mahdollisesti+on+EU-maa!
Puola,+johon+joku+kommentoija+nyt+viittaa,+kuuluu+unioniin,+eikä+sellaisesta+ostoksesta+mitään+tulleja+mene,+eikä+arvonlisäveroakaan,+mikäli+asia+on+hoidettu+Puolassa.+Puolassa+voi+toki+olla+erilainen+käytäntö+mitä+tilapäiseen+rekisteröintiin+tulee,+mutta+kyllä+nämä+asiat+kysymällä+selviävät.+Saattavat+hyvinkin+vaatia,+että+auto+myyjän+toimesta+ajetaan+rajalle+tai+johonkin+satamaan.
Varsovasta+on+esimerkinomaisesti+ajomatkaa+Tallinnaan+n.+1.000+km,+joten+matkalla+kannattaa+varautua+yhteen+yöpymiseen.+Tiet+ja+etenkin+liikennekulttuuri+ovat+Puolassa+toisenlaisia,+kuin+ne+joihin+täällä+olemme+tottuneet.+Jos+tämä+tuntuu+pitkältä+ja+hankalalta,+Gdyniasta+ja+Swinjousciesta+lähtee+kolmen+varustamon+lauttoja+muutaman+tunnin+välein+Etelä-Ruotsiin,+josta+matkaa+Tukholmaan+on+600-670+km.
Etuna+on+se,+että+yhden+yön+voi+viettää+laivalla+ja+alkuillan+Suomen+lauttoihin+ennättää+hyvin.
Päästöihin+perustuvan+autoveron+ja+katsastuksen+joudut+tuodessa++maksamaan,+ennen+kuin+saat+ostoksen+kilpiin.+Kuinka+paljon++-+sen+voi+itse+aivan+itse+etukäteen+haarukoida+Veroviranomaisen+netissä+kerran+kuukaudessa+julkaisemasta+verotuspäätöksistä.+
Kumma,+kun+tämä+ei+tunnu+menevän+jakeluun.
Lisäksi+täällä+kysytään+koko+ajan+kuka+hakisi,+kuka+auttaisi+tässä+suuressa+hankinnassa?
Olen+useamman+vuoden+jo+ollut+sitä+mieltä,+ettei+kielitaidottomuus++suinkaan+ole+kaupan+suurin+uhka,+vaan+asioiden+yleinen+ymmärtämättömyys+/+tietämättömyys.
Jos+ostajalla+on+rahaa,+ei+kauppa+ainakaan+kielitaidon+puutteeseen+kaadu+-+toki+on+eduksi,+ellei+ostaja+ole+aivan+mykkä.+On+totta,+että+Puolassa+puhutaan+puolaa!+Mutta+tulkkausapua+on+aina+paikallisestikin+saatavilla,+koska+nuoret+ihmiset+puhuvat+hyvin+englantia.
Onnea+matkaan!
30.06.2019 11:50
Ei+taida+kylläkään+trooli+kestää,+alusten+nopeus+on+ylityksissä+siinä+22-25+solmua,+40,7+-+46,3+km/h!
28.06.2019 14:27
Teen+juuri+kuten+nimim.+Aurinkokuningas,+pudotan+kruiserin+pois+tai+nostan+jalan+kaasulta+ennen+tolppaa.+Mikäli+nopeus+ei+putoa+tarpeeksi,+ainakin+autom.+mersussa+voi+vaihtaa+pykälän-kaksi+alas+toivotun+jarrutustehon+aikaansaamiseksi.
Stuttgartin+automaatti+palaa+kyllä+itsekseen+automaattiasentoon+hetken+kuluttua.
En+usko,+että+lappuja+joutuu+kirjoittamaan+aikaisempaa+enemmän,+kysymys+on+niistä+samoista+kuskeista,+jotka+maksettavaa+muutenkin+keräävät.+Myönnän+toki,+että+€+100,-+on+suuri+raha.+Itse+olen+itselleni+aikaisemmin+tuntemattomalla+tieosuudella+saanut+140,-+lapun,+koska+rajoitus+olikin+yllättäen+60+eikä+80+kuten+olin+arvellut.
28.06.2019 09:16
Olisi+kiva+kuulla,+miten+sillä+yhdellä+kerralla+kävi+kun+ei+onnistunut?!
27.06.2019 09:53
Niin,+Biltemassa+on+osia+vain+n.+20v+-vanhoihin+siis+W210+-+mersuhin!
Motonetissä+saa+osia+uudempiinkin,+mutta+usein+saa+vastaukseksi,+ettei+OLE!
21.06.2019 20:11
Jos+korjaa+itse,+on+ensiksi+osattava+asiansa.
