Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tavalla+tai+toisella+huonoksi+menneen+penkkimateriaalin+voi+myös+päällystää
mittaan+ommeilluilla+päällisillä.+On+myös+nahkaa+ja+vahvistettuja+kylkiä.
Eräs+tamperelainen+yritys+tekee+niitä.
35.000+km+ajetun+autoni+penkkimateriaali+oli+vaalea,+etten+sanoisi+valkoinen.
Koska+tiesin,+ettei+sellaista+voi+pitää+siistinä,+tilasin+konepestävät+lisäpäälliset.
Kuskin+puoleen+tuli+seitsemän+vuoden+jälkeen+pieni+kuluma,+(+m.l.+190.000),
mutta+yllätys,+yllätys,+ao.+liike+suostui+myymään+minulle+yhden+samanlaisen+selkänojaosan+käytössä+kuluneen+tilalle.
Huomasin+edelleen+asennuksessa,+että+lisäsuojamateriaali+oli+kestänyt+käyttöä,+ollen+päällisten+alla+aivan+puhdas.
Tosi+hyvää+palvelua.
25.07.2018 12:16
Korjaan+nimimerkin+"Greisii"+luulemisia.
Tähän+saakka+Eduskunta+-+ei+Valtioneuvosto+-+on+säätänyt+kaikki+lait+ja+asetukset.
Ilmoittaudu+vaikka+Sinisten+ehdokkaaksi+ensi+keväänä,+niin+saadaan+kaikki+asiat+lopulta+kuntoon.
23.07.2018 12:03
Ensinnäkin,+miksi+105+ei+riitä?
Jos+vaihdat+eturattaan+isompaan,+saattaa+käydä+niin,+ettei+nopeus+ollenkaan
lisäänny.
Miksiköhän+niin?
Siksi,+että+tehoa+on+kuitenkin+niin+vähän,+ettei+moottori++muutetulla+välityksellä+suurimmalla+vaihteella+kuitenkaan+jaksa+nousta+huippukierroksille.
Jo+13+piikkiä+tekee+välityksestä+neljänneksen+harvemman!
10/13=+0,77!
10/12=+0,83
Oletko+ollenkaan+miettinyt,+miten+rakkine+pysähtyy?
Mieti+koko+asiaa+uudelleen.
23.07.2018 11:53
Onko+kukaan+huomannut,+että+esimerkiksi+kaikki+"Daciat"+myydään+Venäjällä+ainoastaan+Renaulteina?
Olisiko+siis+kenelläkään+tietoa,+ovatko+nämä+Venäjän+Daciat+esimerkiksi+niitä+"samoja"++vai+kenties+paremmin+viimesteltyjä+kuin+Daciat?
Venäjälle+kelpaa+vain+kaikkein+paras,+jos+joku+haluaa+tietää!
22.07.2018 21:22
Kysyjä+varmasti+tarkoitti,+että+voiko+autoedun+saada++tilapäisesti,+eli+esim.+vain+kuukaudeksi.
Kyllä+minä+olen+saanut,+mutta+toisin+päin.
Luovuin+aikanaan+autoedusta+vuosilomani+-+4+viikon+ajaksi+-+koska+minulla+oli+pihassa+oma+auto.
Asia+otettiin+huomioon+verotuksessani+siten,+että+autoetua+oli+vain+11+kk.+Riippuu+toki+vähän
firmasta+ja+koosta+sekä+sen+henkilökunnasta,+sillä+onhan+verotuksen+muuttamisestakin+vain
kuukaudeksi+omat+vaivansa.+Palkkahan+vähenee+autoetua+vastaavasti.
Voin+jopa+kertoa+-+koska+rikos+on+jo+vanhentunut+-+että+pyysin+aikanaan+1,3+litran+autoa,+mutta
kun+sitä+ei+ollut+silloin+antaa,+sain+1,6+litrasen+1,3:n+verolla!
Ei+verottaja+jokaisen+auton+perään+jaksa+juosta.
