Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpölöpsis
profiilit
Höpölöpsis
Höpölöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
3230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raha+pannaan+kiertämään+mm.+kirkon+bisneksiin,+mutta+ei+hyvätekeväisyyteen.
26.11.2018 07:22
Selitit+mitä?+Sinähän+myönsit+hölmöilyt+ja+sekoilut+sijainnissa.+Minä+täsmensin,+että+mormonijohtajat+ovat+antaneet+Kolobille+sijainnin,+joka+on+vastoin+Smithin+opetuksia.+Eivät+siis+luota+ensimmäiseen+perofeettaansa+sen+vertaa.+Onko+sinulla+siis+fiksoittuneet+ideat?+Noinhan+se+tietysti+on,+vaikka+fiksaatiosi+ovat+vaihdelleet+elämäsi+aikana.+Opettelisit+vihdoin+seisomaan+OMILLA+jaloillasi+etkä+fiksaisi+itseäsi+muiden+kehittämiin+ideoihin+(ja+ideologioihin).+
Minä+puolestani+olen+aina+valmis+oppimaan+uutta.+Esim.+tuon+partojen+väpättämisen+olen+kuullut+sinulta.
En+anna+väärää+todistusta.+Itse+Smith+opetti,+että+Jumalallanne+on+luuta+ja+lihaa+oleva+ruumis+ilman+verta.+Jos+häpeät+profeettasi+opetuksia,+sille+minä+en+voi+mitään.
26.11.2018 07:19
Hienoa+että+myönnät,+että+Smith+on+aikansa+lapsi+ja+hänellä+on+ollut+varsin+puutteelliset+tiedot+myös+astronomiasta,+joten+hän+on+mokaillut+siinäkin.+Aiempi+palstan+kirjoittelija+kertoi+Smithin+sanoneen+Kolobin+olevan+Pohjantähden+suunnassa+ja+toisaalta+mormonijohtajat+ovat+opettaneet+sen+olevan+linnuradan+keskustan+tuntumassa.+Jokainen+esikoulun+suorittanut+tajuaa,+että+nuo+kaksi+sijaintia+ovat+täysin+eri+suunnissa!
Yhtä+kaikki:+Jumalanne+on+luulihaklöntti,+joka+naiskentelee+haaremiaan+parta+väpättäen+Kolobia+kiertävällä+planeetalla.+Melkoinen+irvikuva+krsitinuskosta.
25.11.2018 18:23
Jos+kirkkonne+jäsenet+eivät+hyväksy+Smithin+ja+kumppaneiden+keksimiä+ja+Smithin+ja+kumppaneiden+toteuttamia+irstailuoppeja,+miksi+ihmeessä+he+ovat+Smithin+kirkon+jäseniä?
Se+on+nyt+täysin+selvää,+että+ketkä+ovat+Saatanan+palveluksessa.+Todella+härskiä+väittää+irstailuoppia+vieläpä+Jumalan+käskyksi!
25.11.2018 18:17
Ehkäpä+kardinaaleja+eivät+teidän+moninaintihääjuhlanne+kiinnosta.+Heille+riittäää+usko+Jeesukseen.+He+eivät+tarvitse+Smithin+saatanallista+oppia+mihinkään.+
En+minä+vanhurskaita+panettele+vaan+irstaita+moninaiskentelijoita.+He+ja+sinä+olette+saatanan+puolella.+Sinä+mm.+hyväksyt+piispa+Snown+hirmuteot+ja+"profeettojenne"+pikkutyttömoninainnit.+
Kasteelle+pääsevät+kaikki+parannuksen+tehneet.+Mormonikirkon+"kasteelle"+pääsevät+irstailuoppien+hyväksyjät.
