Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Asiallisena+huoltona+pidän+auton+vuotuista+tarkastusta+/+läpikäyntiä+-+miten+vaan+vaikkapa+ennen+katsastusta.+Siis+kaikki+tämä,+vaikka+mitään+vikaa+autossa+ei+olisikaan.
Huoltamattomuutena+pidän+taas+sitä,+että+autolla+vain+ajetaan+kunnes+se+jostain
syystä+pysähtyy+ja+jää+tien+poskeen+matkustamo+tupaten+täynnä+parinsadan+kilometrin+päässä+kotoa.
Samaan+aikaan+on+yleensä+tapana+sataa,+olla+pimeä+ja+lisäksi+viikonloppu.
Kummallista?
Ei+ollenkaan,+vaan+näin+se+juuri+on!
09.12.2019 17:39
Käymälä+on+kyllä+aivan+tavallinen+suomenkielen+sana!
Et+ole+sitten+kauas+kotikylästä+päässyt,+koska+"vessa"+on+korkeintaan+puhekieltä+jossain
päin+Suomea.
Käymälöiden+sijainti+esim.+kauppakeskuksissa+ilmoitetaan+englanninkielisellä+kirjainyhdistelmällä+WC,+(Water-Closet).+Maailmalla+voi+sitten+törmätä+sellaisiin
ilmaisuihin+kuin+Restroom+(USA)+ja+Toilet+(Ranska).
09.12.2019 17:29
Minulla+ei+ole+Kiaa,+mutta+keilakaverillani+on.
Ymmärsin,+että+ns.+seitsemän+vuoden+takuusta+joutuu+jatkuvasti+riitelemään+siten,
että+kuuluuko+korjattu+vika+takuuseen+vai+onko+ns.+"kuluva+osa".
Tuntuvat+osat+rikkoutuvan+tai+vai+muuten+"kuluvan+loppuun"+tavanomaista+aikaisemmin.
Sitten+kysytään+tehtaalta+ja+vastaus+usein+miten+on:+Ei+kuulu!
En+tiedä,+koskeeko+tämä+sisarmallia+Hyundaita.
09.12.2019 10:36
Johtuu+paljolti+myös+siitä,+etteivät+useimmat+autoilijat+edes+tiedä+miten+sumuvalot+kytketään+pois.
Sama+koskee+päivänvaloasetusta,+useimmat+eivät+ymmärrä,+etteivät+takavalot+silloin+kaikissa+autoissa+tässä+asennossa+pala.+Takasumuvalojakin+pidetään+päällä,+vaikka+päälläolosta+kojelaudassa+palaa+oranssi+merkkivalo.
Eräänlaista+välinpitämättömyyttä.
08.12.2019 10:41
Minä+yleensä+vaihdan+mersuni+uudempaan+ennen+kuin+tarvitsee+katsastaa.
Nyt+eläkkeellä+ollessa+on+tosin+joutunut+muutaman+kerran+näyttämään.
07.12.2019 13:42
Vaikka+auto+nyt+on+ehjä,+eivätkö+sen+käyttökustannukset+kuitenkin+ole+aika+korkeat?
Tavallinen+98+tuskin+kelpaa.+Pystyykö+muina+kuin+tilipäivinä+ajamaan?
05.12.2019 12:08
Niin,+merkkihuollossa+kaikki+maksaa+enemmän.
Kun+veloitus+on+korkea,+ns.+odotusarvo+olisi,+että+työt+tehdään+huolellisesti.+Asianlaita+ei+useinkaan+enää+ole+näin.
Joudun+minäkin+käyttämään+merkkihuoltoja+joskus,+mutta+joudun+tyytymään+joskus+halvempiin+pajoihin,+koska+en+asu+Helsingin+Eirassa+enkä+Kaivopuistossakaan.
05.12.2019 12:00
Järjestys+on+väärä!
Miksi+kukaan+neuvojista+ei+ymmärrä+tarkistaa,+vuotaako+auto+öljyä,+eli+onko+auton+alla+lammikko+-+pienempi+tai+suurempi!
Jo+pieni+riittää+siihen,+että+EI!
+Vaikka+tiivisteet+ovat+halpoja,+autoa+joutuu+usein+aika+paljon+avaamaan,+ennen+kuin+pääsee+toteamaan+mistä+ja+kuinka+paljon+vuotaa!
03.12.2019 18:09
Tässä+siis+ZJJ!
Minulla+on+vain+yksi+kokemus,+joka+siis+oli+hyvä.
Sivupeli+moottorilla+ja+lämpövastuksella+MB-E:hen+ei+sopinut+ja+oli+edelliseen+malliin+2003+-+2006!
Rahat+tulivat+viikossa,+vähensivät+jonkun+€+5,-+suuruisen+käsittelykulun.
Vänkäsivat+kuitenkin+vähän,+että+miksi+ei+sovi?
En+muista,+mitä+sanoin+-+numerosarjoja+latelin,+sanoivat+kyllä+heti,+ettei+tosiaankaan+käy.+Se+riitti.
Keskeinen+asia+palautuksissa+on+siis+koko+ajan+siinä+saapuvassa+paketissa+oleva+palautuskoodi!
Se+on+ymmärrettävä+säästää!
03.12.2019 17:54
Samantapaista+asiaa+on+käsitelty+myös+Tekniikan+maailmassa+muutama+numero+sitten.
Muistaakseni+oli+kysymys+siitä,+kuinka+pitkään+kolmion+takaa+tulevan+väistämisvelvollisuus+on+voimassa!