Lisäksi+isomman,+kalliimman+autoedun+voi+välttää,+ilmoittamalla+yhden+vanhan+Tojon+autoetuautokseen
jos+firma+hankkii+kalliimman+siihen+tosikäyttöön.
En+ole+kuullut,+että+joutuisi+kahdesta+autosta+verolle,+mutta+korjatkaa,+jos+olen+väärässä!
18.06.2018 21:20
Vaikka+vanha+ketju,+mutta+kun+nyt+kysytään,+niin+arvelen,+että+ikää+täytyy+ainakin+olla+tarpeeksi.
Epäilen+kyllä,+että+minulla+on+silloin+ollut+puku.+Olin+36v,+niin+sain+Mazda+626+viikonlopuksi+vain
jättämällä+omani+autoliikkeen+pihaan.
Syytä+en+sen+ihmeemmin+tiedä.+Palautin+auton+maanantaina,+kauppoja+ei+tosin+tullut,+liekö
ollut+hinta+-+en+muista,+koska+siitä+on+aika+kauan.
18.06.2018 20:31
W211+Facelift+2007-09+on+tavallisilla jousilla.
Ulkoisesti+aika+samannäköinen+kuin+vanhemmat,+mutta+peruutusvalo
on+yhtenäinen+näissä+uudemmissa.
18.06.2018 20:18
Niin,+mutta+autossahan+on+muitakin+osia+kuin+moottori!
Harvoin+moottorit+rikkoutuvat,+kysymys+on+enemmän+moottorin+apulaitteista.
Kysymys+on+vielä+suunnittelukustannuksista.
Jos+joku+tarjoaa+sopivankokoista+ja+-hintaista+moottoria,+kannattaa+se+ottaa+sen
sijaan,+että+suunnittelee+itse+kokonaan+oman.
Tavalliselle+autoilijalle+on+hölkkäsen+sama+kenen+valmistama+moottori+autossa+on!
Esimerkkinä+vaikka+Toyota+Hi-Ace,+joka+ei+ruvennut+suunnittelemaan+uutta+dieseliä
jonka+päästöt+olisivat+olleet+alhaisemmat,+vaan+tyytyi+sopimusvalmistuttamaan+pa-
kettiautonsa+Euroopassa+-+luultavimmin+Ranskassa.
14.06.2018 16:52
Harvoin+akut+huonoja.
Epäilen+tässä,+että+autosi+laturissa+on+tai+on+ollut+vikaa+tai+sitten+talvella
kovin+lyhyitä+ajoja,+joten+akku+on+pitkään+tai+koko+ajan+ollut+vajaana.
14.06.2018 16:36
Miksi+täällä+on+niin+vaikea+selittää+muutamille,+että+sana+"takuu"+ei+tarkoita+samaa+kuin+sana+"virhevastuu"!
Takuu+on+olemassa+vain+uusissa+autoissa+ja+virhevastuu+vanhemmissa.+Ostajan+vedotessa+virhevastuun+olemassaoloon,+vian+on+oltava+sellainen,+ettei+vikaa+huolellisellakaan
tarkastuksella+ole+voinut+havaita,+eikä+vetoaminen+saa+kohdistua+auton+ns.+käytössä
kuluviin+osiin.
Et+siis+tarkastanut+autoa+tarpeeksi+huolellisesti.
Etkö+tiedä,+ettei+käräjillä+sitäpaitsi+käsitellä+tällaisia+nappikauppoja,+siitä+pitävät+pelkästään+käräjöintikulut+huolen!
07.06.2018 19:50
Mihin+tämä+väite+perustuu?
BMW+tekee+edelleen+kaikkein+parhaimmat+moottorit+-+diesel+ja+bensa.
Myönnän+-++että+ovat+herkkiä,+vähän+liian+hienoja.+Vikaherkkiä.
Kokemusta+E60,++E61+sekä+diesel+että+bensa.
