Ostotilanteessa kysyin myyjältä vetohihnasta. Myyjä kertoi ,ett ketju ei ongelmaa . Nyt ensimmäinen huolto ja yllätys ,suositeltiin vetohihnan vaihtoa ,koska vuodet tuli vastaan. Tuli hieman huijattu olo.
Automyyjän valehtelu
7
59
Vastaukset
- Anonyymi
Ei vetohihnaa (hinausköyttä) tarvitse katsastuksen takia vaihtaa, koska ei ole pakollinen varuste.
Nämä ovat kyllä asioita, jotka ostajan ennen kauppaa itse kuuluu selvittää.
Samoin kysyjän käyttämistä sanavalinnoistakin on turha irvistellä, sillä jos
palstalla vaadittaisiin esim. 95% oikeakielisyyttä, tuskin kukaan kelpaisi
kirjoittajaksi.
Toki kannattaa pyrkiä selvään ilmaisutyyliin.
Harjoitus tekee mestarin, sanoo sanalasku!- Anonyymi
Jos aloittaja kirjoittaa vetohihnasta, niin se paljastaa hänet autoista tietämättömäksi trolliksi. Äidinkielen kanssa ei niin tarkkaa minunkaan mielestäni, mutta osien nimet nyt sentään pitäisi hallita.
- Anonyymi
Suositeltiin huollossa vetohihnan vaihtoa kasettidekkiin?
Ehkä se toimenpide kannattaisi tehdä muualla kuin autokorjaamossa. - Anonyymi
Myyjä on oikeassa. Määräajoin vaihdettavia vetohihnoja ei autoissa enää käytetä, moottorikelkoissa kylläkin. Joissakin autojen variaattoreissa käytetään metallilamellihihnaa, joka pikemminkin työntää kuin vetää. Niitäkään ei vaihdeta kuin silloin jos rikkoutuu.
- Anonyymi
Taitaa ostajaa vain harmittaa kun ei ymmärtänyt tarkastaa tuota asiaa etukäteen ja ehkä hän on niin typerä, että alkaa väittää ja taistelemaan asiasta kauppiaan kanssa. Pitäisi ainakin ensin ymmärtää ja tietää mistä on kyse ja jos puhuu jostain vetohihnasta, niin pihalla on, sillä ainakin vaihtoa tarjonnut korjaamo olisi ainakin puhunut oikealla termillä.
- Anonyymi
Anteeksi kun en osannut ilmaista oikein. Tarkoitin siis jakopäänhihnaa. En ole kovin hyvä näissä autoasioissa ja siksi luotin myyjän vastaukseen ja olin siitä hyvin iloinen, sillä edellisessä autossani oli myös ketju. Eikä siitä ollut mitään huolta. Ostin auton autoliikkeestä, sillä pidin sitä luotettavampana vaihtoehtona ,kun olin siis hieman epävarma .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975938Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442807- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291375- 761352
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131277Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41217Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831203