Tämä+koske+muitakin+kuin+mersumiehiä.+
Toiseksi+on+oltava+työlle+sopivat+tilat+ja+työkalut.+Useimmilla+ei+ole+näitä+kumpiakaan.
Korjaaminen+on+toki+halvempaa+korjaamoissakin,+mikäli+autoilija+edes+vähän+itse+osaa+kertoa+viasta+ja+miten+ja+milloin+vika+ilmenee+-+eikä+vain+sano+että+RIKKI!
Olen+ns.+pienkorjaamossa+itse+osunut+paikalle,+kun+naisasiakas+kurkku+suorana+huusi+korjaamon+omistajaa+paikalle,+koska+autoa+ei+varaosien+puutteessa+sillä+siunatulla+sekunnilla+heti+voitu+korjata.
Hän+ei+ymmärtänyt,+että+auton+osia+on+kymmeniä+tuhansia+nimikkeitä,+eikä+niitä+kaikkia+tosiaankaan+varmuuden+vuoksi+voi+pitää+varastossa.
14.06.2019 22:48
Kielioppivirheiden+määrä+muutamassa+rivissä+on+58.
Laskin+ne+yksitellen!
Kirjallista+esitystaitoa+on+usein+pidetty+kirjoittajan+käyntikorttina.++
Jos+aikoo+saada+työtä+jostain,+niin+kieliasiaan+kannattaa+kiinnittää+huomiota+jo+NYT.
14.06.2019 22:23
Pitkästä+kirjoituksestasi+huolimatta+ei+oikein+pääse+perille,+kuka+rikkoi
ja+miten.+Miten+vanhasta+autosta+on+kysymys?
Merkkikorjaamo+saanee+kokemukseensa+perustuen+jumiutuneetkin
mutterit+auki+ilman+että+mitään+muuta+menee+rikki.
Näin+ollen+pikkukorjaamoille+ei+kannata+antaa+kovin+vaikeita+töitä+tehtäväksi.
.
14.06.2019 22:13
Lada+tuli+Suomeen+vasta+v.+1971+syksyllä!
10.06.2019 17:30
Minulla+on+vuosikausien+kokemus+Helkaman+12V-jääkaapista,+joka+toimii+vain+sillä.+Ko.+kaapin+valmistus+on+valitettavasti+lopetettu.
Ongelmaksi+muodostuu+syksyisin+tehojen+ollessa+pienet+vain+se,+ettei+sähköjännite+yhtään+saa+laskea+alle+12V:n.+Alempi+jännite+ei+jaksa+pitää+kompressoria päällä.
Olen+ratkaissut+ongelman+niin,+että+otan+sähkön+sisään+24V-jännitteisenä,+jonka+sitten+erillisellä+laitteella+puolitan+niille+käyttölaitteille,+joissa+ei+ole+10-30V+tuloliitäntää.+Tuppaa+käyttämäni+puolittaja+tosin+joskus+käymään+vähän+kuumana+-+kaipaisi+pientä+lisäpuhallinta+-++jos+kaapin+lisäksi+yhtäaikaa+on+paljon+muita+laitteita++päällä+-+esim.+TV.++Jäähdytyspuhaltimilla+varustetut+laitteet+ovat+usein+kiusallisen+äänekkäitä.+
Itse+kaappi+kuluttaa+2,5+-+3A+käydessään.
07.06.2019 19:43
En+lainkaan+kannata+vilpillistä+toimintaa,+mutta+tuskin+sinulla+kuitenkaan+oikeusjuttua+on+vireillä,+sillä+alle+€+20.000,-+suuruisista+saamisista+ei+juttua
kannata+edes+nostaa.
Etkö+tiennyt?
05.06.2019 15:00
Odotan+usein+kolmion+takana+turhaan,+kun+luulen+että+väistettävä+ajoneuvo
ajaa+suoraan,+koska+ei+näytä+vilkkua.
Kas,+se+kääntyykin!
No+minulla+ei+ole+kiire,+koska+olen+työni+tehnyt,+mutta+vilkun+käyttämättä+jättäminen+hidastaa+muuta+liikennettä.
05.06.2019 14:57
Eivätkö+nämä+asiat+selviä+käyttöohjekirjasta?
Useimmissa+autoissa+johdotukset+ja+liittimet+ovat+valmiina,+vaikka
joku+vempain+ei+kuulukaan+mallin+alempiin+varustelutasoihin+autoveron+vuoksi.
02.06.2019 12:42
Niin,+se+R6+on+3,222,+mutta+V6+on+2987cm3.
Suora+kuutonen+ei+ole+sama+moottori+kuin+V6!
31.05.2019 16:47
Kysymys+on+yhteisesti+sovituista+säännöistä.