Kyllä+minä+hyvin+voisin+ostaa+käytetyn+esim.+F11-farkun.
04.06.2018 21:52
En+ymmärrä+aloittajan+kysymystä!
Kysymyksessähän+on+museoikäinen+auto!
Että+paljonko+autoveroa+tuodessa?!
01.06.2018 20:49
Ketju+on+aika+vanha,+mutta+nostan+sen+silti+esiin,+koska+minulla+on+auto,+jossa+H7-
vaihto+on+ahtaiden+tilojen+vuoksi+niin+haasteellista,+ettei+itse+edes+kannata+yrittää.
Olen+käyttänyt+tunnettujen+merkkien+tuotteita,+mutten+näitä++30%!
Vaihdatan+yleensä+molemmat+polttimot+samalla,+vaikka+vain+toinen+olisi+palanut.
Viimeksi+kuitenkin+-+aika+tarkkaan+n.+vuosi+sitten+-+vaihdatin+vain+yhden,+merkitsin
vaihdetun+polttimon+muistiin++ja+jäin+sananmukaisesti+"kyttäämään",++milloin+se
toinen+palaa.
Vaihdosta+on+näinä+päivinä+kulunut+vuosi,+joten+olen+sitä+mieltä,+että+mekaaninen
tärinä+on+kyllä+se,+joka+polttimot+rikkoo.+Ajo+esim.++mukulakivisellä+-+ei+siis+tasakivi-+pysäköintialueella+-+johtaa+ainakin+kauan+käytössä+olleen+polttimon+palamiseen.+
En+siis+tarkoita+kaupungeissa+olevia+tasakivikatuja,+joita+virheellisesti+mukulakivisiksi
sanotaan.
27.05.2018 14:22
Aika+samaa+mieltä+nm.+Tarpeeton-+kanssa,+mutta+kun+rengasvahinko+sitten+sattuu,+niin
yleensä+kuskilla+on+kiire+johonkin.+Itse+olin+matkalla luennolle,+jossa+oppilaat+odottivat.
Jouduin+siis++"puku+päällä"+ottamaan+tunkin+esille+säkkipimeällä+loskaisella+moottoritiellä.
Onneksi+oli+kuitenkin+ojan+puoli,+muuten+olisi+mennyt+pukukin+vaihtoon,+eikä+luentoa
kenties+olisi+voinut+pitää
Tämä+kerran+kymmenessä+vuodessa+yli+40+v:n+aikana.
27.05.2018 12:42
Aivan+hyvä,+mutta+kannattaako+asiasta+kamalasti+rehennellä?
26.05.2018 19:38
Anteeksi+nyt,+nimim.+"Mullauusimersu",+mutta+ihmisen+kirjallista+ilmaisua+pidetään
varsin+yleisesti+itse+kunkin+käyntikorttina!
Siksi+kehoitan+jokaista+kirjoittajaa+ennen+klikkaamista+lukemaan+sanallisen
tuotoksensa+edes+kerran+lävitse,+jotta+pahimmista+pukeista+vältyttäisiin.
Kirjoitan+ja+luen+näitä+juttuja+varsin+paljon+ja+annan+mielihyvin+ohjeitakin+silloin
kuin+osaan.
Valitettavasti+valtaosa+palstan+kirjoittajista+ei+osaa+neuvoa+ketään+missään+asiassa.
Nyt+en+osaa,+mutta+arvelen,+että+ainoa+paikka+on+ao. paikkakunnan+merkkihuolto.
Joskus+on+nimittäin+niin,+että+lisävarusteet+saattavat+autossa+olla+valmiina,+vaikka
niitä+autoveron+vuoksi+ei+ole+kytketty.
Kustannus+ei+siis+välttämättä+ole+suuren+suuri,+mikäli+laitteet+autossa+ovat.