25.11.2018 09:00
Niinpä.+Pitää+käyttää+taika-alusvaatteita,+pitää+maksaa+kymmenykset+Smithin+kirkolle+(ei+hyväntekeväisyyteen),+pitää+uskoa+moninaintioppiin+ja+muihin+Smithin+oppeihin.+
Mormonismi+on+kuitenkin+armollisempi+kuin+nimimerkin+"TämäOnTotuus"+oppi.+Hänen+Jumalansahan+on+täydellinen+psykopaatti.+Mormonijumala+on+sentään+sen+verran+armollinen,+ettei+laita+rupusakkia+helvetin+tuleen+vaan+sallii+näiden+olla+eunukkeina+jonkinmoisessa+taivaassa.+Olli+ja+muuta+paremmat+ihmiset+pääsevät+naiskentelemaan+pikkutyttöhaaremeitaan+parrat+väpättäen+korkemmassa+tavaassa.+
Minun+kohtaloni+on+joko+helvetti+tai+tuo+eunukkitaivas+riippuen+siitä,+että+miten+paljon+olen+Joseph+Smithin+mielestä+häntä+pilkannut.
24.11.2018 11:01
Tuo+tyyppi+voisi+mennä+sinne+saarelle+käännyttämään+niitä+seniilejä+vai+mitä+ne+nyt+olivatkaan;-)
24.11.2018 07:53
kaikki+"profeettanne"+ovat+erehtyneet+tai+huijanneet.+Itse+Joseph+Smith+valehteli+saaneensa+Jumalalta+pikkutyttömoninaintikäskyn+jäätyään+housut+kintuissa+kiinni+piikansa+hässimisestä.+Olet+oikeassa,+että+kirkkosi+apologiassa+on+paljon+valehtelua,+mutta+onneksi+nykyaikana+on+helppo+tarkistaa,+että+mikä+on+totta+a+mikä+ei+esim.+piispa+Snown+taauksessa,+moninaintikäskyssä+ja+mustien+pappeuskiellon+kumonneessa+"ilmoituksessa".+
Et+ole+Olli+pystynyt+osoittamaan+yhtäkään+väittämääni+valheeksi.
22.11.2018 15:10
Siinä+olet+oikeassa,+että+kirkkosi+ei+ole+anakaan+synnittömämpi+kuin+muut.+Opissannehan+synti+on+jo+sisäärakennettuna.+
Ja+pikkutyttömoninainnissa+ei+edelleenkään+ole+mitään+kaunista+ja+pyhää.
22.11.2018 15:05
Synnin+orjuudesta+vapautuminen+edellyttää+luopumista+Smithin+opista+pikkutyttömoninainteineen.
22.11.2018 15:03
No+joo,+ongelma+on+siinä,+että+jokainen+kuvittelee+juuri+oman+uskonsa+muita+paremmaksi.
20.11.2018 07:56
Joitakin+vuosikymmeniä+sitten+jehnut+tavallaan+haastoivat+minut+ottamaan+kantaa+siihen,+että+ovatko+kaikki+uskonnot+samanarvoisia.+Tuo+kysymys+oli+heidän+kirjassaan+(ihmiskunta+etsii+Jumalaa)+kuvatekstinä+kuvalle,+jossa+joku+muinaisen+Väli-Amerikan+uskonnon+edustaja+leikkasi+sydäntä+irti+elävän+ihmisen+rinnasta+osana+uskonnollista+rituaalia.+
Vastasin+jehnujen+kysymykseen,+että+ovatko+kaikki+uskonnot+samanarvoisia:+"Eivät+ole.+Toiset+riistävät+sydämen."+Sen+jälkeen+mainitsin+joidenkin+uskonsuunten+mm.+kieltävän+ihmisiä+tervehtimästä+jopa+omia+lähiomaisiaan,+mikäli+nämä+ovat+"luopioita"...
Minun+vastaukseni+on+siis,+että+kaikki+uskonnot+eivät+ole+samanarvoisia.+Niissä+on+parempia+ja+huonompia,+julmempia+ja+lempeämpiä,...
19.11.2018 22:13
Viimeiseen+lauseeseen+voi+lisätä+myös+ihmisten+kautta+tulevan+kauneuden+eli+taiteen+eri+muodoissaan+sisältäen+myös+hyvän+musiikin,+vaikka+itse+kuuntelen+eniten+hiljaisuutta.