Jokaisella+tiellä+liikkuvalla+on+oikeus+luottaa+siihen,+että+KAIKKI+noudattavat
näitä+yhteisiä+liikennesääntöjä,+koska+niitä+ei+ole+tehty+turhan+takia,+vaan+siksi,
että+liikenneonnettomuuksia+sattuisi+vähemmän.
Ei+se+bussikaistalla+ajaminen+siihen+lopu,+vaikka+ilmoittaisi+asiasta+poliisille.+Päälleajo-oikeutta+ei+esimerkiksi+ole+olemassa,+vaikka+olisi+oikeassakin!
Edelleen+on+hyväksyttävä+sekin,+etteivät+aivan+kaikki+sananmukaisesti+OSAA
ajaa+liikenteessä,+vaan+että+autonhallinta+on+ns.+vaiheessa.
Kaksi+ryhmää+on+kuitenkin+ylitse+muiden.+Jalankulkijat+ja+pyöräilijät!+Heitä+eivät+nimittäin+mitkään+liikennesäännöt+koske.
Näistä+jälkimmäiset+ovat+omat+lukunsa.
Jos+auto+on+siitä+riippumattoman+liikenne-esteen+vuoksi+pysähtynyt+pyörätielle+tai+sen+osalle+siten,+että+pyöräilijä+joutuu+pysähtymään,+on+hänellä+muitta+mutkitta+oikeus+hakata+edessään+seisovan+auton+kattoa.
Tietääkö+kukaan,+mihin+Tieliikenneasetuksen+pykälään+tämä+toiminta+perustuu?
30.05.2019 15:25
Olen+edellisen+kirjoittajan+kanssa+samaa+mieltä,+että+näin+se+on!
Kommentoin+jo+ylempänä+(ZJJ)+aikaisemmin+aikaisempaa+W211+autoani.
Vaihdoin+sen+210Tkm+kohdalla+kuitenkin+uudempaan,+koska+vikoja+alkaa+vähitellen+tulla,+eikä+auton+arvo+korjattunakaan+nouse.+Vaihtoehtona+olisi+ollut+ajaa+200Tkm+lisää,++jonka+jälkeen+auton+olisi+saanut+lahjoittaa,+sillä+jälkipolvelle+se+ei+kuitenkaan+enää+v.+2027+olisi+kelvannut.
Tuohon+km-määrään+pakoputki+oli+vielä+vaihtamatta+ja+laturi+alkuperäinen.
Automaatti+toimii+kuin+ajatus,+paremmin+kuin+monissa+uusissa,+tosin+vaihdatin+öljyt+100Tkm+välein.
Ruosteesta+ei+ollut+tietoakaan,+vaikka+en+mitenkään+suojannut+autoa.
Sen+myönnän,+että+etupään+niveliä+saa+kyllä+vaihtaa,+mutta+onko+se+nyt+niin+suuri+kustannus?
Mitä+olen+sitten+joutunut+vaihtamaan?
Akun,+-+koska+webastoauto+-+vesipumpun+ja+laturin+hihnapyörän+laakerin,+jonka+onnistuin+hankkimaan+erillisenä+osana.+Veholla+olisivat+myyneet+laturikin+vaikka+vanha+oli+ehjä.+N.+150Tkm-kohdalla+autosta+hajosi+toinen+etujousi,+mutta+vikaa+ei+hyvän+pyöräntuennan+vuoksi+edes+ajossa+huomannut,+enkä+siis+tiedä+kauanko+ajon+rikkinäisellä+joustintuella.+Vika+lienee+tullut+vauhdikkaalla+moottoritiellä+johonkin+kuoppaan+ajossa.
Lisäksi+tietenkin+yhtä+sun+toista+pientä+kulutusosaa,++mm.+iskunvaimentimia,+joita+jokaiseen+autoon+joutuu+hankkimaan.
Joku+sai+siitä+hyvä+pirssin+vuosiksi.
29.05.2019 12:29
Kyllä,+mutta+siinä+tapauksessa+vain+€+10.000,-+saakka.
€+10.001,-+menee+vero+koko+hommasta+myös+jälkeenpäin.
29.05.2019 11:55
Rekka+kiihtyy+kuormattuna+vastamäessä+nopeudesta+80+nopeuteen+89+noin+tunnissa.
28.05.2019 17:15
Ei+kysytty+joo,+mutta+ellei+liikennekoulussa+kuten+koulutuksen+nimi+nykyään+on+kyetä+selvittämään+oppilaalle+miten+ja+miksi+auto+toimii,
niin+koulutus+on+tosi+puutteellista!
25.05.2019 19:42
64 / 80