Asun+pääkaupunkiseudulla+ja+olen+vuosien+varrella+muutaman+kerran+ottanut+yhteen
jopa+toimitusjohtajan+kanssa,+kun+en+mielestäni+saanut+sitä+palvelua,+johon+katsoin
MB:n+omistajana+olevani+oikeutettu.
Pitää+aina+mennä+niin+korkealle+kuin+uskaltaa!
25.05.2018 16:44
Aivan+oikein,+lisävarusteista+ei+tosiaankaan+myytäessä+saa+mitään,+mutta+joskus+niistä+voi+olla+hyötyä+jos+verrataan+kahta+tai+kolmea+saman+hintaluokan+autoa.
Lisävarusteltu+-+toimivin+lisälaittein+on+kuitenkin+helpompi+myydä.
Joku+sanoi+edellä,+että+mahdollisimman+uusi,+jonka+tekniikka+on+yksinkertaista+ja+ehkä+koeteltuakin.
Olen+samaa+mieltä,+koska+autolla+voi+silloin+ajaa,+eikä+koko+ajan+korjata.+Se+on+pitkän+päälle+halvempaa.+Korostan+vielä+säännöllistä+huollattamista,+jolloin+se+on+halvempaa+verrattuna
siihen,+että+korjataan+vasta+sitten,+kun+on+jo+jäänyt+tielle.
24.05.2018 09:45
Palstan+tason+tuntien+harvinaisen+hyviä+vastauksia!
Vaihteeksi+oikein+mukava+lukea,+vaikka+en+autoliikettä+aiokaan+perustaa.
Tosin+oma+Oy+on+jo.
24.05.2018 09:33
Kukaan+vastaajista+ei+tunnu+ymmärtävän,+että+tämä+"vanhahko+nainen"+johon+keskusteluissa+on+viitattu,+ei+mitä+ilmeisemmin+ymmärrä+autoista,+sen+ylläpidosta+ja+huollattamisesta+yhtään+mitään.
Siksi+ehdotan,+että+tästä+jälkimmäisestä+kuitenkin+tässä+tapauksessa+kannattaa+vähän+maksaa.
Se+tarkoittaa,+että+hankitaan+uudehko+auto,+että+myyjä+-+esim.+ao.+automerkin+piirimyyjän+-+kannattaa+myydä+siihen+huoltosopimus.
Joku+koiranleuka+saattaa+tässä+sanoa,+että+kallista?!
Ehkä,+mutta+silloin+autosta+moottorista+ei+vain+yhtäkkiä+lopu+öljy,+renkaat+vaihdetaan+ennen+sakkorajaa,+jarruneste+vaihdetaan+kahden+vuoden+välein,+eikä+jakohihnoja+katkeile+vain+muutamia+asioita+mainitakseni.
Kun+nämä+kaikki+ylläpito+jätetään+ns.+oman+onnensa+nojaan,+niin+autoilusta+tulee+kyllä+paljonkin+kalliimpaa+-+ilman+miestä.
24.05.2018 09:28
Kysyjällä+on+jonkun+verran+puutteellinen+kielitaito,+mutta+mikäli+ymmärrän+kysyjää+oikein,
hän+tarkoittaa,+että+saako+hän+yksityishenkilönä+vuodessa+myydä+esimerkiksi+sen+10+autoa?
Vastaus+on:+Ei+saa,+sillä+kaikki+myyntitulo+on+verollista,+ellei+sitä+tuloa+erikseen+ole+merkitty+verovapaaksi.
Mutta+jos+kysyjällä+on+olemassa+joku+muu+VAKITUINEN+työ,+josta+häneltä+palkanmaksun+yhteydessä+pidätetään+veroa,+niin+saa,+ellei+verottaja+tulkitse+autojen+myyntiä+päätoimiseksi.
Jokainen+joutuu+vuosittainen+selvittämään+verottajalle,+että+"miten+on+tullut+toimeen"!
Ellei+selitys+kelpaa+verottajalle,+verottaja+tekee+harkintaverotuspäätöksen.
22.05.2018 23:30
86 / 91