Kaistaa+ei+myöskään+saa+vaihtaa+-+oli+merkki+mikä+tahansa+-+ellei+kaistanvaihtoa+voi+tehdä+vaaraa+aiheuttamatta.
Asiaa+ei+kannata+ainakaan+viedä+tuomioistuimeen.
Eräs+vuosikymmeniä+taksia+ajaneelta+kuljettajalta+kysyttiin,+että+miksi+hänen+kohdallaan+ei+milloinkaan+ollut+kolahtanut.+Hän+sanoi,+että+HÄN+väistää!
02.12.2019 15:23
Olen+tässä+pitkässä+ketjussa+monta+kertaa+toistanut,+että+palauspostimaksua+ei+tarvitse+maksaa+jos+on+ymmärtänyt+kopioida+saapuneessa+paketissa+olevan+lähetystieto-osan,+jonka+posti+sitten+koneellaan+LUKEE!
Palautusohjeet+lienevät+englantia+tai+saksaa,+ruotsiinkin+olen+törmännyt.
Ellei+näin+tee,+joutuu+tietenkin+itse+maksamaan.
Yksinkertaista+kuljetuslogistiikkaa,+täytyyhän+myyjän+pystyä+kohdistamaan+palautusmaksu+jollekin+tuotteelle!
02.12.2019 15:12
Minäkin+kuulin+nimenomaan+Länsi-Auto+Oy:n+puutteellisesti+tehdyistä+huolloista+sellaiselta+autoilijalta,+jonka+sananmukaisesti+täytyy+käyttää+autoaan+huollossa+esim.+ennen+katsastusta,+koska+omien+sanojensa+mukaan+ei+ymmärrä+mitään+autoista.
Tällaisia+ihmisiä+on+vaikka+kuinka+paljon,+eikä+sitä+kannata+hävetä.
Hänen+huoltoselostuksestaan+oli+kyllä+mm.+ruksattu+käsijarrun+tarkistus,+mutta+kas+kummaa,+laite+ei+mennyt+lävitse+katsastuksesta+seuraavalla+viikolla.
Herää+vain+kysymys,+miten+muitten+huoltoon+kuuluvien+tarkastuskohteitten+laita+on?
Maksuhan+tunnetusti+pyydetään.
Auto+on+Saab+9-5,+ei+siis+aivan+uusi,+mutta+samasta+autosta+löystyi+tai+katkesi+parin+viikon+kuluttua+-+jakopään+hihna+-+tunnetuin+seurauksin.+Oletan,+en+tiedä,+oliko+hihna,+koska+auto+ei+ole+minun,+mutta+olettaisi,+ettei+merkkihuolto+laiminlöisi+näin+keskeistä+asiaa+auton+huoltamisessa.
Ehkä+vain+huonoa+tuuria!
02.12.2019 15:04
Meniköhän+sitä+öljyä+nyt+joka+paikkaan?!
01.12.2019 21:53
Hyväksyn+korjauksen!
01.12.2019 12:02
Sen+laitteen+nimi+on+suomeksi:+AGREGAATTI.
Miten+tämä+voi+olla+niin+vaikeaa+sellaisessa+maassa+kuin+Suomi,+jossa+kaikki+suorastaan+pakotetaan+käymään+peruskoulu,+siitä+huolimatta,+että+joku+näistä+arvelee,+että+turhaa+koko+touhu!
SE+NÄKYY+KYLLÄ!
30.11.2019 20:20
Eikö+ole+kumma,+että.+minä+en+ihmettele+asiaa+ollenkaan!
Jos+12+vuoden+aikana+kilometrejä+tällaiseen+arvoautoon+ei+ole+siunaantunut+kuin+122.000+km+-+siis+runsas+10+tuhatta+vuodessa,+on+kysymys+siitä,+että+auto+on+paljolti+ollut+käyttämättömänä+lämpimässä+tallissa.
Oli+auto+halpa+tai+kallis,+on+sitä+kuitenkin+käytettävä.
Vähät+ajokilometrit+eivät+siis+ole+mikään+takuu+sille,+ettei+korjattavaa+olisi.
Toki+korjauksen+jäljiltä+auto+on+sitten+valmis+baanalle!
30.11.2019 20:13
Nyt+en+edellistä+ymmärrä.
Miten+H7-vaihdot+liittyvät+akun+vaihtoon?
30.11.2019 19:58
Mistä+tiedät+tämän?
Lähteitä+kehiin!
Olen+aivan+varma+siitä,+että+ns.+6+-+luokan+dieselautoja+ei+uhkaa+mikään+ainakaan+viiteentoista+vuoteen.+Lisäksi+nämä+autot++kannattaa+vielä+päivittää.+
Ongelma+koskee+aluksi+vain+3-luokan+ja+aika+paljon+myöhemmin+4-luokan+autoja.
29.11.2019 18:23
Valitsin+vuosikymmenien+aikana+aina+manuaalin,+koska+se+oli+uutena+halvempi+ja+automaatit+ainakin+siihen+aikaan+kuluttivat+aina+0,5+l+/+100+enemmän.
Nyt+olen+ajanut+yli+10v+automaateilla+-+500+sarjan+BMW+ja+E-sarjan+MBtä++-++enkä+missään+tapauksessa+enää+haluaisi+mitään+manuaalivaihteista+autoa.
Lisäksi+kytkinremontit+200+tkm+välein+jäävät+pois,+kun+huolehtii+autosta+ja+vaihtaa+esim.+öljyt+vaikka+ehkä+ei+tarvitsisi.
29.11.2019 17:54
Parempia+vastauksia+saat+Mersufoorumista.
Täältä+ei+asioita+juurikaan+kannata+kysellä.
29.11.2019 17:40
68 / 91