19.11.2018 20:13
Aivan.+Hieno+havainto.+Suurelta+osin+siis+varmasti+noin,+mutta+toisaalta+tuohon+aikaan+moni+muukin+(mm.+sukunimikaima+Ethan+Smith)+esitti,+että+intiaanit+ovat+juutalaista+alkuperää.+Oli+siis+yksinkertaisesti+vääriä+historillisia+käsityksiä,+joiden+päälle+rakennettiin+sepitettyjä+tarinoita.+Eikä+Joseph+Smith+voinut+arvata,+että+joskus+tulevaisuudessa+olisi+käytössä+DNA-tekniikka,+jolla+hänen+virheensä+ja+valheensa+voitaisiin+osoittaa.+Se+oli+Smithin+moka.+Hän+ei+osannut+ennustaa+tulevaisuutta,+vaikka+oli+muka+Jumalan+profeetta.
18.11.2018 19:52
Vielä+noista+avaaruuslennoista+tuli+mieleen+kaksoiskielen+käyttö+Neuvostoliiton+avaruusohjelmassa.+Uutisia+kerrottiin+viranomaisten+kesken+kaksoiskielellä,+josta+ulkopuolinen+ei+voinut+päätellä+todellista+sisältöä.+
"Kosmonautti+voi+erinomaisesti"+tarkoitti+että+lasku+oli+onnistunut;+"Kosmonautti+voi+hyvin"+tarkoitti+hänen+kuolleen.+
Kun+Sojuz+1+tuli+vuonna+1967+ryminällä+alas+laskuvarjomokan+vuoksi,+kosmonautti+Komarovin+kuolemasta+ilmoitettiin+sanomalla+että+"Kosmonautti+voi+huonosti"+mikä+aiheutti+hämminkiä+lennonohjauksessa,+koska+sen+merkitystä+ei+ymmärretty.
Mormonienkin+täytyy+olla+tarkkana+kaksoiskielensä+kanssa,+että+ymmärtävät+edes+toisiaan.
18.11.2018 16:19
Kummallista,+että+itse+Jumalan+profeetta+ei+tiennyt,+että+ei+se+ihmisen+lähettäminen+avaruuteen+sentään+mitään+rakettitiedettä+ole...+Tai+siis+on,+mutta+kummaa,+ettei+Jumalan+profeetta+tiennyt,+että+ihminen+siihen+pystyy.+
Kaivattaisiin+jo+Ollia+tähänkin+ketjuun+puolustamaan+Jumalan+profeettoja.
18.11.2018 15:52
Kerran+ollessani+lasteni+kanssa+Olavinlinnassa+siellä+oli+myös+venäläisiä+turisteja.+Sanoin+lapsilleni,+että+he+taitavat+olla+venäläisiä+vakoojia+ja+venäläiset+varmaankin+aikovat+valloittaa+linnan.+Jostain+syystä+lapseni+vain+nauroivat+eivätkä+ottaneet+minua+vakavasti.+Yritä+siinä+sitten+olla+luotettava+auktoriteetti+lapsillesi,+kun+nämä+eivät+ota+oman+isänsä+puheita+vakavasti!
18.11.2018 12:31
Nyt+en+ehdi+kirjoittelemaan+kenenkään+sammakoista,+koska+täytyy+lähteä+haravoimaan+metsiä.
18.11.2018 12:25
Siis+J.+F.+Smithin+ennustus+kuuhun+kuuhun+pääsystähän+meni+joka+tapauksessa+pieleen,+mutta+edellä+kerrotulla+tavallahan+niitä+pieleen+menneitä+ennustuksia+selitellään.
17.11.2018 21:12
No,+joku+Jeff+Lidsay+sanoisi,+että+(tuokin)+Smith+oli+oikeassa+ja+Jumala+kosti.+Gagarin+kuoli+lento-onnettomuudessa+ja+kuuhun+amerikkalaisen+ennen+vuosikymmenen+loppua+luvannut+John+F.+Kennedy+ammuttiin...
17.11.2018 21:10
145 / 162