Vapaa kuvaus

Aloituksia

61

Kommenttia

132

1. Elisan verkossa oleva puhelin 0500366xxx antaa "jatkuvasti" varattua Telian verkon puhelimeen 040931xxxx!
    Tämä vika on ollut päällä noin 3 kuukautta ja Telia ei halua korjata vikaa.

A-tilaaja saa varatun B-tilaajalta, vaikka puhelin ei ole varattu. Varattu alkaa hetimiten luurinappulasta. Eikä tule ilmoitusta "Linja varattu". Jos 0500366xxx:ssa olisi esto päällä saisin ilmoituksen "Linja varattu".

Tällainen on vika.
    Elisa --->Telia samoilla numeroilla toimii. Mutta ei Telia --->Elisa.
    Olen yrittänyt selvittaa Chatin kautta vikaa muutama kuukausi sitten, mutta Telian henkilö oli sitä mieltä, ettei tuollaista vikaa ole olemassakaaan.
    Estot ja numerot tarkistettu. Muista puhelimista Elisan numero 0500366xxx hälyttää normaalisti.
    Vika on ilmi selvästi Telian verkossa !
    Eilen oli Telian Chat:issä noin 2 tunnin ( 13:xx ...16:00 ) keskustelu aiheesta, mutta se ei johtanut mihinkään muuhu kuin käyttäjissä tai Elisassa vika !
    Tänään 5.2.2025 vika_taulu:
    10:20 Puhelu toimi
    10:21 Varattu merkki heti luurin "noston" jälkeen
    10:22 Varattu -- " ---
    10:24 -- " --
    10:25 -- " --
    Kun Telia:lle tekee Häiriöilmoituksen / Vikailmoituksen Chat:issä selvällä Suomen kielellä, niin siellä ei ymmärretä mistä kirjoitan. Asiakaspalvelun henkilö aloittaa paperitenttauksen, johon vastaukset löytyy minun alustuksestani, Tätä jatkui 5.2.2025 noin 2 tuntia ja lopputulos oli, että minussa Telian asiakkaana tai Elisa:ssa on vika.
    Se on harmillista, ettei pääse kertomaan viasta jonkun tekniikasta ymmärtävän ihmisen kanssa !
    Operaattorin vaihto ei auta, koska jos sutta lähtee karkuun, niin vastassa on karhu.
    Telialla on parempi verkko ko. alueella eli kaistaleveys on paras minun tarpeilleni.